join the army og få plettet straffeattest
Fra : Andropov

Dato : 21-01-05 14:40

For eftertiden vil soldater måske snarere lade kriminelle terrorist
muslimer løbe end at risikere fængselsstraf:

Annemette Hommel samt fire militærpolitisergenter fra den danske lejr
Camp Eden i Irak tiltales for ukorrekt behandling af tilbageholdte
irakere i 2004.
Forsvarets Auditørkorps har foreløbig afsluttet efterforskningen i
sagen om ukorrekt behandling af tilbageholdte irakere i den danske
lejr Camp Eden i Irak i foråret og sommeren 2004, og der er rejst
tiltale mod kaptajn Annemette Hommel samt fire militærpolitisergenter.
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=530246/

Indtil videre er syv militærpolitisoldater blevet gjort ansvarlige for
skandalen - fire er dømt, mens tre afventer deres sag - men ingen
højere oppe i systemet er blevet retsforfulgt. Nogle mener heller
ikke, at det vil ske.
»Dette her er fyren, som det lader til at være nemmest for os at skyde
skylden på,« sagde ekspert i militærret Beth Hillman fra Rutgers
University om Graner til Los Angeles Times.
Mange mener, at ansvaret burde sendes højere op.
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=528426/

Fra : jodem

Dato : 21-01-05 15:02

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> For eftertiden vil soldater måske snarere lade kriminelle terrorist
> muslimer løbe end at risikere fængselsstraf:

Ordstilling er sandelig ikke ligegyldig, hvis man ønsker at skrive korrekt
dansk.
Sådan skal den være:

"For fremtiden vil kriminelle terroristsoldater snarere lade muslimer løbe
end risikere fængselsstraf"

mvh
Jodem

Fra : Andropov

Dato : 21-01-05 15:06

On Fri, 21 Jan 2005 15:02:22 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
>Sådan skal den være:
>
>"For fremtiden vil kriminelle terroristsoldater snarere lade muslimer løbe

Jeg tror danskprofessoren har misforstået noget :)

Fra : jodem

Dato : 21-01-05 15:25

> Jeg tror danskprofessoren har misforstået noget :)

Hvad skulle det dog være?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-01-05 15:38

Andropov <nospam@andropov.dk> writes:
>For eftertiden vil soldater måske snarere lade kriminelle terrorist
>muslimer løbe end at risikere fængselsstraf:

Ehhh, vil det sige at du mener at man kan tillade sig hvad som helst, blot
man er i uniform og der er krig - eksempelvis at mishandle fanger?
Eller er det kun når der er tale om muslimer?

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Andropov

Dato : 21-01-05 16:13

On Fri, 21 Jan 2005 15:38:08 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Ehhh, vil det sige at du mener at man kan tillade sig hvad som helst, blot
>man er i uniform og der er krig - eksempelvis at mishandle fanger?
>Eller er det kun når der er tale om muslimer?

Jeg synes ikke man har hørt så meget om mishandling af fanger. Det
virkede mest som det var noget sjov med at stille fanger i
nøgenpyramide og lignende.

10 års fængsel til Graner er vel lidt rigeligt for nøgenpyramide....

Fra : Tim

Dato : 21-01-05 18:54

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> [...]
> nøgenpyramide og lignende.
>
> 10 års fængsel til Graner er vel lidt rigeligt for nøgenpyramide....

Det lignede nu ikke noget, som fangerne syntes var hyleskægt.

Bortset fra det, så er det her sket, sker, og vil altid ske i en hvilken som
helst krig. Ikka at det undskylder noget, men sådan _er_ det altså. Det er
ikke noget særegent for Irak-krigen.

Grunden til at der er så meget opmærksomhed omkring det, er medierne. Aldrig
før, har en krig været så massivt dækket.

Men, som sagt, bare rolig. Det samme er sket i _samtlige_ andre krige, der
har været. Det _vil_ også ske i fremtidige krige.

