Jeg tjener 18,58 kr. i timen på at arbejde
Fra : Carlo Hansen

Dato : 19-01-05 23:08

18,58 i timen. Det er, hvad jeg får ud af at arbejde som ingeniør /
softwareudvikler. Nogen forestiller sig måske, at det skulle være et
såkaldt højtlønnet job, men det er en illusion, takket være
brandbeskatningen på arbejde sammenlignet med de ekstremt høje
overførselsindkomster.

Jeg satte mig for at sammenligne, hvad jeg tjener efter skat
(fratrukket udgifter for at komme på arbejde) med, hvad jeg ville få
udbetalt fra a-kassen i dagpenge, hvis jeg gik hjemme og nød livet i
stedet for. Regnestykket ser således ud:

Dagpenge: maksimumsatsen fra mandag den 3. januar 2005:
Pr. time: 88,38 kr.
Pr. dag: 654 kr.
Pr. uge: 3.270 kr.
Pr. måned: 14.170 kr.
Pr. år: 170.040 kr.

Den samlede forskudsskat er beregnet til 54.003
Det samlede AM-bidrag og pensionsopsparing er beregnet til 0
Den samlede ejendomsværdiskat er beregnet til 5.000

Udbetalt: 111.037 kr. om året.
Udbetalt 9253 pr. md.

Samlet udgør skatten 34,70% af dagpengene.
(31,76% uden ejendomsværdiskat)
------------

Løn:

Løn (efter pension)

Pr. måned 27.500 kr.
Pr. år 330.000 kr.

Den samlede forskudsskat er beregnet til 103.798
Det samlede AM-bidrag og pensionsopsparing er beregnet til 26.400
Den samlede ejendomsværdiskat er beregnet til 5.000

I alt 135.198
Udbetalt efter skat: 194.802
Udbetalt pr. måned: 16.233 kr.

Samlet udgør skatten 40,97% af lønnen.

Provenu ved årsløn på 330.000 kr.: 6980 kr. ekstra i forhold til
dagpenge.

Udgifter til transport til arbejde i bil 62 km * 4,0 kr. * 210 dage =
52.080 kr.
Værdi af befordringsfradrag (13.406 * 31.5%) -
4.222 kr
Netto
47.858 kr

Netto transportudgift pr. måned
3.988 kr.

Job overskud efter befordring: 2.992 kr.
Timelønnen er 18,58 kr.
-------------

Mvh Carlo.

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 23:20

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> såkaldt højtlønnet job, men det er en illusion, takket være
> brandbeskatningen på arbejde sammenlignet med de ekstremt høje

Så har du derimod den glæde at kunne sige til dig selv, at du udfører et
stykke arbejde, som kommer andre til gode.

Hvis man er arbejdsløs, føler man sig unyttig og overflødig. Vær du glad
for, at du har et arbejde - oven i købet et meningsfuldt ét.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Carlo Hansen

Dato : 20-01-05 22:54

In article <41eedd14$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nonono@nospam.invalid says...

> Så har du derimod den glæde at kunne sige til dig selv, at du udfører et
> stykke arbejde, som kommer andre til gode.

Øh, hvordan ved du, at det kommer andre til gode? Hvem er det? Faktisk
går mit job ud på at automatisere opgaver, der ellers skulle være løst
manuelt. Når jeg har succes med det, koster det tusindvis af
arbejdspladser i de lande, hvor projekterne rulles ud. Den enes brød,
du ved.

> Hvis man er arbejdsløs, føler man sig unyttig og overflødig. Vær du glad
> for, at du har et arbejde - oven i købet et meningsfuldt ét.

Så man skal altså have et job af hensyn til ens psykiske velbefindende?
Den økonomiske side af det er job irrelevant, idet det i praksis næsten
er umuligt at blive "fattig" i Danmark. Er det den udbredte holdning?

Carlo.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-01-05 23:30

"Carlo Hansen" wrote
> 18,58 i timen. Det er, hvad jeg får ud af at arbejde som ingeniør /

Hvis du er utilfreds - så sig dog op! Der er sikkert masser af dygtige
ingeniører, der gerne vil overtage dit lavtløns-job.

- Jensby

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 19-01-05 23:34

Carlo Hansen skrev i meddelelsen
<1106172477.810f56bb597016a316a32def7af5fc8e@teranews>...

>Løn (efter pension)
>
>Pr. måned 27.500 kr.

Enten så er du ikke til så forfærdeligt velkvalificeret eller også burde
du kunne opnå en løn som lå 10.000 kr højere per måned.

27500 det er jo omtrendt startløn for en nyuddannet.

>Udgifter til transport til arbejde i bil 62 km * 4,0 kr. * 210 dage =
>52.080 kr.
>Værdi af befordringsfradrag (13.406 * 31.5%) -
>4.222 kr

Du kunne vælge at bruge offentlige trafikmidler BETYDELIGT
billigere end 52080 kr.

>Timelønnen er 18,58 kr.

nonsens - dagpenge til dem der ikke KAN forsørge sig selv er
IKKE løn. Hvis du i din situation vælger ikke at arbejde er det
jo bare fordi du er doven og slet ikke beretiget til nogen støtte
overhovedet. Hvis du ikke arbejder er din løn 0 kr.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : L

Dato : 20-01-05 08:15

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo bare fordi du er doven og slet ikke beretiget til nogen støtte
> overhovedet. Hvis du ikke arbejder er din løn 0 kr.

Jo og 80% af alle dem der ikke har job gider ikke ,så er der alle de fede
kvinder med en massee børn de løber rundt og har så ondt af sig selv .

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 08:32

L <lundj@privat.dk> wrote:

> Jo og 80% af alle dem der ikke har job gider ikke

Det lyder interessant. Svjv er over halvdelen af landets lønmodtagere på
arbejdsløshedsdagpenge mindst en gang i løbet af et kalenderår. Langt
flertallet kommer dog hurtigt i job igen.

Men det er måske fordi de ikke »gider«?
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-05 10:20

Det er surt kun at tjene 18.58 kr/h, men tidsåndens moralisering lyder

"Tænk ikke på hvad dit land kan gøre for dig, men hvad du kan gøre"

og kryds8.2 bør ikke hænge sammen med egne behov - det er jo minimalt hvad
de ad åre måtte påvirkes af,
at dit favoritparti evt går et mandat frem

Det er dansk og EU fremtid, det handler om

Fra : Carlo Hansen

Dato : 20-01-05 23:18

In article <peBHd.270$cn2.126@news.get2net.dk>, cafn@get2net.dk says...

> Enten så er du ikke til så forfærdeligt velkvalificeret eller også burde
> du kunne opnå en løn som lå 10.000 kr højere per måned.

Jeg arbejder på sagen, men kvalifikationerne spiller nu ikke den store
rolle - mere hvor meget overarbejde man finder sig i. Det firma, jeg er
ansat i, har haft et underskud på 70-80 millioner kr. årligt de sidste
to år, så det er nok en del af forklaringen på, at vi er underbetalte.

Men det er jo slet ikke pointen. Vi kan lade som om, at jeg er
laboratorietekniker, og så er 27500 nok en pæn løn. Det økonomiske
regnestykke er uændret.

> Du kunne vælge at bruge offentlige trafikmidler BETYDELIGT
> billigere end 52080 kr.

Det er helt korrekt. Det kunne gøres for under 9000 kr. Transporttiden
ville så være 2 timer og 45 minutter, i stedet for - 45 minutter. Jeg
har en lille datter, som jeg til daglig har mulighed for at opleve 3
timer, før hun skal sove. Det vil så blive reduceret til én time. Den
tid jeg spilder på arbejde, øges med 25% til ingen verdens nytte, men
ideologerne, der hader privatbillismen, er formentlig tilfredse. Bilen
er for mig et middel til at få et lidt bedre familieliv og lidt større
livskvalitet. Jeg er dybt forarget over, at det middel til livskvalitet
er beskattet med 50-60%. Det er en ekstraskat, som især rammer
lønmodtagere, der også gerne vil have et liv.

> [...]
> jo bare fordi du er doven og slet ikke beretiget til nogen støtte
> overhovedet. Hvis du ikke arbejder er din løn 0 kr.

Kan ikke arbejde eller vil ikke arbejde? Forskellen er hårfin og umulig
at afgøre. Men jeg er absolut ikke doven, bare træt af at blive
straffet økonomisk for at ville arbejde, mens andre bliver præmieret
for at lade som om, at de ikke kan.

Der var engang en statsminister der sagde: "Kan vi ikke gøre det lidt
bedre?" Jo, der er da rigelig plads til forbedring, vil jeg så svare.

Ærgeligt nok handler valgkampen om det totalt latterlige dankortgebyr,
som absolut ikke har nogen som helst betydning på nogens privatøkonomi.

Carlo.

Fra : kvaerulant

Dato : 20-01-05 00:01

Carlo Hansen wrote:

>18,58 i timen. Det er, hvad jeg får ud af at arbejde som ingeniør

Du skulle have lov til at betale for det gode at have et arbejde.

Det er der mange andre som må gøre.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 00:32

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Jeg kan se samfundsnasserne i parade efter din afsløring.

Tænk at den slags mennesker har stemmeret.

Thorkild

Fra : Ralph

Dato : 20-01-05 00:48

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 18,58 i timen. Det er, hvad jeg får ud af at arbejde som ingeniør /

> Job overskud efter befordring: 2.992 kr.

Og? Du har 3.000 mere ved at arbejde, du belaster ikke statskassen, du
betaler mere i skat = yder en indsats. OG du har chance for lønforhøjelse.
Nyd du blot dine ekstra 3.000 OG dine gode samvittighed ved at yde istedet
for at modtage.

3.000,- pr.måned = en flaske rødvin+en god bøf+ 20 smøger+ en RitterSport
HVER dag. ELLER et nyt køkken+badeværelse, ELLER en 10mbits forbindelse+en
ny PC, ELLER en ny WV touran, ELLER en sexrejse til Phuket 2 gange om året,
ELLER en luksusluder hver måned, ELLER....... drøm selv videre.

Jeg er bange for at du ikke får megen sympati for din "skrækkelige"
situation her i gruppen.

--
venligst
Ralph

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 06:10

> [...]
> ELLER en luksusluder hver måned, ELLER....... drøm selv videre.

> Jeg er bange for at du ikke får megen sympati for din "skrækkelige"

Det er da for dumt at gå på arbejde hver dag for at have 3000 kr. ekstra om
måneden. Er det værd at ødelægge sit liv for de småpenge, man kan få ekstra ved
at være træl fem dage om ugen?
--
NoTrabajo

Fra : J. Pedersen

Dato : 20-01-05 08:17

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in

> Det er da for dumt at g† p† arbejde hver dag for at have 3000 kr.
> ekstra om m†neden. Er det v‘rd at ›del‘gge sit liv for de sm†penge,
> man kan f† ekstra ved at v‘re tr‘l fem dage om ugen?
> --
> NoTrabajo

Hvis du mener det er for dumt at gå og nasse istedet for at arbejde her i
samfundet og samtidig score 3000 kr. ekstra. afslører du vist selv hvor du
hører til NoTrabajo. Du er bistandsklient som de fleste af Dansk
Fjolsepartis sympatisører er.

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 09:46

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samfundet og samtidig score 3000 kr. ekstra. afslører du vist selv hvor du
> hører til NoTrabajo. Du er bistandsklient som de fleste af Dansk

Jeg har vist alrig lagt skjul på at jeg er bistandsklient, bortset fra at jeg
havde tre måneders arbejde fra 2. august 2004.

Hvad er der galt med dig? Af dine indlæg tyder det på, at du ønsker Danmark
omdannet til et muhamedansk helvede.
--
NoTrabajo

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 11:26

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> "J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har vist alrig lagt skjul på at jeg er bistandsklient, bortset fra at
> jeg
> havde tre måneders arbejde fra 2. august 2004.

Hov, hvad er det du siger her ?

Følg dog op mand på den bølge af selvtillid der må skylle ind over dig efter
sådan en succes.

Thorkild

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 12:11

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Hov, hvad er det du siger her ?

> Følg dog op mand på den bølge af selvtillid der må skylle ind over dig efter
> sådan en succes.

Jeg har masser af selvtillid, måske lige bortset fra med hensyn til at gøre
karriere på arbejdsmarkedet. Jeg behøver ikke at have arbejde for at føle
selvtillid. Desuden var der set fra min side ikke tale om en succes, jeg glædede
mig til atter at have min frihed den 1. november.
--
NoTrabajo

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-01-05 12:50

> [...]
glædede
> mig til atter at have min frihed den 1. november.

Jamen så skal du da stemme på Minoritetspartiet.
De lover borgerløn til alle så man ikke behøver at arbejde, og man bliver
ikke engang sendt i aktivering.

Fra : Malene P

Dato : 20-01-05 01:04

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 18,58 i timen. Det er, hvad jeg får ud af at arbejde som ingeniør /
> softwareudvikler.

Hvis du er så utilfreds -så vil jeg foreslå dig at skide på gulvet på
chefens kontor, møde fuld på arbejde, rage uklar med dine kollegaer og
iøvrigt løse dine opgaver til alles utilfredsstillelse. Så kan du hurtigt
komme tilbage til, hvor du åbenbart synes at du hører bedre hjemme.

Malene P

Fra : "Carsten Riis

Dato : 20-01-05 01:35

Carlo Hansen skrev den 19-01-2005 23:08:

> [...]
> udbetalt fra a-kassen i dagpenge, hvis jeg gik hjemme og nød livet i
> stedet for. Regnestykket ser således ud:

snip: talgymnastik

Skal vi bytte?

Jeg vil hjertens gerne have råd til bil og "noget at stå op til".

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 06:16

"Carsten Riis <"cr"@<invalid>." <"invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg vil hjertens gerne have råd til bil og "noget at stå op til".

Det er altså dejligt hver morgen at have livet at stå op til, fremfor at tænke
på, at nu skal jeg hen og være træl, før jeg igen kan leve livet ved 16-17-tiden
senere i dag.
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 06:06

> [...]

> udbetalt fra a-kassen i dagpenge, hvis jeg gik hjemme og nød livet i
> stedet for. Regnestykket ser således ud:

Du er vel nok kvik, men bedre sent end aldrig. Vi er jo nogle der allerede for
10-15 år siden fandt ud af, at det ikke kunne betale sig at arbejde her i
Danmark og tog konsekvensen af det.

Det kunne næste virke som om politikerne bevidst bestikker folk til at ophøre
med at arbejde og i stedet leve af overførselsindkomster.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 07:30

> [...]

> (fratrukket udgifter for at komme på arbejde) med, hvad jeg ville få
> udbetalt fra a-kassen i dagpenge, hvis jeg gik hjemme og nød livet i

Du glemmer her meget behageligt nogle kendsgerninger:

1. Efter et år skal du alligevel aktiveres. Du får altså ikke lov at gå
rundt og dandere den.

2. Efter i alt fire år på dagpenge, ryger du ud af dagpengesystemet.
Hvis du er gift skal din ægtefælle forsørge dig, ellers kan du få 8.577
om måneden /før skat/ i kontanthjælp. Men her skal du altså også
aktiveres, hyppigt som gadefejer. Til 8577/160,33 = 53,50 i timen. Men
altså kun hvis du er voksen {i denne sammenhæg: over 25} og inden for de
sidste 7 år ikke har boet uden for EU. I så fald skal du have
ungdomssats eller starthjælp, der begge ligger på 5.527 om måndeden
efter skat.

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/service.nsf/all/157425502062664641256A5
70042311E?OpenDocument

Ja, pludselig ser billedet lidt anderledes ud, ikke?

Alternativ 1: Arbejde som softwareudvikler til almindelig løn. Timeløn:
27.500/160,33 = 171,50.

Alternativ 2: Arbejde som gadefejer i særlig bistandsklient-uniform,
indtil du som 65-årig kan gå på pension. Timeløn 53,50, ingen
pensionsopsparing og ingen ferieoptjening.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 09:50

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Alternativ 2: Arbejde som gadefejer i særlig bistandsklient-uniform,
> indtil du som 65-årig kan gå på pension. Timeløn 53,50, ingen
> pensionsopsparing og ingen ferieoptjening.

Det er svinsk at behandle folk på dén måde; jeg troede at slaveriet var
afskaffet. Opret offentlige servicejobs til normale løn- og arbejdsvilkår i
stedet for at mishandle og udnytte folk på dén måde.

Alternativt kunne man også lade os arbejdssky være i fred.
--
NoTrabajo

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 10:26

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

for at mishandle og udnytte folk på dén måde.

> Alternativt kunne man også lade os arbejdssky være i fred.
> --

Så skal man jo nok stemme på Minoritetspartiet - de har ihvertfald borgerløn
som en mærkesag -
Og det må jo være en arbejdssky´s drømmeløsning

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 12:13

"Esben" <essus(A)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal man jo nok stemme på Minoritetspartiet - de har ihvertfald borgerløn
> som en mærkesag - Og det må jo være en arbejdssky´s drømmeløsning

Ja, men Minoritetspartiet er meget muhamedanervenligt og fatter ikke hvilken
fare vi står overfor med hensyn til muhamedanernes indtog i Danmark. Min stemme
falder på DF den 8. februar 2005.
--
NoTrabajo

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-01-05 13:40

> [...]
> stedet for at mishandle og udnytte folk på dén måde.
>
> Alternativt kunne man også lade os arbejdssky være i fred.

På Hillerød sygehus arbejder arbejdsløse på lægesekretærer. I gamle dage har
der normaltlønnede sekretærer men al den ferie osv. koster for det
offentlige og derfor måtte man ty til personer i aktivering for at de syge
fortsat kunne bevare samme niveau af pleje med de beskårede budgetter.

I et supermarked i Lyngby centeret var man blevet presset af danskernes hang
til overdreven discount. Løsningen har også her nem. Man antager nogle
kontanthjælpsmodtagere på prøvetid til et elevjob. Derved kunne man få et
halvt år ekstra prøvetid til næsten ingen penge og kunne vende presset fra
discountbutikkerne til det positive, så det pludselig var
discountbutikkerne, som måtte fyre folk. Ud af 24 kontanthjælpsmodtagere
havde man fundet 2 elever, som man så kunne have til billige penge i 2 års
lære, hvorefter at de kunne hæve dagpenge efter elevtiden, da de ellers
ville være blevet for dyre for butikken som udlærte assistenter.

Her i lokalområdet fik en lokal virksomhed en markedsfordel på
træflismarkedet via kommunens indsats. Det betalte sig med andre ord at
kende nogen. Hos konkurrenterne blev resultatet flere klienter til kommunen
på sigt.

Hvorfor er aktivering så en god ide, når de aktiverede ikke får ret til
ferie og dagpenge? Jo, ser vi på vores historiske tradition, så var det
almindeligt at sognets bønder kunne få stillet daglejere, som ikke kunne
forsørge sig selv til rådighed for kost og logi. Når denne iøvrigt
udemærkede ordning blev fjernet, hvad skulle daglejerne så stille op. De
skulle jo også have føde i munden. Jamen så er aktiveringen jo nærmest det
mest nærliggende.

Vi skal blot have vendt aktiveringen hen imod at få løst vitale opgaver for
samfundet istedet for rene fritidsskærmysler. Lad os stoppe med at tro at
det fører til noget for de aktiverede. Lad os istedet erkende at visse
opgaver bare ikke kan løses i vores samfund for en reel løn, da alle mulige
og umulige sociale omkostninger og afgifter er hæftet på en normal
arbejdsløn og at disse opgaver må udføres af nogle folk på daglejerlignede
forhold for at de måtte blive løst overhovedet.

Carsten Overgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-05 14:00

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> offentlige og derfor måtte man ty til personer i aktivering for at de syge
> fortsat kunne bevare samme niveau af pleje med de beskårede budgetter.

Enhedslisten hævder det er billigere for staten at ansætte end at give
overførselsindkomst.
Men samfundet styres af ÆRE og folk med gode faste stillinger kan lide at se
ned på rosset , der ikke har været så heldig eller dygtig.

Det siger man ikke højt, men det spiller ind på beslutningerne.

Tvangsaktivering, som oprindelig var et Glistrup-forslag . foreslog han
kz-agtigt, hvor private kunne leje de arbejdsløse og vælge og vrage. Det
burde forsøges - og fængselsfanger bør også udlejes pr akkord eller timeløn
til firmaer.
At lave meningsfuldt arbejde vil næsten alle værdsætte, i det lange løb.

Vedr sundhed-branchen som du nævner , er det måske ikke sundt at forkæle dem
med billigt mandskab - som fremgår af følgende
Overbehandling er ikke et gode.
--------------------

Kortere hospitalsventelister = falsk reklame

Som alle mafiaer ønsker lægestanden størst mulig indtægter. Godhedsideologi
har afskaffet markedsfrihed vedr lægers service , og dermed normal oplysende
reklame, og dermed har man mindsket et motiv for at øge kvaliteten og dermed
efterspørgslen.

Det ny hvidkitlede præsteskab har umådelig magt og respekt, men er delvis
sat under administration af milimeterdemokratiske polikerne, så en af
måderne at reklamere (indirekte) , er at skabe ventetid.

Så tror folk at behandlingen er værdifuld, siden så mange venter på den.

Derfor bør ingen stemme på VK-DF fordi de nok er lidt bedre til at forkorte
ventetider på hospitalsbehandling.

Vi skaber hypokondere ved at give folk, hvad de vil have mht. hurtig kirurgi
og billig medicin.

" At ligge stille og tænke lidet, er den billigste medicin for sjælens
sygdomme. Nietzsche

" Civilisation er den uafladelige formering af unødvendige
nødvendigheder. Mark Twain

" Det er ikke antallet af nervøse lidelser og patienter, der er
vokset, men antallet af læger, som er i stand til at studere sygdommme.
Anton Tjekhov

" Lægekunsten består i at underholde patienten, mens naturen klarer
sygdommen. Voltaire

" Lægens job er: Altid trøste, - ofte lindre - sjældent helbrede.
Hippokrates, lægekunstens far

" Læger er ikke en stand, det er en sammensværgelse.
Voltaire

"Most men die of their remedies, not of their diseases.
Moliere

"Naturen er den bedste læge. Ordsprog

------------------------------
"Demokratiets ondeste led er dem, der sidder i vores revalideringscentre. De
gør skade for de socialt handicappede. Glistrup 1971

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-05 16:10

> Vi skal blot have vendt aktiveringen hen imod at få løst vitale opgaver
> for
> samfundet istedet for rene fritidsskærmysler. Lad os stoppe med at tro at

HVorfor ikke bare oprette 100-150.000 lavtlønsjobs med en løn svarende til
bistandshjælp.

Naturligvis skal disse jobs netop være nemme at komme ud af igen, fx med
dags varsel, hvis man finder noget bedre, og der er heller ingen der siger
at det skal være fuld tid. Fx 18-24 timer. Dem der egentlig ikke gider
arbejde kan så fordrive tiden der.

Og dem der konsekvent ikke gider arbejde, ja de må så enten dø af sult eller
hutle sig gennem tilværelsen. Efter 4 dage uden mad, så møder de fleste nu
nok op.

Vil det skabe flaskehals problemer?

Der er altså over 800.000 mennesker i dette land på overførelsesindkomster,
og en del af dem sendes blot rundt i meningsløs aktivering og jobkurser og
andre mærkværdige ting. Giv dem dog et arbejde, det mindste den næste
regering kan gøre er da at gennemse om EL virkelig har ret i at det faktisk
samfundsøkonomisk ikke koster noget.

Mvh
Kim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 16:14

Kim2000 wrote:

> Og dem der konsekvent ikke gider arbejde, ja de må så enten dø af sult eller
> hutle sig gennem tilværelsen. Efter 4 dage uden mad, så møder de fleste nu
> nok op.

Nej, de syge vil lægge sig til at dø.

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-05 16:18

">> Og dem der konsekvent ikke gider arbejde, ja de må så enten dø af sult
eller

> Nej, de syge vil lægge sig til at dø.

Det er vigtigt at læse hvad der står og ikke hvad man tror der står!

Jeg skrev dem der ikke _GIDER_

Jeg tænker altså ikke på sygedomsramte, nedslidte, psykisk syge osv osv, men
den gruppe som vi ganske enkelt kan betragte som luddovne eller slet og ret
nassere.

mvh
Kim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 16:40

Kim2000 wrote:
> [...]
> den gruppe som vi ganske enkelt kan betragte som luddovne eller slet og ret

Ok, undskyld. Jeg burde nok slet ikke skrive noget i dag med de satans
smerter.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-01-05 20:47

> Ok, undskyld. Jeg burde nok slet ikke skrive noget i dag med de satans
> smerter.

I hovedet?

Michael

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 21:01

Michael Kirkegaard wrote:

> I hovedet?

Ja, også der.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 21:01

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> I hovedet?

Umuligt.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 17:11

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> HVorfor ikke bare oprette 100-150.000 lavtlønsjobs med en løn svarende til
> bistandshjælp.

Det har vi jo reelt allerede, idet disse »jobs« dog hverken giver løn
{men bistandshælp på 53,50 i timen ved en almindelig 37 timers
arbejdsuge}, genoptjeningsret til arbejdsløshedsdagpenge eller optjening
af feriepenge.

Hvorfor dog indføre noget der allerede findes?
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-05 19:51

> Det har vi jo reelt allerede, idet disse »jobs« dog hverken giver løn

I dag bruges bistandsklienter/kontanthjælpsmodtagere nærmest som slaver for
lokale virksomheder og kommunen. De ejer stort set ingen rettigheder. Og
deres aktivering handler om at sende dem rundt på diverse intetsigende og
perspektivløse kurser og arbejde.

Nej, de skal naturligvis ansætte på overenskomst, mindstelønnen og så fx
18-24 timer. Inden skal da knokle fuld tid for en bistandshjælp. Det er
nærmest at tage pis på folk.

mvh
Kim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 20:44

Kim2000 wrote:

> [...]
>
> Nej, de skal naturligvis ansætte på overenskomst, mindstelønnen og så fx
> 18-24 timer. Inden skal da knokle fuld tid for en bistandshjælp. Det er

Hørt!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-01-05 20:43

> [...]
> offentlige og derfor måtte man ty til personer i aktivering for at de syge
> fortsat kunne bevare samme niveau af pleje med de beskårede budgetter.

Hvor har du denne viden fra?
Helt stramt ligger det at der på Hillerød sygehus ikke er uuddannede
lægesekretærer.
Hvor har jeg denne viden fra, jo..ser du, jeg er gift med en.

Michael

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 21-01-05 08:36

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du denne viden fra?
> Helt stramt ligger det at der på Hillerød sygehus ikke er uuddannede
> lægesekretærer.
> Hvor har jeg denne viden fra, jo..ser du, jeg er gift med en.

Jeg kender to, som blev aktiveret deroppe og sad og skrev dagen lang. Deres
kollegaer havde bunker af rapporter, notater osv. som havde ligget og ventet
på at blive skrevet fordi at de fastansatte var blevet fyret.

Carsten Overgaard

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-01-05 16:16

> [...]
ventet
> på at blive skrevet fordi at de fastansatte var blevet fyret.

Hvis det er sandt, så er loven brudt...
Hvis disse aktiverede skrev journaler efter diktat er det højst
uforsvarligt, da man skal have nogen medicinsk indsigt. Det er ikke
sandsynlig at disse to, du kender havde en egentligt lægesekretær funktion.
Måske snarere end kontormedhjælper-funktion.

Michael

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-01-05 13:52

> [...]
> stedet for at mishandle og udnytte folk på dén måde.
>
> Alternativt kunne man også lade os arbejdssky være i fred.
Det er svinsk at gå og drive den af på andres regning, du burde modtage
indkomst efter reel ydelse fra din side.
Jeg og mange andre betaler en kolosal høj skat, fordi folk som vores lille
guldklump her pisser på samfundet og de goder han er født ind i.

Jeg finder ideen med at lade arbejdssky hængehoveder være i fred yderst
tiltalende. Eneste ting er at disse luddovne nasserøve heller ikke fik en
dadel i bistand.
Men ingen ville ulejlige dem.

At oprette offentlige servicejobs er en klar socialistisk tankegang. Jeg
troede at du stemte på "midterpartiet" Dansk Folkeparti..

Igen viser du hele verden at du er en sølle lille skabning uden reel
eksistensberettigelse.

Michael

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 15:49

> Det er svinsk at gå og drive den af på andres regning, du burde modtage
> indkomst efter reel ydelse fra din side.

Hvad med alle de muhamedanere som "eliten" har inviteret til landet. Har du slet
ikke "ondt i røven" over at de driver den af på danskernes regning? Nej, du er
nok sådan en lille dejlig politisk korrekt undermåler, der kun har "ondt i
røven" af at en flergenerationsdansker som mig, driver den af på samfundets
regning.

> [...]

