Bliver spændende at se hvor pengene skal ~
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-01-05 16:55

Ja så kom valget - egentlig ikke som en overraskelse.
Det bliver spændende at få oplyst om hvor regeringen mener pengene til de
7 valgløfter skal komme fra.
Umiddelbart bliver der tale om ret mange penge - eksempelvis ved at
reducere forældrebetalingen til børneinstitutioner fra det nuværende max
på 33 procent. Hvis der er tale om at det er kommunerne, der skal bære
byrden, er det vel egentlig en ganske gratis omgang som regeringen her
byder på?

--
Frank Løkkegaard
Jeg skælver for mit land, når jeg tænker på, at Gud er retfærdig. Thomas

Fra : Tim

Dato : 18-01-05 17:43

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
> på 33 procent. Hvis der er tale om at det er kommunerne, der skal bære
> byrden, er det vel egentlig en ganske gratis omgang som regeringen her

Tjahh... økonomien i Danmark går jo så godt, at vi ved siden af
skattestoppet endog har råd til at betale af på gælden. Selvom den enkelte
har flere penge til sig selv om måneden, så fosser pengene ligefrem ind i
statskasse, så mon ikke der skulle være råd til lidt, her og der?

.... og velkommen tilbage forresten

Tim

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 18:48

Frank Løkkegaard wrote:

> Umiddelbart bliver der tale om ret mange penge - eksempelvis ved at
> reducere forældrebetalingen til børneinstitutioner fra det nuværende max
> på 33 procent.

I går var det et socialdemokratisk valgløfte. Har regeringen overtaget
det? Nå, Socialdemokraterne har overtaget regeringens løfte om et løft
til de dårligste skoler, så de er åbenbart begyndt at bytte løfter.

Måske skal vi vælgere tænke på menneskesyn i stedet for valgløfter:

- Ligger ansvaret for skabelse af arbejdspladser hos staten (regeringen)
eller den private sektor?
- Skal f.eks. indvandrere betragtes som undermennesker, der skal tages
særlige hensyn til, eller som mennesker på lige fod med europæere?
- Skal samfundet tilpasses til dem, der skriger af smerte, når der sker
noget i verden, de ikke har indflydelse på endsige kan kontrollere?
- Skal staten betjene eller belære befolkningen?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-05 19:54

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> max på 33 procent. Hvis der er tale om at det er kommunerne, der
> skal bære byrden, er det vel egentlig en ganske gratis omgang som
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvad med det her:
"Statens indtægter var i 2004 23,3 milliarder kr. højere end ventet:
http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=227798

Hilsen
jens

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 08:52

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> writes:
> [...]
>har flere penge til sig selv om måneden, så fosser pengene ligefrem ind i
>statskasse, så mon ikke der skulle være råd til lidt, her og der?

Ja, økonomisk går det jo helt godt - i hvert fald set med statskassens
øjne. Nye jobs derimod blev der ikke genereret så mange af, som der der
ellers blev argumenteret for, da regeringen bød på skattelettelser sidste
forår.
For en liberal som dig, må det da egentlig være lidt trist med de 23 mia
uventede skattekroner
Pointen er selvfølgelig at det ikke kan fortsætte, såfremt der ikke kommer
nye jobs til - navnlig set i lyset af den udflytning af jobs vi oplever -
med Lego som seneste eksempel.

>... og velkommen tilbage forresten

Mange tak!

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 08:58

Boerge <zxdfawd@asdf> writes:

>I går var det et socialdemokratisk valgløfte. Har regeringen overtaget
>det? Nå, Socialdemokraterne har overtaget regeringens løfte om et løft
>til de dårligste skoler, så de er åbenbart begyndt at bytte løfter.

Jamen det har fortsat ikke en pind at gøre med hvad det var, jeg spurgte
om. Jeg forholdt mig til at regeringen hævder at deres valgløfter er fuldt
finansierede, men intet nævner om hvordan. I den forbindelse giver det
ikke mening at pege på hvad de andre vil.

Fra : Boerge

Dato : 19-01-05 14:52

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> finansierede, men intet nævner om hvordan. I den forbindelse giver det
> ikke mening at pege på hvad de andre vil.

Helt enig. Det overraskede mig bare, at Venstre havde givet samme løfte.

Jeg har nu ikke tænkt mig at følge valgkampen, da Socialdemokraterne og
deres støttepartier har virket for arrogante, mens de var i opposition.
De nægtede nærmest at acceptere den kendsgerning, at de havde mistet
regeringsmagten, og nægter fortsat at acceptere Folketingets flertals
beslutning om deltagelse i en koalition med USA mod Irak. Da de var nødt
til at erkende, at de havde mistet regeringsmagten, fremlagde de noget,
der lignede den politik, Dansk Folkeparti åbenbart havde succes med, men
Socialdemokraterne tog kraftigt afstand fra før valget. Derfor tror jeg
ikke på seriøsiteten hos Socialdemokraterne og deres støttepartier. Det
er nemlig i modgang, både mennesker og partier viser deres sande natur.
(Nej, det er ikke en behagelig erkendelse for mig.)

For mig er de borgerlige partier dog kun det mindste onde, og jeg har
tidligere været medlem af Centrumdemokraterne. Egentlig har jeg mest
lyst til at undlade at stemme ved folketingsvalget, men dermed stemmer
jeg jo ikke imod Socialdemokraternes arrogante forhold til demokrati.
Da jeg bor i Randers, kan løsningen blive, at jeg stemmer på Randers'
borgmester, som er folketingskandidat for Venstre, fordi hans ambitioner
er rigeligt store til en forholdsvis lille kommune som Randers.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 09:03

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:
>Hvad med det her:
>"Statens indtægter var i 2004 23,3 milliarder kr. højere end ventet:
>http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=227798

jeg vidste den ville komme - forløbig ta'r jeg den helt med ro. Ingen
ved helt hvor pengene kommer fra, ingen ved helt om der er tale om en fejl.

Men er det disse penge der skal bruges, er det for så vidt helt fint med
mig - så kan jeg blot ikke forstå at regeringen ikke siger det. Det ville
da være et formidabelt godt valgkampargument.

Fra : Joakim von And

Dato : 19-01-05 10:36

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 33 procent. Hvis der er tale om at det er kommunerne, der skal bære
> byrden, er det vel egentlig en ganske gratis omgang som regeringen her

Finansieringen af den 24 mia kr store udgiftspakke skal hentes i det 30 mia.
kr økonomiske råderum i 2010-planen.

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 10:42

Joakim von And wrote:
> "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Finansieringen af den 24 mia kr store udgiftspakke skal hentes i det
> 30 mia. kr økonomiske råderum i 2010-planen.

Som kun er der, hvis der er + 28.000 flere i arbejde.
Altså finansieret på, *hvis*.

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history." Aldous Huxley

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-01-05 11:23

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Som kun er der, hvis der er + 28.000 flere i arbejde.
> Altså finansieret på, *hvis*.

Ligesom når vi køber hus eller bil?!

Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 15:41

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Ligesom når vi køber hus eller bil?!

Køber du ting på at du *måske* for lønforhøjelse?
Det er hvad regeringens "hvis" svarer til, når du vil lave den vinkel!

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-01-05 16:05

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Køber du ting på at du *måske* for lønforhøjelse?

Jeg køber ting på at jeg *måske* stadigvæk har et job om 6 måneder.

> Det er hvad regeringens "hvis" svarer til, når du vil lave den vinkel!

Det er nemmere for "Regeringen", De kan jo bare - som altid i de sidste 30
år - kradse mere ind!

Der er slet ikke nogle "hvis'er" her!!

Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 16:29

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Jeg køber ting på at jeg *måske* stadigvæk har et job om 6 måneder.

