Udflytning af arbejde
Fra : Lyrik

Dato : 21-01-05 15:03

At danske lønmodtagere lønnes efter danske aftaler er jo ikke noget
mærkeligt.
Men hvad så når alt produktionsarbejde kan udflyttes til lavtlønsområder som
det kinesiske og indiske?

Det ville jo være det samme som at kunne importere disse kinesere direkte
til Danmark og lade dem arbejde for 5 kroner i timen:
Hvis vi er imod det, hvorfor skal vi så ikke være imod udflytningen?
Det er jo en slags landsforræderi imod danske lønmodtagere!? De bliver jo
arbejdsløse!
Ejerne i de virksomheder som udflyttes tjener godt i forvejen, men kan tjene
endnu mere ved at flytte ud.
Ingen solidaritet med landsmænd her.

Er der nogen idé i at disse "Quislinge" så stadigvæk skal være respektable
danske borgere?
Der må være en konsekvens af, på grund af begær, at fyre tusinder af
danskere og forarme Danmark!?

Jeg vender tilbage til at disse mennesker for min skyld kan blive kinesiske
statsborgere! Dansk statsborgerskab skulle de ikke have lov at beholde!

Med det "sparekartoffelskolesystem" og "spareforskningssystem" vi har, kan
vi aldrig svinge os op til at erstatte de udflyttede arbejdspladser!
Og vi kan slet ikke følge med i tempoet!

Går vi i fodsporene af det gamle græske demokrati som gik under fordi man
opdagede at man kunne slippe for at arbejde hjemme og importere sig til alle
varer.
Hjemmearbejdet blev varetaget af slaver!

Megt kunne tyde på det! Kom nu vise mænd, læg hovederne i blød inden
sygdommen henter hele det danske samfund!

Hilsen
Jens

Fra : Michael

Dato : 21-01-05 15:09

Lyrik wrote:

> [...]
>
> Det ville jo være det samme som at kunne importere disse kinesere direkte
> til Danmark og lade dem arbejde for 5 kroner i timen:

Det er aldrig faldet dig ind, at leveomkostningerne i de nævnte lande er
MEGET lavere end i Danmark? Så man kommer altså noget længere med færre
pengedér.

Dermed ikke sagt, at jeg sympatiserer med underbetalingen i U-landene,
men du kan bare ikke sammenligne det på den måde.

/michael

Fra : Jim

Dato : 21-01-05 15:36

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| mærkeligt.
| Men hvad så når alt produktionsarbejde kan udflyttes til

Så har de danske fagforbund ingen magt.

| Det ville jo være det samme som at kunne importere disse kinesere
direkte
| til Danmark og lade dem arbejde for 5 kroner i timen:

Det ville da ikke være dårligt, men du får jo nok ballade med SID og
lignende.

| Hvis vi er imod det, hvorfor skal vi så ikke være imod udflytningen?

Fordi det ville kvæle virksomheden.

| Det er jo en slags landsforræderi imod danske lønmodtagere!? De bliver
jo
| arbejdsløse!

Ja, men det redder virksomheden.

| Ejerne i de virksomheder som udflyttes tjener godt i forvejen, men kan
tjene
| endnu mere ved at flytte ud.

Nej, de tjener nemlig ikke nok i forvejen, hvilket jo er årsagen til
udflytningen.

| Ingen solidaritet med landsmænd her.

Et firma som A.P.M. - Mærsk kunne, hvis de ville, flytte hele
virksomheden til Lichtenstein.
Men Mærsk er en meget dansk og nationalsindet person, så det gør han
ikke, hvis han kan undgå det.
Produktion af skibe kan dog være nødvendige at producere i Fjernøsten.
Albert Mærsk blev dog produceret på Lindø, fordi man havde faciliteterne
og eksperticen.
Men når danske forbrugere ønsker en vare til en meget lav pris, så må
produktionsomkostningerne også ned. Det er logik for selv en platfodet
perlehøne.
Det, som skaber vækst og bevarelse af virksomhederne i Danmark, er
rentable forhold og arbejdskraft, som er parat til at yde for sin løn.
Hos Mærsk er man ikke overvældende højtlønnet, men når man forlader
virksomheden, så står alle døre åbne for en.
Når virksomheder søger nye ledere, så er de ude med nettet i Mærsk´s
kølvand.
Hemmeligheden bag successen hedder uddannelse og et ønske om at yde sit
bedste.
Hos Mærsk klynker man ikke over arbejdsdage på både 10 og 12 timer.
Hvis alle danske virksomheder blev drevet som A.P.M. - Mærsk, og hvis
alle arbejdsdygtige personer var ligeså ihærdige som man er hos Mærsk,
så ville vi ikke have de beskæftigelsesproblemer, vi ser i visse
brancher.

J.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-01-05 21:48

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så har de danske fagforbund ingen magt.

> direkte
>
> Det ville da ikke være dårligt, men du får jo nok ballade med SID og

Ja og det var jo på et tidspunkt det som DF arbejdede henimod
Peter

Fra : Jim

Dato : 22-01-05 12:36

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Produktion af skibe kan dog være nødvendige at producere i Fjernøsten.
> Albert Mærsk blev dog produceret på Lindø, fordi man havde
> faciliteterne
> og eksperticen.

http://www.danishmaritime.dk/filer/nyheder/upload/NavngivningL190.pdf

Vi skal være stolte af som en søfartsnation at kunne producere skibe af
dette format.
Hvis en socialdemokratisk regering vil brandbeskatte virksomheder for at
finansiere deres politik, så bliver det svært for en virksomhed som
Lindøværftet at bestå.
Og så ryger resten af produktionen til Kina og Sydkorea.

J.

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 16:05

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
>
> Megt kunne tyde på det! Kom nu vise mænd, læg hovederne i blød inden
> sygdommen henter hele det danske samfund!

Hvad er problemet? Hvis vi nu også udflytter muhamedanerne, så slipper
vi af med arbejdsløsheden og boligmanglen.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Peter Westh

Dato : 21-01-05 16:23

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis vi er imod det, hvorfor skal vi så ikke være imod udflytningen?

Vi kan være så meget imod vi vil, men vi kan ikke forhindre den. Et større
land end Danmark kunne vel i princippet godt gå efter at være selvforsynende
med alt, og på den måde sørge for beskæftige til alle. Men det kan vi ikke,
i del fleste forsøg i den retning leder blot til endnu større forarmelse,
blot på andre måder. Prø at se EUs landbrugstøtteordninger - de er jo blandt
andet til for at holde billige landbrugsvarer ude (hvis vi ikke var med i
EU, ville vi bare selv have tilsvarende ordninger). Det samme med den danske
sukkerproduktion - danske sukkerpriser holdes kunstigt nede med tilskud, det
ville reelt være meget billigere at importere rørsukker fra de varme lande.

/P

Fra : Lyrik

Dato : 21-01-05 20:57

Peter Westh wrote:
> [...]
> sukkerproduktion - danske sukkerpriser holdes kunstigt nede med
> tilskud, det ville reelt være meget billigere at importere rørsukker

+++++++++++++++++
OK! Det er jeres foreløbige bud1 Men de som flytter virksomheden til et
andet land holder jo op med at betale skat i DK.
Vi kender det jo fra mange af de globale firmaer. Coca Cola med hjemsted på
Caymanøerne hvor de ikke engang har en eneste person udstasioneret.
Nestlé som heller ikke betaler. o.s.v..

Dette kompensseres af at de danskere de har ansat betaler deres skat af
lønnen.
Så kommer der nogen indkomst ind til samfundet.
Hvis de globaliserede derimod heller ikke har danskere ansat, så tjener
Danmark ikke mere noget til nationalproduktet!

Vi kan ikke leve af at klippe hinanden! Hvis al produktion forsvinder fra
Danmark så har vi snart kinesiske tilstande med en kinesisk løn og en
kinesisk levestandard!

Vil i stå med hænderne i lommerne og se på det? De globaliserede danske
virksomheders ledere bor stadigvæk i Danmark og sender deres børn i danske
skoler og føler sig meget danske ligesom vi andre.
Men med deres handlinger undergraver de det samfund de bor i!

Vi kan bruge en strategi imod disse firmaer hvis vi gør det med det samme!
Danish Crown og Tulip har jo en god forretning på hjemmemarkedet.
Tendensen går imod det personlige produkt. Start nye danske slagterier op i
konkurrence således at virksomhederne kvæles i udflytningsperioden og mister
deres kunder!

Stram skattereglerne så det bliver uladesiggørligt at flytte profitten til
"Caymanøerne" for at snyde i skat!
Forbrugerboykot imod "globalisterne".

Hilsen
Jens

Fra : Christian

Dato : 21-01-05 21:15

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det ville jo være det samme som at kunne importere disse kinesere direkte
> til Danmark og lade dem arbejde for 5 kroner i timen:

eller bedre send alle slagteri arbejderne+langtidsarbejdsløse til Kina, og
få nogle højtudannede Kinesere...i Kina er der stadigvæk arbejde til dem,
evt kan de få deres dagpenge med, hvis de lover aldrig at vende tilbage...

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-01-05 21:55

> [...]
> mærkeligt.
> Men hvad så når alt produktionsarbejde kan udflyttes til lavtlønsområder

Så kaldes det global arbejdsdeling

> Det ville jo være det samme som at kunne importere disse kinesere direkte
> til Danmark og lade dem arbejde for 5 kroner i timen:

Nej det er ikke det samme.

> Hvis vi er imod det, hvorfor skal vi så ikke være imod udflytningen?

Fordi den globale arbejdsdeling kan du ikke kæmpe imod, medmindre du vil til
at konkurrere med kineserne på lønnen, ved f.eks at gå ned på 4,5 Kr i timen

> Det er jo en slags landsforræderi imod danske lønmodtagere!?

Sludder det har intet med landsforrædderi at gøre

>De bliver jo
> arbejdsløse!

ja hvis de læner sig tilbage og bruger kræfterne på at hyle, i stedet for at
få sige vidreuddannet, og komme i gang med det som vi i Danmark er gode til.

> [...]
> Ingen solidaritet med landsmænd her.
>
> Er der nogen idé i at disse "Quislinge" så stadigvæk skal være respektable

ja jeg kan ikke se nogen grund. ...og da slet ikke til at kalde dem
quislinge. Husk på at en virksomhedsejers/leders fornemmeste opgave er at
sikre virksomhedens overlevelse, og skaffe den størst mulige profit til
ejerne

> Der må være en konsekvens af, på grund af begær, at fyre tusinder af
> danskere og forarme Danmark!?

Ja eller også er det en konsekvens af at danske forbrugere konsekvent køber
den vare hvor de kan spare mest muligt, og dermed nærmest tvinger importen
fra lavlønslande i vejret. Så jeg vil snarere sige en konskvens af bl. a.
danske forbrugeres grådighed og begær

> Jeg vender tilbage til at disse mennesker for min skyld kan blive
> kinesiske statsborgere! Dansk statsborgerskab skulle de ikke have lov at
> beholde!

hvorfor skulle de da ikke det. De overholder loven og driver deres
virksomheder efter reglerne, og markedskræfterne

> Med det "sparekartoffelskolesystem" og "spareforskningssystem" vi har, kan
> vi aldrig svinge os op til at erstatte de udflyttede arbejdspladser!
> Og vi kan slet ikke følge med i tempoet!

Sludder. Det har vi formået den ene gang efter den anden. det kræver noget
så enkelt som forandringsvillighed. Dem der har det vil overleve.....resten
vil dø

Peter

Fra : Lyrik

Dato : 22-01-05 04:31

Peter K. Nielsen wrote:
> Sludder. Det har vi formået den ene gang efter den anden. det kræver
> noget så enkelt som forandringsvillighed. Dem der har det vil
> overleve.....resten vil dø
>
> Peter
+++++++++++++++++++++++++++
Du er da en virkelig visionær! Lige nu er der ingen som dør på grund af
fattigdom i Danmark, men i din fremtidsvision har jungleloven overtaget og
folk skal belave sig på at dø!? Og det lirer du bare af med oprejst pande.
Firmaer skal have profit, men en anstændig profit, en moralsk profit! Ikke
"Så meget som muligt"! Og ikke på bekostning af menneskeliv!

Skam dig!
Hilsen Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-01-05 18:27

> +++++++++++++++++++++++++++
> Du er da en virkelig visionær!

ja det er også det jeg får at vide hver enste dag på mit arbejde

> Lige nu er der ingen som dør på grund af fattigdom i Danmark, men i din
> fremtidsvision har jungleloven overtaget og folk skal belave sig på at
> dø!?

Nej det har du totalt misforstået. min pointe var faktisk det stik modsatte.

>Og det lirer du bare af med oprejst pande.
> Firmaer skal have profit, men en anstændig profit,

hvem skal afgøre hvad en "anstændig" profit er????

>en moralsk profit! Ikke "Så meget som muligt"!

Profit måles ikke efter moralsk målestok, men her i danmark i kroner og
ører.

Og ikke på bekostning af menneskeliv!

enig

> Skam dig!