Kun et skridt fra "Heil Hitler"
Fra : Tim

Dato : 22-01-05 04:53

Norge er rystet i deres grundvold. Præsident Bush har udløst store
bekymringer i Norge, efter at have gjort tegn med pegefingeren og
lillefingeren. At det er et tegn til garden fra universitetet i hsnd
fødestat brtyder åbenbart mindre.

Med Bush's tegn, er verden lige pludselig stillet på den anden ende.

Ham Bush _er_ alså' en slemmer baryl... hvis han kan få hele Norge til at gå
bananas med to forvitrede fingre.

Det her er simpelthen for latterligt!

Tim

Fra : Tim

Dato : 22-01-05 05:04

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Med Bush's tegn, er verden lige pludselig stillet på den anden ende.
>
> Ham Bush _er_ alså' en slemmer baryl... hvis han kan få hele Norge til at

Oh forresten... linket:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1853809&forside

Tim

Fra : Lars Månsson

Dato : 22-01-05 09:40

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Oh forresten... linket:
>
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1853809&forside
>
> Tim

hvad tror du der vil ske hvis jeg brugte et Svastika kors/tegn?
i Tyskland, Israel, Danmark eller ....

Eller hvad med at bruge det i valgkamp?

her er et link http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Svastika

Jeg mener det er dumt at Bush bruge det, fordi det kan hurtig misforståes.

Hilsen
-Lars-

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-01-05 10:55

"Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> wrote in message

> [...]

> her er et link http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Svastika
>
> Jeg mener det er dumt at Bush bruge det, fordi det kan hurtig misforståes.

Og det gjorde han jo så heller ikke, så I er helt enige.

Iøvrigt vil inderne i England nu til at bruge svastika-tegnet igen, - så jeg
i går.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 10:57

Knud Larsen wrote:

> Og det gjorde han jo så heller ikke, så I er helt enige.
>

> Iøvrigt vil inderne i England nu til at bruge svastika-tegnet igen, -
> så jeg i går.

Tjjae, det vender jo "omvendt" i forhold til Nazi svastikaen.
Du kan se det på Elefanterne i porten til Carlsberg.

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 11:05

Allan Riise wrote:

> Tjjae, det vender jo "omvendt" i forhold til Nazi svastikaen.
> Du kan se det på Elefanterne i porten til Carlsberg.

De der vender samme vej, har de paralelle linier siddende som på et kompas,
direkte n-s-ø-v, hvorimod Nazi Svastikaen er drejet 45 grader,så det
fremstår nø-sø-sv-nv

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-01-05 12:24

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
> [...]

Iflg encyclopædien ovenfor så er et typisk hindu-svastika nu på samme måde,
med stængerne til højre.

> De der vender samme vej, har de paralelle linier siddende som på et
> kompas, direkte n-s-ø-v, hvorimod Nazi Svastikaen er drejet 45 grader,så
> det fremstår nø-sø-sv-nv

Men det gør jo ikke den store forskel, og materialerne kan jo vendes på
mange måder.

Fra : Lars Månsson

Dato : 23-01-05 07:38

> Og det gjorde han jo så heller ikke, så I er helt enige.

det jeg mente var hans tegn med hånden

Fra : Lyrik

Dato : 22-01-05 13:41

Lars Månsson wrote:
> [...]
>
> her er et link http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Svastika
>
> Jeg mener det er dumt at Bush bruge det, fordi det kan hurtig
+++++++++++++++++++++++++++++
Du misforstår det også.,-)
Tegnet er tegnet på den hornede Satan(med horn og gedebukkeklov) og bruges
af satanistiske heavy rock bands for at gøre sig spændende og indikere at
deres musik har occulte kræfter direkte linket til Satan!

Det er derfor "Stærk musik"

Måske har det haft negative effekter på disse bands ledere at alliere sig
med Satan, for man ser en tydelig tendens hos dem, til senere i karrieren at
udstyre sig med gigantiske kristne kors om halsen!))

Se bare Ozzie Ozbourne!))

I Bushs tilfælde drejer det sig om at hylde nogle lokale atleter kaldet the
"Longhorns".
Og har altså intet med Hitler og sieg heil at gøre!

Hilsen
Jens

Fra : Lars Månsson

Dato : 23-01-05 08:05

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Du misforstår det også.,-)

Ja.
Nogle vil sikker også misforstå hvis jeg gik med Svastika kors/tegn
i Israel

> Måske har det haft negative effekter på disse bands ledere at alliere sig

jeg tror at det er noget andet som har haft negative effekter.

> I Bushs tilfælde drejer det sig om at hylde nogle lokale atleter kaldet
> the "Longhorns".
> Og har altså intet med Hitler og sieg heil at gøre!

ha, hold da op hvor naiv må man være, han har en lille satan i maven ,-)

Hilsen
-Lars-

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-01-05 06:48

Tim wrote:
> [...]
>
> Med Bush's tegn, er verden lige pludselig stillet på den anden ende.
>
> Ham Bush _er_ alså' en slemmer baryl... hvis han kan få hele Norge til at gå

Tja, man må bare konstatere at han altså måske ikke er SÅ forbandet
forstokket "kristenfundamentalistisk", som medierne ellers ivrigt
skælder ham ud for at være?

Man skal på den anden side nok være temmelig skingrende hysterisk for
direkte at ville opfatte manden som "aktiv Satan-dyrker" alene på
baggrund af denne - om end måske lidt uheldigt "ukristelige" - gestus.

Bush ER jo altså heller ikke ligefrem paven eller på anden måde et
"Verdensreligiøst overhoved", vel? Eller dét tror nordmændene måske? Så
må jeg ned og rulle på gulvet!

Sålænge han tillader sig dèn slags, er der håb for at manden netop
erkender sin grundliggende position som _folkevalgt politiker_, uanset
ellers hvor magtfuld i dèn henseende som amerikansk præsident. Det kan
for mig at se næppe opfattes som meget andet end overlagt selvironi,
hvilket jeg synes er tegn på en vis intelligens, man ellers normalt
betvivler ham.

Anders Peter Johnsen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 22-01-05 11:35

Anders Peter Johnsen skrev i meddelelsen
<41f1e902$0$207$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Man skal på den anden side nok være temmelig skingrende hysterisk for
>direkte at ville opfatte manden som "aktiv Satan-dyrker" alene på
>baggrund af denne - om end måske lidt uheldigt "ukristelige" - gestus.

Nu betyder diverse gestusser jo ikke nødvændigvis det samme i alle
kulturer.

I Texas, hvor Bush jo kommer fra er det en hilsen for folk fra et bestemt
universitet og dets tilknyttede (Amerikansk)fodboldhold.

I Italien er det en fornærmelse, da det der betyder at den mand du
gør gestussen over for er hanrej.

Altså i hvert tilfælde mindst to betydningeer som IKKE har noget
med satandyrkelse at gøre.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-01-05 18:15

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> gør gestussen over for er hanrej.
>
> Altså i hvert tilfælde mindst to betydningeer som IKKE har noget

Ikke desto mindre er det jo altså ret skægt at se den ellers så erklæret
kristne Bush lave dette tegn, som vel de færreste af hans kristne
kernevælgere måske lige ligefrem forbinder med den ellers "obligatoriske
kristne fromhed" i dè kredse. Jeg synes derimod at det er sympatisk nok,
at han ikke holder sig for søgt "hellig" til denne indforståede hilsen,
der normalt med fundamentalistisk-kristne øjne desværre opfattes som
decideret "djævle-invokerende" (alle andre anvendelser uanset), en slags
bevidst profan "Hil Satan"-hilsen i direkte modsætning til den kristnes
i bøn foldede hænder eller endda dèn velsignelsesgestus, som kristne
præster bruger under Absolutionen.

Det synes altså nu engang lidt ironisk, men jeg har som kristen svært
ved at blive seriøst forarget over det.

Anders Peter Johnsen

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 10:51

> [...]

> Med Bush's tegn, er verden lige pludselig stillet på den anden ende.
>
> Ham Bush _er_ alså' en slemmer baryl... hvis han kan få hele Norge til at gå

Håndtegnet med pege og lillefinger løftet er det lokale
universitetsfodboldholds håndtegn, de hedder Longhorns, det var dem Bush
sendte en hilsen til.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 10:54

Jesper wrote:

> Håndtegnet med pege og lillefinger løftet er det lokale
> universitetsfodboldholds håndtegn, de hedder Longhorns, det var dem
> Bush sendte en hilsen til.

Det er ren Giro 413..

Lytter
" Må jeg også lige sende en hilsen til Grovæderforeningen "

Hjorting
"Ja, nu er det jo ikke normalt noget vi ..."

Lytter
"PPRRRRUUUUTTTTT"

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 12:11

> [...]

> " Må jeg også lige sende en hilsen til Grovæderforeningen "
>
> Hjorting
> "Ja, nu er det jo ikke normalt noget vi ..."

Sport er vigtig i USA og Bush har selv en fortid som manager for det
amerikanske fodboldshold Texas Rangers, derfor er det ikke unaturligt
for ham at sende hilsen til det lokale universitetsfodboldshold.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 13:22

Jesper wrote:

> Sport er vigtig i USA og Bush har selv en fortid som manager for det
> amerikanske fodboldshold Texas Rangers, derfor er det ikke unaturligt
> for ham at sende hilsen til det lokale universitetsfodboldshold.

