Venstres troværdighed..
Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 10:55

Spin og 'kreativ bogføring' Når vi hører vendingen: "Sandheden er jo, at
..." fra Thor Pedersen, Peter Brixtofte og Fogh Rasmussen, skal vi huske på,
at 2 af de 3 har spinnet så groft, at de er blevet fyret for 'kreativ
bogføring' og den 3.dje (Thor Pedersen) kun lige reddede skindet ved at
betale ca. 500.000 tilbage.

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 11:20

On Sat, 22 Jan 2005 10:54:43 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> [...]
>at 2 af de 3 har spinnet så groft, at de er blevet fyret for 'kreativ
>bogføring' og den 3.dje (Thor Pedersen) kun lige reddede skindet ved at

Og så var der lurer Anders og pædofil Opfeldt. Jo der har været mange
brodne kar i Venstre.

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 12:11

> [...]

> at 2 af de 3 har spinnet så groft, at de er blevet fyret for 'kreativ
> bogføring' og den 3.dje (Thor Pedersen) kun lige reddede skindet ved at

Hvad har du drukket Allan? Eller har du nu igen røget for meget
tossetobak ?
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : "Carsten Riis

Dato : 22-01-05 12:27

Jesper skrev den 22-01-2005 12:10:

> Hvad har du drukket Allan? Eller har du nu igen røget for meget
> tossetobak ?

Der er nok en som ikke kan huske: TPs boligproblemer; PBs rødvins-regninger.
Og det sidste er noget med fra dengang AFR var skatteminister. Kan ikke
selv huske detaljerne.

Har du fået noget glemme-piller?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 12:41

"Carsten Riis <\"cr\"@<invalid> wrote:

> [...]
> Og det sidste er noget med fra dengang AFR var skatteminister. Kan ikke

Hvornår er TP blevet fyret? Og hvad har hans boligproblemer med spin at
gøre? Og PB blev ikke fyret pga spin, men pga fup og svindel og jeg er
heller ikke bekendt med at AFR blev fyret.

For meget tossetobak!

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 13:20

Jesper wrote:

> Hvornår er TP blevet fyret?

Står der at TP blev fyret, elelr at han reddede sig?

> Og hvad har hans boligproblemer med spin
> at gøre?

At han siger at Venstre er til at stole på, uagtet han sagde at han intet
havde lavet galt, og at han ikke ville betale penge tilbage, så gjorde han
det jo alligevel, så der var *han* ikke til at stole på!

> Og PB blev ikke fyret pga spin, men pga fup og svindel og

Og han vedblev med at sige at han intet havde gjort galt, T.P. i sin
egenskab af dir. for Jysk reng, lavede en "bandeaftale" ang. rengøringen.
Ikke til at stole på alligevel, altså er det spin.

> jeg er heller ikke bekendt med at AFR blev fyret.

I en regering bliver man ikke fyret på gråt papir, man siger at vedkommende
har valgt at trække sig, så har personen muligheden for at stille op til
statsminister posten.
Så når den tidligere økonomi og skatteminister siger at han er til at stole
på, så husk hans fuskeri unde Schlüter regeringen.
Altså spin at sige at han er til at stole på, ja direkte løgn.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 13:43

> [...]

> havde lavet galt, og at han ikke ville betale penge tilbage, så gjorde han
> det jo alligevel, så der var *han* ikke til at stole på!

Hvorfor skulle han betale penge tilbage? EU støttemidlerne var udbetalt
i overensstemmelse med reglerne.

> Og han vedblev med at sige at han intet havde gjort galt, T.P. i sin
> egenskab af dir. for Jysk reng, lavede en "bandeaftale" ang. rengøringen.
> Ikke til at stole på alligevel, altså er det spin.

Hvilken bandeaftale? Mig bekendt har TP intet ulovligt foretaget sig
desangående.

> [...]
> på, så husk hans fuskeri unde Schlüter regeringen.
> Altså spin at sige at han er til at stole på, ja direkte løgn.

Hvilket fuskeri? AFR har altid været hæderligheden selv

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 14:35

Jesper wrote:

> Hvorfor skulle han betale penge tilbage? EU støttemidlerne var
> udbetalt i overensstemmelse med reglerne.

Uld i mund, giver guld i pung.
Bopælsreglen blev ikke overholdt, hvilket førte til at man også så på
hektarstøtten, det ene direkte imod reglerne, det andet moralsk forkert.

> Hvilken bandeaftale? Mig bekendt har TP intet ulovligt foretaget sig
> desangående.

Retssagen pågår.

> Hvilket fuskeri? AFR har altid været hæderligheden selv

Søg på Skatteministerminister Fogh Rasmussen i 1990.
Trådte tilbage, efter at have været yderst krævende overfor ministerierne og
deres embedsmænd, om regelrytteri, reglerne skulle skam overholdes, han
kunne bare ikke selv overholde sit eget ministeriums budget, hvorfor han
efterrationaliserede, og fremdaterede en regning på EDB udstyr til næste års
regnskab, hvilket står helt klart som værende forbudt i loven om forvaltning
af statsmidler.
Ikke nok med det, men ved en forspørgsel i folketinget om samme løj han
direkte, og fremsatte urigtige oplysninger.
Der blev nedsat en kommisionsdomstol, som trak det meget i langdrag, hvorfor
rapporten først kom i 1992.
Derefter prøvede han i en måneds tid, at få det til at se ud som om det var
hans embedsmænds skyld, at de havde været for regelbundne (?), og
misforstået han vilje til at reglerne skulle overholdes.
Beløbet var i det store billede ikke ret stort, og han kunne, i stedet for
det andet fusk, havde bedt om en efterbevilling på de knap 35 Mio. det
drejede sig om, men nej, ikke Fogh, det *ville* han ikke, han ville ikke
fremstå som en der ikke havde styr på sine sager, derfor snyderiet/fuskeriet
hvilket førte til at han udtrådte af regeringen!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 15:10

> [...]

> Bopælsreglen blev ikke overholdt, hvilket førte til at man også så på
> hektarstøtten, det ene direkte imod reglerne, det andet moralsk forkert.

Jamen Kære Allan;

EU støtten er ganske uafhængig af danske specialregler vdr. bopælspligt,
det var hverken moralsk forkert eller imod reglerne at beholde støtten.

> Retssagen pågår.

Ikke mod TP!

> [...]
> fremstå som en der ikke havde styr på sine sager, derfor snyderiet/fuskeriet
> hvilket førte til at han udtrådte af regeringen!

Af hvilken rigsretssag fremgår det Allan? Mig bekendt var der ingen
rigsretssag mod AFR for de ting du påstår han gjorde.

Og mig bekendt blev der heller ej fremsat nogen mistillidsvotum mod ham
i Folketinget.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 15:14

Jesper wrote:

> [...]
>
> Af hvilken rigsretssag fremgår det Allan? Mig bekendt var der ingen
> rigsretssag mod AFR for de ting du påstår han gjorde.

Har jeg skrevet noegt om en rigsret?
Det er da dig der ekstrapolerer!

> Og mig bekendt blev der heller ej fremsat nogen mistillidsvotum mod
> ham i Folketinget.

Så jeg lyver?
Har jeg skrevet at der var et mistillidsvotum, eller hvorfor tror du han
trak sig, netop da komiisionen havde frigivet deres rapport?
Og helt ærligt, det er da noget alle med en smule interesse for dansk poltik
véd!!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 16:22

Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> Har jeg skrevet noegt om en rigsret?
> Det er da dig der ekstrapolerer!

Du taler en hel masse om snyderi og fuskeri, der kommer man som
minister for rigsretten for!

> [...]
> trak sig, netop da komiisionen havde frigivet deres rapport?
> Og helt ærligt, det er da noget alle med en smule interesse for dansk poltik

Og???

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 16:43

Jesper wrote:

> Du taler en hel masse om snyderi og fuskeri, der kommer man som
> minister for rigsretten for!

Ikke hvis man selv vælger at gå af!

Men google er din ven, og så lad være med at benægte fakta, jeg ved godt at
det er svært med din politiske observans, men så prøv dog i det mindste.

> Og???

Sikke da et argument!

Jeg tager dit ikke svar, som en accept af at jeg ikke lyver, det var da
noget!

Lad være med at debattere politik, hvis du ikke kan tåle at blive modsagt,
og så argumenter i stedet for at bruge arrogance!

Faldt det hele til jorden da du fandt ud af at jeg har ret.
Stakkels dig, tag dig en kiks ....

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 17:24

> [...]

> og så argumenter i stedet for at bruge arrogance!
>
> Faldt det hele til jorden da du fandt ud af at jeg har ret.

Jamen altså du fremstiller det som om der er noget suspekt ved at AFR
trådte tilbage som minister, det holder jo ganske enkelt ikke vand. De
Radikale var på krigsstien overfor Schlüterregeringen og det var så
årsagen til at Marianne Jelved ønskede at vippe Fogh i spørgsmålet om en
post på 35 mio kr i Skattedirektoratet skulle bogføres det ene år eller
det andet. Og kort tid efter valgte hun så at vælte regeringen på
Tamilsagen. Her var ikke tale om at Fogh skulle have haft fingrene i
klejnekassen.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 18:12

Jesper wrote:

> [...]
> eller det andet. Og kort tid efter valgte hun så at vælte regeringen
> på Tamilsagen. Her var ikke tale om at Fogh skulle have haft fingrene

Fingrene i klejnekassen?

Hvorfor skriver du det?
Du forplumrer debatten, og kører den væk fra essensen.
Manden ville ikke erkende at *han* ikke selv kunne gøre, hvad han forlangte
af alle, nemlig overholde sit budget, hvorfor han, *ulovligt* hensatte EDB
indkøb for 35 Mio. til næste år.
Det synes jeg siger 2 ting om Fogh.
Hans eget ego er større en lovgivningen, han kunne bare have bedt om en
efterbevilling, så havde der ingen ko været på den is, og at han forlanger
mere af andre end han selv kan levere.
Derudover så må det give stof til aftertanke at han ikke kan balancere et
budget.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 19:25

> [...]

> mere af andre end han selv kan levere.
> Derudover så må det give stof til aftertanke at han ikke kan balancere et

Altså Allan, vi taler om noget rent regnskabsteknisk og det var
spørgsmål om pengene skulle hensættes det ene eller det andet finansår.
Undskyld jeg siger det, det er ikke verdens største sag. Med mindre man
som dig leder efter "hår i suppen"!

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 20:24

Jesper wrote:

> [...]
> finansår. Undskyld jeg siger det, det er ikke verdens største sag.
> Med mindre man som dig leder efter "hår i suppen"!

Manden måtte gå af som minister, og det kalder du hår i suppen?
Regnskabsteknisk, ha.
Rent fup fordi han ikke at ville indrømme at han ikke havde styr på
finanserne, og derfor, p.g.a. egen arrogance heller ikke ville bede om en
efterbevilling.
Regnskabsteknik. Det er *forbudt* ved lov. Men det er jo også
regnskabsteknik at snyde Mia. i skat, men det er jo også forbudt.

Du laver spin så det batter Jesper.

Allan Riise

Fra : Bufas

Dato : 22-01-05 23:50

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Regnskabsteknik. Det er *forbudt* ved lov. Men det er jo også
> regnskabsteknik at snyde Mia. i skat, men det er jo også forbudt.

Så vidt jeg erindrer (jeg kan jo huske galt, men det tror jeg nu ikke), gik
han ikke af pga. regnskabsteknik, "hår i suppen", forplumring af
regnskabsår, eller fordi han ikke kunne leve op til egne krav til andre.
Jeg mener, han gik af (blev gået) pga. _misinformation_ af Folketinget (dvs.
han løj for det høje ting).
Det var ikke beløbets størrelse eller placering, der var problemet, men
mandens manglende troværdighed.

Hilsen
Bufas.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-01-05 08:17

Bufas wrote:
> [...]
> _misinformation_ af Folketinget (dvs. han løj for det høje ting).
> Det var ikke beløbets størrelse eller placering, der var problemet,

Hvilket står i trådstarten!

Allan Riise

Fra : Bufas

Dato : 23-01-05 11:11

> Hvilket står i trådstarten!

---Citat---
[...]
---Citat slut---

Som jeg læser ovenstående, står der ordret, at han blev fyret for 'kreativ
bogføring' og _intet_ om misinformation af folketinget, hvilket er noget
ganske andet.

Men budskabet er såmænd godt nok, det er utroligt, hvad man kan komme afsted
med, når blot man siger det, befolkningen gerne vil høre.

Hilsen
Bufas.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-01-05 11:24

Bufas wrote:
> [...]
>
> Som jeg læser ovenstående, står der ordret, at han blev fyret for
> 'kreativ bogføring' og _intet_ om misinformation af folketinget,

Ja, jeg skulle nok ahve skrevet det lidt anderledes, men det står skam i
tråden!

> [...]

> Men budskabet er såmænd godt nok, det er utroligt, hvad man kan komme
> afsted med, når blot man siger det, befolkningen gerne vil høre.

