TEST!
Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-01-05 23:01

TEST!
Jeg venter i spænding på, hvornår undervisningsminister Ulla Tørnæs (UT)
kommer med lovforslag om, at regeringen skal testes! Det (tests!) er jo det
middel UT vil bruge hver gang nogen påviser, at der er noget der
sammenlignet
med andre lande ikke er i orden hos os i Danmark (for hendes specifikke
vedkommende i Folkeskolen).

Med regeringens godt 3 år ved magten, er der et par ting der kunne trænge
til
en TEST. Vi har gentagne gange været ude for, at ministre har sagt et og
gjort noget andet/omgås sandheden meget liberalt/direkte lyver/bare ikke ved
bedre.

I flæng kan nævnes Thor Pedersen's sag om sin(e) bopæl(e) og tilskud til sit
landbrug - her skete først en ændring efter pres!
Den tidligere miljøminister's sag.
Kulturministerens laden og gøren med fx. TV2.
UT's egen altid hurtige og forhastede ageren uden grundige undersøgelser af
påpegede formodede problemer og uden involvering af den faggruppe der er
tættest på de problemer, UT forsøger at haste-løse med TESTS (dvs. UDEN at
involvere landets folkeskolelærere).
Statsministeren har mange gange burde få UT til at kræve TESTS af de grunde
jeg har nævnt ovenfor. Han har sendt Danmark i krig UDEN ordentlig
undersøgelse af om det grundlag han brugte for at gøre det var sandt,
endsige
vente på at FN gjorde sit arbejde færdigt, FØR han fik lokket Folketinget
med
på sin UDEN TVIVL folkeretlige tvivlsomme beslutning.

Jeg synes det er yderst kritisabelt og moralsk forkasteligt, at en regering
der sin statsminister i spidsen gang på gang SIGER ET OG GØR NOGET ANDET;
den
fortjener at blive TESTET i troværdighed og vildledning af både Folketing og
befolkning- det behøver ikke kun ske ved et folketingsvalg!

Mit forslag om TESTS af regeringen er hermed stillet til rådighed for ikke
 kun UT, men alle der har lyst til at bruge det.

Med venlig hilsen,
Hans Houmøller

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 01:11

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> wrote in message

> Mit forslag om TESTS af regeringen er hermed stillet til rådighed for ikke
> kun UT, men alle der har lyst til at bruge det.

forventer du at regeringen vil begå selvmord

Peter

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-01-05 14:05

Peter K. Nielsen wrote:

> "Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> wrote in message

> forventer du at regeringen vil begå selvmord
>

> Peter

Nej, det gør jeg dog ikke!
Men, jeg synes selv det må være spændende for UT at vove forsøget og så
lægge resultatet ud på nettet!
) Hans

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-01-05 15:15

> Nej, det gør jeg dog ikke!
> Men, jeg synes selv det må være spændende for UT at vove forsøget og så
> lægge resultatet ud på nettet!
> ) Hans

Der er jo meget der tyder på denne test af politikerne vil finde sted den 8.
Februar.

Og jo, så skal vi se resultatet, tænk hvis man får dårlig karakterer, så
bliver man fyret. Skal vi ikke overføre den slags test til den offentlige
sektor ?

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 16-01-05 15:26

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Og jo, så skal vi se resultatet, tænk hvis man får dårlig karakterer, så
> bliver man fyret. Skal vi ikke overføre den slags test til den offentlige
> sektor ?

Jamen sådan er det jo allerede, Thorkild. Du nærer nogle ret forældede for
ikke at sige fordomsfulde forestillinger omkring "den offentlige sektor"...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-01-05 16:42

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jamen sådan er det jo allerede, Thorkild. Du nærer nogle ret forældede for
> ikke at sige fordomsfulde forestillinger omkring "den offentlige

Næh, jeg forholder mig til virkeligheden.

Lad os bare som eksempel nævne det skrigeri der var da den nye regering
afskedige 5000 personer i statssektoren, DJØF råbte op om alverdens ulykker.
I den private sektor er det ofte sædvane at fyre 10 %, blot for at optimere.

I forbindelse med kommunalreformen vil de squ have jobgaranti ???????

Lad os få privatiseret noget mere og komme den offentlige ineffektivitet til
livs.

Thorkild

Fra : Hans Houmøller

Dato : 16-01-05 16:52

Det kunne være godt, hvis du forholdt sig til noget af det jeg skrev
oprindeligt om regeringens troværdighed, Thorkild, og ikke kun kørte på
automatpilot, som jeg synes du gør.
) Hans

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-01-05 03:17

> Det kunne være godt, hvis du forholdt sig til noget af det jeg skrev
> oprindeligt om regeringens troværdighed, Thorkild, og ikke kun kørte på
> automatpilot, som jeg synes du gør.
> ) Hans

Hans,

Det bedrøver mig at folk synker så lavt som til at bekymre sig om en
minister kører hjem eller i sommerhus, det er pedanteri og et klart tegn på
man er ideologisk braklagt.

OG i realiteten sker politikernes test hvert 4. år.

Thorkild

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 18:50

> [...]
>
> Jamen sådan er det jo allerede, Thorkild. Du nærer nogle ret forældede for
> ikke at sige fordomsfulde forestillinger omkring "den offentlige

Nej for engangs skyld har Thorkild ret.

Intet sted findes der SÅ mange uduelige og inkompetente mennesker som i det
offentlige system (der findes også en masse virkelig dygtige, og
hårdtarbejdende mennesker) Og systemet bruger enorme ressourcer på at dække
over de ansattes uduelighed.

Peter
(som gerne dokumenterer sin påstand når den verserende sag er endeligt
afsluttet)

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 18:48

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Der er jo meget der tyder på denne test af politikerne vil finde sted den
> 8. Februar.

Nej ved den test er det både muligt og tillandt at snyde og lyve

>. Skal vi ikke overføre den slags test til den offentlige sektor ?

Nej lad os blot indøfre samme regler som gælder i det private. Hvis man ikke
magter sit job, så bliver man sat til noget andet eller også bliver man
fyret

Peter

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-01-05 05:20

> [...]
>
> Mit forslag om TESTS af regeringen er hermed stillet til rådighed for ikke
> kun UT, men alle der har lyst til at bruge det.

Man må sige det står sløjt til hos de røde når deres niveau kan synke så
lavt.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 16-01-05 16:14

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenlignet
> med andre lande ikke er i orden hos os i Danmark (for hendes specifikke

Jamen er det nu egentlig så ringe, hvis vi kunne bringe oplysningsniveauet
op i danmark?
Der må jo være noget alvorligt galt, når danmark råder over så mange
analfabeter, at det er muligt for det pak der danner regering, at blive
valgt?
At UT selv er så småt begavet, at hun ikke er klar over at en styrket
undervisning vil mindske antallet af liberal - fascister, er jo kun gavnligt
i denne forbindelse.

MVH
Egon