Venstrebrev
Fra : Timo Jensen

Dato : 20-01-05 16:34

Hemmelig SR-plan om at slække udlændingepolitikken

Lykketoft og Jelved vil slække på udlændingepolitikken, hvis de
danner regering.

Det fremgår af et fælles papir, hvor de annoncerer en undersøgelse
af, hvad der skal til af ændringer i den administrative praksis og i reglerne
for at imødekomme kritikken fra Institut for Menneskerettigheder. Instituttet er
kritisk over for bl.a. 24-års-reglen og det såkaldte tilknytningskrav.

Det er et brud med Socialdemokraternes hidtidige opbakning til
regeringens udlændingepolitik. Socialdemokraterne har ikke svaret på, hvor det
er, de vil slække.

Siden VK-regeringen kom til, er antallet af opholdstilladelser
faldet fra 17.000 til under 6.000 om året, og de offentlige udgifter til
forsørgelse m.m. er mindsket med 4 mia. kr. om året.

S-børnepakken bedst for de rigeste

Socialdemokraternes børnepakke giver mest til de rigeste familier.
De velhavende familier med indkomster på over 800.000 tjener over 20.000 kr. om
året, mens enlige forsørgere med friplads til deres børn ikke får noget.

Venstres forslag er socialt balanceret, fordi alle familier får det
samme. Nemlig lavere institutionstakster og forhøjet børnecheck til de mindste
børn.

Når Socialdemokraternes forslag stiller de økonomisk svageste
familier dårligst, er det fordi, familier, som har fripladser til deres børn,
ikke får glæde af, at der sættes loft over institutionstaksterne. For de betaler
ikke noget i forvejen.

Hjælp på vej til de fyrede slagterimedarbejdere

Slagteriet i Hjørring fyrede i dag 450 medarbejdere. Nordjylland er
i forvejen hårdt ramt af virksomhedslukninger.

Derfor har Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen bedt AF om
at rykke ud med det samme og yde hjælp til de berørte medarbejdere. Det gælder
både jobformidling og tilbud om omskoling for dem, der har brug for det. Claus
Hjort Frederiksen lover, at pengene vil være der.

Regeringen lægger vægt på, at der sættes hurtigt ind og, at de penge
der af afsat til omskoling og opkvalificering også bliver brugt på de mennesker,
som ikke har udsigt til at finde et job.

Lykketoft skylder at fortælle, at han har forslag, som vil koste
mange arbejdspladser på slagterierne.

Mogens Lykketoft siger, at han bekymrer sig meget om
slagteriarbejderne i Ringsted og Nordjylland.

Men Mogens Lykketoft glemmer at fortælle, at han foreslår en ny
vandmiljøplan, der vil koste op til 17.000 arbejdspladser ? heraf mange
slagteriarbejdere.

Mogens Lykketoft glemmer også at fortælle, at han vil lægge ekstra
skatter for mindst 800 mill. kr. på fødevareerhvervet. I stedet beklager han, at
arbejdspladserne går til udlandet på grund af stigende omkostninger

--
Timo Jensen.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-01-05 16:51

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> writes:
> [...]
>faldet fra 17.000 til under 6.000 om året, og de offentlige udgifter til
>forsørgelse m.m. er mindsket med 4 mia. kr. om året.

Hvor er det lige at det fremgår at der skal slækkes?

Et ønske om at sørge for at reglerne, samt administrationen heraf, er i
overensstemmelse med de internationale konventioner, er vel ikke udtryk
for et ønske om at slække på udlændingepolitikken. Det er vel, nå ja,
udtryk for et ønske om at overholde konventionerne?!

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 17:51

> [...]
> for et ønske om at slække på udlændingepolitikken. Det er vel, nå ja,
> udtryk for et ønske om at overholde konventionerne?!

Hvis vi ikke overholder konventionerne, skal det naturligvis ændres, men så
må det gælde for samtlige konventioner og internationale aftaler.
Dermed skal Danmarks udlandsbidrag naturligvis også sættes ned til 0.3% bnp

Carl

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 18:40

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> for et ønske om at slække på udlændingepolitikken. Det er vel, nå ja,
> udtryk for et ønske om at overholde konventionerne?!

S har hidtil støttet sig til egne eksperter i f.eks. Justistsministeriet
og Indenrigsministeriet (før Integrationsministeriet blev skildt ud).
Ved nu at ville støtte sig til kritikere af udlændingeloven kan sosserne
få et alibi til at slække på den, så de kan imødekomme De Radikale og
partiets egen venstrefløj.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Timo Jensen

Dato : 23-01-05 14:21

> [...]
> for et ønske om at slække på udlændingepolitikken. Det er vel, nå ja,
> udtryk for et ønske om at overholde konventionerne?!
Såvel A-Socialdemokraterne som B-Radikale er enige om at konventionerne er
overholdt. Det tog bare lang tid for dem at indrømme.
At slække på kravene er ikke et ønske om at følge konventioner, men et ønske om
at høste stemmer i den fundamentalistiske del af den muslimske befolkning.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.drikkegel.dk
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-01-05 18:03

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> writes:
>Hvis vi ikke overholder konventionerne, skal det naturligvis ændres, men
>så
>må det gælde for samtlige konventioner og internationale aftaler.

Naturligvis, ellers giver det jo ikke mening at tiltræde konventionerne.

>Dermed skal Danmarks udlandsbidrag naturligvis også sættes ned til 0.3%
>bnp

Næh, hvorfor dog det?
Konventioner beskriver nogle minimumsgrænser - men det vidste du vel
egentlig godt, ikke?