Nemlig, folks hukommelse er utrolig kort.

Og Jesper laver utrolig spin på det, mend sin påstand om at det *kun* drejer
sig om regnskabsteknik!

Netop at Fogh har dette med i rygsækken, og det at han finansierer sit
skattestop på pensionsmidler og troen på dit og dat, gør at jeg ingen tillid
har til at regnestykket vil gå op!
Realpolitiik har intet med tro at gøre, og at bruge pensionsmidler, er kun
en udskydelse af problemer som vil ramme hårdere senere, bl.a. p.g.a.
mistede renteindtægter.

Allan

Fra : Bufas

Dato : 23-01-05 13:07

> [...]

> tråden!

> "men ved en forspørgsel i folketinget om samme løj han
> direkte, og fremsatte urigtige oplysninger."

Altså misinformation, som det hedder i de kredse.

> Nemlig, folks hukommelse er utrolig kort.

Hvordan tror du en overskrift i ledende dagblade før sidste valg lydende:
_'Utroværdig skatteminister som ny statsminister'_
ville have påvirket Foghs popularitet?

> Og Jesper laver utrolig spin på det, mend sin påstand om at det *kun*
> drejer sig om regnskabsteknik!

Det kunne du have undgået ved at formulere dig, så det ikke var det, sagen
handlede om, da Jesper jo helt tydeligt _ikke_ ved, eller har undersøgt,
hvorfor Fogh blev gået som skatteminister. Måske noget med alderen (Jespers)
eller endnu værre, bevidst fortrængning.

> Netop at Fogh har dette med i rygsækken, og det at han finansierer sit
> skattestop på pensionsmidler og troen på dit og dat, gør at jeg ingen
> tillid har til at regnestykket vil gå op!

Det er vel værre at finansiere skatte_lettelser_ med pensionsmidler, jf. 1%
opsparingen, som blev til fradrag til arbejdstagere, som således selv
betalte skattelettelsen.
Hvad er 'dit og dat'?

Er det: 100.000 flere i arbejde for at finansiere 24 mia. Det skal såmænd
nok lykkedes for dem, med deres regnskabsteknik.
Det er jo gået godt for dem hidtil med at få flere i arbejde: Man starter ud
med stigende arbejdsløshed på ca. 40.000 hvorefter der kommer 17.000 i
arbejde, og så fortæller man gud og hver mand, at man har skaffet 17.000
flere i arbejde.
Eller: Under sidste valgkamp gjorde Fogh, på hans rejser rundt til
uddannelsesinstitutioner, et stort nummer ud af at der _ikke_ ville blive
skåret i støtten til eks. handelsskolerne, og de unge stemte på venstre i
stort tal.
Da så regeringen var på plads, var noget af det første, men gjorde at skære
i støtten til handelsskolerne med X antal mio. (husker ikke det eksakte
tal). Da modstanden senere blev for voldsom, bevilgede man ca. ½ * X i
støtte til skolerne og berettede, at nu havde man øget bevillingerne til
disse.
Det er åbenbart denne troværdighed, der er in i DK.

> Vær enten konsekvent eller inkonsekvent, men aldrig begge dele
> samtidigt.

Det gør intet, at du er et dumt svin. Bare du er et dumt svin hele tiden, så
ved vi, hvor vi har dig.

Hilsen
Bufas.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-01-05 23:25

On Sat, 22 Jan 2005 16:22:24 +0100, Jesper wrote:

> Du taler en hel masse om snyderi og fuskeri, der kommer man som
> minister for rigsretten for!

Det kommer da an på om folketinget ønsker det eller ej.
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 22-01-05 22:20

> [...]
> --
> Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...

Du MÅ da være bekendt med, at lystløgneren AFR måtte trække sig, da han
ellers ganske givet ville være endt for rigsretten for svindel med
regnskaberne?
Vel et primitivt forsøg på at efterligne farumborgmesteren, den
forhenværende, altså.
For mennesker med blot nogenlunde hukommelse, er det endog MEGET svært at
nævne borgerlige politikere, der ikke har lig i lasten i form af korruption,
ulovlig ragen til sig af tilskud, svindel med offentlige budgetter, misbrug
af embedsmandsværket, spritkørsel, beluren af nøgne mennesker, forsøg på at
skjule inhabilitet, O.S.V.
I sandhed: En herlig bande forbrydere.

MVH
Egon.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 12:42

> Der er nok en som ikke kan huske: TPs boligproblemer; PBs
rødvins-regninger.
> Og det sidste er noget med fra dengang AFR var skatteminister. Kan ikke
> selv huske detaljerne.

Mon ikke socialdemokraterne også har deres?
Ritt: Ritz og lejligheden.
Kramer: 50.000kr. som var til hjemløse.

I det mindste har V ikke stjålet fra hjemløse.

Carl

Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 13:12

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i meddelelsen news:41f23c29
$0$314$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Mon ikke socialdemokraterne også har deres?
> Ritt: Ritz og lejligheden.
> Kramer: 50.000kr. som var til hjemløse.

- Arbejdernes Ligkistemagasin,
- Efterlønnen, som der ikke skulle pilles ved,

Find selv flere, og husk ordsproget: Magt korrumperer, og absolut magt
korrumperer absolut.

Det har jo ikke noget med partipolitisk tilhørsforhold at gøre, men
simpelthen det faktum, at mennesker generelt let føler sig fristede til at
rage til sig.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : "Carsten Riis

Dato : 23-01-05 00:12

G.B. skrev den 22-01-2005 13:11:

> Find selv flere, og husk ordsproget: Magt korrumperer, og absolut magt
> korrumperer absolut.

Og du vil gerne have Pia K til magten..... Yikes.

Fra : G.B.

Dato : 23-01-05 01:15

"Carsten Riis <\"cr\"@<invalid>." <"invalid> skrev i meddelelsen

> Og du vil gerne have Pia K til magten..... Yikes.

Hvad snakker du om - "til magten"? Min holdning er, at DF er det eneste
parti, som tør at stille sig op mod islamo-fascismen, som du tilsyneladende
- i "humanismens" navn er en stor tilhænger af.

Fra : Bufas

Dato : 23-01-05 13:43

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> - Arbejdernes Ligkistemagasin,
> - Efterlønnen, som der ikke skulle pilles ved,

Man kan sige meget om Nyrups efterlønsindgreb (og det gør man også), men han
stod i det mindste fast ved sin beslutning og tog konsekvenserne, selv om
det ramte egne kernevælgere.

Modsat en vis beskæftigelsesminister fra Venstre, der i ophøjet arrogance
havde udarbejdet en dagpengereform, hvor arbejdstagere med en idntægt over
27.000 kr./mdr. selv skulle finansiere de første 5 ugers arbejdsløshed.
Arrogancen kendte ingen grænser overfor disse højtlønnede, indtil hr. Hjort
Frederiksen blev mindet om, at det var venstres egne kernevælgere, der her
kom i klemme. Så fik piben en anden lyd og han valgte ydmyget og rødøret at
trække forslaget (på utallige opfordringer fra organisationer, som han kunne
have siddet overhørigt).
Han ville åbenbart ikke stå fast og tage konsekvenserne, selvom man må
formode, at han mente at forslaget ville tjene samfundet vel, da især med
den iver og arrogance han lagde i at forsvare det.

Kan du se forskellen: Politik for samfundet eller politik for egne
interesser.

> [...]
>
> Det har jo ikke noget med partipolitisk tilhørsforhold at gøre, men
> simpelthen det faktum, at mennesker generelt let føler sig fristede til at

Ja! Især hvis andre gør det let for dem.

Hilsen
Bufas.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-01-05 15:21

On Sat, 22 Jan 2005 12:41:59 +0100, Carl L wrote:

> Kramer: 50.000kr. som var til hjemløse.

Nej, de var til Kramer.

> I det mindste har V ikke stjålet fra hjemløse.

Hvem har det da?
--
MVH
osv...

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 21:40

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, de var til Kramer.

> Hvem har det da?

Det gjore Kramer ved ikke at give de hjemløse de 50.000 kr.
Men den tidligere socialdemokratiske regering med Karen Jespersen i spisen
fjernede også et tilskud på (Jeg mener det var) 100 mio kroner til hjemløse
i København.

Carl

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 22-01-05 23:21

On Sat, 22 Jan 2005 21:40:28 +0100, Carl L wrote:

> Det gjore Kramer ved ikke at give de hjemløse de 50.000 kr.

Hvordan mener du man kan stjæle sine egne penge?

> Men den tidligere socialdemokratiske regering med Karen Jespersen i spisen
> fjernede også et tilskud på (Jeg mener det var) 100 mio kroner til hjemløse
> i København.

Og det var penge de hjemløse havde gjort sig fortjent til, eller?
--
MVH
osv...