Stem på V og få DF med
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-01-05 15:49

Stem på 1 og få 2

Af Carl Tønder, Århus Amt, medlem af Hovedbestyrelsen

Grundlæggende handler folketingsvalget om hvilke flertalsmuligheder
befolkninger ønsker, der skal være i Folketinget i den kommende valgperiode.

Skal en VK-regeringen fortsat have et flertal sammen med Pia Kjærsgaard - og
føre politik på hendes præmisser, eller skal Folketinget sammensættes så der
er forskellige flertalsmuligheder, som VK er tvunget til eller af egen
interesse kan benytte sig af ?

Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V eller
K derfor DF med i købet.

Publiceret d. 18.01.2005 på www.centrumdemokraterne.dk

Fra : Tim

Dato : 20-01-05 15:48

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> wrote in message
> [...]
>
> Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
> meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V

Det må jo siges at være et godt køb så! Prøv at tænk, hvis det havde været
det Radikale Venstre, CD, SF eller Enhedslisten.

Tim

Fra : Allan Larsen

Dato : 20-01-05 16:43

"Jesper Sørensen" <jesper@nomail.de> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
> meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V

Så kan man så filosofere lidt over, at DF nok er det parti, der står tilbage
som det mest ansvarlige efter de første bredsider valgflæsk og valgløfter.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : J. Pedersen

Dato : 20-01-05 16:43

> [...]

> Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
> meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V

Ja, nu må det snart gå op for alle der støtter den borgerlige junta at en
stemme på V eller C er en stemme på Dansk Folkeparti's marcherende
partisoldater.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 17:00

"J. Pedersen" <monz@io.dk> wrote in message

> Ja, nu må det snart gå op for alle der støtter den borgerlige junta at en
> stemme på V eller C er en stemme på Dansk Folkeparti's marcherende
> partisoldater.

Dansk Folkeparti er da mindre rabiate end de kommunister der støtter
socialdemokratiet.

Thorkild

Fra : G.B.

Dato : 20-01-05 17:28

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, nu må det snart gå op for alle der støtter den borgerlige junta at
> en stemme på V eller C er en stemme på Dansk Folkeparti's marcherende
> partisoldater.

Det er bestemt ikke studenterhuen som trykker, hva' Pedersen?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 17:11

> [...]

> Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
> meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V eller

Med mindre de vil kunne danne flertal også med R, så er velfærdsstaten i
fare.

> Publiceret d. 18.01.2005 på www.centrumdemokraterne.dk

Åeh, ja, tilhængerne af at landet gennem masseindvandring omdannes til
en islamisk stat.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 18:49

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Med mindre de vil kunne danne flertal også med R, så er velfærdsstaten i
> fare.

Går R ind for velfærdsstatens nedlæggelse?

> Åeh, ja, tilhængerne af at landet gennem masseindvandring omdannes til
> en islamisk stat.

Jeg undre mig over at Rune Engelbrecht-Larsen i det hele taget gad danne
sit eget parti (Minoritetspartiet), ham og de andre satandyrkende
fakkelfolk kunne jo bare melde sig ind i CD, der er de jo i godt selskab
med folk som Peter Brixtofte!
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 23:21

> Går R ind for velfærdsstatens nedlæggelse?

De går konsekvent ind for lavere overførselsindkomster, lige som De
konservative. Ingen andre partier har i dag den opfattelse, i hvert fald
ikke officielt. Og Venstre er heldigvis afhængig af DF.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 08:16

> [...]

> konservative. Ingen andre partier har i dag den opfattelse, i hvert fald
> ikke officielt. Og Venstre er heldigvis afhængig af DF.

Lavere overførselsindkomster? Det eneste jeg har hørt R og V gå ind for
er at prisindeksere overførselsindkomsterne i stedet for lønindeksering,
det er der jo ikke nogen der bliver fattigere af!

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-05 08:31

> Lavere overførselsindkomster? Det eneste jeg har hørt R og V gå ind for
> er at prisindeksere overførselsindkomsterne i stedet for lønindeksering,
> det er der jo ikke nogen der bliver fattigere af!

Jeg talte faktisk om R og K, ikke om R og V.

Kan du i øvrigt forestille dig indkomstforskellene, hvis man tilbage i
1905 havde indført det system? I årtier er velstanden steget med 2%
p.a., så vestanden er altså mere end 7-doblet i den periode. {1.02^100 =
7,25}. Skulle dagpengemax for voksne over 25 sættes ned til hvad det
svarede til, skulle den reduceres fra 14.170 til 1.956 kroner om
måneden, og den tilsvarende kontanthjælp for voksne fra 8.577 til 1.184
om måneden.

http://www.ma-kasse.dk/Emneindex/Dagpengesatser_2004
http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/157425502062664641256A5
70042311E?OpenDocument

Finder du så store indkomstforskelle acceptable? I øvrigt er
prisstigningerne jo ikke socialt neutrale; mange vender den tunge ende
nedaf, som de grønne afgifter. Ikke alle har det samme indkøbs-mix, så
folk på indkomstoverførsel ville blive hårdt ramt af en bunke
prisstigninger.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 08:44

> [...]

> nedaf, som de grønne afgifter. Ikke alle har det samme indkøbs-mix, så
> folk på indkomstoverførsel ville blive hårdt ramt af en bunke

Jeg går ind for at evt. indkomstforbedringer på
overførelsindkomstområdet skal ske efter politisk beslutning og ikke pr.
automatik, ellers bliver velfærdsstigningerne spist op af
overførselsindkomster.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-05 17:17

> Jeg går ind for at evt. indkomstforbedringer på
> overførelsindkomstområdet skal ske efter politisk beslutning og ikke pr.
> automatik, ellers bliver velfærdsstigningerne spist op af
> overførselsindkomster.

Det er der jo på ingen måde tale om. I stedet reguleres
overførselsindkomsterne med et par års forsinkelse, med en procentsats
der ligger lidt under den indkomststigning der er konstateret for
samfundet som helhed.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 18:38

> [...]

> overførselsindkomsterne med et par års forsinkelse, med en procentsats
> der ligger lidt under den indkomststigning der er konstateret for

Uden vi nu går hen og bliver for tekniske, så er taktreguleringen
baseret på lønindekset og ikke prisindekset. Om den så kommer med et par
års forsinkelse eller ikke 100% følger lønudviklingen er i den
forbindelse ret underordnet. Humlen i det hele er at taktreguleringen
giver væsentligt mere end prisindekset.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-05 19:47

> [...]
> års forsinkelse eller ikke 100% følger lønudviklingen er i den
> forbindelse ret underordnet. Humlen i det hele er at taktreguleringen

Som rimeligt er, hvis vi ikke ønsker større indkomstforskelle i
samfundet.

Læs i øvrigt en interessant artikel i dagens Weekendavis:

http://www.weekendavisen.dk/samfund/artikel:aid=13698:dpol=2

- fra hvilken jeg citerer fra begyndelsen:
===
Rolig nu. Den økonomiske begrundelse for velfærdsreformer er stærkt
overdrevet, og størrelsen af de indgreb, der er behov for, overdrives
også i debatten, mener økonomiprofessor Claus Vastrup.

Flagellanter

FREDE VESTERGAARD
NR. 3, 21. - 27. januar 2005

Af FREDE VESTERGAARD
===

Artiklen burde kunne danne basis for en særlig tråd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 21-01-05 21:36

> [...]

> Af FREDE VESTERGAARD
> ===
>
> Artiklen burde kunne danne basis for en særlig tråd.

Det der er min pointe er, at hvis der skal ske forbedringer ud over
inflationen, så skal det vedtages politisk, ikke reguleres pr.
automatik!
Så må det være op til det til enhver tid siddende flertal om der skal
ske disse forbedringer og i hvor høj grad!

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-05 06:43

> [...]
> Så må det være op til det til enhver tid siddende flertal om der skal
> ske disse forbedringer og i hvor høj grad!

Og dette flertal har altså besluttet, at det skal ske per automatik,
indtil man bliver enige om noget andet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-01-05 17:03

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> writes:
>Dansk Folkeparti er da mindre rabiate end de kommunister der støtter
>socialdemokratiet.

Ihh ja, eksempelvis det stærkt kommunistiske danske svar på Rosa Luxemburg
)))))))

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-01-05 17:45

"G.B." <nonono@nospam.invalid> writes:
>Det er bestemt ikke studenterhuen som trykker, hva' Pedersen?

Så så Georg!
Bortset fra sprogbrugen har manden da ret - DF har været ekstremt gode til
at sikre sig indflydelse i de forgangne tre år. Det forholder sig jo på
samme måde som med Socialdemokraterne og Radikale.

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 18:45

> [...]

> Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
> meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V eller

Mere af samme skuffe fra Screaming Mimi, det var det hun tabte på sidste
gang og det bliver det hun taber på denne gang. Alle analyseinstitutter
dømmer hende ude, CD er ganske enkelt ikke værd at beskæftige sig med.
Det eneste positive der er at sige om det parti er at det næppe
overlever endnu en valgperiode udenfor Folketinget.

Fra : Pjensen73

Dato : 21-01-05 02:01

Jesper Sørensen skrev:
> [...]
>
> Med nogenlunde samme tilslutning til DF som ved sidste valg (hvilket
> meningsmålingerne tyder på) får borgerlige vælgere ved at stemme på V eller

Og den skræmmekampange brugte man også under sidste valg. Uden held....