Loteland
Fra : Henri Gath

Dato : 16-01-05 21:41

Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
folkefærd. Alt koster en halv million her

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-01-05 21:45

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message
> Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
> gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
> folkefærd. Alt koster en halv million her

Dankortgebyret er da kun på 50 øre.

Jesper

Fra : Boerge

Dato : 16-01-05 22:15

Henri Gath wrote:

> Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
> gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
> folkefærd. Alt koster en halv million her

Når jeg hører sådanne udtalelser, minder jeg altid om EU's regler om
arbejdskraftens frie bevægelighed, som giver mulighed for at flytte til
Italien, Spanien, Portugal og Sydfrankrig, som har et andet klima.

Både lønninger og overførselsindkomster stiger stadig mere end priserne.
Det er i hvert fald argumentet for et forslag, der jævnligt dukker op,
om at lade overførselsindkomsterne følge prisudviklingen i stedet for
lønudviklingen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-01-05 03:10

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message

> Både lønninger og overførselsindkomster stiger stadig mere end priserne.

Den får du lige en chance til at trække tilbage.

Thorkild

Fra : Boerge

Dato : 17-01-05 10:05

Thorkild Poulsen wrote:

> "Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message

> Den får du lige en chance til at trække tilbage.

Nå? Jeg kender ikke de konkrete stigningstakter, så dem vil jeg gerne
have, før jeg trækker min påstand tilbage. Jeg benyttede kun et normalt
argument for, at samfundet vil spare et stort beløb, hvis satserne for
overførselsindkomster følger priserne i stedet for lønningerne. Det må
kun gælde, hvis lønningerne stiger mere end priserne, og i så fald må
overførselsindkomsterne også gøre det, da de følger lønudviklingen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jesper

Dato : 16-01-05 22:30

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
> gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
> folkefærd. Alt koster en halv million her

Åh, så er det ikke værre: Faktisk har kun Athen, Rom, Madrid og Lissabon
blandt Europas hovedstæder flere solskinstimer end København!
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Henri Gath

Dato : 16-01-05 22:37

> Åh, så er det ikke værre: Faktisk har kun Athen, Rom, Madrid og Lissabon
> blandt Europas hovedstæder flere solskinstimer end København!

du lever i en drøm...vågn op...

Fra : G.B.

Dato : 16-01-05 23:00

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:41ead142$0$33693
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
> gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
> folkefærd. Alt koster en halv million her

Støt erhvervslivet - tag Cipramil® fra Lundbeck! Så skal du bare se, så går
det straks meeeget bedre.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Egon Stich

Dato : 17-01-05 19:41

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
> gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
> folkefærd. Alt koster en halv million her

Ja. Og hvis man tænker på sidste sommer....Ikke set værre siden Schlütter...

MVH
Egon

Fra : Svend

Dato : 19-01-05 12:13

On Sun, 16 Jan 2005 21:40:35 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Hvorfor er det her land altid så leverpostejfarvet? Solen er en sjælden
>gæst...og ikke nok med det....danskerne er verdens mest forgældede
>folkefærd. Alt koster en halv million her

Hvis folk har gæld er det da deres egen skyld, det er ikke ulovligt at
lade være med at låne penge.