VALG
Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 07:54

Valg 8 Februar

Nu må man håbe på at oppositionen kan påvise at denne regering's retorik om
hvor godt det går, og hvor meget de har investeret i velfærden, er det jeg
skrev, retorik, og ikke fakta!

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er nødvendigt,

Fra : Frank

Dato : 18-01-05 09:42

Hej

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> hvor godt det går, og hvor meget de har investeret i velfærden, er det jeg

Det er der jo ikke rigtigt noget det tyder på oppositionen vil være i stand
til. De har ikke kunne gøre det hidtil og de store punkter hvorom der kunne
være tvivl er gennem den sidste tid blevet lukket:

- Irak: Enighed mellem S+R og regeringen om tilstedeværelse af de danske
styrker
- Velfærdsreformer: S har fået Vetoret
- Udlændingepolitik: S har overtaget DF's politik - 10%

Jeg tror du skal indstille dig på endnu 4 år med AFR som statsminister.

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 11:34

Frank wrote:
> [...]
> hvorom der kunne være tvivl er gennem den sidste tid blevet lukket:
>
> - Irak: Enighed mellem S+R og regeringen om tilstedeværelse af de

Ja, på et FN mandat, ikke som krigsførende styrke, men som
freds/sikkerheds-skabende

> - Velfærdsreformer: S har fået Vetoret

Eller Venstre har fået det.
Afhængigt af øjnene der ser.

Det udelukker så, især sammen med skattestoppet, at man kan gøre noget som
helst ang. velfærdsforbedringer, helt frem til 2008-2009!

> - Udlændingepolitik: S har overtaget DF's politik - 10%

Men de ønsker stadig at Adm. af loven skal gennemgås, og muligvis ændres!

> Jeg tror du skal indstille dig på endnu 4 år med AFR som
> statsminister.

Det er jeg også bange for, men;
Det var et vælgerskred der fik Fogh regeringen indsat, det samme "kan" ske
igen, men har jo lov at håbe, at folk for øjnene op for, hvad deres, i
gennemsnit 200.- mere i lommen om måneden, koster velfærden!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 18-01-05 17:34

Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> Ja, på et FN mandat, ikke som krigsførende styrke, men som
> freds/sikkerheds-skabende

Håber du kan få øje på figenbladet selv!

> Eller Venstre har fået det.
> Afhængigt af øjnene der ser.
>
> Det udelukker så, især sammen med skattestoppet, at man kan gøre noget som
> helst ang. velfærdsforbedringer, helt frem til 2008-2009!

Næ, det gør det ikke. Det forudsætter bare enighed mellem VK og S.

> Men de ønsker stadig at Adm. af loven skal gennemgås, og muligvis ændres!

Kommer der ikke noget ud af, heller ikke selvom sosserne kommer til
magten, sosserne véd godt det ikke er nogen vindersag hos vælgerne.

> [...]
> igen, men har jo lov at håbe, at folk for øjnene op for, hvad deres, i
> gennemsnit 200.- mere i lommen om måneden, koster velfærden!

I gennemsnit har danskerne fået 19.000 mere til forbrug om året, det er
da lidt mere en 200 kr om måneden.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 17:39

Jesper wrote:

> Håber du kan få øje på figenbladet selv!

> Næ, det gør det ikke. Det forudsætter bare enighed mellem VK og S.

Nej, for det skal siges før et valg, og vil først blive implementeret efter
et valg, så vælgerne har et reelt valg.
Du følger vidst ikke med, gør du?

Det må du meget gerne dokumentere!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 04:01

> Det må du meget gerne dokumentere!
>
> Allan Riise

MetroXpress Tirsdag d 18. Januar 2005 s.19. Penge & Karriere:

19.000 kr mere til forbrug.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 07:45

Jesper wrote:

> MetroXpress Tirsdag d 18. Januar 2005 s.19. Penge & Karriere:
>
> 19.000 kr mere til forbrug.

Eftersom du selv så partileder debatten i går, så ved du også, at
gennemsnittet lå på mindre!
Hvad var det Fogh han sagde?

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history."

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 15:34

Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> Eftersom du selv så partileder debatten i går, så ved du også, at
> [...]

Fogh er en beskeden mand der ikke overdriver. Kom tilbage når du har
læst artiklen.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 15:41

Jesper wrote:

> Fogh er en beskeden mand der ikke overdriver. Kom tilbage når du har
> læst artiklen.

Jeg læser ikke MetrroXpress, medmindre den forefindes på nettet, du tror vel
ikke at jeg vil bruge +30 kroner på at køre frem og tilbage til Næstved!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 19-01-05 15:49

> [...]

> ikke at jeg vil bruge +30 kroner på at køre frem og tilbage til Næstved!

Det må du selv om, jeg har henvist til kilden

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 16:17

Jesper wrote:

> Det må du selv om, jeg har henvist til kilden

Du kan da i det mindste scanne den, og så tage de relevante afsnit og
omformulere dem til gruppen, eller forventer du også at når jeg skriver et
eller andet fra Scientific America at jeg så også lader det blæse i vinden?

Hvad med dine meddebattører der bor langt ude på heden og som ikke kommer i
nærheden af togstationer, skal de og jeg holdes i det uvisse.
Ufint Jesper.

Allan Riise

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 15:51

Og hvem er det så der har fået de 19.000 kroner mere til forbrug om
året? Ikke manden på bunden, ikke den enlige fattige husmor. Ikke den
ensomme ældre på plejehjemmet. Ikke den psykisk syge som ikke kan få en
behandligsplads. Ikke alkoholikeren eller narkomanen som lever en
kummerlig tilværelse på bunden af samfundet med et ønske om at komme af
med sine problemer hvis blot nogen gad hjælpe. Ikke den bosniske pige
jeg mødte som brød sammen hver gang hun befandt sig i en kælder pga det
mindede hende om krigen i hendes hjemland. Ikke kassedamen i Netto. Ikke
den enlige studerende som kæmper for at blive til noget i dette samfund.

