Markeringer! ! !
Fra : Towli

Dato : 19-01-05 14:21

Jeg er bare så f.....s træt af at Dansk Folkeparti har monopol på at markere
at de ikke vil finde sig i kriminaliteten blandt indvandrere.
Der er sq da ingen der vil finde sig i at blive stukket ned eller frarøvet
deres ejendele på åben gade - heller ikke medlemmer af enhedslisten, CD
eller indvandrene selv. Men det er kun DF der siger det....Jeg fatter det
slet ikke...

/T

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 14:32

Towli wrote:
> [...]
enhedslisten, CD
> eller indvandrene selv. Men det er kun DF der siger det....Jeg fatter

Det er fordi de andre partier er klar over, at kriminelle indvandrere
ikke er Danmarks største og vigtigste problem, og at det ikke er dét
spørgsmål, der skal afgøre, hvem der bestemmer her i landet.
Indvandrere står ikke engang for størstedelen af volden: Det er
stadig langt mere sandsynligt at blive udsat for vold udført af en
dansker end af en invandrer.

-jj-

Fra : Towli

Dato : 19-01-05 14:35

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Towli wrote:
> [...]

Indvandrere står ikke engang for størstedelen af volden: Det er
stadig langt mere sandsynligt at blive udsat for vold udført af en

Ikke når man bor i København,- her står de for 80% af den hårde vold (på
trods af den lille sandsynlighed blev jeg selv røvet af en indvandrer i
sidste vinter - han undlod at stikke mig med kniv el. lign så han var såmænd
sød nok )

/T

Fra : "Carsten Riis

Dato : 19-01-05 15:19

Towli skrev den 19-01-2005 14:35:

> [...]
> sidste vinter - han undlod at stikke mig med kniv el. lign så han var såmænd

Surt, men det ændrer ikke på at sandsynligheden for at blive stukket ned
er lille.

Lidt ligesom sandsynligheden for at finde i lotto er lille. Men der
stadig nogen som vinder en den store præmie.

Og ja, jeg ved godt, at du ikke føler at du har "vundet noget"... Men vi
snakker sandsynligheder for at en begivenhed indtræffer. Og
begivenheden kan være positiv og være negativ.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 14:53

[...]

Du mener ikke at man skal tage det seriøst at 82% af kriminaliteten i
København udføres af indvandre, 79% i Odense. Det er politiets egne tal !!
82% er da vist størsteparten!?!

Tænk på hvor lille en gruppe det er der står for kriminaliteten.

Fordi partier ikke tager sådanne tal alvorligt vil DF, VK også denne gang
vinde valget, så lad os håbe man får gjort noget effektivt mod
kriminaliteten.

Mine startpunkter:
1) One two and away indføres på voldsforbrydelser.

2) Udvisningen af enhver ikke dansk statsborger, hvis man begår noget
kriminelt.

3) Gratis stoffer til narkomaner. Dette ville formentlig begrænse indbrud og
"småforbrydelser" gevaldigt.

4) Da alle narkomaner dermed kan få stoffer gratis, ved vi at salg har det
formål at skaffe nye kunder, ergo kan man passende straffe salg af stoffer
med 16-24 års fængsel.

5) Besiddelse af mindre mængder til eget brug straffes ikke med bøde, men fx
med at grave en mark, så man kan gå og tænke lidt over. Straffen er endda
som et bonus fair, da rigmanden straffes ligeså hårdt som den fattige.

6) Man kan erklæres uhelbredelig kriminel, og tages derefter i forvaring,
ikke for at straffe personen, men for at beskytte os andre.

Så er vi da godt på vej. Vi kan passende bygge et gigant fængsel på en af
vores små øer (for ingen vil have et fængsel i baghaven).

Hvorfor skal vi acceptere mere kriminalitet i 2005 end i 1905?

Mvh
Kim

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:11

> Så er vi da godt på vej. Vi kan passende bygge et gigant fængsel på
en af
> vores små øer (for ingen vil have et fængsel i baghaven).

For hvilke penge? Ikke for mine!!!

> Hvorfor skal vi acceptere mere kriminalitet i 2005 end i 1905?
>

> Mvh
> Kim

Fordi der er flere millioner flere indbyggere i Danmark i 2005 end der
var i 2005. Godmorgen Kim!

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 15:32

Jimmi Pedersen <monz@io.dk> skrev i meddelelsen news:cslppa$26lf$1
@news.cybercity.dk:

> Fordi der er flere millioner flere indbyggere i Danmark i 2005 end der
> var i 2005. Godmorgen Kim!

Den lader vi lige stå lidt.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:37

OG der skulle selvfølgelige have stået 1905 istedet for det ene 2005.
Det kan enhver med en smule intelligens tænke sig til.

Men igen typisk for højrefløjen at bruge personangreb og angribe
formaliafejl end at diskutere indhold.