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 18:24

> Næh, hvorfor dog det?
> Konventioner beskriver nogle minimumsgrænser - men det vidste du vel
> egentlig godt, ikke?

Som jeg forstår de, er socialdemokraterne enige i at vi overholder
konventionen med 24 års reglen.
Men vi behøver ikke være duks.
Flygtninge, som kommer til Danmark har krav på nogle ting og da vi altid
skal overholde konventionerne og alle internationale aftaler, skal vi ikke
give dem mere end de har ret til.
For vi skal jo overholde konventionerne!

Carl

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-01-05 18:38

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> writes:
>Som jeg forstår de, er socialdemokraterne enige i at vi overholder
>konventionen med 24 års reglen.
>Men vi behøver ikke være duks.

Det mener jeg nu heller jeg skrev -påpegede sådan set blot hvad en
konvention egentlig er for noget.
Om vi skal være duks eller ej, er netop det politiske spørgsmål der følger
efter. Og der er der jo ganske stor forskel - eksempelvis har
folketingsmedlemmer, der ikke mener at menneskeretighedskonventioner er
noget at samle på. Men sådan er vi så forskelige

> [...]
>give dem mere end de har ret til.
>For vi skal jo overholde konventionerne!

Hvad de end måtte have ret til, er i sidste ende et dansk politisk
spørgsmål.
Du argumenterer fortsat ud fra den vildfarelse at en konvention er en lov.
Det er det ikke, en konvention repræsenterer et mindste krav.

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 20:18

> [...]
> Du argumenterer fortsat ud fra den vildfarelse at en konvention er en lov.
> Det er det ikke, en konvention repræsenterer et mindste krav.

Nej konventionerne er ikke love, men hensigtserklæringer, men hvis man
følger debatterne om 24 års reglen, skulle man tro det var en lov.
Jeg er så led og træt af at hører at vi er åh så slemme mod indvandre og
flygtninge, når sandheden er at vi ubetinget er et af de lande som gør mest
for disse grupper. Det er jeg sikker på at du vil give mig ret i.

F.eks. den debat som der var om skurvognene, hvor folk syntes det var åh så
synd for dem. Sikke en dobbelmoral, da vi stadig har folk som engang var
skatteydere i Danmark, lå på gaderne fordi der ikke var skuevogne til dem.
Idag er det et modernet blandt børn af flygtninge og indvandere at overfalde
disse hjemløse.

Så mon ikke at flygtninge og indvandere faktisk har det ret godt i DK?

Carl

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-01-05 18:51

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> [...]
>Ved nu at ville støtte sig til kritikere af udlændingeloven kan sosserne
>få et alibi til at slække på den, så de kan imødekomme De Radikale og

Det vil med andre ord sige, at hvis man ønsker at ændre eksempelvis på
administrationen eller sikre at reglerne lever op til de konventioner vi
har tiltrådt, så er det et ønske om at slække kravene?
Det er da egentlig en lidt mærkværdig logik - dermed har du jo også sagt
at konventioner ikke er andet end pynt?
Det er den slags vi plejer at skælde ud over, når det foregår i mindre
demokratiske lande end Danmark

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 19:35

> [...]

> at konventioner ikke er andet end pynt?
> Det er den slags vi plejer at skælde ud over, når det foregår i mindre

Jamen der er ikke nogen facitliste, derfor er menneskerettigheder i høj
grad et spørgsmål om definition.

S og R vil have en definition som gør at der igen kan åbnes for
sluseportene, så de racefremmede muhamedanere igen frit kan flytte til
Danmark.

Og så husk på at menneskerettighederne er skrevet af mennesker og kan
ændres af mennesker.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-01-05 09:44

> [...]
mennesker,
> som ikke har udsigt til at finde et job.

Ja selvfølgelig stiller regeringen sig op og lover guld og grønne skove, det
er jo en valgkamp.....
Har regeringen tidligere reageret sådan når en virksomhed lukkede ??

Jesper
Midterpartierne tilbage i dansk politik

Fra : Hobert Idiart

Dato : 22-01-05 21:59

Jesper Sørensen wrote:

> Midterpartierne tilbage i dansk politik

Så glæd du dig over den store vælgertilslutning som DF har.

Fra : Timo Jensen

Dato : 23-01-05 14:22

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> wrote in message
> Jesper
> Midterpartierne tilbage i dansk politik
En stemme på A-Socialdemkoratiet er en stemme på de Radikale.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-01-05 10:00

> [...]
>overfalde
>disse hjemløse.
>
>Så mon ikke at flygtninge og indvandere faktisk har det ret godt i DK?

Naturligvis kan menneskerettighedskonventioner ændres - det er de bare
ikke blevet. Derfor må Danmark også leve op til dem, i og med at vi har
tiltrådt konventionen. Alt andet er blålys.

Udlændinge har det godt i Danmark - tjaaaa, nogle har og nogle har ikke.
Jeg har mødt begge typer, fra den velintegrerede ghanesiske mand, der
trodsede sprogbarrierrer og tog en uddannelse, fik arbejde og har det på
10. år, over den iranske læge, der kører taxa i Århus og egentlig er godt
tilfreds med det - han har nemlig livet i behold, til den bosniske
familie, der aldrig fik fodfæste på arbejdsmarkedet og stadig har det
svært med det danske sprog. Nu sidder de halvbitre med følelsen af et
forspildt liv og synes at hele verden er i mod dem.
Pointen er at man ikke kan tage udlændinge som en massebetegnelse.

Tidligere tiders boligmangel kan efter min bedste overbevisning ikke
bruges som argument for om det vi tilbyder i dag er passende. Det bliver
lidt for meget "Det der var godt nok for min oldefar er også godt nok for
dig".

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311