> Jeg finder ideen med at lade arbejdssky hængehoveder være i fred yderst
> tiltalende. Eneste ting er at disse luddovne nasserøve heller ikke fik en

Skulle vi så begynde at sidde og tigge på gaden, hvilket jo er forbudt med den
nuværende lovgivning, eller skulle vi til at lave butikstyverier og lave
røverier på gaden for at kunne overleve. Hvis du tænker dig om, ville du nok
foretrække det nuværende system, hvor alle får, så de kan få noget at spise, i
stedet for de følger et endnu fattigere proletariat ville få.

> Men ingen ville ulejlige dem.

> At oprette offentlige servicejobs er en klar socialistisk tankegang. Jeg
> troede at du stemte på "midterpartiet" Dansk Folkeparti.

Ja, men jeg bruger også min logiske sans. Hvis der er ikke er noget arbejde at
få, og man ikke må nasse på samfundet, så er den eneste mulighed vel at oprette
nogle arbejdspladser til "nasserne", og vi kan da ikke forlange at det private
erhvervsliv skal gøre det; derfor må det være en offentlig opgave at oprette
arbejdspladser til os "nasserøve".

> Igen viser du hele verden at du er en sølle lille skabning uden reel
> eksistensberettigelse.

Der er du godt nok grov, men mine skuldre kan bære det. Jeg har mindst lige så
meget eksistensberettigelse som andre individer her i samfundet, og jeg er
aldeles ikke nogen sølle skabning.
--
NoTrabajo

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 16:10

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 20-01-05 21:06

> [...]
> nok sådan en lille dejlig politisk korrekt undermåler, der kun har "ondt i
> røven" af at en flergenerationsdansker som mig, driver den af på

Jeg har "ondt i røven" af alle der driver den af på det offentliges regning.
Totalt uagtet om det er en flergenerationsdansker eller andre.
Jeg ser ikke mig selv som undermåler, idet jeg gennem mit bidrag til
samfundet forsørger dig.
Undermåleren, lille skat, det er sgu dig.

> [...]
> spise, i
> stedet for de følger et endnu fattigere proletariat ville få.

Ingen behøver tigge i dette land. Vis intiativ, søg arbejde, søg uddannelse,
arbejd frivillig.
Modtag aktivering, Yd noget for vores penge, først der er du i mine og en
masse andres øjne berettiget til kontante ydelser.

> [...]
> private
> erhvervsliv skal gøre det; derfor må det være en offentlig opgave at

Hvilket arbejde kunne du da tænke dig at få?
Der er masser af arbejde, det er dig der ikke er kvalificeret til de
stillinger der er.
Det offentlige, og dermed skatteyderne, skal ikke betale for at du ikke skal
gå og kede dig.
www.jobzonen.dk Masser af arbejde, kvalificér dig, og vind lidt respekt.

..

> Der er du godt nok grov, men mine skuldre kan bære det. Jeg har mindst
> lige så
> meget eksistensberettigelse som andre individer her i samfundet,

Ja jeg er grov. Husk på at du fortæller samtlige skatteydere at de er til
grin, når de poster penge i dig.
Du bidrager ikke til fælleskabet, men nasser hårdt og tilmed stolt af det.
Jeg finder dig lavere som person end dine perfide holdninger.

Kom igang!
Vis du kan noget!
Kvalificér dig til samfundet!
Skab dit eget liv!

Michael

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 21:14

Michael Kirkegaard wrote:

> www.jobzonen.dk Masser af arbejde, kvalificér dig, og vind lidt respekt.

Desværre virker siden ikke med Mozilla Firefox.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-01-05 15:58

> Desværre virker siden ikke med Mozilla Firefox.

Alt er tabt, pokkers.....

Michael

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 15:41

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er svinsk at behandle folk på dén måde; jeg troede at slaveriet var
> afskaffet.

Det er det skam også. Det står enhver frit for at opgive
bistandshjælpen; de kan jo så bare forsørge sig ved lidt tiggeri.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 19:40

> Det er det skam også. Det står enhver frit for at opgive
> bistandshjælpen; de kan jo så bare forsørge sig ved lidt tiggeri.

Jamen, er det ikke forbudt?
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 23:21

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen, er det ikke forbudt?

Så må du leve af de regnorme, du kan finde i skoven.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 11:03

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> sidste 7 år ikke har boet uden for EU. I så fald skal du have
> ungdomssats eller starthjælp, der begge ligger på 5.527 om måndeden

Rettelse: Også ungdomssats og starthjælp er /før/ skat. Ungdomssatsen
gælder for udeboende; hjemmeboende får betydeligt mindre.
--
Per Erik Rønne

Fra : G.B.

Dato : 20-01-05 14:54

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> 1. Efter et år skal du alligevel aktiveres. Du får altså ikke lov at gå
> rundt og dandere den.

- med mindre AF har glemt alt om din eksistens...

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-01-05 15:41

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> wrote:
>

> Alternativ 1: Arbejde som softwareudvikler til almindelig løn. Timeløn:
> 27.500/160,33 = 171,50.

Man tjener 17 kr. mere i timen som IT-chef for en koncern med ca. 200 mill
kr. i omsætning. (Vi taler ikke om hvor mange timer. Det kan gøre helt ondt
at tænke på) og så glemmer de fleste den billige mad i kantinen og de frie
sodavand.

> Alternativ 2: Arbejde som gadefejer i særlig bistandsklient-uniform,
> indtil du som 65-årig kan gå på pension. Timeløn 53,50, ingen
> pensionsopsparing og ingen ferieoptjening.

Pensionsopsparing - når vi ikke får efterløn? Hvorfor?

Ferieopsparing er meget godt, men udgifterne skal stadig betales, så
ferie...... Ja, jeg har da været ude i haven i 5 uger om året kombineret med
lidt længere besøg som støver i butikscenteret.

Carsten Overgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 17:11

> [...]

> at tænke på) og så glemmer de fleste den billige mad i kantinen og de frie

Topchefter har da ellers gager på syv- eller ottecifrede kronebeløb,
netto. Bruttoindkomsten afgøres af skattevæsenet ...

