Spejle er som stænklapper.Liberalisme redd~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-05 19:20

Statsansatte opfinder altid unødvendigheder. Gør ofte enorm skade
I 70erne påbød man stænklapper, der viste sig at forværre problemet
Kun fusk med statistik er årsag til at sikkerhedssele kravet kan påstås at
have gavnet. Britiske undersøgelser viser at når folk føler sig fastspændt
kører de ikke så forsigtigt som ellers
Og nu påbyder man sære spejle vedr lastbiler . og man forventer at cyklister
skal søge at få øjenkontakt med lastbilchaføren via spejlene.
At sådant er har haft en tilsyneladende lille gavnlig virkning i Holland,
hvor spejlene er opfundet, kan skyldes at de er markedsført med smittende
optimisme og at hollænderne har helt anden kultur.
Her har spejlene klart gjort skade og forværret dødsstatistikken.

Klart er at regeringens modige sætten hastighedsgrænser op, har mindsket
ulykkerne - for når folk ikke tvinges til at kede sig, så kører de med
koncentration og livsglæde

Cyklister der kommer til skade er muligvis en lille atypisk del af
cyklisterne, som har ULYKKESFUGL-MENTALITET og hvis man fik gjort noget for
at mindske disse triste ulykker, så ville det næppe brutto-ulykkestallet men
blot flytte lidt rundt i statistikken. Folk uden overlevelsesvilje skal nok
komme til skade på en eller anden måde.

Hvis spejle eller andet påbudt er gavnligt, vil det blive købt også uden
tvang. Folk er jo endnu mere interesseret i at mindske risiko for ulykker
som bureaukraterne. Hvis deres instinkter siger at påfundet er godt, så
betaler de. Og når lysten driver værket, virker alt bedre. De der ofte kører
hurtigt, vil selv købe sikkerhedsseler. De der kun kører ærindekørsel, vil
ikke.

" Man kan kun have tiltro til en statistik, når man selv har
forfalsket den. Winston Churchill

Fra : request-for-comment

Dato : 22-01-05 00:03

> Her har spejlene klart gjort skade og forværret dødsstatistikken.

Og hvad er det så lige for facts du bygger denne antagelse på?

> Cyklister der kommer til skade er muligvis en lille atypisk del af
^
--------------------------------------^

Ja det er det "muligvis".

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 22-01-05 00:32

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)
> [...]
>have gavnet. Britiske undersøgelser viser at når folk føler sig fastspændt

Undskyld, men det lyder som løgn du selv finder på.

(-)
> [...]
>optimisme og at hollænderne har helt anden kultur.
>Her har spejlene klart gjort skade og forværret dødsstatistikken.

Fordi lastbilchaufførerne rammer bedre nu hvor de kan se cyklisterne?

(-)
>Klart er at regeringens modige sætten hastighedsgrænser op, har mindsket
>ulykkerne - for når folk ikke tvinges til at kede sig, så kører de med
>koncentration og livsglæde

Livsglæden holder vist hurtigt i en af de utallige fartfælder politiet smækker op med stedse større
frekvens.

(-)
> [...]
>blot flytte lidt rundt i statistikken. Folk uden overlevelsesvilje skal nok

Altså forstås cyklister der kommer til skade i trafikken nærer et underbevist ønske om at komme til
skade?

--

Mikkel

"All science is either physics or stamp collecting"
---Ernest Rutherford.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-05 01:06

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men det lyder som løgn du selv finder på.

Forskningsrapporter offentliggjort i New Scientist beskrev fænomenet.
> (-)
>
> Fordi lastbilchaufførerne rammer bedre nu hvor de kan se cyklisterne?

Rådet for Større Færdselssikkerhed har i Politiken og TV idag erkendt det
uforståelige problem.
Jeg tror at alt hvad der giver falsk tryghed, bevirker at sunde instinkter
glemmes.

> Livsglæden holder vist hurtigt i en af de utallige fartfælder politiet
smækker op med stedse større
> frekvens.

Benægter du at ulykkestallet er faldet efter man satte max-hast op til 130?

> (-)
>
> Altså forstås cyklister der kommer til skade i trafikken nærer et
underbevist ønske om at komme til
> skade?

Selvhad der afføder ulykker blev beskrevet i Illustreret Videnskab for både
ti og tyve år siden, og er helt klart en enorm fejlkilde i teknokraternes
planer.
Da min far begyndte at få alvorlige alderdomssygdome, begyndt han at tabe
alting i køkken og ved middagsbordet, for der var ikke længere grund til at
holde facaden.
Men i sit opfinderværksted var han så kompetent som nogensinde, for der var
han sig selv og havde livsglæde.
Børn, der kommer til skade i trafikken er næsten kun fra taber-familier,
hvor den negative sociale arv giver dem ringe lyst til at koncentrere sig om
at overleve, DAMP-børn har kort attention span - alt er ligegyldigt for
behandlere udfører alt for dem, og er nærmest glade, hvis der opstår
problemer, som de kan hjælpe med.
Mentaliteten _Ulykkesfugl_ er et enormt problem i samfundet idag - men
forties selvfølgelig af professionelle med politisk korrekte tekniske og
lægelige løsniger.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 22-01-05 17:27

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Forskningsrapporter offentliggjort i New Scientist beskrev fænomenet.

Men du kan igen ikke dokumentere. Løgn sandsynligvis så.

(-)

>Rådet for Større Færdselssikkerhed har i Politiken og TV idag erkendt det uforståelige problem.
>Jeg tror at alt hvad der giver falsk tryghed, bevirker at sunde instinkter glemmes.

Hvordan giver det bedre instinkter ikke at kunne se sine medtrafikanter? Giver det så også bedre
instinkter at male forruden sort?

(-)

>Benægter du at ulykkestallet er faldet efter man satte max-hast op til 130?

Nej, men jeg tror det mere skyldes flere fartfælder og højere bødetakster. Så vidt jeg ved er
gennemsnitshastigheden nemlig ikke steget.

(-)

>Selvhad der afføder ulykker blev beskrevet i Illustreret Videnskab for både
>ti og tyve år siden, og er helt klart en enorm fejlkilde i teknokraternes planer.

Det er vist noget du selv finder på. Hvis det overhovedet findes må det være et mikroskopisk
problem.

(-)
> [...]
>at overleve, DAMP-børn har kort attention span - alt er ligegyldigt for
>behandlere udfører alt for dem, og er nærmest glade, hvis der opstår

Det lyder som en ren løgn. Du brainstorm-lyver igen, gør du ikke?

(-)
>Mentaliteten _Ulykkesfugl_ er et enormt problem i samfundet idag - men
>forties selvfølgelig af professionelle med politisk korrekte tekniske og
>lægelige løsniger.

Det findes næppe som problem overhovedet. Det er nok bare en bortforklaring for ikke at gøre noget
ved ulykker.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 18:04

planer.

Illustreret Videnskab - hvorfor ikke også Anders And og Co ?

Til Mikkel: Det er beundringværdigt, at du gider spilde tid på én vi ellers
alle har kill-filed for længe siden. Jeg ser jo kun BW's fantasier, når
nogen gider svare ham.
Bo Warming er højrefløjs-Fremskridtsmand eller det der er værre . . .
Prøv en google på BW og overvej om det er besværet værd at fortsætte!

Alf

Fra : Jens.

Dato : 22-01-05 18:30

"Alf Blume" <alfblume(snabela)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse

> Bo Warming er højrefløjs-Fremskridtsmand eller det der er værre . . .
> Prøv en google på BW og overvej om det er besværet værd at fortsætte!
>
> Alf

var der ikke noget med de kylet ham ud fordi han lugtet af lort ?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-05 21:23

"Jens." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> var der ikke noget med de kylet ham ud fordi han lugtet af lort ?

Nuværende hovedbestyrelse i FRP er så anti-glistrupsk at Glistrup har anlagt
retssag imod dem og har meldt sig ud af partiet.
Min støtte til Glistrup i 2001-valgkampen betød at en lokal kredsformand
blev bedt af hovedbestyrelsen om at komme med en eller anden begrundelse for
at ønske mig ekskluderet.
Han skrev syv sære småting bl.a. kropslugt og da en af mine DF-venner så det
og kender en EB-journalist, tillod jeg at kredsformandens sære brev lækkedes
til EB og det kom der en sjov artikel ud af.
Hovedbestyrelsen har siden bedyret, at eneste grund til eksklusion var, at
jeg ikke udviste den diskretion med partianliggender, som de ønskede.
Altså jeg afslørede deres korruption med pamperpenge og deres illoyalitet
imod Glistrup - incl hvad siden fik Glistrup til at anlægge sag imod det
parti han havde stiftet.
Jeg ønskede underskriftindsamling. Af link til Politiken fra mig til
dk.politik den dag valget blev udskrevet, fremgår at partiet var for dovent
til at samle underskrifter og først ville starte det nu, hvor det pludselig
er for sent.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 18:13

http://www.holocaust-info.dk/old/bw_main.htm
Vedligeholder af www.glistrup.com - der, trods navnet, er Bo Warmings
personlige site.
Bo Warming er normalt noget usammenhængende, og holder sig sjældent til den
normale benægter-mytologi. Han opfinder rask væk helt nye konspirationer, og
undlader normalt pure at dokumentere de påstande han kommer med. Bo Warming
er heller ikke primært en Holocaust-benægter, han er muslim hader, derfor er
hans site da også listet under anti-muslim sites på HateWatch.

Bo Warming udspyr dagligt helt enorme mængder af materiale, og betragtes af
mange som en regulær pestillens på Usenet - hvis man ønsker vejledning i
hvordan man bortfiltrerer hans indlæg, eller yderligere information om denne
sære eksistens, vil jeg henvise til Hans Hüttels glimrende OSS om Warming.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-05 21:14

> [...]
> personlige site.
> Bo Warming er normalt noget usammenhængende, og holder sig sjældent til

At beskrive min logiske men lidt hastigt nedskrevne telegramstil som
"usammenængende" er ikke en neutral eller fair vurdering.
Hvis noget er sværtforståelig kan det være læserens forudindtagethed eller
læseevner, der er problemet - men dialog kan altid afklare, hvis vedkommende
er virkelig interesseret.

> [...]
er
> hans site da også listet under anti-muslim sites på HateWatch.

Når monopol-medierne kun præker skinger sejrherrehistorieskrivning, så er
det borgerpligt at være djævlens advokat for det modsatte synspunkt

Dokumentation har Nyrnbergdomstol-troende ikke - jeg har undertiden - at
præcisere fejlkilder er mit speciale

Jeg elsker alle verdens 6 mia mennesker og hader eller foragter ingen.
Men Hate Watch siten v Simon Wiesenthal er meget partisk

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-05 20:50

> Hvordan giver det bedre instinkter ikke at kunne se sine medtrafikanter?
Giver det så også bedre
> instinkter at male forruden sort?

Hold dig til hvad skrives. Ingen taler om at mindske sigtbarhed. Jeg ønsker
at folk af lyst og ansvarlighed køber spejle - ikke af tvang. Især når
spejle nu er bevist at skade ansvarlighed og dræbe cyklister, indirekte.

> [...]
Så vidt jeg ved er
> gennemsnitshastigheden nemlig ikke steget.

Tyskerne kører sikrere end os, og har ikke formynderiske hastighedsgrænser.
Der skal gå længere tid før man kan se om ophævelse af hastighedsgrænser har
den gavnlige effekt, som sandsynligheden taler for.

> Det lyder som en ren løgn. Du brainstorm-lyver igen, gør du ikke?

Slå op hvad lyve betyder. Det er når man bevidst misinformerer.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 23-01-05 13:35

> [...]

>at folk af lyst og ansvarlighed køber spejle - ikke af tvang. Især når
>spejle nu er bevist at skade ansvarlighed og dræbe cyklister, indirekte.

Men du siger jo at det giver falsk tryghed at kunne se sine medtrafikanter i sidespejle. Why?

(-)

>Tyskerne kører sikrere end os, og har ikke formynderiske hastighedsgrænser.

Ukorrekt igen. Tyskerne havde i 2001 8,5 døde i trafikken per 100000, hvor vi havde 8,1. Til gengæld
havde svenskerne samme år 6,2 og i Norge var det 6,1. Og de to lande har strammere regler end
Danmark.

(-)

>Slå op hvad lyve betyder. Det er når man bevidst misinformerer.

Ja, og det er det du gør. At "ulykkesfugl" skulle være væsentligt er en udokumenteret løgn fra dig.

Du gav i øvrigt ikke link til New Scientist som du hævdede at have oplysninger om sikkerhedsseler
fra. Var det også løgn, så

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-01-05 13:53

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> [...]
> vi havde 8,1. Til gengæld
> havde svenskerne samme år 6,2 og i Norge var det 6,1. Og de to lande har

Og desuden er der efterhånden flereog flere strækninger i Tyskland, selv på
motorvejene, hvor hastigheden ikke er "fri."

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-05 15:56

> "Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> Og desuden er der efterhånden flereog flere strækninger i Tyskland, selv

> motorvejene, hvor hastigheden ikke er "fri."

Tyskerne har lang tids tradition for at køre anarkistisk-ustyret men
indefra-civiliseret, hvilket kombineret med deres preusserdisciplinering
har givet et ret sundt og sikkert kompromis, der selvfølgelig ikke let lader
sig kopiere af os vilde og sjuskede danske legebørn.

At de fornylig er begyndt med lidt hastighedsgrænser ændrer ikke ved deres
tilgrundlæggende ansvarlighed

Egentlig er ulykkestal ikke rette målestok for hvad er klogt - nogle er jo
ulykkesfugle og VIL af dage. Lad dem.

Min intuition siger, at danskernes elendige levealder har at gøre med
forskruede socialist-idealer og alt for megen barnepigestat - vi er ikke
dresserede aber som tyskerne, men vi er i psykisk spændetrøje og døjer med
falsk påtaget lykkefacade og det medfører megen ulykke

"Smilet er en social pligt". Emerson

"Smiles form the channel of a future tear". Byron
(1788-1824)English Poet

Man keder sig næsten altid sammen med folk i hvis selskab, det ikke er
tilladt at kede sig.Rochefoucauld

"Pligtens majestæt stiler ikke mod livets lykke Kant

"De gælder om at lære at vide det man skal. Dr Ingrid

"Den handlende handler ikke af pligt, han handler blot i overenstemmelse med
pligten. Immanuel Kant

"Duty: most barren of all bonds between man and man.
Oscar Wilde

"Jo mere man gør af pligt, des mere er man etiker, jo mere af velvilje, des
mere menneske. Frithiof Brandt 1892-1964

I leg findes også træls pligt, hvis legen skal gennemføres og
bringe glæde, og i arbejde skulle helst findes leg Poul Henningsen.

