Beskæftigelse
Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 10:17

Nu vil jeg da håbe at uanset hvilkne regering der kommer til, at de vil gøre
noget for at få folk beskæftiget.

Qua dårlig ryg, har det været nødvendigt at fratræde min stilling og da der
ikke findes stillinger i regionen som jeg umiddelbart kan bestride, så skal
der nok en mindre omskoling til, igen!
Det er så min 5'te omskoling godt nok i løbet af 20 år, men alligevel.
Det der er problemet lige nu, er at dfer ikke er optjent tid nok til
dagpenge, hvilket betyder bistand, og da man i dag, selv skal betale sin
omskoling, eller få evt. arb. giver til det, så kan dt godt blive lidt af et
problem, især med tanke på kørselsomkostninger, da jeg pt. ikke har bil, den
er solgt.

Derfor vil *jeg* stemme på liste A for første gang i mit liv.
Så vil udd. være der, og de vil være omkostningsfrie, da det jo er til
samfundets bedste.

Ellers vil scenariet være revalidering, muligvis pension, og det ønsker jeg
ikke, da jeg mener at jeg kan bidrage endnu 20 år til samfundskagen. Jeg er
midt i 40'erne!

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history."

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 12:09

> Derfor vil *jeg* stemme på liste A for første gang i mit liv.
> Så vil udd. være der, og de vil være omkostningsfrie, da det jo er til
> samfundets bedste.

Ja, stem på liste A, Socialdemokratiet. Det er det eneste rigtige !!

VK er simpelthen for liberale til det samfund og den verden vi lever i.
Desværre har mange vælgere ikke indset i dette endnu, men det sker
forhåbentlig i løbet af de næste uger. Faktisk tror jeg, at flertallet af
ledige og dem som har været ledige i perioden med VK vil stemme på liste A.

Mht uddannelse, så håber jeg at Socialdemokratiet genindfører støtten til
uddannelsessteder og kursusafholdere.
I år 2000 under den gamle regering med Nyrup kostede f.eks. efteruddannelse
til Datanom ca. 700 kr for et modul/fag. Efter VK regeringen kom til, så
fratog regeringen støtten til uddannelsessteder og kursusafholdere. Det
betød, at et modul/fag på Datanom pludselig kostede ca. 3000 kr i stedet for
de 700 kr. Det er bare et eksempel, men det er generelt.

Jeg bemærkede under partilederrunden i går, at "iværksættertiltag" blev
diskuteret. Men ingen omtalte konkret handlingsplan herfor. Hvorfor ikke
genindføre iværksætterstøtten (var det ikke ca. 50-75.000 kr?), som vi
kendte fra starten af 90'erne ? Mange mangler jo netop noget
opstartskapital. Der skal blot være en instans, som skal godkende
forretningsplan, og hvad pengene for støtten går til, så det ikke misbruges.

Desværre kom der ikke mange konkrete ideer til hvordan de ledige kommer i
arbejde her og nu. Det er fint med at bruge penge på uddannelse og forskning
til fremtiden, men hvad med nutiden?
CD og enhedslisten var vel eneste med ideer omkring flere offentlige ansatte
og at investere mere i skoler, som skaber håndværkerjob.
AF trænger jo også til at få en fornyelse. 95% af medarbejderne på AF sidder
i dag og laver alt andet end at finde job til ledige.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-01-05 12:22

"Flemming Vestergaard" <N/A> skrev:

> [...]
> det sker forhåbentlig i løbet af de næste uger. Faktisk tror jeg,
> at flertallet af ledige og dem som har været ledige i perioden med

Man kan som ledig ihvertfald ikke under nogen omstændigheder stemme på
VK og DF hvis man ønsker at komme i arbejde. Den nuværende regering
evner helt klart ikke at få flere i arbejde.

> Desværre kom der ikke mange konkrete ideer til hvordan de ledige
> kommer i arbejde her og nu. Det er fint med at bruge penge på
> uddannelse og forskning til fremtiden, men hvad med nutiden?

Den må komme hvis Lykketoft vil tiltrække stemmer. Hvis
socialdemokratiet skal vinde valget skal det ske på
beskæftigelsespolitiken.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 13:24

"Flemming Vestergaard" <N/A> skrev i meddelelsen

> Ja, stem på liste A, Socialdemokratiet. Det er det eneste rigtige !!

Drøm du bare videre - hehe...

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 15:53

Flemming Vestergaard wrote:

> Mht uddannelse, så håber jeg at Socialdemokratiet genindfører støtten til
> uddannelsessteder og kursusafholdere.

På det område er mine holdninger noget ambivalente.

> [...]
> betød, at et modul/fag på Datanom pludselig kostede ca. 3000 kr i stedet for
> de 700 kr. Det er bare et eksempel, men det er generelt.

Det er rimeligt nok, hvis arbejdsgiverne forventes at betale for deres
medarbejderes uddannelse. Det er ikke rimeligt, hvis medarbejderne og de
arbejdsløse selv forventes at betale for deres uddannelse.

Det er også ubehageligt, at priserne på fritidsundervisning er steget
kraftigt under den borgerlige regering. På den anden side har det været
lidt for mange useriøse kursusudbydere, som benyttede tilskudsreglerne
til financiering af deres egne interesser, filosofier og religioner.

> Desværre kom der ikke mange konkrete ideer til hvordan de ledige kommer i
> arbejde her og nu. Det er fint med at bruge penge på uddannelse og forskning
> til fremtiden, men hvad med nutiden?

Ja, det er altid dejligt uforpligtende at give løse løfter om fremtiden.
Det er også nemt at love penge til f.eks. uddannelse og forskning uden
at uddybe, hvordan pengene forventes at løse hvilke problemer. Hvordan
vil regeringen og oppositionen helt konkret sørge for, at Danmark bliver
førende på de områder, de nu mener, Danmark skal være førende på? Skal
staten betale den forskning, som virksomhederne selv financierer i andre
lande, vi normalt sammenligner os med? Skal de højere læreanstalter som
universiteter udvides og have ansat flere forskere? Skal staten betale
for uddannelse af virksomhedernes medarbejderne, mens virksomhederne får
fortjenesten ved et højt uddannelsesniveau? Hvordan skal folkeskolernes
niveau hæves? Skal pengene bruges til nye lærebøger, ny pædagogik, nye
læseplaner, flere eksamener eller noget helt fjerde?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 19-01-05 17:25

Flemming Vestergaard skrev i meddelelsen
<41ee3fe7$0$51524$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>VK er simpelthen for liberale til det samfund og den verden vi lever i.

Det er jo også forfærdeligt med al den der personlige frihed -
vi bør alle indordne os under kollektivet og som små blå myrer
følge den store rorgængers vise anvisninger.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 17:26

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> [...]
> vi bør alle indordne os under kollektivet og som små blå myrer
> følge den store rorgængers vise anvisninger.

Sort/Hvid.
Prøv at nuancere Carl, det vil klæde både dig, og debatten.

Allan Riise

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 17:46

Carl Alex Friis Nielsen wrote:

> Det er jo også forfærdeligt med al den der personlige frihed -
> vi bør alle indordne os under kollektivet og som små blå myrer
> følge den store rorgængers vise anvisninger.

Ja, ellers kan rorgængeren ikke finde ud af det, og vi skal jo tage
hensyn til samfundets svageste.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Croc®

Dato : 19-01-05 21:13

On Wed, 19 Jan 2005 12:09:22 +0100, "Flemming Vestergaard" <N/A>
wrote:

> [...]
>ledige og dem som har været ledige i perioden med VK vil stemme på liste A.

Der er ikke et liberalt ben i kroppen på dem. De sidste 4 år har
politikken faktisk været mere socialdemokratisk end under Nyrup.

Regards Croc®

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-01-05 23:00

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Der er ikke et liberalt ben i kroppen på dem. De sidste 4 år har
> politikken faktisk været mere socialdemokratisk end under Nyrup.

hmmmmmmmmmmmm Så har du da vis ikke set påkonsekvenserne af strukturreformen

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 00:46

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Der er ikke et liberalt ben i kroppen på dem. De sidste 4 år har
> politikken faktisk været mere socialdemokratisk end under Nyrup.

Ja, det er trist.

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 19-01-05 17:26

Allan Riise skrev i meddelelsen
<41ee2570$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Qua dårlig ryg, har det været nødvendigt at fratræde min stilling og da der
>ikke findes stillinger i regionen som jeg umiddelbart kan bestride, så skal
>der nok en mindre omskoling til, igen

Hvorfor søger du så ikke arbejde uden for regionen ?

Der er da masser af mennesker der pendler over 100 km til arbejde hver dag.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 17:30

> [...]
>
> Hvorfor søger du så ikke arbejde uden for regionen ?
>
> Der er da masser af mennesker der pendler over 100 km til arbejde

Der findes ikke rigtig noget indenfor den tid jeg kan afse til transport,
med 3 små børn der skal i daginstitutioner, derfor!

Allan Riise

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 17:32

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Der findes ikke rigtig noget indenfor den tid jeg kan afse til transport,
> med 3 små børn der skal i daginstitutioner, derfor!

Jammerviolinen spiller og samfundsnasseren synger.

Thorkild

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 17:49

Betonliberalisten Thorkild afslører her sit sande jeg. Hvis folk som han
bliver ved at ødelægge vort land bliver det scenario, at en mand med
dårlig ryg og 3 børn skal rejse 100 km om dagen eller intet få, til
virkelighed.

Det er efterhånden alment kendt at denne uhyggelige betonliberalist
kalder folk for idiot og nar når deres mening ikke passer ind i hans
samfundsomstyrtende meningsmaskerade.

Det er folk som ham der for øjeblikket styrer vort land. Af stole alle
mand over det ganske land og lad os få dette meningstyrani omstyrtet.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 17:54

"Jimmi Pedersen" <monz@io.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er folk som ham der for øjeblikket styrer vort land. Af stole alle
> mand over det ganske land og lad os få dette meningstyrani omstyrtet.

Nu ville det jo hjælpe hvis du havde sat dig lidt ind i sagerne.

Allan Riise har ingen problemer på golf banen og det er ærlig taget noget
plat at høre ham brokke sig nu. Han har rigelige ressourcer til at finde et
job, men vælger at pleje sin dovenskab og bebrejde samfundet.

Jimmy, har du noget med substans at bringe til torvs, så kom med det.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 18:09

Jimmi Pedersen wrote:
> [...]
>
> Det er folk som ham der for øjeblikket styrer vort land. Af stole alle
> mand over det ganske land og lad os få dette meningstyrani omstyrtet.

Ja som Thorkild skriver, så spillede jeg engang golf, det stoppede sidste
sommer.

Allan Riise

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-01-05 22:36

On Wed, 19 Jan 2005 17:49:26 +0100, Jimmi Pedersen wrote:

> [...]
> bliver ved at ødelægge vort land bliver det scenario, at en mand med
> dårlig ryg og 3 børn skal rejse 100 km om dagen eller intet få, til

Hmm, jeg har dårlig ryg, dårlige arme og dårlige ben, jeg
rejser 176km pr dag (ifølge vores allesammes skattevæsen) og har 3 små
børn. Hvorfor er det et problem?

--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 22:44

Frank E. N. Stein wrote:

> Hmm, jeg har dårlig ryg, dårlige arme og dårlige ben, jeg
> rejser 176km pr dag (ifølge vores allesammes skattevæsen) og har 3 små
> børn. Hvorfor er det et problem?

Du bor vel ikke ude på landet, uden egen transport, og din kone henter og
bringer vel børnene?

Allan Riise

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-01-05 23:32

On Wed, 19 Jan 2005 22:44:25 +0100, Allan Riise wrote:

> Du bor vel ikke ude på landet, uden egen transport,

Næh, men det er vel noget du selv har valgt. Vi har forøvrigt kun een
bil, og den okkuperer min kone.