Direkte forkert, han er tidligere ejer, hvorefter han fik skatteyderne til
at betale for et kæmpestadium, som han i sin egenskab af Guvernør, havde
ekspropieret jord til, til langt under markedsværdien.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 13:43

> [...]

> at betale for et kæmpestadium, som han i sin egenskab af Guvernør, havde
> ekspropieret jord til, til langt under markedsværdien.

Direkte forkert, han var medejer sammen med en række andre investorer og
han blev så udnævnt til manager. Og så var Bush ikke guvenør dengang,
det blev han først senere i kraft af den popularitet han opnede som
manager for Texas Rangers!

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 14:45

Jesper wrote:

> Direkte forkert, han var medejer sammen med en række andre investorer
> og han blev så udnævnt til manager.

Så var han da også ejer!

Manager og manager, tjaee, på papiret var han manager, men ikke andet end
som galionsfigur.

> Og så var Bush ikke guvenør
> dengang, det blev han først senere i kraft af den popularitet han
> opnede som manager for Texas Rangers!

Hvornår blev det nye stadium bygget?
På jord, ekspropieret og delvis betalt af skatteyderne i Texas..

Allan iise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 15:10

> Så var han da også ejer!
>
> Manager og manager, tjaee, på papiret var han manager, men ikke andet end
> som galionsfigur.

Han var maneger og han var god til det! Selv ejede han ikke meget af
Texas Rangers, han havde nemlig ikke mange penge dengang.

> Hvornår blev det nye stadium bygget?
> På jord, ekspropieret og delvis betalt af skatteyderne i Texas..
>
> Allan iise

Han havde ikke noget med ekspropriationen at gøre, da han ikke var
guvenør eller beklædte nogen andre tillidsposter i staten Texas.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 15:15

Jesper wrote:

> [...]
>
> Han havde ikke noget med ekspropriationen at gøre, da han ikke var
> guvenør eller beklædte nogen andre tillidsposter i staten Texas.

Hvornår blev det nye stadium opført?

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 15:24

Jesper wrote:

> [...]
>
> Han havde ikke noget med ekspropriationen at gøre, da han ikke var
> guvenør eller beklædte nogen andre tillidsposter i staten Texas.

Bush takes credit for conceiving The Ballpark at Arlington, home of the
Texas Rangers baseball team, which he bought in 1989 with a wealthy group of
investors. Among them: billionaire Richard Rainwater of Fort Worth.
Bush invested just over $600,000, but Arlington taxpayers invested a lot
more.

"It was $135 million worth of sales tax money," said attorney Glenn Sodd.
"The city donated a good bit of land to the project. They got a sales tax
exemption on all the items that were purchased for the stadium. We have a
property tax in Texas and they were given as part of the deal a property tax
exemption." A total of at least $200 million, according to Sodd.

And there's more: Sodd sued the Rangers on behalf of two families whose
property was seized for stadium parking. A jury found they were paid about
one-seventh of what the land was worth.

But the Rangers defend the deal.

"Basically, what we think we did was to create a model public-private
partnership in which both sides came out ahead," said Bush partner and
Rangers President Tom Schieffer.

Bush declined to be interviewed, but Schieffer says taxpayers got their
money's worth.

"That's what we have always said in this process: 'If this wasn't good for
Arlington, don't do it.' And that's the way we took it to the voters,"
Schieffer said. "We said, 'This is going to be good for the Rangers, no
question about it. This is going to be good for us. But if it's not going to
be good for you, don't do it.'"

The team threatened to move, and Arlington taxpayers voted in a half-cent
increase in the sales tax. The vote was 2-to-1.

The new, subsidized stadium turned out to be a great deal for Bush. He was
the most visible partner, and the publicity helped launch him into the
governorship in 1994. And when the team was sold last year Bush's share came
to at least $14.9 million with perhaps another $1 million or $2 million
still to come.

Jim Runzheimer is one Arlington resident who opposed the deal.

"He put $600,000 into this project and he did a little bit better than
Hillary Clinton," Runzheimer said. "She only made ... $100,000 or $200,000,
from her dealing in commodities. Gov. Bush has made $15 million."

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 16:22

> [...]

> Hillary Clinton," Runzheimer said. "She only made ... $100,000 or $200,000,
> from her dealing in commodities. Gov. Bush has made $15 million."

Og ???

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 16:44

Jesper wrote:

> Og ???

Jeg tager dit ikke svar, som en accept af at jeg ikke lyver, det var da
noget!

Lad være med at debattere politik, hvis du ikke kan tåle at blive modsagt,
og så argumenter i stedet for at bruge arrogance!