En fin sjæl føler sig trykket ved at vide nogen forpligtet til at takke sig;
en grov sjæl ved at vide sig forpligtet til at takke nogen. Nietzsche

Har vi ikke pligt til at blomstre? Er det ikke den eneste
plight, vi har?Alberg Camus

Intet ødelægger et menneske så meget som at skulle /tænke og føle uden
indre nødvendighed - uden glæde - som en automatisering af pligt. Nietzsche

Alt hvad jeg med sikkerhed ved om moral og menneskets
grundvilkår har jeg fra fodbold... Jeg fandt snart ud af, at bolden aldrig
kommer der, hvor man regner med det. Det hjalp mig senere i livet. Albert
Camus

Når Margrete Auken hetzer mod bilister som egoistiske cowboys, er det fordi
hun har mindeværdskomplekser

Moralen er meget ofte skalkeskjul for bagvaskelsen.
Napoleon

"At man tror på moraliseren er ikke bevis på at man opfører sig moralsk. "
Nietzsche

"At prædike moral er lige så let, som det er svært at etablere og overholde
moral. " Nietzsche

" Good people do a great deal of harm in this world Oscar
Wilde

" I never came across anyone in whom the moral sense was dominant
who was not heartless, cruel, vindictive, log-stupid, and entirely lacking
in the smallest sense of humanity. Moral people, as they are termed, are
simple beasts. I would sooner have fifty natural vices than one unnatural
virtue
Oscar Wilde

"Man's judgements of value follow directly his wishes for happiness--they
are an attempt to support his illusions with arguments.
Sigmund Freud

"Moralen er umoralsk i samme grad som den træder i samvittigheden sted og
skaber samvittighedsløse mennesker. Georg
Wulff

" Morality is contraband in war. Mohandas
Gandhi

" Morality is opposed to the formation of new and better morals ,
it stupifies Nietzsche

"People become moral, when they are unhappy. Marcel Proust

"Regler distraherer vor opmærksomhed væk fra det basale sigte, som reglen
har, og regler gør os tankeløse. Nietzsche (derfor ønsker Glistrup ikke
vedtægter og ikke stor lovjungle).

" The brain may devise laws for the blood, but a hot temper leaps o'er a
cold decree. Shakespeare

Den moralske Forargelse er den perfideste Slags Hævn.
Oscar Wilde

"Nobody deserves to be praised for his goodness if he has not the power to
be wicked. All other goodness is often only weakness and impotence of the
will. La Rochefoucauld

"Godheden har et hovmod, der tager sig ud som ondskab"Nietzsche

Frederik d Stores far , kaldet soldaterkongen, afsluttede ofte krig med
nabolande og ved hjemsendelse af soldaterne til landsbyerne forlangte han at
de straks skulle stille op på række og landbyens ugifte piger overfor, og så
skulle de indgå ægteskab med den nærmeste pige og føde en masse ny soldater
"at once"

Ret uspontant og fremmedgørende - men forståeligt for landsbyen ville jo
gerne, at de ikke udslettedes ved næste krig. Tyskerne havde OVERORDNET
HARMONI og fremmedgjordes ikke slemt af militærabsurditeterne (før
1920-freden målrettet gjorde landet sindsygt)

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 23-01-05 18:19

> [...]

>sig kopiere af os vilde og sjuskede danske legebørn.
>
>At de fornylig er begyndt med lidt hastighedsgrænser ændrer ikke ved deres

Mange tyske motorvejsstrækninger har haft hastighedsgrænser i mange år.

(-)
>Egentlig er ulykkestal ikke rette målestok for hvad er klogt - nogle er jo
>ulykkesfugle og VIL af dage. Lad dem.

"Ulykkesfugle" findes næppe som noget af betydning overhovedet. Det er bare noget du finder på.

(-)
> [...]
>dresserede aber som tyskerne, men vi er i psykisk spændetrøje og døjer med
>falsk påtaget lykkefacade og det medfører megen ulykke

Svenskerne har mindst lige så meget "barnepigestat" som os, men lever længere og er næsten oppe på
japansk niveau. Din teori holder altså ikke.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-05 23:58

> Svenskerne har mindst lige så meget "barnepigestat" som os, men lever
længere og er næsten oppe på
> japansk niveau. Din teori holder altså ikke.

Vedr spritbolag ja, men anarkisme og ulovlighed er vild og frugtbar, bl.a.
mht hjemmebrænderi
Det tyndt brugte vejnet er ikke belemret med radarfælder så meget som
vort.Det giver ansvarlighed at vide at staten ikke maser sig ind i dit liv.
Det høje skattetryk er vist koncentreret om nogle få letkontrollerbare,
centraliserede, store byerhverv.De har en pletvis mere gennemsigtig struktur
end vor.- og vor kystlinie har altid gjort os oprørske og
snydende/smuglende - svenskerne har preusserdisciplin

Ingen har påstået at een parameter afgør alt. Nordskandinaverne har langt
flere mennesker med enkelt liv i pagt med naturen - er mindre urbaniseret.

Om disse er lykkelige ved jeg ikke, men de lever traditionelt længe, og i
Norge har deres selvmordsrate været markant lav indtil fornylig.

Danskernes mange ulykker på vejene indtil Fogh skabte bedre psykisk klima
,er denne tråds hovedemne - og tyskernes fornemme trafikkultur trods langt
færre hastighedsrestriktioner bør man ikke flygte fra..

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 24-01-05 00:05

Bo Warming skrev i meddelelsen <1_VId.564$HY6.464@fe67.usenetserver.com>...

(-)

> [...]
>Det tyndt brugte vejnet er ikke belemret med radarfælder så meget som
>vort.Det giver ansvarlighed at vide at staten ikke maser sig ind i dit liv.

Men derfor har svenskerne alligevel er på de fleste områder meget mere barnepigestat end vi har. Det
er kun få advarsler og regler vi har indført, der ikke har samtidige eller tidligere modstykker
hinsidan. Argumentet dur stadigt ikke.

(-)
> [...]
>end vor.- og vor kystlinie har altid gjort os oprørske og
>snydende/smuglende - svenskerne har preusserdisciplin

Jeg kender ingen reglesæt hvor svenskerne har afgørende mere "gennemsigtige" stuktrurer end os. Hvis
de har mere discipli er det som følge af flere regler, og ikke færre. "Forbudsverige" er ikke et
frit opfundet begreb.

(-)
>Ingen har påstået at een parameter afgør alt. Nordskandinaverne har langt
>flere mennesker med enkelt liv i pagt med naturen - er mindre urbaniseret.

Men ofte mere alkoholiserede.

(-)
>Om disse er lykkelige ved jeg ikke, men de lever traditionelt længe, og i
>Norge har deres selvmordsrate været markant lav indtil fornylig.

Ja, den er lavere end Danmark og Japan, men jeg synes at huske at svenskerens var tæt på vores.

(-)
>Danskernes mange ulykker på vejene indtil Fogh skabte bedre psykisk klima
>,er denne tråds hovedemne - og tyskernes fornemme trafikkultur trods langt
>færre hastighedsrestriktioner bør man ikke flygte fra..

Ulykkestallene var faldet støt selv før Fogh, så heller ikke der holder dine teorier.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-05 07:13

> [...]
barnepigestat end vi har. Det
> er kun få advarsler og regler vi har indført, der ikke har samtidige eller

Dur ikke til hvad? Jeg procederer ikke for en veldefineret tese. Det er
nærmest din formløse brainstorming jeg kopierer.

Svenskerne er tysk-agtigt lovlydige og fantasiløse. Danskere er legebørn der
ikke oplever megen forældrefigur i staten.

Sammenligning bør ske vedr fx bykørsel med mange medtrafikanter, tæt i tæt.
Er der tal om vore nabolandes ulykker her?
> [...]
"gennemsigtige" stuktrurer end os. Hvis
> de har mere discipli er det som følge af flere regler, og ikke færre.

Siden de under Axel Oxenstjerna kopierede fransk centralisereing har de haft
næsegrus underkastelse imod Stockholm og stor autoritetstro. Meget bliver
glasklart, når love bare holdes, fordi den pietistiske kirke truer med
helvede ellers.
Antal sider i Karnov er dårligt mål for, hvor handlelammende og uklar en
lovjungle er. Måske Danmark er værst i den retning.
Danskere er enige om, at svenskerne er forbudsmennesker - ligesom tyskere
engang var enige om uærlighed hos jøder.
Jeg går efter nuancerede holdninger, men er ikke bleg for at generalisere om
folkekarakter, og hvis bedre tal om trafik haves, ville hypoteser måske
kunne skrues sammen og være af værdi.
> (-)
>
> Men ofte mere alkoholiserede.

Det kan man gøre op på mange måder Nordskandinaver har blindhed pga
træsprit, hvad vi ikke har haft i 100 år. Altså vild ulykkesfuglmentalitet,
siger min søn, der er læge i Oslo. Og skabt af puritanske forbud uden
realistetssans. Men vort dokumenterede alkoholforbrug i Netto-Danmark er
langt højere.

> (-)
>
> Ja, den er lavere end Danmark og Japan, men jeg synes at huske at
svenskerens var tæt på vores.

Enig - kun USA har meget færre, for de lader deres dårlige humør gå ud over
andre, især slum-naboen/konkurrenten og de har så mange våben.
> (-)
>
> Ulykkestallene var faldet støt selv før Fogh, så heller ikke der holder
dine teorier.

Ingen har foregivet at sammemnhængene er enkle - men noget må vi kunne lære
af Tyskland
- og af at regel-afslapning fulgtes af ulykkesfald her.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 24-01-05 22:44

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<al0Jd.8001$Bz3.3316@fe56.usenetserver.com>...

(-)
Det

> Dur ikke til hvad? Jeg procederer ikke for en veldefineret tese. Det er
> nærmest din formløse brainstorming jeg kopierer.

Haha, "min formløse brainstorming"? Den var morsom. Se i et spejl.

Din teori om at svenskerne har mindre barnepigestat en os, er ikke argumenteret eller dokumenteret.
Og al gængs holdning siger at det er omvendt. Så det er din brainstormins-tese der fejler.

(-)
> Svenskerne er tysk-agtigt lovlydige og fantasiløse. Danskere er legebørn der
> ikke oplever megen forældrefigur i staten.

Sådanne generaliseringer er uinteressante.

(-)
> Sammenligning bør ske vedr fx bykørsel med mange medtrafikanter, tæt i tæt.
> Er der tal om vore nabolandes ulykker her?

Tyskerne har mere trafik per kilometer vej end vi har i Danmark, og oplever derfor meget oftere kø
eller trafiktætheder der af anden grund sænker hastigheden. Lidt, men ikke helt, som den japanske
hvor vejene kan være helt pakkede i perioder. Det må derfor forventes at de har færre ulykker end
os, men tallene tyder på at de alligevel ligger højere.

(-)
> [...]
> Antal sider i Karnov er dårligt mål for, hvor handlelammende og uklar en
> lovjungle er. Måske Danmark er værst i den retning.

Godt du indrømmer "måske", fordi har ikke vist noget. Gid du ville vise at det er tilfældet.

(-)
> [...]
> folkekarakter, og hvis bedre tal om trafik haves, ville hypoteser måske

Tallene viser at landene med de strammeste regler for trafikken, har fået ulykkestallet længst ned.

(-)

> Ingen har foregivet at sammemnhængene er enkle - men noget må vi kunne lære af Tyskland
> - og af at regel-afslapning fulgtes af ulykkesfald her.

Hvad kan vi lære af Tyskland, når vores dødsrate allerede før Fogh var lavere end tyskernes?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 08:22

> Din teori om at svenskerne har mindre barnepigestat en os, er ikke
argumenteret eller dokumenteret.

Altid "
dutter du mig en menig på/
hvis vanvid alle kan forstå"
Jeg er ikke så latterlig at jeg påstår at man kan 1. kvantificere
barnepigestat 2. afgøre om DK eller Sverige der skiftevis har haft værst
skattetryk" er værst mht formynderi.

Min målrettede saglige brainstorming går på at der er TALRIGE ÅRSAGER til de
vidunderlige fald i ulykker som er opnået under Fogh

Altid bør trafik og ikke love være afgørende for bøder.Radarfælder gør
skade, Lyskryds gør skade, Striber gør skade. Seletvang gør skade osv osv

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved enkelt
årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

Husk at een-årsag-een-virkning findes ikke i virkeligheden, kun i dine
elitære lærebøgers livsløgn og dagdrøm

> [...]
de har færre ulykker end
> os, men tallene tyder på at de alligevel ligger højere.

Selvfølgelig bør der tages højde for kø-stilstand der jo giver lav
gennemsnitshastighed men ikke køreglæde og ikke bør bruges til din
bevisførsel om at lav hastighed gir færre ulykker.

> (-)
>
> Tallene viser at landene med de strammeste regler for trafikken, har fået
ulykkestallet længst ned.

Du blander for mange variable sammen til at dine konklusioner kan bruges til
noget.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-01-05 21:36

> [...]

>Jeg er ikke så latterlig at jeg påstår at man kan 1. kvantificere
>barnepigestat 2. afgøre om DK eller Sverige der skiftevis har haft værst

Hvorfor dummer du dig så og hævder at danskere har mere formynderi end Sverige?

(-)
>Min målrettede saglige brainstorming går på at der er TALRIGE ÅRSAGER til de
>vidunderlige fald i ulykker som er opnået under Fogh

Ja, det er den trend fra de sidste 30 år der er fortsat. Flere krav og mere sikkerhed giver altså
færre ulykker.

(-)
>Altid bør trafik og ikke love være afgørende for bøder.Radarfælder gør
>skade, Lyskryds gør skade, Striber gør skade. Seletvang gør skade osv osv

Intet af dette gør åbenbart skade. Fler regler og krav har givet færre ulykker.

(-)

>Du blander for mange variable sammen til at dine konklusioner kan bruges til noget.

Nej, jeg viser at dine teorier er hullede, uargumenterede og udokumenterede. Som de plejer. Why?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 22:58

> Ja, det er den trend fra de sidste 30 år der er fortsat. Flere krav og
mere sikkerhed giver altså
> færre ulykker.

Kun ubegavede autoritetstro slavenaturer falder for denne ønsketænkning

We are too much accustomed to attribute to a single cause
that which is the product of several, and the majority of our controversies
come from that. Liebig (1803-1873)German Chemist and
Professor

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-01-05 23:07

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Kun ubegavede autoritetstro slavenaturer falder for denne ønsketænkning

Jeg er sååå ked af at ødelægge dine taber-fantasier, men jo flere krav og regler der er indført, jo
færre ulykker er der altså sket.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-05 09:26

> "Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

Indre Mission står stærkt hos fjeldaber og forbudssvenskere, men vigtigst
for de to landes små ulykkestal er nok at landene har enorme afstande og
derfor megen kørsel uden med- og mod-trafikanter

Norges olierigdom og svenskernes tidligere krigsrigdom har givet dem råd til
megen lidet nødvendig asfaltering og regulering - så idag udtales i
Politiken-interview

"Det generer min almindelige sunde fornuft, at man ikke, som for eksempel i
Norge, kan gå over for rødt, hvis forholdene tillader det."Helge Adam
Møller, konservativ-MF.

Norge er altså gået over gevind mht kontrol, så det er blevet indlysende at
regler skal ikke følges

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 24-01-05 22:49

Bo Warming skrev i meddelelsen <2i2Jd.41900$_Y.20916@fe41.usenetserver.com>...

(-)
>Indre Mission står stærkt hos fjeldaber og forbudssvenskere, men vigtigst
>for de to landes små ulykkestal er nok at landene har enorme afstande og
>derfor megen kørsel uden med- og mod-trafikanter

Ingen forstår dine sære had-associationer.

(-)
> [...]
>Møller, konservativ-MF.
>
>Norge er altså gået over gevind mht kontrol, så det er blevet indlysende at

Det lykkedes dig at misforstå igen. Det er jo netop lovligt at gå/køre overfor rødt hvis forholdene
tillader det.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 08:21

> Det lykkedes dig at misforstå igen. Det er jo netop lovligt at gå/køre
overfor rødt hvis forholdene
> tillader det.

Fordi olierige Norge har så overflødigt meget trafikinvestering er det
blevet nødvendigt for dem at indføre straffrihed når forholdene tillader at
gå over for rødt. Gid det gjaldt DK.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-01-05 21:37

> [...]

>blevet nødvendigt for dem at indføre straffrihed når forholdene tillader at

Du lyver at der er tale om "indført straffrihed". Det er der ikke. Det er blot ikke ulovligt.
Sværere er det ej. Hvorfor vil du lyve igen?

(-)
>Altid bør trafik og ikke love være afgørende for bøder.Radarfælder gør
>skade, Lyskryds gør skade, Striber gør skade. Seletvang gør skade osv osv

Intet tyder på dette. Du digter nok taberagtigt igen.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 23:10

> [...]
> forholdene

> Du lyver at der er tale om "indført straffrihed". Det er der ikke. Det er

Altså du tror på PSYKOLOGISK LOVGIVNING -
_vage_ udefinerbare henstllinger som hører under MORAL og har lidet at gøre
med JURA

Ligesom du mener at der kunne straffes efter Haag Landkrigkonvention i
Nyrnberg, hvor JP idag erklærer at lovgrundlaget netop her var gennemhullet
og ubrugeligt.
Straframmer eller strafmulighed nævntes ikke med EET ORD i
konventionsteksterne

Forklar lige hvad er forskellen på om det er lovligt at gå over for rødt og
at det ikke er strafbart.

Overregulerede Norge er blevet så berømt, at deres ny love og
politivedtægter/cirkulærer ønskes kopieret af Det Konservartive Folkeparti
i Danmark fordi det er klart lovligt og straffrit at gå over for rødt når
der ikke er hårde trafikanter biler indenfor synsvidde. Jeg er spændt på din
sondring mellem lovligt og straffrit - helt præcist.
Måske vi her har RODEN til megen uenighed mellem os - at du har ROD i dine
begreber og ikke anderkender gængs stringent terminologi - og snart hundred
gange har jeg tigget dig om en definition på de ord, som du bevidst bruger
med flydende betydning, men aldrig vil du anerkende en af mine
definitionsforslag, for så kan du jo ikke bøje af og være demagog . Når de
gamle græskere opfandt relativitetsteorien ALT FLYDER så var det ikke som et
ideal for retspleje.

Politi har i alle lande tiltalefrafald som redskab når travlhed - eller
mafiøse venskaber. Men norsk retspraksis er veldefineret og handler ikke om
intuition og tilfældighed. Moralrelativisme er godt vedr individuel
adfærdsregulering. Men straffelov med strafferammer er domstolens værktøj.
Og hvor precedens er god klargørelse af undtagelser.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-01-05 23:41

> [...]

>Altså du tror på PSYKOLOGISK LOVGIVNING -
>_vage_ udefinerbare henstllinger som hører under MORAL og har lidet at gøre

Det lykkes sært for dig at misforstå endnu en gang. Der er ikke "indført straffrihed". Straffrihed
er når en lovorvertrædelse ikke straffes, men ikke når der ikke er tale om en lovovertrædelse. Det
er lovligt.

Du er alt for upræcis og ujuridisk i din debatform.

(-)
>Ligesom du mener at der kunne straffes efter Haag Landkrigkonvention i
>Nyrnberg, hvor JP idag erklærer at lovgrundlaget netop her var gennemhullet
>og ubrugeligt.

Dit nazi-medløberi keder.

(-)
>Forklar lige hvad er forskellen på om det er lovligt at gå over for rødt og
>at det ikke er strafbart.

Straffrihed er fritagelse fra straf hvis der er sket en lovovertrædelse. Straffrihed bruges altså
ikke om forhold der ikke er strabare. Dine begreber var altså vage og ujuridiske.

(-)
>Måske vi her har RODEN til megen uenighed mellem os - at du har ROD i dine
>begreber og ikke anderkender gængs stringent terminologi

Jeg er spændt på at se dit svar til ovenstående, hvor jeg afslører dit ukendskab til de rette
juridisk termer. Lad mig gætte?

(-)
> [...]
>med flydende betydning, men aldrig vil du anerkende en af mine
>definitionsforslag, for så kan du jo ikke bøje af og være demagog.

Nævn blot et af dine definitionsforslag eller et eksempel på hvor jeg har været upræcis.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-05 01:47

> [...]
en lovovertrædelse. Det
> er lovligt.
>
> Du er alt for upræcis og ujuridisk i din debatform.

At danskernes konservative folkeparti ønsker efterlignelse af norsk
afslappet retspleje peger mod at der er noget vi kan lære af landet. Skidt
med terminologi. Forklar hvad du betvivler eller kritiserer ved at nordmænd
er blevet mere liberale end os på dette område.
> (-)
>
> Dit nazi-medløberi keder.

Nå nu er Jyllandsposten altså nazi-medløber fordi den som jeg anfører
fejlkilder vedr sejrherrehistorieskrivningen og er hoppet på den stigende
consensus om at retsopgør var hævn og nul-retfærdighed.

> [...]
Straffrihed bruges altså
> ikke om forhold der ikke er strabare. Dine begreber var altså vage og

Jeg har forklaret ordrigt og detaljeret (tiltalefrafald etc) , så din ALTID
GENERELLE DVS UBRUGELIGE kritik er hen i vejret. Koncentrer dig om hvorfor
Helge Adam Møllers ros af norsk kursskifte
- _ ER DEN værd at efterligne vedr danske forhold ELLER ER DEN IKKE?.

> - og snart hundred gange har jeg tigget dig om en definition på de ord,
som du bevidst bruger

> Nævn blot et af dine definitionsforslag eller et eksempel på hvor jeg har
været upræcis.

Jeg er glad for at du hermed tilkendegiver at vi i fremtidig debat får
definitionerne på plads, når roden til uenighed kan tænkes at ligge i dem.
Der er en halv snes eksempler i sidste ugers tråde hvor jeg har påpeget
definitons-hurdlen som altafgørende for at vi taler forbi hinanden. De
præcise ord fremgår af sammenhængen. Gerne reparer på dine fortidssynder,
men især lad os være sokratiske om definitioner nu i fremtiden.

Norsk cykel-retspleje er nok svær at få statistik om - jeg foreslår at vi
især koncentrerer os om Japan-emnet hvor du kan få hjælp fra talrige
medie-institutioner hertillands, som har gjort Japan-bashing til livsmål -
og jeg kan få saglige data fra min kones ambassade.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 26-01-05 22:22

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<PLBJd.30162$yi6.8052@fe52.usenetserver.com>...

(-)
> [...]
> med terminologi. Forklar hvad du betvivler eller kritiserer ved at nordmænd
> er blevet mere liberale end os på dette område.

Hvorfor vil du nu stikket af fra debat om terminologi, når du selv efterlyser præcision? Blev du
grebet i dobbeltmoral igen? Det sker tit, synes du ikke?

(-)

> Nå nu er Jyllandsposten altså nazi-medløber fordi den som jeg anfører
> fejlkilder vedr sejrherrehistorieskrivningen og er hoppet på den stigende
> consensus om at retsopgør var hævn og nul-retfærdighed.

JP siger intet om at lovgrundlaget var "gennemhullet og ubrugeligt". Du har intet citeret som du
ellers siger netikette tilsiger, så alt tyder på mere nazi-medløber løgn.

(-)

> Jeg har forklaret ordrigt og detaljeret (tiltalefrafald etc)

Nej, du efterlyse præcise definitioner. Mand dig dog op til at indse at du tog fejl og var
kritisablet upræcis.

(-)

> Jeg er glad for at du hermed tilkendegiver at vi i fremtidig debat får
> definitionerne på plads,

Hvorfor snakke udenom?

Nævn blot et af dine definitionsforslag eller et eksempel på hvor jeg har været upræcis.

Løj du igen?

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 23:47

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

wow Mikkel du er idealist - ikke pga. dine holdninger, som jeg ligger tæt
på, men fordi du gider diskutere med BW, Sisyfos kommer i mine tanker.
Eller "The Pause of Mister Claus" af Arlo Guthrie - who else would spend
that much effort on the last guy?

Respekt Alf

(Har du googlet på ham?)

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 27-01-05 19:03

Alf Blume skrev i meddelelsen <41f81dae$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

(-)
> [...]
>på, men fordi du gider diskutere med BW, Sisyfos kommer i mine tanker.
>Eller "The Pause of Mister Claus" af Arlo Guthrie - who else would spend

Ja, efter jeg begyndte at skrive fik jeg flere forslag om at læse OSS'en og at google ham. Det lader
til at jeg har overvurderet hans intelligens, for jeg kan se at last hvad der diskuteres nu er, er
gentagelser af hvad han har skrevet før. Beklageligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 21:06

> Alf Blume skrev i meddelelsen
<41f81dae$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> (-)

Alf er ikke idealist - han tør aldrig dialog

Kun PROOF BY ASSOCIATION via myter om Sisyfos

Helt som da krigsforbrydere dømtes uden mur og nagelfast bevis på brud på
love eller entydig (med)skyld i vold

Læs min trådstart idag om den jødiske revisionist som Mikkel angriber -
Hannah Arendt

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 27-01-05 22:26

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Alf er ikke idealist - han tør aldrig dialog

Alle her tøt vist dialog, men det kræver at der er en at føre dialog med. Hvis du ikke snart
begynder at vise evne og vilje til dialog, vil jeg også konkludere som 99,9% af resten af gruppen.
Du er ikke interesseret i dialog, kun i at poste holdninger. Aldrig har du argumenteret og aldrig
har du dokumenteret. Kun skrevet om hvor klog du synes du er, og hvor dumme alle andre er. Og det er
jo altså ikke godt nok, når det eneste du kommer med er de samme holdninger igen og igen.

(-)
>Læs min trådstart idag om den jødiske revisionist som Mikkel angriber -
>Hannah Arendt

Lyv ikke. Jeg angriber ikke Arendt. Kun dine fejlfortolkninger af hendes bøger.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 01:02

> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>
> (-)

> Alle her tøt vist dialog, men det kræver at der er en at føre dialog med.
Hvis du ikke snart

Alf tør kun skrive om mig, aldrig til mig

> [...]
argumenteret og aldrig
> har du dokumenteret. Kun skrevet om hvor klog du synes du er, og hvor

Citer mig ordret for at jeg har kaldt dig eller andre "dumme".

> [...]
holdninger igen og igen.

> (-)
>
> Lyv ikke. Jeg angriber ikke Arendt. Kun dine fejlfortolkninger af hendes

Du angriber mine gengivelser som jeg nu har underbygget med quotes ordret
fra encyklopædi. Trådstart på dk.politik må du have set.
Hvad har jeg fejltolket?

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 30-01-05 23:38

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<7ifKd.7$or5.6@fe26.usenetserver.com>...

(-)

> Alf tør kun skrive om mig, aldrig til mig

Ikke så mærkeligt igen. Jeg forstår da fint alle de der afviser at diskutere med dig. Din debatstil
er desværre alt for dobbeltmoralsk og alt for fyldt med floskler, fyldord og uinteressante
gentagelser og massiv brug af mudderkast. Du ligger som du selv har redt op til.

(-)

> Citer mig ordret for at jeg har kaldt dig eller andre "dumme".

Læs hvad du skriver om dem der mener noget andet end dig. Du ved alting såååå godt at du ikke
behøver dokumentere. er det ikke det du tror?

(-)

> Du angriber mine gengivelser som jeg nu har underbygget med quotes ordret fra encyklopædi.

Du misfortolkede hendes påstand om at alle har kimen til ondskab i sig, til at betyde at alle er
lige skyldige.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-05 09:19

> [...]
> og uinteressante
> gentagelser og massiv brug af mudderkast. Du ligger som du selv har redt

Ja undskyldninger for at bagtale og ikke turde dialog er udbredte
Den kloge læser ser klart debatnederlag for dem der kun evner at tale om og
ikke til.
Mit mål er ikke at få flest mulig svar men at sætter kætterske konstruktive
tanker igang.

> (-)
> gruppen.
> aldrig
> det er

Dumme sætter jeg ikke i citationstetegn - det er demagogen Mikkel Foldmann
der forsøger med denne løgnelist.
Dum er antitese til klog. Intuitivt klog er antitese til
musikalsk-mht-læsning,hvilket du ikke er
> Læs hvad du skriver om dem der mener noget andet end dig. Du ved alting
> såååå godt at du ikke
> behøver dokumentere. er det ikke det du tror?

Brainstorming er om at udkaste fejlkilder og hypoteser. Jeg er klart
gættende og aldrig foregiver jeg at være vidende. Det hedder
videnskabelighed og det bør du lære af.
> (-)

> Du misfortolkede hendes påstand om at alle har kimen til ondskab i sig,
> til at betyde at alle er
> lige skyldige.

"The fault is in us" skriver hun, og du er umusikalsk når du gør det til at
vi er LIGE skyldige - men når der er kæmpe tvivl der bør komme anklagede til
gode og korps- og tids-ånd har hovedskyld så er hun djævelens advokat mht at
droppe dømmesygen.

Hun anerkendte dødsstraf som pøbelønske som måtte adlydes for hun havde jo
læst om demokratiets fejl hos sit idol Nietzsche og si kæreste Heidegger
- aldrig så hun lynchstraffen som retfærdighed, der gjorde gavn Men hun
undgik politik og begrænsede sig til videnskab. Det forvirrer nok t jeg ikke
er så puritansk som hende, men må hyle solm de ulve man er iblandt. - til en
vis grad

Hvis du mener jeg har mistolket hende så citer mig og hende og påvis
modstrid

De ordrette citater fra hende jeg har fremlagt flygter du fra. At hun er
jøde gør hende ikke til typisk jøde.

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 01:13

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 01:13

> Kimen til ondskab som jeg siger. Du pådutter hende en holdning til
> skyldsspørgsmål, fordi det passer
> med dine sympatier.

Hannah Arendt skriver sidst i "Ondskabens banalitet" at man naturligvis ikke
kan lade en person som Eichmann gå fri, MEN HUN BEGRUNDER IKKE FORDELE VED
AT STRAFFE

Resten af hvad hun skriver er konsekvent revisionistisk bagatelisering af
naziernes togtransporter til arbejdslejre som et maskineri der ikke kunne
kontrolleres under en krig. Zygmunt Baumann har skrevet det samme.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 20:36

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<UPzLd.4195$AE.896@fe08.usenetserver.com>...

(-)

> Hannah Arendt skriver sidst i "Ondskabens banalitet" at man naturligvis ikke
> kan lade en person som Eichmann gå fri,

Så lad være med at lyv at hun siger at alle er lige skyldige. Dit nazi-medløberi er forudsigeligt,
men kedsommeligt.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 23:11

> [...]
>
> (-)

> Så lad være med at lyv at hun siger at alle er lige skyldige. Dit

Jeg gentager mig aldrig i trådene med dig, når ikke dine spørgsmål direkte
kræver en variation over tema, der burde være afklaret.

Du har en snes gange mudderkastet om at personen BW er "forudsigelig" og
"kedsommelig"

At jeg skærer dele af dine indlæg ud, skyldes alene disse gentagelser og
gentagelser igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-...........

FORTÆL PRÆCIS HVAD DU MENER ARENDT SKRIVER OG HVORDAN DU TOLKER DET
Jeg har citeret hende ordret talrige gange. Du aldrig. Betvivler du nogen af
mine citeringer, så vil jeg finde kilderne.

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 23:21

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 23:21

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Jeg gentager mig aldrig i trådene med dig,

Tit og ofte.

(-)
>når ikke dine spørgsmål direkte kræver en variation over tema, der burde være afklaret.

Du har en sær stil med at fjerne alt fra debatten der kæver at du argumenterer og dokumenterer, og
beholder kun det hvor du vil gentage det du har skrevet 100 gange før.

(-)
>Du har en snes gange mudderkastet om at personen BW er "forudsigelig" og "kedsommelig"

Du er forudsigelig. I extremt grad.