> og din kone henter og
> bringer vel børnene?

Det er lidt forskelligt. Det er altid min kone der afleverer børnene om
morgenen/formiddagen, nogen gange henter jeg dem, nogen gange gør min
kone og når vi slet ikke kan få det til at passe, henter barnepigen dem.
Jeg har flextid og min kone har skiftevagter (dag/aften).

Har du ikke en kone?

--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-05 00:10

Frank E. N. Stein wrote:

> Næh, men det er vel noget du selv har valgt. Vi har forøvrigt kun een
> bil, og den okkuperer min kone.

Nej, det er noget min familie og jeg har valgt, og min kone tager på
arbejde, nu hvor hendes kursus er afsluttet, kl6:30, og kan ikke nå at
aflevere eller hente børnene, hun arbejder 75 km. herfra, det er 150 km.
frem og tilbage, det kan vi ikke begge tillade os!

En dejlig, halv tyrker, jo!..

Allan Riise

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-01-05 05:46

On Thu, 20 Jan 2005 00:09:49 +0100, Allan Riise wrote:

> [...]
> aflevere eller hente børnene, hun arbejder 75 km. herfra, det er 150 km.
> frem og tilbage, det kan vi ikke begge tillade os!

Hvis der er mulighed for arbejde til dig i nærheden af din kones
arbejdsplads, så var det nok en ide at flytte. Det var det muligvis
alligevel.

Forresten så må det kæmpe beløb hun får i kørepenge da være et
dejligt tilskud til jeres økonomi.

Og hun har ikke mulighed for flextid?
--
MVH
osv...

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 20-01-05 00:57

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 19 Jan 2005 22:44:25 +0100, Allan Riise wrote:

> Har du ikke en kone?

Er vi ikke ovre i luksusproblemer? Jer der har råd til at holde koner,
om det så er rengørings- eller vaskekoner, I har formentlig også en
ægtefælle/hustru, når I har børn der skal hentes og bringes, så er der
jo så mange flere om at løse problemerne. For det _er_ vel ikke jeres
"bedre halvdel" I omtaler som "koner"?

Mvh
Kent

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-01-05 22:27

On Thu, 20 Jan 2005 00:56:37 +0100, Kent Rådbjerg wrote:

> Er vi ikke ovre i luksusproblemer? Jer der har råd til at holde koner,

Misundelsen lyser ud af dig.

> om det så er rengørings- eller vaskekoner,

Det hedder skureso og vaskeko.

> I har formentlig også en
> ægtefælle/hustru,

Mindst.

> når I har børn der skal hentes og bringes, så er der
> jo så mange flere om at løse problemerne. For det _er_ vel ikke jeres
> "bedre halvdel" I omtaler som "koner"?

Nej, jeg omtaler ikke min overkrop som "kone". Det ville da, mildt sagt,
være noget fjolleri.
--
MVH
osv...

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-05 03:40

On Wed, 19 Jan 2005 at 16:49 GMT, Jimmi Pedersen <monz@io.dk> wrote:
> [...]
> bliver ved at ødelægge vort land bliver det scenario, at en mand med
> dårlig ryg og 3 børn skal rejse 100 km om dagen eller intet få, til

Jeg antager at Allan har haft en "finger" med i spillet, da de 3 børn blev
til (i vørigt mener jeg Allan har 4 i det hele, hvoraf de 3 så går i
institution pt).

At man vælger at få børn, er vel ikke statens eller samfundets skyld?

Skulle alle der har børn have lov til at gå hjemme, hvis der ikke var et
job der passende dem indenfor 5-10 kilometers afstand?

Men ellers må jeg sige at jeg føler med Allan pga. hans dårlige ryg,
og håber at han finder et job hvor der ikke sker for voldsom belastning af
den. Det er praktisk talt umuligt at rette op på.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Hobert Idiart

Dato : 19-01-05 22:42

Thorkild Poulsen wrote:

> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Jammerviolinen spiller og samfundsnasseren synger.

