Væk med den borgerlige regeringen,
Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:00

Under den borgerlige regering er der sket følgende (tal hentet fra
Danmarks Statistik):

Udebtalingen af dagpenge er steget
fra 1.199.279.000 kr. i 1998 til 1.485.165.000 kroner i 2004

Antallet af ledige personer er steget fra
158.190 kr. i 1998 til 170.608 kr.i år 2004

De sociale udgifter (kontanthjælp, nedslidning osv.) er steget fra
362.984.000.000 i år 2000 til 420.123.000.000 kroner i år 2004

Og til alle som stemmer Dansk Folkeparti osv. (ikke mig):
Antallet af indvandrere som kommer til Danmark er steget fra:
43.377 i 1992 til 49.754 i 2003!

Så derfor, lad os få væltet regeringen inden den kører dette land og
dets borgere i sænk! Opråb til den danske befolkning, op af stolene den
8 februar og lad os få en ny regering!!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-01-05 15:04

"Jimmi Pedersen" <monz@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra 1.199.279.000 kr. i 1998 til 1.485.165.000 kroner i 2004
>
> Antallet af ledige personer er steget fra
> 158.190 kr. i 1998 til 170.608 kr.i år 2004

Den borgerlige regering var ikke ved magten i 1998 så det kan den vist
dårligt have hele "æren" for.

> De sociale udgifter (kontanthjælp, nedslidning osv.) er steget fra
> 362.984.000.000 i år 2000 til 420.123.000.000 kroner i år 2004

Ditto med år 2000.

I øvrigt savner vi oplysning om, hvorvidt du regner i løbende eller faste
priser her.

> Og til alle som stemmer Dansk Folkeparti osv. (ikke mig):
> Antallet af indvandrere som kommer til Danmark er steget fra:
> 43.377 i 1992 til 49.754 i 2003!

Igen noget, den borgerlige regering ikke kan være eneansvarlig for.

I øvrigt er det umuligt for en regering af styre antallet af indvandrere, da
dette er "behovsbestemt" frem for "kvotebestemt".

Så med mindre man kan styre behovet (det vil bl.a. sige antallet af
flygtninge i resten af verden), er det meget svært at styre dette tal.

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:07

> [...]
>
> Så med mindre man kan styre behovet (det vil bl.a. sige antallet af
> flygtninge i resten af verden), er det meget svært at styre dette tal.

Gad vide hvorfor regeringen og især Dansk Folkeparti så bryster sig så
kraftigt af at have nedbragt flygtningestrømmen til Danmark.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 19-01-05 15:24

> Gad vide hvorfor regeringen og især Dansk Folkeparti så bryster sig så
> kraftigt af at have nedbragt flygtningestrømmen til Danmark.

For det første viser dine tal ikke noget om, hvilke effekt, den siddende
regering har på disse tal, for du har kun gengivet ét tal fra den periode,
hvor AFR har været statsminister.

For det andet HAR den siddende regering nedbragt antallet af indvandrere i
sin regeringstid.

Antallet af asylansøgere:
2001: 12.512
2004: 2.981

Antallet af familiesammenføringstilladelser:
2001: 10.950
2004: 3.582

AFR blev statsminister i november 2001. Derfor regner jeg 2001 som det
sidste "hele" år, hvor SR-regeringen var ansvarlig for den førte politik.

Fra : L

Dato : 20-01-05 08:19

> [...]
>
> Så derfor, lad os få væltet regeringen inden den kører dette land og
> dets borgere i sænk! Opråb til den danske befolkning, op af stolene den

Og det skulle hjælpe med nye . nu er det jo S der startet alt det .

Fra : J. Pedersen

Dato : 20-01-05 12:55

"L" <lundj@privat.dk> wrote:

> Og det skulle hjælpe med nye . nu er det jo S der startet alt det .

Er mig bekendt og ifølge tallene ikke S der startede stigningen i
arbejdsløsheden. Og den øgede udbetaling af dagpenge er en følge af at
arbejdsløsheden er stærkt stigende under den nuværende borgerlige junta
som har magten. Det samme kan siges om de sociale udgifter.