Ellers er du jo forsikret!

> Det er nemmere for "Regeringen", De kan jo bare - som altid i de
> sidste 30 år - kradse mere ind!
>
> Der er slet ikke nogle "hvis'er" her!!

Nej da, kender du ordet skattestop, som også gælder afgifter!?

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 24-01-05 16:38

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Ellers er du jo forsikret!

Mod Hvad?

Hverken min husleje eller mit billån bliver da betalt i tilfælde af (lad os
bare bruge det nyeste plus-ord) Arbejdsledighed.

> Nej da, kender du ordet skattestop, som også gælder afgifter!?

Jeg har da hørt ordet - meneh jeg kan ikke rigtigt se hvad det betyder i
praxis.

Det har hverken sat sig spor i bundlinien på min lønseddel eller på "De
Samlede Skatter og Afgifter" (OP også forrige år og i år med 20 Mia Kr).

Fra : Allan Riise

Dato : 24-01-05 17:23

Frithiof Andreas Jensen wrote:

> Mod Hvad?
>
> Hverken min husleje eller mit billån bliver da betalt i tilfælde af
> (lad os bare bruge det nyeste plus-ord) Arbejdsledighed.

*Du* er da forsikret imod arbejdsløshed, neten via privatforsikring, eller
via Sataen, og da I vedbliver med at sige at der er arbejde nok, og derr da
jo kommer mindst 1000 job til pr. måned, det er jo det du bl.a. advokerer
for, så har du jo dit på det tørre, ikke?

Kan du se hvor det fører hen?
Nemlig at det er lige så usikkert som at spå om regn 14 dage frem, man kan
formode det, og der kan være tegn på det, men man kan ikke være sikker.
Hvordan kan man så kald det for fuldt finansieret, det *er* jo et hvis!

> [...]
>
> Det har hverken sat sig spor i bundlinien på min lønseddel eller på
> "De Samlede Skatter og Afgifter" (OP også forrige år og i år med 20

Jeg tror at det ville blive alt for mange penege der skulle drives ind via
halvskjulte metoder, så den går næppe, så er der da nada troværdighed
tilbage!
Men:
Stem på Venstre, og det stiger stadig!
Nemlig..

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-01-05 11:04

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> *Du* er da forsikret imod arbejdsløshed, neten via privatforsikring, eller
> via Sataen,
^
"den store Satan: Velfærstaten" )

Pah - De godt 8700 *efter skat* på støtten er Nul & en Skid i en normal
husholdning - man skal på Bistand før det batter til noget. Den "Private"
løber ud efter eet år og har en karenstid på 3 måneder; d.v.s at man skal
have sparet omkring 4 mdrs nettoløn op også. Udover at forsikringspræmien -
sjovt nok - svarer til "Skattelettelsen".

> og da I vedbliver med at sige at der er arbejde nok, og derr da
> jo kommer mindst 1000 job til pr. måned, det er jo det du bl.a. advokerer
> for, så har du jo dit på det tørre, ikke?

*I* ???? *Jeg* har ikke sagt noget i den retning - du må da gerne Google
noget ud, hvis du tror du kan!

> Kan du se hvor det fører hen?

Næh. - Min Pointe er at JEG, på linie med mange andre Almindelige Mennesker,
tager et langt større og mere risikabelt væddemål end en flok forkælede
politikere hvis største risiko i livet er at de kommer til at ryge ud på at
bryde et valgløfte - hvis det nu ikke går som de prædiker - med fuld
Ministerpension og Job i Bruxelles naturligvis.

> Nemlig at det er lige så usikkert som at spå om regn 14 dage frem, man kan
> formode det, og der kan være tegn på det, men man kan ikke være sikker.
> Hvordan kan man så kald det for fuldt finansieret, det *er* jo et hvis!

