Og så lige lidt til smilebåndet…
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 12:24

En dag et stykke ude i fremtiden: Anders Fogh er død, og ankommer til
paradiset, hvor han bliver mødt af Skt. Peter.

Skt. Peter så lidt forlegen ud.
"Øhm, velkommen", får han omsider fremstammet.

"Tak!" sagde Anders, "jeg tænkte nok at jeg ville ende her!"

"Mjah," sagde Skt. Peter, "du har jo i det store hele opført dig
meget anstændigt... og i betragtning af din barndom, og så videre, så
bestemte vi, at vi gerne ville have din sjæl her.
Men... forstår du, vi har ikke så meget erfaring med fremtrædende
venstremænd..."

"Ja, ja, fint," sagde Anders, "luk mig nu bare ind!"

"Jamen, ser du," sagde Skt. Peter, "der var lidt konkurrence om at få fat
på dig. Faktisk blev vi nødt til at lave en lille aftale med djævelen..."

"Aftale?!" udbrød Anders, nu synligt rystet.

"Det er ikke så slemt", sagde Skt. Peter, "men han mente han havde de
fleste af dine venner alligevel. Så vi har aftalt at du får lov til at
tilbringe ét døgn i helvede, og ét i himmelen.Så må du selv vælge, hvor du
vil være resten af evigheden."

Anders protesterede lidt, men aftalen var allerede på plads.
Så Skt. Peter viste ham vej til en elevator; de sagde farvel, og på gensyn
om fireogtyvetimer, og Anders trykkede på "Helvede".
Han kørte nedad i meget lang tid, og endte så foran en stor sort port.

Da han ringede på gik døren øjeblikkeligt op, og djævelen selv modtog
ham.

"Anders! Gamle ven! Kom indenfor!" brølede satan, og hev Anders ind af
døren.

Her stod han så, på en gigantisk overdækket golfbane. En masse af hans
gamle regeringskammerater gik rundt og spillede golf. Banen var perfekt.

Det var varmt, men der var fyldt med små let-påklædte djævledrenge, som
serverede kølige drinks.
Anders spillede hele dagen, og om aftenen havde Brixtofte, der var død
kort tid forinden, forberedt en kæmpe buffet med den bedste vin og udsøgte
lækkerier.

Inden Anders vidste af det, var det første døgn gået, og en lille djævel
viste ham atter vej til elevatoren.

Da Anders kom ind i himmelen, var han meget eftertænksom, men også
her blev han varmt velkommet.
Han blev klædt i englegevandter og fik udleveret en harpe.
Resten af dagen spadserede han fra sky til sky, hørte fuglene synge og
spiste friske frugter ad libitum.

Senere fik han en lidt mavepine af al den frugt, og på en sky nær ved sad
Lykketoft og Nyrup og harpe-jammede for anden time i træk.

Snart dukkede Skt. Peter op.
"Nå, nu har du haft et døgn hvert sted", sagde ærkeengelen, "har du
truffet dit valg?"

"Hmmm..." sagde Anders, "jeg havde aldrig troet at jeg skulle sige
det, men måske hører jeg trods alt til i helvede. Det er nok det bedste
sted for mig."

Skt. Peter var målløs og forsøgte at omvende Anders, men han var fast
besluttet.
Så endnu engang blev han fulgt til elevatoren, og de tog afsked.

Også denne gang lukkede djævelen selv op, da Anders ringede
på, og hev ham energisk ind af porten.
Anders så sig om i det brændende, svovlstinkende inferno, hvor hans gamle
venner vred sig i smerte.

"Men..." sagde han, "men... men, hvor er golfbanen? Hvor er de kolde
drinks?"

"Ah!" sagde djævelen, "ser du, i går førte vi valgkamp!
I dag har du stemt på os!"

Fra : Tim

Dato : 19-01-05 12:36

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> En dag et stykke ude i fremtiden: Anders Fogh er død, og ankommer til
> paradiset, hvor han bliver mødt af Skt. Peter.

LOL... gammel, men stadig go' )

Hørte den første gang om Bill Gates, hvor den første dag i helvede var en
reklame

Tim

Fra : Malene P

Dato : 19-01-05 12:36

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> En dag et stykke ude i fremtiden: Anders Fogh er død, og ankommer til
> paradiset, hvor han bliver mødt af Skt. Peter. [SNIP]

ROFTL

Malene P

Fra : Tim

Dato : 19-01-05 12:47

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> En dag et stykke ude i fremtiden: Anders Fogh er død, og ankommer til
> paradiset, hvor han bliver mødt af Skt. Peter.

.... og så forresten lige en anden fra mig:

Mogens Lykketoft er alene hjemme, da telefonen ringer:

- Ja hallo, jeg vil gerne tale med kultuminister Jytte Hilden.
- Jaa.. men for det første er hun ikke hjemme, og for det andet er hun ikke
længere kulturminister.
- Nåhh... ok, jamen så farvel da.

Der går et par minutter, så ringer telefonen igen:
- Ja hallo, jeg vil gerne tale med kultuminister Jytte Hilden.
- Jeg har jo lige sagt, at hun ikke er hjemme, og hun _er_ altså ikke
længere kulturminister!
- Nåhh, sådan... nåda, jamen så farvel da.

Mogens undrer sig en anelse, men tænker ikke mere over det.

Telonen ringer igen:
- Ja hallo, jeg vil gerne tale med kultuminister Jytte Hilden.
- Nu må du fandeme holde op!!! Jeg har sgu' lige sagt, at hun ikke er
hjemme, og at hun ikke er kulturminister længere for helvede. Så fat det
dog!
- Ja, ja... jeg ved det godt, men jeg kan bare ikke høre det tit nok.

Tim

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-05 13:12

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> drinks?"
>
> "Ah!" sagde djævelen, "ser du, i går førte vi valgkamp!
Den grinede vi meget af, konen og mig.

Hilsen
Jens