Hvor er din medmenneskelighed?
Vær du glad for, at jeg har så mange smerter, at det er fysisk umuligt
for mig at slå på tæven!
Nu vil jeg i stedet gå i seng og pleje min kraftige hovedpine,
nakkesmerterne og de hævede og ømme arme.
Godnat.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 00:37

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> [...]
> mig at slå på tæven!
> Nu vil jeg i stedet gå i seng og pleje min kraftige hovedpine,
> nakkesmerterne og de hævede og ømme arme.

Vor herre bevares, selvmedlidenheden kender ingen grænser for at få snablen
ned i fælleskassen.

Thorkild

Fra : G.B.

Dato : 20-01-05 01:15

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
meddelelsen news:41eeef08$0$48322$14726298@news.sunsite.dk:

> Vor herre bevares, selvmedlidenheden kender ingen grænser for at få
> snablen ned i fælleskassen.

Thorkild, du har et ekstremt negativt empati-niveau.

Folk kan faktisk godt være syge og dårlige - vent ingen medlidemnhed fra
mig, hvis det en dag skulle overgå dig selv.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-01-05 20:07

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i
> meddelelsen news:41eeef08$0$48322$14726298@news.sunsite.dk:

> Thorkild, du har et ekstremt negativt empati-niveau.

tæbk at der er hele 2 ting vi to kan blive enige om..........det havde jeg
aldrig troet.
(den ande er EU)

> Folk kan faktisk godt være syge og dårlige - vent ingen medlidemnhed fra
> mig, hvis det en dag skulle overgå dig selv.

Her er vi tilgengæld uenige..................jeg nægter at lade mig trække
ned på Thorkilds niveau

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 20:09

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Her er vi tilgengæld uenige..................jeg nægter at lade mig trække
> ned på Thorkilds niveau

Tjah Peter, det siger nok mest om dit niveau.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-01-05 22:28

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Tjah Peter, det siger nok mest om dit niveau.

ja

Peter
P.S. din kommentar viser så at du har mere selverkendelse end jeg havde
troet

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 15:26

Thorkild Poulsen wrote:

> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Vor herre bevares, selvmedlidenheden kender ingen grænser for at få
> snablen ned i fælleskassen.

Tro mig når jeg siger, at jeg ikke er doven.
Til din oplysning kan jeg fortælle, at jeg har haft min værste nat længe
med smerter i hele overkroppen og jeg har derfor ikke lukket et øje.
Smerterne er der stadig og så voldsomme at jeg end ikke magter at handle
ind.
Nu ser jeg frem til, at det bliver så sent, at jeg trods smerter kan få
bare et par timeres søvn. Det trænger jeg til.
Thorkild, vær du glad for, at du er et fungerende menneske og ikke er
afhængig af andre.
Jeg ville give mange penge for bare 1 minut uden smerter.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-05 17:57

On Thu, 20 Jan 2005 at 14:26 GMT, Hobert Idiart <in@your.dreams> wrote:
> Jeg ville give mange penge for bare 1 minut uden smerter.

Jeg er sikker på at du et sted i dit lokalområde kan finde en person,
der for et mindre beløb er i stand til at levere de nødvendige piller
til dig.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 20:42

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Jeg er sikker på at du et sted i dit lokalområde kan finde en person,
> der for et mindre beløb er i stand til at levere de nødvendige piller
> til dig.

Problemet er jo, at man bliver afhængig af skidtet.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-01-05 23:02

> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Jammerviolinen spiller og samfundsnasseren synger.

og sorte Thorkild har ingen substans at komme med.........kun personangreb

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-01-05 00:38

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> og sorte Thorkild har ingen substans at komme med.........kun personangreb
>

> Peter

Ja, i dette tilfælde mener jeg det berettiget.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 17:44

> [...]
>
> Hvorfor søger du så ikke arbejde uden for regionen ?
>
> Der er da masser af mennesker der pendler over 100 km til arbejde

Har nu også haft arbejde fra jeg var 18 til i dag, kun afbrudt af jobskifte
og udd.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 19-01-05 22:38

> [...]
>

> Hvorfor søger du så ikke arbejde uden for regionen ?
>
> Der er da masser af mennesker der pendler over 100 km til arbejde hver dag.

