Statsminister 2005?
Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 12:50

Hvem har vi egentlig at vælge imellem? Her er min helt egen subjektive
holdning, hvad er jeres? Jeg har kun taget venstreføljen, så nåede jeg ikke
mere, jeg skriver igen på et tidspunkt

Rune Leth (minoritetspartiet), under ingen omstændigheder
Fremviste med al tydelighed at manden var fattelig dum, ikke noget med hans
ideer og visioner, men simpelthen direkte dum. Fornærmende, tåbelig og
hamrende utroværdig. At man kræver 24 års regel væk er naturligvis lig med
politisk selvmord (underligt, når partier går ind for tvangsægteskaber).

Frank Aaen, nej
En yderst dygtig mand med en lang række meget rigtige ideer og visioner,
måske endda en af de få med virkelige visioner. For mit eget vedkommende er
jeg tit uenig med ham, men har har ret i forhold til de multinationale
firmaer, hvorfor skal de ikke betale skat i Danmark, som pølsemand Jensen
skal. Hvorfor skal jeg som forlægger betale stor skat, mens Egmont næsten
ikke betaler? Han har jo ret i at uddannelser er det vigtigste, osv osv. Der
hvor jeg er uenig er i forhold til indvandre og kriminalitet. Selvom deres
støtten til forsøg med gratis stoffer til narkomaner formentlig kan
nedbringe kriminaliteten væsentligt. Faktisk et af de få partier, der
arbejder med løsninger i stedet for symtombehandling.

Holger K., Nej
Utroværdig, famlende og uden visioner. Han fremviste dog stor viden omkring
folkeskolen (jeg er selv uddannet lærer), og han har ret i, at penge ikke
gør det i sig selv.

Lykketoft, ikke rigtig
Mit problem med ham er at han virker simpelthen lusket, han savner
gennemslagskraft, og jeg tror ikke på hans løfter. Jeg tror at
udlændingepolitikken bliver løsere, uanset hvad han påstår i valgkampen.
Desuden er hans bagland i opløsning, og personer som Frank Jensen har
tydelig vist at end ikke de tror på ham, og slet ikke bakker ham op.
Underlig "loyalitet" man har i det parti. Nyrup var tilgengæld en rigtig
statsmand og utrolig dygtig, bare synd man ikke bakkede ham op internt i
partiet. Lykketoft har utrolig travlt med at fortælle hvad de andre laver
forkert, men hvad er det han selv vil?

I min bog har venstrefløjen ikke en kandidat som reelt er egnet som
statsminister, det er et problem, ved sidste valg var der et reelt valg,
denne gang er det vist afgjort på forhånd.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 13:13

> partiet. Lykketoft har utrolig travlt med at fortælle hvad de andre laver
> forkert, men hvad er det han selv vil?

Fogh er ikke bedre end Lykketoft mht mudderkastning (bemærk at Fogh typisk
starter).
Og så har Lykketoft jo ret i det han siger. Befolkningen skal vide, at det
er en elendig regering med VK og DF.

Og så sidder der desværre for mange derude, som åbenbart kun vurderer på,
hvordan partilederne fremfører sig, og hvordan de ser ud. Fokuser dog på
INDHOLD i stedet for.

En Socialdemokratisk regering er det eneste rigtige i det samfund og den
verden, vi befinder os i, hvor vi skal stå sammen for at overvinde
globaliseringen !!!

Se valgprogram her:
http://www.socialdemokraterne.dk/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-05 13:25

"Flemming Vestergaard" <N/A> skrev:

> Fogh er ikke bedre end Lykketoft mht mudderkastning (bemærk at
> Fogh typisk starter).

Ja det var hylende morsomt at høre på ham igår i God aften Danmark,
hvor han 5 minutter efter at have givet udtryk for, at han er imod
mudderkastning begynder at kaste med mudder.

> Og så har Lykketoft jo ret i det han siger. Befolkningen skal
> vide, at det er en elendig regering med VK og DF.

Det burde befolkningen også vide, jeg er bare bange for at folk er
hoppet på den med skattelettelserne selvom der ikke har været reelle
skattelettelser da 1) en del af lettelserne er folks egne penge de får
udbetalt nu istedet for at de indbetales til en pension 2)
Brugerbetalingen er steget meget væsentligt

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 13:43

> Det burde befolkningen også vide, jeg er bare bange for at folk er
> hoppet på den med skattelettelserne selvom der ikke har været reelle
> skattelettelser

Jeg tror også man skal huske at høre hvordan tingene bliver sagt, "skatten
på arbejde er for første gang faldet siden ....." Og det er jo i og for sig
rigtig nok.

da 1) en del af lettelserne er folks egne penge de får
> udbetalt nu istedet for at de indbetales til en pension

Noget som jeg er varm tilhænger af. Pensionsopsparing var ved at blive helt
ekstremt, lavtlønnede havde ofte flere penge som pensinister end som
arbejdende, og det er da helt forkert. Jeg er små børn nu, og det er nu jeg
skal bruge pengene, ikke når jeg er halvdød som 65-årig

2)
> Brugerbetalingen er steget meget væsentligt

Bestemt, den gratis uddannelse er efterhånden en joke, de færreste på su kan
klare sig uden fritidsjobs, og deraffølgende nedprioritering af skolen i
perioder.

mvh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-05 14:12

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev:

> Jeg tror også man skal huske at høre hvordan tingene bliver sagt,
> "skatten på arbejde er for første gang faldet siden ....." Og det
> er jo i og for sig rigtig nok.

Jo men isoleret set er det et uinterressant budskab.

> da 1) en del af lettelserne er folks egne penge de får
>
> Noget som jeg er varm tilhænger af.

Jeg er som sådan heller ikke modstander af det tiltag, men at man
kalder det en skattelettelse er helt uacceptabelt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 16:15

Flemming Vestergaard wrote:

> Og så har Lykketoft jo ret i det han siger. Befolkningen skal vide, at det
> er en elendig regering med VK og DF.

Det er en temmelig arrogant undervurdering af vælgerne at antage, at vi
ikke selv kan foretage den vurdering.

I min verden giver det kun mening at opstille konkurrenternes svagheder
som modsætninger til sine egne kvaliteter. En partiformand skal sælge
sit partis politik til vælgerne, og man sælger altså intet ved kun at
fortælle om konkurrenten. Det vil svare til en Opel-forhandler, som
fortæller om ulemperne ved VW uden at fortælle, hvordan Opel er bedre.
Det vil sandsynligvis få kunderne til at overveje at købe en VW.

> Og så sidder der desværre for mange derude, som åbenbart kun vurderer på,
> hvordan partilederne fremfører sig, og hvordan de ser ud. Fokuser dog på
> INDHOLD i stedet for.

Indholdet er stort set ens.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : anders majland

Dato : 19-01-05 17:27

> fortælle om konkurrenten. Det vil svare til en Opel-forhandler, som
> fortæller om ulemperne ved VW uden at fortælle, hvordan Opel er bedre.

Og det er en endda overtrædelse af markedsføringsloven...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 18:16

meddelelse news:41ee8bfd$1$48324$14726298@news.sunsite.dk...

> Og det er en endda overtrædelse af markedsføringsloven...

Ikke en overtrædelse af loven, hvis det kan dokumenteres!

Men sådan er valg jo. Valg er ikke kun præsentation af budskaber for eget
produkt, men også debat og diskussion med konkurrenterne. Det er KRIG. hehe.
Kom så Socialdemokratiet !!!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-05 13:23

> [...]

> Fornærmende, tåbelig og hamrende utroværdig. At man kræver 24 års
> regel væk er naturligvis lig med politisk selvmord (underligt, når

24-års reglen hindrer ikke tvangsægteskaber, og det har aldrig været
formålet. Mange danskere mener iøvrigt at 24-årsreglen er galmandsværk
og sandsynligvis i strid med internationale konventioner som DK har
tiltrådt.

> [...]
> forhold til de multinationale firmaer, hvorfor skal de ikke betale
> skat i Danmark, som pølsemand Jensen skal.

Socialdemokratiet vil også arbejde for, at multinationale selskaber
kommer til at betale det de skal i DK.

> I min bog har venstrefløjen ikke en kandidat som reelt er egnet
> som statsminister, det er et problem, ved sidste valg var der et
> reelt valg, denne gang er det vist afgjort på forhånd.

Næppe.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 14:04

">
> [...]
> formålet. Mange danskere mener iøvrigt at 24-årsreglen er galmandsværk
> og sandsynligvis i strid med internationale konventioner som DK har

Jo, det var lige præcis grunden, og morsomt nok så er tvangsægteskaber
faldet dramatisk siden. Det er selvfølgelig rigtigt det også forhindre den
65-årige gamle gris i at hente sin 18-årig sexslave herop, og det er så bare
noget de må leve med.

Om det er i strid med en masse papir er jeg helt kold overfor, Danmark er nu
engang et selvstændigt land og vi bestemmer i vores eget land.

> Socialdemokratiet vil også arbejde for, at multinationale selskaber
> kommer til at betale det de skal i DK.

Det siger de jo, men de gjorde intet da de selv sad der, ikke at den
nuværende regering har gjort noget heller.

> Næppe.

Der ser unægtelig sådan ud i målingerne, som man burde overveje at forbyde
de sidste 48 timer inden valget, så de ikke påvirker stemmeresultatet.

Mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 16:23

Kim2000 <kim2000@tele2ads1.dk> wrote:

> Der ser unægtelig sådan ud i målingerne, som man burde overveje at forbyde
> de sidste 48 timer inden valget, så de ikke påvirker stemmeresultatet.

Et stærkt antidemokratisk udsagn. Så længe der er folk hvis
stemmeafgivning afhænger af meningsmålingerne {eksempelvis for at
forhindre visse flertalskombinationsmuligheder}, så skal de have lov til
at få den information.

I de lande hvor man har et sådant forbud, laves de i øvrigt alligevel.
Til intern brug i partierne. Og nogle offentliggøres så i udlandet,
eksempelvis på satellit-tv.
--
Per Erik Rønne

Fra : "Carsten Riis

Dato : 19-01-05 19:18

Kim2000 skrev den 19-01-2005 14:04:

> Om det er i strid med en masse papir er jeg helt kold overfor, Danmark er nu
> engang et selvstændigt land og vi bestemmer i vores eget land.

Ja og Danmark har bestemt, at man tiltræder nogle internationale
spilleregler.

Og disse regler er blevet overtrådt jf. forskellige kilder.

Andre mener så , at reglern ikke er overtrådt.

Men for at komme tilbage til dit udsagn:
Du mener det er helt i orden, at man bryder de aftaler man indgår?

Gad vide, hvordan du vil have det, når fx din internetudbyder cutter din
forbindelse med samme slags argument: Vi er et selvstændigt selskab og
vi bestemmer hvem og hvad der må/skal bruge vores net.

> Det siger de jo, men de gjorde intet da de selv sad der, ikke at den
> nuværende regering har gjort noget heller.

problemet var sandsynligvis ikke opdaget på det tidspunkt.

Det er lidt svært at gøre noget ved et problem, når man ikke ved det
eksisterer.

> Der ser unægtelig sådan ud i målingerne, som man burde overveje at forbyde
> de sidste 48 timer inden valget, så de ikke påvirker stemmeresultatet.

Enig.

Vælgerne bør have ro til at tænke på, hvad man har lyst til at stemme.

man har trods alt haft fire fyldt med meningsmålinger og debatten op til
valget til at blive tudet ørerne fulde fra det ene og andet parti.
Det vil være rart med noget tænke-ro (hvis det er noget som hedder sådan).

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Kim2000

Dato : 20-01-05 00:00

> Men for at komme tilbage til dit udsagn:
> Du mener det er helt i orden, at man bryder de aftaler man indgår?

Man skal selvfølgelig _så vidt muligt_ overholde de aftaler man
underskriver, men når man kan se at disse regler gør at landets borgere (2.
generationsindvandre) bliver tvunget ud i ægteskaber som de ikke ønsker,
udelukkende for at forhindre deres intergretion i det danske samfund,
udelukkende for at deres respektive familier kan slå plat på den danske
stats velfærdsmodel, så er det landets regerings pligt at dels stoppe denne
svindel, dels at beskytte disse unge mennesker og sikre dem en tilværelse
uden tvang.