Tim

Fra : Andropov

Dato : 21-01-05 19:16

On Fri, 21 Jan 2005 18:54:28 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Det lignede nu ikke noget, som fangerne syntes var hyleskægt.

Men hvis du sammenligner med en som har begået grov vold mod en
almindelig hvid dansker (som måske har fået varigt men) så får han
måske et par års fængsel hvis han er uheldig. Der skal jo nærmest
dobbelt rovmord til for at en person kan få 10 års fængsel i Danmark.

Hvis du har truet nogle til at lave nøgenpyramide i Danmark så siger
politiet vel til vedkommende som vil anmelde det: gå hjem igen det er
for lille en sag til vi gider gøre noget ved det.

> [...]
>
>Grunden til at der er så meget opmærksomhed omkring det, er medierne. Aldrig
>før, har en krig været så massivt dækket.

Hvis det ikke var blevet blæst så meget op i medierne så var der
garanteret ikke sket så meget med ham Graner. Han var nok slet ikke
blevet dømt for noget som helst.

Fra : Tim

Dato : 21-01-05 20:06

> [...]
> politiet vel til vedkommende som vil anmelde det: gå hjem igen det er
> for lille en sag til vi gider gøre noget ved det.

Det kan der faktisk være noget om. Set i det lys, er det faktisk fuldkommen
latterligt... proportioner tak.

> Hvis det ikke var blevet blæst så meget op i medierne så var der
> garanteret ikke sket så meget med ham Graner. Han var nok slet ikke
> blevet dømt for noget som helst.

Enig.

Tim

Fra : jodem

Dato : 21-01-05 21:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Det kan der faktisk være noget om. Set i det lys, er det faktisk
> fuldkommen latterligt... proportioner tak.

Jamen så er medierne da godt for noget!

Fra : Andropov

Dato : 21-01-05 21:28

On Fri, 21 Jan 2005 21:18:00 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Jamen så er medierne da godt for noget!

Det er vel ikke godt at politikere føler sig presset til at straffe en
mand langt mere end rimeligt er...

Fra : jodem

Dato : 21-01-05 23:42

> On Fri, 21 Jan 2005 21:18:00 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:
>

> Det er vel ikke godt at politikere føler sig presset til at straffe en
> mand langt mere end rimeligt er...

Nu vil jeg tro, at en DF-socialnasser og fremmedhader med sympati for
tortur, og kriminelle perversioner har rimelighedsgrænser som er temmelig
bizarre

Fra : Tim

Dato : 22-01-05 00:01

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nu vil jeg tro, at en DF-socialnasser og fremmedhader med sympati for
> tortur, og kriminelle perversioner har rimelighedsgrænser som er temmelig

LOL... det må være aftenens kommentar )

Tim

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 00:13

On Fri, 21 Jan 2005 23:41:55 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu vil jeg tro, at en DF-socialnasser og fremmedhader med sympati for
>tortur, og kriminelle perversioner har rimelighedsgrænser som er temmelig

Nu ved jeg ikke hvem du skriver om i ovenstående som skulle have
oplyst at være DF-socialnasser o.s.v......??????????????

Er det muslimskeptikere du generelt beskylder for det eller hvad.....

Fra : jodem

Dato : 22-01-05 00:37

> Nu ved jeg ikke hvem du skriver om i ovenstående som skulle have
> oplyst at være DF-socialnasser o.s.v......??????????????
>
> Er det muslimskeptikere du generelt beskylder for det eller hvad.....

Det er sådan, du har beskrevet dig selv. Jeg har blot sammenfattet, eller er
der niget jeg har misforstået.

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 01:01

On Sat, 22 Jan 2005 00:36:50 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Det er sådan, du har beskrevet dig selv.

Jeg har aldrig beskrevet mig selv.
Jeg har nævnt at jeg foretrækker socialdemokraterne kommer til magten.
Men det har jo ikke meget med DF at gøre...

Fra : jodem

Dato : 22-01-05 01:10

> Jeg har aldrig beskrevet mig selv.
> Jeg har nævnt at jeg foretrækker socialdemokraterne kommer til magten.
> Men det har jo ikke meget med DF at gøre...