(-)
>At jeg skærer dele af dine indlæg ud, skyldes alene disse gentagelser og
>gentagelser igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-...........

Så SVAR på hvad du bliver spurgt om, i stedet for at fjerne det hvergang du har mere lyst til at
gentage det du har sagt 1000 gange før.

(-)
>FORTÆL PRÆCIS HVAD DU MENER ARENDT SKRIVER OG HVORDAN DU TOLKER DET

Det har jeg jo gjort. Hun siger at vi alle har kernen til ondskab i os, men ikke at alle har lader
den komme frem eller at alle er skyldige. Det er kun noget du digter.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 14:03

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> skrev i en meddelelse

> Kimen til ondskab som jeg siger. Du pådutter hende en holdning til
skyldsspørgsmål, fordi det passer
> med dine sympatier.

Mener du at de 14 hængte havde al skyld?
Hvad med de millioner af voksne vælgere der stemte på Hitler?
Og hvis andre havde samme tankesæt som disse vælgere er de så ikke skyldige?

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 20:40

Bo Warming skrev i meddelelsen <66LLd.11266$xD3.4476@fe22.usenetserver.com>...

(-)

>Mener du at de 14 hængte havde al skyld?

Nej, kun hovedansvar.

(-)
>Hvad med de millioner af voksne vælgere der stemte på Hitler?

Næppe medansvar. En valgt politiker kan lige så lidt som en selvudpeget diktator fraskrive sig
skyld.

(-)
>Og hvis andre havde samme tankesæt som disse vælgere er de så ikke skyldige?

Tanker er ikke handlinger. Tanker bør aldrig oppebære straf. Handlinger bør.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 23:07

> Bo Warming skrev i meddelelsen
> <66LLd.11266$xD3.4476@fe22.usenetserver.com>...

> passer

> Nej, kun hovedansvar.

Har domsbemærkningerne fra Nyrnberg noget specifikt der berører din
godtkøbssnak.

> Næppe medansvar. En valgt politiker kan lige så lidt som en selvudpeget
> diktator fraskrive sig
> skyld.

Du skriver at vælgerne har ikke medansvar. Hvem har ansvar foruden de
hovedansvarlige?

Nyrnberg Trial trak ud og koldkrig blev aktuel, og for at samle tyskere om
at hjælpe USA mod deres nyskabte fjendebillede i Øst, valgte Truman en
abrupt kovending om at kun ministre, generaler var skyldige og resten
kaldtes klart uskyldige.De havde jo blot stemt og adlydt ordrer....
Senere begik man en ny 180 grader vægelsindethed og krævede økonomiske
erstatninger som om alle nutidige aktionærer i alle firmaer der havde
arbejdet for nazisystemet var ansvarlige.

Tilslutter du dig USAs værre-end-skitzofreni inkonsekvens?

> Tanker er ikke handlinger. Tanker bør aldrig oppebære straf. Handlinger
> bør.

At sætte kryds på stemmesedlen vil jeg kalde en HANDLING, men det vil du
altså ikke?

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 23:26

Bo Warming skrev i meddelelsen <_3TLd.15894$K81.2848@fe50.usenetserver.com>...

(-)

>Har domsbemærkningerne fra Nyrnberg noget specifikt der berører din godtkøbssnak.

Hvad er "godtkøbssnak"? Din debatstil og din forkærlighed for at fylde masser af ladede fyldord i
det du skriver gør det tit helt ulæseligt. Vær præcis please.

(-)

>Du skriver at vælgerne har ikke medansvar. Hvem har ansvar foruden de
>hovedansvarlige?

Et par tusinde andre der i mere eller mindre grad også udførte krigsforbrydelser. Fra Eichmann og
nedefter.

(-)
> [...]
>abrupt kovending om at kun ministre, generaler var skyldige og resten
>kaldtes klart uskyldige.De havde jo blot stemt og adlydt ordrer....

Løgn. Mange af lavere rang blev også retsforfulgt og dømt.

(-)

>At sætte kryds på stemmesedlen vil jeg kalde en HANDLING, men det vil du altså ikke?

Er en kryds på en stemmeseddel argument for at en valgt person kan begå krigsforbrydelser? Nej.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 00:50

> [...]

> masser af ladede fyldord i
> det du skriver gør det tit helt ulæseligt. Vær præcis please.

Bodega-agtig sluder for en slader er godtkøbssnak. Det modsatte er når der
fremlægges fakta og udfra disse ræsoneres logisk
> (-)

> Et par tusinde andre der i mere eller mindre grad også udførte
> krigsforbrydelser. Fra Eichmann og
> nedefter.

Men vælgerne der lod stå til og sagde "arbejdsløsheds afskaffelse er
vigtigere end jøders velfærd" - disse millioner frikender du?
> (-)
>
> Løgn. Mange af lavere rang blev også retsforfulgt og dømt.

Hvis 40 mio soldater deler hvervene mellem sig så de, der er gode til at
kommandere, specialiseres i det, så frikender du altså de 39,9 millioner og
bruger en tilfældig gruppe af generaler og kommandanter til syndebukke for
at opnå skueproces og de dødsstraff,e som du godkender uden at kunne
argumentere for deres gavn på sigt (hvilket Arendt heller ikke forsøgte)
..
Hannah Arendt godkendte dem med en bemærkning om at "folk som Eichmann bør
ikke gå frit rundt blandt os"(sidst i hendes første bog om
Jerusalem-retsdramaet), men dette var i åbenlys og indlysende direkte
modstrid med hele hendes filosofi, så alle kunne se at hun var nødt til at
blåstemple hængninger for at blive inviteret med til retsopgør som
observatør.

Der var også mange dømte i Nyrnberg og ved kz-retsopgørene i Polen mm, der
vidnede så absurd, at alle kunne se at dette var sket under pres, for når
selvodsigelser slår enhver ingeniør i øjnene, så har man subtilt bevist at
USA var skurken.

> (-)

> Er en kryds på en stemmeseddel argument for at en valgt person kan begå
> krigsforbrydelser? Nej.

Når alle havde hørt i radioen at en stemme på Hitler er en stemme på
"ausrotten Judentum" for "Die Juden sind unser Ungluck" så er skylden smurt
tyndt og jævnt ud over 50 millioiner vælgere - og over dig og mig, for vi
havde jo ikke gjort anderledes end gennemsnitsvælgeren eller kontormanden
jernbane-under-administratoren Eichmann, hvis vi havde været i præcis samme
situation.

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 19:16

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 02-02-05 19:16

Bo Warming skrev i meddelelsen <3BULd.16198$K81.4505@fe50.usenetserver.com>...

(-)

>Bodega-agtig sluder for en slader er godtkøbssnak. Det modsatte er når der
>fremlægges fakta og udfra disse ræsoneres logisk

Altså din debatform, hvor der kun er holdninger og gæt, men hverken fakta eller logik?

(-)

>Men vælgerne der lod stå til og sagde "arbejdsløsheds afskaffelse er
>vigtigere end jøders velfærd" - disse millioner frikender du?

Nej. Men de har fået deres "straf" i form af dønderbombet Tyskland. Der er ikke basis for at straffe
på anden måde. Specielt ikke da et flertal aldrig stemte for Hitler.

(-)

>Hvis 40 mio soldater deler hvervene mellem sig så de, der er gode til at
>kommandere,

Så hvorfor løj du?

(-)
> [...]
>blåstemple hængninger for at blive inviteret med til retsopgør som observatør.

Nej, du mistolker (sikker bevidst) Arendts påstand om potentialet for ondskab, som om hun mener at
alle er lige skyldige. Det siger hun intetsteds. Det er noget du finder på.

(-)
> [...]
>selvodsigelser slår enhver ingeniør i øjnene, så har man subtilt bevist at

Hvad mener du exakt med dette uklare nazi-medløberi?

(-)

>Når alle havde hørt i radioen at en stemme på Hitler er en stemme på
>"ausrotten Judentum" for "Die Juden sind unser Ungluck" så er skylden smurt
>tyndt og jævnt ud over 50 millioiner vælgere

Nej. Et mindretal stemte på ham.

(-)
- og over dig og mig, for vi havde jo ikke gjort anderledes end gennemsnitsvælgeren eller
kontormanden
>jernbane-under-administratoren Eichmann, hvis vi havde været i præcis samme situation.

DU havde nok ikke nej. Du ville nok have nydt det.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 20:08

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> Nej. Et mindretal stemte på ham.

Var det 40% der stemte direkte på ham og over 10% stemte på partier der var
så naziagtige at de valgte at støtte Hitler

Grundloven gjorde det muligt for Hitler at komme lovligt til magten, så
skyldige er demokratiet og vælgerflertallet - ikke nogle af masserne
udpegede generaler og andre specialister der adløs ordre.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 02-02-05 21:20

Bo Warming skrev i meddelelsen <2y9Md.16525$K81.10766@fe50.usenetserver.com>...

(-)

>Var det 40% der stemte direkte på ham og over 10% stemte på partier der var
>så naziagtige at de valgte at støtte Hitler

Men de udgør kun et mindretal af de stemmeberettigede og et endnu mindre mindretal af tyskerne.

Man kan og skal ikke straffe en befolkning. Kun forbryderne.

(-)
>Grundloven gjorde det muligt for Hitler at komme lovligt til magten, så
>skyldige er demokratiet og vælgerflertallet - ikke nogle af masserne
>udpegede generaler og andre specialister der adløs ordre.

Nej, de skyldige er de der planlage og udførte forbrydelserne. Det andet er bare skitzoid
nazi-medløber bortforklaringer.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-05 02:00

> [...]
> mindretal af tyskerne.
>
> Man kan og skal ikke straffe en befolkning. Kun forbryderne.

Hele Danmarks befolkning som ved demokratisk valg i 1942 bifaldt
samarbejdspolitiken dvs intens alliance og landbrugsvare-forkælelse af den
tyske krigsmaskineri kunne man lige så godt hævnstraffe. Men du og alle
andre har ikke kunne forklare at fordele er opnået ved at hævnstraffe
overhovedet. Hverken dødsstraf eller andet har bidraget til en bedre verden.
> (-)
>
> Nej, de skyldige er de der planlage og udførte forbrydelserne. Det andet
> er bare skitzoid
> nazi-medløber bortforklaringer.

USA-udenrigsministeriet havde fingeren på pulsen vedr planlægning og
udførelse af VErsailles-traktaten der skabte Hitler. Men jeg ville finde det
lige så vanvittigt at straffe dette overvejende jødiske ministerium. Vi skal
forebygge nye krige via frihandel og USA kunne have hindret alle de
efterfølgende krige, hvis de ikke havde hjulpet Stalin ved betingelsesløst
at fortsætte enorme (våben)foræringer længe efter, at Hitler-problemet var
væk. At USA gjorde Øst-Europa og NordKorea til kommunist-slaver var så stor
forbrydelse som Hitlers. Men heller ikke her er straf løsningen.

Al tvivl bør komme anklagede til gode, hvis man begiver sig ud i noget så
betænkeligt som straf - og bl.a. forbigås nedennævnte sammenhænge om at

_demokratiet var syndebukken bag WW1_

At lade uerfarne få totalmagt er sikker vej væk fra stabilitet, og hvor
Athens og Svejts' elitekøbmands-demokrati virkede godt(i fredstid) så var de
pop-demokratier, som Vesten fornylig havde indført
_den sikre vej VÆK FRA FRED _, da WW1-parterne var blevet krigstrætte i 1918
og gik til forhandlngsbordet.
Havde man haft sund oplyst enevælde som efter Napoleonskrigene, hvor
Wiener-kongressens ansvarlige aristokrater mødtes og skabte stabile grænser
og varig, retfærdig fred, var holocaust aldrig sket.
Men fordi man gav magten til hævngerrige krigsopgejlede vælger-masser, var
præsidenterne i Versailles 1918-20 helt i lommen på gengældelses-ønskende
folkelighed og havde intet andet valg end "Winner takes all" dvs den totale
ydmygelse af tyskerne.
"Hvo meget har, skal mere gives - lad falde hvad ikke kan stå"
Kravene var endeløse mht. _erstatnings-betalinger_ med
evigheds-perspektiver fra Tyskland til sejrherrelandene (selv pensioner til
soldater-enker og børn og renters rente af krigslån dømtes tyskerne til at
afdrage på , hvilket var en helt ny og sær skrivebordsteorisk
verdensplanlægning udfra laveste fællesnævner)
Fordi USA havde skabt et kommunistisk USSR, der var useriøst og utroværdigt,
havde man alibi for at opbygge et kæmpe-bredt ingenmandsland ned gennem
Polen til Balkan, hvor tyskerne og østrigerne måtte afgive deres tysktalende
folk i millionvis til at leve under slavisk lynch-pøbels blodige
hævn-barbari (disse småbønder havde altid misundt de tyske godsejere og
deres sparsommelighed og dygtighed og nu hævnede de blindt og vildt fx
"blodsøndags"-massakren i Lemberg).
Al den indlysende uretfærdighed og livsfarlige junglelov kunne kun skabe en
Hitler
Var Adolf død i vuggen , havde enhver tysk by kunne producere en snes andre
lige så velegnede diktatorspirer.
Tidsånden og korpsånden var programmeret til revanchekrig - det fornemmede
USA-udenrigsministeriet muligvis , og det planlagde de nok efter, og det
betød, at de rykkede op fra at være en vellykket, ret ledende stormagt til
at være verdens-ejerEN , som de er idag og formodentlig i al evighed.
Læs Michael Howard "Den første verdenskrig" 2004 og J Macmillan "Paris 1919"
2004.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 03-02-05 23:03

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<OIeMd.17475$K81.12423@fe50.usenetserver.com>...

(-)

> Hele Danmarks befolkning som ved demokratisk valg i 1942 bifaldt
> samarbejdspolitiken dvs intens alliance og landbrugsvare-forkælelse af den
> tyske krigsmaskineri kunne man lige så godt hævnstraffe.

Hvordan skal man straffe en befolkning? Det kan man ikke. Man skal retforfølge og straffe
forbryderne, også selv om disse barnligt gemmer sig bag flæb om at de handler på "folkeligt mandat".
Intet kan undskylde forbrydelser.

(-)

> [...]
> væk. At USA gjorde Øst-Europa og NordKorea til kommunist-slaver var så stor
> forbrydelse som Hitlers. Men heller ikke her er straf løsningen.

Ingen forstår dine sære og skitzoide konspirations teorier.

(-)
> Al tvivl bør komme anklagede til gode, hvis man begiver sig ud i noget så
> betænkeligt som straf - og bl.a. forbigås nedennævnte sammenhænge om at
>
> _demokratiet var syndebukken bag WW1_

Hvorfor gentager du dig selv, fremfor at bruge tid på at argumentere og dokumentere?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-05 03:17

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> Hvordan skal man straffe en befolkning? Det kan man ikke.

Selvfølgelig straffede man den tyske befolkninger. Langt over 6 mio
uskyldige tyskere aflivedes ved civilbombardementer og folkeflytninger, og
en masse kernetysk land gjordes russisk og polsk.

Men jeg har aldrig set hævnstraf som løsning, og nazitoppen var ikke mere
forbryderisk end de mange millioner tyskere der skabte deres magtovertagelse
op til 1933.

