Så er der valg! Op af stolene og
Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 18-01-05 20:28

Så er der valg!

Og i bedste populistiske stil, som den nuværende regering er kendt for
at følge, kommer valget netop som de ligger højt i meningsmålingerne.

Hvad håber man så på? Tjoo.. At Dansk Folkeparti røg ud af folketinget,
at vi fik et regeringsskifte og at venstrefløjen igen fik fornyet styrke.

Men i nutidens samfund som er præget af overfladiskhed og hvor TV2
allerede i aftenens "duel" kl. 19 lagde op til en amerikanisering af
valgkampen uden lige er det vist desværre tydeligt hvem der kommer til
at løbe med magten endnu en gang.

Og hvorfor så det? Jo, fordi Venstre og Anders Fogh Rasmusen med deres
valgcirkus og hær af spindoktorer nok skal formå at flytte fokus fra
politik til gøgl og underholdning og snakken til folks følelser istedet
for at snakke til folks hjerner.

Jeg tænker tilbage på de venstremænd, vi kunne følge i TV, som var i USA
for at støtte den kristne fanatiker og krigshøg G. W. Bush's valgkamp.
Og man kan sige at George W. Bush og Anders Fogh Rasmusen har en del
tilfælles:
Deres støtte til krigen i irak hvor nu tusindvis af uskyldige mennesker
er slagtet.
Deres modstand mod enhver form for miljøfremmende politik.
Modstanden mod en styrkelse af den kollektive trafik.

Og man kunne blive ved.

Min spådom om resultatet af dette valg:
Dansk Folkeparti, eksperterne i at spille på folks frygt for det
fremmede, vil jo nok realistisk set gå frem med en procent eller to.
Venstre med Anders Fogh Rasmusen i spidsen, manden bag minimalstats
tanken, vil beholde sin vælgertilslutning eller øge den yderligere i
forhold til sidste valg.

MEDMINDRE alle os andre som er dødtræt af den hadefulde, kortsigtede,
poppede og statskadelige politik som den nuværende regering fører,
kommer OP af stolene den 8. februar og stemmer for en ny regering.

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-05 20:35

Jimmi Pedersen wrote:
> [...]
> poppede og statskadelige politik som den nuværende regering fører,
> kommer OP af stolene den 8. februar og stemmer for en ny regering.
++++++++++++++++++++++
Nåh ja! Et ateistisk pamper-kaffebord hvor partibosserne æder alle kagerne,
tager på Grand Canaria for de hjemløses penge, hæver skatterne og frækt
bøvser befolkningen lige i ansigtet!
Med Lykketoft som khalif og Marianne Jelved som storvisir for indvandringen!

Det skal vi ha!))

Hilsen
Jens

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 18-01-05 20:44

> [...]
> bøvser befolkningen lige i ansigtet!
> Med Lykketoft som khalif og Marianne Jelved som storvisir for indvandringen!

Kære Jens, jeg må i den forbindelse henvise til pamperen Peter Brixtofte
som drak rødvin og åd løs for de hårdt arbejdende borgeres penge. Folk
som ham siger vi nej tak til (og dem er der mange af i de borgerlige
rækker).

Vi siger nej tak til de fundamentalistiske præster fra Dansk Folkeparti
som har udtrykt holdninger der stærkt imod holdninger som var fremme i
30'erne og 40'ernes Europa, den gang blot med en anden befolkningsgruppe
som syndebuk.

Vi siger nej tak til nedskæringer på de sociale områder som du sikkert
aldrig har hørt om fordi du kun interesserer dig for invandringspolitik.

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 01:18

Jimmi Pedersen <monz@io.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Brixtofte som drak rødvin og åd løs for de hårdt arbejdende borgeres
> penge. Folk som ham siger vi nej tak til (og dem er der mange af i de

Han er jo en færdig mand, og er iøvrigt gået over til CD.

> [...]
> Folkeparti som har udtrykt holdninger der stærkt imod holdninger som
> var fremme i 30'erne og 40'ernes Europa, den gang blot med en anden

Den er for billig. Det kunne selv Goebbels have gjort bedre.

> Vi siger nej tak til nedskæringer på de sociale områder som du sikkert
> aldrig har hørt om fordi du kun interesserer dig for
> invandringspolitik.

Hvilke nedskæringer? På skatterne?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer