Danmarks Statistik: Unge indvandrere 3 gan~
Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-05 06:32

I følge dagens Jyllandsposten på:

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2829592

har Danmarks Statistik lavet en opgørelse over merkriminaliteten blandt
15-18-årige indvandrere, som er renset for sociale uligheder.

Den viser at indvandrerne begår voldskriminalitet 3 gange så meget som
danskere i tilsvarende alder. Da statistikken tilsyneladende ikke tager
højde for, at en god del af indvandrerne er fra nærtstående lande, eller
fra ikke-islamiske kulturer, skal den nok være noget højere her.
--
Per Erik Rønne

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-01-05 09:17

Den Mon, 17 Jan 2005 06:31:39 +0100. skrev Per Rønne:
> [...]
> har Danmarks Statistik lavet en opgørelse over merkriminaliteten blandt
> 15-18-årige indvandrere, som er renset for sociale uligheder.

Nu har jeg godt nok været væk fra dk.politik* i et stykke tid, men
hører den slags ævl ikke stadig hjemme i dk.politik.indvandring?

--
Salu2, Søren

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 17-01-05 11:06

Søren Hansen skrev i meddelelsen ...

>Nu har jeg godt nok været væk fra dk.politik* i et stykke tid, men
>hører den slags ævl ikke stadig hjemme i dk.politik.indvandring?

Hvilke politiske emner kan man diskure uden det har en eller
anden form for relation til indvandrere eller deres efterkommere. ?

Hvordan kan man diskutere retspolitik uden at måtte komme ind på
de mest kriminelle dele af samfundet ?

Hvordan kan man diskutere socialpolitik uden at måtte komme
ind på de grupper der har de største sociale problemer ?

Hvordan kan man diskutere undervisningspolitik uden at komme
ind på de grupper klarer sig særligt dårligt i undervisningssystemet
og som mange agiterer for skal behandles anderledes end andre ?

osv.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Søren Hansen

Dato : 17-01-05 14:50

Den Mon, 17 Jan 2005 11:06:27 +0100. skrev Carl Alex Friis Nielsen:

> [...]
> ind på de grupper klarer sig særligt dårligt i undervisningssystemet
> og som mange agiterer for skal behandles anderledes end andre ?

Hvordan kan man skrive så meget uden at sige noget fornuftigt?

Kan du så forklare, hvad dk.politik.indvandring er til?

--
Salu2, Søren

Fra : Svend

Dato : 17-01-05 15:04

On Mon, 17 Jan 2005 14:50:26 +0100, Søren Hansen <sh@warma.dk> wrote:

>Kan du så forklare, hvad dk.politik.indvandring er til?

Den gruppe blev oprettet for mange år siden hvor disse problemer ikke
var så generelle og så tydelige og så altomfattende som
masseinvandringens problemer er nu.

Den gruppe blev oprettet for at adskille den politiske debat fra
indvandringsdebatten.

I dag er det ikke længere muligt og derfor burde den gruppe nedlægges
i det den ikke længere tjener noget formål.

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-01-05 11:23

Den Mon, 17 Jan 2005 15:03:32 +0100. skrev Svend:
> Den gruppe blev oprettet for mange år siden hvor disse problemer ikke
> var så generelle og så tydelige og så altomfattende som
> masseinvandringens problemer er nu.

Og hvem er det, der siger, at det er så "generelle og så tydelige og så
altomfattende" nu? Det gør den ene fløj, der plejede at være ovre i
dk.politik.indvandring. Har der været afholdt en afstemning, der
afgjorde, "at det havde de så sandelig ret i," så nu skal alle politiske
debatter gennemsyres af indvandringsdiskussioner?

--
Salu2, Søren

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-01-05 15:14

"Søren Hansen" <sh@warma.dk> wrote in message

> Hvordan kan man skrive så meget uden at sige noget fornuftigt?

Er det ikke lidt taberagtigt at quote *en hel post* for at *spørge om
tilladelse til at mene at den er er malplaceret* - uden at kunne forholde
sig til indholdet i øvrigt - og så ovenikøbet sætte trumf på elendigheden
ved at brokke sig over samme posts længde (som du lige selv har øget med
20%)?

> Kan du så forklare, hvad dk.politik.indvandring er til?

Fordi du heller ikke ved det!? Eller ikke gider at slå det op?

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-01-05 15:26

"Søren Hansen" <sh@warma.dk> wrote in message

> Hvordan kan man skrive så meget uden at sige noget fornuftigt?
>
> Kan du så forklare, hvad dk.politik.indvandring er til?

Det er en designeret "skraldespand" for meninger, som ikke passer sig i
dp, - og det er iøvrigt fint, hvis dem der poster links til sidste nye
kriminalitetstilfælde vil holde dem dér, så kan man tale om de overordnede
aspekter her på dp. Folk som selv synes de er "gode mennesker", mener godt
de må poste indvandringsrelateret stof i dp, det er klassens grove karle,
som kyses over i skraldespanden, og det er også OK.

Fra : G.B.

Dato : 17-01-05 15:43

Søren Hansen <sh@warma.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du så forklare, hvad dk.politik.indvandring er til?

Til at sådan nogen som dig har noget at brokke sig over.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Allan Larsen

Dato : 17-01-05 16:14

"Søren Hansen" <sh@warma.dk> skrev i en meddelelse
> Den Mon, 17 Jan 2005 11:06:27 +0100. skrev Carl Alex Friis Nielsen:
>
> Kan du så forklare, hvad dk.politik.indvandring er til?

Gruppen blev velsagtens til i et forsøg på at lukke kæften på folk med
"politisk ukorrekte" meninger. Således, at visse folk lettere kan bilde sig
ind, at det multietniske og -kulturelle Danmark per definition er lykken.

Det er tilsyneladende en yndet sportsgren endnu, men det bliver stadig
sværere for selv de værste betonhoveder at opretholde ovenstående definition
uden tvivl. Så i stedet for til stadighed at forsøge at kvæle debatten burde
man forsøge at komme med konstruktive løsninger på indvandrerproblemet.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Konrad

Dato : 17-01-05 15:36

> Nu har jeg godt nok været væk fra dk.politik* i et stykke tid, men
> hører den slags ævl

Troede ikke DST fabrikerede "ævl"...??

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-05 18:23

Søren Hansen <sh@warma.dk> wrote:

> Nu har jeg godt nok været væk fra dk.politik* i et stykke tid, men
> hører den slags ævl ikke stadig hjemme i dk.politik.indvandring?

Nej, en debat om hvordan man får unge indvandrere gjort mindre
kriminelle end de er i dag, og bedre integreret i samfundet, har da
intet med indvandring som sådan at gøre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Malene P

Dato : 18-01-05 16:35

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, en debat om hvordan man får unge indvandrere gjort mindre
> kriminelle end de er i dag, og bedre integreret i samfundet, har da
> intet med indvandring som sådan at gøre.

Nej, det hører nok nærmere til i dk.overtro

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-05 22:20

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, det hører nok nærmere til i dk.overtro

Undskyld, men det lyder nu altså som det skinbarligste vås.

Da vi jo ikke kan sende disse indvandrere, incl 2., 3. og 4. generations
indvandrere, hjem en masse, må vi finde en metode til at fjerne denne
mer-kriminalitet på. For mig at se må det ske gennem en massiv
integrationsindsats, som må gå på følgende:

Spredning af dem i beboelseskvarterer, skoler og børnehaver. Maksimum en
indvandrerfamilie per opgang i det sociale boligbyggeri. Maksimum
eksempel 25% indvandrere i den enkelte klasse og børnehave. Lektiehjælp
og ekstra danskundervisning på skolerne. Specialundervisningen lagt
efter almindelig skoletid. Det kunne være et katalog over den indsats,
der kunne være brug for.

Ja, og så må man naturligvis sørge for, at indvandrerbørn tidligt kommer
i børnehave, hvor flertallet af børnenes modersmål er dansk.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-05 09:08

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Ja, og så må man naturligvis sørge for, at indvandrerbørn tidligt kommer
> i børnehave, hvor flertallet af børnenes modersmål er dansk.

Der er også ideen med en mentor-familie pr indvandrerfamilie med problemer,
som Lykketoft kom med. Ligner det, jeg halvt i sjov et par gange har
skrevet, at der burde knyttes tre mand til hver problemnydansker, så de
kunne "bæres" rundt i samfundet. Men det er faktisk ikke så dårlig en idé,
der skal jo iøvrigt bruges mange forskellige metoder, ikke alt virker alle
vegne.

Jeg hørte i går professor Egelund fra DPU, som var meget skeptisk over for
ideen med arabiskundervisning, - man kunne da prøve det som eksperiment (jeg
ved ikke hvorfor, når resultatet under inden omstændigheder kunne bruges til
noget), men i realiteternes verden ville det være umuligt at indføre
generelt, da der jo bl.a. er utallige sprog og for få lærere, og det ville
være kontraproduktivt at sylte børn ind i arabisk. Hvis man har brug for
"dem og os" tænkning, så skal man da bare lave etniske klasser.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 13:19

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> være kontraproduktivt at sylte børn ind i arabisk. Hvis man har brug for
> "dem og os" tænkning, så skal man da bare lave etniske klasser.

For mig at se er hele idéen om at arabiske børn, født og opvokset her i
landet, skal undervises på arabisk i stedet for dansk, i rene arabiske
klasser, en idé der lægger op til segregation i stedet for integration,
til dannelsen af parallelsamfund i stedet for et samlet samfund.
--
Per Erik Rønne

Fra : Malene P

Dato : 22-01-05 04:39

> [...]

> og ekstra danskundervisning på skolerne. Specialundervisningen lagt
> efter almindelig skoletid. Det kunne være et katalog over den indsats,

Spredning af problemerne løser ingenting. Problemet består i antallet af
indvandrere, der har fået lov at strømme til i årtier -OG at de har fået lov
at medbringe og videredyrke en mentalitet, der ikke hører til her i landet.
Det er da muligt at du kan bestikke nogle få til at afholde sig fra
kriminalitet -men jeg tror ikke, at du kan fjerne det had mod det svage
danske samfund, der ligger til grund for deres kriminelle opførsel. "Vi ik
få arbejd-så vi lav balad". Så i stedet for at sprede problemerne, mener jeg
at vi skal inddæmme dem og sætte de kriminelle fremmede stolen for døren.
Kan de ikke begå sig, skal de ikke belønnes for det -så er det UD!

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 22-01-05 06:43

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Spredning af problemerne løser ingenting.

Spredning af problemerne vil øge integration og dermed på længere sigt
assimilation. Koncentration af problemerne vil øge segregation, og
betyde etableringen af varige parallelsamfund, med andre sprog end dansk
som dominerende sprog. Det er i øvrigt i det lys, vi skal se det
århusianske forslag om at bruge arabisk som undervisningssprog i
folkeskolen, for arabiske børn der er født og opvokset her i landet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Kristensen

Dato : 17-01-05 11:17

> [...]
> højde for, at en god del af indvandrerne er fra nærtstående lande, eller
> fra ikke-islamiske kulturer, skal den nok være noget højere her.

DS er kendt for at "rense", "korrigere" og fordreje enhver statistik, der
har med indvandring at gøre i politisk korrekt retning, så det tror jeg
roligt man kan regne med.

Fra : Malene P

Dato : 17-01-05 12:19

> [...]
> højde for, at en god del af indvandrerne er fra nærtstående lande, eller
> fra ikke-islamiske kulturer, skal den nok være noget højere her.

Hvordan mon det ser ud blandt de 12-15 årige og de 10-12 årige?

Malene P

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 17:06

Per Rønne skrev:
[klip]
> [...]
> 15-18-årige indvandrere, som er renset for sociale uligheder.
>
> Den viser at indvandrerne begår voldskriminalitet 3 gange så meget

Fortæller artiklen, hvor mange det drejer sig om?

Der er jo nogle, der forstår det sådan, at et flertal af indvandrerne
er kriminelle, og det fortæller dine oplysninger ikke noget om.

Er det 15% af unge danskere og 45% af unge indvandrere, der begår
voldskriminalitet, eller er det 1,5% af unge danskerere og 4,5% af
unge indvandrere?

-jj-

Fra : Per Rønne

Dato : 18-01-05 22:28

J. Junge <j_j__@hotmail.com> wrote:

> Der er jo nogle, der forstår det sådan, at et flertal af indvandrerne
> er kriminelle, og det fortæller dine oplysninger ikke noget om.

Jeg har en klar forståelse af at det også blandt islamiske
indvandrerdrenge kun er et mindretal der er kriminelle.
--
Per Erik Rønne

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 01:32

spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> ... islamiske indvandrerdrenge ...

Savle, savle, hva' PER?

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 17:38

Martin Kristensen skrev:
> [...]
der
> har med indvandring at gøre i politisk korrekt retning, så det tror

De har jo netop renset statistiken for sociale uligheder, for at ingen
kan hævde at problemet i virkeligheden er mindre.

Og så tror jeg iøvrigt det er på tide at opdatere eller kassere
talemåden "politisk korrekt". Det er ved at være lang tid siden, det
var politisk korrekt i Danmark at forsvare indvandrere.

-jj-

Fra : Jimmi Pedersen

Dato : 18-01-05 20:38

Vil give -jj- ret. Udtrykket "politisk korrekt" dækker jo efterhånden
mere over de holdninger som DF og Venstre står for.

I dagens Danmark bliver man jo næsten halshugget hvis man sige at man
går ind for fri invandring, bl.a. pga. Dansk Folkeparti's skræmmekampagner.

De "rigtige" politiske meninger i dagens Danmark er jo at udlændingene
skal ud og alt skal privatiseres. (bl.a.)

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 01:35

G.B. sænker debatniveauet:
> spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Savle, savle, hva' PER?

Meget savligt...

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 01:41

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Meget savligt...

Nemlig. PER vælger konsekvent ordet "drenge", fordi han er maskulint
lolita-fixeret. Ellers ville han vel skrive "yngre" eller "mandlige"
islamiske indvandrere, eller en lignende formulering.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 01:58

G.B. takes the low road:
> [...]

> lolita-fixeret. Ellers ville han vel skrive "yngre" eller "mandlige"
> islamiske indvandrere, eller en lignende formulering.

Du virker meget fascineret af dine meddebatørers sexliv, men hvad har
det at gøre med Danmarks Statistiks opgørelse om unge indvandreres
voldskriminalitet?

-jj-

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 05:21

J. Junge <j_j__@hotmail.com> wrote:

> G.B. takes the low road:

> Du virker meget fascineret af dine meddebatørers sexliv, men hvad har
> det at gøre med Danmarks Statistiks opgørelse om unge indvandreres
> voldskriminalitet?

I øvrigt er det det normale i udlændingedebatten at tale om unge
»indvandrerdrenge«. Ja, jeg må indrømme at jeg kun ser dette, fordi du
har svaret på Georgs indlæg; han er efterhånden havnet i mit killfilter.

Han bliver værre og værre, og hans seksuelle fantasier har efterhånden
fået frit løb, så han fantaserer om andres sexliv. Mon han selv har en
rem af den hud, han tildeler andre?

En videnskabelig undersøgelse af homofobi viser i øvrigt, at de homofobe
bliver stærkt seksuelt ophidsede af bøsseporno; ellers ville de vel også
have været ligeglade:

<http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/assault/roots/freud.html>

Som om jeg i et helt skoleår havde fået lov at undervise i folkeskolen,
fra 1. til 10. klasse, hvis jeg havde haft antydningen af pædofile
tendenser. Året efter, 2003, fik jeg så igen hold i gymnasieskolen.
--
Per Erik Rønne

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 19-01-05 12:11

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> har Danmarks Statistik lavet en opgørelse over merkriminaliteten blandt
> 15-18-årige indvandrere, som er renset for sociale uligheder.

OK, men hvorfor må vi ikke se de nøgne tal, UDEN at tallene er
manipulerede?

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 13:19

NEiL DANELAW <mail@danelaw.dk> wrote:

> "Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> OK, men hvorfor må vi ikke se de nøgne tal, UDEN at tallene er
> manipulerede?

Synes du ikke at det er nok at indvandrerne og deres efterkommere,
svenskere og nordmænd inklusive, er tre gange mere kriminelle end
etniske danskere, når der tages højde for social baggrund?
--
Per Erik Rønne

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 13:31

Per Rønne wrote:
> Synes du ikke at det er nok at indvandrerne og deres efterkommere,
> svenskere og nordmænd inklusive, er tre gange mere kriminelle end
> etniske danskere, når der tages højde for social baggrund?

Nu handler disse tal jo kun om UNGE, mandlige indvandrere og danskere
mellem 15-18 år.
Forskellen i kriminalitetsfrekvens er mindre, når man ser på mænd i
alle aldersgrupper under et.
Her er indvandrere kun cirka en halv gang (45%) mere kriminelle end
danske mænd i gennemsnit.

I reelle tal drejer det sig om at cirka 4 ud tusind mænd i Danmark
hvert år bliver dømt for vold. For indvandrere er det cirka 6 ud af
tusind.
Der er overkriminalitet, men det drejer sig stadig om et lille
mindretal (det er jeg godt klar over at du ved, Per. Jeg nævner det
bare af hensyn til Hr. Danelaw og andre, der sikkert læser med.)
-jj-

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 14:19

J. Junge <j_j__@hotmail.com> wrote:

> Nu handler disse tal jo kun om UNGE, mandlige indvandrere og danskere
> mellem 15-18 år.

Ja, det skrev jeg jo selv i roden. Unge indvandrerdrenge.

Ja, de er jo helt vilde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-05 15:55

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message

Per Rønne wrote:
> [...]

alle aldersgrupper under et.
Her er indvandrere kun cirka en halv gang (45%) mere kriminelle end

Når vi ser på *straffelovsforbrydelser* så har især "efterkommere" en
overkriminalitet på en to - tre gange, selv når vi har korrigeret for
jordskælvet i Kina i 1963.

[...]

I reelle tale bliver 3000 unge nydanskere sigtede i København hvert år, - og
jeg ved godt det ikke er det samme som at være dømt, - men det er ikke i
bagatelafdelingen.

En fra Danmarks Statistik lavede jo forøvrigt endelig - som jeg gjorde i
2002 - en opgørelse over *straffelovskriminalitet* og ikke den statistik vi
plejer at se, hvor færdselslovsovertrædelser tæller meget kraftigt for
ikke-nydanskere. Nydanskere har dobbelt så megen kriminalitet inden for
*straffeloven* som "andre".

Men vi skal nok få det hele "korrigeret væk", inden så længe, så der er ikke
noget at være urolig for, det er kun i virkelighedens verden vi ser
kriminaliteten, - i statistikken skal vi nok få bugt med den meget snart

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 16:48

Knud Larsen overdriver:
> [...]
"efterkommere" en
> overkriminalitet på en to - tre gange, selv når vi har korrigeret

Er du sikker på, at du ikke tænker på de tal fra Danmarks Statistik,
som indledte denne tråd?
De handler ikke om efterkommere alene, men om unge indvandrere OG
efterkommere under 18 år.

> [...]
år, - og
> jeg ved godt det ikke er det samme som at være dømt, - men det er

Det tvivler jeg meget på.
Især fordi der kun var 1582 unge indvandrere og efterkommere mellem 15
og 18 år i hele Københavns Amt i 2004.
Men måske er vi bare uenige om definitionen af "unge nydanskere".

> [...]
for
> ikke-nydanskere. Nydanskere har dobbelt så megen kriminalitet inden

Det er jo direkte forkert (jeg fristes til at kalde det løgn, men jeg
vil gå ud fra, at du er i god tro, og bare ikke kan huske, havd du har
læst)

Tallene, som er de samme, jeg refererede foroven, viser at indvandrere
og efterkommer er cirka en halv gang (43%) mere kriminelle end danske
mænd i gennemsnit. Når man kun ser på voldskriminalitet:

"voldskriminaliteten for mænd med ikke-vestlig baggrund [er] 43
procent højere end for alle mænd i befolkningen under ét."
-rigsstatistiker Jan Plovsing i en kronik i Berlingske Tidende, 12.
december 2004

Hvis man ser på al straffelovskriminalitet under et, er
overkriminaliteten mindre. Her er indvandrere og efterkommere cirka en
kvart gang mere kriminelle:

"Det samme er tilfældet med straffelovskriminalitet. Her er tallet -
også
korrigeret for alder og sociale forhold - 24 procent højere end for
befolkningen under ét."

Du har med andre ord gjort problemet fire gange så stort.
Det var da de tal, du henviste til, ikke?

-jj-

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 16:57

J. Junge <j_j__@hotmail.com> wrote:

> Du har med andre ord gjort problemet fire gange så stort.
> Det var da de tal, du henviste til, ikke?

Der er lige kommet en ny undersøgelse fra Danmarks Statistik. Det er
den der henvises til i trådens rod.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-05 18:02

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message

Knud Larsen overdriver:
> [...]

som indledte denne tråd?
De handler ikke om efterkommere alene, men om unge indvandrere OG

Jeg ser på alle efterkommere, ikke bare dem under 18 år.

> [...]

og 18 år i hele Københavns Amt i 2004.
Men måske er vi bare uenige om definitionen af "unge nydanskere".

Ja, jeg refererer til en statistik for "alle" nydanskere.

> [...]

og efterkommer er cirka en halv gang (43%) mere kriminelle end danske
mænd i gennemsnit. Når man kun ser på voldskriminalitet:

Den opgørelse JEG lavede gjaldt *alle* straffelovsforbrydelser, og er basere
på Britta Kyvsgaards rapport, - som udgives hvert andet år. Det skulle jeg
have nævnt, - altså at tallene ikke var baseret på det samme som
DS-mandens, - han nævnte dog netop problemet med færdselsloven og særlovene,
som man normalt tager med i statistikken.

[...]

Det var ham jeg tænkte på, men hans "korrigering" kan jeg ikke genkende fra
Kyvsgaards tal.

Fandt lige en post fra mig om sigtelserne mod de unge under 18 år:

"Nu kan jeg ikke huske hvor de 70% optrådte, har lige set Politiken, og de
skriver 1522 med dansk baggrund og 1465 med indvandringsbaggrund, - så hvis
vi tager deres tal: af de 1522 bliver 75% domfældte = 1142. Af de 1465
bliver 62% domfældte = 908.
Unge 2g under 18 år er åbenbart nu 27% af alle i Kbh. Hvis vi så tager de
1142 domfældte ikke-2g og lader dem repræsentere 73% af alle, så skulle
2g'erne relativt være blevet dømt 422 gange, - men de blev dømt 908 gange,
dvs at vi er på en overrepræsentation på 115%. Det kan man så synes er meget
lidt, efter temperament."

..... Og her er en om Kyvsgaards 1998 tal:

Men nedenstående kan da give en idé om hvordan tingene ser ud:

Alderskorrigerede tal for personer med strafferetlig afgørelse i 1998 siger
at i forhold til danskere har indvandrere +36%, efterkommere +91%, og for
alle af fremmed oprindelse +40% højere kriminalitetshyppighed.

Her skal man dog huske, at der også er regnet med færdselsdomme.

Voldsforbrydelser udgør 6,7% for indvandrere, og 9,6% for efterkommere, mod
3,8% for personer af dansk oprindelse, og "ejendomsforbrydelser" dvs tyveri
og røveri udgør 33,3 % for indvandrere, 36,7% for efterkommere og 19,8 % for
danskere.
Straffelovsforbrydelser minus færdselslovsovertrædelser og
særlovsovertrædelser: 42,5% for indvandrere, 49,1% for efterkommere og 25,4%
for folk af dansk oprindelse.

Kilde: "Kriminalitet, retshåndhævelse og etniske minoriteter" af
forskningschef, dr. jur. Britta Kyvsgaard"

Altså hvis vi ser på alderskorrigerede tal fra 1998 (der er også en rapport
fra 2002, men der er ikke de store forskelle) så har efterkommere altså 1,91
gange overkriminalitet, og hvis vi kun ser på straffelovskriminalitet så
skal tallet fordobles, dvs knap fire gange overkriminalitet. Så kan vi
korrigere videre, - som Kyvsgaard gjorde i næste rapport, og tallene kommer
ned på noget med godt dobbelt så stor kriminalitet. Og som jeg siger vi skal
NOK få det hele korrigeret væk, så det kun bliver bulerne i hovederne og de
manglende mobiltelefoner som er reelle, der vil ikke mere være virtuelle
former for kriminalitet. Men som kloge mennesker siger: HVIS vi ikke kan
integrere indvandrere, så hjælper det jo ikke ret meget for ofrene, at man
kan *forklare* hvorfor de er blevet ramt. Altså i forhold til hvorvidt
indvandring i stor stil er en god idé, så må man desværre forholde sig til
den reelt eksisterende virkelighed, og ikke kun til ønskedrømme om at *hvis*
vi nu var ens, SÅ ville der ikke være nogen problemer. Så længe 50% af
nydanskerne er funktionelle analfabeter efter 9. eller 10. klasse, så KAN vi
ikke få samme socio-økonomiske forhold for dem og for typedanskere.

Iøvrigt var der jo også den undersøgelse, som viste at inden for de sidste
fem år var 19% af den mest "fremtrædende" indvandrergruppe, dømt for en
lovovertrædelse, - hvis vi forestiller os, at også andre end disse senere
bliver dømt, så kan vi se, at vi ikke taler om promille-problemer, - de mest
"belastede" er næsten på niveau med sorte i USA mht domme.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-05 18:06

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> efterkommere under 18 år.
>
> Jeg ser på alle efterkommere, ikke bare dem under 18 år.

Og jeg ser din newslæser stadig laver rav i formatteringen, det er jo næsten
umuligt at læse, når man ikke kan se hvem, der siger hvad.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-05 18:15

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

Du kan lige få denneher med:

"Unge kriminelle indvandrere optager nu 60-70 procent af alle pladser på
landets syv lukkede, sikrede institutioner.
For otte-ni år siden var andelen omkring 40 procent, og stigningen får
forstanderne på de sikrede institutioner til at komme med et opråb til
politikerne.

Eva Hallgren, der er forstander på den sikrede institution Koglen og
samtidig kontaktperson i forstandernes netværk, siger:

»Væksten i andelen af unge med anden etnisk baggrund er både voldsom og
stærkt bekymrende. De fleste af de unge indvandrere, der kommer her, er så
langt ude, at det nærmest synes håbløst at få dem på ret køl igen, inden de
bliver voksne. I antal er de måske ikke så mange, men de har en afsmittende
effekt på deres lokalmiljøer og deres små brødre. Det er det perspektiv, det
skal ses i. Og ud fra et samfundsmæssigt og humanistisk menneskesyn kan vi
ikke længere tillade os at se på, at stadig flere fra den gruppe falder
igennem.«

Netop hvad hun siger er væsentligt, det er utrolig vigtigt, at vi får
stoppet denne accellerering af problemerne. Man prøver jo projekt A, B og C,
men vi må have gang i projekt D, E og F og resten af alfabetet, for at
forsøge at få stoppet tendensen før det er for sent. 15% "utilpassede" kan
ødelægge en hel bydel.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 18:50

> [...]

> bliver dømt, så kan vi se, at vi ikke taler om promille-problemer, - de mest
> "belastede" er næsten på niveau med sorte i USA mht domme.

Man kan altså ikke se hvad der er citat og hvad du selv skriver. Og så
gider man ganske simpelt ikke læse det ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-01-05 19:22

> Man kan altså ikke se hvad der er citat og hvad du selv skriver. Og så
> gider man ganske simpelt ikke læse det ...

Jeg kan ikke gøre for, at jj mener de 95% som bruger OE, skal finde et andet
program fordi han bruger Google News som åbenbart kun kan anvende Quoted
printable.

Men du har ret, det er umuligt at læse, når der ikke er ">" tegn.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-01-05 21:51

> [...]

> program fordi han bruger Google News som åbenbart kun kan anvende Quoted

Ja, men hvorfor anvender du dog ikke et dedikeret news-program? Prøv
Agent, som efter en prøveperiode bliver til Free Agent, hvis der ikke
betales for shareware-licens. MacSOUP kræver at du får fat i et
mac-emuleringsprogram, som er til at få fat i.

> Men du har ret, det er umuligt at læse, når der ikke er ">" tegn.

Ja, når mine '>'er ikke passer, så sætter jeg dem omhyggeligt ind
manuelt, så teksten er læselig. Kan du ikke gøre det?
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-05 00:01

> [...]
> betales for shareware-licens. MacSOUP kræver at du får fat i et
> mac-emuleringsprogram, som er til at få fat i.

Jeg har prøvet andre news-programmer, men bryder mig ikke om dem, og jeg er
godt tilfreds med at have mail og news i samme program, så jeg straks kan se
når der popper en mail op.

> Ja, når mine '>'er ikke passer, så sætter jeg dem omhyggeligt ind
> manuelt, så teksten er læselig. Kan du ikke gøre det?

Var det ikke lidt smartere at jj fandt sig et news-program, som kan gøre
hvad alle andre programmer kan, der er jo samme problem med andre som
debatterer med ham, man aner ikke hvem der har sagt hvad.

Hvis man kommer lidt ned i hierarkiet, så er det jo mange > og >> og >>> man
skal sidde og fedte med manuelt.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 07:17

> Jeg har prøvet andre news-programmer, men bryder mig ikke om dem, og jeg er
> godt tilfreds med at have mail og news i samme program, så jeg straks kan se
> når der popper en mail op.

Selv om jeg anvender MacSOUP til news og Entourage til mail på Mac,
Outlook {ikke Express!} på Windows, så er der nu ingen problemer der.
Entourage popper op med en meddelelse, når mail er modtaget ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 20-01-05 18:02

On Thu, 20 Jan 2005 00:00:31 +0100, "Knud Larsen"

Agent henter sandelig også mail.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-05 18:57

Croc® wrote:

> Agent henter sandelig også mail.

OK, men nu har jeg geninstalleret OE-quotefix, og har de dejlige forskellige
farver på indlæggernes poster.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-01-05 23:21

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> OK, men nu har jeg geninstalleret OE-quotefix, og har de dejlige forskellige
> farver på indlæggernes poster.

Det giver Agent da vist også ...

Og MacSOUP, btw.
--
Per Erik Rønne

Fra : Croc®

Dato : 21-01-05 12:15

On Thu, 20 Jan 2005 18:56:49 +0100, "Knud Larsen"

>OK, men nu har jeg geninstalleret OE-quotefix, og har de dejlige forskellige
>farver på indlæggernes poster.

Vi er alle vanedyr, men da du er større bruger af news end mail burde
du altså give en rigtig newsreader chancen, og her er Agent en af de
bedste.

Regards Croc®

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 17:06

Knud Larsen overdriver:
> [...]
"efterkommere" en
> overkriminalitet på en to - tre gange, selv når vi har korrigeret

Dokumentation, tak:)
Er du sikker på, at du ikke tænker på de tal fra Danmarks Statistik,
som indledte denne tråd? De handler ikke om efterkommere generelt, men
om unge indvandrere OG efterkommere under 18 år. Som vi alle ved, er
det i denne gruppe
overkriminaliteten er størst.

> [...]

for
> ikke-nydanskere. Nydanskere har dobbelt så megen kriminalitet inden

Det er direkte forkert (jeg fristes til at kalde det løgn, men jeg
går ud fra, at du er i god tro, og bare ikke kan huske, hvad du har
læst).
Det er ikke dobbelt så meget, men mindre end en halv gang så meget,
når man kun ser på vold:

[...]

overkriminaliteten mindre: Her er indvandrere og efterkommere kun en
kvart gang så kriminelle:

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 17:08

Per Rønne misforstår:
> Der er lige kommet en ny undersøgelse fra Danmarks Statistik. Det
er
> den der henvises til i trådens rod.

Per, for pokker. Det ved jeg jo godt, det er den undersøgelse, jeg har
forholdt mig til gennem hele tråden. Jeg henviste også til den i det
indlæg, du svarede på.

Men hr. Larsen referede også til de tal, som rigsstatistiker Jan
Plovsing fremlagde i Berlingske Tidende i december, og som handler om
alle indvandrere og efterkommere.

Hr. Larsen påstod at DE tal viste en overkriminalitet på 100% for
alle straffelovsovertrædelser. Det er løgn, og som jeg har
dokumenterer var tallet faktisk 24%.

Knud Larsen overdrev altså og fremstillede problemet som større, end
det er.

-jj-

-jj-

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 18:23

Knud Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

korrigeret

Statistik,

Ja, det siger du, men hvilke tal, er det du henviser til?
Så vidt jeg ved, er kriminaliteten mindre, når men ikke kun ser på
unge under 18.

> Og jeg ser din newslæser stadig laver rav i formatteringen, det er
jo næsten
> umuligt at læse, når man ikke kan se hvem, der siger hvad.

Drop Outlook Express, det er den, der laver rav. Det er ikke et
særligt godt program, og af en eller anden grund kan det ikke
håndtere tekst kodet som "quoted printable":
http://support.microsoft.com/kb/q168779/
Selv den indbyggede newsreader i Opera-browseren er bedre.

Og som jeg har sagt tidligere: Jeg bruger ikke en newsreader, men
poster via Google Groups.

-jj-

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 18:38

Knud Larsen slynger tal ud:
> [...]
> Men måske er vi bare uenige om definitionen af "unge nydanskere".
>
> Ja, jeg refererer til en statistik for "alle" nydanskere.

Jamen du skrev: "3000 unge nydanskere sigtede i København hvert år",
så jeg gik ud fra, at du referede til unge nydanskere i København.
Og dem fandtes der kun 1582 af i 2004.
Så hvordan kan 3000 blive sigtet?

-jj-