/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Operaen
Fra : lomito


Dato : 15-01-05 20:24

Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
sikkert dyre entre billetter.
Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
burde have.
Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.

Lomito



 
 
Carl Alex Friis Niel~ (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 15-01-05 20:29

lomito skrev i meddelelsen <41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld

Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 % staten
selv
der er ansvarlig for det.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



lomito (15-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 15-01-05 23:22

Ja det var staten, fordi de er bange for Hr. Møller, de bukker
og skraber for ham.
Og det var jo også den gamle regering der sagde ja til det.

Lomito

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:B8eGd.467$Rd7.453@news.get2net.dk...
> lomito skrev i meddelelsen
> <41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>
> Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 % staten
> selv
> der er ansvarlig for det.
>
> --------------------------------------
> Carl Alex Friis Nielsen
>
> Love Me - take me as I think I am
>
>



Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:27

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41e99778$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja det var staten, fordi de er bange for Hr. Møller, de bukker
> og skraber for ham.
> Og det var jo også den gamle regering der sagde ja til det.
>
> Lomito
>
> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:B8eGd.467$Rd7.453@news.get2net.dk...
>> lomito skrev i meddelelsen
>> <41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>
>> Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 % staten
>> selv
>> der er ansvarlig for det.
>>

Vi siger tak.... de fleste af os da... janteloven længe leve. Hvor er du
pinlig!

Tim



lomito (16-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 16-01-05 13:52

Hvad har det med Jantelovern at gøre?

Lomito

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41e9c2ea$0$51611$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
> news:41e99778$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja det var staten, fordi de er bange for Hr. Møller, de bukker
>> og skraber for ham.
>> Og det var jo også den gamle regering der sagde ja til det.
>>
>> Lomito
>>
>> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:B8eGd.467$Rd7.453@news.get2net.dk...
>>> lomito skrev i meddelelsen
>>> <41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>>>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>>
>>> Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 %
>>> staten
>>> selv
>>> der er ansvarlig for det.
>>>
>
> Vi siger tak.... de fleste af os da... janteloven længe leve. Hvor er du
> pinlig!
>
> Tim
>



Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 02:59

"lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea6383$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41e9c2ea$0$51611$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
>> news:41e99778$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Ja det var staten, fordi de er bange for Hr. Møller, de bukker
>>> og skraber for ham.
>>> Og det var jo også den gamle regering der sagde ja til det.
>>>
>>> Lomito
>>>
>>> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:B8eGd.467$Rd7.453@news.get2net.dk...
>>>> lomito skrev i meddelelsen
>>>> <41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>>>>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>>>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>>>
>>>> Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 %
>>>> staten
>>>> selv
>>>> der er ansvarlig for det.
>>>>
>>
>> Vi siger tak.... de fleste af os da... janteloven længe leve. Hvor er du
>> pinlig!
>
> Hvad har det med Jantelovern at gøre?
>
> Lomito
>
Ingenting. Tim véd vist ikke rigtig hvad det ord betyder.

Jeg giver dig fuldstændig ret. Som Københavner bliver man dobbelt straffet
fordi Jens Kramer Mikkelsen også for de Københavnske skatteborgeres satte
det nye operahus på finansloven. Så hermes går både mine kommunale
skattekroner og mine skattekroner til staten til den nye opera som ikke
interesserer mig en skid da jeg ikke kan fordrage klassisk musik.

Jeg synes det er forargeligt og hele det kommunale slæng der har truffet den
beslutning burde stilles personligt til ansvar for det. For mig er den sag
af Farumske dimensioner.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Boerge (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 17-01-05 09:59

Kim Larsen wrote:

> Jeg giver dig fuldstændig ret. Som Københavner bliver man dobbelt straffet
> fordi Jens Kramer Mikkelsen også for de Københavnske skatteborgeres satte
> det nye operahus på finansloven. Så hermes går både mine kommunale
> skattekroner og mine skattekroner til staten til den nye opera som ikke
> interesserer mig en skid da jeg ikke kan fordrage klassisk musik.

Regningerne bliver forhåbentlig ikke betalt to gange.

Københavnerne bliver nok ikke straffet mere med udgifter til Operaen,
end befolkningen i Århus blev straffet for Aros, og befolkningen i
Randers straffes for, at kommunen giver fri entre til museerne i 2005.

Med venlig hilsen
Børge

Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 14:26

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse
news:41eb7e49$0$51612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Kim Larsen wrote:
>
>> Jeg giver dig fuldstændig ret. Som Københavner bliver man dobbelt
>> straffet fordi Jens Kramer Mikkelsen også for de Københavnske
>> skatteborgeres satte det nye operahus på finansloven. Så hermes går både
>> mine kommunale skattekroner og mine skattekroner til staten til den nye
>> opera som ikke interesserer mig en skid da jeg ikke kan fordrage klassisk
>> musik.
>
> Regningerne bliver forhåbentlig ikke betalt to gange.

Nej men driften er delt op mellem Københavns Kommune og staten hvor ved at
alle som ikke bor i Københavns Kommune ikke kommer til at betale 100 % af
driftstilskuddet men det gør til borgerne altså i min by og det til trods
for at det nye operahus ikke interesserer hovedparten i Københavns borgere
en disse.

> Københavnerne bliver nok ikke straffet mere med udgifter til Operaen, end
> befolkningen i Århus blev straffet for Aros, og befolkningen i Randers
> straffes for, at kommunen giver fri entre til museerne i 2005.

Det er da sagen ligegyldig. Hvorfor skal Københavns Kommunes borgere
straffes blot fordi nogle borgmestre i andre kommuner har truffet nogle
dårlige beslutninger?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Per Rønne (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-01-05 17:53

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Hvorfor skal Københavns Kommunes borgere straffes blot fordi nogle
> borgmestre i andre kommuner har truffet nogle dårlige beslutninger?

Politikerne har altså haft et folkeligt mandat til at træffe den
fortræffelige beslutning, de i dette tilfælde har gjort.

Det folkelige mandat består naturligvis i at de er blevet valgt.
--
Per Erik Rønne

PerX ... (17-01-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 17-01-05 12:29

In article <41e9c2ea$0$51611$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
thpetersen@hotmail.com says...

> Vi siger tak.... de fleste af os da... janteloven længe leve. Hvor er du
> pinlig!

Det er ikke pinligt at man ikke bryder sig om at blive flået i skat.


Per Rønne (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-01-05 06:27

lomito <lomito@sol.dk> wrote:

> Ja det var staten, fordi de er bange for Hr. Møller, de bukker
> og skraber for ham.
> Og det var jo også den gamle regering der sagde ja til det.

Med fuld tilslutning af den nuværende. Og heldigvis da for det.
--
Per Erik Rønne

PerX ... (17-01-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 17-01-05 12:25

In article <B8eGd.467$Rd7.453@news.get2net.dk>, cafn@get2net.dk says...
> lomito skrev i meddelelsen <41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>
> Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 % staten
> selv der er ansvarlig for det.

Staten=En magt elite som er ligeglad med befolkningen.


Jim (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 17-01-05 14:38

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1c55bef6c848743098b025@news.usenetserver.com...
| In article <B8eGd.467$Rd7.453@news.get2net.dk>, cafn@get2net.dk
says...
| > lomito skrev i meddelelsen
<41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
| > >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
| > >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
| >
| > Det stod jo staten frit at sige nej tak til gaven, så det er 100 %
staten
| > selv der er ansvarlig for det.
|
| Staten=En magt elite som er ligeglad med befolkningen.

Hvor satte du dit kryds ved sidste folketingsvalg?
For du er vel ikke sofavælger? ...og så i BIVA?



Hobert Idiart (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 15-01-05 20:56

lomito wrote:
> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
> sikkert dyre entre billetter.
> Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
> ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
> dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
> vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
> noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
> Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
> gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
> burde have.
> Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
> dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>
> Lomito

Hørt!

Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:29

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
news:34taq3F4f4v1sU2@individual.net...
> lomito wrote:
>> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
>> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
>> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
>> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>> sikkert dyre entre billetter.
>> Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
>> ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
>> dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
>> vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
>> noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
>> Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
>> gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
>> burde have.
>> Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
>> dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>>
>> Lomito
>
> Hørt!

Hørt hvad???? Hvad fanden er der at brokke sig over, når staten....-
_DANSKERNE_... får foræret etn gave til 2½ milliard... det skulle da lige
være brokke-jantelovs-drengene, der tog handskerne på.


Hold _kæft_ hvor er i pinlige at høre på.

_HØRT_!!!

Tim



Hobert Idiart (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 16-01-05 02:45

Tim wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
> news:34taq3F4f4v1sU2@individual.net...
>
>>lomito wrote:
>>
>>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>>>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>>>Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
>>>til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
>>>indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
>>>Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>>>stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>>>sikkert dyre entre billetter.
>>>Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
>>>ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
>>>dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
>>>vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
>>>noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
>>>Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
>>>gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
>>>burde have.
>>>Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
>>>dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>>>
>>>Lomito
>>
>>Hørt!
>
>
> Hørt hvad???? Hvad fanden er der at brokke sig over, når staten....-
> _DANSKERNE_... får foræret etn gave til 2½ milliard... det skulle da lige
> være brokke-jantelovs-drengene, der tog handskerne på.
>
>
> Hold _kæft_ hvor er i pinlige at høre på.
>
> _HØRT_!!!

Hold lidt igen med alkoholen. Den gør dig dum at læse!

Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 03:05

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
news:34tv81F4f1ndhU1@individual.net...
> Tim wrote:
>> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
>> news:34taq3F4f4v1sU2@individual.net...
>>
>>>lomito wrote:
>>>
>>>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>>>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>>>>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>>>>Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
>>>>til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
>>>>indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
>>>>Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>>>>stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>>>>sikkert dyre entre billetter.
>>>>Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
>>>>ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
>>>>dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
>>>>vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
>>>>noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
>>>>Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
>>>>gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
>>>>burde have.
>>>>Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
>>>>dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>>>>
>>>>Lomito
>>>
>>>Hørt!
>>
>>
>> Hørt hvad???? Hvad fanden er der at brokke sig over, når staten....-
>> _DANSKERNE_... får foræret etn gave til 2½ milliard... det skulle da lige
>> være brokke-jantelovs-drengene, der tog handskerne på.
>>
>>
>> Hold _kæft_ hvor er i pinlige at høre på.
>>
>> _HØRT_!!!
>
> Hold lidt igen med alkoholen. Den gør dig dum at læse!

Du _er_ allerede pinlig, og desuden er der ingen alkohol her.

Magen til jantelovsrytter som dig, skal man dog lede længe efter.

Du er sikkert også misundeliig over, at din nabo har større altankasser end
jeres!?! Find dig et job, og lad være med at hyle!

Tim



Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 03:00

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
news:34tv81F4f1ndhU1@individual.net...
> Tim wrote:
>> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
>> news:34taq3F4f4v1sU2@individual.net...
>>
>>>lomito wrote:
>>>
>>>>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>>>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>>>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>>>>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>>>>Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
>>>>til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
>>>>indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
>>>>Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>>>>stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>>>>sikkert dyre entre billetter.
>>>>Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
>>>>ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
>>>>dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
>>>>vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
>>>>noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
>>>>Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
>>>>gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
>>>>burde have.
>>>>Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
>>>>dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>>>>
>>>>Lomito
>>>
>>>Hørt!
>>
>>
>> Hørt hvad???? Hvad fanden er der at brokke sig over, når staten....-
>> _DANSKERNE_... får foræret etn gave til 2½ milliard... det skulle da lige
>> være brokke-jantelovs-drengene, der tog handskerne på.
>>
>>
>> Hold _kæft_ hvor er i pinlige at høre på.
>>
>> _HØRT_!!!
>
> Hold lidt igen med alkoholen. Den gør dig dum at læse!

Hørt !



--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



PerX ... (17-01-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 17-01-05 12:40

In article <41e9c35b$0$51611$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
thpetersen@hotmail.com says...
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
> news:34taq3F4f4v1sU2@individual.net...
> > lomito wrote:
> >> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> >> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> >> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> >> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
> >> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
> >> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
> >> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
> >> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
> >> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
> >> sikkert dyre entre billetter.
> >> Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
> >> ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
> >> dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
> >> vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
> >> noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
> >> Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
> >> gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
> >> burde have.
> >> Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
> >> dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
> >>
> >> Lomito
> >
> > Hørt!
>
> Hørt hvad???? Hvad fanden er der at brokke sig over, når staten....-
> _DANSKERNE_... får foræret etn gave til 2½ milliard... det skulle da lige
> være brokke-jantelovs-drengene, der tog handskerne på.

Prøv nu lige at tænde for hjerne fjols: fonden trækker hele beløbet fra
plus de får yderligere skatte fradrag, dvs skatteyderne går glip af en
masse penge. Ydligere er driften 140 millioner trukket over skatte, plus
hvis man bor i kbh er der ekstra udgifter. Notat til dig: Der er ikke
noget der hedder "gratis"


Per Rønne (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-01-05 17:53

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

> Prøv nu lige at tænde for hjerne fjols: fonden trækker hele beløbet fra
> plus de får yderligere skatte fradrag, dvs skatteyderne går glip af en
> masse penge.

Fondens formål er faktisk udover at drive erhvervsvirksomhed at støtte
sådan noget som opførelsen af et operahus ...

Og sådan noget trækkes fra i skat. Synes du også at det er forargeligt
at Carlsbergfondet giver støtte til videnskab og kultur, og så trækker
pengene fra i skat?
--
Per Erik Rønne

Hobert Idiart (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 18-01-05 01:13

Per Rønne wrote:
> PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:
>
>
>>Prøv nu lige at tænde for hjerne fjols: fonden trækker hele beløbet fra
>>plus de får yderligere skatte fradrag, dvs skatteyderne går glip af en
>>masse penge.
>
>
> Fondens formål er faktisk udover at drive erhvervsvirksomhed at støtte
> sådan noget som opførelsen af et operahus ...
>
> Og sådan noget trækkes fra i skat. Synes du også at det er forargeligt
> at Carlsbergfondet giver støtte til videnskab og kultur, og så trækker
> pengene fra i skat?

Ja!
Hvorfor skal skatteyderne betale?
Hvis det drejede sig om ægte godhed og interesse betalte Carlsbergfonden
selvfølgelig *uden* at trække beløbet fra i skat!
Sådan som det er nu, ligner det meget økonomisk spekulation.
Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Lars Månsson (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Månsson


Dato : 18-01-05 05:29


""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gqjnkh.w3qvl8fr3fzfN%spam@husumtoften.invalid...
> PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:
>
>> Prøv nu lige at tænde for hjerne fjols: fonden trækker hele beløbet fra
>> plus de får yderligere skatte fradrag, dvs skatteyderne går glip af en
>> masse penge.

Det er det som er mening med at lave et fond.

> Fondens formål er faktisk udover at drive erhvervsvirksomhed at støtte
> sådan noget som opførelsen af et operahus ...

Formålet med at lave et fond er at betale så lidt skat som muligt.

> Og sådan noget trækkes fra i skat. Synes du også at det er forargeligt
> at Carlsbergfondet giver støtte til videnskab og kultur, og så trækker
> pengene fra i skat?

Hvis jeg giver en gave/støtte så trækker jeg den ikke fra i skat, men
gør det fordi det er til en ven/et godt formål og det kommer ikke
andre ved, det er et spørgsmål om moral og jeg har min andre
har en anden.

Moral er måske et forkert ord, der kunne også stå livssyn/opdragelse
eller noget helt andet.

Hilsen
-Lars-



Andropov (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 15-01-05 21:03

On Sat, 15 Jan 2005 20:23:57 +0100, "lomito" <lomito@sol.dk> wrote:

>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.

Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
investering. Biblioteker bliver f.eks. mere brugt.

>Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>sikkert dyre entre billetter.

Enig.



Per Rønne (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-01-05 22:05

Andropov <nospam@andropov.dk> wrote:

> On Sat, 15 Jan 2005 20:23:57 +0100, "lomito" <lomito@sol.dk> wrote:
>
> >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> >(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> >mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>
> Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
> investering.

Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
kongelige. Godt.
--
Per Erik Rønne

Andropov (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 15-01-05 22:09

On Sat, 15 Jan 2005 22:05:16 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote:

>> >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>> >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>> >(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>> >mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>>
>> Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
>> investering.
>
>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>kongelige. Godt.

Hvad skal vi med sådan noget skrammel :)

Malene P (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 15-01-05 22:34


"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:ii1ju017s7rhpblhngq37fui4so971ls6q@4ax.com...
> On Sat, 15 Jan 2005 22:05:16 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
> Rønne) wrote:
>
> >> >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> >> >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> >> >(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> >> >mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
> >>
> >> Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
> >> investering.
> >
> >Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
> >kongelige. Godt.
>
> Hvad skal vi med sådan noget skrammel :)

Hvad skal vi med livsvarig statsstøtte til fjolser som Lars HUG?

Malene P




Andropov (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 15-01-05 22:42

On Sat, 15 Jan 2005 22:33:44 +0100, "Malene P"
<malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote:

>> >> >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>> >> >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>> >> >(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>> >> >mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>> >>
>> >> Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
>> >> investering.
>> >
>> >Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>> >kongelige. Godt.
>>
>> Hvad skal vi med sådan noget skrammel :)
>
>Hvad skal vi med livsvarig statsstøtte til fjolser som Lars HUG?

Jeg synes det er godt nok at støtte kultur generelt set. Da det kun er
småpenge det drejer sig om i forhold til f.eks. undervisning,
hospitaler og overførselsudgifter.

Men spørgsmålet er om ikke kunstnere skal kunne klare sig selv uden
støtte. F.eks. får kendte forfattere som Klaus Rifbjerg vidst også
støtte. Hvorfor skal han have det. Han kan nok klare sig selv.
Dem som ikke kan klare sig af kunstnere er nok i de fleste tilfælde
ikke dygtige nok.






lomito (15-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 15-01-05 23:24

Småpenge, det kulturelle cirkus får mange penge om året
i statstøtte, det langt oppe i de trecifrede millionbeløb.

Lomito

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:t53ju0dr2vmqefc64bojoa969kbvqo2914@4ax.com...
> On Sat, 15 Jan 2005 22:33:44 +0100, "Malene P"
> <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote:
>
>>> >> >Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>>> >> >omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>>> >> >(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>>> >> >mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>>> >>
>>> >> Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
>>> >> investering.
>>> >
>>> >Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>>> >kongelige. Godt.
>>>
>>> Hvad skal vi med sådan noget skrammel :)
>>
>>Hvad skal vi med livsvarig statsstøtte til fjolser som Lars HUG?
>
> Jeg synes det er godt nok at støtte kultur generelt set. Da det kun er
> småpenge det drejer sig om i forhold til f.eks. undervisning,
> hospitaler og overførselsudgifter.
>
> Men spørgsmålet er om ikke kunstnere skal kunne klare sig selv uden
> støtte. F.eks. får kendte forfattere som Klaus Rifbjerg vidst også
> støtte. Hvorfor skal han have det. Han kan nok klare sig selv.
> Dem som ikke kan klare sig af kunstnere er nok i de fleste tilfælde
> ikke dygtige nok.
>
>
>
>
>



PerX ... (17-01-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 17-01-05 12:41

In article <t53ju0dr2vmqefc64bojoa969kbvqo2914@4ax.com>,
nospam@andropov.dk says...
> Jeg synes det er godt nok at støtte kultur generelt set. Da det kun er
> småpenge det drejer sig om i forhold til f.eks. undervisning,
> hospitaler og overførselsudgifter.

Når der er tusindevis af ting som får "småpenge", så bliver det enorme
summer og vi ender med dårlige hospitaler og ting som rent faktisk
betyder noget.


Finn Guldmann (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-01-05 02:26

Per Rønne wrote:

> Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
> kongelige. Godt.
>
Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:43

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:cscfrp$27hk$2@news.cybercity.dk...
> Per Rønne wrote:
>
>> Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>> kongelige. Godt.
> >
> Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
>

Det siges, at man enten hader eller elsker opera. Jeg elsker det. Ganske
enkelt.

Jeg tror dog, at der mellem de to yderpunkter findes en ligegyldighed over
for opera. Det er blot synd for dem, de arme tørre mennesker.

Tim



Hobert Idiart (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 16-01-05 03:05

Tim wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
> news:cscfrp$27hk$2@news.cybercity.dk...
>
>>Per Rønne wrote:
>>
>>
>>>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>>>kongelige. Godt.
>>>
>>
>>Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
>>
>
>
> Det siges, at man enten hader eller elsker opera. Jeg elsker det. Ganske
> enkelt.

Du fatter jo ikke, hvad det er, du sidder og ser på.
Indrøm nu bare, at du ikke forstår det og læg de fisefornemme
fornemmelser på køl. De klæder dig nemlig ikke.

> Jeg tror dog, at der mellem de to yderpunkter findes en ligegyldighed over
> for opera. Det er blot synd for dem, de arme tørre mennesker.

Du har, i din jagt på højere social status, lagt al fornuft til side og
givet efter for fordummende og søvnighedsfremmende "underholdning".
Jeg har ondt af dig.

Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 03:43

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
news:34u0ebF4e4skcU1@individual.net...
> Tim wrote:
>> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
>> news:cscfrp$27hk$2@news.cybercity.dk...
>>
>>>Per Rønne wrote:
>>>
>>>
>>>>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>>>>kongelige. Godt.
>>>>
>>>
>>>Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
>>>
>>
>>
>> Det siges, at man enten hader eller elsker opera. Jeg elsker det. Ganske
>> enkelt.
>
> Du fatter jo ikke, hvad det er, du sidder og ser på.
> Indrøm nu bare, at du ikke forstår det og læg de fisefornemme fornemmelser
> på køl. De klæder dig nemlig ikke.
>

LOL Det har _intet_ med noget som helst "fisefornemt" at gøre.

Det er vist blot _dig_, der ikke "fatter". Jeg er allerede klar over, at det
preller af på dig, når jeg siger, at opera bevæger mig dybt... jeg gør det
alligevel. Opera _bevæger_ mig dybt.

Jeg fornemmer, at det ikke kan betale sig at diskutere opera, teater eller
klasisk musik med dig... tekno eller Kim Larsen's "Kvinde min, Jeg elsker
dig..." er nok din tærskel.

Fred være med det, men lad dog være med at bashe folk der har opdaget, at
der findes mere end det.

Det klæder faktisk ikke _dig_... for den sags skyld _ingen_, at hamre folk,
for noget de godt kan li'... eller gør det???

Jeg eleker Pink Floyd, Dire Straits, Blues og Jazz.... hvad med dig?

Hvorfor er det "fisefornemt", at elske opera... det er bare en musikstil!!!

Jeg fatter i hvertfald ikke din jantelovstone!!!

Lille du!

>
>
>> Jeg tror dog, at der mellem de to yderpunkter findes en ligegyldighed
>> over for opera. Det er blot synd for dem, de arme tørre mennesker.
>
> Du har, i din jagt på højere social status,
>

Hold da op mand hvor er du latterlig ))

>
> lagt al fornuft til side og givet efter for fordummende og
> søvnighedsfremmende "underholdning".
> Jeg har ondt af dig.


Det har du sikkert, men det vidner kun om din egen utilstrækkelighed.

Prøv at se ud over Kim Larsen. Der findes faktisk musik, der blev skabt før
68'erne... surprise

Tim



Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 03:09

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41e9d4ac$0$51522$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
> news:34u0ebF4e4skcU1@individual.net...
>> Tim wrote:
>>> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
>>> news:cscfrp$27hk$2@news.cybercity.dk...
>>>
>>>>Per Rønne wrote:
>>>>
>>>>
>>>>>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>>>>>kongelige. Godt.
>>>>>
>>>>
>>>>Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
>>>>
>>>
>>>
>>> Det siges, at man enten hader eller elsker opera. Jeg elsker det. Ganske
>>> enkelt.
>>
>> Du fatter jo ikke, hvad det er, du sidder og ser på.
>> Indrøm nu bare, at du ikke forstår det og læg de fisefornemme
>> fornemmelser på køl. De klæder dig nemlig ikke.
>>
>
> LOL Det har _intet_ med noget som helst "fisefornemt" at gøre.
>
> Det er vist blot _dig_, der ikke "fatter". Jeg er allerede klar over, at
> det preller af på dig, når jeg siger, at opera bevæger mig dybt... jeg gør
> det alligevel. Opera _bevæger_ mig dybt.
>
> Jeg fornemmer, at det ikke kan betale sig at diskutere opera, teater eller
> klasisk musik med dig... tekno eller Kim Larsen's "Kvinde min, Jeg elsker
> dig..." er nok din tærskel.
>
> Fred være med det, men lad dog være med at bashe folk der har opdaget, at
> der findes mere end det.
>
> Det klæder faktisk ikke _dig_... for den sags skyld _ingen_, at hamre
> folk, for noget de godt kan li'... eller gør det???
>
> Jeg eleker Pink Floyd, Dire Straits, Blues og Jazz.... hvad med dig?
>
> Hvorfor er det "fisefornemt", at elske opera... det er bare en
> musikstil!!!
>
> Jeg fatter i hvertfald ikke din jantelovstone!!!

Hvad pokker, har du lært et nyt ord, Tim ? Det er også fint nok men prøv at
bruge nogle andre ord også, lille Tim.
>
> Lille du!
>
>>
>>
>>> Jeg tror dog, at der mellem de to yderpunkter findes en ligegyldighed
>>> over for opera. Det er blot synd for dem, de arme tørre mennesker.
>>
>> Du har, i din jagt på højere social status,
>>
>
> Hold da op mand hvor er du latterlig ))

Sådan siger teenagere også hele tiden til de voksne men er du ikke en anelse
ældre, lille Tim ?
>>
>> lagt al fornuft til side og givet efter for fordummende og
>> søvnighedsfremmende "underholdning".
>> Jeg har ondt af dig.
>
> Det har du sikkert, men det vidner kun om din egen utilstrækkelighed.
>
> Prøv at se ud over Kim Larsen. Der findes faktisk musik, der blev skabt
> før 68'erne... surprise

Nøøøøøj, er det rigtigt, Tim ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



G.B. (16-01-2005)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 16-01-05 12:13

Hobert Idiart <in@your.dreams> skrev i meddelelsen
news:34u0ebF4e4skcU1@individual.net:

> Du fatter jo ikke, hvad det er, du sidder og ser på.
> Indrøm nu bare, at du ikke forstår det og læg de fisefornemme
> fornemmelser på køl. De klæder dig nemlig ikke.

Er det ikke snarere dig, som er en "akulturnyi kulak"?

Jeg er vokset op med klassisk musik, og har fra barns ben hørt operaer
som Don Juan, værker som Matthæus-passionen etc., og får skam meget ud
af det. Jeg har desuden sunget i kor i flere år som barn.

At du ikke fatter en brik, og derfor kalder stor klassisk musik for
"fisefornem", siger vel egentlig mere om dig end om musikken, hr.
"idiart".

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Finn Guldmann (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 16-01-05 23:45

Tim wrote:

>>>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>>>kongelige. Godt.
>>Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
> Det siges, at man enten hader eller elsker opera. Jeg elsker det. Ganske
> enkelt.
>
Så enkelt er det nu ikke.

Der findes meget operamusik som jeg finder "hamrende" godt (overturere
og intermezzi).

Mit problem opstår når der er nogen der forsøger at synge til det. Det
meste af det jeg har fået taget mig sammen til at høre lyder for mig som
om orkestret spiller en melodi mens sangeren(e) synger en anden.

> Jeg tror dog, at der mellem de to yderpunkter findes en ligegyldighed over
> for opera. Det er blot synd for dem, de arme tørre mennesker.
>
For opera som helhed må jeg nok bekende mig til at høre til der.

Lad dem der vil høre/se opera gøre det, bare jeg kan få lov at blive fri.

Og om jeg nogen sinde kommer i Operaen ved jeg ikke. Det bliver ikke til
en opera. Men var der ikke noget med at ballet flyttede med ud i det
nye? Det kunne jeg måske overtales til at se på. (Der synger de i det
mindste ikke.)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Ruth Nielsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 17-01-05 01:47


"Finn Guldmann" skrev i en meddelelse
> Tim wrote:
>
> >>>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
> >>>kongelige. Godt.
> >>Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
> > Det siges, at man enten hader eller elsker opera. Jeg elsker det.
Ganske
> > enkelt.
> >
> Så enkelt er det nu ikke.
>
> Der findes meget operamusik som jeg finder "hamrende" godt (overturere
> og intermezzi).
>
> Mit problem opstår når der er nogen der forsøger at synge til det. Det
> meste af det jeg har fået taget mig sammen til at høre lyder for mig
som
> om orkestret spiller en melodi mens sangeren(e) synger en anden.

Så prøv at se "Rigoletto", når den en gang kommer i TV. Læg mærke til at
der er en spændende handling i den, og at man får gåsehud op ad armene,
da han pludselig synger den berømte arie, på et tidspunkt hvor man måtte
tro, at han var død. Det er bare SÅ betagende.

For at få en klart og enkelt eksempel på hvordan en melogi fra en opera,
kan løfte een op til andre sfærer, kan man også bare se "Pretty Woman",
når den sidste scene brager frem, mens han står op i bilen med soltaget
slået tilbage og synger, mens chaufføren kører frem mod det sted, hvor
hun befinder sig oppe på 2. el. 3. sal. Så er man overbevist om at opera
bare er guddommeligt.

Og det betyder ikke, at man ikke kan gå op i mange andre musikformer
og mange andre slags sang.

Ruth


> > Jeg tror dog, at der mellem de to yderpunkter findes en
ligegyldighed over
> > for opera. Det er blot synd for dem, de arme tørre mennesker.
> >
> For opera som helhed må jeg nok bekende mig til at høre til der.
>
> Lad dem der vil høre/se opera gøre det, bare jeg kan få lov at blive
fri.
>
> Og om jeg nogen sinde kommer i Operaen ved jeg ikke. Det bliver ikke
til
> en opera. Men var der ikke noget med at ballet flyttede med ud i det
> nye? Det kunne jeg måske overtales til at se på. (Der synger de i det
> mindste ikke.)
>
> --
> MVH Finn
> Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
> Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
> bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.


Finn Guldmann (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-01-05 05:51

Ruth Nielsen wrote:


>>Mit problem opstår når der er nogen der forsøger at synge til det. Det
>>meste af det jeg har fået taget mig sammen til at høre lyder for mig
>>som om orkestret spiller en melodi mens sangeren(e) synger en anden.
> Så prøv at se "Rigoletto", når den en gang kommer i TV. Læg mærke til at
> der er en spændende handling i den, og at man får gåsehud op ad armene,
> da han pludselig synger den berømte arie, på et tidspunkt hvor man måtte
> tro, at han var død. Det er bare SÅ betagende.
>
Jeg tror ikke det hjælper.

Jeg kan ikke få øje på noget som kan få mig til at ofre tid på at se en
opera.

Men jeg har på den anden side ingen problemer med at acceptere at ander
finder dem interessante. Blot jeg kan få lov at få fri.

> For at få en klart og enkelt eksempel på hvordan en melogi fra en opera,
> kan løfte een op til andre sfærer, kan man også bare se "Pretty Woman",
> når den sidste scene brager frem, mens han står op i bilen med soltaget
> slået tilbage og synger, mens chaufføren kører frem mod det sted, hvor
> hun befinder sig oppe på 2. el. 3. sal. Så er man overbevist om at opera
> bare er guddommeligt.
>
Er "Pretty Woman" ikke en film?

Måske er det mig der ikke har kigget ordentlig efter, men jeg mener da
jeg har set filmen. Men jeg kan da ikke huske den scene du der omtaler.

> Og det betyder ikke, at man ikke kan gå op i mange andre musikformer
> og mange andre slags sang.
>
Bortset fra opera er det vist også kun avangarte jazz jeg lukker for.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Per Rønne (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-01-05 17:53

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Men var der ikke noget med at ballet flyttede med ud i det
> nye? Det kunne jeg måske overtales til at se på. (Der synger de i det
> mindste ikke.)

Så skal du vist holde dig fra fransk ballet; her veksles mellem sang og
dans. Lullys »Le Bourgeouis Gentilhomme«, »Den adelsgade Borger« med
libretto af Molière betegnes som en »Comedie-Ballet«, en komisk ballet,
også selv om replikkerne synges. I moderne opførelser plejer man dog at
droppe såvel dans som sang, hvorved den fremstår som en støvet og
kedelig »komedie« af Molière. Tænk hvis man opførte sig på samme måde
over for Mozarts Figaros Bryllup ;-(.
--
Per Erik Rønne

Finn Guldmann (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-05 00:19

Per Rønne wrote:

> Så skal du vist holde dig fra fransk ballet; her veksles mellem sang og
> dans. Lullys »Le Bourgeouis Gentilhomme«, »Den adelsgade Borger« med
> libretto af Molière betegnes som en »Comedie-Ballet«, en komisk ballet,
> også selv om replikkerne synges. I moderne opførelser plejer man dog at
> droppe såvel dans som sang, hvorved den fremstår som en støvet og
> kedelig »komedie« af Molière. Tænk hvis man opførte sig på samme måde
> over for Mozarts Figaros Bryllup ;-(.
>
De første jeg kommer i tanke om, hvis det skulle lykkedes nogen at
trække mig ind og se en ballet, er godtnok også russiske.
(Tchaikovsky)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Boerge (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 18-01-05 10:47

Finn Guldmann wrote:

> De første jeg kommer i tanke om, hvis det skulle lykkedes nogen at
> trække mig ind og se en ballet, er godtnok også russiske.
> (Tchaikovsky)

Den eneste hele ballet, jeg kan komme i tanke om, jeg har set, var en
moderne ballet, der hed "H. C. Andersen", og var skabt af Peter
Schaufuss Balletten i Holstebro. Jeg så den på Århus Teater i sidste uge.

Peter Schaufuss Balletten er vist det eneste danske balletkompagni, der
turnerer internationalt.

Med venlig hilsen
Børge



Per Rønne (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-01-05 22:29

Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

> Finn Guldmann wrote:
>
> > De første jeg kommer i tanke om, hvis det skulle lykkedes nogen at
> > trække mig ind og se en ballet, er godtnok også russiske.
> > (Tchaikovsky)
>
> Den eneste hele ballet, jeg kan komme i tanke om, jeg har set, var en
> moderne ballet, der hed "H. C. Andersen", og var skabt af Peter
> Schaufuss Balletten i Holstebro. Jeg så den på Århus Teater i sidste uge.
>
> Peter Schaufuss Balletten er vist det eneste danske balletkompagni, der
> turnerer internationalt.

Det gør Den kongelige Ballet så sandelig også. Den er faktisk en af de
bedste på verdensplan.
--
Per Erik Rønne

Per Rønne (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-01-05 06:27

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
> > kongelige. Godt.
> >
> Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.

Der er omkring 35 tv-kanaler på kabelnettet. Gør det dig virkelig så
ondt at DR1 eller DR2 med et par måneders mellemrum sender en opera
eller ballet fra DKT?

Eller en tragedie af Euripides, Shakespeare eller vores egen
Oehlenschläger.
--
Per Erik Rønne

Finn Guldmann (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 17-01-05 01:27

Per Rønne wrote:

>>>Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
>>>kongelige. Godt.
>>Jeg kan godt lide opera, bare de ville lade være med at synge.
> Der er omkring 35 tv-kanaler på kabelnettet. Gør det dig virkelig så
> ondt at DR1 eller DR2 med et par måneders mellemrum sender en opera
> eller ballet fra DKT?
>
Det gør mig ikke det fjerneste om de sender fra den nye opera. Blot
kunne jeg godt tænke mig at de to PS stationer gjorde sig den ulejlighed
ikke at sende det samme på samme tid. Men det er nu mest ifbm sprot det
forekommer.

Men uanset hvad de sender skal jeg nok finde andre ting at tage mig til
hvis det ikke er min dag til at få ønskeprogrammerne opfyldt.

> Eller en tragedie af Euripides, Shakespeare eller vores egen
> Oehlenschläger.
>
For opera, som helhed, holder jeg mig til den holdning Shubidua lufter i
deres sang om emnet.

For instrumentalmusikken fra en opera stiller det sig anderledes. Det
samme gælder for ballet. Jeg tror dog ikke at jeg ville ofre tid på at
sidde og _se_ på en ballet i fjernsynet. Men have det kørende så jeg
kunne høre musikken mens jeg sad og skrev her ville ikke være en
utænkelig tanke.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Frithiof Andreas Jen~ (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 17-01-05 15:42


"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
news:1gqg9z5.wba83jm24oodN%spam@husumtoften.invalid...

> Fremover får vi nu flere transmissioner af opera og ballet fra Det
> kongelige. Godt.

Det er da *bedre* end alt det:

"Hvad er dit lort NU værd", "Renover selv hele dit hus på 3 weekender så du
ikke mister tid på Jobbet, huset bliver 5 Millioner mere værd og samtidig
kan du være tjecket i tøjet",
"Kvinde...BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTTTTT..bold i
1.5 timer" og mindst 45 minutters reklamer i bedste sendetid for alt muligt
licensbetalt bræk som kommer enten på betalingskanalerne eller for sent til
at jeg gider at se det!!

Opera vil være et afslappet bidrag.



G.B. (15-01-2005)
Kommentar
Fra : G.B.


Dato : 15-01-05 23:00

Andropov <nospam@andropov.dk> skrev i meddelelsen
news:6gtiu0t2qjd23g1i9es6b4jr0impf2k329@4ax.com:

> Ja når man ser hvor få der bruger det er det nok en dårlig
> investering. Biblioteker bliver f.eks. mere brugt.

Der er ellers udsolgt resten af sæsonen, såeh....

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer
Med venlig hilsen
Georg

Boerge (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 15-01-05 21:28

lomito wrote:

> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.

Jeg hørte lige, at der stort set er udsolgt til hele sæsonen. Det må
enten betyde, at det er en temmelig stor håndfuld eller et ganske lille
operahus.

> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.

Alle offentligt ansatte modtager vel på sin vis overførselsindkomst, og
operahusets medarbejdere herunder sangere og skuespillere er offentligt
ansatte som alle andre statsansatte.

> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
> sikkert dyre entre billetter.

Det er underordnet, når der alligevel er udsolgt i hele sæsonen.

Billetter til Operaen koster normalt 100-440 kr. i løssalg, og der er
rabat på 50% til ikke-udsolgte forestillinger til unge under 25 år og
ældre over 67 år. Ståpladser koster 60 kr. Dog er priserne for balletten
"Den lille Havfrue" og operaen "Aida" henholdsvis 25% og 75% højere.

DSB Orange over Storebælt koster 165 kr., og en busbillet fra Århus til
København koster 220 kr. Begge priser er for voksne. Pensionister og
unge kan få rabat på almindelige togbilletter.

DSB Orange begge veje og en billig siddeplads i Operaen koster 430 kr.

Med venlig hilsen
Børge


Andropov (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Andropov


Dato : 15-01-05 21:59

On Sat, 15 Jan 2005 21:27:57 +0100, Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

>> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.

>Jeg hørte lige, at der stort set er udsolgt til hele sæsonen. Det må
>enten betyde, at det er en temmelig stor håndfuld eller et ganske lille
>operahus.

Der kan vel ikke være 5 millioner mennesker i et operahus.
Nogle rige mennesker findes der vel i Danmark. Men det er jo et
begrænset antal mennesker som får gavn af operahuset i forhold til
biblioteker f.eks.

>> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>> sikkert dyre entre billetter.
>
>Det er underordnet, når der alligevel er udsolgt i hele sæsonen.

Men operahuset får jo en del tilskud som kun kommer få mennesker til
gavn.
Hvis de penge bliver taget fra andet kultur som bliver langt mere
brugt er det noget bras.



Per Rønne (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-01-05 22:05

Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

> lomito wrote:
>
> > Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> > omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> > (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> > mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>
> Jeg hørte lige, at der stort set er udsolgt til hele sæsonen. Det må
> enten betyde, at det er en temmelig stor håndfuld eller et ganske lille
> operahus.

Det har i årtier været sådan, at det snarere er reglen end undtagelsen,
at der er udsolgt til opera.

Der er en 1500 pladser i det nye operahus, 1200 i det gamle. Men det er
ikke hensigten at udvide antallet af forestillinger, så med mindre det
ændrer sig, så er der kun ganske få ekstra pladser der er tale om.

Gamle Scene skal fremover bruges til Bournonville-balletter og operaer
fra barok og rokoko. Da Den kongelige Opera ikke har opført en
barokopera siden 1975 {Andé Campras Tancréde, fransk barok} må der
dermed især blive til Mozart og den eneste Gluck-opera man vil opføre:
Orpheus & Euridike. Sæsonens Händel-opera, Julius Cæsar, er en
gæsteopførsel. Lad os håbe at dens succes kan få operaen til at opføre
operaer af sådanne barokmestre som Monteverdi, Lully, Charpentier,
Händel og Rameau.
--
Per Erik Rønne

Boerge (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 15-01-05 22:50

Per Rønne wrote:

> Der er en 1500 pladser i det nye operahus, 1200 i det gamle. Men det er
> ikke hensigten at udvide antallet af forestillinger, så med mindre det
> ændrer sig, så er der kun ganske få ekstra pladser der er tale om.

Det er stadig en temmelig stor håndfuld mennesker, der ser opera.
I løbet af foråret er planlagt 53 forestillinger i operahusets Store
Scene, hvor 42 er opera og 11 ballet. Ialt giver det 79.800 billetter.

Jeg regner ikke selv med at bruge operahuset, men synes alligevel, det
er småligt at kalde op til 79.800 gæster "en håndfuld", og påstå, at kun
de rigeste har mulighed for at betale 100-770 kr. for en billet. Det er
nok mest udtryk på fordomme.

Med venlig hilsen
Børge

Per Rønne (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-01-05 23:04

Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Der er en 1500 pladser i det nye operahus, 1200 i det gamle. Men det er
> > ikke hensigten at udvide antallet af forestillinger, så med mindre det
> > ændrer sig, så er der kun ganske få ekstra pladser der er tale om.
>
> Det er stadig en temmelig stor håndfuld mennesker, der ser opera.
> I løbet af foråret er planlagt 53 forestillinger i operahusets Store
> Scene, hvor 42 er opera og 11 ballet. Ialt giver det 79.800 billetter.
>
> Jeg regner ikke selv med at bruge operahuset, men synes alligevel, det
> er småligt at kalde op til 79.800 gæster "en håndfuld", og påstå, at kun
> de rigeste har mulighed for at betale 100-770 kr. for en billet. Det er
> nok mest udtryk på fordomme.

Jeg har som abonnent selv en billet til operahuset. Richard Strauß
Elektra, 11. marts. Om knap to måneder.
--
Per Erik Rønne

Boerge (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 15-01-05 23:23

Per Rønne wrote:

> Jeg har som abonnent selv en billet til operahuset. Richard Strauß
> Elektra, 11. marts. Om knap to måneder.

Så har du da noget at glæde dig til.

Opera er nu ikke lige mig, men jeg går gerne i teateret, og har lige
fundet ud af, at ballet kan være fascinerende. Da jeg har modtaget
dagpenge det meste af ti år, før jeg blev førtidspensionist til nytår,
hører jeg nok ikke til landets rigeste.

Med venlig hilsen
Børge

Per Rønne (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-01-05 06:53

Boerge <zxdfawd@asdf> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Jeg har som abonnent selv en billet til operahuset. Richard Strauß
> > Elektra, 11. marts. Om knap to måneder.
>
> Så har du da noget at glæde dig til.
>
> Opera er nu ikke lige mig, men jeg går gerne i teateret, og har lige
> fundet ud af, at ballet kan være fascinerende. Da jeg har modtaget
> dagpenge det meste af ti år, før jeg blev førtidspensionist til nytår,
> hører jeg nok ikke til landets rigeste.

Få dig et abonnement. Et almindeligt med en blanding af drama, ballet og
opera. Det er mest drama.
--
Per Erik Rønne

Boerge (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 16-01-05 10:39

Per Rønne wrote:

> Få dig et abonnement. Et almindeligt med en blanding af drama, ballet og
> opera. Det er mest drama.

Jeg har abonnement på teatrene i Århus og Aalborg, da jeg bor i Randers.

Nu er det næsten for sent at tegne abonnement på Det kongelige Teater,
og det bliver ikke bedre af, at de eneste oplysninger, jeg kan finde om
forestillingerne, er nogle titler, som ikke siger mig noget. Noget andet
er, at storbyer som London, Hamburg og Berlin kan være lige så relevante
som København, når vi jyder vil bruge mange penge på kulturoplevelser.

Med venlig hilsen
Børge

lomito (15-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 15-01-05 23:29

Lad os så sige at to personer skal i operaen fra fx. Holstebro,
hvad tro du ikke transporten vil koste, det vil bliver over
1000kr plus billetter til lad os sige 350kr pr. stk plus lidt mad
som skal købes på vejen, så er vi oppe i et par tusind, hvor
mange kan slæbe det ud af deres budget?
Det kan den alm. familie i DK ikke lige gøre.

Lomito

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse
news:41e98fe8$0$51621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Per Rønne wrote:
>
>> Der er en 1500 pladser i det nye operahus, 1200 i det gamle. Men det er
>> ikke hensigten at udvide antallet af forestillinger, så med mindre det
>> ændrer sig, så er der kun ganske få ekstra pladser der er tale om.
>
> Det er stadig en temmelig stor håndfuld mennesker, der ser opera.
> I løbet af foråret er planlagt 53 forestillinger i operahusets Store
> Scene, hvor 42 er opera og 11 ballet. Ialt giver det 79.800 billetter.
>
> Jeg regner ikke selv med at bruge operahuset, men synes alligevel, det er
> småligt at kalde op til 79.800 gæster "en håndfuld", og påstå, at kun de
> rigeste har mulighed for at betale 100-770 kr. for en billet. Det er nok
> mest udtryk på fordomme.
>
> Med venlig hilsen
> Børge



Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:32

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41e9993b$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
> Lad os så sige at to personer skal i operaen fra fx. Holstebro,

.... og lad os sige, at to flommefede myrer skal fra Uganda til.Nepal...

Og???

Tim



Boerge (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 16-01-05 10:06

lomito wrote:

> Lad os så sige at to personer skal i operaen fra fx. Holstebro,
> hvad tro du ikke transporten vil koste, det vil bliver over
> 1000kr plus billetter til lad os sige 350kr pr. stk plus lidt mad
> som skal købes på vejen, så er vi oppe i et par tusind, hvor
> mange kan slæbe det ud af deres budget?

Det forekommer mig, at mange bruger tilsvarede beløb på en glad aften i
byen og udlandsrejser.

Der er såmænd også jyder, der betaler 600-700 kr. for at opleve en stor
koncert i Parken - udover rejsen.

> Det kan den alm. familie i DK ikke lige gøre.

Når man bor i provinsen, er det heller ikke en dagligdags begivenhed at
tage til en kulturbegivenhed i København. Det svarer nok mere til, at en
københavner rejser til Thailand.

Med venlig hilsen
Børge

Frithiof Andreas Jen~ (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 17-01-05 15:44


"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41e9993b$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kan den alm. familie i DK ikke lige gøre.

Så må vi jo sætte skatten på arbejde ned!!



lomito (15-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 15-01-05 23:39

Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
de får, fx. læger sygeplersker og lign.
Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.

Lomito

> Alle offentligt ansatte modtager vel på sin vis overførselsindkomst, og
> operahusets medarbejdere herunder sangere og skuespillere er offentligt
> ansatte som alle andre statsansatte.



Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:32

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41e99b90$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
> de får, fx. læger sygeplersker og lign.
> Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
> stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
> eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.
>

Hvad fanden har det med A. P. Møllers 2½ milliard gave til danskerne at
gøre??????

Tim



lomito (16-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 16-01-05 13:31

At skatteyderne skal betale gildet. Godt nok har Hr. Møller
betalt operaen, men hvad med de løbende omkostninger,
dem betaler han ikke.

Lomito

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41e9c41b$0$51531$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
> news:41e99b90$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
>> de får, fx. læger sygeplersker og lign.
>> Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
>> stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
>> eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.
>>
>
> Hvad fanden har det med A. P. Møllers 2½ milliard gave til danskerne at
> gøre??????
>
> Tim
>



Jim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 16-01-05 15:25

"lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea5e74$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...
| At skatteyderne skal betale gildet. Godt nok har Hr. Møller
| betalt operaen, men hvad med de løbende omkostninger,
| dem betaler han ikke.
|

Lomito..!
Du skal lige tage et kig på citatteknikken på Usenet.
Når du kommenterer et indlæg, så skriv dit eget indlæg under det, du
kommenterer.
Ellers er der kun at sige velkommen til debatten.

Alle kulturinstitutioner koster penge at drive.
Det ved enhver.
Men hvis det ikke må koste penge at drive, så må vi hellere flå alle
teatre, biografer, koncertsale, musikhuse, fodboldstadioner,
sportshaller, kirker o.m.m. ned, da det jo ikke må koste penge at drive.
Hvorfor tror du egentlig, at man tager penge for entreen?

På et eller andet tidpunkt skulle Danmark have sin egen opera, hvilket
den har fået nu, uden at skatteyderne skulle betale de 2,3 mia. det har
kostet at opføre den.
Er det i virkeligheden ikke et spørgsmål om, at du ikke bryder dig om
opera og ikke ønsker at resten af Danmark skal nyde godt af denne
fantastiske gave.
Og er det i bund og grund ikke bare dig, som fnyser af, at Danmarks
rigeste og mest generøse donor har givet os dette operahus. Jeg
fornemmer en misundelse og tanke om janteloven. Men det er der ingen
grund til. Vi andre er nemlig kommet videre i udviklingen. Vi kan godt
lide at se produktet af hårdt arbejde. Danmark skal også være med i
spidsen, når det drejer sig om opera og kultur på højt plan. Men hold du
dig bare til din egen smålige jantelovs-kultur og overlad os andre til
det, som virkelig tæller.

Mvh. J.



lomito (16-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 16-01-05 15:35


"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea7923$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:41ea5e74$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...
> | At skatteyderne skal betale gildet. Godt nok har Hr. Møller
> | betalt operaen, men hvad med de løbende omkostninger,
> | dem betaler han ikke.
> |
>
> Lomito..!
> Du skal lige tage et kig på citatteknikken på Usenet.
> Når du kommenterer et indlæg, så skriv dit eget indlæg under det, du
> kommenterer.
> Ellers er der kun at sige velkommen til debatten.
>
> Alle kulturinstitutioner koster penge at drive.
> Det ved enhver.
> Men hvis det ikke må koste penge at drive, så må vi hellere flå alle
> teatre, biografer, koncertsale, musikhuse, fodboldstadioner,
> sportshaller, kirker o.m.m. ned, da det jo ikke må koste penge at drive.
> Hvorfor tror du egentlig, at man tager penge for entreen?
>
> På et eller andet tidpunkt skulle Danmark have sin egen opera, hvilket
> den har fået nu, uden at skatteyderne skulle betale de 2,3 mia. det har
> kostet at opføre den.
> Er det i virkeligheden ikke et spørgsmål om, at du ikke bryder dig om
> opera og ikke ønsker at resten af Danmark skal nyde godt af denne
> fantastiske gave.
> Og er det i bund og grund ikke bare dig, som fnyser af, at Danmarks
> rigeste og mest generøse donor har givet os dette operahus. Jeg
> fornemmer en misundelse og tanke om janteloven. Men det er der ingen
> grund til. Vi andre er nemlig kommet videre i udviklingen. Vi kan godt
> lide at se produktet af hårdt arbejde. Danmark skal også være med i
> spidsen, når det drejer sig om opera og kultur på højt plan. Men hold du
> dig bare til din egen smålige jantelovs-kultur og overlad os andre til
> det, som virkelig tæller.
>
> Mvh. J.
>

Jo men så lad dem der ønsker at benytte det betale, det kan
ikke være rigtigt at den slags institutioner skal have statsstøtte.
Entre indtægterne er ikke nok til at betale for det, der bliver
tilført mange statsmidler til at holde det kørerne.
Det er ikke et spørgsmål om det ikke må koste penge, men om at det ikke skal
være skatteyderne der skal betale.

Lomito



Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 03:17

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41e9c41b$0$51531$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
> news:41e99b90$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
>> de får, fx. læger sygeplersker og lign.
>> Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
>> stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
>> eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.
>>
>
> Hvad fanden har det med A. P. Møllers 2½ milliard gave til danskerne at
> gøre??????


Det er en hadegave alle os der ikke kan fordrage den kultur skal betale for
resten af vores liv. Det har vi vel en ret til at være sure over, især os
der bor i København og skal dobbeltfinansiere det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Tim (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 17-01-05 09:29

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:csf722$2s7$1@news.net.uni-c.dk...
> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41e9c41b$0$51531$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
>> news:41e99b90$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
>>> de får, fx. læger sygeplersker og lign.
>>> Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
>>> stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
>>> eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.
>>>
>>
>> Hvad fanden har det med A. P. Møllers 2½ milliard gave til danskerne at
>> gøre??????
>
>
> Det er en hadegave alle os der ikke kan fordrage den kultur skal betale
> for resten af vores liv. Det har vi vel en ret til at være sure over, især
> os der bor i København og skal dobbeltfinansiere det.
>

Blot fordi der findes mennesker i Danmark, for hvem det største inden for
musik er "Kvinde min", skal vi andre vel ikke trækkes ned på samme banale
niveau?

Tim



lomito (17-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 17-01-05 11:44

Og du snakker som sædvanlig som du har forstand til!

>
> Blot fordi der findes mennesker i Danmark, for hvem det største inden for
> musik er "Kvinde min", skal vi andre vel ikke trækkes ned på samme banale
> niveau?
>
> Tim
>



Tim (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 17-01-05 12:02

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41eb96ef$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
> Og du snakker som sædvanlig som du har forstand til!
>
>>
>> Blot fordi der findes mennesker i Danmark, for hvem det største inden for
>> musik er "Kvinde min", skal vi andre vel ikke trækkes ned på samme banale
>> niveau?
>>
>> Tim
>>
>

Tak... det må vist opfattes som en kompliment.

Tim



lomito (17-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 17-01-05 12:29

Bare rolig det var det ikke!

Lomito

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41eb9b28$0$51516$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
> news:41eb96ef$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og du snakker som sædvanlig som du har forstand til!
>>
>>>
>>> Blot fordi der findes mennesker i Danmark, for hvem det største inden
>>> for musik er "Kvinde min", skal vi andre vel ikke trækkes ned på samme
>>> banale niveau?
>>>
>>> Tim
>>>
>>
>
> Tak... det må vist opfattes som en kompliment.
>
> Tim
>



Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 14:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41eb7742$0$51541$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> news:csf722$2s7$1@news.net.uni-c.dk...
>> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:41e9c41b$0$51531$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
>>> news:41e99b90$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
>>>> de får, fx. læger sygeplersker og lign.
>>>> Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
>>>> stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
>>>> eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.
>>>>
>>>
>>> Hvad fanden har det med A. P. Møllers 2½ milliard gave til danskerne at
>>> gøre??????
>>
>>
>> Det er en hadegave alle os der ikke kan fordrage den kultur skal betale
>> for resten af vores liv. Det har vi vel en ret til at være sure over,
>> især os der bor i København og skal dobbeltfinansiere det.
>>
>
> Blot fordi der findes mennesker i Danmark, for hvem det største inden for
> musik er "Kvinde min", skal vi andre vel ikke trækkes ned på samme banale
> niveau?

Nu er det ikke fordi at billig pop-musik er min store lidenskab for det er
det ikke, ligesom klassisk musik heller ikke er det. Forskellen er blot at
med hensyn til den fis-fornemme elitære kunst, her skal alle os der ikke
ønsker at have noget at gøre denne betale til den. Den billige popmusik
betales af dem som køber den, her i ligger en ikke ubetydelig forskel.

Borgerne i København bliver så skattemæssigt flænset dobbelt idet at driften
af det nye operahus er delt op mellem Københavns Kommune og staten.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Per Rønne (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-01-05 06:53

lomito <lomito@sol.dk> wrote:

> Ja, men folk ansat i det det offentlige gøre da gavn for de penge
> de får, fx. læger sygeplersker og lign.
> Der er folk til at holde vore veje iorden, altså produktive
> stillinger, mener ikke at fx. teater og opera er produktivt
> eller en samfunds nødvendighed i forhold til det andet.

Ja, sociale insekter har heller intet behov for kunst. Mener du at
humane samfund bør reduceres til det niveau?
--
Per Erik Rønne

kvaerulant (15-01-2005)
Kommentar
Fra : kvaerulant


Dato : 15-01-05 21:45

lomito wrote:

>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>
For at folk ikke skal flygte med derres gode skattebetalt uddaelse
så er det nødvendigt at give dem noget Cirkus.

Ruth Nielsen (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 15-01-05 22:47


"kvaerulant" skrev i en meddelelse
lomito wrote:

>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>
For at folk ikke skal flygte med derres gode skattebetalt uddaelse
så er det nødvendigt at give dem noget Cirkus.

Du kunne jo også have skrevet: Da Danmark er et oplyst land, hvor de
fleste har mulighed for en god uddannelse, bør man også give alle disse
veluddannede borgere noget kultur i deres fritid. Ik'?

Noget andet der er værd at lægge mærke til er, at i de årtier, hvor
arbejderne regerede i Østeuropa, opbyggede man en fantastisk stab af af
balletdansere, skuespillere og operasangere især i Rusland, men så
sandelig også i f.eks. Ukraine.

Hvorfor mon man gjorde det? Og hvem mon der betalte det?

Ruth


Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:33

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
news:csbvbp$1g8c$1@news.cybercity.dk...
lomito wrote:

>Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>(dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>
For at folk ikke skal flygte med derres gode skattebetalt uddaelse
så er det nødvendigt at give dem noget Cirkus.

GRATIS cirkus.... vel at mærke!!!

Så kommer naturligvis alle jantelovshylerne frem i træskoene. Figures!

Tim



Per Rønne (15-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-01-05 22:05

lomito <lomito@sol.dk> wrote:

> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter

Skal det offentliges betaling af ejendomsskatter til det offentlige nu
også være en omkostning ved operadriften?
--
Per Erik Rønne

lomito (15-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 15-01-05 23:20

Hvad med lønninger, vedligehold, lys og varme plus det løse af
al mulig slags, det er meget dyrt at hold den butik igang.
Entre indtægter kan ikke dække disse omkostninger.
Der jo et meget stort personale der skal have løn.

Lomito

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
news:1gqg9xl.1a75wun1w25sazN%spam@husumtoften.invalid...
> lomito <lomito@sol.dk> wrote:
>
>> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter
>
> Skal det offentliges betaling af ejendomsskatter til det offentlige nu
> også være en omkostning ved operadriften?
> --
> Per Erik Rønne



Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:37

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41e99727$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad med lønninger, vedligehold, lys og varme plus det løse af
> al mulig slags, det er meget dyrt at hold den butik igang.
> Entre indtægter kan ikke dække disse omkostninger.
> Der jo et meget stort personale der skal have løn.
>

_DET_ er selvfølgelig rigtigt. A. P. Møller skulle da have tænkt sig om, før
han spenderede 2½ milliard til Danmark. Han skulle have tænkt på, at der
findes båtnakker, der ikke har _LYST_ til at få sådan en gave.

Han burde have _vidst_, at janteloven er urokkeligt indgroet i
klaphat-SF'ere og dyreværnsfolk.

Tim



Per Rønne (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-01-05 06:53

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> Han burde have _vidst_, at janteloven er urokkeligt indgroet i
> klaphat-SF'ere og dyreværnsfolk.

Jeg vil tro at folk som Holger K og Steen Gade med glæde går i Operaen.
Mon ikke partileder Holger K var med i går, som indbudt gæst?
--
Per Erik Rønne

lomito (16-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 16-01-05 13:35

Janteloven har intet med dette at gøre, synes bare ikke skatte
yderne skal betale for de løbende omkostninger, heller ikke
til teatre og lign. ting.
Det burde være som en alm. forretning uden statsstøtte.
Tømmer mesteren får heller ikke støtte til at holde sin forretning.

Lomito


> _DET_ er selvfølgelig rigtigt. A. P. Møller skulle da have tænkt sig om,
> før han spenderede 2½ milliard til Danmark. Han skulle have tænkt på, at
> der findes båtnakker, der ikke har _LYST_ til at få sådan en gave.
>
> Han burde have _vidst_, at janteloven er urokkeligt indgroet i
> klaphat-SF'ere og dyreværnsfolk.
>
> Tim
>



Tim (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 16-01-05 02:26

"lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
news:41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> omkostninger på halsen,

.... kan konstatere, at du er en af de små midsundelige kværulanter.

http://www.bt.dk/leder:aid=335496/

Gå ud og få dig et job, istedet for at brokke dig over en 2½ milliard gave
til det danske folk.... eller stem i hvertfald Venstre næste gang... så
blir' det til noget!!

Tim



Per Rønne (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-01-05 06:53

Tim <thpetersen@hotmail.com> wrote:

> "lomito" <lomito@sol.dk> wrote in message
> news:41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> > omkostninger på halsen,
>
> ... kan konstatere, at du er en af de små midsundelige kværulanter.
>
> http://www.bt.dk/leder:aid=335496/
>
> Gå ud og få dig et job, istedet for at brokke dig over en 2∏ milliard gave
> til det danske folk.... eller stem i hvertfald Venstre næste gang... så
> blir' det til noget!!

Næppe på Venstre, der jo selv var med til indvielsen, gennem
statsministerens tale. Han skal nok snarere stemme på De Uafhængige, der
røg ud af folketinget i 1966, og i øjeblikket forsøger at samle
underskrifter ...

http://de-uafhaengige.liberalismen.dk/

Stiftet af tidligere statsminister Knud Kristensen [1945-47], V, på
modstand mod grundlovsrevisionen i 1953, og VKs kompromisvilje over for
S. Jeg kender dog ikke deres holdning til Operaen ...
--
Per Erik Rønne

lomito (16-01-2005)
Kommentar
Fra : lomito


Dato : 16-01-05 13:38

Nu ligger det sådan at jeg har et godt og velbetalt job, og
stemmer også højreorienteret, så dine mærkelige udtalelser
skal du holde for dig selv, når du intet kendskab har til det.
Det har intet med misundelse at gøre, vil bare ikke være med
til at betale for "Gaven"

Lomito

>
> ... kan konstatere, at du er en af de små midsundelige kværulanter.
>
> http://www.bt.dk/leder:aid=335496/
>
> Gå ud og få dig et job, istedet for at brokke dig over en 2½ milliard gave
> til det danske folk.... eller stem i hvertfald Venstre næste gang... så
> blir' det til noget!!
>
> Tim
>



Egon Stich (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 16-01-05 15:58


"lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea601a$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu ligger det sådan at jeg har et godt og velbetalt job, og
> stemmer også højreorienteret, så dine mærkelige udtalelser
> skal du holde for dig selv, når du intet kendskab har til det.
> Det har intet med misundelse at gøre, vil bare ikke være med
> til at betale for "Gaven"
>
> Lomito
>
> >
Men det komme du jo så til aligevel....
Heldigvis, og æv bæv til dig.
Satans, at du nødtvungent må være "kultursolidarisk".
Men vi er heldigvis flest, der synes, at således skal det være.

MVH
Egon



Jesper (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 16-01-05 15:48

lomito <lomito@sol.dk> wrote:

> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
> sikkert dyre entre billetter.
> Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
> ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
> dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
> vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
> noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
> Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
> gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
> burde have.
> Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
> dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>
> Lomito

Hvem betales ejendomsskatterne til? Staten! Altså ikke en udgift man har
påført staten.

Eneste årsag til at det ikke løber rundt er at billetprisen er sat alt
for lavt. I skrivende stund er der totalt udsolgt i Operaen i resten af
sæsonen! Det der er tilbage er 52 ståpladser pr. forestilling som ikke
kan bestilles og 25 dagsbilletter der ligeledes ikke kan bestilles.

De dyreste biletter koster 440 kr og de billigste er ståpladserne til 60
kr. Man kunne uden problemer fordoble priserne!

Så ville der være balance i regnskabet!
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Kim Larsen (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 17-01-05 03:23

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1gqhnj4.fep7z7mftydyN%spambuster@users.toughguy.net...
> lomito <lomito@sol.dk> wrote:
>
>> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
>> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
>> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
>> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
>> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
>> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
>> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
>> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
>> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
>> sikkert dyre entre billetter.
>> Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
>> ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
>> dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
>> vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
>> noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
>> Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
>> gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
>> burde have.
>> Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
>> dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.
>>
>> Lomito
>
> Hvem betales ejendomsskatterne til? Staten! Altså ikke en udgift man har
> påført staten.
>
> Eneste årsag til at det ikke løber rundt er at billetprisen er sat alt
> for lavt. I skrivende stund er der totalt udsolgt i Operaen i resten af
> sæsonen! Det der er tilbage er 52 ståpladser pr. forestilling som ikke
> kan bestilles og 25 dagsbilletter der ligeledes ikke kan bestilles.
>
> De dyreste biletter koster 440 kr og de billigste er ståpladserne til 60
> kr. Man kunne uden problemer fordoble priserne!
>
> Så ville der være balance i regnskabet!

For en sjælden gangs skyld har Jesper ret. Op med billetprisen, væk med
statsstøtten og den kommunale støtte fra Københavns Kommune og I skal se
hvor lang tid at der er nogen drift at det l*rt. Bagefter kunne man vel
finde et andet fornuftigt formål til det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Jesper (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 17-01-05 15:55

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1gqhnj4.fep7z7mftydyN%spambuster@users.toughguy.net...

> >
> > Hvem betales ejendomsskatterne til? Staten! Altså ikke en udgift man har
> > påført staten.
> >
> > Eneste årsag til at det ikke løber rundt er at billetprisen er sat alt
> > for lavt. I skrivende stund er der totalt udsolgt i Operaen i resten af
> > sæsonen! Det der er tilbage er 52 ståpladser pr. forestilling som ikke
> > kan bestilles og 25 dagsbilletter der ligeledes ikke kan bestilles.
> >
> > De dyreste biletter koster 440 kr og de billigste er ståpladserne til 60
> > kr. Man kunne uden problemer fordoble priserne!
> >
> > Så ville der være balance i regnskabet!
>
> For en sjælden gangs skyld har Jesper ret. Op med billetprisen, væk med
> statsstøtten og den kommunale støtte fra Københavns Kommune og I skal se
> hvor lang tid at der er nogen drift at det l*rt. Bagefter kunne man vel
> finde et andet fornuftigt formål til det.

Jeg troede du som god socialist gik ind for penge til kulturen? Anyway,
jeg har ikke noget mod at det offentlige bruger penge på Operaen, det
skal bare stå i rimeligt forhold til det man bruger på kunst og kultur
iøvrigt, herunder Det Kongelige Teater på Kongens Nytov.
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Per Rønne (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-01-05 17:53

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Anyway, jeg har ikke noget mod at det offentlige bruger penge på Operaen,
> det skal bare stå i rimeligt forhold til det man bruger på kunst og kultur
> iøvrigt, herunder Det Kongelige Teater på Kongens Nytov.

Det gør det faktisk også, og operahuset er i øvrigt en del af Det
kongelige Teater.

Fremover får teatret tre huse:

Operahuset til romantisk og moderne opera og ballet {den lille scene til
det moderne}.

Skuespilhuset med tre scener til dramatik.

Gamle Scene på Kgs Nytorv til Bournonville og opera fra barok og rokoko.

Turbinehallerne og Stærekassen forlades.
--
Per Erik Rønne

Carsten Overgaard (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 17-01-05 13:28

"lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:41e96dcf$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak Hr. Møller, tak fordi du skaffede den danske stat yderligere
> omkostninger på halsen, ved at forære et operahus til den håndfuld
> (dette er selvfølgelig set i forhold til hele dk's befolkning)
> mennesker der ønsker og har råd til at benytte det.
> Og med omkostninger mener jeg ejendomsskatter plus lønninger
> til skuespillere, man fristes til at sige at de jo er på overførsels
> indkomst alle de som arbejder der, incl. skuespillere og sangere.
> Folk der bor på den anden side af storebælt broen, er det et
> stort fåtal der har råd til at komme iden pga. rejseomkostninger, og
> sikkert dyre entre billetter.
> Anders Fog rettede en tak til Hr.Møller fra hele nationen, men
> ikke fra mig, da det er os alm. danskere der skal finasiere hele
> dette cirkus via skatten, fjern al statsstøtte til den slags, så kan
> vi se hvor meget der overlever, det er bedre at bruge penge på
> noget andet og mere til hjælp for befolkningen.
> Den alm. forretningsmand får jo ikke noget fra staten til at holde
> gang i sin virksomhed, og det mener jeg heller ikke den slags
> burde have.
> Kan det ikke leve ved egen hjælp må det lukke,
> dette gælder også for det kulturelle, så som teatre og operahuse.

Ville disse dansere stadig ikke være lønnet, hvis de var blevet på Kongens
Nytorv? Det ændrer det nye hus ikke på.

Hvis du vil se et dyrt hus, så skal du bare vente på det nye skuespillerhus.
Der får man ikke en hr. Møller ved roret til at skære igennem, når
arkitekten ønsker de sidste 10 % lagt oveni så designet bliver løftet fra
sublimt til verdensklasse.

Jeg vil dog håbe på at Operaledelsen har så meget forretningssans at de
lader salene bruge til koncerter osv, når der ikke er Opera.


--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



Boerge (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Boerge


Dato : 17-01-05 13:45

Carsten Overgaard wrote:

> Jeg vil dog håbe på at Operaledelsen har så meget forretningssans at de
> lader salene bruge til koncerter osv, når der ikke er Opera.

I hvert fald er planlagt ballet i operahuset.

Med venlig hilsen
Børge


Bo Warming (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 17-01-05 20:07

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message
news:41ebb32e$0$51566$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Carsten Overgaard wrote:
>
>> Jeg vil dog håbe på at Operaledelsen har så meget forretningssans at de
>> lader salene bruge til koncerter osv, når der ikke er Opera.
>
> I hvert fald er planlagt ballet i operahuset.

Nørrebro-præster har ønsket Marmorkirken forsynet med 4 minareter - også den
ny Opera kan vel bruges som muslimsk bedehus en dag....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste