?mulig TERROR til folketingsvalget?
Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 18-01-05 19:51

Nedenstående trussel vedrørende det kommende folketingsvalg kommer
sandsynligvis fra personer som pt. opholder sig internt i landet.

Hvis terroren bliver ført ud i livet kan jeg love gerningsmændene samt
den gruppe af befolkningen som disse har relationer til at så bliver
fremtiden sandsynligvis vand i mod hvad de har måttet gennemleve hidtil.

PET: Øget terrortrussel under valg

Der er en forhøjet terrortrussel under det kommende folketingsvalg,
vurderer Politiets Efterretningstjeneste (PET).

Derfor sætter PET nu flere sikkerhedsforanstaltninger i værk, oplyser
PETs chef, Lars Findsen.

- Situationen er en anden denne gang i forhold til ved tidligere valg.

Nogle af foranstaltningerne vil være synlige, mens andre ikke vil,
siger han.

Lars Findsen lægger ikke skjul på, at man har terrorangrebet i Madrid
i baghovedet. En række bomber sprang i flere morgentog få dage før det
spanske parlamentsvalg.

Link til artikel:
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=228322

I den anledning har politimester Lars Findsen bl.a. udtalt følgende til
pressen:

"Målet med anmodningen er at skabe et øget opmærksomhedsniveau, at aktivere
så mange øjne og ører som muligt. Der er ikke tale om en ændring i det
konkrete trusselsniveau og ikke en formel skærpelse af det generelle
beredskab, som har været forhøjet siden terrorhandlingerne i USA 11.
september 2001.

Men den seneste udvikling indebærer en ændring i den generelle situation.
Det er i den forbindelse væsentligt at være opmærksom på det forhold, at
Madrid er det første egentlige terrorangreb på europæisk grund, når man ser
bort fra Tyrkiet, siden 11. september 2001.

Det er en ny udvikling, som gør, at vi har fundet det relevant at henstille
til øget opmærksomhed hos relevante myndigheder og operatører."

link til citat: http://www.pet.dk/Nyheder/%C3%98get%20opm%C3%A6rksomhed.aspx

begin 666 clearpixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-05 20:13

IzlaamIzNoGood@hotmail.com wrote:
> Nedenstående trussel vedrørende det kommende folketingsvalg
> kommer sandsynligvis fra personer som pt. opholder sig internt i
> landet.
++++++++++++++++++++++++++++++
Ja det er H.C. Andersen-år!
"Hyp alle mine terrorister"!

"Årh! Må vi ikke nok få en terrorist? Bare sådan en lille bitte én"?
Så vi kan give alle vores "James Bonder" noget at bestille!

Hilsen
Jens

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 20:20

> [...]

> Madrid er det første egentlige terrorangreb på europæisk grund, når man ser
> bort fra Tyrkiet, siden 11. september 2001.

Før 11. september 2001 var terror ikke ukendt i Europa - modsat USA.

> Det er en ny udvikling, som gør, at vi har fundet det relevant at henstille
> til øget opmærksomhed hos relevante myndigheder og operatører."

Jeg tror faktisk, de fleste borgere er opmærksomme uden at være bange.
Så vidt jeg ved, har bomberyddere været tilkaldt til flere efterladte
tasker og pakker, og kun Enhedslisten blev skræmt af pulverbrevet til
Statsministeriet, som udløste et beredskab, som stort set fungerede.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 20:25

Boerge wrote:
> kun Enhedslisten blev skræmt af pulverbrevet til
> Statsministeriet, som udløste et beredskab, som stort set fungerede.

Det må du gerne dokumentere!
Der var ingen af folketingsmedlemmerne der til at starte med, fik at vide
hvorfor de ikke måtte forlade Christiansborg!

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history."

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 21:28

Allan Riise wrote:

> Det må du gerne dokumentere!
> Der var ingen af folketingsmedlemmerne der til at starte med, fik at vide
> hvorfor de ikke måtte forlade Christiansborg!

Jeg har kun hørt, at et medlem af Enhedslisten krævede en undersøgelse
af, hvorfor folketingsmedlemmerne ikke blev bange.

Jeg har ikke hørt, at folketingsmedlemmerne ikke blev orienteret om
situationen. Det kan skyldes, at jeg ikke følger særlig godt med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 21:36

Boerge wrote:

> Jeg har kun hørt, at et medlem af Enhedslisten krævede en undersøgelse
> af, hvorfor folketingsmedlemmerne ikke blev bange.

