Fremtidens Torneroser?
Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 02:10

Fra polemiken.net:

I gårddagens Deadline så man Anders Fogh Rasmussen duellerer mod en af
Danmarks skarpeste tv-værter Martin Krasnik. Teflonen holdt fornemt,
bl.a. fordi det netop ikke kun er fup. Krasniks forsøg på at skabe
indtrykket af en politiker der holder noget skjult fejlede, ganske enkelt
fordi Fogh på mange måder tager problemerne i den rækkefølge de kommer,
og altså dermed ikke har en eller anden “ond plan” på lager. At man ikke
kunne få mere at vide om Danmarks fremtid kunne ikke med rimelighed
lastes Fogh.

Denne muligvis bevidste kortsynethed er selvfølgelig ikke rar for dem der
vil deltage i en reel debat om Danmarks fremtid, som eksempelvis Mette
Bock fra JydskeVestkysten, men det er der nok ikke så meget at gøre ved.
Ingen betydningsfulde politikere ønsker denne debat.

I aften er det så Mogens Lykketofts tur hos den lyserøde Martin Breum.
Selvom Lykketoft skulle få medvind og fløjlshandker fra de elektroniske
medier er hans skæbne dog beseglet. Sosserne venter på
generationsskiftet. I dagens Kristeligt Dagblad lokkes der med en
hitliste over de 10 mest karismatiske politikere:
Hvis dansk politik var et spil kort, ville Anders Fogh Rasmussen være
spar konge. Et trumfkort ladet med kompetence, handlekraft og kontrol.
Ingen røde konger kan matche ham for hverken ledende socialdemokrater
eller SF’ere hører til de mest karismatiske politikere i dansk politik.
Der er ingen nåde og i dette er jeg enig. Man finder ingen toppolitikere
på venstrefløjen med karisma. Henrik Byager mener åbenbart at se
perspektiver i generationsskiftet:
Hvis der ingen røde konger er i dansk politiks kortspil, så mener Henrik
Byager til gengæld, at der findes både røde knægte og unge dronninger i
kulissen. Og de kan for fremtiden få afgørende betydning for spillets
gang. Den røde knægt i dansk politik er socialdemokraternes Jeppe Kofod,
hvis “Tintin-oprigtighed” ifølge Byager tiltaler mange.

– Han har det klare blik og de rene øjne og kan på samme tid være skarp
og dyb. Når han får tyngden, bliver han et ganske godt bud på en
lederskikkelse, som man vil tilskrive mange positive kvaliteter, siger
Henrik Byager. På samme måde fremhæver han Mette Frederiksen (S) som en
politiker, der kan blive den røde dame i dansk politik.
Her synes jeg hans dømmekraft svigter ham totalt. Jeppe Kofoed er den
mest klamme og selvsmagende bureaukrat-snude man kan forestille sig. Der
kommer selvfølgelig intet godt ud af at gøre ham til kronprins. At
sammenligne ham med Tintin er mildest talt en grov fornærmelse mod Hergé.

Og Mette-mokken? Ja, hun vil jo helst afskaffe mænd. Eller i det mindste
kriminalisere dem så meget som muligt. At kalde hende en rød dronning er
dog ikke urimeligt, når PMS tydeligvis styrer hendes liv.

PS: Urban fortæller at socialkammeraternes røde uddelings-roser er lavet
under slavelignende forhold. Mon de elektroniske medier dyrker den
tilstrækkeligt?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 02:35

On 22 Jan 2005 01:09:46 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>bl.a. fordi det netop ikke kun er fup. Krasniks forsøg på at skabe
>indtrykket af en politiker der holder noget skjult fejlede, ganske enkelt

Toppolitikere er nok generelt ikke nemme at få skovlen under for selv
de skrappeste journalister.

>I aften er det så Mogens Lykketofts tur hos den lyserøde Martin Breum.

Martin Breum lyder da som en af de mest borgerlige deadline værter jeg
har hørt.
Han går mest i kødet på de venstreorienterede og skåner de borgerlige.