Hvor søren kan jeg så have fået indtrykket af al den elendighed fra, hvis
det ikke er fra dine selvbedrageriske, men ondskabsfulde udgydelser?

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 01:13

On Sat, 22 Jan 2005 01:09:57 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Hvor søren kan jeg så have fået indtrykket af al den elendighed fra, hvis
>det ikke er fra dine selvbedrageriske, men ondskabsfulde udgydelser?

Nu må man vidst snart til at affyre en af Bo Warmings
yndlingssætninger: gå efter bolden ej manden.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 22-01-05 19:25

Frank Løkkegaard skrev i meddelelsen ...

>Ehhh, vil det sige at du mener at man kan tillade sig hvad som helst, blot
>man er i uniform og der er krig - eksempelvis at mishandle fanger?
>Eller er det kun når der er tale om muslimer?

Selvfølgeligt kan man ikke tillade sig at mishandle fanger; men har
man det ?

Hvis de ting der er blevet påstået der er sket rent faktisk er sket
(nægte at give et glas vand inden for en meget kort periode,
anbringe en person sidende på gulvet i den beskrevne stilling
samt at tale grimt til folk) er der jf. mine normer IKKE foregået
mishandling.

At een eller anden civil dårligt uddannet arabisk tolk, som umidelbart
kan forventes at være i det mindste lidt sympatisk over for sine
lokale "brødre", forskrækkede civilister, som INTET aner om hvad det
er for opgaver der skal løses og hvilke normer der er gældende
på området kan osv. kan opfatte det anderledes kan da godt være;
men er de kompetente til at afgøre det ?

Kan de anklagede personer efter al den omtale der har været af sagen
overhovedet få en ordentlig rertssag ? Uanset hvordan valget ender med at gå
vil regeringen jo forventeligt komme til at bestå af personer som har udtalt
sig
om sagen, således at dommere mv. nok kan forventes at vide hvilken dom
der forventes af dem. Og kan vi virkeligt stole på at en lægdommer fra
Enhedslisten vil dømme ud fra faktuelle forhold i sagen ? (Lægdommere
udepeges som bekendt jo af komunalbestyrelserne og består typisk
af medlemmer af vælgerforeningerne) Husk at dette i høj grad er en
POLITISK sag. Der er nemlig stor politisk interesse i sagens udfald
da det uanset hvilken vej kan gå vil kunne anvendes politisk.

For mig er det helt klart at det drejer sig om en tolk der har misforstået
et
eller andet og har klaget - pressen har så lugtet at der var en "skandale",
hvorefter systemet i dyb panik forsøger at beskytte sig selv mod kritik ved
at sende bæen nedad i systemet indtil man rammer dem, som ikke kan
sende den videre - disse personer har man så for en sikkerhed skyld
ofret for at beskytte sig selv medens man klumper sammen om
håndvasken - Jeg er svært bange for at disse personer vil blive dømt,
fordi det er politisk nødvændigt.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-01-05 16:27

Andropov <nospam@andropov.dk> writes:
>Jeg synes ikke man har hørt så meget om mishandling af fanger. Det
>virkede mest som det var noget sjov med at stille fanger i
>nøgenpyramide og lignende.

Sjov? Ok, må siges at der er RET forskellige opfattelser af hvad der er
sjov - sammen med den omtalte pyramide var der tilligemed tvangssex,
hundeangreb mv.
Men OK, det er sikkert sjovt...

>10 års fængsel til Graner er vel lidt rigeligt for nøgenpyramide....

Det mente retten altså ikke.

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Andropov

Dato : 21-01-05 17:08

On Fri, 21 Jan 2005 16:27:03 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Sjov? Ok, må siges at der er RET forskellige opfattelser af hvad der er
>sjov - sammen med den omtalte pyramide var der tilligemed tvangssex,

De skulle lade som om de lavede bøssesex (ikke i virkeligheden)

>hundeangreb mv.