Der er *Altid* et Hvis:

At pinde rundt i fortolkninger af "Fuld Financieret" trækker diskussionen
ind på et nørd-plan hvor man skal have en doktorgrad i statsfinanser for at
kunne debattere kvalificeret - hvilket måske er det Lykketot vil fordi at
*Han* såmænd *Heller* ikke ved hvordan fremtiden vil tegne sig, men ikke vil
indrømme det.

Politik er Holdninger og Overbevisning - ikke Statskundskab og Økonomi (som
er de Værktøjer som bruges *Bagefter* til at gøre visionerne til
virkelighed).

> Jeg tror at det ville blive alt for mange penege der skulle drives ind via
> halvskjulte metoder, så den går næppe, så er der da nada troværdighed
> tilbage!

Du kan selv forvisse dig om at der *altid* ryger flere penge i det sorte
hul:

Finansministeriet: http://www.fm.dk/
Skatteministeriet: http://www.skat.dk/

Er som Altid de bedste kilder.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 25-01-05 04:58

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Jeg køber ting på at jeg *måske* stadigvæk har et job om 6 måneder.

Det skal man aldrig satse på.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-01-05 11:09

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Det skal man aldrig satse på.

Hvad skal man så?

Man kunne selvfølgelig bygge et halmhus selv til ca. 30,000.-- og så købe
højrenteobligationer hver gang man har et arbejde. Over 20 år ville det
blive ganske komfortabelt - men man skulle have startet sådan lige fra SU så
man oplevede en konstant fremgang i levestandard. Hvis man går fra et job
som 45-årig er der ganske langt ned.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 27-01-05 00:23

Frithiof Andreas Jensen wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message

> Hvad skal man så?

Tilpasse sit liv, så man også kan overleve uden yderligere hjælp, hvis
man skulle være så uheldig at ryge på kontanthjælp.
Sådan har jeg altid levet og det har gjort, at jeg ikke fik et økonomisk
chok, da jeg selv røg på kontanthjælp.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 10:52

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> writes:
>Finansieringen af den 24 mia kr store udgiftspakke skal hentes i det 30
>mia.
>kr økonomiske råderum i 2010-planen.

Se det er jo interessant. Udgifterne skal altså finansieres ved noget der
måske ikke virker. Det vil med andre ord sige at regeringen skal blive
ikke blot bedre, men helt utroligt meget bedre til at skabe nye jobs. De
hidtidige tre år har alt andet lige, ikke været specielt overbevisende på
den front.

Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 11:26

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> blive ikke blot bedre, men helt utroligt meget bedre til at skabe nye
> jobs. De hidtidige tre år har alt andet lige, ikke været specielt

Nu giver de skylden på konjukterene, selvom Anders og Bent i går indrømmede,
at det konjukturfald der er/har været ikke har ramt Danmark i særlig grad.
Det var også lettere beskæmmende at se Fogh, konfronteret af Marianne ang.
manglende finansiering, sige, "Åhh, det mener jeg nu at de til en stor del
er, men nu skal vi jo ikke gå op i tal"..
Hmmmm.

Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 19-01-05 11:45

> [...]
> hidtidige tre år har alt andet lige, ikke været specielt overbevisende på

Tja, nu er dansk økonomi både åben og dynamisk i sin natur, så jeg kan ærlig
talt ikke se, at regeringen har andre muligheder end at foretage
modelleringer af økonomiske fremskrivninger i henhold til den fremførte
økonomiske politik og til den forventede internationale konjunkturudvikling.

De seneste udtalelser fra erhvervslivet tyder på en generel opjustering i
forventningerne til den økonomiske vækst, til gavn for beskæftigelsen, og de
seneste tal med 17000 nye arbejdspladser, er en klar indikation heraf.

Din pessimisme synes på den baggrund at være ubegrundet.