>Selvom Lykketoft skulle få medvind og fløjlshandker fra de elektroniske
>medier er hans skæbne dog beseglet. Sosserne venter på
>generationsskiftet.

Ja generationsskiftet skete desværre ikke efter Nyrups afgang.

> [...]
>Ingen røde konger kan matche ham for hverken ledende socialdemokrater
>eller SF’ere hører til de mest karismatiske politikere i dansk politik.
Fogh er såmænd heller ikke specielt karismatisk. Han virker mere som
en omhyggelig forretningsmand.

>Hvis der ingen røde konger er i dansk politiks kortspil, så mener Henrik
>Byager til gengæld, at der findes både røde knægte og unge dronninger i
>kulissen.

Jep Nicolai Wammen.
Måske han først skal være lidt ældre før alle kan gå ind for at han
bliver leder af Socialdemokratiet hvis han ellers vil til den tid.

> Og de kan for fremtiden få afgørende betydning for spillets
>gang. Den røde knægt i dansk politik er socialdemokraternes Jeppe Kofod,
>hvis “Tintin-oprigtighed” ifølge Byager tiltaler mange.

Jeg synes ikke rigtig at få øje på nogen socialdemokrater i
folketinget som for alvor vil kunne blive statsminister. Men han kan
jo også hentes udefra.

> På samme måde fremhæver han Mette Frederiksen (S) som en
>politiker, der kan blive den røde dame i dansk politik.

Hun er nok lidt for bombastisk i sine udtalelser til at man vil vælge
hende. Man skal være en smule forsigtig med sine udtalelser for at nå
statsministerposten. Schlüter var f.eks. også lidt mere forsigtig med
udtalelser end Uffe Ellemann. Schlüter udtalte engang at han ikke
regnede med at Uffe nogensinde ville blive statsminister og det fik
han jo ret i.

>Her synes jeg hans dømmekraft svigter ham totalt. Jeppe Kofoed er den
>mest klamme og selvsmagende bureaukrat-snude man kan forestille sig.

Jeg kan knap huske hvem Jeppe Kofoed er.

>Og Mette-mokken? Ja, hun vil jo helst afskaffe mænd.

Ja hun kan lyde sådan :) Hun kan ihvertfald lyde lidt skrap
tanteagtig.
Hun snakker en del for mænds barselsorlov.

>PS: Urban fortæller at socialkammeraternes røde uddelings-roser er lavet
>under slavelignende forhold. Mon de elektroniske medier dyrker den
>tilstrækkeligt?

Er det tvangsaktivering eller hvad :)
Men det har den borgerlige regering jo ansvaret for nu.

Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 02:57

Andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen

> Fogh er såmænd heller ikke specielt karismatisk. Han virker mere som
> en omhyggelig forretningsmand.

Ja, det er nok derfor han får så mange stemmer. Folk har tillid til
mennesker, som kan deres kram.

> Jeg synes ikke rigtig at få øje på nogen socialdemokrater i
> folketinget som for alvor vil kunne blive statsminister. Men han kan
> jo også hentes udefra.

Muligvis. Frank Jensen kan i hvert fald godt gå hjem og lægge sig.

> Ja hun kan lyde sådan :) Hun kan ihvertfald lyde lidt skrap
> tanteagtig.
> Hun snakker en del for mænds barselsorlov.

Ja, mænd skal helst gå med forklæde, støvekost og opvaskebørste, mens de
stærke kvinder sidder i chefposter og ammer deres afkom...

> Er det tvangsaktivering eller hvad :)
> Men det har den borgerlige regering jo ansvaret for nu.

At S bruger røde roser fra fattige afrikanske slavekolonier?

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-01-05 09:22

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> Andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, mænd skal helst gå med forklæde, støvekost og opvaskebørste, mens de
> stærke kvinder sidder i chefposter og ammer deres afkom...