Ja, jeg har skam arbejdet som revisor, hvor jeg måtte regne ud hvor
meget direktører skulle have i løn, under hensyn til hans fradrag og den
nettoindtægt han kontraktsmæssigt skulle have.

> Pensionsopsparing - når vi ikke får efterløn? Hvorfor?

Du kan jo alligevel ikke få efterløn efter at du er fyldt 65. Har du til
hensigt at nøjes med folkepensionen?

> Ferieopsparing er meget godt, men udgifterne skal stadig betales, så
> ferie...... Ja, jeg har da været ude i haven i 5 uger om året kombineret med
> lidt længere besøg som støver i butikscenteret.

Kan du virkelig ikke købe en ferie til Tirol eller Kina i løbet af året?
--
Per Erik Rønne

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-01-05 12:08

> [...]
> meget direktører skulle have i løn, under hensyn til hans fradrag og den
> nettoindtægt han kontraktsmæssigt skulle have.

Nu har jeg aldrig stået og bedt om mere i løn. Det er blevet mig meddelt
hvad jeg får i løn, så jeg ved ikke om der ligger sådanne beregninger bag.

> Du kan jo alligevel ikke få efterløn efter at du er fyldt 65. Har du til
> hensigt at nøjes med folkepensionen?

Jeg har ikke til hensigt at nøjes, men jeg bliver nød til at nøjes. Det er
nok forskellen.

> Kan du virkelig ikke købe en ferie til Tirol eller Kina i løbet af året?

Jeg tager min børns uddannelse meget alvorligt, så derfor foreligger
overvejelser for rejser i undervisningsperioden mig meget fjernt, men
selvfølgelig går deres uddannelse i vasken så kan vi slå os ned på Lolland
og satse på det sociale i undervisningen istedet. Derved åbnes der
selvfølgelig for andre ferieterminer.

> --
> Per Erik Rønne

Carsten Overgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-05 18:38

> [...]
> selvfølgelig går deres uddannelse i vasken så kan vi slå os ned på Lolland
> og satse på det sociale i undervisningen istedet. Derved åbnes der

Jeg foreslog altså ikke at du holdt ferien mens børnene skal i skole.
Kun at du /købte/ ferien i løbet af året. Der er vel heller ingen grund
til at man absolut skal købe ferien ud af feriepengene.
--
Per Erik Rønne

Fra : Carlo Hansen

Dato : 20-01-05 23:33

In article <1gqoez6.odfsawgq79biN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid says...

> Du glemmer her meget behageligt nogle kendsgerninger:
> 1. Efter et år skal du alligevel aktiveres. Du får altså ikke lov at gå
> rundt og dandere den.

Hmm, det er jo lidt træls. Men der var tilsyneladende nogen
arbejdsløse, der gerne ville have mit job. Måske kan vi lave en ordning
om at dele arbejdet, f.eks. at skiftes til at arbejde 3 mdr. og så have
fri (på dagpenge) i tre måneder. Jeg har intet imod at dele mit
arbejde, hvis der ikke er nok til alle. Jeg søger hermed stillingen som
deltidsarbejdsløs.

> 2. Efter i alt fire år på dagpenge, ryger du ud af dagpengesystemet.

Jeg forestiller mig nu heller ikke at være ledig resten af mit liv. Jeg
trænger bare til et enkelt sabbatår på dagpenge, og så er jeg klar igen
til at give en hånd med. Det er da et godt tilbud, jeg her giver til
samfundet. Jeg er villig til at dele mit job med nogen, der trænger
mere til det end jeg.

> Hvis du er gift skal din ægtefælle forsørge dig, ellers kan du få 8.577
> om måneden /før skat/ i kontanthjælp. Men her skal du altså også
> aktiveres, hyppigt som gadefejer. Til 8577/160,33 = 53,50 i timen.

Jeg er enig med NoTrabajo i, at det er noget svineri. Men jeg tror slet
ikke, at vi har gadefejere her i det mørke Jylland. Jeg har i hvert
fald aldrig set en. Vi har sådan nogle store fejemaskiner i stedet, men
der skal man vist have stort kørekort, så dem kan man vel ikke aktivere
med hvem som helst.

Carlo.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-01-05 07:18

> [...]

> fri (på dagpenge) i tre måneder. Jeg har intet imod at dele mit
> arbejde, hvis der ikke er nok til alle. Jeg søger hermed stillingen som

Din arbejdsgiver vil næppe gå med til det. Man kan næppe udskifte
software-udviklere på den måde {jeg er selv cand.scient. i datalogi}.

> [...]
> til at give en hånd med. Det er da et godt tilbud, jeg her giver til
> samfundet. Jeg er villig til at dele mit job med nogen, der trænger

Du skal så bare ikke regne med at det er helt let at komme tilbage på
arbejdsmarkedet igen ...

> [...]
> fald aldrig set en. Vi har sådan nogle store fejemaskiner i stedet, men
> der skal man vist have stort kørekort, så dem kan man vel ikke aktivere

I København bruger Vej & Park bistandsklienter til at holde rent i
parkerne. De går i en særlig iøjnefaldende uniform, og samler papir,
cigaretskodder og andet affald op i en sæk; til det formål har de en
særlig stok, så de ikke behøver at bukke sig ned.

DSB har i hvert fald tidligere betjent sig af bistandsklienter på samme
måde, til at holde rent i S-togene {jeg bruger ikke S-tog så meget mere,
efter at jeg er flyttet tilbage til Husum}. De gik også i en særlig
orange uniform, som absolut ikke kunne forveksles med de ansattes mørke
uniform.

NoTrabajo bor tilsyneladende i en sydsjællandsk kommune, som groft
tilsidesætter lovgivningen krav om straks-aktivering af
bistandsklienter, hele året med undtagelse af en kort aktiveringsfri
periode på 4-5 uger. Det er så en del af grunden til at han er gået
fuldstændig i stå. At han har taget skade på sin sjæl af det, ses bl.a.
i hans beundring for en type som Mogens Glistrup, og hans gennemført
svinske tone over for indvandrerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 20-01-05 11:29

> [...]

