Politi afviser racisme-anmeldelser mod DR ~
Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 03:13

Laue Traberg Smidt havde anmeldt DR for overtrædelse af
blasfemiparagraffen og forbuddet mod racisme, men politiet mener ikke,
der er grundlag for en efterforskning.

Advokat Laue Traberg Smidt kan ikke klage over afvisning af sin
anmeldelse, mener politiet.

Hverken Danmarks Radio eller TV2 skal retsforfølges for at have vist
klip fra den islamkritiske film "Submission" af den hollanske
filminstruktør Theo van Gogh, har politiets jurister i Gladsaxe og
Odense besluttet. Det var advokat Laue Traberg Smidt, der til politiet i
Gladsaxe anmeldte DR for overtrædelse af både blasfemiparagraffen og af
forbuddet mod racisme. Men vicepolitimester Ole Weikop har bestemt, at
der ikke er grundlag for at indlede en efterforskning. I Odense stod Det
Islamiske Troessamfund bag anmeldelsen af TV2, med ifølge
vicepolitimester Lars Ole Petersen fra Odense Politi, har TV2 altså ikke
gjort noget ulovligt.

/ritzau/

Lagt på www.bt.dk den 21. januar 2005 kl. 17:08

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Malene P

Dato : 22-01-05 03:44

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Laue Traberg Smidt havde anmeldt DR for overtrædelse af
> blasfemiparagraffen og forbuddet mod racisme, men politiet mener ikke,
> der er grundlag for en efterforskning.

Selvfølgelig måtte sagen have dette udfald. Jeg mener, at filmen var både
provokerende og delvist ment som en provokation. På samme måde som feks Jens
Jørgen Thorsen udelukkende var ude på at provokere med sine Jesus-billeder,
som folk var dumme nok til at labbe i sig som "kunst". For mig er den store
forskel, at vi forargede kristne ikke stak JJT ihjel.

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-05 09:40

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
store
> forskel, at vi forargede kristne ikke stak JJT ihjel.

Netop. Siden WW2 har muhamedanerne myrdet tusinder udfra ideologi - har
kristne myrdet nogen, udover 1-2 abortlæger som uorganiserede særlinge i USA
har skudt?

IRA-terror skyldes ikke katolicisme men krig om land.

Autonome har været tæt ved at myrde politi og frihedskæmpere igen og igen -
fra de smed toilet ned mod betjent fra 1 sals højde til stenkast og
stokkeslag mod den aldrende Glistrup. Men de vist nok på stoffer, og jeg
tror at koranen er eneste stof som helligkrigerne behøver.

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-01-05 14:25

> [...]
> stokkeslag mod den aldrende Glistrup. Men de vist nok på stoffer, og jeg
> tror at koranen er eneste stof som helligkrigerne behøver.

Ja, at være påvirket af koranen er stærkere end at være påvirket af et
narkotikum. En muhamedanerindoktrineret person handler ofte mere psykotisk end
en der er påvirket at narkotika.
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-05 10:26

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, at være påvirket af koranen er stærkere end at være påvirket af et
> narkotikum. En muhamedanerindoktrineret person handler ofte mere psykotisk
end
> en der er påvirket at narkotika.

Lad os nu holde begreberne klare - en ordre om at eksplodere vantro kan
nogle flygte fra - en overdosis af selv ferietabletter dræber 100%sikkert
uanset din stålsatte, overlevelseslystne psyke

Du har ret i, at piller er ikke et samfundsproblem - mobningsofre, vor tids
jøder, ber selv om skidtet.

Men kun Jelved&Holger-K-Nielsen-typer ber om muslimterror. Her er et
katastrofalt samfundsproblem og er man så hooked som de to, så lades alt
håb ude - for deres efterkommere, hvis de får magt som agt.

Selv Lykketoft er af en Glistrupstedfortrædende reservelæge, Pia, blevet
udsat for vellykket terapi så han er på helbredelsens vej - men overdosis
kræver lynsnar udpumpning.