Faldt det hele til jorden da du fandt ud af at jeg har ret.
Stakkels dig, tag dig en kiks ....

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 17:24

> [...]

> og så argumenter i stedet for at bruge arrogance!
>
> Faldt det hele til jorden da du fandt ud af at jeg har ret.

Bush og de andre pengemænd indgik i et Offentligt-Privat partnerskab
omkring bygningen af stadionet, det er 100% legitimt, intet suspekt
eller mærkeligt ved det. Det er det som det offentlige måtte betale hvis
de altså ville have et stadion og byen fortsat skulle være hjemmebane
for Texas Rangers. Hvor er problemet Allan?

Fra : 3W

Dato : 22-01-05 18:23

> [...]
tax
> exemption." A total of at least $200 million, according to Sodd.

Det er yderst almindeligt, at byer giver favorable tilbud på jord eller
skatter for at tiltrække virksomheder, for på lang sigt at få et bedre
skattegrundlag.

Fra : Michael

Dato : 22-01-05 17:03

Allan Riise wrote:

> Direkte forkert, han er tidligere ejer, hvorefter han fik skatteyderne til
> at betale for et kæmpestadium, som han i sin egenskab af Guvernør, havde
> ekspropieret jord til, til langt under markedsværdien.

Hvis jeg lige må indskyde en bemærkning. Det er altså MEGET almindligt,
at der er skatteyderpenge med i finansieringen af stadion/arenaer til
Major League sport i USA. På det punkt er de slet ikke så
kapitalistiske/liberalistiske/markedsorienterede, som man gerne vil gøre
dem i Europa.

Derfor kan det altså ikke vække den store forargelse i USA, at Texas
Rangers har fået offentlig støtte til deres stadion.

/michael

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 22-01-05 18:33

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 19:09

ski127@webtv.net wrote:
> Før jeg dør af grin,kan jeg så få sikkerhed for,at I
> danskere kender forskel på de følgende begreber:
>
> Footballteam/Baseballteam
>
> Manager/Owner/Co-owner/Investor
>
> Longhorns/Swastika

Du får lige blandet et par tråde sammen, men ja, og jeg glæder mig til i
morgen, og til næste Søndag.
Har indkøbt Miller G.D og masser med Popcorn, og da jeg er kommet mig over
Vikings nederlag, så er det med oprejst pande jeg ser slutspillet i NFL!

Allan Riise

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 22-01-05 20:21

Fra : Jesper

Dato : 22-01-05 20:52

<ski127@webtv.net> wrote:

> Vikings fan,huh.
> Men før jeg får medlidenhed med dig,bør jeg vel være
> ærlig og sige at the Bills er mit hold.Det gør ondt,men jeg kan dog
> håbe på the Patriots.Jeg har indkøbt Carlsberg og porkrinds m.
> Tabasco.
>
> Glædelige søndage
>
> Kai

Porkrinds? Hvad er der blevet af de gode gamle flæskesvær?

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 22-01-05 21:15

Fra : Allan Riise

Dato : 22-01-05 21:55

ski127@webtv.net wrote:
> [...]
> ærlig og sige at the Bills er mit hold.Det gør ondt,men jeg kan dog
> håbe på the Patriots.Jeg har indkøbt Carlsberg og porkrinds m.

Ja, det skal sågu være Patriots der vinder, både i morgen, og næste søndag.
Jeg skal nok være flink og lade være med at nævne mere ang. Buff. Bills

Ligeså gode søndage til dig!

Vi skulle have haft kontakten lidt tidligere, og der vart kommet en lille
pakke "Gammeldaws Flæskesvære" til New York.

Allan Riise

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 22-01-05 22:32

Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 22:59

ski127@webtv.net skrev i meddelelsen news:4177-41F2A799-5@storefull-
3133.bay.webtv.net:

> [...]
> ærlig og sige at the Bills er mit hold.Det gør ondt,men jeg kan dog
> håbe på the Patriots.Jeg har indkøbt Carlsberg og porkrinds m.

God fornøjelse med kampen!

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : J. Junge

Dato : 22-01-05 12:29

Knud Larsen mener, det er ligemeget, hvodan tingene vender:
> [...]
samme måde,
> med stængerne til højre.

> Men det gør jo ikke den store forskel, og materialerne kan jo vendes

Mener du så også at det er ligemeget om en kristent kors vender på
hovedet?

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 13:14

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Mener du så også at det er ligemeget om en kristent kors vender på
> hovedet?

Du er simpelt hen for dum. Du vil kun diskutere for diskussionens skyld.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-01-05 16:48

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> mange måder.

Mener du så også at det er ligemeget om en kristent kors vender på

Et kors er ikke symmetrisk op-ned, det er svastika-symbolet.