Kapløbet i leflen for de i forvejen overfo~
Fra : Malene P

Dato : 19-01-05 18:39

FØJ!

Malene P

Fra : N/A

Dato : 19-01-05 19:38

Fra : Malene P

Dato : 19-01-05 19:38

"Flemming Vestergaard" <N/A> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for et useriøst indlæg?
> Enten har du ikke børn, eller også har du børn og har en god indtægt.
>
> Du evner åbenbart ikke at tænke, at bedre økonomisk råderum for
> børnefamilier skaber mere vækst.

Forklar lige nærmere. Jeg husker da ganske tydeligt nogle år tilbage, hvor
"tid til samvær med vore børn" i noget, der lignede en generalstrejke, endte
op med at man ville have "ferien" udbetalt i kontanter.

> Mindre betaling for dagplejepladser er et af de bedre valgforslag meget
> længe !

Jamen -så kan du jo frit vælge på alle hylder. Har du noget bud på, hvem DU
synes skal betale for dette gilde?

> Men igen er forslaget fra liste A bedst !

Ja, der får DU jo nok mest.......

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 20:25

Der er god finansieringsplan på www.socialdemokraterne.dk under valgprogram.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 20:32

> [...]
> længe !
>
> Men igen er forslaget fra liste A bedst !

Liste A's forslag tager pengene fra indvandere som selv passer deres børn og
arbejdsløse.
Rigtigt socialdemokratisk politik.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 21:41

Carl L wrote:
> "Flemming Vestergaard" <N/A> skrev i en meddelelse

> Liste A's forslag tager pengene fra indvandere som selv passer deres
> børn og arbejdsløse.
> Rigtigt socialdemokratisk politik.

Nej de gør ikke, de mærker bare ikke noget, da det er fripladser de
arbejdsledige får.
Ang. indvandrere der selv passer deres børn, så er det jo et valg, tjener de
ikke ret meget, så får de også friplads, og det ville da også være bedst at
børnene kom i dagpleje/børnehave, hvilket de også *skal*, hvis konen skal
hæve bistand, og hvis liste A kommer til magten, da børnene skal starte med
at lære dansk fra de er 3.
Alt i alt et godt initiativ!

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : hanzen

Dato : 20-01-05 08:26

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nej de gør ikke, de mærker bare ikke noget, da det er fripladser de
> arbejdsledige får.

De mærker da at deres børnecheck bliver mindre. Så de er med til at betale,
men får ingenting i stedet.

--
hilzen
hanzen

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det
er ikke vores problem!
- Leif Bork Hansen, præst. TV interview. 2000

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-05 08:58

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> De mærker da at deres børnecheck bliver mindre. Så de er med til at
> betale, men får ingenting i stedet.

Til gengæld for fripladser i SFO, nu ca. 1350.- pr. md. mindrebetaling til
sportsklubber, og muligvis en gratis madordning på skolerne!

Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 20-01-05 11:23

> Til gengæld for fripladser i SFO, nu ca. 1350.- pr. md.

Det er da rart at vide for en med barn i vuggestue på friplads at man om en
6-7 år kan spare 350 kr om mdr . Så gør det da ikke noget at børnechecken i
de år bliver mindre.

>mindrebetaling til sportsklubber,

Det er vist kun med for at få arabere til at deltage. Det var det i hvert
fald da forslaget blev luftet første gang.

>og muligvis en gratis madordning på skolerne!

Hvad er det værd?
Jeg lover at jeg muligvis vil stemme på de radikale ved valget i 2017.
--
hilzen
hanzen

"Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg syntes, at vi skal lade
verdens flygtninge vælte ind over vore grænser, og labbe al deres kultur i
os." Ekstra Bladet 3 oktober l986. G.D.-Holmfeld

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 19:58

Giver dig fuldstændig ret. FØJ.

Lad os istedet snart se en interesse på folkene i bunden af hvort
samfund. Nu har de ældre og børnefamilierne vist snart fået nok. Der
lever også andre i det her land.

Fra : Peter Westh

Dato : 19-01-05 20:21

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> FØJ!

Jeg tilhører selv børnefamilie-segmentet, og jeg må sige at jeg er enig.
Børnechecken er i forvejen en uting. Hvis den blev gjort indkomstafhængig
var det en anden sag. Der er ingen tvivl om at de, der tihører
lavindkomstgrupperne, kan have god brug for målrettet støtte - men for det
store flertal går pengene jo bare til at dække overtrækket på mors kontokort
i Magasin.

