Ska' du ha tæsk man...???
Fra : Tim

Dato : 16-01-05 05:13

Var ude ved Quality Hotel i Sønderborg tidligere i aften (efter arbejde),
for at hente Bo og Vibeke (to af mine venner). Jeg parkerede min bil i
grus-rundkørslen, lidt forskudt i forhold til indgangen, og gik ind på
hotellet, hen til receptionen, og fik receptionisten til at kalde dem ned
fra værelse 2116.

De kom ned, vi gik ud, og Vibeke satte sig ind i på bagsædet af min bil...
Bo skulle hente trøje fra deres bil, længere væk på parkeringspladsen.

Vi snakkede, Vibeke og jeg, medens Bo var væk i ca. 1 minut. Lige bagved kom
en rød Madzda 323F kørende, som åbenbart meget gerne ville holde lige dér,
hvor jeg holdt. I hvertfald blev der trådt på speederen, og sluppet for
koblingen i gruset, så der ikke var nogen tvivl om, at der sad en magtfuld
person bag rattet.

På et tidspunkt fik vedkommende åbenbart nok af, ikke at kunne holde der
hvor jeg gjorde, så han lod samtlige heste sprøjte grus ud til alle sider,
og parkerede lige foran os... ca. 10 meter længere fra indgangen.

Ud steg der fem indvandrere, hvoraf de fire gik ind på hotellet. Føreren
sagde et eller andet, som jeg ikke rigtig forstod, men jeg holdt i hvertfald
kæft, for det lød ikke ligefrem sympatisk. Vibeke og jeg var ingen match.

Bedst som jeg troede, at vi var sluppet, kom de to af dem ud igen, og
fortalte mig (!), at næste gang jeg så deres Mazda, skulle jeg bare flytte
mig, for ellers ville jeg få tæsk.

Under hele sceancen, sagde jeg ikke eet eneste ord. Det har jeg sgu' livet
for kært til.

Go'nat, og sov godt!

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 08:47

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

Og så ringede du vel til politiet eller hvad?

Fra : Konrad

Dato : 16-01-05 11:27

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
>
> Og så ringede du vel til politiet eller hvad?

Og politiet ville foretage sig....???

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 11:34

Konrad wrote:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Og politiet ville foretage sig....???

Finde ud af hvem bilen tilhører, via motorregisteret, for Tim tog selvf.
nummeret på pladen.

Trusler om vold er at sidestille med vold!

( Kan ikke se hvad dettte indlæg har med politik at gøre )

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Konrad

Dato : 16-01-05 13:43

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Finde ud af hvem bilen tilhører, via motorregisteret, for Tim tog selvf.
> nummeret på pladen.

Tja - hvordan? Gå ud og stille sig op foran mazdaen medens man skriver det
ned?

> Trusler om vold er at sidestille med vold!

Ja

> ( Kan ikke se hvad dettte indlæg har med politik at gøre )

Ejheller her - men det gælder jo 90% af alle indlæg..
..

Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-05 23:12

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Forleden havde jeg annonce i om værelse til leje, og når muslim ringer så
siger jeg høfligt at jeg helst vil have en dansker som nabo .- jeg kunne
være mindre klart afvisende - fx henholdende - , men jeg synes godt de
fremmede må forstå at de ikke er velkomne.

Nu og da bliver muslimen vred og truer. I sidste uge var det en sød
libanesisk pige, der ringede, og hun talte godt dansk, men da jeg hørte hvad
land hun kom fra , afviste jeg og ønskede held og lykke med at finde noget
andet.
Men hendes bror havde haft medhør på ogog overtog snakken og truede mig på
livet og havde venner og vidste hvor jeg bor (jeg har ikke hemmeligt
nummer).
Selvfølgelig gider ingen straffe mig privatiseret for min racisme, så jeg
nøjedes med at arkivere nummeret og fortælle min kone hvor.
Politiet bør ikke spilde deres tid med så useriøs en trussel om vold - men
de burde venligt tage mod nummeret til deres arkiv, hvis nu noget skete
mig - men det ved jeg at de ikke gider.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 19:24

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Finde ud af hvem bilen tilhører, via motorregisteret, for Tim tog selvf.
> nummeret på pladen.

her må jeg desværre bedrøve dig Allan...Det rigtige svar er INTET

> Trusler om vold er at sidestille med vold!

og det har politiet ikke resourcer til at tage sig af FØR volden reelt er
udøvet

> ( Kan ikke se hvad dettte indlæg har med politik at gøre )

Det har det med politik at gøre at vores politistyrke nu efterhånden af
skiftende regeringer er blevet så udsultet at politistyrken stort set kun
har ressourcer til at tage sig af forbrydelser som pædofili og mord

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 06:18

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Det har det med politik at gøre at vores politistyrke nu efterhånden af
> skiftende regeringer er blevet så udsultet at politistyrken stort set kun
> har ressourcer til at tage sig af forbrydelser som pædofili og mord

Det har jo været vigtigt for vore politikere at give muhamedanerne forholdsvis
frit spil til deres forbrydelser her i Danmark. Mon ikke Poul Nilsons
"klokkeklare olieaftale" med saudierne fra sidst i halvfjerdserne eller
begyndelsen af firserne, også indeholdt en aftale om at vi skulle aftage
Muhamedanistans overskudsbefolkning på for dem særligt favorable vilkår?

Vort folketing har gennem tiderne været en forbryderrede, der har forsøgt at
sælge Danmark til muhamedanerne.
--
NoTrabajo

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 19:53

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Finde ud af hvem bilen tilhører, via motorregisteret, for Tim tog selvf.
> nummeret på pladen.

Velkommen til jorden... og hvordan er vejret så ellers på din planet?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 20:01

Tim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Velkommen til jorden... og hvordan er vejret så ellers på din planet?

Nå det kunne du *heller ikke* finde ud af, tsk tsk tsk.

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 22:25

> Nå det kunne du *heller ikke* finde ud af, tsk tsk tsk.

LOL Allan... du synker lavere og lavere

Tim

Fra : Joakim von And

Dato : 17-01-05 23:50

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Velkommen til jorden... og hvordan er vejret så ellers på din planet?

Mit bud ville være diset metan-himmel, orange skær og minus 180 gr. C

JvA

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 11:40

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Og politiet ville foretage sig....???

Jeg går da ud fra, at politiet gør sit arbejde, og eksempelvis forfølgeer
sager som denne, der handler om trusler.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 16-01-05 12:06

Christian R. Larsen skrev Søndag den 16. januar 2005 11:40 i beskeden
<zwrGd.83293$Vf.3734905@news000.worldonline.dk> i gruppen dk.politik:

> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> Jeg går da ud fra, at politiet gør sit arbejde, og eksempelvis forfølgeer
> sager som denne, der handler om trusler.

"Påstand mod påstand" vil blive blandt de mest sædvanlige formuleringer i et
tiltalefrafald... :'-(

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 12:46

"Henrik V Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message
> [...]
> <zwrGd.83293$Vf.3734905@news000.worldonline.dk> i gruppen dk.politik:

> "Påstand mod påstand" vil blive blandt de mest sædvanlige formuleringer i

Det er ikke let at vide, hvis ikke man prøver.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 16-01-05 13:13

Christian R. Larsen skrev Søndag den 16. januar 2005 12:45 i beskeden
<MtsGd.83297$Vf.3735111@news000.worldonline.dk> i gruppen dk.politik:
> "Henrik V Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message
> Det er ikke let at vide, hvis ikke man prøver.

Det vil jeg godt give dig ret i...

Til gengæld er det betænkeligt, at sådanne personer gøres bekendt med navn
og adresse på anmelder, da repressalier er en formodet sandsynlighed. :'-(

Hvis man har en familie, er det nok ikke "private besøg" man har mest lyst
til, vel?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 12:57

> "Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> Jeg går da ud fra, at politiet gør sit arbejde, og eksempelvis forfølgeer
> sager som denne, der handler om trusler.

Det tror du ikke selv på?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 13:06

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Det tror du ikke selv på?

???

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 13:28

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> forfølgeer

> ???

Tror du politiet vil spilde tid med en sag, hvor der ikke sker andet end
ordudvekslinger, og hvor der er nul mulighed for at bevise, hvad der blev
sagt? De har rigeligt at gøre med sager, der er langt mere kød på, og selv
dér findes masser af tilfælde hvor politiet ikke reagerer på anmeldelser,
når det kun drejer sig om trusler.
De kunne iøvrigt få nok at gøre, hvis de skulle rykke ud hver gang folk
bliver udsat for trusler, det sker jo utallige gange hver dag.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 13:47

> Tror du politiet vil spilde tid med en sag, hvor der ikke sker andet end
> ordudvekslinger, og hvor der er nul mulighed for at bevise, hvad der blev
> sagt?

Det ahr politiet pligt til, så det er jeg sikker på.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-01-05 18:15

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Det ahr politiet pligt til, så det er jeg sikker på.

Sikkert, men de har - ligesom når det kommer til noget så relativt groft
som indbrudtyverier - bare ikke råd til at gøre så meget ved det.

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 20:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Sikkert, men de har - ligesom når det kommer til noget så relativt groft
> som indbrudtyverier - bare ikke råd til at gøre så meget ved det.

Det er da utroligt så tarvlt, folk her i gruppen har det med at mene at vide
noget om, hvordan politiet arbejder og ikke arbejder.

Hvorfor er det lige, at Tim ikke bare indgiver anmeldelse, og får det
afklaret en gang for alle?

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 22:27

> [...]
> noget om, hvordan politiet arbejder og ikke arbejder.
>
> Hvorfor er det lige, at Tim ikke bare indgiver anmeldelse, og får det

_FORDI_ jeg ikke får andet ud af det, end at de potentielt kommer til at
kende min adresse. Jeg skal fandeme da ikke have den flok abehjerner
rendende ved min dør.

Hvor fatter du ikke det????

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-05 17:54

> _FORDI_ jeg ikke får andet ud af det, end at de potentielt kommer til at
> kende min adresse. Jeg skal fandeme da ikke have den flok abehjerner
> rendende ved min dør.
>
> Hvor fatter du ikke det????

Med den argumentation er det vel meget få forbrydelser, man bør anmelde. Er
det i almindelighed din holdning, eller er der blot tale om et særtilfælde
her?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-01-05 20:15

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> det i almindelighed din holdning, eller er der blot tale om et særtilfælde

Er du bare ualmindeligt naiv?

Politiet HAR bare ikke lønningstimer nok til at FOREBYGGE konkrete
voldstilfælde!

De har jo allerede rigeligt travlt nok med dèn REALISEREDE vold, som i
sig selv koster så ufatteligt megen opmærksomhed. Og som der takket være
især "vore ikke-inviterede gæster" stadigt bliver så megen mere af!

Og hvis Politiet beder om flere midler (penge) til
kriminalitetsbekæmpelse stiller Elisabeth Arnold og Anne Baastrup
alligevel op sammen med alle deres lattterlige indvandrerapologetiske og
rockerelskende venstrefløjsvenner og prædiker Dommedag og "politistat"!

Du befinder dig i et Elfenbenstårn, hvor du tilsyneladende tror at
Politiet er travlt beskæftiget med at æde citronmåner og stoppe
trafikken for ænder, men faktum er at især de psykopatiske bandeperkere,
som du åbenbart føler dig for "hellig" til at være med til at stoppe,
koster Politiet så uhyggeligt mange ressourcer at de bare ikke kan
opretholde fundamental lov og orden længere!

Fængselssystemet er ligeledes ved at bryde sammen under presset fra den
alarmerende overkriminalitet blandt indvandrere i efterhånden 4.
generation, men "Uh, nej!", det hele skal absolut forfladiges til "fine"
såkaldt "socioøkonomiske" bortforklaringer af en grundlæggende
modbydelig og ekstremt voldelig bandekultur blandt (også kulturelt)
indavlede indvandrere med deres såkaldte "æresbegreber", der tydeligvis
tilsiger dem som et kategorisk imperativ gennem vold at "smadre" alt og
alle, de bare ikke er enige med.

Venstrefløjens "løsningsforslag" er alligevel: "Nul ekstra penge til
Politiet og masser af dårlige bortforklaringer af de staaaaaakkels
kriminelle, samt oven i det hele masser af perfide anklager mod politiet
"for ikke at gøre nok"!"?

Jeg kan for mit vedkommende bare ikke med en venstrefløj som i dèn grad
praktiserer den berygtede kællingeagtige "repressive tolerance" over for
dèt selvsamme politikorps, som ellers er sat til at være udøvende magt i
vort samfund.

Du bitcher jo selv derudad i præmieeksemplarisk stil uden overhovedet at
ville vedkende dig dit medansvar for problemet.

Venstrefløjen VIL bare ikke lov og orden i al sin såkaldt "humanistiske"
konfliktskyhed. Den vil sikkert uendelig mange bortforklaringer og
såkaldt "retssikkerhed" for lige netop kriminelle ud fra
ansvarsforflygtigende "skævt på potten"-modeller, men den vil ikke tage
noget så fundamentalt som almindelige lovlydige borgeres krav om blot et
mindstemål af samfundsgaranteret personlig sikkerhed seriøst.

Hvis jeg så som vælger kan få hårdere kriminalitetbekæmpelse, en
strammere indvandringspolitik og mere principiel egenfrihed for færre
skattekroner ved at stemme på Regeringen, hvad tror du så jeg vælger?

Anders Peter Johnsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-05 21:47

Er

> Er du bare ualmindeligt naiv?

Næh, tværtimod er jeg da netop meget intereseret i at forstå, hvorfor Tim er
så bange for at anmelde denne forbrydelse.

> Politiet HAR bare ikke lønningstimer nok til at FOREBYGGE konkrete
> voldstilfælde!

Det er noget forfærdeligt sludder. Udtal dig om noget, du ved noget om i
stedet.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-01-05 00:51

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> så bange for at anmelde denne forbrydelse.

> Det er noget forfærdeligt sludder. Udtal dig om noget, du ved noget om i

Prøv at anlæg en simpel og praktisk "cost/benefit"-analytisk synsvinkel
på denne sag ud fra en samfundsmæssig betragtning.

Det er desværre sådan, samfundet i praksis fungerer: Når der knap nok er
råd til at indfange og indespærre KONKRETE voldsforbrydere, så ER det
desværre lidt svært for Politiet at gøre noget som helst ud af blotte
"påstand mod påstand"-sager som voldstrusler.

Politiet har faktisk en overgang måtte bede folk om IKKE at "spilde
deres tid" med "bagateller" som verbale trusler, fordi de kun lige knap
kan følge med med den eksplosivt stigende arbejdsbyrde som vi kan
"takke" den muslimske masseindvandring for.

Spil ENDELIG forarget, men lov mig at stemme borgerligt ved næste valg,
hvis jeg skal kunne tage dit forargede klynk bare nogenlunde seriøst!

Anders Peter Johnsen

Fra : G.B.

Dato : 18-01-05 03:17

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i
meddelelsen news:41ec4f6b$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Prøv at anlæg en simpel og praktisk "cost/benefit"-analytisk
> synsvinkel på denne sag ud fra en samfundsmæssig betragtning.

Hvis du er uenig med CRL, er du efter hans mening pr. definition en åndelig
undermåler. Han er nok den mest stupid-arrogante skribent på dansk usenet,
og han har resideret i killfilteret her de sidste fem-seks år.

Brug dit gode krudt på noget andet - du kaster perler for svin.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 21:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> sig selv koster så ufatteligt megen opmærksomhed. Og som der takket være
> især "vore ikke-inviterede gæster" stadigt bliver så megen mere af!

"Vore ikke-inviterede gæster", det er jeg nu ikke enig med dig i. Jeg mener
faktisk at "eliten" med Hans Gammeltoft Hansen i spidsen har inviteret dem
hertil med den liberale, pladderhumanistiske udlændingelov, der blev lavet i
1983. Samtidigt virker vores gavmilde sociallove som en magnet på alverdens
halvfattige muhamedanere. De, der er superfattige ude i den store verden, har
ikke haft mulighed for at nyde godt af vores pladderhumanisme, da de næppe har
penge til så meget som lufthavnsbussen ud til den lokale lufthavn.
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 06:22

> [...]
> noget om, hvordan politiet arbejder og ikke arbejder.

> Hvorfor er det lige, at Tim ikke bare indgiver anmeldelse, og får det

Fordi Tim til forskel fra dig besidder realitetssans. Det virker som om, at du
overhovedet ikke er i besiddelse af nogen form for dømmekraft og realitetssans.
--
NoTrabajo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-05 17:55

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
at du
> overhovedet ikke er i besiddelse af nogen form for dømmekraft og

Ti stille indtil du har noget fornuftigt at bidrage med.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-01-05 18:28

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> vide

> at du
> realitetssans.
>
> Ti stille indtil du har noget fornuftigt at bidrage med.
¨
sikken en tavshed der vil blive

men iøvrigt enig

Peter

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 19:51

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
>
> Det ahr politiet pligt til, så det er jeg sikker på.

Muligt, men det gør de altså ikke alligevel.

Tim

Fra : Konrad

Dato : 16-01-05 13:49

> [...]
>
> Jeg går da ud fra, at politiet gør sit arbejde, og eksempelvis forfølgeer
> sager som denne, der handler om trusler.

Tja - mon ikke politiet lider af "ressourcemangel" i Sønderborg som alle
mulige andre steder? Når der ikke er noget direkte offer - vi taler jo ikke
engang om "roadrage" - så er det min erfaring at de trækker på skuldrene og
siger "det kan vi ikke gøre noget ved" - og hvad kan de i grunden gøre?
Efterlyse alle mazdaer? Hvis Tim skulle tage nummeret eller forfølge sagen
yderligere ville han udsætte sig selv for risiko, og det er vel ikke
meningen? Nej - det er bare en dagligdags historie som det sker 500 gange
hver eneste dag, i stadigt stigende omfang

Nå - men jeg havde håbet at trylle en helt særlig dårlig
opklaringssstatistik frem for Sønderborg der kunne illustrere min pointe,
men overraskende nok ligger kredsen over landsgennemsnittet
http://soenderborg.bynet.dk/?id=4934&dbid=135047&sted=soenderborg&no_cache=1

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 19:25

> [...]
>
> Jeg går da ud fra, at politiet gør sit arbejde, og eksempelvis forfølgeer
> sager som denne, der handler om trusler.

Det kan jeg så fortælle dig ikke er tilfældet.

Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 20:28

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Det kan jeg så fortælle dig ikke er tilfældet.

Og hvor ved du så det fra, kære Peter?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 22:09

> Og hvor ved du så det fra, kære Peter?

Fordi jeg stod i præcis den situation Lørdag den 8 Januar 2005 kl . 09.20

En sindsforvirret mand forsøgte at slå min dør ind mens han råbte at han
ville slå både mig og min kone ihjel.

Vi ringede efter politiet, som først indfandt sig kl. 10.00 (8 Km til
politistationen)

På trods af at 3 hold naboer bevidnede at han slog ruden i min fordør i
stykker, oog at de havde hørt at han fremsatte trusler mod vores liv,,
hvorefter jeg med hundens hjælp fik manden væk fra min have, var det mig der
af politiet fik at vide at jeg havde brugt mere end "fornøden magt"

Historien sluttede med at manden ikke ville indgive anmeldelse mod mig, men
jeg fasthold min anmeldelse for trusler.

Idag blev jeg så ringet op af en bekendt der havde hørt manden sige at han
ville vende tilbage, og denne gang "gøre arbejdet færdigt" JEg ringede til
politiet for at høre hvad de havde skrevet i døgnrapporten sidste weekend.
De havde skrevet at de havde fjernet en sindsforviret mand, fra min bopæl,
og at der åbentbart havde været "noget tumult" inden de ankom. Ikke ET ord
om trusler på livet. Det vil sige at jeg ikke kan dokumentere gentagelses
tilfælde hvis han skulle dukke op igen. Jeg kan heller ikke regne med
politiets hjælp hvis han kommer hurtigere ind ad døren denne gang.

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 06:26

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Fordi jeg stod i præcis den situation Lørdag den 8 Januar 2005 kl . 09.20

Det er ikke "pænt af dig" at forstyrre CRL's naive verden med eksempler fra den
virkelige verden. CRL vil jo nok påstå at det du har været ude for er et
enkeltstående tilfælde, som ikke kan bruges til at bygge noget på.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-01-05 18:28

> [...]
> virkelige verden. CRL vil jo nok påstå at det du har været ude for er et
> enkeltstående tilfælde, som ikke kan bruges til at bygge noget på.

Da det var en dansker der er tale om kan denne diskussion næppe interessere
dig

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 21:48

> Da det var en dansker der er tale om kan denne diskussion næppe interessere
> dig

Nu udtaler du dig vist om noget, du ikke har belæg for at udtale dig om.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-01-05 22:55

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Nu udtaler du dig vist om noget, du ikke har belæg for at udtale dig om.

Nej - det er en kendt sag at du kun har 2 interesser her i livet:
1 at undgå at arbejde
2 at give muslimer skylden for alt hvad der er gået galt i dit liv

Peter

Fra : NoTrabajo

Dato : 18-01-05 13:27

> Nej - det er en kendt sag at du kun har 2 interesser her i livet:
> 1 at undgå at arbejde

Ja, det kan du med en vis ret påstå ud fra mine skriverier her i gruppen.

> 2 at give muslimer skylden for alt hvad der er gået galt i dit liv

Ja, muhamedanerne og halalhippierne er skyld i meget af den utryghed, vold,
røverier m.v. der er kommet til Danmark de seneste årtier. Jeg mener dog ikke at
have kædet noget af det sammen med min egen situation, bortset fra at jeg ikke
tør vade rundt i København og andre større byer om natten, noget der ikke
tidligere har generet mig.

Desuden har muhamedanerinvitationen gjort, at jeg ingen dårlig samvittighed har
over at nasse på samfundet, når nu "eliten" har inviteret muhamedanere i
læssevis til passiv forsørgelse her i Danmark, men derfra til at "give muslimer
skylden for alt, hvad der er gået galt i mit liv" er der efter min mening et
godt stykke vej.
--
NoTrabajo

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-01-05 19:15

> men derfra til at "give muslimer
> skylden for alt, hvad der er gået galt i mit liv" er der efter min mening
> et
> godt stykke vej.

vil du slev søge på google, eller skal jeg udstille dig???

Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-05 17:56

> [...]
> ville slå både mig og min kone ihjel.
>
> Vi ringede efter politiet, som først indfandt sig kl. 10.00 (8 Km til

Så med andre ord: Politiet TAGER altså denne slags sager alvorligt.

Så fik vi det på plads.

> [...]
der
> af politiet fik at vide at jeg havde brugt mere end "fornøden magt"

Det er da heller ikke utænkeligt, at du har det - hvad ved jeg.

> [...]
> og at der åbentbart havde været "noget tumult" inden de ankom. Ikke ET ord

Så må du sørge for at få det anmeldt rigtigt.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-01-05 18:33

> Så med andre ord: Politiet TAGER altså denne slags sager alvorligt.
>
> Så fik vi det på plads.

Kalder du det at tage det alvorligt at bruge 40 minutter om at køre 8 Km (de
fleste på tom motortrafikvej) at tage trusler på livet
alvorligt???????????????????

> der
>
> Det er da heller ikke utænkeligt, at du har det - hvad ved jeg.

Man løber skrigende henimod mig mens han skriger jeg slår jer ihjel. (han
har flere domme for vold mod sagesløse) og jeg lader min hun stå foran mig
(den er i snor) Han fortsætter frem mod os til hunden søtter tænderne i ham
!!!!!!
men ja.hvad ved du??

> Så må du sørge for at få det anmeldt rigtigt.

Hvordan anmelder man rigtigt???????????? Burde det ikke være nok at sige til
politifolkene på stedet at man gerne vil indgive anmeldelse for trusler på
livet?????????

Jeg synes du er meget langt ude i dit forsøg på at benægte at politiet IKKE
har taget sagen særligt alvorligt

Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-05 21:58

> Kalder du det at tage det alvorligt at bruge 40 minutter om at køre 8 Km
(de
> fleste på tom motortrafikvej) at tage trusler på livet
> alvorligt???????????????????

Det er vel det muliges kunst. De kunne jo alternativt være blevet væk.

Og som sagt led ingen jo overlast, og var givetvis heller ikke i nogen reel
fare for at lide overlast.

> [...]
> (den er i snor) Han fortsætter frem mod os til hunden søtter tænderne i

Det er en lille smule svært for os andre at vurdere en sag, som kun er
udlagt af den ene part, og som vi i øvrigt kun kender meget få detaljer i.
Så hvad er det egentlig, du forventer, jeg skal sige?

> Hvordan anmelder man rigtigt????????????

Du kunne jo prøve skriftligt eksempelvis.

> Burde det ikke være nok at sige til
> politifolkene på stedet at man gerne vil indgive anmeldelse for trusler på
> livet?????????

Det er svært at vide, hvad der har motiveret dem til at handle som
foreskrevet i den pågældende situation, men normalt fokuseres der jo på de
alvorligste forbrydelser, der har fundet sted.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-01-05 22:58

> [...]
>
> Det er vel det muliges kunst. De kunne jo alternativt være blevet væk.
>
> Og som sagt led ingen jo overlast, og var givetvis heller ikke i nogen

Hvordan pokker kan du eller politiet vurdere det.. Jeg gentager gerne.
Manden har indtil flere voldsdomme (det må politiet have vidst da de spurgte
om vi kendte manden, og vi opgav hans navn (i telefonen) OG han fremsatte
trusler, OG gjorde et forsøg på at føre dem helt eller delvist ud i livet.
Så jo både jeg OG politiet havde al mulig grund tilat tro at der var en reel
fare for at lide overlast.

> [...]
> udlagt af den ene part, og som vi i øvrigt kun kender meget få detaljer i.
> Så hvad er det egentlig, du forventer, jeg skal sige?

jeg forventer såmænd bare at du skal lade være med så hårdnakket at pstå at
politiet tager enhver anmeldelse om vold alvorligt. jeg og andre har fortalt
dig om episoder der antyder noget andet

Peter

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-01-05 12:53

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev:

> Og politiet ville foretage sig....???

Sikkert ikke ret meget, hvis det er første gang der indgives en
anmeldelse. Men hvis der tidligere har været sager med samme
personkreds så kunne der meget vel ske noget.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Konrad

Dato : 16-01-05 13:52

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Sikkert ikke ret meget, hvis det er første gang der indgives en
> anmeldelse. Men hvis der tidligere har været sager med samme
> personkreds så kunne der meget vel ske noget.

Kan man udvide personkredsen til at omfatte "2G'ere"? )

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 17:42

> [...]
> anmeldelse. Men hvis der tidligere har været sager med samme
> personkreds så kunne der meget vel ske noget.

Og hvordan havde du tænkt dig man identificerer en "personkreds" på fem
mennesker i en bil, mener du politiet skulle have rykket ud med hornet i
bund og have sat efter alle Mazda'er. Selv hvis der var taget et nummer
kunne de jo højest troppe op på indehaverens adresse (et par dage efter), og
mon "personkredsen" ville sidde der og vente?
Nej, sådan en sag kan man ikke gøre noget ved, det må man leve med.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-01-05 16:51

> Kan man udvide personkredsen til at omfatte "2G'ere"? )

Jeg har set din smiley men jeg mener man skal passe meget på med at
skære alle over én kam. De fleste indvandrere opfører sig heldigvis
ikke hverken værre eller bedre end den gennemsnitlige etniske dansker.
Det er et relativt stort mindretal der ødelægger det for de mange.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 06:27

> [...]
> ikke hverken værre eller bedre end den gennemsnitlige etniske dansker.
> Det er et relativt stort mindretal der ødelægger det for de mange.

Hvad er "et relativt stort mindretal"? Er det en pæn måde at skrive 49% på?
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 17-01-05 18:17

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Jeg har set din smiley men jeg mener man skal passe meget på med at
> skære alle over én kam.

Selvfølgelig skal man det - men når man med 99.99% sikkerhed ved at den
slags og lignende - f.eks regulære angreb på beværtninger etc - udføres af
2G'ere har jeg intet problem med at hænge den gruppe ud som problematisk -
akkurat som jeg ikke har problemer med at hænge rockere ud.

>De fleste indvandrere opfører sig heldigvis
> ikke hverken værre eller bedre end den gennemsnitlige etniske dansker.

Vi taler ikke om indvandrere...

> Det er et relativt stort mindretal der ødelægger det for de mange.

Ja - et "mindretal" der er tre gange så kriminelt som alle andre, endda
selvom man korrigerer for solhvervstider, planeternes indflydelse og Pia
Kjærsgaards BH-størrelse....

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-01-05 17:48

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

> Og hvordan havde du tænkt dig man identificerer en "personkreds"
> på fem mennesker i en bil,

Har du hørt om begreberne efterforskning og afhøring?

> Nej, sådan en sag kan man ikke gøre noget ved, det
> må man leve med.

Det er forkert. Der kan gøres noget ved en sådan sag, og det er ikke
noget man skal leve med.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 17:59

> Har du hørt om begreberne efterforskning og afhøring?

Har DU hørt om begrebet begrænsede ressourcer?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-01-05 18:54

Morten Bjergstrøm wrote:

> Har du hørt om begreberne efterforskning og afhøring?

Har du hørt om begrebet "ressourceknaphed"?

> Det er forkert. Der kan gøres noget ved en sådan sag, og det er ikke
> noget man skal leve med.

Politiet har bare ikke midler til det, fordi de - delvist af nød - må
prioritere andre ting højere. Herunder de sager, hvor der faktisk også
BEGÅS vold.

Og jeg synes da selv det er forfædeligt og forargeligt at man ikke
engang kan forvente hjælp fra Politiet, men åbenbart skal finde sig i at
blive truet på liv og helbred af sådanne fremmede bandebøller.

Man risikerer i værste fald at der opstår deciderede selvtægtsgrupper
(efter amerikansk "borgermilits"-forbillede), hvis ikke politiet snart
begynder at gøre noget helt konkret ved dét terrorregime, de fremmede
allerede har indført i store dele af landet (og ikke bare i "deres egne"
ghettohabitater, hvor uskyldige danskere holdes som gidsler), fordi de -
blandt andet i deres tvivlsomt erhvervede køretøjer af overvejende tysk
oprindelse - har det med at bevæge sig rundt og sprede deres terror på
steder, hvor de mildt sagt bare ikke har noget legitimt ærinde at forette.

Vi har selv "glæde" af sådanne tilrejsende indvandrerflokke i min
kommune, når de kommer udefra i større grupper med dèt ene formål at
genere og helst overfalde lokale og bedrive hærværk mod såvel privat som
offentlig ejendom.

Politiet må udstyres til at tage sig bedre af dèn slags. Og løsningen er
altså næpe at Fru Politidirektøren pussernusser om disse livsfarlige
kriminelle ved at stille håbløse krav om at hæderlige og skattebetalende
selvstændige erhvervsdrivende danskere endda også skal lade sig
dobbeltudplyndre ved at ansætte disse fremmede unge som arbejdskraft,
selv om de knap nok kan forstå dansk, for slet ikke at tale om at læse
og skrive, endsige overhovedet opføre sig civiliseret. Det er derfor på
ingen måde attraktivt at ansætte kriminelle indvandrere, hvilket enhver
burde kunne forstå. Og arbejdsgiverne har da endnu lov til at betakke
sig, men det skal sikkert nok lykkes politikerne at gennemføre endnu
mere perfid "velmenende" krænkelse af denne private ret i
"integrationens" hellige navn...

Anders Peter Johnsen

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 17-01-05 03:18

Anders Peter Johnsen skrev i meddelelsen
<41eaaa4d$0$228$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Man risikerer i værste fald at der opstår deciderede selvtægtsgrupper
>(efter amerikansk "borgermilits"-forbillede), hvis ikke politiet snart

Nu beskæftiger de USAmerikanske militsgrupper sig ikke med at imødegå
kriminelle; men forbereder sig på en "frihedskamp" de forventer at skulle
føre mod den USAmerikanske stat; men ellers har du ret.

Hvis myndighderne ikke har viljen til at beskytte borgerne mod forbrydere,
så har borgerne ingen anden udvej end at beskytte sig selv - og hvis det
virkeligt sker kan myndighderne INTET stille op. Prøv at forestille jer en
1000 personers lynch mob som er ved at klynge en person op i en lygepæl,
hvordan skulle politiet stoppe det, og hvordan skulle domstolene evt.
bagefer
rede trådene ud - for det er jo kun nogen få af de 1000 man kan dømme for
mordet og kan man ikke bevis hvem af dem som har gjort det er der precedens
for at de går fri (eks. ingen blev dømt for mordet på betjenten der satte
efter
Blekingegadebanden - man kunne ikke bevis hvem af dem som skød ham
og derfor gik de alle fri).

At der så nok smutter et par uskyldige i skyndingen har myndighederne jo så
implicit accepteret ved ikke selv at håndtere forbryderne.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : G.B.

Dato : 16-01-05 19:28

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen

> Det er forkert. Der kan gøres noget ved en sådan sag, og det er ikke
> noget man skal leve med.

Det er jo en påstand. Hvad vil du gøre i den situation, om jeg må spørge?
Det er for tyndt bare at skrive "det er forkert".

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 19:54

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Har du hørt om begreberne efterforskning og afhøring?

Det har politiet overhovedet ikke ressourcer til. Der skal vold og blod på
bordet først.

> Det er forkert. Der kan gøres noget ved en sådan sag, og det er ikke
> noget man skal leve med.

Det er jeg sgu' bange for, at jeg er nødt til.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 20:04

Tim wrote:

> Det er jeg sgu' bange for, at jeg er nødt til.

Hvorfor fanden skal det så postets herinde, hvis du ..
1.) Ikke vil gøre noget ved det?
2.) Ikke mener at Politiet vil gøre noget ved det?
3.) Ikke mener at det ville hjælpe noget, hvis der blev gjort noget ved det?

Havde du skrevet dette indlæg, hvis det var nabo Hansen og hans venner fra
bodagaen der jhavde opført sig sådan imod dig?
Det tror jeg næppe?

Hvis jeg nu har ret, er dette så det rette forum til dit indlæg?

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 22:29

> Hvorfor fanden skal det så postets herinde, hvis du ..

Det skal du ikke blande dig i.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 22:45

Tim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Det skal du ikke blande dig i.

For meget øl og for lidt hjerne = Tim, på en god dag!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 17-01-05 00:48

> For meget øl og for lidt hjerne = Tim, på en god dag!

Den er god med dig Riise... din standard-sviner er, at anklage folk for at
være berusede, når du selv har rodet dig for langt ud.

Sikke noget svineri!

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-05 01:22

Tim wrote:
> [...]
>>

> Den er god med dig Riise... din standard-sviner er, at anklage folk
> for at være berusede, når du selv har rodet dig for langt ud.

Du kan da lade være med at smide dit privarliv ud i gruppen, og så sige at
jeg ikke må blande mig, det er da at tegn på at man et eller andet sted er
besoffen!

Du er da lidt af en kylling.
Først finder du dig i at blive svinet til, uden at gøre det mindste, hvorved
du bekræftiger mandspersonen i at han bare kan fortsætte med at finde et nyt
offer.
Husk nu på at du, når det gælder Irak krigen, synes at det er helt i orden
at der er omkostninger ved at gøre det rette, og selv, så gemmer du dig, for
at vi herinde skal synes det er åhh så synd for dig.
Du tager ikke engang nummeret på pladen, uagtet at du havde gode vidner.
Det er da dobbeltmoralsk om noget, og det fra en der anklager Os
krigsmodstandere for, "det er jo så nemt når i sidder i lænestolen",
hvorefter du gemmer dig derhjemme.
Flot Tim, nu ved jeg da i det mindste hvad du er for en.
Mundvejr og ikke andet.

Jeg kommer med, at selvf. har du da taget nummeret på pladen, og hvad er dit
svar!??

"Velkommen til jorden... og hvordan er vejret så ellers på din planet?"

Hvorefter jeg så skriver at du kunne du *heller* ikke finde ud af, tsk tsk
tsk.
Fordi jeg mener at er man en man(d), så siger man fra, og finder sig ikke i
trusler, da slet ikke med dine holdninger om at man skal gøre det rette,
uanset konsekvenserne, ifølge din holdning til Irak krigen!

Og så får jeg en griner tilbage!!
Helt ærligt man(d)!!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 17-01-05 09:23

> [...]
> i trusler, da slet ikke med dine holdninger om at man skal gøre det rette,
> uanset konsekvenserne, ifølge din holdning til Irak krigen!

Har man hørt en loppe gø

Du havde ikke sagt en lyd til dem din tøsedreng. Omvendt... du er muligvis
hjernedød nok til det.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-05 09:45

Tim wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Har man hørt en loppe gø

Jeg har aldrig, men nu har vi heller ikke lopper hos os!

> Du havde ikke sagt en lyd til dem din tøsedreng. Omvendt... du er
> muligvis hjernedød nok til det.

Tim, hvor står der at jeg ville have at du skulle hoppe ud af din bil, og
love røvfuld den anden vej?

Du skulle selvf. Qua din holdning til andet der er ulovligt, have meldt dem.

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 17-01-05 11:42

> Jeg har aldrig, men nu har vi heller ikke lopper hos os!

I har i hvertfald nogle små væsner, der puster sig op som bare helvede.

> Tim, hvor står der at jeg ville have at du skulle hoppe ud af din bil, og
> love røvfuld den anden vej?

Hvad mente du så med følgende dit fjols? Kan du ikke engang huske hvad du
selv siger et par indlæg tilbage. Den er vist gået helt over gevind med
sprutten Riise.

"

> Du skulle selvf. Qua din holdning til andet der er ulovligt, have meldt
> dem.

Og hvad skulle det have hjulpet, andet end at have dem rendende hos min
familie? Politiet gør _intet_ ved det. Jeg _VED_ det faktisk af erfaring.

Jeg har tidligere måttet flygte sammen med en kammerat fra et diskotek her i
Sønderborg, og blev faktisk samlet op af en politibil. Vi kørte ned forbi
diskoteket, hvor de stod udenfor endnu. Politiets eneste kommentar var noget
i stil med: "Er det dem?... ja så er I sgu' sluppet ualmindelig heldigt fra
det"

Hvad fanden tror du så det hjælper, at jeg anmelder nogle aberhjerner for,
at spille gorillaer ude ve Quality Hotel?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-05 12:50

Tim wrote:
> [...]
>>

> Hvad mente du så med følgende dit fjols? Kan du ikke engang huske
> hvad du selv siger et par indlæg tilbage. Den er vist gået helt over

At du burde melde vedkommende, hvad ellers!

> Og hvad skulle det have hjulpet, andet end at have dem rendende hos
> min familie? Politiet gør _intet_ ved det. Jeg _VED_ det faktisk af
> erfaring.

Og?
Når nu DU ved at de ikke gør noget, så gå til aviserne, for de *skal* gøre
noget,.
Nu giver du vedkommende blankocheck til at gøre det igen og igen!

> [...]
>
> Hvad fanden tror du så det hjælper, at jeg anmelder nogle aberhjerner
> for, at spille gorillaer ude ve Quality Hotel?

Du aner da ikke om politiet i en anden sammenhæng har taget det at du *også*
er blevet truet, med i deres overvejelser.
Og igen, klag over politiet's måde at håndtere deres arbejde på.

Allan Riise

Fra : Allan Larsen

Dato : 17-01-05 12:44

> Har du hørt om begreberne efterforskning og afhøring?

Har du hørt om begrebet "at nægte at udtale sig"?

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-01-05 18:19

> Har DU hørt om begrebet begrænsede ressourcer?

Ja det er ofte undskyldningen man hører fra politiets side men den
holder ikke når man kigger på statistikken.

I øvrigt er politiet med voldspakken blevet forpligtet til at
prioritere alle voldssager højt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 18:24

Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja det er ofte undskyldningen man hører fra politiets side men den
> holder ikke når man kigger på statistikken.
>
> I øvrigt er politiet med voldspakken blevet forpligtet til at
> prioritere alle voldssager højt.

Og da trusler om vold, er at sidestille med vold, såeee..

Straffelovens § 266 - Trusler.
Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig frygt
for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en
strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 18:28

Allan Riise wrote:

> [...]
> frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at
> foretage en strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil

Altså helt klart noget Politiet *skal* tage sig af, da det er en gerning der
kan give en længere fængselsstraf, og ikke er at sidestille med et mindre
tyveri, eller indbrud!

Prøv f.eks. at true din kone med tærsk, og lad hende ringe til Politiet, og
jeg garanterer dig for at de..
1.) Eskorterer dig pænt ud af bopælen.
2.) Optager rapport.
3.) Du kommer i retten.
4.) Prøver du at tiltrænge dig adgang til bopælen igen, for du, qua
Politivedtægterne, et tilholdsforbud.

Allan Riise

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-01-05 00:48

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2.) Optager rapport.
> 3.) Du kommer i retten.
> 4.) Prøver du at tiltrænge dig adgang til bopælen igen, for du, qua

Udfra dit indlæg kan man tydeligt se, at du ikke har meget begreb om,
hvordan tingene foregår i virkeligheden.

Du tror slet ikke at de sanktioner politiet evt. vil sætte i værk er
situationsbestemte? Nå ja, velkommen til virkeligheden.

Mvh
Kent.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-05 01:11

Kent Rådbjerg wrote:
> [...]
>
> Du tror slet ikke at de sanktioner politiet evt. vil sætte i værk er
> situationsbestemte? Nå ja, velkommen til virkeligheden.

Tjaae, det skete for en tidligere nabo på Amager!

Allan Riise

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-01-05 01:25

> Tjaae, det skete for en tidligere nabo på Amager!

Og så er det ensbetydende med at sådan foregår det i alle tilfælde?
Det er langtfra tilfældet; hvis du vil bruge din tidligere nabo som
argument er du nødt til at komme frem med at hvad der er foregået
forud. Det er formentlig ikke første gang politiet har været på
stedet.

I mange af tilfældene hvor en hustru anmelder en ægtefælle for trusler
er der spiritus involveret og ofte ønsker hustruen ikke at anmelde
ægtefællen når det kommer til stykket, så hvorfor tror du at dit
eksempel danner præcendens for alle anmeldelser? Der er en specifik
årsag til hver af sådanne anmeldelser og den betyder nødvendigvis
ikke at der sker bortfjernelse, retssag og tilhold.

I øvrigt, hvor har du det med "politiforbud" efter "politivedtægterne"
fra?

Mvh
Kent.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-05 01:33

Kent Rådbjerg wrote:
> [...]
> argument er du nødt til at komme frem med at hvad der er foregået
> forud. Det er formentlig ikke første gang politiet har været på

Det skrev jeg heller ikke, jeg skrev at hvis man forsøgte at "tiltrænge"
sig, dermed forstået at man gentagne gange har fået at vide man ikke er
velkommen.

> [...]
> ikke at der sker bortfjernelse, retssag og tilhold.
>
> I øvrigt, hvor har du det med "politiforbud" efter "politivedtægterne"

Har du aldrig hørt om at man fjernede luderne fra Istedgade og Halmtorvet?

Ellers kan du læse her..

"
Jeg kan ikke lige se, om I har en forklaring på, hvad et polititilhold er.

Fortæl mig venligst, hvad det helt præcist indeholder, indebærer, hvor
hurtigt man kan få et sådant og hvor og hvordan.

Svar:
Et polititilhold er en advarsel, som politiet giver en person om, at han
ikke må trænge ind på, forfølge med skriftlige henvendelser eller på
lignende måde forulempe ham. Ved "ham" forstås juridisk både privatpersoner,
institutioner og offentlige myndigheder.
Der skal i almindelighed være foretaget flere krænkelser, før der kan gives
en advarsel, men hvor mange der skal til afhænger af grovheden. Det er ikke
tilstrækkeligt at det befrygtes, at der vil ske en krænkelse. Krænkelserne
skal også være foregået over en vis periode, og det skal være sandsynligt,
at disse vil fortsætte, hvis der ikke gribes ind. Hvis politiet giver en
advarsel (tilhold) kan der klages herover til justitsministeriet, som kan
ændre/ophæve polititilholdet.

En advarsel/tilhold har gyldighed i 5 år, og en overtrædelse kan straffes
med bøde eller fængsel indtil 6 måneder, jfr. straffeloven § 265.

Tilhold bruges ofte over for tidligere ægtefæller/kærester og kan f.eks. gå
på, at man ikke må opsøge den tidligere kæreste.

Har en mand et tilhold mod at opsøge sin tidligere ægtefælle, kan han
således godt kontakte hende gennem en skrivelse, der i form og indhold er
saglig, med henblik på praktiske arrangementer omkring samvær med
fællesbarn.

Det er således vigtigt at vide hvad et polititilhold helt præcist går ud på.

Med venlig hilsen

Henrik Feldt-Rasmussen, advokat (H)"

At det så er en del af straffeloven, det var jeg ikke lige klar over..

Allan Riise

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-01-05 02:12

> [...]
> vide man ikke er velkommen.

> Har du aldrig hørt om at man fjernede luderne fra Istedgade og

Et tilhold som faktisk er en meddelt advarsel efter strfl. har _intet_
at gøre med at fjerne ludere fra Istedgade. De bliver jf.
politivedtægten "forbudt" at opholde sig på bestemte steder.

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Henrik Feldt-Rasmussen, advokat (H)"
>
> At det så er en del af straffeloven, det var jeg ikke lige klar

Nej det kan jeg så forstå, jeg synes dog stadig det er en skråsikker
vurdering du kommer med omkring ægtefællers "trusler", den holder ikke
vand i det virkelige liv.

Mvh
Kent.

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 17-01-05 02:24

> [...]
>
> Det skrev jeg heller ikke, jeg skrev at hvis man forsøgte at
> "tiltrænge" sig, dermed forstået at man gentagne gange har fået at

Taler vi om en ægtefælle som er tilmeldt _folkeregistret_ på samme
adresse?

Mvh
Kent

Fra : Tim

Dato : 17-01-05 09:24

"Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk> wrote in message

> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Udfra dit indlæg kan man tydeligt se, at du ikke har meget begreb om,
> hvordan tingene foregår i virkeligheden.

Han kan alt, så længe han gemmer sig bag sit tastatur.

> Du tror slet ikke at de sanktioner politiet evt. vil sætte i værk er
> situationsbestemte? Nå ja, velkommen til virkeligheden.

Jeg tror det er en helt anden planet han kommer fra.

Tim

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 17-01-05 02:56

Allan Riise skrev i meddelelsen
> [...]

der
>kan give en længere fængselsstraf, og ikke er at sidestille med et mindre

Det fremgår nu ikke af det citerede - politiet kan ignorere
straffelovsovertrædelser,
hvis de ikke kræver offentlig påtale (eksempelvis hærværk). De må sågar
sidde
og se på det sker uden at gribe ind.

Desuden vil politiet ikke tage sig af en sag, hvis bevistets tilstand ikke
vil kunne
føre til en domfældelse. Hvis eksempelvis A har truet B uden vidner, da vil
A næppe
kunne dømmes med mindre hun af uransaglige årsger indrømmer det.
Mener du virkeligt politiet og domstolene burde bruge resourcer på sådan en
sag
- resourcer som så ikke kan anvendes på andre sager.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : NoTrabajo

Dato : 17-01-05 06:29

> [...]
> for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en
> strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Så lad os bure dem inde - eller endnu bedre: Send trussels-/voldsdyrene hjem til
Muhamedanistan.
--
NoTrabajo

Fra : Konrad

Dato : 17-01-05 12:10

> Ja det er ofte undskyldningen man hører fra politiets side men den
> holder ikke når man kigger på statistikken.

Forklar? Hvad med mængden af overarbejdstiemer, f.eks - det er da et ret
vægtigt statistisk materisle.

> I øvrigt er politiet med voldspakken blevet forpligtet til at
> prioritere alle voldssager højt.

Det er dommerne voldspakken primært henvender sig imod.

Fra : NoTrabajo

Dato : 16-01-05 09:09

> [...]

> Bedst som jeg troede, at vi var sluppet, kom de to af dem ud igen, og
> fortalte mig (!), at næste gang jeg så deres Mazda, skulle jeg bare flytte

Hvad bilder sådan en "vantro hund" som dig sig ind, at tage herrefolkets
parkeringsplads?

Herrefolket har lært deres plads i samfundet at kende, efter at halalhippierne
og "humanisterne" i årevis har forkælet dem som overmennesker.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Larsen

Dato : 16-01-05 10:39

> [...]
> mig, for ellers ville jeg få tæsk.
>
> Under hele sceancen, sagde jeg ikke eet eneste ord. Det har jeg sgu' livet

Mærkede du i øvrigt noget til det overflødighedshorn af berigende kultur, de
efter sigende kaster i grams omkring sig?

Du kan, hvis det er nogen trøst, trøste dig med, at du ikke er den eneste,
der har stiftet bekendtskab med venstrefløjens muslimske venner. Der er en
del almindelige mennesker i min omgangskreds, der har været ude for ligende
oplevelser.

Og nej, det skal ikke anmeldes for straffen bliver tiltalefrafald eller
betinget dom. Til gengæld får psykopaterne indsigt i dit navn og din adresse
med nye festlige kulturelle indslag til følge.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-01-05 10:48

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev:

> Under hele sceancen, sagde jeg ikke eet eneste ord. Det har jeg
> sgu' livet for kært til.

Du huskede naturligvis at indgive politianmeldelse?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 13:07

> Du huskede naturligvis at indgive politianmeldelse?

Og hvad skulle det lige hjælpe mig, andet end at sikre mig, at de ville vide
hvor min kone og jeg bor?

Politiet gør intet ved det. _INTET_!!!

Jeg ved det faktisk af erfaring her fra Sønderborg.

Tim

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 13:47

> Politiet gør intet ved det. _INTET_!!!

Bevis det.

Fra : Tim

Dato : 16-01-05 13:54

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
>
> Bevis det.

Hvad skal jeg bevise..??? At politiet intet gør ved det eller??

Det må jeg tænke grundigt over... hvordan beviser jeg noget der ikke er sket
for et par år tilbage... hmm ja, det må jeg godt nok lige fundere nærmere
over.

Hvis du kommer på en idé, så giv den lige videre.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 15:01

Tim wrote:
> [...]
> fundere nærmere over.
>
> Hvis du kommer på en idé, så giv den lige videre.

Det er jo det nye efter Irak skulle bevise ingenting, så kan vi vel også
bede dig om det samme.

Bevis det.

Allan Riise

Fra : Henri Gath

Dato : 16-01-05 16:38

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

idiot

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 16:43

Henri Gath wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse
>

> idiot

Riise.

Nu er vi blevet introduceret, vil du så mere?

Allan Riise

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 16-01-05 18:11

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Hvad skal jeg bevise..??? At politiet intet gør ved det eller??

Ja - anmeld det - så får vi se.

> Det må jeg tænke grundigt over... hvordan beviser jeg noget der ikke er
sket
> for et par år tilbage... hmm ja, det må jeg godt nok lige fundere nærmere
> over.

Det er let nok - du skal bare anmelde det. Så finder vi ud af, om politiet
gør noget ved det.

Fra : Svend

Dato : 17-01-05 14:54

On Sun, 16 Jan 2005 18:10:30 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:
>Det er let nok - du skal bare anmelde det. Så finder vi ud af, om politiet
>gør noget ved det.

Politietforetager sigr ikke en fløjtende skid når det bare er trusler,
det ved jeg fra utallige situationer på mit arbejde.

Det første politiet spørger om er om der er nogen der er blevet slået,
er dte ikke tilfældet foretager de sig ikke andet and at tale lidt med
folk og så kører de igen.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 17-01-05 03:05

Christian R. Larsen skrev i meddelelsen
<5ntGd.83327$Vf.3735282@news000.worldonline.dk>...
>"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
>
>Bevis det.

Hvordan i alverden skal man bevise at politiet har nægtet at optage raport ?
De har jo netop nægtet at dokumentere at der er foretaget en anemeldelse.

Når nu manden siger at han personligt har oplevet det, så beskylder du ham
jo direkte for at lyve, hvilket jo er ærekrænkende - kan du bevise at
manden lyver
eller skulle vi nu kunne få dig dømt for injurier ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 17-01-05 17:57

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message
> Christian R. Larsen skrev i meddelelsen
> <5ntGd.83327$Vf.3735282@news000.worldonline.dk>...

> Hvordan i alverden skal man bevise at politiet har nægtet at optage raport
?

Hvis de ikke har gjort det,e r det da bevis nok.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-01-05 13:23

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Du huskede naturligvis at indgive politianmeldelse?

Min nabo blev knivstukket ret dybt i skulder og arm, 6 gange, af en bande,
der blot skulle have hans penge, jakke og mobil.

Jeg pressede ham til at gå til Nørrebro Lokal-politistation og bl.a. oplyse
mobilens nummer, så den kunne spores.

Men klageinstanser er ofte et redskab til falsk tryghed. Politiet gad ikke
skrive noget ned. Deres ordre lyder at det skal bevises at
muslim-overkriminaliteten er lille og ikke voksende.

At indberette trussel , selv med gode signalementer, ville jeg ikke bruge
megen tid på.

Men politiet burde have email-adresse og anerkende modtagelse af
anmeldelser. De havde en @dresse i København, men den er vist nedlagt?