De allierede havde mere skyld i holocaust end en pusher har skyld i
narkomanens stofafhængighed, for de allierede kunne have hindret Hitlers
oprustning, der var brud på fredsaftalen.
De skulle konsekvent have garanteret de tyske grænser mod angreb fra russisk
side, siden de forbød forsvar,
OG skulle have truet med at bombe tyske byer, hvis der oprustedes.
Det havde været hvad Mærsk kalder "rettidig omhu".
De allierede ønskede WW2 og derfor lod de Hitler angribe mod øst.
Hvis du vil forklare WW2 ved "forbryderiskhed" så er denne hos Wilson, Lloyd
George og Clemenceau i samme grad som hos Hitler.

Fra : N/A

Dato : 06-02-05 22:34

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 06-02-05 22:34

> [...]

>uskyldige tyskere aflivedes ved civilbombardementer og folkeflytninger, og
>en masse kernetysk land gjordes russisk og polsk.

Krigen var altså straffen. Det er det jeg siger.

(-)
>Men jeg har aldrig set hævnstraf som løsning, og nazitoppen var ikke mere
>forbryderisk end de mange millioner tyskere der skabte deres magtovertagelse
>op til 1933.

Jo da. At undskylde forbrydelser med at "folkwet ville have mig til det" er lige så useriøst som
"jeg fulgte ordrer". Intet undskylder krigsforbrydelser og folkemord.

(-)
>De allierede havde mere skyld i holocaust end en pusher har skyld i
>narkomanens stofafhængighed, for de allierede kunne have hindret Hitlers
>oprustning, der var brud på fredsaftalen.

Fordi tyskerne ikke kunne gøre for det? De var psykotisk "tvunget" til oprustning?

(-)
>De allierede ønskede WW2 og derfor lod de Hitler angribe mod øst.

Skitzoid konspirations teori.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-02-05 07:18

On Sun, 6 Feb 2005 22:33:42 +0100, Mikkel Foldmann wrote:
Hej Mikkel

Jeg er godt nok hoppet af BW igen, derfor dette skæve citat:
> (-)

Tyskland startede en krig i '39 som Ententen besvarede, det var Tyskland
selv der 22.juni '41angreb Sovjetunionen.

> Skitzoid konspirations teori.

Jep, ham dælme "knald i låget", men jeg hopper af igen.

--

Bruno Christensen

Fra : N/A

Dato : 07-02-05 09:19

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-05 09:19

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> wrote in message
> [...]
> selv der 22.juni '41angreb Sovjetunionen.

> Jep, ham dælme "knald i låget", men jeg hopper af igen.

Hop af og på - stik hovedet i busken som struds, hvis virkeligheden er
skræmmende og du ved du ikke evner svar

Stalin startede WW2 mod Finland og Polen - hvor han dog lod Hitler få mest
blod på hænderne, for de havde aftalt deling - vanvid at kalde Hitler særlig
skyldig i krigsstart

USSR havde angrebet Tyskland hvis ikke 22juni41 barbarossadag var kommet
først - Stalin oprustede ikke defensivt men aggressivt (Læs SUvarov
"Icebreaker")

USA angreb Tyskland uprovokeret via lånelejelov donatiner af afgørende
krigsvåben til UK

Man havde Versailles-traktat der forbød tysk oprustning. - men UK ønskede
tysk angreb (og støttedes af Frankrig og især USA) så man tillod oprusning
og forærede Hitler Tjekkoslovakiet netop for at Prag-industrier kunne skabe
krig.

Er pushere uskyldige i narkomanens vaner, fordi de indledte med
gratisydelser?

Versailelstraktat var designet til revanchekrig og JUDÆA MELDER TYSKLAND
KRIG(Daily Telegraph aviskæmpeforsideoverskrift januar 33) var ingen løgn -
og det skrev BRITISKE AVISER da amerikanske effektive boycot skulle smadre
Tysklands erhvervsliv og firmalederne selv kaldte det krigserklæring

Brandes forklarede WW1 med britiske handelsnederlag som krævedede at
briterne fik nedkæmpet Tyskland militært, da de intet evnede med varers pris
og kvalitet -og i WW2 var der også fejl på begge sider og al vestlig
troværdighed er smadret af vor historieforfalskning om dette

Fra : N/A

Dato : 31-01-05 22:24

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 31-01-05 22:24

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<7SlLd.1012$gy5.112@fe02.usenetserver.com>...

(-)

> Ja undskyldninger for at bagtale og ikke turde dialog er udbredte

Din undskyldning for at undgå dialog er at du "desværre" ikke har "tid" til at dokumentere og
argumentere. Du prioriterer det åbenbart højere at gentage tidligere indlæg og citater du har postet
100 gange før. SÅ også der står du ringere.

(-)
> Den kloge læser ser klart debatnederlag for dem der kun evner at tale om og ikke til.

Den kloge læser efterlyser og afventer dokumentation og argumentation og griner af dobbeltmoral fra
dem der kræver det af andre og aldrig selv leverer.

(-)
> Mit mål er ikke at få flest mulig svar men at sætter kætterske konstruktive tanker igang.

Hvorfor prøver du så ikke at dokumentere og argumentere, i stedet på at bruge så meget tid på
gentagelser og atter gentagelser, på ligegyldige citater og på de masser af flomme-fyldord, der
altid er i dine indlæg. Prøv et argumenteret stil i stedet for. Why not?

(-)
> Dumme sætter jeg ikke i citationstetegn - det er demagogen Mikkel Foldmann
> der forsøger med denne løgnelist.

Læs igen hvad du skriver. Alle der mener noget andet end dig er "facister", "sharia-tilhængere",
"værre-end-nazi" og det samme er alle kilder der siger noget andet end det du sympatisere med. Nævn
nogle eksempler på at du er blevet overbevist af noget.

(-)

> Brainstorming er om at udkaste fejlkilder og hypoteser.

På basis af facts og analyser. Din "brainstorming" er kun på basis af holdninger og sympatier og
derfor aller oftest værdiløst.

(-)
> Jeg er klart gættende og aldrig foregiver jeg at være vidende. Det hedder
> videnskabelighed og det bør du lære af.

Du er ikke videnskabelig. Videnskabelighed betyder at man også kan erkende at man tager fejl. Det
tror jeg ikke på at du vil eller kan. Du er sympatidrevet. Ikke videnskabelig.

(-)

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 05:44

> [...]
efterlyser præcision? Blev du
> grebet i dobbeltmoral igen? Det sker tit, synes du ikke?

Du flygter altså fra Konservative Folkepartis ros af norsk liberalisering,
som jeg har afskrevet ordret fra papiravisen.

> JP siger intet om at lovgrundlaget var "gennemhullet og ubrugeligt". Du
har intet citeret som du
> ellers siger netikette tilsiger, så alt tyder på mere nazi-medløber løgn.

Læs artiklen i papir-avisen.

> [...]
tog fejl og var
> kritisablet upræcis.

> "All science is either physics or stamp collecting"

Mit svar om Rutherford flygter du også fra.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 27-01-05 19:01

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<0k_Jd.27563$Nv2.18243@fe46.usenetserver.com>...

(-)

> Du flygter altså fra Konservative Folkepartis ros af norsk liberalisering,
> som jeg har afskrevet ordret fra papiravisen.

Nej, jeg diskuterer lige her din upræcise og ujuridiske debatform, som du dobbeltmoralsk beskylder
andre for. Læs øverst hvad du selv skrev. Why denne dobbeltmoral?

(-)

> Læs artiklen i papir-avisen.

Der står det ikke, så du er klart grebet i stærkt kritisabel og svinsk løgn.

(-)

> Mit svar om Rutherford flygter du også fra.

Nej,.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 21:02

> [...]
dobbeltmoralsk beskylder
> andre for. Læs øverst hvad du selv skrev. Why denne dobbeltmoral?

Nordmænd ser nu afslappet på visse regelbrud. Det er den substans du bør
holde dig til.
K ønsker som jeg mindre detaljerig lovjungle for den vej har Norge valgt til
alles tilfredshed.
> (-)

Du har intet citeret som du

> Der står det ikke, så du er klart grebet i stærkt kritisabel og svinsk
løgn.

Skal vi vædde om papiravisen skriver at LOVGRUNDLAGET VAR HULLET?

Du skamroser Nyrnbergdødsstraffene. Men når de baseredes på lov med huller -
ifølge JP - så må du forklare hvorfor du tror Nyrnberg beviste brud på
gældende love med strafbestemmelser. Ellers er der ikke tale olm
forbrydelse.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 27-01-05 22:22

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Nordmænd ser nu afslappet på visse regelbrud.

Hvilket regelbrud? Læs hvad jeg skrev. Du var upræcis.

(-)

>Skal vi vædde om papiravisen skriver at LOVGRUNDLAGET VAR HULLET?

Du skrev at JP "erklærer at lovgrundlaget netop her var gennemhullet og ubrugeligt.".

Du har ikke ville linke eller klippe-klistre, så alle ved at du hyklerisk lyver.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 00:58

> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>
> (-)
> beskylder

> Hvilket regelbrud? Læs hvad jeg skrev. Du var upræcis.

Ifølge Helge Adam Møller, der næppe godtkøbssnakker, var nordmænd som os mht
at det altid straffedes hvis politi så krydsning mod rødt lys - og nu tager
man det fornuftigt afslappet når ingen trafik i nærheden
> [...]
ubrugeligt.".

> Du har ikke ville linke eller klippe-klistre, så alle ved at du hyklerisk

Jeg gider godt afskrive ordret fra avisartiklen i min rodbunke, hvis du
ringer og tør et væddemål på et eller andet symbolsk

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 30-01-05 23:37

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<vefKd.6$or5.0@fe26.usenetserver.com>...

(-)

> Ifølge Helge Adam Møller, der næppe godtkøbssnakker, var nordmænd som os mht
> at det altid straffedes hvis politi så krydsning mod rødt lys - og nu tager
> man det fornuftigt afslappet når ingen trafik i nærheden

Fordi det er lovligt. Ikke at det er ulovligt, men straffrit. Det er der du var og er upræcis.

(-)

> Jeg gider godt afskrive ordret fra avisartiklen i min rodbunke, hvis du
> ringer og tør et væddemål på et eller andet symbolsk

Men du vil altså ikke uden? Mon ikke det er fordi du slet ikke kan gøre det.

Hvorfor kræver du at andre linker og klippe-klistrer, når du ikke selv vil? Dobbeltmoral igen?

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-05 09:21

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> (-)

> Fordi det er lovligt. Ikke at det er ulovligt, men straffrit. Det er der
> du var og er upræcis.

Det er norsk retssystems PRAKSIS jeg og Helge Adam Møller foreslår at DK
lærer af
> [...]
> det.
>
> Hvorfor kræver du at andre linker og klippe-klistrer, når du ikke selv

Jeg kræver intet. Jeg siger hvad der skal til for at et postulat er værd
for mig at svare på. Ikke at jeg har værdigheds-nykker men døgnet har kun 24
timer.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 31-01-05 22:28

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<_TlLd.1013$gy5.722@fe02.usenetserver.com>...

(-)

> Det er norsk retssystems PRAKSIS jeg og Helge Adam Møller foreslår at DK lærer af

Hvorfor bringer du så andres upræcished på banen, når det er dig selv der fejludlægger lovlighed som
straffrihed? Er det rigtigt set at du ikke kan se forskel?

(-)

> Jeg kræver intet.

Du skriver aldrig "link please" eller "copypaste please"? Hvorfor gør du det når du ikke selv vil
dokumentere?

(-)
> Jeg siger hvad der skal til for at et postulat er værd for mig at svare på. Ikke at jeg har
værdigheds-nykker men døgnet har kun 24
> timer.

Så brug lidt mindre tid på gentagelser og lidt mere på dokumentation. Så kan det også være at du
ikke længere bliver foragtet, men måske læst.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 00:40

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Hvorfor bringer du så andres upræcished på banen, når det er dig selv der
> fejludlægger lovlighed som
> straffrihed? Er det rigtigt set at du ikke kan se forskel?

Mit trafikpolitiske budskab er det samme som Konservative Folkeparti
argumenterer for - at når Norge kan indfører afslappethed omkring straf for
at passere lyskryds imod rødt, kan vi også
Generelt bør vi regulere mindre og lægge mere op til at folk kan tænke, har
intuition, har ansvarlighed
Forbud er en ond cirkel, der kun er godt for statens bødemaskine..

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 20:41

> [...]

>argumenterer for - at når Norge kan indfører afslappethed omkring straf for
>at passere lyskryds imod rødt, kan vi også

Hahaha. Du forstår det altså stadigt ikke? Prøv at forklar hvad du tror forskellen er på lovlighed
og straffrihed.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 23:00

> Bo Warming skrev i meddelelsen
>
> (-)

> Hahaha. Du forstår det altså stadigt ikke? Prøv at forklar hvad du tror
> forskellen er på lovlighed
> og straffrihed.

Fordi du ikke griber knoglen og tager hurtig snak, insisterer du på at vi
taler forbi hinanden

Intet jeg har skrevet kan tolkes som at jeg ikke har forståelse af lovlighed
ctr straffrihed forskellen
Da jeg har berørt bl.a. begrebet tiltalefrafald er det klart at denne
uvæsetlighed er uddebatteret.
De Konservative bakker op om samme principper som jeg - og det er disse
principper som du gerne må forholde dig til.
Din vedvarende perfide opfindelse af ting du tiltænker mig at mene, men som
intet har at gøre med hvad jeg har skrevet, viger jeg uden om, og jeg
koncentrerer mig om de punker, hvor der er håb om konstruktiv dialog

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 23:17

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 23:17

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Fordi du ikke griber knoglen og tager hurtig snak, insisterer du på at vi taler forbi hinanden

Nej. Når jeg borer i det er det fordi du selv bragte spørgsmålet om juridisk præcision på banen. Læs
tilbage.

Det kan da ikke tage mange sekunder for dig at skrive hvad du ved.

(-)
>Intet jeg har skrevet kan tolkes som at jeg ikke har forståelse af lovlighed
>ctr straffrihed forskellen

Jo.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-05 15:01

> [...]
medtrafikanter? Giver det så også bedre

> Men du siger jo at det giver falsk tryghed at kunne se sine medtrafikanter

Jeg siger at TVANG skaber handlelammelse og fremmedgørelse, så man ikke selv
føler ansvar.
Du er som altid en usympatisk lodret løgnahals med dine fladpandede
fordrejninger og opdigtning af hvad jeg aldrig har skrevet

"Man dutter folk en mening på, hvis vanvid alle kan forstå" Piet Hein
> [...]
vi havde 8,1. Til gengæld
> havde svenskerne samme år 6,2 og i Norge var det 6,1. Og de to lande har

Tyskerne får klaretflere transport-km pr person pr år på kortere tid og
burde derfor have langt flere dræbte, hvis de var så deprimerende asociale
socialist-robotter som os.

- fordi de må køre hurtigtere, kører de kreativt og ansvarligt og bedre -
er større humanister - er mindre fascistiske resultatmæssigt . end
danskernne.

Rutine og hensynsfuldhed siges at være bedre os de garvede tyskere -
danskere er uerfarne ulandsfolk, der holdes i kravlegaard og derfor bliver
selvhadende ulykkesfugle.

Nordskandinaverne kører mindre tæt i deres sten og skov ørkner

Det er den forklaring der falder sig for - men der er nok mere i det end som
så.

Eksperterne dur ikke til at analysere så svære sager - hvem har ellers et
gæt her på disse ng?

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 23-01-05 18:14

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Jeg siger at TVANG skaber handlelammelse og fremmedgørelse, så man ikke selv føler ansvar.

"Tvang" og andre regler har ellers indført grænser for hastighed, sprit i blodet, indført seletvang
og påført biler en masse nye krav, der har banket antallet af dødsfald laaaangt ned. Meget længere
ned end i den "frie fortid". Dine konklusioner fejler fordi dine præmisser er forkerte.

(-)
>Du er som altid en usympatisk lodret løgnahals med dine fladpandede
>fordrejninger og opdigtning af hvad jeg aldrig har skrevet

Når du skriver "Her har spejlene klart gjort skade og forværret dødsstatistikken.", og som du plejer
hverken argumenterer eller dokumenterer, så er det det du står for. Hvis du føler dig fejlfortolket,
så lær at vær' præcis. Dine knudrede uvidenskabelige sætninger gør at e.v.t. kvalificerende
argumenter forsvinder.

Hvsi du ikke mener "Her har spejlene klart gjort skade og forværret dødsstatistikken". så lad vær'
med at skrive det.

(-)

>Tyskerne får klaretflere transport-km pr person pr år på kortere tid og
>burde derfor have langt flere dræbte, hvis de var så deprimerende asociale
>socialist-robotter som os.

Forklar og dokumenter please.

(-)
>Eksperterne dur ikke til at analysere så svære sager - hvem har ellers et
>gæt her på disse ng?

En af årsagerne til de højere tyske dødstal er nok strækninger med fri hastighed.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-05 00:14

> [...]
laaaangt ned. Meget længere
> ned end i den "frie fortid". Dine konklusioner fejler fordi dine præmisser

Jeg så gerne roadpricing med gps-overvågning af hver bil via radiosender i
hvert biltag. Totalt forudsigeligt - men med højere hastighedsgrænser.
Nuværende uigennemsigtige statsterror hvor betjente lader smukke piger køre
uden bøder osv er skadelig.
Hvad bud har I på at vi i 2004 har rekordfald i trafikdød - kun 377?

> [...]
e.v.t. kvalificerende
> argumenter forsvinder.
>
> Hvsi du ikke mener "Her har spejlene klart gjort skade og forværret

Jeg mener at irrationel abrupt uigennemskuelig statsindblanding der er ens
for alle og indlysende værdiløs for talrige GØR SKADE - - skaber et klima
af formynderi, hvor folk lader stå til - ikke føler sig ansvarlige selv -
og _ingen benægter_ at indførsel af spejle førte til vild øgning af
kvæstelser og dødsfald. Hvem har nogle alternative forklaringer til mine?
Problemet er klart multifaktorielt.

> (-)
> gengæld

> Forklar og dokumenter please.

Danskere der ofte er på autobahn er ret enige om en højere færdselskultur
sydpå. De kører vildt hurtigt men sikkert.
Pr m bygget vej, opnås mere trafik overstået, dvs trivsel i det folk får tid
til noget mere kreativt end at sidde bag et rat.
Demagoger slår på tal, der viser cirka ens dødsstatistik for
roderfolkene - men selvfølgelig bør ses på, at de seje, nye tyske biler
klarer langt mere gnidningsfri transport, via mindre statslig indblanding.
Love som vore er grus i maskineriet - jobskabelse og bødemaskine for at
grisk og grådig materialistisk statsmagt.

Slave-DK kører sindsygt og langsomt. De klarer transport-banaliteterne
robotagtigt smertefrit i racerstil og med hensynsfuldhed som imponerer
danskere, der har haft nærkontakt med deres trafikdisciplin
> (-)
>
> En af årsagerne til de højere tyske dødstal er nok strækninger med fri
hastighed.

Hvor mange promille var det dødstallet overgår vort? Ikke noget værd at
snakke om.
Tak for ærligheden med dit lille ord NOK - for du har vist intet at basere
din ønsketænkning på, vedr at de fri veje er farligst

Og hvorfor fortier du trods påmindelse, at du ser på dødstal pr person og
ikke pr kørt km?

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 24-01-05 22:46

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<NcWId.4275$PB5.1620@fe65.usenetserver.com>...

(-)

> [...]
> Nuværende uigennemsigtige statsterror hvor betjente lader smukke piger køre

Jeg forstår ikke at du der ellers håner statsindblanding og statsaktivitet i det hele taget, er så
villig til at overlade staten totalitære rettigheder. Og jeg forstår heller ikke hvordan du vil
støtte brug af gps, når du selv mener at gps' præcision er ligegyldig. Why?

(-)
> Hvad bud har I på at vi i 2004 har rekordfald i trafikdød - kun 377?

Det er kulminationen på en laaaaang trend. Bedre biler og udstyr, størrre krav til førerne, flere
razziaer og højere bøder for overtrædelser. Også en større forståelse for at fx. spritkørsel er
taberagtigt.

(-)
> [...]
> og _ingen benægter_ at indførsel af spejle førte til vild øgning af
> kvæstelser og dødsfald. Hvem har nogle alternative forklaringer til mine?

Ingen tror på at indførsel af spejle førte til "vild øgning af ulykker". Det er nok kun noget du
taberagtigt selv finder på, fordi dine argumenter mangler.

(-)
> Danskere der ofte er på autobahn er ret enige om en højere færdselskultur
> sydpå. De kører vildt hurtigt men sikkert.

Det kommer an på hvor og hvornår man kører. Hvornår har du selv sidste kørt ned gennem Tyskland?

(-)
> [...]
> Love som vore er grus i maskineriet - jobskabelse og bødemaskine for at
> grisk og grådig materialistisk statsmagt.

Men vi havde selv i 2001 færre dødsfald end tyskerne, og endnu færre nu. Hvad får tyskerne til at
køre så taberagtigt?

(-)

> Hvor mange promille var det dødstallet overgår vort? Ikke noget værd at snakke om.

Siden tal blev offentliggjort er vores tal faldet mere, mens tyskernes ligger stille.

(-)

Hvad er tallet per kørt kilomter?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 00:36

> Men vi havde selv i 2001 færre dødsfald end tyskerne, og endnu færre nu.
Hvad får tyskerne til at
> køre så taberagtigt?
>
> Hvad er tallet per kørt kilomter?

Indtil nogen skaffer det tal som du klogt spørger efter til sidst, er der
ikke basis for din kritik af tyskerne.

Formodentlig kører tyskerne langt større afstande end os, så de har bedre
statistik end os pr kørt kilometer

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-01-05 21:40

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)
>Formodentlig kører tyskerne langt større afstande end os, så de har bedre
>statistik end os pr kørt kilometer

Godt du indrømmer "formodentligt" og dermed siger at du intet ved om det.

Mon ikke det bare er en brainstorm-løgn som om de flere uheld efter indførelse af spejle. For ingen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-05 23:11

> Godt du indrømmer "formodentligt" og dermed siger at du intet ved om det.

Hvis du ønsker at bruge statistik, er det uærligt at du fortier hvad alle
ved er formondelig en helt afgørende modifikation

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 25-01-05 23:43

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Hvis du ønsker at bruge statistik, er det uærligt at du fortier hvad alle
>ved er formondelig en helt afgørende modifikation

Det er dig der afviser den given statistik, ved at tilføje uvidenskabeligt gætværk og
bortforklaringer på det dokumenterede faktum at der bliver dræbt relavtivt flere i Tyskland end her.
Hvis du ønsker at imødegå dette må du dokumentere og præcisere dine indvendiger. Ellers står
statistikken uantastet. Du er anklager. Du har bevisbyrde.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-05 01:52

> [...]
indvendiger. Ellers står
> statistikken uantastet. Du er anklager. Du har bevisbyrde.

Hvis du har link til de ubekræftelige sjus om tyske ulykker, du strøede om
dig med, så vil jeg gå dem nærmere efter i sømmene og vi kan nå videre. Men
jeg foreslåt fokus på Japan levealder og vold, hvis du ikke har tid til det
hele

I alle tidligere bevisbyrde diskussioner var jeg klart uden særlig
bevispligt - i dette tilfælde står det 1:1, men da jeg for tiden ikke har
bil, er emnet ikke så interessant for mig som dine to ubrugelige
japan-links - sådan virker de på mig, men måske du _ved at præcisere_ kan
gøre dem relevante..

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 26-01-05 22:21

> [...]

>dig med, så vil jeg gå dem nærmere efter i sømmene og vi kan nå videre.

Skal vi vædde om jeg kan skaffe dem? Jeg er ved at være træt af at du aldrig dokumenterer noget.
Hvorfor forventer du at alle andre end dig selv skal dokumentere? Er det fordi du er skitzoid

(-)
>I alle tidligere bevisbyrde diskussioner var jeg klart uden særlig bevispligt -

Fordi du er skitzoid?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 05:47

> [...]
aldrig dokumenterer noget.
> Hvorfor forventer du at alle andre end dig selv skal dokumentere? Er det

Ring til mig og lad os se om vi kan snakkes os til rette om et væddemål, som
vi siden skriver om her på ng.
35861000 træffes jeg let på i dagtimerne

> (-)
>
> Fordi du er skitzoid?

Dumt mudderkast
Gerne definer og give eksempler på at jeg står nærmere denne diagnose end
du.

> "All science is either physics or stamp collecting" Ernest Rutherford.

Svar på min trådstart herom

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 27-01-05 19:00

> [...]

>vi siden skriver om her på ng.
>35861000 træffes jeg let på i dagtimerne

Er det ikke meget nemmere at du bare svarer på spørgsmålet?

Hvorfor forventer du at alle andre end dig selv skal dokumentere?

(-)

>Dumt mudderkast

Nej, det er en ret logisk konklusion. Du har jo ellers aldrig ville svare på hvorfor du kræver at
alle andre skal dokumentere, men at du ikke selv skal. Så er det ukritisabelt at brainstorme om
årsagen. Så længe du hverken svarer eller argumenterer er det så min konklusion.

Indtil da om igen. Hvorfor forventer du at alle andre end dig selv skal dokumentere?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-05 20:59

> [...]
konklusion.

> Indtil da om igen. Hvorfor forventer du at alle andre end dig selv skal

Definer skitzoid hvis du insisterer på at din mudderkast har relevans for de
to ng vi skriver til.

Du har påstået at mine trafikteorier ikke holder. Bring dokumentation der
peger i den retning, fx om tysk færdsel.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 27-01-05 22:33

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-05 01:05

> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>
> (-)

> Hvorfor forventer du at alle andre end dig selv skal dokumentere?

Jeg bad ikke om dokumentation for dit diagnoseforslag mod mig, for det er
umuligt.

Hvis du mener noget med skitzoid, der er et veldefineret ord, så forklar.

Alle de ting der sammen skal danne et mønster passer vist lige godt på alle
usenettere jeg kender.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 30-01-05 23:39

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<skfKd.8$or5.6@fe26.usenetserver.com>...

(-)
> Hvis du mener noget med skitzoid, der er et veldefineret ord, så forklar.

Det gjorde jeg tidligere, hvor jeg opremsede de skitzotypiske træk, der passer mærkværdigt godt på
din debatstil. Kig tilbage.

(-)
> Alle de ting der sammen skal danne et mønster passer vist lige godt på alle usenettere jeg kender.

Jeg kan ikke finde nogen det passer bedre på end dig. Det er helt bullseye når man sammenligner træk
og din stil. Det er lidt sjovt.

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 07:38

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 07:38

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Det gjorde jeg tidligere, hvor jeg opremsede de skitzotypiske træk, der
> passer mærkværdigt godt på
> din debatstil. Kig tilbage.

Din godkøbssnak om skitzo-mærkværdigheder PASSER PÅ ALLE USENETTERE UDEN
UNDTAGELSE.

Men hvis du kan relatere dit eller dat på netop mig, så lad det komme an på
en prøve. Vær specifik. Du vil dermed udstille psykiatri som dybt latterlig,
for dette lægespeciale har kun mening overfor voldelige og selvstændigt
behandlings-opsøgende patienter.

Venstresocialist-overlæge , PrebenWilhjelm-kammerat havde aldrig mødt
Glistrup og Erhard Jacobsen, men påstod i valgkamp, at Glistrup og Erhard
Jacobsen var klart psykotiske - og blev siden frosset ud af alle kolleger
for dette brud på lægeløftet.
Mikkel Foldmann er helt nede på VS-planet

Fra : Lars Elmvang

Dato : 01-02-05 14:15

Bo Warming wrote:

> [...]
> latterlig, for dette lægespeciale har kun mening overfor voldelige og
> selvstændigt behandlings-opsøgende patienter.
Øh, du beder Mikkel om at være specifik mens du i dine trafikpolitiske
indlæg ikke selv er det, men tværtimod kommer med bunkevis af fyndord,
som har ufatteligt lidt med trafik at gøre.....

Og så beder du os om at tage dig seriøst?
> [...]
> kolleger for dette brud på lægeløftet.
> Mikkel Foldmann er helt nede på VS-planet
Sikke dog en trafikpolitisk anskuelse. Den har en glimrende relevans for
forummet dk.politik.trafik. (Hvis nogen var i tvivl, var det sarkastisk
ment)

--
Lars Elmvang
Min mailadresse finder du ved kun at skrive det overeksponerede

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 20:47

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 20:47

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)
>Uanset om du er uenig i min fortolkning af www.usenet.dk, så er det småligt
>at forlange ens adfærd for alle, som du gør - vi er alle forskellige. Og
>næppe nogen på usenet er vedvarende sindsyg og skitzo er dum mudderkast. Gå
>efter bolden, ej manden.

Det havde jeg troet på indtil du begyndte med dit skitzoide "sharia-Mikkel". Siden da har jeg bare
grinet af din dobbeltmoral.

(-)
>Når jeg kalder Mikkel "sharia-agtig" er der for at forklare hvad hans accept
>af dødsstraf minder om - det er ikke at gå efter manden

Og når jeg kalder dig Nazi-medløber og sjovt tæt på skitzotyisk er det for at forklare hvad du

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 22:16

> Og når jeg kalder dig Nazi-medløber og sjovt tæt på skitzotyisk er det for
> at forklare hvad du
> minder om. Det er ikke at gå efter manden.

"Nazi" er superskældsord hvormed man idag jødestjerner afvigere i håb om at
fratage dem ytringsfrihed

At stemple som sindsyg tjener ikke det formål at berige debat, men at
mudderkaste og udstøde af fællesskabet

At jeg påpeger at Mikkels glæde ved at dødsstraffe pligtopfyldende
nazi-generaler op, for at have adlydt ordrer som millioner af andre tyskere,
er SHARIA-AGTIG så siger jeg jo netop ikke at han er som
muhamedaner-fundamentalisterne men jeg påpeger den antidemokratiske tendens
i lovreligiøs hævnmentalitet der ikke ønsker forebyggende straf men
gengældelse for gengældelsens skyld

De de fleste danskere forguder muslmer, er det ikke skældsord jeg bruger -
det er illustrerende analogier. Ikke mudderkast som Mikkels.

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 22:53

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 22:53

Bo Warming skrev i meddelelsen <_jSLd.15700$K81.13379@fe50.usenetserver.com>...

(-)

>"Nazi" er superskældsord hvormed man idag jødestjerner afvigere i håb om at
>fratage dem ytringsfrihed

Er det derfor du så tit bruger dit latterlige "værre-end-nazi" eller har vi her dit
hundredeogsyttende eksempel på dobbeltmoral?

(-)
>At stemple som sindsyg tjener ikke det formål at berige debat, men at
>mudderkaste og udstøde af fællesskabet

Måske du nu burde genoverveje om det var klogt at kalde mig "Sharia-Mikkel", når du nu føler
konsekvenserne. Din dobbeltmoral er til grin.

(-)
> [...]
>muhamedaner-fundamentalisterne men jeg påpeger den antidemokratiske tendens
>i lovreligiøs hævnmentalitet der ikke ønsker forebyggende straf men

Du kaldte mig "Sharia-Mikkel", kære Nazimedløber-Bo. Det var ikke så smart kan du nok se nu, men så
længe du ikke forstår at du selv bliver ramt af det mudder du kaster og så længe du helst vil lyve,
må du pænt acceptere at blive kaldt nazimedløber med en sjovt skitzotypisk debatstil.

