(OT) Selverkendelse
Fra : Boerge

Dato : 17-01-05 20:48

Jeg må nok erkende, at jeg har genereret temmelig meget støj de seneste
dage. Måske var det en dårlig idé at vende tilbage til dette forum, når
nogle politiske debatter irriterer mig voldsomt, og jeg har begrænsede
muligheder for frigivelse af den negative energi, der følger med.

Fra nytår blev jeg førtidspensionist, efter jeg måtte erkende, at jeg er
en belastning for mine omgivelser, og begrænsede mine sociale relationer
som konsekvens af det. Det lignede et mønster, at jeg udviste en adfærd,
når jeg engagerede mig følelsesmæssigt, som førte til opfordringer til
mentalundersøgelser, frastødelse af andre eller anklager om negativitet
eller forskrækkelse af andre. Mentalundersøgelserne konkluderer oftest,
at jeg har en personlighedsafvigelse, som ikke kræver behandling, uden
det gør indtryk på dem, der opfordrer mig til en ny mentalundersøgelse.

Da jeg er et følsomt menneske, som nødig vil være en belastning for dem,
jeg holder af, undgår jeg helst nære sociale relationer, men nøjes med
sammenhænge med veldefinerede rammer, som jeg kan fungere inden for. En
konsekvens er, at jeg hverken har familie, venner eller job.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-05 21:15

Boerge wrote:
> [...]
> nøjes med sammenhænge med veldefinerede rammer, som jeg kan fungere
> inden for. En konsekvens er, at jeg hverken har familie, venner eller

Så længe man ikke truer folk, er laver sviner på sviner, er du i mine øjne
altid velkommen.
Også selvom vi ikke er enige!
Vi er her jo for at flytte grænser, andres *og* vores egne!

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Joakim von And

Dato : 17-01-05 23:50

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse
> Jeg må nok erkende, at jeg har genereret temmelig meget støj de seneste
> dage.

snip...

Hvis det er støj du bidrager med, ser jeg personligt gerne, at dk.politik
forøges med en hulens masse støj fremover

JvA

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-01-05 00:37

Boerge wrote:
> [...]
> nogle politiske debatter irriterer mig voldsomt, og jeg har begrænsede
> muligheder for frigivelse af den negative energi, der følger med.

Det er næsten som at spille tarot og lege "ånden i glasset", ikke?

Nej, seriøst: Man går til tider nærmest sort i desperat og afmægtigt
raseri...

> [...]
> at jeg har en personlighedsafvigelse, som ikke kræver behandling, uden
> det gør indtryk på dem, der opfordrer mig til en ny mentalundersøgelse.

Okay, der er måske bare ikke tilstrækkelig substans i dine
venskabsforhold?

> [...]
> sammenhænge med veldefinerede rammer, som jeg kan fungere inden for. En
> konsekvens er, at jeg hverken har familie, venner eller job.

For at være ligeledes ærlig:

Jeg har det fint med min uddannelse, godt mit deltidsjob,
alletiders med mit familieforhold til min elskede mor og min dejlige
søster foruden selvfølgelig min i praksis broderlige bedste ven.

Imidlertid har jeg bare ingen kæreste.

Jeg ville skam gerne finde en, men man bliver sgu' hurtigt lidt træt af
denne forbandet forudsigelige fisselette-feministisk forstyrrede
fruentimmertype fra fjernsynet, der fejlagtigt forestiller sig at have
krav på decideret TILBEDELSE ud fra deres "nuttede" små
forkælelsesfremkaldte prinsesse-psykoser.

Så meget for "ligestillingen".

"Ærlig mand søger (k)ærlig kvinde med henblik på dedikeret samliv og
dyrisk sex" lyder måske lidt dumt i en kontaktannonce, men det er vel
nok, hvad de fleste af os herinde egentlig savner, hvis jeg ikke tager
meget fejl.

Anders Peter Johnsen

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 10:52

Anders Peter Johnsen wrote:

> Det er næsten som at spille tarot og lege "ånden i glasset", ikke?
>
> Nej, seriøst: Man går til tider nærmest sort i desperat og afmægtigt
> raseri...

Det er helt korrekt. Når det sker, er det på tide at holde en pause og
slappe af med andre interesser. Det gør jeg så.

> Okay, der er måske bare ikke tilstrækkelig substans i dine
> venskabsforhold?

Når jeg har tænkt over det, er konklusionen altid blevet, at det er mig,
der trækker mig og endda forventer, det er nogle andre, de hilser på,
hvis de hilser i retning af mig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-01-05 14:30

> Det er næsten som at spille tarot og lege "ånden i glasset", ikke?

Æh..hvorfor lige det?

> Nej, seriøst: Man går til tider nærmest sort i desperat og afmægtigt
> raseri...

Hvis du kan gå i sort over et debatforum, er du syg i potten, min gode mand.

> Okay, der er måske bare ikke tilstrækkelig substans i dine
> venskabsforhold?

Lol, hva ba?!
Substans, din skøre skid..
Manden har en afvigende personlighed...
Sgu da ikke vennernes skyld..

Med andre ord: Du skal have professionel hjælp..

> For at være ligeledes ærlig:

Og det er du sgu!

> Jeg har det fint med min uddannelse, godt mit deltidsjob,
> alletiders med mit familieforhold til min elskede mor og min dejlige
> søster foruden selvfølgelig min i praksis broderlige bedste ven.

Ok, så er der da nogen der synes om dig.

> Imidlertid har jeg bare ingen kæreste.

Wonder why.....

> [...]
> krav på decideret TILBEDELSE ud fra deres "nuttede" små
> forkælelsesfremkaldte prinsesse-psykoser.

Problemet er vel, nu det kommer til stykket, at du ikke er en særlig
attraktiv mand, som er totalt forskuet udi den slags forhold.
Tag til Thailand eller Rusland og køb en levende lolita-dukke.
Noget siger mig at du ikke finder en skid der heller..

> Så meget for "ligestillingen".

Æhh....Ligestilling..Er det fordi at du ikke må være prinsesse?

> [...]
> hvad de fleste af os herinde egentlig savner, hvis jeg ikke tager meget

Her må du virkelig tale for dig selv, sicko.
Tror du at alle debattører er ufrivillige singler?

Det her, Anders Peter, er det særeste og mest OT'e indlæg jeg nogensinde har
set.
Skulle vi ikke holde os til emnet, inden jeg fniser mig til blods?

Michael

Fra : Tim

Dato : 18-01-05 15:15

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Her må du virkelig tale for dig selv, sicko.

Endnu en, der bevæger sig nede på Croc-niveau.

Tim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-05 15:47

Michael Kirkegaard wrote:

> Æh..hvorfor lige det?

Forudsat at Børge ellers er den samme Børge som jeg ellers kender fra
dk.livssyn.kristendom og der lige har været en spændende udsendelse om
ekcorcisme i Folkekirken fra DR2 i går aftes, er der tale om en
indforstået joke om at "invokere Djævelen" baseret på Børges udsagn om
sin deltagelse i gruppen.

Get it?

> Hvis du kan gå i sort over et debatforum, er du syg i potten, min gode mand.

Du er jo selv hinsides al formuft i din totalt irrationelle flaming af
Børge og nu også undertegnede.

Hele dit indlæg imod mig er jo eet langt hysterisk raserianfald, så
fremtur da ENDELIG om at være "syg i potten" i dèn anledning, min ven!

Hvad du imidlertid har så forfærdeligt travlt med at gå amok over fatter
jeg så ikke lige...

> Lol, hva ba?!

Det er IKKE en smiley, men derimod det omvendte.

Prøv nu lige at lægge mærke til, hvilken vej mundvigene vender, FØR du
bliver hysterisk, ikke?

> Substans, din skøre skid..

Jeg aner virkelig ikke hvad dit problem er, men det er sgu' da grotesk
som du og dilledyret i dèn grad kaster jer frådende over Børge, lige så
snart han "viser tegn på svaghed" ved blot at være ærlig om sin situation.

Jeg kan ikke lade være med at finde det betegnende når de ellers så
"pæne" skribenter herinde gang på gang smider masken og afslører sig som
brutale socialdarwinister under den pæne, hyklede overflade.

Der er sgu' da lidt langt fra alt det bedrevidende politisk-korrekte ævl
I prædiker til jeres forfærdelige opførsel mod folk, der blot måtte
kvaje sig og erkende det bagefter?

Det er jo de rene Tvind-tilstande, hvis Børge i den grad skal jordes og
mobbes skånselsløst EFTER at han altså åbent vedgår at måtte have opført
sig uheldigt?

Det er da en mærkelig måde at reagere på?