Hvis dette betyder at en tilfældig juraprofessor i Belgien synes noget
andet, tager jeg helt roligt, om nødvendigt må vi så bare opsige traktaten
for at beskytte landets borgere.

(om multinationale selskabers nasseri)

> problemet var sandsynligvis ikke opdaget på det tidspunkt.
>
> Det er lidt svært at gøre noget ved et problem, når man ikke ved det
> eksisterer.

Det har været EL´s mærkesag siden de blev valgt ind, det var da vist i ´92.
Så problemet er velkendt. Løsningen er tilgengæld ikke nem, det virker bare
slet ikke som om man har _viljen_ til at løse det. Jeg ved faktisk ikke,
hvad EL´s løsning er, nogle der ved det?

mvh
Kim

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-05 14:08

> Jo, det var lige præcis grunden,

Nej det var ikke grunden. Det er rigtigt nok noget af det politikerne
har fyret af for at retfærdiggøre reglen men den egentlige grund er at
begrænse indvandringen til Danmark.

> og morsomt nok så er
> tvangsægteskaber faldet dramatisk siden.

Det er lodret løgn.

> [...]
> 18-årig sexslave herop, og det er så bare noget de må leve med.

> Om det er i strid med en masse papir er jeg helt kold overfor,

Meget tragisk

> Danmark er nu engang et selvstændigt land og vi bestemmer i vores
> eget land.

Danmark skal overholde de konventioner Danmark har tiltrådt.

> Der ser unægtelig sådan ud i målingerne,

Dem kan du ikke bruge til det fjerneste. Men for min skyld må
højrefløjen gerne bruge målingerne som en sovepude.

> som man burde overveje at
> forbyde de sidste 48 timer inden valget, så de ikke påvirker
> stemmeresultatet.

Målinger påvirker ikke stemmeresultatet og der skal naturligvis ikke
indføres noget så vanvittigt som et forbud mod disse. Men egentligt er
dine holdninger meget kendetegnende for tidens højrefløjspolitikere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 15:36

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen

> Nej det var ikke grunden. Det er rigtigt nok noget af det politikerne

Det var det da.

> har fyret af for at retfærdiggøre reglen men den egentlige grund er at
> begrænse indvandringen til Danmark.

- som hovedsagelig har foregået via "familiesammenføringer" af muhamedanere
de sidste mange år. (Familiesammenføring: Læs: Tvangsægteskaber)

> Det er lodret løgn.

Et rigtigt Morten Miljø-argument.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 15:44

> Nej det var ikke grunden. Det er rigtigt nok noget af det politikerne
> har fyret af for at retfærdiggøre reglen men den egentlige grund er at
> begrænse indvandringen til Danmark.

Så det ene argument udelukker det andet? Selvfølgelig var det for at stoppe
tvangsægteskaber, man lavede reglen gældende for alle for at undgå at komme
i strid med resten af verden. At det så også begrænser indvandringen
fortæller faktisk en hel del om vores herboende indvandre.

> Det er lodret løgn.

Den utrolig dygtige Bertel Haarder siger noget andet, og jeg tager faktisk
hans ord for det.

> Danmark skal overholde de konventioner Danmark har tiltrådt.

Konventioner kan man også forlade, hvis det skader landets ve og vel. Det
kan godt være du mener det vigtigt hvad en professor i Belgien mener om
Danmark, men jeg er altså mere interesseret i at indvandrepiger ikke bliver
gennembanket, mishandlet og ydmyget i deres tvangsægteskaber.

> Målinger påvirker ikke stemmeresultatet og der skal naturligvis ikke
> indføres noget så vanvittigt som et forbud mod disse.

Ligger fx Minoritetspartiet til at få 0,2% af stemmer 12 timer før valget,
så vil mange nok tænke, det er bedre at bruge min stemme på et parti der
kommer ind, end at spilde ens stemme.

>Men egentligt er
> dine holdninger meget kendetegnende for tidens højrefløjspolitikere.

Tak tak

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 16:57

> Ligger fx Minoritetspartiet til at få 0,2% af stemmer 12 timer før valget,
> så vil mange nok tænke, det er bedre at bruge min stemme på et parti der
> kommer ind, end at spilde ens stemme.

Minoritetspartiet er ikke ved én eneste meningsmåling kommet blot
tilnærmelsesvist så højt op. De har helt stabilt ligget på 0,0% af
stemmerne.

Mit gæt er at de på valgaftenen viser sig at få omkring 500 stemmer. På
landsplan.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-05 17:27

> [...]
> stemmerne.
>
> Mit gæt er at de på valgaftenen viser sig at få omkring 500 stemmer. På

Var det ikke Humanisterne, der er i firserne fik 60 stemmer på landsplan?

mvh
Kim

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 17:38

Per Rønne wrote:

> Minoritetspartiet er ikke ved én eneste meningsmåling kommet blot
> tilnærmelsesvist så højt op. De har helt stabilt ligget på 0,0% af
> stemmerne.

Det passer da meget godt til navnet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 16:23

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

{Meningsmålinger}

> Målinger påvirker ikke stemmeresultatet og der skal naturligvis ikke
> indføres noget så vanvittigt som et forbud mod disse. Men egentligt er
> dine holdninger meget kendetegnende for tidens højrefløjspolitikere.

Ved sidste valg var det da ellers Torben Lund der var fremme med
forslaget. Hvornår skulle han være blevet en højrefløjspolitiker?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 15:46

> [...]

> formålet. Mange danskere mener iøvrigt at 24-årsreglen er galmandsværk
> og sandsynligvis i strid med internationale konventioner som DK har

Det er beviseligt at 24-års reglen forhindre mange tvangsægteskaber.
Hvorfor tror du at så mange unge andengenerations tyrkere, pakistanere
mm. er så glade for reglen? Og så forresten: Hvilke internationale
konventioner skulle 24 årsreglen stride imod?

> Socialdemokratiet vil også arbejde for, at multinationale selskaber
> kommer til at betale det de skal i DK.

Det er jo ikke multinationale selskaber det handler om. Det drejer sig
om at give danske virksomheder samme vilkår som svenske og tyske, her er
selskabsskatten nemlig 28%

> Næppe.

Nå ja, så siger vi det. Skal jeg gemme en tudekiks til dig d. 8 Februar?
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-05 15:52

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Det er beviseligt at 24-års reglen forhindre mange
> tvangsægteskaber.

Nej. Prøv nu at tænk jer lidt om før I kommer med den fejlagtige
konklusion.

> Hvorfor tror du at så mange unge
> andengenerations tyrkere, pakistanere mm. er så glade for reglen?

Dokumentation.

> Og så forresten: Hvilke internationale konventioner skulle 24
> årsreglen stride imod?

Den europæiske menneskeretskonvention såmænd.

> Det er jo ikke multinationale selskaber det handler om. Det drejer
> sig om at give danske virksomheder samme vilkår som svenske og
> tyske, her er selskabsskatten nemlig 28%

Sikke noget vrøvl.

> Nå ja, så siger vi det. Skal jeg gemme en tudekiks til dig d. 8
> Februar?

Bliv du bare i den tro, at valget er afgjort på forhånd.
Meningsmålinger har altid været ubrugelige og er det fortsat og vil
altid være det. Det er først når vi får exit-pools om små tre uger, at
der kan gisnes om det endelige resultat på et nogenlunde fornuftigt
grundlag.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 16:07

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Nej. Prøv nu at tænk jer lidt om før I kommer med den fejlagtige
> konklusion.

> Dokumentation.

For hvad? Det er et faktum, læser du ikke aviser eller ser TV+

> Den europæiske menneskeretskonvention såmænd.

Artikel?

> Sikke noget vrøvl.

Hvad er noget vrøvl? Det er et faktum igen at vi har harmoniseret vores
selskabsskat med vores naboer for ikke at udsætte danske virksomheder
for en urimelig konkurrence.

> [...]
> altid være det. Det er først når vi får exit-pools om små tre uger, at
> der kan gisnes om det endelige resultat på et nogenlunde fornuftigt

Jeg er ret ligeglad med meningsmålingerne, men bookmakerne, de har penge
i klemme. Gætter de forkert, så riskere de at tabe endog rigtigt mange
penge og pt får Fogh 1.1 mens Lykketoft får 6. Jeg har endnu ikke set et
valg hvor det var bookmakerne der tabte!