Netværksprintere...?
Fra : MB

Dato : 23-05-01 22:15

Hej,

Jeg skal til at installere en Lexmark OptraColor 1200 farvelaser på vores
nætværk der består af en filserver og 8 klienter.. Der er et 10/100 mbit
netkort i printeren.

Kan jeg koble printeren direkte til netværket via switchen, eller skal den
køre over serveren på en eller anden måde.....?

Som I nok kan høre er jeg ikke helt inde det med netværk....!

Hvad er lettest ?

Mvh

Martin

Fra : Jens

Dato : 23-05-01 22:40

"MB" <martin@brogaard.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre over serveren på en eller anden måde.....?
>
> Som I nok kan høre er jeg ikke helt inde det med netværk....!

Få din EDB-leverandør til at installere. Så er du sikker på at det virker
rigtigt og første gang !

Jens

Fra : MB

Dato : 23-05-01 23:04

"Jens" <jjonsson@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "MB" <martin@brogaard.nu> skrev i en meddelelse
>
> Få din EDB-leverandør til at installere. Så er du sikker på at det virker
> rigtigt og første gang !
>
> Jens

Aaaaarg, jeg tror nu nok at jeg vil spare de penge, hvis bare der var en der
kunne forklare mig hvad jeg skulle gøre....

Martin

Fra : ThomasJ

Dato : 23-05-01 23:35

Det er egentligt ikke så svært, med mindre du har behov for nogle special
indstillinger.
Hvis du kører med en DHCP server, burde printeren selv finde sin egen ip på
netværket, og så kan du allerede gå i krig med at administrere og overvåge
skidtet.
Efterfølgende kører du simpelthen en stadard (næsten) installation. Største
forskel er i virkeligtheden at du i stedet for at vælge en lokal printer, så
vælge du netværksprinter, den aktuelle model, og Voila!

Thomas

Fra : Jens

Dato : 24-05-01 01:49

> [...]
der
> kunne forklare mig hvad jeg skulle gøre....

Du skrev jo at du ikke var helt inde på det med netværk. Derfor ovenstående
kommentar!

Printeren tilsluttes til switchen. Printerkøen oprettes på serveren og peger
på printeren.
Klienterne printer til serveren.

Jens

Fra : MB

Dato : 24-05-01 09:29

> "MB" <martin@brogaard.nu> skrev i en meddelelse

> Du skrev jo at du ikke var helt inde på det med netværk. Derfor
ovenstående
> kommentar!

Jeg tror nu ikke at jeg havde behøvet at skrive i en nyhedsgruppe, for at få
det råd, at jeg skulle kontakte en EDB-tekniker - den kunne jeg godt ha'
regnet ud selv......

> Printeren tilsluttes til switchen. Printerkøen oprettes på serveren og
peger
> på printeren.
> Klienterne printer til serveren.
>
> Jens

Hvordan opretter man en "printerkø"...? Behøver man ikke at installere
printersoftwaren på klienterne, men kun på serveren.....??

Ja-ja, bær lige over med mig ik'

Martin

Fra : Jens

Dato : 26-05-01 09:54

> [...]

> Hvordan opretter man en "printerkø"...? Behøver man ikke at installere
> printersoftwaren på klienterne, men kun på serveren.....??

Du har vist ikke helt fattet pointen endnu !!!!

Jens

Fra : rea

Dato : 30-05-01 02:18

"MB" <martin@brogaard.nu> wrote in message
> Hvordan opretter man en "printerkø"...? Behøver man ikke at installere
> printersoftwaren på klienterne, men kun på serveren.....??

jo, skriveren må installeres både på
server og på klientene,

men når du skal finne din printer under innstallasjon
på klientene, velger du Netverks printer og ikke lokal printer
og finner denne på din server,
på serveren må du også dele printeren med nettverket.

men det manglet en viktig opplysning
Hvilket operativ system er det på server og klienter

hilsen
rea