> Manden har en afvigende personlighed...
> Sgu da ikke vennernes skyld..

Man kunne måske frygte at han havde "venner" som var lige så stinkende
selvretfærdige som dig?

> Med andre ord: Du skal have professionel hjælp..

Du bør nok også selv overveje det, da du overreagerer totalt hysterisk
imod manden. Og mod undertegnede.

> Og det er du sgu!

Jada. Modsat visse andre selvfede hyklere?

> Ok, så er der da nogen der synes om dig.

Det er helt vidunderligt at observere dit stærkt dalende debatniveau. Du
ligger og roder rundt nede i den allerlaveste form for personangreb jeg
nogensinde har oplevet på Usenet, og så har du endda dèn frækhed at
påstå at ANDRE burde søge hjælp for mentale problemer?

Det virker lidt inkonsistent?

> [...]
> Tag til Thailand eller Rusland og køb en levende lolita-dukke.
> Noget siger mig at du ikke finder en skid der heller..

Gudfaderbevares for en gang underlødige personangreb.

Hvordan kan det være at du har så travlt med konsekvent at forsøge dig
med slag under bæltestedet?

Det er da i hvert fald ikke særligt kønt.

> Æhh....Ligestilling..Er det fordi at du ikke må være prinsesse?

Jeg kan ikke se hvordan det kan være at jeg angiveligt pisser dig så
meget af ved dette indlæg og mine meninger om dèt forskruede moderne
kønsrollemønster, som så mange mænd tilsyneladende frivilligt
underkaster sig?

Krænker jeg din gudindedyrkende religion eller sådan noget?

> Her må du virkelig tale for dig selv, sicko.
>
> Tror du at alle debattører er ufrivillige singler?

Langt størstedelen herinde får tydeligvis for lidt fisse.

Og noget kunne tyde på at det også gælder dig selv, siden du åbenbart er
så åbenlyst frustreret?

> Det her, Anders Peter, er det særeste og mest OT'e indlæg jeg nogensinde har
> set.
> Skulle vi ikke holde os til emnet, inden jeg fniser mig til blods?

Emnet ER netop selverkendelse.

Måske kunne du lære lidt af vores rundkredssession her. Du kunne
tydeligvis have brug for det.

Og du må sikkert gerne låne et lommetørklæde af nogen, hvis du har brug
for at småtude lidt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-01-05 18:59

> [...]
> ekcorcisme i Folkekirken fra DR2 i går aftes, er der tale om en
> indforstået joke om at "invokere Djævelen" baseret på Børges udsagn om sin

Got it..
Skulle man ikke holde indforståede jokes private?

> Hvad du imidlertid har så forfærdeligt travlt med at gå amok over fatter
> jeg så ikke lige...

Dette er dk.politik, ikke dk.undskyldjegertil.behandling..
Amok går jeg ikke, men jeg forsøger at gøre opmærksom på at gruppen ikke er
til jeres "du er sgu god nok pis"
Børge's indlæg er både gode og indsigtsfulde, lige bortset fra dette ene,
der totalt udstiller ham og lige derefter dig.

> Det er IKKE en smiley, men derimod det omvendte.

Jeg så fint hvilken vej mundvigende vendte. Fortæl mig så, hvad skal din
smiley så betyde i dette konkrete tilfælde. Jeg tolker det som om, du syntes
det er synd for manden at ingen gider ham. Og at de mennesker han omgiver
sig med er uden "substans". Måske Børge bare er udfordret rent
adfærdsmæssig, fred være med det, og så har vennerne det sgu svært.

> Jeg aner virkelig ikke hvad dit problem er, men det er sgu' da grotesk
> som du og dilledyret i dèn grad kaster jer frådende over Børge, lige så
> snart han "viser tegn på svaghed" ved blot at være ærlig om sin situation.

Hvad "dilledyret" har som grund til at skrive som han gør er hans sag.
Hvis Børge har et problem med at være her i denne gruppe, "fordi...nogle
politiske debatter irriterer mig voldsomt, og jeg har begrænsede
muligheder for frigivelse af den negative energi, der følger med.", skulle
han holde sig væk.
Jeg fatter ikke den sympati, der pludselig opstår for en mand der åbent
udtaler, at han bliver vred over andres holdninger i sådan en grad at han
ophober raseri...

> Jeg kan ikke lade være med at finde det betegnende når de ellers så "pæne"
> skribenter herinde gang på gang smider masken og afslører sig som brutale
> socialdarwinister under den pæne, hyklede overflade.

"Pæne"...Hvordan pæne, og hvordan smider masken og hvordan afslører sig?
Hvad snakker du om?
Bare fordi jeg ikke fandt hverken Børge's eller dit indlæg for andet end
unødvendigt sludder?
Lev med det, skatter..

> Der er sgu' da lidt langt fra alt det bedrevidende politisk-korrekte ævl I
> prædiker til jeres forfærdelige opførsel mod folk, der blot måtte kvaje
> sig og erkende det bagefter?

Hvordan er "vi" politisk korrekte?
Hvordan opfører vi os forfærdeligt?
Fordi vi ikke klapper Børge og dig på hovedet og siger: "bare rolig, det
skal nok gå, du er nemlig et godt menneske"
Syntes du stadig at vi befinder os i dk.politik, trods Børge's OT-fyr?

> Det er jo de rene Tvind-tilstande, hvis Børge i den grad skal jordes og
> mobbes skånselsløst EFTER at han altså åbent vedgår at måtte have opført
> sig uheldigt?

Sagen er jo bare: Ingen har fundet Børge's opførsel uheldig...!
Så hvorfor pludselig denne store ømme serenade fra jer alle?

> [...]
> selvretfærdige som dig?

> Du bør nok også selv overveje det, da du overreagerer totalt hysterisk

Helt seriøst, hvis jeg sad med disse problemer som Børge beskriver, ja så
søgte jeg hjælp.

> [...]
> nogensinde har oplevet på Usenet, og så har du endda dèn frækhed at påstå
> at ANDRE burde søge hjælp for mentale problemer?

Det var ikke en påstand, det var et godt råd.

> Det virker lidt inkonsistent?

Hvorfor?

> Krænker jeg din gudindedyrkende religion eller sådan noget?

Ahh, du tænker på "ze fallen Madonna, wit ze big boobies"?
Nej, jeg har ingen religiøse tilhørsforhold.

> Langt størstedelen herinde får tydeligvis for lidt fisse.

Igen: Tal for dig selv.

> Og noget kunne tyde på at det også gælder dig selv, siden du åbenbart er
> så åbenlyst frustreret?

Kan man da få for meget?

> Emnet ER netop selverkendelse.

Emnet er politik...

Michael

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-05 21:33

Michael Kirkegaard wrote:

> Got it..
> Skulle man ikke holde indforståede jokes private?

Er du ikke lidt analretentiv?

(Hov, du klippede vist lige noget dèr? )

> Dette er dk.politik, ikke dk.undskyldjegertil.behandling..

Det er heller ikke "dk.frådende.aggressiv.socialdarwinisme", vel?

> Amok går jeg ikke

Du synes da lige pludselig at flippe helt ud på undertegnede?

Eller det kan du måske ikke huske?

> men jeg forsøger at gøre opmærksom på at gruppen ikke er
> til jeres "du er sgu god nok pis"

Den er da mindst lige så lidt egnet til dèn form for personforfølgelse
og tilsvininger, som du og dilledyret holder jer beskæftiget med?

> Børge's indlæg er både gode og indsigtsfulde, lige bortset fra dette ene,

Okay, dèr varierer dine motiver tilsyneladende fra dilledyrets. Men jeg
forstår stadig ikke din aggresivitet.

Ikke medmindre den er beslægtet med den direkte destruktive adfærd, som
visse børnehavebørn har det med at udvise, lige så snart de ser andre,
der leger sammen i en gruppe.

> der totalt udstiller ham og lige derefter dig.

Nu er det sådan set ikke Børge, der udstiller mig, men derimod mig selv.

Det klarer jeg selv HELT fint, tak!

> Jeg så fint hvilken vej mundvigende vendte.

Nå?

> Fortæl mig så, hvad skal din
> smiley så betyde i dette konkrete tilfælde. Jeg tolker det som om, du syntes
> det er synd for manden at ingen gider ham.

Ja, det gør jeg faktisk.

Og jeg er sgu' lidt skræmt over din afstumpethed.

> Og at de mennesker han omgiver
> sig med er uden "substans".

Nej, hans VENSKABSFORHOLD er måske bare ikke egentlige venskabsforhold,
fordi de tilsyneladende slet ikke rummer de samme dybde.

