60.000 nye arbejdspladser - hvordan?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 21-01-05 14:31

Hvordan kan Venstre bygge deres økonomiske planer på, at der i løbet af de
næste år skal komme 60.000 flere i arbejde?
Tendensen de sidste par år har jo ikke ligefrem været, at der skyder nye
arbejdspladser frem - tværtimod.

Fra : Jim

Dato : 21-01-05 15:40

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| næste år skal komme 60.000 flere i arbejde?
| Tendensen de sidste par år har jo ikke ligefrem været, at der skyder

Har du hørt om begrebet "lavkonjuktur"?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-01-05 16:12

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> af de

Ja det er vi nok mange der undre sig over.

> nye

Netop, om 10 år er der nok ikke flere produktionsvirksomheder i deans
industri.

> Har du hørt om begrebet "lavkonjuktur"?

Har du hørt om udflytning af arbejdspladser ??

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 16:20

Jesper Sørensen <jesper@nomail.de> wrote:

> Ja det er vi nok mange der undre sig over.

> Netop, om 10 år er der nok ikke flere produktionsvirksomheder i deans
> industri.

Der er stadig masser af produktionsvirksomheder i Danmark om 10 år, blot
vil de være mere højteknologiske og det har vi brug for.

> Har du hørt om udflytning af arbejdspladser ??

Har fundet sted siden 70'erne og vi kan takke udflytningen for vores
velstand. Hvis vi alle skal have en god løn, og en endnu bedre
lønstigning, så skal de produkter vi fremstiller være mere værd, det kan
de kun blive ved at flytte arbejdskraftintensive produktioner med lille
værditilvækst til udlandet.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Allan Riise

Dato : 21-01-05 18:28

Jim wrote:
> "Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Har du hørt om begrebet "lavkonjuktur"?

Hørte du ikke Fogh indrømme at konjukturene ikke havde haft nogen reel
indflydelse i Danmark ved partilederdebatten?

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Jim

Dato : 21-01-05 18:34

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

| Hørte du ikke Fogh indrømme at konjukturene ikke havde haft nogen reel
| indflydelse i Danmark ved partilederdebatten?

Det var ikke det, han sagde.
Du må have hørt syner..

Fra : Allan Riise

Dato : 21-01-05 18:52

Jim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke det, han sagde.
> Du må have hørt syner..

Marianne J. " Hvorfor bruger i lavkonjukturen som grundlag, det går jo fint
med økonomien, jeg synes bare at i bruger den forkert, Anders, I stedet for
at give skattelettelser, burde I følge 2010 planen, og høvle af på gælden"

Anders F.R. " Det er rigtigt at konjukterene ikke har haft særlig
indflydelse i Danmark ..... "

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 21-01-05 18:58

> [...]
gælden"

| Anders F.R. " Det er rigtigt at konjukterene ikke har haft særlig

Kan du ikke linke til teksten, da du ligesom ikke er sikkerhed for, at
det skulle være sandt.

J.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-01-05 19:42

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> [...]
> på gælden"
>
> Anders F.R. " Det er rigtigt at konjukterene ikke har haft særlig

Helt rigtigt, det kan vi takke en borgerlig regering for.

Det ændrer bare ikke på arbejdsløshedsudviklingen er konjunkturbestemt.

Thorkild