> 52.080 kr.
> Værdi af befordringsfradrag (13.406 * 31.5%) -

Hvilken bil har du? Køb en gammel VW diesel-koger fra Tyskland uden
rust eller mekaniske fejl. Så sænker du dine kørselsomkostninger voldsomt.

Fra : Carlo Hansen

Dato : 20-01-05 23:51

In article <nZSdnYYajP91GnLcRVn_vQ@giganews.com>, mail@danelaw.dk
says...

> Hvilken bil har du?

En moderne fransk familiebil, som er en smule overmotoriseret. Det er
jo noget, der slås hårdt ned på fra skattemyndighedernes side.

> Køb en gammel VW diesel-koger fra Tyskland uden rust eller mekaniske fejl. Så sænker du dine kørselsomkostninger voldsomt.

Det er korrekt og en god idé, hvis man gerne vil gå på kompromis med
komfort og sikkerhed for at spare en hel del. Men hvorfor skal det
absolut være så surt at være dansker, og især at være en arbejdende
familieforsørgende dansker? Det er noget gylle, at man på papiret
tjener helt godt, men at man alligevel skal spare som en kirkerotte for
at få det til at løbe rundt.

Jeg vil hverken skyde skylden på de syge, de ledige, og dem med en
fremmed religion eller herkomst. Skylden er politikernes, deres
tåbelige vælgere og især alle de røvsure socialisters. Men Fogh er nu
heller ikke for god. Han har desværre glemt alt om minimalstaten, og
prøver nu at være en bedre socialkammerat end socialdemokraterne. Ham
kan man vist kalde et får i ulveklæder.

Det eneste parti, der reelt har noget på programmet, der kan gavne
familierne (dvs. de selvforsørgende af slagsen), er de konservative.

Men Bendt må jo ikke bestemme noget for Anders. :-|

Carlo.

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 15:04

Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> wrote:

[snip]

Some people say a man is made outta' mud
A poor man's made outta' muscle and blood
Muscle and blood and skin and bones
A mind that's a-weak and a back that's strong

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt
Saint Peter don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

I was born one mornin' when the sun didn't shine
I picked up my shovel and I walked to the mine
I loaded sixteen tons of number 9 coal
And the store boss said "Well, a-bless my soul"

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

I was born one mornin', it was drizzlin' rain
Fightin' and trouble are my middle name
I was raised in the canebrake by an ol' mama lion
Cain't no-a high-toned woman make me walk the line

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store

If you see me comin', better step aside
A lotta men didn't, a lotta men died
One fist of iron, the other of steel
If the right one don't a-get you, then the left one will

You load sixteen tons, what do you get?
Another day older and deeper in debt
Saint Peter, don't you call me 'cause I can't go
I owe my soul to the company store.

--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-01-05 21:59

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> wrote in message
Snip den værste gang talfusk jeg har set til dato

> Job overskud efter befordring: 2.992 kr.
> Timelønnen er 18,58 kr.

Du glemmer lige at hvis ikke du betalte skat, så ville du ikke få den høje
understøttelse, og dermed falder dit regnestykke til jorden

Peter

Fra : Neil Southwood

Dato : 23-01-05 01:43

In news:1106172477.810f56bb597016a316a32def7af5fc8e@teranews,
Carlo Hansen <yourself372@hotmail.com> typed:
> [...]
> såkaldt højtlønnet job, men det er en illusion, takket være
> brandbeskatningen på arbejde sammenlignet med de ekstremt høje

Det er en syg måde at tænke på. Vores arbejde og det fællesskab vi indgår i
derigennem betyder langt mere end kronerne.

Som andre har været inde på er dagpengene også kun en overgang hvorefter det
hedder kontanthjælp eller ingenting hvis ægtefællen tjener rimeligt.

Denne form for snak er kun et slag i ansigtet på de udstødte 800.000 som
gerne ville lave noget fornuftigt. Der er ingen grund til misundelse.

--
Neil Southwood

Fra : Andreas Gotfredsen

Dato : 23-01-05 02:25

On 1/23/05 1:43 AM, in article 41f2f32c$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Denne form for snak er kun et slag i ansigtet på de udstødte 800.000 som
> gerne ville lave noget fornuftigt. Der er ingen grund til misundelse.

Ja, alle 800.000 er sikkert udstødte, og det er alt sammen samfundets skyld.
Det bliver sjovt den gang antallet af "udstødte" stiger op over halvdelen af
Danmarks befolkning... Men så er de vel ikke udstødte længere!

Fra : Neil Southwood

Dato : 23-01-05 19:30

In news:BE18BB85.D774%anderas@nabolaget.org,
Andreas Gotfredsen <anderas@nabolaget.org> typed:
> [...]
> skyld. Det bliver sjovt den gang antallet af "udstødte" stiger op
> over halvdelen af Danmarks befolkning... Men så er de vel ikke

Eller de kan vel bare selv skabe nogle jobs? Slagteriarbejderne i Hjørring
kan bare starte et nyt slagteri og de 15.000 akademikere i København kan
selv starte nogle nye statslige administrationer eller måske tænketanke? De
lidt besværlige og kantede kan tage sig sammen? Andreas Gotfredsen er en
stor tænker!

Asger Åmund har allerede så rigtigt gjort opmærksom på at vi allerede har et
flertal af overførselsindkomstmodtagere, som enhver politiker må tage hensyn
til. Men han er ikke så stupid at antyde at det skulle være pensionister,
førtidspensionister og lediges egen fejl. Den ligger selvfølgelig hos
ledelsen; i sidste ende det demokratiske flertal som i højeste grad er
forstyrret af totalt forvildede, tanketomme automatreaktioner fra samfundets
intellektuelle bund: DF.

--
Neil Southwood