Tværtimod lyder det desværre som nogle bekendte.

> Måske Børge bare er udfordret rent
> adfærdsmæssig, fred være med det, og så har vennerne det sgu svært.

Mennesket er et socialt væsen, og det er fandme ikke skægt for NOGEN at
være alene - eller blot virkelig føle sig det - uanset hvem de så end er.

Desværre har sådanne situationer det ret hurtigt med at lede til selvmord.

Derfor tillader jeg mig altså i al uskyldighed - ligesom andre
skribenter, tilsyneladende til din udelte forargelse - bare at give
manden et anerkendende klap på skulderen og fortælle ham at han endelig
ikke skal føle sig alene og at vi andre OGSÅ har vores små problemer her
i tilværelsen. Ja, det er off-topic, men manden markerer selv tydeligt
sit indlæg som (OT) fordi han har tilsyneladende lige har brug for at
tale om noget helt andet end politik. Og så har jeg lidt svært ved at
forstå dette analretentive netbetjenteri.

> [...]
> politiske debatter irriterer mig voldsomt, og jeg har begrænsede
> muligheder for frigivelse af den negative energi, der følger med.", skulle

Det gør ikke mig noget at vi bare engang imellem tager tonen op til
overvejelse.

> Jeg fatter ikke den sympati, der pludselig opstår for en mand der åbent
> udtaler, at han bliver vred over andres holdninger i sådan en grad at han
> ophober raseri...

Han er tydeligvis ikke alene, vel?

> [...]
> Hvad snakker du om?
> Bare fordi jeg ikke fandt hverken Børge's eller dit indlæg for andet end

Hvorfor dette desperate behov for at trampe på en mand, der
tilsyneladende midlertidigt ligger ned?

> Hvordan er "vi" politisk korrekte?

Hvis jeg ikke tager meget fejl giver du den som såkaldt "ædel
antiracist" i d.p.i.

> Hvordan opfører vi os forfærdeligt?

Ved at ville benytte sig af mandens åbenhed til at angribe ham
skånselslødt hårdt og nedgørende.

Dèt opfatter jeg som fundamentalt unfair.

> Fordi vi ikke klapper Børge og dig på hovedet og siger: "bare rolig, det
> skal nok gå, du er nemlig et godt menneske"

Jeg operer bevidst ikke med denne term.

> Syntes du stadig at vi befinder os i dk.politik, trods Børge's OT-fyr?

Hvorfor denne aggression?

Fordi det er hårdt at forholde sig til at med- og modskribenter som
andet end to-dimensionelle fjendebilleder?

Det virker da rent ud sagt lidt asperger-agtigt?

> Sagen er jo bare: Ingen har fundet Børge's opførsel uheldig...!
> Så hvorfor pludselig denne store ømme serenade fra jer alle?

Delvist på grund af din egen mærkelige reaktion.

> Helt seriøst, hvis jeg sad med disse problemer som Børge beskriver, ja så
> søgte jeg hjælp.

Okay, og hvis du så begyndelsesvist åbnede op for at tale om det, og
bliver mødt af grov hån? Det virker sgu' ikke særligt konstruktivt eller
seriøst..

> Det var ikke en påstand, det var et godt råd.

Så i lige måde, da.

> Hvorfor?

Prøv nu lige engang at overveje det underlødige indhold i dit sidste indlæg.

> Ahh, du tænker på "ze fallen Madonna, wit ze big boobies"?
> Nej, jeg har ingen religiøse tilhørsforhold.

Nej, mere den kæreste du angiveligt praler af at have ude i det
virkelige liv?

> Igen: Tal for dig selv.

Det GØR jeg jo sådan set allerede.

Helt ærligt: Ville ret mange af denne gruppes mandlige debattører rende
rundt i bedste territorialfighter-stil og puste sig op og slå sig på
brystet hvis de havde et velfungerende privatliv?

Det er da tværtimod ret tydeligt at en pæn del af skribenterne er enlige
mænd?

> Kan man da få for meget?

Øj, der er vist dømt forstillelse?

> Emnet er politik...

Javel, men emnet for denne tråd er rettetligt markeret (OT).

Som du selv siger: "Lev med det, skatter!"

Anders Peter Johnsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 01:46

Michael Kirkegaard wrote:

> Dette er dk.politik, ikke dk.undskyldjegertil.behandling..
> Amok går jeg ikke, men jeg forsøger at gøre opmærksom på at gruppen ikke er
> til jeres "du er sgu god nok pis"

Der syntes ellers at være god brug for dem til at tynde lidt op i alle
de der "Du er pis"-indlæg det flyder med for tiden.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 01:36

On Mon, 17 Jan 2005 20:47:39 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

> [...]
>sammenhænge med veldefinerede rammer, som jeg kan fungere inden for. En
>konsekvens er, at jeg hverken har familie, venner eller job.

Med din optræden herinde i mente er det ganske logisk.

Regards Croc®

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-01-05 02:23

Croc® wrote:

> Med din optræden herinde i mente er det ganske logisk.

Det er for mig at se total mangel på enhver form for civiliseret
konduite, når du i den grad træder manden i fjæset selv om han altså
faktisk har modet til at indrømme en fejltagelse.

Men okay, nu har du jo så dine meget mærkelige normer...

Anders Peter Johnsen

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 11:25

Anders Peter Johnsen wrote:

> Det er for mig at se total mangel på enhver form for civiliseret
> konduite, når du i den grad træder manden i fjæset selv om han altså
> faktisk har modet til at indrømme en fejltagelse.

Desværre er den optræden mere almindelig, end de fleste forestiller sig.
Det er altid lettest at angribe dem, der næsten har overgivet sig,
især hvis man har brug for at føle sig bedre end alle andre uden at være
det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 13:25

On Tue, 18 Jan 2005 11:24:58 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

> [...]
> Det er altid lettest at angribe dem, der næsten har overgivet sig,
>især hvis man har brug for at føle sig bedre end alle andre uden at være

Vorherre til hest. Det var ikke just en undskyldning for dine samtlige
stupiditeter gennem tiden, så der er intet nyt under solen.

Regards Croc®

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-05 15:55

Croc® wrote:

> Vorherre til hest. Det var ikke just en undskyldning for dine samtlige
> stupiditeter gennem tiden, så der er intet nyt under solen.

Siden hvornår har denne gruppe heddet dk.snak.mudderkastning, kære Hr.
netbetjent?

Og hvordan kan det egentlig være at du hader Børge så meget som
tilfældet åbenlyst er?

Hvad har han da gjort dig?

Anders Peter Johnsen

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 20:15

On Tue, 18 Jan 2005 15:54:40 +0100, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Siden hvornår har denne gruppe heddet dk.snak.mudderkastning, kære Hr.
>netbetjent?

Spørg Boerge om det, eller endnu bedre google hans vrøvl gennem
tiderne.
Hvad mener du med netbetjent? Jeg har da ikke udtalt mig om hans ret
til at poste dumheder.

>Og hvordan kan det egentlig være at du hader Børge så meget som
>tilfældet åbenlyst er?

Jeg hader ham ikke, hvorfor skulle jeg dog det?

>Hvad har han da gjort dig?

Intet udover at skrive en masse vrøvl i dette forum.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 18-01-05 20:46

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Spørg Boerge om det, eller endnu bedre google hans vrøvl gennem
> tiderne.

Med dig er det ikke nødvendigt at google... man skal blot kigge på dine
indlæg herinde.

> Hvad mener du med netbetjent? Jeg har da ikke udtalt mig om hans ret
> til at poste dumheder.

> Jeg hader ham ikke, hvorfor skulle jeg dog det?

Det tror jeg såmænd heller ikke, du kan bare ikke lade en sviner-chance gå
ram forbi.

> Intet udover at skrive en masse vrøvl i dette forum.

Hvis det var tilfældet, havde du fundet en ligeværdig. Imidlertid er de
fleste herinde vist enige om, at det er dig, og ikke Boerge, der har et
vrøvleproblem.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 23:34

On Tue, 18 Jan 2005 20:45:37 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Hvis det var tilfældet, havde du fundet en ligeværdig. Imidlertid er de
>fleste herinde vist enige om, at det er dig, og ikke Boerge, der har et
>vrøvleproblem.

Det har du nok ret i da niveauet herinde til tider er fortvivlende
lavt. Der er heller ingen tvivl om at I er i flertal, men som man
siger, flertallet er kun de fleste, de er sjældent de klogeste.

Regards Croc®

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-05 15:52

Boerge wrote:

> [...]
> Det er altid lettest at angribe dem, der næsten har overgivet sig,
> især hvis man har brug for at føle sig bedre end alle andre uden at være

Det er skræmmende at se de samme skribenter, som ellers har travlt med
at udstille sig selv som "medfølende" og "politisk korrekte" udfolde sig
på denne måde.

Der synes således at være en omvendt reciprocitet imellem hvor dumme
svin folk rent faktisk er i virkeligheden i forhold til hvad der normalt
kommer ud af munden på dem.

Og hvis jeg lige må høre: Hvad er det egentlig for "en helligbrøde" du
angiveligt må have begået, siden disse to galninge i dèn grad forsøger
at jorde dig?

Anders Peter Johnsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-01-05 17:56

Boerge wrote:

> [...]
> Det er altid lettest at angribe dem, der næsten har overgivet sig,
> især hvis man har brug for at føle sig bedre end alle andre uden at være

Alene det at du har fundet det nødvendig at beskrive din personlige
situation mener jeg er fordi en eller flere har fremført et utidigt
angreb på din person i stedet for at angribe dine argumenter.

Og jeg kan lige så godt straks undskylde hvis jeg skriver noget som
måske kunne være anderledes hvis jeg havde taget din personlige
situation i betragtning.

Men jeg har altså ingen planer om at skulle sidde og tænke på om en
"mod-debattør" sidder i rullestol, mangler det ene ben, er blind på det
ene øje, har "villa, volvo og vovhund", eller andre personlige forhold.
For mig er det de meninger den enkelte skriver der tæller, ikke
personens baggrund.

Så om vi er enige eller ej er ligegyldigt. Blot vi kan få nogle herlige
debatter ud af det.

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 19:23

Finn Guldmann wrote:

> Alene det at du har fundet det nødvendig at beskrive din personlige
> situation mener jeg er fordi en eller flere har fremført et utidigt
> angreb på din person i stedet for at angribe dine argumenter.

Det var ikke hensigten. Faktisk er det oftest i den virkelige verden,
jeg har oplevet den adfærd, jeg refererede til.

Senest krævede en sagsbehandler på et tilbud på et Reva-center rettet
mod psykiatriske brugere en psykiatrisk speciallægeerklæring, selvom der
allerede forelå udtalelser fra to psykiatere og en psykolog, fordi min
adfærd overskred hendes grænser. Oprindeligt blev jeg sygemeldt, fordi
en central underviser, der også var projektleder, på et kursusforløb i
personlig udvikling mente, jeg forstyrrede undervisningen og ikke bidrog
med noget, selvom jeg løste de stillede opgaver og de hold, jeg hørte
til, oftest vandt de konkurrencer, hvor vi blev opdelt i hold. Endnu
tidligere blev jeg spurgt, hvorfor jeg altid var så negativ, fordi jeg
deltog i diskussioner i en fagforeningsbestyrelse, jeg var medlem af.

> Så om vi er enige eller ej er ligegyldigt. Blot vi kan få nogle herlige
> debatter ud af det.

Helt enig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-05 20:01

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message
> [...]
> blev jeg spurgt, hvorfor jeg altid var så negativ, fordi jeg deltog i
> diskussioner i en fagforeningsbestyrelse, jeg var medlem af.

S og V er lidet forskellige vedr psykiatri, men at V går mere ind for
SELVHJULPENHED kan betyde lidt færre med psykiske problemer i fremtiden

Det bør satses på HANDLING, så man finder ny goder i medmennesker - og I
MINDRE GRAD PÅ ORD, som via falsk smiger lover kærlighed til de svage, men
når der ikke er brug for dem, fører ord til skuffelser. Minimalstatsmålet er
om at der stilles krav om at klare mest muligt selv og evt gavne andre, så
selvtillid opbygges på resultater, og mindre baseres på de skuffende
floskler om "ære" og "trofasthed".

" Der er to slags trofasthed i kærlighed; den ene skyldes, at man
bestandig finder nye ting at elske hos sin udkårne, den anden, at man sætter
en ære i at være trofast".Rochefoucauld(solkonge-filosof og læremester for
Nietzsche og Glistrup-læremesteren, Henrik Ibsen)

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 13:24

On Wed, 19 Jan 2005 02:22:31 +0100, Anders Peter Johnsen

> [...]
>faktisk har modet til at indrømme en fejltagelse.
>
>Men okay, nu har du jo så dine meget mærkelige normer...

Hvis det havde været et enkelt tilfælde så ja, men manden har en
historie, der udelukker enkelte fejltrin. Han er samme type som Tim
altså helt uinteressant.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 18-01-05 14:00

> Hvis det havde været et enkelt tilfælde så ja, men manden har en
> historie, der udelukker enkelte fejltrin. Han er samme type som Tim
> altså helt uinteressant.

LOL

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 18-01-05 20:29

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]

"I selskab med andre, æder de dig op, i dit eget selskab æder du dig selv
op" lyder det i et at Nietzsches mere pessimistiske skrifter, og løsningen
er at lære at holde af sit eget selskab. Usenetdebat er en måde at komme
hinanden ved, uden nogen tabere, især når vi går efter bolden og ikke
manden - så udvides lykkekagen og nul infighting hvor bidder af lykkekagen
blot overføres fra A til B.

Hvis vi ikke havde disse mange dyre muslimer, kunne vi lettere skabe
meningsfulde job til udstødte danskere. Stem DF og du gavner alle andre
danskere end sagsbehandlerne.

Fra : Tim

Dato : 18-01-05 10:07

> Med din optræden herinde i mente er det ganske logisk.

At det skulle komme fra dig, må være ugens joke.

Tim

Fra : Hobert Idiart

Dato : 18-01-05 02:03

Boerge wrote:
> [...]
> sammenhænge med veldefinerede rammer, som jeg kan fungere inden for. En
> konsekvens er, at jeg hverken har familie, venner eller job.

Jeg nyder at have dig her i gruppen Børge og jeg læser dine indlæg og
svar med stor interesse.
Jeg kan genkende mig selv i meget, af det du der har skrevet og jeg
regner selv med, at et liv som førtidspensionist bliver min fremtid, da
jeg kæmper med især fysiske problemer.
Folk (famile, læge og nogle her på usenet (hej Vadmand)) hævder, at jeg
også har nogle psykiske problemer.

Fra : G.B.

Dato : 18-01-05 03:13

Boerge <zxdfawd@asdf> skrev i meddelelsen news:41ec1656$0$51589
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg må nok erkende, at jeg har genereret temmelig meget støj de seneste

Ved du hvad, Børge - du er efter min mening en af de fornuftige bidragydere
i dette forum. Det være sagt, selv om jeg ikke altid er enig med dine
synspunkter.

Jeg så skam gerne, at du hænger i og fortsætter med at skrive her! Dit
tilsyneladende lave selvværd er ubegrundet - at du bare ved det!

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Boerge

Dato : 18-01-05 11:26

G.B. wrote:

> [...]
>
> Jeg så skam gerne, at du hænger i og fortsætter med at skrive her! Dit
> tilsyneladende lave selvværd er ubegrundet - at du bare ved det!

Mange tak - også for andre skribenters rosende ord.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 13:27

On 18 Jan 2005 02:13:10 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Ved du hvad, Børge - du er efter min mening en af de fornuftige bidragydere
>i dette forum.

Man skal vist være af en speciel støbning for at opfatte dette som
ros. Fornuftige mennesker ville løbe skrigende bort.

Regards Croc®

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-05 15:56

Croc® wrote:

> Man skal vist være af en speciel støbning for at opfatte dette som
> ros. Fornuftige mennesker ville løbe skrigende bort.

Og du burde måske løbe over i dk.snak.mudderkastning?

Anders Peter Johnsen

Fra : Croc®

Dato : 18-01-05 20:18

On Tue, 18 Jan 2005 15:56:02 +0100, Anders Peter Johnsen

>Og du burde måske løbe over i dk.snak.mudderkastning?

Nope der er ingen mudderkastning involveret. Det er den rene og skære
sandhed. Ville du gerne have prædikatet fornuftig af arc@na G.B.?

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 18-01-05 20:18

Croc® wrote:
Ville du gerne have prædikatet fornuftig af arc@na G.B.?

Arrghhh

Running screaming away from the group!!

Allan Riise
--
"That men do not learn very much from the lessons of history
is the most important of all the lessons of history."

Fra : Tim

Dato : 18-01-05 20:48

> Nope der er ingen mudderkastning involveret.

Og du trækker ynkeligt i land.

> Det er den rene og skære
> sandhed.

That would be a first.

> Ville du gerne have prædikatet fornuftig af arc@na G.B.?

.... og du afleverer lige en sviner mere i processen.

Tim