Manden har jo dårlig ryg!
Til din information kan jeg oplyse, at det er meget hårdt for ryggen at
sidde i tog og busser. Min ryg kan ihvertfald ikke klare det.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 22:05

Croc® observerede:
> Der er ikke et liberalt ben i kroppen på dem. De sidste 4 år har
> politikken faktisk været mere socialdemokratisk end under Nyrup.

Sådan er det jo som regel med danske mindretalsregeringer.
Nyrup-regeringen stod bag mere privatisering og udlicitering en nogen
før dem, og Schlüter & Co førte nærmest socialdemokratisk udenrigs-
og sikkerhedspolitik mm.

Jeg synes trods alt, det har været mindre udtalt under Fog, men de har
jo også et nogenlunde trofast støtteparti, der reelt sætter
opositionen i mindretal.

Jeg tror, at tendensen er udtryk for, at mange af partierne i
folketinget stort set er enige om de store linier i den nødvendige
politik, og at den voldsomme uenighed, vi vil blive vidner til de
næste par uger, handler mere om at profilere partierne end om hvilken
politik, der reelt vil blive ført efter valget.

-jj-

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 22:20

Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> Nu vil jeg da håbe at uanset hvilkne regering der kommer til, at de vil gøre
> noget for at få folk beskæftiget.

Der er fuld beskæftigelse Allan. Undtagen blandt muhamedanerne. Da mange
af dem er totalt analfabeter og taler dårligt dansk er de i praksis
ubeskæftelige i det danske samfund. Lægger du så de arbejdsløse til der
kun er arbejsløse i en kort periode ved jobskifte og nyuddanede der skal
finde sig deres første job, så er der meget få reele arbejdsløse tilbage
at trække på.

Det der skal til er en enkeltbillet hjem til muhamedanerne, så bliver
der for alvor fuld beskæftigelse.

--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-05 09:22

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Der er fuld beskæftigelse Allan.

Nej det er der bestemt ikke.
Heller ikke blandt veluddannede borgere i Danmark der taler og skriver
perfekt dansk.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 12:54

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Nej det er der bestemt ikke.
> Heller ikke blandt veluddannede borgere i Danmark der taler og skriver
> perfekt dansk.

Det er sjovt at du nævner det Morten: Det fremgår af nyhederne i TV i
dag at udlændinge med uddannelse i meget høj grad også beskæftiges efter
kvalifikation!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-05 13:11

> Det er sjovt at du nævner det Morten: Det fremgår af nyhederne i
> TV i dag at udlændinge med uddannelse i meget høj grad også
> beskæftiges efter kvalifikation!

Øh ja det er da fint. Men det ændrer ikke på, at det ikke er korrekt at
påstå, at der er fuld beskæftigelse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 13:16

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Øh ja det er da fint. Men det ændrer ikke på, at det ikke er korrekt at
> påstå, at der er fuld beskæftigelse.

Faktum er at der ikke er nogen større arbejdsløshed blandt udenlandske
akademikere i Danmark end blandt danske ditto.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-05 18:30

> Faktum er at der ikke er nogen større arbejdsløshed blandt
> udenlandske akademikere i Danmark end blandt danske ditto.

Ja men det er da stadig fint, men fuld beskæftigelse har vi altså ikke
i Danmark, hvilket var din oprindelige påstand.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 20-01-05 18:42

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Ja men det er da stadig fint, men fuld beskæftigelse har vi altså ikke
> i Danmark, hvilket var din oprindelige påstand.

Vi defacto fuld beskæftigelse, det vil være meget svært at nedbringe
arbejdsløsheden yderligere, med mindre man flytter folk over på "tung i
arbejde" projekter som SR regeringen gjorde. Ærlige arbejdsløshedstal
bør naturligvis også medregne dem i aktivering som arbejdsløse.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-01-05 09:01

> Vi defacto fuld beskæftigelse,

Nej vi har ikke fuld beskæftigelse heller ikke defacto fuld
beskæftigelse.

> [...]
> over på "tung i arbejde" projekter som SR regeringen gjorde.
> Ærlige arbejdsløshedstal bør naturligvis også medregne dem i

Ja og i støttet arbejde. Men tak fordi du modargumenterede dig selv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Hobert Idiart

Dato : 19-01-05 22:56

Allan Riise wrote:
> [...]
> ikke, da jeg mener at jeg kan bidrage endnu 20 år til samfundskagen. Jeg er

Allan, jeg håber, at du snart får forbedret den kedelige udvikling dit
liv nu pludseligt har taget.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-05 00:11

Hobert Idiart wrote:

> Allan, jeg håber, at du snart får forbedret den kedelige udvikling dit
> liv nu pludseligt har taget.

Også her, men jeg har vidst det længe, var bare dumstædig, og ville partout
klare det hele.

Du ved, Supermand sndromet!.

Men takker for omsorgen.

Allan Riise

Fra : Hobert Idiart

Dato : 20-01-05 15:13

Allan Riise wrote:

> Også her, men jeg har vidst det længe, var bare dumstædig, og ville partout
> klare det hele.
>
> Du ved, Supermand sndromet!.

Ja, det kender min egen krop desværre også alt for godt.
Nu er kroppen så endelig gået i strejke.

> Men takker for omsorgen.

Det var så lidt.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-05 03:47

On Wed, 19 Jan 2005 at 09:17 GMT, Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk>
wrote:
> Nu vil jeg da håbe at uanset hvilkne regering der kommer til, at de vil gøre
> noget for at få folk beskæftiget.

Jeg forstår ikke helt dette. Regeringen kan få flere beskæftiget, ved at
ansætte flere i den offentlige sektor, eller på anden måde pumpe penge ud
i samfundet (f.eks. en Femern-forbindelse, flere fradrag eller lavere skat).

Men kommer disse penge ud af det blå? Nej. De kommer fra skatteyderne, som
ellers ville have brugt pengene på ting de selv syntes om. Men mængden af
penge er konstant. Medmindre staten vælger at låne flere penge, men det er
de fleste vist enige om er en dårlig idé.

> Qua dårlig ryg, har det været nødvendigt at fratræde min stilling og da der
> ikke findes stillinger i regionen som jeg umiddelbart kan bestride, så skal
> der nok en mindre omskoling til, igen!

Hvilke kompetencer har du? Hvilken region bor du i?

> Det er så min 5'te omskoling godt nok i løbet af 20 år, men alligevel.

Jeg har aldrig troet så meget på omskoling, måske fordi jeg stadigvæk
er ung og ikke kender nok til det.

> Derfor vil *jeg* stemme på liste A for første gang i mit liv.

Hvad har du tidligere stemt på, hvis man må spørge?

> Så vil udd. være der, og de vil være omkostningsfrie, da det jo er til
> samfundets bedste.

Jaeh, dét er så spørgsmålet. De vil være omkostningsfrie for dig,
men det kan betyde at nogle tusinde brandbeskattede håndværkere arbejder
lidt mere sort, så der om 5 år IKKE er råd til gratis omskoling. Eller
ar nogen højtuddannede vælger at emigrere, og dermed mindske skatte-
provenuet.

Husk på at intet er gratis eller omkostningsfrit - det er blot nogen andre
der kommer til at betale.

> Ellers vil scenariet være revalidering, muligvis pension, og det ønsker jeg
> ikke, da jeg mener at jeg kan bidrage endnu 20 år til samfundskagen. Jeg er
> midt i 40'erne!

Er det ikke muligt at flytte til en anden region?

(Men ellers fornuftig indstilling, om at ville bidrage til samfundskagen)

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor: