Skattestigningerne gavner de rige, og ikke~
Fra : Allan Riise

Dato : 21-01-05 20:34

Stigning i reelt rådighedsbeløb i perioden 2001 - 2005

Index 1994 = 100

LO ægtepar egen bolig 7,1 %

Enlig delvis arbejdsledig 5,6 %

Enlig LO arbjeder i lejebolig 8,2 %

Funktionær ægtepar i egen bolig 10,3 %

Direktør familie i egen bolig 9,8 %

Kilde: http://www.skat.dk/tal_statistik/familietypeeksempler/

Bedømmelse: Disse tal viser at funktionær- og direktørfamiliens disponible
rådighedsbeløb er steget forholdsvis MEST. Den enlige delvist arbejdsledige
rådighedsbeløb, er steget forholdsvis MINDST i perioden 2001 - 2005.

Uagtet hvilke regnemetoder skatteministeriet så måtte have benyttet, er
statsministerens udtalelser ukorrekte.

Spin og løgn...

Dobbelt op til de rige.

Under Venstre vil de rige blive rigere, og de fattige fattigere.

Stigningen på 5,6% kan ikke føre til opretholdelse af tidligere livsførelse,
da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 20:45

> [...]
livsførelse,
> da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
> Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Hvor præcis vil du hen med det????
Hvis funktionærerne og direktørerne har fået mere i lønstigninger, har de
også fået mere i rådighedsbeløb.

Carl

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 21-01-05 20:47

Hej

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Stigning i reelt rådighedsbeløb i perioden 2001 - 2005

> [...]

Du glemte dem med de højeste stigninger: Pensionistægtepar i lejebolig:
12,3%

> [...]
> rådighedsbeløb er steget forholdsvis MEST. Den enlige delvist
> arbejdsledige rådighedsbeløb, er steget forholdsvis MINDST i perioden

Bedømmelse: Disse tal viser at ikke engang funktionær- og direktørfamliens
disponible rådighedsbeløb kan følge med den imponerende stigning i
pensionisters rådhedsbeløb, i regneeksempet helt betalt af det offentlige.

> Stigningen på 5,6% kan ikke føre til opretholdelse af tidligere
> livsførelse, da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
> Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Transport er måske ikke det der tynger mest på en enlig delvis arbejdsledigs
budget - ikke efter min erfaring.

Mvh
Frank

Fra : Tim

Dato : 21-01-05 20:51

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message
> [...]

Øhhh... hvilke skattestigninger?

Tim

Fra : Christian

Dato : 21-01-05 21:11

> [...]
> livsførelse, da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
> Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Problemet er jo at der er ingen fattige i DK, kun folk med mindre eller
større indkomster, dem som tjener mindst vil ikke lave noget,men have del i
de penge som andre folk tjener og arbejder for,-de igen vil bare gerne have
lov til at beholde deres penge...

jeg vil påstå at de største ego-kapitalister er dem med laveste indkomster,
de tænker mere på penge end alle andre, og har ingen sympati med dem som
spytter i kassen.....

http://www.fm.dk/1024/visPublikation.asp?artikelID=6648&soegningID=76694

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 21:36

> [...]

> da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
> Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Du må meget undskylde mig Allan, mend du starter med at skrive at det er
*relle* forbedringer, dvs. det må være forbedringer renset for
inflation. Iøvrigt bemærke jeg at den enlig LO arbejder i lejebolig har
fået næsten ligesåmeget som funktionærægteparret og direktørfamilien.
Der er iøvrigt forskellige ting der indgår i arbejdslediges lønfremgang,
f.eks. at unge under 25 år nu kun får det halve. Og så er det jo et
åbent spørgsmål om f.eks. friplads i vuggestue og børnehave er medregnet
og om man blandt de ledige også medregner ilitterate muhamedanere som
taler dårligt dansk og derfor defacto er ubeskæftelige.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Allan Riise

Dato : 21-01-05 21:58

Allan Riise wrote:
> [...]
> livsførelse, da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
> Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Trådnavnet skulle være skattestoppet ..........

Dette er et reply på Amnders Fogh's påstande om, at statsministeren i
partilederrunden på DR, sagde der i de sidste 3 år er gjort mest for en LO
familie.

Det passer jo ikke!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 21-01-05 22:13

> Trådnavnet skulle være skattestoppet ..........

Oh...

Tim

Fra : Tim

Dato : 21-01-05 22:14

> [...]
>
> Dette er et reply på Amnders Fogh's påstande om, at statsministeren i
> partilederrunden på DR, sagde der i de sidste 3 år er gjort mest for en LO

Hvorfor?

Tim

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 22-01-05 18:57

Allan Riise skrev i meddelelsen
> [...]

>Dette er et reply på Amnders Fogh's påstande om, at statsministeren i
>partilederrunden på DR, sagde der i de sidste 3 år er gjort mest for en LO

At alle afgifter har været konstante har da gavnet dem med lave indkomster
relativt mest, da de er nød til at bruge en højere del af deres indkomst på
at opretholde livet (mad, tøj osv.)

Dem med lave indkomster er heller aldrig blevet berørt af skatteloftet, der
jo gør at
et fald i statsskatten sagtens kan blive spist op af høje kommune- og
amtsskatter.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 22-01-05 01:39

> [...]
> livsførelse, da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
> Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Gad vide hvor meget deres skatter så er steget med, mon ikke direktøren
betaler mere i skat.

Men der er noget ganske andet galt, direktøren betaler fortsat en urimelig
andel af den sidste krone i skat, lighed har vi nok af, det er frihed vi
skal til at tænke på.

Misundelse kan jeg ikke bruge til noget som helst.

Thorkild

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-01-05 06:07

On Fri, 21 Jan 2005 20:34:19 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

>Stigning i reelt rådighedsbeløb i perioden 2001 - 2005

> [...]

[snip]

>Stigningen på 5,6% kan ikke føre til opretholdelse af tidligere livsførelse,
>da transport og kurser, bl.a. er steget meget mere.
>Prisudviklingen er i samme periode på lidt over 6% !

Hvad mon "reelt rådighedsbeløb" betyder?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.