JvA

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 11:23

> [...]
> på 33 procent. Hvis der er tale om at det er kommunerne, der skal bære
> byrden, er det vel egentlig en ganske gratis omgang som regeringen her

Tænk dig om Frank, naturligvis vil kommunerne blive kompenseret for dette.
Der er jo rigeligt at tage af, de 23,3 Mia. er sandsynligvis ikke
engangsindtægter.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 11:28

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
>>

> Tænk dig om Frank, naturligvis vil kommunerne blive kompenseret for
> dette. Der er jo rigeligt at tage af, de 23,3 Mia. er sandsynligvis

Tsk tsk tsk.
Omkalfrakteringen skal ske med indenfor samme rammaftale, altså ikke flere
midler.

Allan Riise

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 12:12

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> writes:
>Tænk dig om Frank, naturligvis vil kommunerne blive kompenseret for
>dette.
>Der er jo rigeligt at tage af, de 23,3 Mia. er sandsynligvis ikke
>engangsindtægter.

Det ved vi da intet om - altså påny en formodning. Og det er egentlig det
der er min grundlæggende pointe: At regeringen ikke oplyser hvordan de vil
finansiere deres løfter. Det er da et rimeligt krav at stille i en
valgkamp eller hur? (ja det er rimeligt sådan i al almindelighed- ikke?)

Frank

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 14:32

> [...]
> finansiere deres løfter. Det er da et rimeligt krav at stille i en
> valgkamp eller hur? (ja det er rimeligt sådan i al almindelighed- ikke?)

Der er da ikke noget der tyder på det er engangsindtægter. Der er rigelig
finansiering.

Men jeg er ganske enig, der var ikke noget behov for at øge det offentlige
forbrug, pengene burde gå tilbage til skatteborgerne og derigennem skabe
vækst.

Thorkild

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 12:17

> [...]
>modelleringer af økonomiske fremskrivninger i henhold til den fremførte
>økonomiske politik og til den forventede internationale

Det er jeg tildels enig i - blot syntes jeg det ville være klædeligt at
pege på hvad det sådan helt konkret er for nogle skøn de lægger til grund
for finansieringen af disse udgifter. Eksempelvis er det da yderst
væsentligt om en del af de reelt skal finansieres ved en ændret
byrdefordeling mellem stat og kommuner - det giver jo blot en højere
kommuneskat eller drastiske nedskæringer. Det er regeringen naturligvis i
sin gode ret til at mene er en farbar vej, men vi er som vælgere i en
tilsvarende god ret til at få ren besked. Og det synes det skorter en del
på.

> [...]
>de
>seneste tal med 17000 nye arbejdspladser, er en klar indikation heraf.

Regeringen er jo fortsat ustyrligt langt bagud i forhold til de mål de
selv har sat sig - såvidt jeg husker mangler der 35-40.000 jobs

>Din pessimisme synes på den baggrund at være ubegrundet.

Jamen det vil jeg da bestemt håbe

Frank Løkkegaard

Fra : Joakim von And

Dato : 21-01-05 15:56

> [...]
> sin gode ret til at mene er en farbar vej, men vi er som vælgere i en
> tilsvarende god ret til at få ren besked. Og det synes det skorter en del

Jeg kan kun gentage, hvad jeg skrev tidligere desangående.

Finansieringen af den 24 mia kr. store udgiftspakke skal ske med
udgangspunkt i 2010-planens økonomiske råderum på 30 mia kr.

Et økonomisk råderum, der skabes af ;

- 50-60.000 flere i beskæftigelse
- Det offentlige overskud skal årligt ligge på mellem 1,5 og 2,5 pct. af BNP
- Det offentlige forbrug må højst stige med 0,5 pct. årligt, dog 0,7 pct. i
2004.

> Regeringen er jo fortsat ustyrligt langt bagud i forhold til de mål de
> selv har sat sig - såvidt jeg husker mangler der 35-40.000 jobs

Ja, du har ret i at man halter efter de fastlagte mål.
"Ustyrligt langt bagud" lyder dog lige lovligt drastisk efter min smag.

> Jamen det vil jeg da bestemt håbe

Det samme her

JvA

Fra : Joakim von And

Dato : 21-01-05 21:25

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du ikke har set nedenstående link fra Finansministeriet tidligere, kan
det måske være af interesse.

http://www.fm.dk/1024/visPublikation.asp?artikelID=6677

Jeg har ikke kunnet finde noget, der kommer tættere på.

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 21-01-05 21:40

Joakim von And wrote:
> [...]
>
> http://www.fm.dk/1024/visPublikation.asp?artikelID=6677
>
> Jeg har ikke kunnet finde noget, der kommer tættere på.

Det er stadig ikke finansieret, medmindre man taler om tro, og det hører da
vidst ikke ind under realpolitik.

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 19-01-05 14:21

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Det bliver spændende at få oplyst om hvor regeringen mener pengene til de
> 7 valgløfter skal komme fra.

Jeg er husejer og betaler topskat - jeg ved aldeles udemærket hvor pengene
kommer fra!!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 14:35

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
writes:
>Jeg er husejer og betaler topskat - jeg ved aldeles udemærket hvor pengene
>kommer fra!!

Årh hvor synd

Spøg til side, så er det jo ikke det der er pointen - vel?

Prøv at læse tråden og du vil se at problemstillingen er en anden.

Frank

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-01-05 08:02

> Spøg til side, så er det jo ikke det der er pointen - vel?
>
> Prøv at læse tråden og du vil se at problemstillingen er en anden.

Nej - problemstillingen, set fra mit sysnpunkt - er at jeg kan vælge mellem
Fogh's Socialdemokrater og Lykketofts;

I Praxis er begge partier Omfordelere, der helt rutinemæssigt køber stemmer
ved at flytte vores egne penge fra een gruppe til en anden (med et gedigent
gebyr for administration, selvfølgelig).

I andet led kommer man til at afgøre det på de to Socialdemokratiers
"prospects" - vil man have kloge-Jelved + Holger-surmule eller Pia K og Bent
Betjent.

Nemt Ikke

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 14:42

Økonomer: Foghs regnestykke går ikke op
Professorer i økonomi mener, at regeringen bygger finansieringen af dens
valgløfter på en alt for optimistisk tro på fremtiden. Der er ingen
garanti for, at 60.000 danskere kommer i arbejde af sig selv. Heller ikke
DF og oppositionen tror på Foghs regnestykke.

Ovenstående artikel viser ganske godt hvad det er, der er problemet i
forhold til regeringens valgløfter.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 15:21

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> Heller ikke DF og oppositionen tror på Foghs regnestykke.

> Ovenstående artikel viser ganske godt hvad det er, der er problemet i

Gad vide hvad jeg skrev tidligere i tråden!

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 20-01-05 15:21

> Ovenstående artikel viser ganske godt hvad det er, der er problemet i
> forhold til regeringens valgløfter.

Problemet er snarere at vi lønmodtagere skam *husker* Lykketoft - hver
tredie måned, sådan circa, i samfulde Otte År skulle der liiige lidt mere i
kassen og vi blev velsignet med endnu nogle fantasifulde afgifter og
skatteskruer;

At "den borgerlige regering" så vælger at preservere hele circuset er jo
sørgeligt nok, men ikke så sørgeligt som den permanente bekymring for hvad
pokker det nu ville koste hver gang Svend Auken, Lykketoft eller Jelved
dukkede op på TeeVee.

Send dem ud i Mørket.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 15:00

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> writes:
>Der er da ikke noget der tyder på det er engangsindtægter. Der er rigelig
>finansiering.

Hvordan kommer du frem til den konklussion?

Men, men, men… det er da interessant hvis den nuværende regering har fået
en overraskende, uventet og helt ny permanent indtægt. Det tyder da
virkelig på at man har styr på tingene