EL--valg-kritik vedr Fogh&Tsunami
Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-05 12:42

Søren Søndergaard søgte at skyde Fogh noget hykleri i skoene ved at hans
nytårstale lovede borgfred pga katastrofe-sindslammelse.
Men snu har Fogh blot trukket den i ørerne to uger.

Fogh er ikke "manden der styrer DK".
EU og journalister , fagforeninger og departementschefer har hver lige så
stor magt som regeringen.

Især medierne har elsket nødhjælps-flippet, så det var
"uskreven-lov"-banalitet, at journalisterne skulle have et par uger til
selvsving i godhed, som de håber at kunne overføre til indvandringen.

Det bøjede Fogh sig for, pligtskyldigst.(Havde han egoistisk udskrevet valg
1.1.05 havde medierne straffet ham, som vi ser departementschefer&medier
gøre i "Javel hr minister")

At foregive hjertevarme vedr IndiskeOcean-fiskere er hyklerisk - men her har
EL ikke noget at lade V høre for.

At statsministeren burde spille med åbne kort og ikke luske med valg-dato,
er grædekone-jammer.Ingen regering kan forventes at give den trumf fra sig.

En lovændring har været foreslået, men den vendte alle andre end Z
tommelfingeren ned til

"Vi har en populær dronning. Hun må bestemme noget mere, udskrive valg i
utide og sende love til folkeafstemning". Glistrup

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 13:03

Bo Warming wrote:

> Søren Søndergaard søgte at skyde Fogh noget hykleri i skoene ved at hans
> nytårstale lovede borgfred pga katastrofe-sindslammelse.
> Men snu har Fogh blot trukket den i ørerne to uger.

Nej, Fogh har trukket udskrivelse af valg næsten så langt ud, han kunne.
Han kunne have udskrevet valg længe før flodbølgen i Asien, da han
blev opfordret til det af oppositionen, som dog først nu er ved at være
klar til at snakke om andet end Irak. For mig ser det mest ud til, at
Fogh ventede på, at oppositionen begyndte at fungere som politisk
opposition.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-05 13:55

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message

> [...]
> til at snakke om andet end Irak. For mig ser det mest ud til, at Fogh
> ventede på, at oppositionen begyndte at fungere som politisk opposition.

Eng, der er ikke noget at kritisere V for - og selv din kritik af
oppositionen er ikke særlig tungtvejende.

"Selvfølgelig er der forskel på de to partier" har Bendt Betjent lige
bedyret ved pressekonference. Hvem kan forklare andre væsentlige forskelle
mellem Fogh og hans vorte, end at Fogh er lidt mere DF-sej mht
muhamedanerne?

Det er meget længe siden, at V lugtede af kostald, mere end hvad gode
rødvine ofte gør.
En klar logik i de to funktionærpartiers symbolik-distancering kan jeg ikke
øjne - hvem kan?
Kun er der dobbelt sendetid i at være to partier - ligesom Carlsberg og
Tuborg ikke har fusioneret til een Tuberg øl.
(X-post til dk.kultur.mad+drikke undlader jeg.!)