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 15:53

Jimmi Pedersen <monz@io.dk> skrev i meddelelsen news:cslra9$281k$1
@news.cybercity.dk:

> OG der skulle selvfølgelige have stået 1905 istedet for det ene 2005.
> Det kan enhver med en smule intelligens tænke sig til.

Du bundciterer. Læs venligst

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:55

Husk at klippe i dine replys så vi andre ikke skal læse de samme linier
500 gange. Læs venligst:

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 15:37

> en af
>
> For hvilke penge? Ikke for mine!!!

Hvad med de penge du sparer i det lange løb med langt færre forbrydelser?

Find nu visionerne frem for dælen da. (om vi så er enig er noget helt andet)

> Fordi der er flere millioner flere indbyggere i Danmark i 2005 end der var
> i 2005. Godmorgen Kim!

Selv godmorgen, det er naturligvis sådan at jeg tænker på i forhold til
befolkningens størrelse.

Danmarks statitisk siger:

At der var cirka halvt så mange mennesker i 1905 som der var i 1992 (for så
kører man på nettet ikke videre, så vidt jeg kunne finde).

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1024

Så kan man selv regne lidt, jeg tog alder ialt, mænd og så i henholdsvis
1905 og 1992, og da der er nogenlunde lige mange af begge køn, så....

Kriminaliteteten i samme periode er:

Ja, desværre kan man kun se denne periode 1990-2004

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1024

Er der nogen der ligger inde med en statitisk årbog, der kan forklare det:

Altså antallet af det samlede antal forbrydelser i DK i starten af sidste
århundrede. Så er det altså blot at lave lidt division.

Ellers må jeg jo selv på biblioteket

Mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 21:00

> [...]
>

> Så er vi da godt på vej. Vi kan passende bygge et gigant fængsel på en af
> vores små øer (for ingen vil have et fængsel i baghaven).

Enig!

Carl

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-01-05 15:00

Men det er kun DF der siger det....Jeg fatter det
> slet ikke...
>

> /T

De har jo ikke så meget andet fornuftigt at sige.
Jeg vil næsten tro at deres spindoktorer sidder og læser overskrifterne på
BT og Ekstra bladet, og laver det politiske program ud fra det.

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:02

Det lyder ganske rigtigt. Magen til behagesyge som den der findes i
Dansk Folkeparti skal man lede længe efter.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 14:53

Towli skrev:

> Ikke når man bor i København,- her står de for 80% af den hårde
vold

Henviser du til tallene om fremstillinger i Københavns Dommervagt?
De drejede sig kun om unge under 18 i København, den gruppe, hvor
overkriminaliteten er størst.
I reelle tal drejede det sig om 72 unge med indvandrerbaggrund.

Hvis du har andre tal, der viser, at indvandrere alt i alt står for
80% af al hård vold i København, vil jeg meget gerne se dem. Og jeg
er ikke sarkastisk, jeg vil gerne være klogere.

Under alle omstændigheder handler folketingsvalg ikke kun om
København, men om hele landet. På landsplan er ca. 15% af dem, der
dømmes for vold hvert år, indvandrere eller efterkommere.

-jj-

Fra : Towli

Dato : 19-01-05 15:13

Towli skrev:

> [...]

København, men om hele landet. På landsplan er ca. 15% af dem, der
dømmes for vold hvert år, indvandrere eller efterkommere.

(Hvorfor kommer der ikke de der svar pile når jeg forsøger at svare dig).
Det har jeg ikke og du har vist ret i at det er de tal du nævner jeg
forholder mig til, at de er under 18 gør vel ikke sagen mindre
alvorlig. -Hvis de står for 15% af volden på landsplan er de vel åsse
overrepræsenterede.

Iøvrigt: Jeg er, som nævnt, selv blevet røvet, min svoger blev forige år
truet med en pistol på rådhuspladsen af en flok indvandrere og min gode ven
blev slået ned af en flok nytårs morgen i år. Ingen af de 3 her nævnte
episoder er blevet meldt til politiet af frygt for represalier og
bevis-besvær. Dagligt kan man i politiets døgnrapporter læse om overfald
på alt fra små piger til gamle damer, for en meget stor dels vedkommende
begået af folk med anden etnisk baggrund.
Jeg føler virkelig at det næsten altid er indvandrere man hører om når nogen
har begået noget modbydeligt (som for 4 dage siden da en flok kørte ud til
et diskotek på Amager med baseballbat og knive og tævede en masse
sagesløse).
Objektivt set kan du måske have ret i at der er langt større problemer for
vores samfund, men tryghed kan altså ikke sættes på tal og jeg vil påstå at
det er den de kriminelle indvandrere har taget fra os her i København!

/Towli

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 15:23

Kim2000 har nogle tal:
> Du mener ikke at man skal tage det seriøst at 82% af kriminaliteten
> København udføres af indvandre, 79% i Odense. Det er politiets egne
tal !!
> 82% er da vist størsteparten!?!