Hvis A får gennemført en maxpris på daginstitutioner på 1000 bør det
ledsages af generelle skattestigninger - så vil det komme de lavtlønnede til
gode.

Eller hvis nu pengene gik til at gøre daginstitutionerne og i særdeleshed
skolen bedre. Som forslagene ligger er det rent stemmefiskeri - og jeg bider
ikke på.

/P

Fra : Rune

Dato : 19-01-05 21:01

> FØJ!
Vi har skabt et samfund hvor det er økonomisk ruinerende at få børn og al
økonomisk gevinst går til samfundet i form af fremtidige skatteindbetalinger
etc., og det med katastrofale lave fødselstal til følge. Vi bør tilstræbe at
skabe et samfund hvor det at får børn igen ses som også økonomisk
ansvarligt. Personligt syntes jeg dog dette bør gøres med skattelettelser, i
stedet for børnechecks og tilskud til institutionspladser, etc. Tilskud til
institutionspladser er jo i realiteten ikke et tiltag for at skabe det bedre
for børnefamilier men et statsfeministisk forsøg på at få kvinder ud på
arbejdsmarkedet.

Fra : Thorbjørn

Dato : 20-01-05 13:37

"Rune" <rune@slambam.dk> wrote
> [...]
skatteindbetalinger
> etc., og det med katastrofale lave fødselstal til følge.

Jeg er enig i meget af dit indlæg, men fødselstallet er på ingen måde
katastrofalt i Danmark. Igennem en årrække har vi haft fertilitetskvotienter
på omkring 1.75, hvilket efter min mening er glimrende.

I følge Danmarks Statistiks befolkningsfremskrivning vil vi være lidt flere
i Danmark i 2050 end vi er nu.

Efter flere tusind år med befolkningseksplosion, må det være på tide at vi
slapper lidt af, Danmark er tilstrækkeligt befolket nu. Et langsomt fald i
befolkningen vil efter min mening slet ikke være så skidt.

Nogle argumenterer, at vi skal gøre det mere økonomisk attraktivt at få børn
for at øge fertilitetskvotienten. Meget dårlig ide.

Thorbjørn

Fra : Rune

Dato : 20-01-05 21:26

> [...]
børn
> for at øge fertilitetskvotienten. Meget dårlig ide.

Grunden til vi stadig vil vokse en smule antalsmæssigt er udelukkende
momentum og immigration.

Danskernes fertilitet ligger i realiteten kun på omkring 1.4 børn/kvinde.
Immigranter fra tredje verdens lande og deres efterkommere har en der ligger
seks gange højere - hvilket bringer den samlede fertilitet op på de omkring
1.75. Hvilket så igen betyder at denne gruppe vil være i flertal en gang i
midten af dette århundrede. Om man så syntes det er et problem, ja det er jo
en smagssag.

Fra : Allan Larsen

Dato : 19-01-05 21:14

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> FØJ!
>
> Malene P

Enig, hvad er det for et samfund, som skal have sin over- og middelklasse på
bistand for, at det kan løbe rundt for dem. Disse to klasser må som minimum
kunne klare sig selv. For at hjælpe underklassen må vi have den skattefrie
bundgrænse, så det kan betale sig at arbejde.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-01-05 22:03

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> FØJ!
>
> Malene P

**PLONK**

Fra : Hobert Idiart

Dato : 19-01-05 23:27

Poul Nielsen wrote:
> "Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> **PLONK**

Suk!

Fra : hanzen

Dato : 20-01-05 08:28

"Poul Nielsen" <Pr@fk.dk> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> **PLONK**

Bvadrrrr. **PLONK**

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 21:46

Rune skrev:
> [...]
børn/kvinde.
> Immigranter fra tredje verdens lande og deres efterkommere har en der

Det er ellers noget af en overdrivelse.
6 gange 1.4 svarer til mere end 8 børn/kvinde!
Det rigtige tal for muslimske indvandrere, er så vidt jeg ved omkring
2,5 børn/kvinde.

> hvilket bringer den samlede fertilitet op på de omkring
> 1.75. Hvilket så igen betyder at denne gruppe vil være i flertal en
gang i
> midten af dette århundrede.

Kun hvis ingen af dem får børn med etniske danskere og hvis
fødselsraten ikke ændrer sig med tiden.

-jj-