Som en mandlig kommentator på Weekendavisen skrev: "Man kan godt forstå at
muslimske mænd kæmper med næb og klør for at holde kvinderne nede hvor de
er, vi ved jo hvad der sker, når de får lige rettigheder"

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 21:24

> [...]
> muslimske mænd kæmper med næb og klør for at holde kvinderne nede hvor de
> er, vi ved jo hvad der sker, når de får lige rettigheder"

Ja adlyd Nietzsche og gør forskel mellem kønnene STØRRE

Men ikke på abe-måden som rotteformererne bruger her og i hjemlandets
haremmer og matriarkater

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 10:22

On 22 Jan 2005 01:56:43 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen

>Ja, det er nok derfor han får så mange stemmer. Folk har tillid til
>mennesker, som kan deres kram.

Selv om han er en omhyggelig forretningsmand er det ikke ensbetydende
med at han gør de rigtige ting.
Det kunne jo tænkes at borgerliges hjerne er sporet i en forkert
retning som er lidt for egoistisk.

>Muligvis. Frank Jensen kan i hvert fald godt gå hjem og lægge sig.

Som erklæret Auken støtte har han nok mistet muligheden for at blive
statsminister.

>Ja, mænd skal helst gå med forklæde, støvekost og opvaskebørste, mens de
>stærke kvinder sidder i chefposter og ammer deres afkom...

Jo noget i den retning :)

>At S bruger røde roser fra fattige afrikanske slavekolonier?

Jeg ved ikke hvor de stammer fra de roser.
Men mange afrikanere er så fattige at de såmænd ikke tjener mere end
da de var slaver i sin tid.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-05 11:01

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Men mange afrikanere er så fattige at de såmænd ikke tjener mere end
> da de var slaver i sin tid.

Ifølge ledende fagforeninger holdes hundredtusinder af danskere i
""slaveri"" af arbejdsgiverne.
Som Andropov rigtigt er inde på, så er økonomisk indtjening ikke det
interessante - den *mindreværdsfølelse* som slaven ofte har, er det som
giver sygdomsskabende dårligt immunforsvar, så underklassen lever kortere
tid.

"De lykkelige slaver er frihedens bitreste fjender. Marie von
Ebner-Eschenbach

" Denne foragtede mand, en slave, et intet, er elsket: over
en andens sjæl ejer han herskerens magt. Bianor

"Den intelligente som er stolt over sin store intelligens
ligner fangen, der er stolt over sin store celle.
Simone Weil

"Slaven anser sin fjende for at være ond - en der bør ødelægges. Nietzsche -
dvs når vi ser hævn-reklamerende Hollywood-film påduttes vi slavemoral.

"Those who will not think are bigots; those who cannot think are fools;
those who dare not think are slaves" - Lord Byron

slavkro Den, som er herre over sine følelser, er slave af sin fornuft.
Cyril Connolly

AMERIKANERNE I 1835 De vil have lighed i frihed. Kan de ikke få det, vil de
have lighed under slaveåget. Alexis de Tocqueville.

All mankind is divided as it always has been into slaves and
freemen. Whoeverhas less than two-thirds of his day for himself is a slave,
be he a statesman, a merchant, an official or a scholar. Nietzsche

Fornuften er lidenskabens slave. David Hume

He who will not reason, is a bigot; he who cannot, is a fool; and he who
dares not, is a slave. Sir William Drummond

"En mand der elsker som en kvinde bliver derved slave. En
kvinde der elsker som en kvinde bliver en mere perfekt kvinde. Nietzsche Når
man endelig har gjort sig fri af alle afhængighedsforhold, er man kun slave
af sig selv. Jacob Paludan

Jeg fordømmer enhver form for voldsanvendelse i opdragelsen af en følsom
sjæl, som man vil opøve til frihed og ære. Der er ligesom noget slaveagtigt
i strenghed og tvang, og jeg vil holde på, at hvad man ikke kan opnå med
fornuft, besindighed og omtanke, kan man heller aldrig opnå med magt.
Michel de Montaigne