DF skeptisk mod abstrakt empati
Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 08:05

DF skeptisk mod abstrakt empati

Den grusomhed som gammelpolitikerne har rettet mod næste generationer af
danskere, skyldes at medfølelse = empati er af de intellektuelle blevet
rettet mod hele menneskeheden. Lighed for loven bør være minimal fx om straf
kun - ikke et krav om at alle der passer til den abstrakte generalisering
skal nyde store gaver fra staten.
Godhed skal minimeres og rettes mod værdigt trængende, der bliver i landet
og vil yde noget tilbage til fællesskabet til gengæld - godhed skal betale
sig.
Et godt eksempel er, hvad DF nu korrekser Fogh for -
Børnecheck skal begrænses til de fattige.

Dansk Folkeparti: Venstres valgløfter er uansvarlige
Pengene sad løst, da statsministeren udskrev valg til Folketinget 8.
februar. Selv Dansk Folkeparti advarer mod at ødsle pengene væk og siger på
forhånd nej til at give de rige en større børnecheck.
Til tophttp://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=355758

Empatiens vildfarelser startede med at Madonna&baby blev glansbillede på
altertavlerne - her ved vi at barnet vil forsørge sin mor i hendes aldersom.
"I alle slags kvindelig kærlighed viser der sig et element af
moderkærlighed". Nietzsche

Opreklameret medlidenhed blev til samfunds-sindsyge, hvor der spildes penge
på at begunstige al verdens folk, der ikke trænger . - og endda udlændinge
som hader os:

"Medlidenhed med alle" - det ville betyde hårdhed og tyranni
over for dig, min kære nabo! " Nietzsche

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-01-05 18:48

> Et godt eksempel er, hvad DF nu korrekser Fogh for -
> Børnecheck skal begrænses til de fattige.

Børnechecken bør laves om til et skattefradrag, som udtryk for at ens skatteevne
er mindre, når man også har et eller flere børn at forsørge.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 19:21

NoTrabajo wrote:

> Børnechecken bør laves om til et skattefradrag, som udtryk for at ens
> skatteevne er mindre, når man også har et eller flere børn at
> forsørge.

Og hvad så med de børnefamilier der er på overførsel?

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 23:55

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Og hvad så med de børnefamilier der er på overførsel?

Du mener invasionist-familier , der lever tykt på hæleri og narkosalg?

De der formerer sig som rotter har særlig glæde af børnefamilie-forkælelsen

Ældre bør forkæles - de har skabt samfundet - men at få børn er en
overflødig luksus som samfundet ikke behøver, for robotter betyder at vi
føder for mange til arbejdsløshed, og vore gamle forsørges bedre, når der
ikke er dagpengemodtagere som en klods om benet på systemet. Om folk vil
sejle lystbåd, eller få børn eller spise gravad laks i deres fritid er et
hobbyproblem som staten ikke skal blande sig i med særlig præmiering -
der bør være lighed for loven og ikke smagsdommeri.

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 10:12

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad så med de børnefamilier der er på overførsel?

Man betaler jo også skat af overførselsindkomster, så jeg forstår ikke det
problem, som du forsøger at lave.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 20-01-05 13:33

NoTrabajo wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Man betaler jo også skat af overførselsindkomster, så jeg forstår
> ikke det problem, som du forsøger at lave.

Jeg forsøger ikke at lave et problem, der er en maksimumsats du kan få, hvad
skal du så med skattelettelser, så for du bare mindre i ydelse, så din
satsudbetaling bliver det samme.

Allan Riise

Fra : Hobert Idiart

Dato : 19-01-05 22:24

Bo Warming wrote:

> Børnecheck skal begrænses til de fattige.

Hørt!

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 23:21

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev i meddelelsen news:3581e8F4kc0h5U2
@individual.net:

> Hørt!

Ja, det er da sund fornuft.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer