Morten Korck i DF-hjerterne, ordret.
Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 04:12

I »Det gamle guld« (1923) bind 2, kapitel 14, af Morten Korch
skrives om "det Hverdagsdanmark, der byggede vort land. Ikke med pralende,
store armsving, men med nok så mange træk, der kunne synes små og
ubetydelige, men som blev store, fordi de var ægte, menneskelige og sande -
det Danmark, som alle danske ville elske og værne om«.

Der er ikke megen national-forherligende nostalgi hos DF - der er sund
skepsis overfor de fremmede og påstandene om at de kan integreres.

Fra : NoTrabajo

Dato : 19-01-05 18:50

> Der er ikke megen national-forherligende nostalgi hos DF - der er sund
> skepsis overfor de fremmede og påstandene om at de kan integreres.

DF har den rette forståelse med hensyn til de fremmede. Kun en tåbe frygter ikke
muhamedanismen og stemmer ikke DF på valgdagen.
--
NoTrabajo

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 19:56

Så er ca. 90% af danskerne tåber hvis man følger "logikken" i dit udsagn

Fra : Jens Ole Jensen

Dato : 19-01-05 20:38

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DF har den rette forståelse med hensyn til de fremmede. Kun en tåbe
frygter ikke
> muhamedanismen og stemmer ikke DF på valgdagen.

muhamedanismen...?

Menes der islam?
Er ordet en form for kreolerdansk?

eller er det blot et resultat af mangelfuld danskundervisning

Mvh

Jens Ole Jensen

Fra : J. Pedersen

Dato : 19-01-05 20:42

Jens Ole Jensen wrote:
> [...]
>
> Menes der islam?
> Er ordet en form for kreolerdansk?
>
> eller er det blot et resultat af mangelfuld danskundervisning

Jeg foreslår at NoTrabajo bliver sendt på et intensivt danskkursus.
Synes det er for dårligt at han ikke kan det danske sprog. Han burde
udvises

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 21:48

"J. Pedersen" <monz@io.dk> skrev i meddelelsen news:csmd6l$2sga$1
@news.cybercity.dk:

> Jeg foreslår at NoTrabajo bliver sendt på et intensivt danskkursus.
> Synes det er for dårligt at han ikke kan det danske sprog. Han burde
> udvises

Det er jo jer rødskrigere, som taler newspeak. Derfor kender I ikke det
danske sprog. Det hedder muhamedaner på dansk. Muslim er et engelsk
låneord.

Men eftersom nazi-ideologien islam er en -isme, er det da meget rimeligt
snarere at kalde den muhamedisme - det kan I da have ret i.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Jens Ole Jensen

Dato : 19-01-05 22:26

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> ...rødskrigere? ....newspeak?....nazi-ideologien islam?... muhamedisme?

En babylonsk forvirring !!!!

Jeg spurgte på det nye ord muhamedanismen,

Det er sandelig svært for os gammeldanskere, at deltage i og at forstå
moderne debatter

Med venlig hilsen

Jens Ole Jensen

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 23:21

"Jens Ole Jensen" <jojensen@deltadata.dk> skrev i meddelelsen news:41eed10d
$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> En babylonsk forvirring !!!!

Du har ikke været her i gruppen mere end et par dage, vel?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 23:47

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Det er jo jer rødskrigere, som taler newspeak. Derfor kender I ikke det
> danske sprog. Det hedder muhamedaner på dansk. Muslim er et engelsk
> låneord.

Ja - ærgerligt at det låneord er kortere og derfor konkurrencedygtigt.

Jeg nød min Politiken i morges - en helside om den geniale dansk-tyske
1700-tals forsker, der kortlagde arabisk kultur i 1700-tallet, og som der er
bogudgivelse om - og som selvfølgelig skriver om _muhamedanerne_

Over en helside var avisen nødt til igen og igen at skrive dette ord, som
Carsten Niebuhr, Holberg , Grundtvig og Georg Brandes gjorde det, selvom
de helst røvslikker imamerne i selv den mindste notits.

Iøvrigt var araber-kulturen slet ikke hævn-sindsyg og voldelig dengang - det
opstod da USA havde smadret Tyskland og tvunget dem til forfatning der
umuliggør afvisning af flygtninge, hvorved multikulturelt kaos pressedes ned
over EU.
Når man giver gratis-gaver til et primitivt folk som tyrkerne, går de over
gevind og tror sig jævnbyrdige, og når vort samfunds komplicerede teknologi
gør tydeligt at de aldrig kan udføre et job ærligt her, så må de kompensere
ved terror og extremisering af deres nid-nag-ideologi.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 23:41

G.B. hjælper ikke:
> "Jens Ole Jensen" <jojensen@deltadata.dk> skrev i meddelelsen
> $0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

muhamedisme?

> Du har ikke været her i gruppen mere end et par dage, vel?

Jeg har været her lidt længere, og vil gerne forsøge en
oversættelse:
-----------------------

Rødskriger = Hysteriske venstreorienterede. Findes også i længere
version: "Røde skrigende halse"

Newspeak = Formuleringer og ord, der ikke er muslim- eller
islamfjendtlige. "Politisk korrekt".

Nazi-ideologien islam = Islam. Formuleringen viser, at man ikke
betragter islam som en religion, men som en ondsindet, facistisk
ideologi, der tvinger alle muslimer til et deltage i en
verdensomspændende sammensværgelse for at dræbe eller omvende alle
ikke-muslimer og tage verdensherredømmet.

Muhamedanisme = Islam. Navnet har to rødder: Dels det arkaiske ord
"muhamedaner", som viser, at man ikke respekterer muslimer og deres tro
(ordet betragtes almindeligvis som en misforståelse eller fornærmelse
af muslimer). Dels endelsen "-isme", som fortæller, at man betragter
islam som en ideologi.

-----------------------

Hvis nogle af brugerne af disse udtryk har rettelser eller tilføjelser
til mine oversættelser, modtages bidrag gerne.
Håber det hjalp:)

-jj-

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 23:43

G.B. hjælper ikke:

Fra : Bo Warming

Dato : 20-01-05 00:02

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message

[...]

Buddhisme og hinduisme er privat gudstro og religion.

Muhamedanisme er indarbejdet ord for Allah-tro der har udviklet sig til
politisk ideologi og erobringsbevægelse

Det er ikke mere fornærmende at hægte stifterens navn plus endelsen "isme"
på Muhameds tro end på Buddhas tro. Sproget er ikke logisk. Men
muhamedanerne har gjort det til princip at føle sig fornærmet over alt - fra
mangel på bruseforhæng til engle-juledekorationer i børnehaven. Deres krav
er uendelige.

Fra : G.B.

Dato : 20-01-05 00:30

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis nogle af brugerne af disse udtryk har rettelser eller tilføjelser
> til mine oversættelser, modtages bidrag gerne.

Ja, du kan stadig godt nøjes med at poste dine udgydelser en enkelt gang.
Gentagelser fremmer ikke forståelsen.

Fra : Jens Ole Jensen

Dato : 20-01-05 19:07

> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, du kan stadig godt nøjes med at poste dine udgydelser en enkelt gang.
> Gentagelser fremmer ikke forståelsen.

Må jeg forstå det således,
at der ikke er modsigelser
til J. Junges udførlige oversættelser,

og kan jeg yderligere konstatere,
at jeg i min uvidenhed med mit
spørgsmål har stemplet mig som:

Uvidende venstreoriteret og selvbestaltet politisk korrekt?

Med venlig hilsen

Jens Ole Jensen