køre der en retsag eller hvad i USA om val~
Fra : hoff

Dato : 22-01-05 11:30

Jeg synes at jeg hørte i radioen, at der kørte en retsag pga. evt.
valgsvindel under det amerikanske valg. Er det rigtigt?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-01-05 11:40

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
> Jeg synes at jeg hørte i radioen, at der kørte en retsag pga. evt.
> valgsvindel under det amerikanske valg. Er det rigtigt?

Ja, der er noget spooky med det amerikanske retssystem.

Blev de sorte i Florida ikke frataget retten til at stemme for 4 år siden?
Hvad skete der efterfølgende?

Omtælling i Florida var ifølge retten ulovlig? Det fatter jeg ikke en brik
af?

Er det da ikke retssamfund?????

Jesper

Fra : 3W

Dato : 22-01-05 18:28

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> Blev de sorte i Florida ikke frataget retten til at stemme for 4 år siden?
> Hvad skete der efterfølgende?

Nej, selvfølgelig ikke.

> Omtælling i Florida var ifølge retten ulovlig? Det fatter jeg ikke en brik
> af?

Den blev erklæret ulovlig af højesteret, fordi den var selektiv. Gore
kampagnen ønskede kun genoptællinger i de amter hvor de havde tabt.
Ligeledes var der ingen standarder for menneskelig optælling af hulkort.
Maskiner diskriminerer ikke, men mennesker har bagtanker.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-01-05 21:56

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> [...]
> Ligeledes var der ingen standarder for menneskelig optælling af hulkort.
> Maskiner diskriminerer ikke, men mennesker har bagtanker.

De er selvfølgelige løgnere alle sammen, fordi de ikke er hvide eller hvad?
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/1112505.stm

Jesper

Fra : 3W

Dato : 23-01-05 04:41

> [...]
> siden?

> brik

> De er selvfølgelige løgnere alle sammen, fordi de ikke er hvide eller

Hvorfor vælger du en artikel om en påbegyndt undersøgelse fra 2001, istedet
for undersøgelsens konklusion?
Faktum er, at der var uregelmæssigheder i visse amter. Amter som af den ene
eller anden grund har mange sorte. Og vigtigere: amter som Demokraterne var
ansvarlige for. Miami-Dade, Palm Beach, og Broward havde alle Demokratiske
valgstyrelser, hvis ansvar det er, at stå for arrangeringen af valgstederne.
Det gjorde de tydeligvis ikke særligt godt, men at påstå at sorte - fordi de
var sorte - fik frataget valgretten, er vel lidt latterligt.

Fra : Landsbytossen

Dato : 22-01-05 13:43

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in news:41f22b24$0$276
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg synes at jeg hørte i radioen, at der kørte en retsag pga. evt.
> valgsvindel under det amerikanske valg. Er det rigtigt?

Jeg ved ikke, om det er den i linkene omtalte protest, du henviser til?

http://www.censurnyt.dk/scripts/viewnews.php?newsid=232&menuid=9

http://www.censurnyt.dk/scripts/viewnews.php?newsid=236&menuid=9

http://www.censurnyt.dk/scripts/viewnews.php?newsid=243&menuid=9

Mvh.

LT

Fra : 3W

Dato : 22-01-05 18:30

"Landsbytossen" <Rod@Hoved.dk> wrote in message
> [...]
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg ved ikke, om det er den i linkene omtalte protest, du henviser til?

Selv John Kerry ryster på hovedet af denne sag. Han indså for længe siden at
valget var tabt.