EU's forfatningstraktat
Fra : Neil Southwood

Dato : 16-01-05 16:43

Min opfattelse er, at det vedtagne forslag til forfatningstraktat er det
bedste realistisk opnåelige nu, og et fremskridt i forhold til vores
nuværende grundlag.

Nogle af de 'gamle' modstandere, der ikke forkommer mig at være særlig
troværdige, mener at der skulle være formuleringer i teksten, der låser
vores udvikling i en nyliberalistisk retning, og det ville selvfølgelig være
kedeligt hvis de havde ret.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at diskutere spørgsmålet i dette forum, som
på landsdækkende internet burde rumme folk, der er i stand til at tænke et
par sammenhængende tanker i træk.

For at slippe for de værste båtnakker foreslår jeg at man dokumenterer sine
skriv med passende citater fra forfatningsteksten eller andre relevante
dokumenter. Se
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:DA:HTML

--
Neil Southwood

Fra : utzon

Dato : 16-01-05 23:49

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min opfattelse er, at det vedtagne forslag til forfatningstraktat er det
> bedste realistisk opnåelige nu, og et fremskridt i forhold til vores
> nuværende grundlag.

Jeg er fuldstændig enig. Modstandernes tavshed er nærmest larmende. Det er
en rigtig god forfatning.

> [...]
>
> For at slippe for de værste båtnakker foreslår jeg at man dokumenterer
> sine skriv med passende citater fra forfatningsteksten eller andre

Her vil jeg gerne supplere med et link til den læsevenlige version
http://www.euabc.com/index.phtml?page_id=162

Så er der måske lidt flere, der læser den.

utzon

Fra : Neil Southwood

Dato : 17-01-05 00:03

In news:cseqvq$1k1n$1@news.cybercity.dk,
utzon <utzon@it.dk> typed:

> Her vil jeg gerne supplere med et link til den læsevenlige version
> http://www.euabc.com/index.phtml?page_id=162
>
> Så er der måske lidt flere, der læser den.

Helt ok når blot man har en smule begreb om det man diskuterer, og kan
begrunde sin læsning.

--
Neil Southwood

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-01-05 05:40

utzon wrote:

> Her vil jeg gerne supplere med et link til den læsevenlige version
> http://www.euabc.com/index.phtml?page_id=162
>
> Så er der måske lidt flere, der læser den.

Og her ligger den uden "fremmede" kommentarer. (Som .pdf)
http://ue.eu.int/uedocs/cmsUpload/cg00087-re02.da04.pdf

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-01-05 04:45

Neil Southwood wrote:

> For at slippe for de værste båtnakker foreslår jeg at man dokumenterer
> sine skriv med passende citater fra forfatningsteksten eller andre
> [...]
Er der nogen der ved hvor man kan hente hele traktaten så man kan
udskrive den?
Det bliver ret omstændelig hvis det skal ske efter det givne link.

Fra : Neil Southwood

Dato : 17-01-05 23:52

In news:csfcdc$27m2$1@news.cybercity.dk,
Finn Guldmann <n@a.invalid> typed:

> Er der nogen der ved hvor man kan hente hele traktaten så man kan
> udskrive den?
> Det bliver ret omstændelig hvis det skal ske efter det givne link.

Det ser ud til at det nærmeste man kommer det er:

http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/472924ce/FFT_A4.pdf

--
Neil Southwood

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-01-05 02:16

Neil Southwood wrote:

> Det ser ud til at det nærmeste man kommer det er:
> http://www.eu-oplysningen.dk/upload/application/pdf/472924ce/FFT_A4.pdf

Manner tak.

Fra : Neil Southwood

Dato : 23-01-05 01:13

In news:41ea8b84$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Neil Southwood <neil.southwood@fjern.mail.dk> typed:
> [...]
> låser vores udvikling i en nyliberalistisk retning, og det ville
> selvfølgelig være kedeligt hvis de havde ret.

Det glæder mig at konstatere, at det ikke kan være tilfældet. Tak.

--
Neil Southwood