I øvrigt er der nok ingen der er i tvivl om at du sympatiserer mere med de henrettede
nazikrigsforbrydere, end deres ofre i KZ-lejrene, så karakteristikken er endda 100% præcis.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 01:08

> Måske du nu burde genoverveje om det var klogt at kalde mig
> "Sharia-Mikkel"

Jeg står fuldt ud ved mit forsøg på pædagogisk forklaring af den holdning du
har til hævnstraf der aldrig forebygger men blot skal behage en straffende
Øje-For-Øje gud.
Sådan gerningsretfærdig lovreligion findes idag især i Sharia - jøder har i
alle lande forladt den.
Altså er min betegnelse videnskabelig OK. Der er ikke kortere synonymer. Læs
Ecce Homo om hvorfor dette ikke er at gå efter manden - det er konstruktiv
moderne måde at gå efter bolden.
Det rummer heller ikke en gengældelse af dine snart hundrede skingre ad
hominem angreb på mig, for den kritik af tit-for-tat netetik som vi engang
var enige om, er stadig gældende for mig.
Jeg mener som grækerne, romerne og utilitaristerne at mennesket er altings
centrum og størst mulig lykke for flest er ideal i politik og moral.
Min holdning er anti-tesen til sharia - dit dødsstraf-forsvar er anti-tesen
til moderne demokrati.

> så længe du helst vil lyve,
> må du pænt acceptere at blive kaldt nazimedløber med en sjovt skitzotypisk
> debatstil.

Du leverede bodegasnak der skulle ligne ordforklaring vedr skitzOID

Nu er du skiftet til noget nyt psykiatrisk fagterminologi om skitzoTYPISK.
Dette var i borderline-terapiens barndom (Otto Kernberg, Pearl, Berne mfl)
et anvendt slangord hos visse psykoanalytikere - og hvis du brugte det som
de gjorde, ville jeg ane hvad du mente, - men hvad lægger _du_ i ordet?

> [...]
> henrettede
> nazikrigsforbrydere, end deres ofre i KZ-lejrene, så karakteristikken er

Jeg har aldrig skrevet noget der kan tolkes som at jeg ikke har sympati med
kz-ofrene
Hvad tænker du på?

> "All science is either physics or stamp collecting"
> ---Ernest Rutherford.

Du fremturer med citat, som det lader til at du ikke forstår. Kan du slet
ikke løfte en flig af sløret om "Hvad mener Mikkel med disse gentagelser?"

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 18:59

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 02-02-05 18:59

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<TRULd.16199$K81.11542@fe50.usenetserver.com>...

(-)

> Jeg står fuldt ud ved mit forsøg på pædagogisk forklaring af den holdning du
> har til hævnstraf der aldrig forebygger men blot skal behage en straffende
> Øje-For-Øje gud.

Jamen jeg står også fuldt ud ved mit forsøg på pædagogisk forklaring, ved at kalde dig nazi-medløber
og dine indlæg sjovt tæt på skitzotypiske.

1-1.

(-)
> Nu er du skiftet til noget nyt psykiatrisk fagterminologi om skitzoTYPISK.

Lad være med at lyve. Jeg skrev skitzotypisk fra starten, da jeg postede listen. Kig tilbage og
tjek.

(-)

> Jeg har aldrig skrevet noget der kan tolkes som at jeg ikke har sympati med kz-ofrene
> Hvad tænker du på?

Du bagatelliserer deres lidelser ved at lyve om forholdene i lejrene.

(-)

Det skrev jeg jo. Kig tilbage.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 19:37

> Du bagatelliserer deres lidelser ved at lyve om forholdene i lejrene.

Hvordan kan en død person føle sig forhånet???
Er det mere pinefuldt at dø hurtigt af gas end langsomt af tyfus???

Jeg har aldrig på nogen måde forhånet ofre.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 02-02-05 21:17

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Hvordan kan en død person føle sig forhånet???

Jeg skriver nu ikke forhånet. Jeg skriver at du gør mere stads af nazikrigsforbryderne end af
KZ-ofrene. Why?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-02-05 02:02

> [...]
> Bo Warming skrev i meddelelsen ...
>
> (-)

> Jeg skriver nu ikke forhånet. Jeg skriver at du gør mere stads af

Nynazier i Tyskland nægtes ytringsfrihed og er derfor henvist til demo og
har derfor marcher om Hess.
Jeg skriver om de ting, hvor fejlretning forekommer mig særlig tiltrængt.
Ligesom den Glistrup-agtige Nietzsche-elev Hannah Arendt og ligesom Zygmunt
Baumann finder jeg det vigtigt at forklare WW2 rædslerne som et maskineri
der løb løbsk, og som startedes og styredes af Versailles-fredsaftalen.

Vil man forstå WW2, skal man analysere

DEMOKRATI GIVER HÆVN

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 03-02-05 23:00

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<1KeMd.17480$K81.14804@fe50.usenetserver.com>...

(-)

> Nynazier i Tyskland nægtes ytringsfrihed og er derfor henvist til demo og
> har derfor marcher om Hess.

Så derfor sympatiserer du mere med nazkrigsforbrydere end KZ-ofre?

Sært, men alligevel ikke så uventet fra din side.

(-)
> Vil man forstå WW2, skal man analysere

Hvorfor poster du samme indlæg flere gange i gruppen? Er du så skitzoid at du glemte du havde postet
det før, eller så indbildsk at du synes det blvier bedre af at blive postet flere gange?

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 14:56

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 14:56

"Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> wrote in message
> Øh, du beder Mikkel om at være specifik mens du i dine trafikpolitiske
> indlæg ikke selv er det, men tværtimod kommer med bunkevis af fyndord, som
> har ufatteligt lidt med trafik at gøre.....

En tråd der starter med at handle om trafik (spejle og stænklapper) kan
udvikle sig over i psykiatri - derfor har jeg omdøbt subject-line så folk
som du er advaret.

At futte til en anden tråd er en uskik, for nogle har jo læst starten af
tråden og ønsker at fortsætte

Fra : Lars Elmvang

Dato : 01-02-05 16:31

Bo Warming wrote:
> [...]
> En tråd der starter med at handle om trafik (spejle og stænklapper) kan
> udvikle sig over i psykiatri - derfor har jeg omdøbt subject-line så
Gider du uddybe hvad du mener med "folk som du"?
> At futte til en anden tråd er en uskik, for nogle har jo læst starten af
> tråden og ønsker at fortsætte
Ja, men sidespor kan med fordel flyttes andre steder hen, det betyder jo
ikke at hovedsporet også futter.
> Uanset om du er uenig i min fortolkning af www.usenet.dk, så er det
> småligt at forlange ens adfærd for alle, som du gør - vi er alle
> forskellige.
Tjah, jeg er af den holdning at man ikke kan forlange af andre at de
skal opføre sig på en måde man ikke selv er indstillet på.
> Og næppe nogen på usenet er vedvarende sindsyg og skitzo er
> dum mudderkast. Gå efter bolden, ej manden.
Vil du prøve at omskrive den sætning, så den har en mening?
> Når jeg kalder Mikkel "sharia-agtig" er der for at forklare hvad hans
> accept af dødsstraf minder om - det er ikke at gå efter manden
Hvor har jeg skrevet om at gå efter manden?
Angiv gerne message-id. (Eller svar den person du rent faktsik snakker til)

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 20:50

> Gider du uddybe hvad du mener med "folk som du"?

Du spilder et indlæg med at klage over en helt normal adfærd - som på ingen
måde strider mod www.usenet.dk
Der er desværre andre med sådan lav netikette og sådant pedanteri.
Dem kalder jeg folk-som-du - altså folk uden hensynstagen til meddebatører,
som er OT, hvilket jeg aldrig er.
(Fundatserne gør tydeligt at gruppens atmosfære, precedens og ånd er så
vigtig som beskrivelserne af, hvad især bør skrives om)
Jeg går ind for lev-og-lad-leve - brok bør ske i privat mail og kun hvis der
er et STORT og vedvarende problem

> Tjah, jeg er af den holdning at man ikke kan forlange af andre at de skal
> opføre sig på en måde man ikke selv er indstillet på.

Altså smålig tit-for-tat, øje-for-øje

Selv Mikkel Foldmann har klædeligt taget afstand fra tit-for-tat som dårlig
netikette

> Vil du prøve at omskrive den sætning, så den har en mening?

Mikkels underlødige netikette omfatter mudderkast om at jeg skulle være mere
psykiatrisk afvigende end vi alle er.
Han strør om sig med diagnose-termer som var han ansat på sindsyge hospital
og jeg var en patient der havde bedt ham om hjælp
Jeg går efter bolden, altså skriver om emnet, og finder, det trættende at
folk ikke begrænser personangreb til dk.snak.mudderkast, der er oprettet til
sådant

Fra : Lars Elmvang

Dato : 02-02-05 08:03

Bo Warming wrote:
> Du spilder et indlæg med at klage over en helt normal adfærd - som på
> ingen måde strider mod www.usenet.dk
Lad os nu ikke begynde at snakke om spild af indlæg her.....
> [...]
> vigtig som beskrivelserne af, hvad især bør skrives om)
> Jeg går ind for lev-og-lad-leve - brok bør ske i privat mail og kun hvis
Her er du så flink at lægge mig ord i munden jeg ikke har brugt, samt at
drage utidige konklusioner. (Iøvrigt det samme du brokker dig over når
andre gør....)
Jeg mener såmænd bare at man skal holde op med at anklage andre for
argumentere unuanceret og barnligt når man selv griber til præcis samme
argumentationsform. Det eneste det kan medføre er ligegyldighed (og det
er du vel ikke ude på) og medlidenhed

> [...]
> Han strør om sig med diagnose-termer som var han ansat på sindsyge
> hospital og jeg var en patient der havde bedt ham om hjælp
Og det er værre end ord du bruger? Det må jeg klart indrømme at jeg IKKE
mener.
> Jeg går efter bolden, altså skriver om emnet, og finder, det trættende
> at folk ikke begrænser personangreb til dk.snak.mudderkast, der er
> oprettet til sådant
Hmm, hvis det er din mening kunne vi lynhurtigt barbere halvdelen af
dine indlæg væk herfra, både i ordlyd og antal...(hvis du vel at mærke
var indstillet på at leve op til egne udtalelser, men det ville vel være
nyt....)

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 08:48

> Og det er værre end ord du bruger?

Livet er for kort til infighting og smålig afvejning om hvorvidt
sindsygdiagnosticering er værre mudderkast end min gåen efter bolden.

Koncentrer dig om at udvide lykkekagen og ikke om at fnidre småbidder fra en
part til en anden udfra titfortat-milimeterdemokrati.
Se fremad.
"Har hånd du lagt på Herrens plov, da se dig ej tilbage". Hævn aldrig.
Forklar dit synspunkt VEDR EMNET ALDRIG VEDR PERSONSPØRGSMÅL og vær ligeglad
med skældsord.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 02-02-05 08:12

Lars Elmvang wrote:

> Hvor har jeg skrevet om at gå efter manden?
> Angiv gerne message-id. (Eller svar den person du rent faktsik snakker til)
I din besvarelse på mit indlæg ovenfor i tråden klippede du rask væk
dette afsnit væk da du skulle svare.

Du har måske overset det, og jeg gentager det derfor her, så du får en
mulighed for at svare på det.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 08:43

"Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> wrote in message
> Du har måske overset det, og jeg gentager det derfor her, så du får en
> mulighed for at svare på det.

At illustrere min kritik af det pro-dødskraft-synspunkt som bl.a. Mikkel
Foldmann står for, ved at pinpointe ligheder med imam-terroristers
øje-for-øje sharialovgivning, er at gå efter bolden

Det er også nedenstående

Idag pletter tyske extreme indvandringskritikere sig aldrig i tanke, ord
eller handling ved jødekritik eller voldelighed. Men Preben Wilhjelm undlod
at hindre sit partis ungdomsafdelings attentatforsøg på Glistrup.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 02-02-05 09:55

Bo Warming wrote:

> At illustrere min kritik af det pro-dødskraft-synspunkt som bl.a. Mikkel
> Foldmann står for, ved at pinpointe ligheder med imam-terroristers
> øje-for-øje sharialovgivning, er at gå efter bolden
Så har du misforstået hvad jeg skrev.

Jeg bad dig om at skrive hvor JEG har skrevet om at gå efter manden.

Jeg venter stadig

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 10:40

"Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> wrote in message

> Så har du misforstået hvad jeg skrev.

Det har jeg muligvis. Jeg håber du tilgiver. Lad os slutte en pagt om at se
på bedre debat i FREMTIDEN og ikke fortabe os i om de fortidige forsyndelser
er værst hos A eller B. Det er livet for kort til. Med bedste debat-ønsker -
BW.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 17:01

"Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du misforstået hvad jeg skrev.

Beklager at jeg ikke skrev "døds-straf"

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 16:31

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 20:44

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<1tFLd.7698$AE.2150@fe08.usenetserver.com>...

(-)

> Din godkøbssnak om skitzo-mærkværdigheder PASSER PÅ ALLE USENETTERE UDEN UNDTAGELSE.

Nej, jeg kan ikke se nogen den passer bedre på end dig. Har du lige så skitzotypisk træk
face-to-face som når du skriver?

(-)
> [...]
> for dette lægespeciale har kun mening overfor voldelige og selvstændigt

Din sære idé om at man kun er psykisk syg hvis man er voldelig eller selv opsøger læge er
uinteressant.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-05 23:42

> [...]
>
> (-)

> Nej, jeg kan ikke se nogen den passer bedre på end dig. Har du lige så

Hvis du ringer 35861000 får du måske en fornemmelse derom.

Hvis du kommer til hovedstaden så møder jeg gerne på Hovedbanegaarden til et
hurtigt face-to-face møde, så vi kan komme omkring misforståelserne.
Nuværende påstand-mod-påstand og dine cirkelslutninger (sådan ser det ud for
mig) er ved at blive frugtesløse
> (-)
>
> Din sære idé om at man kun er psykisk syg hvis man er voldelig eller selv
> opsøger læge er
> uinteressant.

Der findes antidemokratiske kræfter der vil udluge personlighedsafvigelse
ved opsøgende psykiatrisk virksomhed og tvangsindlæggelser på
behandlingsindikation.
De adskiller sig ikke væsentligt fra de snævertsynede nazier der burede
jøder inde i kz-lejre.
Lægeløftet siger at man udsteder diagnoser til folk 1. der har lidelse 2.
beder om hjælp, ellers ikke.(eller politiet angiver voldsfare eller
pårørende bekymrer sig om selvmordsfare)
Selvbestaltet kvaksalveri har lægestanden ofte givet en kold skulder, selv
når det som i Mikkels tilfælde er rent verbalt dvs ufarligt.
De eneste undtagelser som Mikkel vil kunne angive, er når en familie
presser en afviger til behandling - udfra nært kendskab og kærlighed
Så sker tvang på gule papirer - desværre. Det har ikke relation til den
debat som Mikkel søger at afspore ved at uden argumenter at udråbe en
modpart til skitzo .

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 23:54

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 01-02-05 23:54

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Hvis du ringer 35861000 får du måske en fornemmelse derom.

Hvad kan du forklare over telefonen, du ikke kan forklare på Usenet? Vil du dokumentere mere, og
lyve og mudderkaste mindre hvis jeg ringer til dig? Hvis nej, hvor for skal jeg så ringe?