Hvem er det så der har fået de 19.000 kroner ekstra om året?

Direktøren med 2 biler og villa på Strandvejen.

Børnefamilien med en indtægt på hundredtusindvis af kroner om året som
stadig ikke kan få det til at løbe rundt fordi de absolut skal have
villa, vovhund og dyr bil.

Akademikere som Anders Fogh Rasmussen og andre højt uddannede.

Skattespekulanter.

osv.

Stem på De Konservative eller Venstre dem ved du hvor du har... i toppen
af indkomstklassen.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 15:56

"Jimmi Pedersen" <monz@io.dk> wrote in message

> [...]
> mindede hende om krigen i hendes hjemland. Ikke kassedamen i Netto. Ikke
> den enlige studerende som kæmper for at blive til noget i dette samfund.

Jeg kan se du tilhører den primitive del af den røde vælgerskare der
forsøger at tegne et billede af Danmark i fattigdom.

Må det snart få ende med jeres plat.

> Hvem er det så der har fået de 19.000 kroner ekstra om året?

Primært den nedre middelklasse.

> Direktøren med 2 biler og villa på Strandvejen.

Direktøren har ikke fået en skid, i hans regnskab er beløbet nærmest
latterligt. Han betaler fortsat 47 gange så meget som kassedamen i skat.

> Børnefamilien med en indtægt på hundredtusindvis af kroner om året som
> stadig ikke kan få det til at løbe rundt fordi de absolut skal have villa,
> vovhund og dyr bil.

Altså dem der skaber værdierne mener du.

> Akademikere som Anders Fogh Rasmussen og andre højt uddannede.

Altså dem der skaber værdierne mener du.

> Skattespekulanter.

Hvordan ?

> osv.

Du er en nar der ikke aner hvad du taler om, det anede mig.

Thorkild

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 19-01-05 16:02

Inden for en time har man hørt Thorkild bruge ord som nar, idiot osv. om
folk som besidder en anden mening end ham. Jeg håber og har en god tro
på at denne gruppe ikke følger dette yderst beskidte sprogbrug, som ikke
nogen steder fremmer en ordentlig og sober debat.
Men en ordentlig og sober debat har jo som bekendt heller aldrig været
højrefløjens stærke side.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 16:36

> [...]
> nogen steder fremmer en ordentlig og sober debat.
> Men en ordentlig og sober debat har jo som bekendt heller aldrig været

Jeg skal da gerne indstille brugen af de ord hvis vi slipper for de
ubegavede bombardementer fra folk som dig.

Har du noget begavet, ud over propaganda, så kom med det.

Dette forum er ikke tiltænkt som opslagstavle for tumper.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 19-01-05 16:39

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
>
> Har du noget begavet, ud over propaganda, så kom med det.
>
> Dette forum er ikke tiltænkt som opslagstavle for tumper.

Hvad fanden er du nu også blevet netbetjent.
Hvorfor må folk ikke have andre holdninger end dig!?

Allan Riise

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 11:34

Allan Riise wrote:

> [...]
> hvor godt det går, og hvor meget de har investeret i velfærden, er det jeg

Det er ikke tilstrækkeligt.

Hvis oppositionen ikke kan fremlægge et realistisk alternativ, som ikke
er en gentagelse af den politik, som vælgerne kasserede ved sidste valg,
vil oppositionen også tabe næste valg stort.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : hanzen

Dato : 18-01-05 13:04

> [...]
> om
> hvor godt det går, og hvor meget de har investeret i velfærden, er det jeg

Hvis jeg var AFR ville jeg vente med at udskrive valget til i morgen.
Det ville være en god joke.
--
hilzen
hanzen

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det
er ikke vores problem!
- Leif Bork Hansen, præst. TV interview. 2000

Fra : Rune

Dato : 18-01-05 13:10
Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 18-01-05 16:10

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> [...]
om
> hvor godt det går, og hvor meget de har investeret i velfærden, er det jeg

Jeg synes *hellere* du skulle håbe på at specielt Socialdemokratiet får så
mange bask ved valget at de finder ud af at være et Arbejderparti igen!

Socialdemokraterne forbedrede virkeligt forholdene for mine bedsteforældre -
meneh det er altså længe siden; og de er døde nu. Både Stauning,
bedsteforældrene og Partiet - desværre!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 19-01-05 16:53

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> writes:
>Har du noget begavet, ud over propaganda, så kom med det.
>
>Dette forum er ikke tiltænkt som opslagstavle for tumper.

Altså Thorkild - nogle gange spekulerer jeg på hvad pokker der går galt
for dig.
I nogle debatter kan du faktisk sagtens holde en sober linie - et stykke
tid, og så kikser det hele og al råberiet tager til. Det er lidt trist og
ikke særligt befordrende for en politisk debat - for det er vel det, dette
forum er beregnet for?

Nå, fred med det - det bliver bare en smule trættende med al dit råberi og
dine evindelige negørende bemærkninger til folk der ikke deler dine
synspunkter.

Ak ja…

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-01-05 17:18

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nå, fred med det - det bliver bare en smule trættende med al dit råberi og
> dine evindelige negørende bemærkninger til folk der ikke deler dine

Jeg er da heller ikke selv glad for de perioder, men nogle gange er det
nødvendigt fordi mængden af det røde støj bliver så enorm man må forlange
lidt hjerne bag indlæggene.

Og det bliver jeg ved med.

Thorkild