Det må du kunne linke til!

> Jeg har ikke hørt, at folketingsmedlemmerne ikke blev orienteret om
> situationen. Det kan skyldes, at jeg ikke følger særlig godt med.

Så lad være med at udtale dig.

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 23:44

On Tue, 18 Jan 2005 20:19:57 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

>Før 11. september 2001 var terror ikke ukendt i Europa - modsat USA.

Mon ikke du skulle læse lidt amerikansk historie. Du ved jeg har
tilrådet det mange gange, da konkret viden er bedre end fantasier.
Jeg vil give dig et par hints:
1.   Oklahoma
2.   Præsident (bang)
Skulle ovenstående helt i tråd med forventningen ikke hjælpe, kan
andre fortsætte listen til den bliver alenlang.

Regards Croc®

Fra : Lars Månsson

Dato : 19-01-05 20:07

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse

> Før 11. september 2001 var terror ikke ukendt i Europa - modsat USA.

Hvad med kkk ( ku klux klan og ikke Korsør Kart Klub )
men hvad det kun neger, jøder mv. som det gik ud over
eller hvad med den hvide mands over greb på indianer
eller.. men hvis du definer terror=muslimer så har du ret.

-Lars-

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 20:08

Der bliver ikke noget terrorangreb. Endnu en panik der er pisket op af
højrefløjen. Folk går jo i panik bare de ser noget mel spildt på et gulv.

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 20-01-05 13:03

"Jimmi Pedersen" <monz@io.dk> skrev i en meddelelse
> Der bliver ikke noget terrorangreb. Endnu en panik der er pisket op af
> højrefløjen. Folk går jo i panik bare de ser noget mel spildt på et gulv.

Det troede de også i Spanien ved sidste valg = "Der bliver ikke noget
terrorangreb" og vi ved forhåbentlig alle hvordan det gik.

"Endnu en panik der er pisket op af højrefløjen." = Harmonerer ikke særlig
godt med at højrefløjen i DK sandsynlivist taber valget (som det skete i
Spanien ) i tilfælde af et terrorangreb i valgperioden.,

Fra : Lyrik

Dato : 20-01-05 13:37

> [...]
> særlig godt med at højrefløjen i DK sandsynlivist taber valget (som
> det skete i Spanien ) i tilfælde af et terrorangreb i valgperioden.,
+++++++++++++++++++
Giv nu ikke Jelved gode idéer om hvad hun muligvis kunne medbringe i sin
allestedsnærværende håndtaske!

Hilsen
Jens

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 20:31

Boerge har ikke fulgt med:
> Før 11. september 2001 var terror ikke ukendt i Europa - modsat USA.

Terror var ukendt i USA før 9/11?
Hvad kalder du så f. eks. bombningen i Oklahoma City i 1995?

-jj-

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 20:49

J. Junge wrote:
> Boerge har ikke fulgt med:
>
> Terror var ukendt i USA før 9/11?
> Hvad kalder du så f. eks. bombningen i Oklahoma City i 1995?

En forstyrret mands arbejde, med hjælp fra en lige så forstyrret mand.
Begge højredrejede Amerikanere, som intet har med terror som sådan at gøre,
for terror er "med frygt at opnå sine ideologiske/politiske mål."

Allan Riise

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 21:34

J. Junge wrote:

> Terror var ukendt i USA før 9/11?
> Hvad kalder du så f. eks. bombningen i Oklahoma City i 1995?

Hvis den blev opfattet som terror, har USA ganske rigtigt kendt til
terror nærmest lige så længe, som USA har eksisteret. Der har altid
været et utal af private hære med egne træningsfaciliteter samt ret til
at bære våben.

For amerikanerne var bombningen i Oklahoma City nok banal kriminalitet.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-01-05 22:24

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message

> [...]
> af private hære med egne træningsfaciliteter samt ret til at bære våben.

Der var bombningen i Wall Street 16. sept 1920, med over 30 døde og masser
af sårede.

Det var iøvrigt året hvor de to gutter, som AHW har brugt som bevis på at
USA er forbryderisk, blev arresteret, - Sacco og Vanzetti. Sjovt at manden
må tilbage til 1920 for at finde sine "beviser".

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 21:23

Allan Riise wrote:
> [...]
at gøre,
> for terror er "med frygt at opnå sine ideologiske/politiske mål."

Så du mener ikke, at en militant antiføderalists angreb på en
regeringsbygning på årsdagen for Waco-massakren havde til formål at
skabe frygt og fremme politiske mål?

Hmm, hvad så med the Unabomber?

Iøvrigt var der jo et muslimsk forsøg på at bombe World Trade Center
allerede i 1993. Så uanset om du ikke vil tælle "hjemmedyrkede"
terrorister med, var det absolut ikke ukendt i USA før 11. september
2001, som Boerge skrev.

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 01:20

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hmm, hvad så med the Unabomber?

- og korstogene?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 22:21

Boerge wrote:
> For amerikanerne var bombningen i Oklahoma City nok banal
kriminalitet.

Den beskrives almindeligvis som den værste terrorhandling på
amerikansk jord før 11. sep. 2001.

Men du mener måske at de 168 døde var ofre for et mislykket
indbrudsforsøg eller lidt hærværk?

-jj-

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 22:51

J. Junge wrote:

> Den beskrives almindeligvis som den værste terrorhandling på
> amerikansk jord før 11. sep. 2001.

Så virker den voldsomme panik efter 11. september 2001 underlig.

> Men du mener måske at de 168 døde var ofre for et mislykket
> indbrudsforsøg eller lidt hærværk?

Det er ikke så interessant, hvad jeg mener. For amerikanerne var det
åbenbart ikke alarmerende.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 03:48

> Så virker den voldsomme panik efter 11. september 2001 underlig.

> Det er ikke så interessant, hvad jeg mener. For amerikanerne var det
> åbenbart ikke alarmerende.

For det amerikanske Cirkus Mili betød 2001-terroren fordoblet rigdom, magt
og ære

For TV-seeren blev den aparte og isolerede terror gjort langt mere
alarmerende end den var.

Det der bør alarmere med ved islam er magtovertagelses-risikoen i EU.

At Israel ønsker problemer og derfor bygger for lidt mur og for sent,
vedrører ikke os.

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 23:24

Boerge skrev:

> Så virker den voldsomme panik efter 11. september 2001 underlig.

Hvorfor? 9/11 var selvfølgelig langt værre og kostede næsten 20
gange så mange ofre.

> Det er ikke så interessant, hvad jeg mener. For amerikanerne var det

> åbenbart ikke alarmerende.

Jeg forstår ikke, hvorfor du tror, at amerikanerne ikke tog Oklahoma
City-bombningen alvorligt.
Læs for eksempel her, hvis du vil være klogere:
http://www.cnn.com/US/OKC/daily/9512/12-30/index.html

-jj-

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 01:29

G.B. sludrer:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> - og korstogene?

Foregik ikke i USA. Fjollehoved.

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 01:37

> Foregik ikke i USA. Fjollehoved.

Nejda, men jeg har erfaring for, at folk, som drager unabomber frem i
debatter om islamisk terrorisme for at relativisere denne, hurtigt begynder
at føre korstogene ind i debatten. Derefter forsøger de sig med Hitler, som
de mener, var kristen.

Selv fjollehoved. Ti år i dk.politik gør, at man har hørt alle de islam-
apologetiske argumenter utallige gange før.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 03:23

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> begynder
> at føre korstogene ind i debatten. Derefter forsøger de sig med Hitler,

Det har jeg aldrig hørt nogen påstå. Men en sætning med Hitlers underskrift
under, er svær at finde vedr nogen af de udtalelser der tillægges ham
fx nedenstående.

"Kristendom er en religion for slaver og tåber, for 'de sidste skal blive de
første og de første de sidste". Adolf Hitler (og Martin Bormann, SS )

Denne sætning er nedskrevet af en af hans venner og kaldes "ordret fra
Hitlers dagligstuesamtler med nazi-toppen", men er nedskrevet i 1945-47,
hvor nedrakning af Hitler kunne sikre dig mod at blive sendt til Stalins
arbejdslejre.
Meget der tilskrives Hitler, er derfor næppe sagt af ham. Ovenstående er dog
bekræftet fra mange sider.
Som alle politikere talte Hitler med to tunger og når der var mange
kulturkristne - eller katolikker - i publikum, nævntes ikke ovenstående
ateistiske holdning.

> Selv fjollehoved. Ti år i dk.politik gør, at man har hørt alle de islam-
> apologetiske argumenter utallige gange før.