Fangevogter stod med hund. Men det var vidst blot lidt truende. Så
vidt jeg ved blev ingen fanger alvorlig bidt om de i det hele taget
blev bidt.

Lad os få nogle beviser for rigtig gammeldags tortur hvis
muslimelskerne kan finde det...

>Det mente retten altså ikke.

Er det den måde man bekæmper selvmordsbombere på.....

Fra : Lars Månsson

Dato : 21-01-05 22:24

> Er det den måde man bekæmper selvmordsbombere på.....

Var det selvmordsbombere? Hvordan fik de samlet dem igen.

Mener du virkelig at man bekæmper terrorister med Ydmygelser,grov humor,
sjov, simuleret "bøssesex", osv

For dem de behandlet på denne måde har vel været i retten og blevet dømt.

-Lars-

Fra : Tim

Dato : 21-01-05 22:41

"Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> wrote in message

> [...]
> sjov, simuleret "bøssesex", osv
>
> For dem de behandlet på denne måde har vel været i retten og blevet dømt.

Jeg kan da kun give dig ret, men som Andropov skrev tidligere, er det her
blæst fuldstændigt ud af proportioner. I Danmark begåes der _dagligt_ værre
forbrydelser, og her er der altså ikke krigstilstand.

For at det når gennem de danske TV-mediers "interessant-filter", skal
forbrydelser begået i Danmark, handle om mord eller massevoldtægt.

Proportioner!!!

Tim

Fra : Lars Månsson

Dato : 21-01-05 22:59

> [...]

> For at det når gennem de danske TV-mediers "interessant-filter", skal
> forbrydelser begået i Danmark, handle om mord eller massevoldtægt.

nu har jeg ikke fuldt med, men er de danske tiltalte soldater blevet dømt
og evt. hvad blev deres straf?

Med hensyn til de danske medier, nå ja de skal skrevet/sent deres bras
så de kan få solgt flere aviser og tv skal have flere seer.

-Lars-

Fra : G.B.

Dato : 21-01-05 23:08

"Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> skrev i meddelelsen

> nu har jeg ikke fuldt med, men er de danske tiltalte soldater blevet
> dømt og evt. hvad blev deres straf?

De er ikke dømt endnu, de er sigtede. På udsagn fra en arabisk tolk - fra
"Palæstina".

Annemette Hommel har tilsyneladende nægtet en fange under afhøring at få
bragt vand ind for gud ved hvilken gang under forhøret, og det har den
"palæstinensiske" tolk set som "tortur" og anmeldt officererne.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Tim

Dato : 22-01-05 00:02

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> bragt vand ind for gud ved hvilken gang under forhøret, og det har den
> "palæstinensiske" tolk set som "tortur" og anmeldt officererne.

De skal nok vise sig inden længe, at Hommel i virkeligheden er Israeler.

Tim

Fra : G.B.

Dato : 22-01-05 02:06

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> De skal nok vise sig inden længe, at Hommel i virkeligheden er
> Israeler.

Glemte du en , eller er du seriøs?

Fra : Tim

Dato : 22-01-05 03:24

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Glemte du en , eller er du seriøs?

Hehe... nej ikke her... blot ironisk over for den sædvanlige kammertone)

Tim

Fra : Tim

Dato : 22-01-05 00:00

> [...]
>
> Med hensyn til de danske medier, nå ja de skal skrevet/sent deres bras
> så de kan få solgt flere aviser og tv skal have flere seer.

Nej, de er ikke blevet dømt i nogen retssal, men de er allerede blevet dømt
herinde... d.v.s., de politikere der sendte dem derned, er blevet dømt på
grund af det, herinde.

Tim

Fra : Jim

Dato : 21-01-05 22:47

"Lars Månsson" <lars.maansson@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> humor,
> sjov, simuleret "bøssesex", osv
>
> For dem de behandlet på denne måde har vel været i retten og blevet

Kom de fysisk til skade af disse pratical jokes?

Jeg har set polterabends, som så mere farlige ud.
Skal vi ikke retsforfølge alle, som kidnapper en gom eller brud til
polterabends.
Disse stakler bliver jo udsat for ting, som er langt værre end det, som
sker i Irak og Abu Ghraib.

