Tiden er inde til repatriering/hjemsendels~
Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 20-01-05 11:14

Mon ikke DF og Pia kommer nærmest på det disse 33 % netop gør at udlændinge
stadigvæk er det vigtigste spørgsmål for dem i valgkampen:

1: »Jeg undrer mig over, at ingen åbenbart tør diskutere,

a: hvordan vi får stoppet indvandrernes kriminalitet,

b: hvordan vi får sendt flere flygtninge hjem c:

c: hvordan vi får løst ghetto-problemerne .

2 samt dernæst Bertel og Venstre

a: Den store udfordring i flygtninge- og indvandrerspørgsmålet er at få
nydanskerne i arbejde
MEN DER FINDES EN LØSNING PÅ ALLE DE OVENSTÅENDE PROBLEMER:

og det er at ERKENDE at der pt. allerede er FOR MANGE UDLÆNDINGE i DK til at
vi kan integere dem ordenligt.

At der allerede er for mange viser sig ved:

a: vi kan ikke få dem i arbejde

b. de samler sig i ghettoer

c. der udbredte problemer med kriminalitet primært på grund af udlændingenes
kultur sekundært på grund af de ovenstående sociale forhold

d: samt at problemerne IKKE går væk eller bliver mindre i HVERKEN 2 eller 3
generation af udlændingen. De vokser sig derimod bare større.

ALT dette kan derimod løses ved at nedbringe antallet af udlændinge i DK til
et antal som vi kan håndterer.

Fra artikel:

VENSTRE: Men integrationsminister Bertel Haarder (V) forstår godt, at
vælgerne er optaget af udlændingespørgsmålet.

»Vælgerne frygter, hvad der vil ske med udlændingepolitikken, hvis Lykketoft
kommer til magten. For selv om han bedyrer, at Socialdemokraterne vil
fortsætte regeringens politik, så skal han jo først have tilladelse fra de
Radikale, SF og Enhedslisten,« siger Bertel Haarder.

SOCIALdemokraterne: Socialdemokraternes politiske ordfører, Frank Jensen,
afviser kritikken. Han mener, at vælgernes interesse for
udlændingespørgsmålet skyldes, at regeringen svigter integrationen.
»Den store udfordring i flygtninge- og indvandrerspørgsmålet er at få
nydanskerne i arbejde. Det har regeringen vist, at den ikke magter, og
derfor forstår jeg godt, at vælgerne er bekymrede,« siger Frank Jensen.

DANSK Folkeparti: Dansk Folkepartis formand, Pia Kjærsgaard, mener på
baggrund af målingen, at »de gamle« partier nu må tænde op under
udlændingedebatten.
»Jeg undrer mig over, at ingen åbenbart tør diskutere, hvordan vi får
stoppet indvandrernes kriminalitet, hvordan vi får sendt flere flygtninge
hjem og hvordan vi får løst ghetto-problemerne,« siger Pia Kjærsgaard, der
selv foreslår, at ingen flygtninge i fremtiden skal tildeles permanent
opholdstilladelse.

Her er vælgernes dagsorden
Af: Jakob Weiss, jwe@berlingske.dk

Hver tredje vælger mener, at udlændingespørgsmålet er blandt de vigtigste
problemer i Danmark. Alligevel har partierne stort set ikke sat det
tidligere så sprængfarlige tema på valgets dagsorden.

Mens politikerne har gjort børnefamilier, beskæftigelse og forskning til de
helt centrale temaer i valgkampens start, så sætter vælgerne flygtninge- og
indvandrerpolitikken øverst på dagsordenen. Det viser en måling, som Gallup
har lavet for Berlingske Tidende.
Ifølge målingen mener helt op imod hver tredje vælger, at flygtninge- og
indvandrerspørgsmålet er det vigtigste problem i Danmark netop nu. Vælgernes
opfattelse står dermed i skarp kontrast til langt de fleste partier, der på
valgkampens første dag stort set lagde udlændingespørgsmålet dødt ved at
fastslå, at den nuværende udlændingepolitik fortsætter i næste valgperiode.
Det gælder også Socialdemokraterne, der udelukkende vil ændre den såkaldte
starthjælp til nyankomne flygtninge.

[...]

Men selv om vælgerne vægter udlændingespørgsmålet højt, så vurderer lektor i
statskundskab ved Københavns Universitet Lars Bille, at det er usandsynligt,
at det forestående valg bliver et decideret udlændingevalg.

Han hæfter sig ved, at både Venstre og Socialdemokraterne af taktiske
årsager kan have en interesse i at nedtone spørgsmålet. Dels har
Socialdemokraterne i modsætning til 2001-valget fundet fælles fodslag i
udlændingepolitikken, og dels er dele af Venstres bagland langtfra
begejstrede for bl.a. 24-års reglen, påpeger Lars Bille.

Link til artikel: http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=529700/