De 82% er vel tallet fra Københavns Dommervagt, som blev
offentliggjort i slutningen af december sidste år.
Det handlede ikke om al kriminalitet i København. Det handlede kun om
unge under 18, der var blevet fremstillet i dommervagten. De 82%
svarede til 72 personer (ud af ialt 1582 indvandrere og efterkommere af
indvandrere i alderen 15-17 år i hele Københavns amt).
I alle andre aldersgrupper er overkriminaliteten mindre.
Indvandrere står IKKE for 82% af al kriminalitet i København.

Jeg kan ikke finde tallet fra Odense. Hvad er kilden?

Og selvfølgelig skal indvandreres overkriminalitet tages alvorligt.
Det bliver det allerede, og alle er opmærksomme på det.

Men det er ikke det største eller vigtigste problem i Danmark, og det
ville være meningsløst, hvis spørgsmålet kom til at afgøre et
folketingsvalg.

-jj-

Fra : Towli

Dato : 19-01-05 15:39

Men det er ikke det største eller vigtigste problem i Danmark, og det
ville være meningsløst, hvis spørgsmålet kom til at afgøre et
folketingsvalg.

-jj-

Ved du hvad jj, -det har du fuldstændig ret i, men det gjorde altså ved
sidste valg og kommer til det igen, hvis ikke andre end DF markerer at de
ikke vil tollerere det.! ! ! DF har jo heller ikke en mirakelløsning på
problemet, men blot det at de markerer betyder usædvanligt meget. Det er jeg
helt sikker på.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 16:04

Towli skrev:
> [...]
> ikke vil tollerere det.! ! ! DF har jo heller ikke en mirakelløsning

> problemet, men blot det at de markerer betyder usædvanligt meget.

Jeg håber, at de danske vælgere fik tilfredsstillet deres ønske om
en strammere kurs overfor indvandrere ved sidste valg.
Og jeg håber, at vælgerne kan se, at DF's fokusering på
indvandrerkriminalitet viser, at partiet ikke ikke er opmærksomme på
de reelle problemer og at de ikke har en seriøs politisk platform.

Men jeg har måske for meget tillid til mine medmennesker, selvom der
trods alt var mange, der efter sidste folketingsvalg sagde, at de havde
stemt på V, K eller DF af helt andre grunde end indvandrerpolitik.

Indvandrere blev blandt andet et stort emne sidste gang, fordi andre
partier halsede efter DF og gjorde det til deres eget tema.
Forhåbentlig vil de koncentrere sig om større ting denne gang.
Det var selvfølgelig også vigtig, fordi mange danskere er ærligt
bekymrede. Men jeg tror at en del af bekymringen netop skyldes, at
nogle politikere overdriver problemet.

Du har helt ret i at markeringer og symbolik kan have større betydning
i politik end fakta og saglighed, og det kan godt være, at de andre
partier skyder sig selv i foden ved ikke at slå på noget banalt og
selvindlysende.
Men de kan jo nå det endnu...kampen er lige begyndt.

-jj-

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 16:29

Towli wrote:

> Jeg er bare så f.....s træt af at Dansk Folkeparti har monopol på at markere
> at de ikke vil finde sig i kriminaliteten blandt indvandrere.

En mulig årsag kan findes i Politiets statistikker på www.politi.dk.

I en statistik, hvor straffelovsovertrædelser i 3. kvartal sammenlignes
med 2. kvartal 2004, konstateres et fald i antallet af anmeldelser om
vold på 2,9 procent fra 2.834 anmeldelser i 2. kvartal 2004 til 2.751
anmeldelser i 3. kvartal 2004.

Disse tal indikerer, at risikoen for at blive offer for en forbrydelse
er begrænset. Statistikken viser i øvrigt, at antallet af anmeldelser om
røveri er faldet med 105 anmeldelser.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Towli

Dato : 19-01-05 16:35

> Disse tal indikerer, at risikoen for at blive offer for en forbrydelse
> er begrænset. Statistikken viser i øvrigt, at antallet af anmeldelser om
> [...]

Desværre tror jeg at langt fra alle forbrydelser bliver anmeldt til
Politiet....(J.f. Politiet selv).

/T

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 17:35

Towli wrote:

> Desværre tror jeg at langt fra alle forbrydelser bliver anmeldt til
> Politiet....(J.f. Politiet selv).

De forbrydelser, der ikke fremgår af nogen statistikker, kan vi jo ikke
vide ret meget om.

De forbrydelser, der ikke anmeldes, indgår i øvrigt heller ikke i
statistikkerne over grundlovsforhør. Uden anmeldelse ingen anholdelse og
uden anholdelse intet grundlovsforhør.

Med venlig hilsen
Børge