(-)
>Hvis du kommer til hovedstaden så møder jeg gerne på Hovedbanegaarden til et
>hurtigt face-to-face møde, så vi kan komme omkring misforståelserne.

Hvilke misdforståelser? Du er et skitzoidt sort-hvidt verdensbillede hvor Otto Hahn, Japan og få
andre ting er helgenagtigt ukritisable alt alt der går dig imod er "løgn" eller "racisme". så længe
du giver udtryk for det, kan jeg ikke se hvad glæde jeg skulle have af at møde dig. Du gentager jo
bare det samme.

(-)
>Nuværende påstand-mod-påstand og dine cirkelslutninger (sådan ser det ud for
>mig) er ved at blive frugtesløse

Så drop din mudderkastning og løgn, og begynd på den argumenterede debatstil du har lovet.

(-)

>Der findes antidemokratiske kræfter der vil udluge personlighedsafvigelse
>ved opsøgende psykiatrisk virksomhed og tvangsindlæggelser på behandlingsindikation.

Der findes også nazister, nazi-medløbere, jehovas vidner og rockere. SO what.

(-)
> [...]
>beder om hjælp, ellers ikke.(eller politiet angiver voldsfare eller
>pårørende bekymrer sig om selvmordsfare)

EN psykisk lidelse er også en lidelse.

(-)
> [...]
>Så sker tvang på gule papirer - desværre. Det har ikke relation til den
>debat som Mikkel søger at afspore ved at uden argumenter at udråbe en

Spar dit præk. Siden ud umotiveret og svinsk udråbte mig til "Sharia-Mikkel" har din klynken kun
moret.

Når du holde de argumenterede stil du har lovet, og holder dig fra mudderkast, fyldord og løgn, så
får du af samme skuffe.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 00:10

> Hvilke misdforståelser?

Det er dig, der efterspurgte fact-to-face mellem os

Du mener at sindsyge er ikke om handlinger men om smagsdommeri .- ligesom du
mener at atombombeopfinddelese er ikke om eksperimenter men om matematik.
Vi kan alle få øje på vanvid hos vore debatmodstandere og det har
glistrupister altid gjort til et argument for TOLERANCE

" Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan
helbrede dem, er de vanvittigste af alle. Voltaire

" Når de gale opførte sig som dyr, var det fordi de blev behandlet
som dyr. Philippe Pinel (1745-1826)

> EN psykisk lidelse er også en lidelse.

Ja, og når folk lider så slemt, at de går ind i løvens hule =
psykiatriafdelngerne, så er det selv ude om at blive diagnosticeret som
sindsyge.
Voldsdømte er også selv ude om det.
Men loven gør det til strafbart injurie når der ævles som du gør.

> Når du holde de argumenterede stil du har lovet, og holder dig fra
> mudderkast, fyldord og løgn, så
> får du af samme skuffe.

Sjovt nok var du den der tidligst i vore tråde angreb tit-for-tat som smålig
og dårlig netikette.
At man oplever kritisabel netetik hos en modpart, tvinger ikke til at man
selv crasher rock bottom.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 02-02-05 08:10

Bo Warming wrote:

> Men loven gør det til strafbart injurie når der ævles som du gør.
Når du selv drager dette emne ind i din diskussion med Mikkel ville det
klæde dig at underbygge din påstånd om samme i stedet for bare at slynge
et ord ud, som jeg umiddelbart tvivler på du forstår betydningen af.

Jeg venter naturligvis en tydelig argumentation for hvad du forstår
injurierende ved Mikkels udsagn.
Og som jeg også skrev i et tidligere indlæg: hvis man vil tages seriøst
burde man opføre sig seriøst.
Ellers risikerer man at blive taget som ikke ret meget mere end en
latterlig biperson, som skriver indlæg udelukkende for indlæggenes skyld

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 08:44

> Og som jeg også skrev i et tidligere indlæg: hvis man vil tages seriøst
> burde man opføre sig seriøst.

Læs Konfutze og lær af Fjernøsten at ikke hævne øjeforøje småligt

Uanset om modparten ikke er seriøs efter din smag, bør du være seriøs.

Fra : Lars Elmvang

Dato : 02-02-05 09:58

Bo Warming wrote:

> "Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> wrote in message

> Læs Konfutze og lær af Fjernøsten at ikke hævne øjeforøje småligt
>
> Uanset om modparten ikke er seriøs efter din smag, bør du være seriøs.
Nemlig. Derfor tillad mig at citere mig selv:

"Jeg venter naturligvis en tydelig argumentation for hvad du forstår
injurierende ved Mikkels udsagn."

Det har du været ude af stand til at komme med.
Det har jeg svært ved at tage seriøst.

Vil du så nu, vi er i gang, være flink at forklare hvad i dette indlæg
og det ovenstående der er useriøst ved min argumentation?

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 10:37

"Lars Elmvang" <larsht@mailmailmailmailmailmail.dk> wrote in message
> Vil du så nu, vi er i gang, være flink at forklare hvad i dette indlæg og
> det ovenstående der er useriøst ved min argumentation?

Jeg elsker at være flink, men spilder nødig tid med at gå efter manden
(eller fnidder om argumentations-generaliseringer og
seriøsitets-evaleringer), så lad mig tænke lidt over din bøn om forklaring.
Måske.
Mens du venter så gerne kommenter følgende

_Hvordan demokrati er skyldig i WW2 og holocaust_

-------------------

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 00:12

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 02-02-05 00:12

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Det er dig, der efterspurgte fact-to-face mellem os

Nej, jeg spurgte om du var som du lyder til.

(-)
>Du mener at sindsyge er ikke om handlinger men om smagsdommeri

Nej, det mener jeg ikke. Lyv ikke.

(-)

>Ja, og når folk lider så slemt, at de går ind i løvens hule =
>psykiatriafdelngerne, så er det selv ude om at blive diagnosticeret som sindsyge.

En lidelse bliver ikke til en lidelse når man går ind af døren hos en læge. En lidelse eksisterer
selvfølig også før.

(-)
>Voldsdømte er også selv ude om det.
>Men loven gør det til strafbart injurie når der ævles som du gør.

Men du tror gdot du må mudderkaste? Hahaha.

(-)

>Sjovt nok var du den der tidligst i vore tråde angreb tit-for-tat som smålig og dårlig netikette.

Ja, det var før jeg vidste hvilken svinsk, mudderkastende og dobbeltmoralsk debattør du var.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-05 01:34

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> Nej, jeg spurgte om du var som du lyder til.

Sært spørgsmål

> En lidelse bliver ikke til en lidelse når man går ind af døren hos en
> læge. En lidelse eksisterer
> selvfølig også før.

Når folk vælger at klare ærterne ved meditation/vennesnak/havearbejde, så er
det en udfordring og din snak om psykiatrisk lidelse har dermed _ingen
mening_

Kolera er når du har kolera-bakterier i dig +feber+dødsrisiko.

Men din snak om personlighedsproblemer som noget objektivt har kun
mudderkastningens triste sigte.

Fra : N/A

Dato : 02-02-05 18:58

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 02-02-05 18:58

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<%dVLd.16201$K81.9092@fe50.usenetserver.com>...

(-)

> Sært spørgsmål

Nej. Det er vel ikke ukendt at nogle opfører sig på en måde "i virkeligheden" og en anden bag
skærmen.

(-)

> Når folk vælger at klare ærterne ved meditation/vennesnak/havearbejde, så er
> det en udfordring og din snak om psykiatrisk lidelse har dermed _ingen
> mening_

Når folk vælger at klare en fysisk sygdom så er det også en udfordring. Det gør ikke at det ikke er
en lidelse. Ingen forskel.

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 14:15

Fra : J. Junge

Dato : 04-02-05 12:42

Bo Warming wrote:

> BW: Psykiterne Poul Jacobsen og Anne-Marie Lund Laursen har oplyst
vedr
> kollegers diagnosticeren Glistrup og Erhard Jakobsen som
psykose-ramte, at
> dette er uetisk efter lægeløfte og kollegiale regler, og at sådant
altid har
> affødt kold skulder fra overlæge- og speciallæge-kollegerne til
den
> psykiater, der diagnosticerede når 1. han ikke havde mødt personen
2.
> personen ikke havde bedt om hjælp.

Du digter stadig. Hverken Lægeløftet (som har juridisk betydning i
den forstand at man SKAL aflægge det, for at kunne praktisere som
læge) eller De lægeetiske Regler siger noget som helst om hvornår
man må diagnosticere nogen.

Men selvfølgelig er det usagligt at diagnosticere en patient, man ikke
har undersøgt.

> Lægeløfte er ikke jura, der straffes efter, men er
traditionsbestemte
> vejledninger, som der henvises til, når man fx truer den oprørske
læge Eva
> Graungaard med eksklusion af Lægeforeningen,

Det virker som du lige nu prøver at true andre med Lægeløftet.

Eva Graugaard blev kortvarigt eksluderet fordi hun beskyldte andre
læger for at være ansvarlige for en række kvinders død i
forbindelse kræftforskningsforsøg. Det var altså HENDE, der henviste
til lægeløftet, ikke de, der ville eksludere hende.

> hvorved staten automatisk
> fratager retten til at praktisere.
> Vi er altså i en gråzone, hvor straffe overgår Straffelovens og
bevis-regler
> er unddraget retsplejen.
> Mener nogen her, at det er sund praksis, at man som mudderkast i
medierne
> uddeler nedgørende lægelige diagnoser til modstandere, udfra deres
> lovforslag kun -
> - og fordi man har læge-autorisation. A la James Bond "med ret til
at
> dræbe" - her "med ret til at diagnosticere PÅ AFSTAND!"?

Nej, men du har da selv omtalt modstandere som syge på den ene eller
den anden måde.
Så vidt jeg ved er Mikkel Foldmann ikke læge, så hans udtalelser kan
aldrig være en lægelig diagnose eller et brud på lægeløftet eller
de lægeetiske regler.
Han siger bare, som lægmand, at stilen i dine indlæg passer
forbløffende godt med symptomerne på en skitzoid personlighed.

HVIS han var læge, og han stillede sådan en diagnose for dig, ville
det stadig ikke være en overtrædelse af lægeløftet, som du har
hævdet flere gange. Men det kunne muligvis være en overtrædelse af
de lægeetiske reglers §4:

'§ 4. Information og samtykke

En patient har ret til fuld information om diagnose, prognose og
behandlingsmuligheder m.v. samt ret til på grundlag af denne
information at afgøre, om han eller hun vil acceptere eller frabede
sig en given behandling.

Lægen skal altid indleve sig bedst muligt i patientens samlede
psykiske, sociale og somatiske situation og nøje overveje, i hvilken
ånd informationen skal gives. Lægen bør således aldrig påtvinge en
patient information, som denne åbenlyst ikke ønsker.'

Men du er jo ikke hans patient.

-jj-

ps Hvorfor læser du dog ikke de regler, du henviser til. Du sidder
lige foran hele Internettet, for pokker.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-05 10:44

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message

JJ: Eva Graugaard blev kortvarigt eksluderet fordi hun beskyldte andre
læger for at være ansvarlige for en række kvinders død i
forbindelse kræftforskningsforsøg. Det var altså HENDE, der henviste
til lægeløftet, ikke de, der ville eksludere hende.

BW: Naturligvis er eksklusionen begrundet i lægeløftets GENERELLE ÅND om
*ikke at skade patienter* og andre medborgere, og det er netop den ånd, som
jeg påviser at overlæge Mogens Jacobsen har forbrudt sig imod ved
selvbestaltet kvaksalver-diagnostik imod en meningsmodstander, som han ikke
har mødt - og som oplevede og oplever sig som rask og uden behov for
lægehjælp.

Overlæge, dr.med psykiater Mogens Jacobsen i Ekstrabladet 24maj96 fastslog
at skønt ingen møde med politikeren så kunne han "let fastslå" psykose
"Mogens Glistrups personlighed er en ulykkelig stræben efter kærlighed,
beundring og prestige og at han blot fandt de punkter, hvor mange vælgeree
ville give ham disse ting, og kørte så løs som den lille mands fortaler"
udtalte han skråsikkert til avisen og ævlede dernæst over flere spalter om,
at både Erhard Jacobsen og Glistrup mindede præcis om lægens patienter ved
at være glade for at høre sig selv tale osv osv

LÆGELØFTET KRÆVER AF ALLE LÆGER FØLGENDE
[...]

BW: Det er hævet over enhver tvivl at folk som Glistrup og mig, der aldrig
har spist psykofarmaka-piller, ville frabede sig diagnostik og behandling,
som der jo ikke opleves behov for, (udover af uetiske
kvaksalverdiagnostikere, der har måtte give op mht at argumentere logisk)

LÆGELØFTET FORTSÆTTER
[...]

BW: Kan man "indleve sig bedst mulig i en persons samlede situation", ved at
læse en % AF EN % AF EN % af hvad vedkommende har skrevet og så fælde
diagnosedom? Måske overlægen kun havde læst hvad var skrevet OM den
syndebuk, som han hetzede imod i værste jødestjerningsstil.

Det er forståeligt, at alle kollega-psykiatere gav VSeren overlæge Mogens
Jacobsen *en kold skulder* efter hans uetiske kvaksalverdiagnosticering af
CD-lederen og Z-lederen, som han ikke havde mødt.
Det burde være indlysende for alle, at usenetteres mudderkast med kliniske
eksakte veldefinerede diagnoser-ord er ligeledes en uetisk bodega-stil, som
de kun høster foragt for.

Iøvrigt mener de læger jeg har diskuteret sagen med, at din historie om
praksislægen Eva Graungaard rummer to usandheder.
1. Hun blev ikke ekskluderet. Man truede hende med at ekskludere - og det
skete udfra lægeløftets krav om loyalitet med kolleger.
2. Hun påstod aldrig at det amerikanske produkt havde dræbt
kræftpatienterne. Hun fastslog at de var døde kort efter den eksperimentelle
bahdnling, (og det var i alle tilfælde sandt.)

Lægeløftet bruges især til smagsdommeri. Yderst sjældent til straffeformål,
der er _indirekte_ ved at loven kræver fagforenignsmedlemskab for at der
udstedes praksisautorisation og via mellemled kan der altså ske ophævelse af
lægens mulighed for at fortsætte sit arbejde. Jeg har aldrig påstået, at
sådant kunne komme på tale ved overlægens klare brud på sin fagforenings og
sit professionelle løftes etiske regler.

Fra : J. Junge

Dato : 04-02-05 04:03

Bo Warming digter:

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-05 06:33

[...]

Graungaard med eksklusion af Lægeforeningen, hvorved staten automatisk
[...]
Heldigvis mener lægernes fagforening ikke det - og denne loge er så
magtfuld, at den ikke er undergivet knivskarpe regler, men opretholder
selvjustits som opmand og med Sundhedsministeriet som en fjern og sjældent
benyttet ankeinstans.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-05 09:28

> [...]

Så vidt jeg ved er
> gennemsnitshastigheden nemlig ikke steget.

Ingen har sagt at Justits Lenes fornuft får folk til at køre hurtigere.
Kun at den får os til at køre mere ansvarligt, for når ikke alt er spundet
ind i regler og straf, så man er umyndiggjort, så vil man køre speeded på
øde nattestrækninger og mere ansvarligt end før når trafik er tæt.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 24-01-05 22:46

> [...]

>ind i regler og straf, så man er umyndiggjort, så vil man køre speeded på
>øde nattestrækninger og mere ansvarligt end før når trafik er tæt.

Hvorfor faldt antallet af ulykker så vildt, med strammere og strammere krav til biler og førere?