Fra : Lars Månsson

Dato : 22-01-05 00:23

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Kom de fysisk til skade af disse pratical jokes?

så det er helt iorden bare de ikke bliver skadet fysisk. Om det var sjovt
tja
der var nok nogle som morede sig, om ikke andre så fangevogterne.

> Jeg har set polterabends, som så mere farlige ud.

sikkert, og jeg har læst om nogle som ende i dødsfald, men hvad har det
med sagen at gøre?

> Skal vi ikke retsforfølge alle, som kidnapper en gom eller brud til
> polterabends.

jo hvorfor ikke så vi kan få en ende på den uskik

> Disse stakler bliver jo udsat for ting, som er langt værre end det, som
> sker i Irak og Abu Ghraib.

Det bliver de også fri for hvis retsforfølge alle kidnapperne.

-Lars-

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 00:35

On Sat, 22 Jan 2005 00:23:25 +0100, "Lars Månsson"
<lars.maansson@pc.dk> wrote:

>så det er helt iorden bare de ikke bliver skadet fysisk. Om det var sjovt
>tja
>der var nok nogle som morede sig, om ikke andre så fangevogterne.

Lad os ikke blande os i fangevogteres humor.
Normalt straffer man ikke uskyldige practical jokes med 10 års
fængsel.
Det er vidst kun inden for cirkus milli at den slags kan blive
straffet så hårdt.

>sikkert, og jeg har læst om nogle som ende i dødsfald, men hvad har det
>med sagen at gøre?

Men du har nok på trods af det ikke set nogen polterabenddeltagere få
10 års fængsel.

>jo hvorfor ikke så vi kan få en ende på den uskik

Ja hvorfor ikke når soldater dømmes for uskyldig leg :)

Nogen gange er det sikkert værre.

Fra : Lars Månsson

Dato : 22-01-05 09:02

> Lad os ikke blande os i fangevogteres humor.

Ok lad os humoren uden for, selv om der er nogle der kalder det
for "jokes"

> Normalt straffer man ikke uskyldige practical jokes med 10 års fængsel.

ikke her hjemme, jeg trode at vi skulle holde fangevogteres "humor"
uden for.

> Det er vidst kun inden for cirkus milli at den slags kan blive
> straffet så hårdt.

Nu kender jeg ikke til straffe ret i US milli, jeg vil sige, at de gjorde
de forkerte ting, på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt.

Det det de gjorde, mener jeg er en syg form for humor,
det er åbenbart andre der også mener.

Det var det forkerte sted, hvis de var hjemme så der ikke sket så meget.

Hvis de gjorde de samme ting før krigen, så var der nok ikke sket
dem nået.

> Men du har nok på trods af det ikke set nogen polterabenddeltagere få
> 10 års fængsel.

jeg kan ikke se hvad sagen har gøre med polterabend eller dansk ret.

-Lars-

Fra : Andropov

Dato : 22-01-05 10:13

On Sat, 22 Jan 2005 09:01:49 +0100, "Lars Månsson"
<lars.maansson@pc.dk> wrote:

> [...]
>de forkerte ting, på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt.

>Det det de gjorde, mener jeg er en syg form for humor,

Men cirkus milli folk bliver jo tit lidt vanartede oveni.
Ikke dermed sagt at de begår direkte ulovligheder.

Fra : Lars Månsson

Dato : 22-01-05 11:11

> Men cirkus milli folk bliver jo tit lidt vanartede oveni.
> Ikke dermed sagt at de begår direkte ulovligheder.

Det lyder lige som når nogle siger "det er samfundet skyld",
selvfølgelig er militæret ikke uden skyld, deres kultur,den
måde de ansætter folk på, den løn de giver (det nok mest
politikerne som har skylde), osv
Militæret er lige om en stat i staten, jo mindre vi ved om dem
jo bedre er det, jeg ved godt at der noget som skal holdes
hemmeligt.

-Lars-