De fleste danske islam-tilhængere distancerer sig fra Hitler. Ganske få
terroristiske muslimer køber "Der Kampf" som er så kedelig og forældet og
tam i sin jødekritik, at ingen læser den.
At være nazi-apologetisk kræver viden - Rahmed Ahmed, der har en
radiostation i Sverige, er vist eneste skandinaviske muslim, der evner at
være nazi-apologetisk.
Jeg bliver ikke muslimsk på nogen måde af at være nazi-apologetisk, ligesom
en forsvars advokat der er morder-apologet ikke er morder eller tilhænger af
mord.
Tingene er komplicerede - så overvej dine ordvalg , hvis meningsfuld
bold-ej-mand debat tilstræbes.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 01:54

G.B. blander sig i en tråd, han åbenbart ikke har læst:
> [...]

begynder
> at føre korstogene ind i debatten. Derefter forsøger de sig med

Du har jo slet ikke læst, hvad diskussionen her handler om.
Jeg svarede på Boerges påstand om at USA ikke kendte til terror inden
9/11, hvilket selv du må indrømme er noget åbenlyst sludder.
Som eksempler har jeg nævnt Oklahoma City, Unabomber og det første
forsøg på at bombe WTC.

Du tillægger mig holdninger, som jeg ikke har givet udtryk for.
Jeg prøvede ikke at relativere nogetsomhelst. Jeg argumenterede for at
USA kendte til terror inden 9/11, fordi en anden debattør påstod det
modsatte - og et af mine eksempler var ovenikøbet et forsøg udført
af fanatiske muslimer.

Mht lederen af Det tredje Rige, så plejer jeg at følge den uskrevne
regel, at man automatik har tabt diskussionen, hvis man inddrager
Hitler.
Nogenlunde det samme gælder korstogene.

> Selv fjollehoved. Ti år i dk.politik gør, at man har hørt alle de
islam-
> apologetiske argumenter utallige gange før.

Hvad har mit indlæg med islamapologetisme at gøre?
Jeg har jo ikke påstået, at pre-9/11 terrorisme på amerikansk jord
undskylder hverken angrebet på WTC eller nogetsomhelst andet. Det var
slet ikke det, vi snakkede om.

Ti år i dk.politik har åbenbart hverken lært dig anstændig
debatteknik eller at læse indlæg ordentligt i deres sammenhæng,
inden du svarer på dem.

-jj-

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-05 03:43

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message
> [...]

9/11, hvilket selv du må indrømme er noget åbenlyst sludder.
Som eksempler har jeg nævnt Oklahoma City, Unabomber og det første

Da Muhamed-efterfølgernes erobringer nærmede sig Europa, kaldte paven for
første gang til korsdog, der efterlignede islams lovreligiøse HELLIG KRIG

Jøder og calvinister har gjort næsten alle USA's krige hellige krige

I så forskruet gerningsretfærdigt åndelig klima, kan opstå aparte
individualister som Unabomber og Oklahoma City bomber, hvor dog justitsmord
også kan indgå, fordi USA har et mærkværdigt retssystem, der sjældent lever
op til Hollywood glansbillederne af det.

Muslim-terror har dræbt mange amerikanere især før 9 11 2001 og især i
Europa og Mellemøsten, hvor muhamedanere har gået målrettet efter
USA-borgere ved gidseltagninger mm.

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 13:44

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad har mit indlæg med islamapologetisme at gøre?

Mea culpa. Det har det ikke. Sorry.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 13:48

G.B. tager det som en gentleman:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Mea culpa. Det har det ikke. Sorry.

Alt forladt.

-jj-

Fra : måske

Dato : 27-01-05 02:04

<IzlaamIzNoGood@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nedenstående trussel vedrørende det kommende folketingsvalg kommer
> sandsynligvis fra personer som pt. opholder sig internt i landet.

internt i landet ahem... og externt vil så være, hvorhenne????

> [...]
> Der er en forhøjet terrortrussel under det kommende folketingsvalg,
> vurderer Politiets Efterretningstjeneste (PET).

Det danske folketingsvalg er jo også en kæmpe trussel mod hele den
islamiske verden - det er nok sikrest ikke at stemme.
> Nogle af foranstaltningerne vil være synlige, mens andre ikke vil,
> siger han.
Der var du nok ikke så smart... det skulle have været hemmeligt .. nu ved
de det og passer mere på.. uha

> Lars Findsen lægger ikke skjul på, at man har terrorangrebet i
Madrid
> i baghovedet.
Stik ham en kodymagnyl - det må være smertefuldt.... og så i baghovedet