TIDEN ER inde TIL REPATRIERING/HEJEMSENDEL~
Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 15-01-05 16:49

Jeg er 100% enige i det nedenstående = FLYGTNINGE SKAL UD (af vagten).

Lad os få gjort indvadrere til udvandrere (i stedet) eller som Bamse siger
(fra Bamse's Venner): "SAMMEN VENDER VI STRØMMEN" venner.

Fra artiklen:

-"Flygtningekonventionen forpligter IKKE Danmark til at lade flygtninge bo
her resten af livet. Flygtninge skal ikke blive til indvandrere - de skal
hjem."

-"Tiden er inde til, at ..... herboende flygtninge begynder at rejse"

-"Kravene vil indgå som højt prioriterede emner i regeringens støttepartis
(=Dansk Folkeparti) valgkamp ved det forestående folketingsvalg"

Tiden er inde til, at mange flygtninge begynder at rejse hjem, og deres ret
til varigt ophold i Danmark skal helt væk. Dansk Folkeparti vil prioritere
kravet højt i valgkampen, der er ved at gå i gang, men regeringen afviser.

JP extra
Flygtninge skal ikke længere have permanent opholdstilladelse i Danmark.
Samtidig skal udlændinge først have mulighed for varig ret til at blive
efter 10 år.
Det kræver Dansk Folkeparti, der vil have alle med asylstatus sendt hjem,
når situationen i hjemlandet er stabiliseret.

»Flygtningekonventionen forpligter ikke Danmark til at lade flygtninge bo
her resten af livet. Flygtninge skal ikke blive til indvandrere - de skal
hjem, når forholdene tillader det. Tiden er inde til, at mange herboende
flygtninge begynder at rejse,« siger Peter Skaarup, næstformand i Dansk
Folkeparti. Han understreger, at der fortsat vil være helt ekstraordinære
situationer, hvor en flygtning alligevel skal have lov at bo i Danmark.

Kravene vil indgå som højt prioriterede emner i regeringens støttepartis
valgkamp ved det forestående folketingsvalg. Partiet lover samtidig
vælgerne, at man vil fastholde stramningerne, hvis partiet på nogen måde
bliver inddraget i forhandlinger om et kommende regeringsgrundlag, fastslår
Peter Skaarup.

Link til artikel: http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=2827310

Fra : Geir Hongro

Dato : 15-01-05 19:22

Tiden er inne til å fordrive alle innvandringsskeptikere til Jan Mayen.

Geir Hongrø

Fra : G.B.

Dato : 15-01-05 19:28

"Geir Hongro" <geirhong@nospam.online.no> skrev i meddelelsen

> Tiden er inne til å fordrive alle innvandringsskeptikere til Jan Mayen.

Stop dog dit oikofobe vrøvl, halv-hjerne.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Rune

Dato : 15-01-05 22:13

> Stop dog dit oikofobe vrøvl, halv-hjerne.

oikofobe? En person der er bange for huse?

Fra : G.B.

Dato : 15-01-05 23:03

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i meddelelsen news:41e9874e$0$48317$14726298
@news.sunsite.dk:

> oikofobe? En person der er bange for huse?

Nej, en som hader sit hjemland.

Fra : Jesper

Dato : 16-01-05 11:10

G.B. <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "Rune" <rune@slambam.dk> skrev i meddelelsen news:41e9874e$0$48317$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Nej, en som hader sit hjemland.

Æææh nej: Faktisk betyder det en person med sygelig afsky overfor
husligt arbejde (Sjælden diagnose).
--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Rune

Dato : 16-01-05 11:31

> Æææh nej: Faktisk betyder det en person med sygelig afsky overfor
> husligt arbejde (Sjælden diagnose).

Hmmmm.. Jeg skulle ellers tro det var ganske almindelige forekommende.
Men burde det ikke have været misooiko? Miso=had, phobe=frygt.

Fra : G.B.

Dato : 16-01-05 12:06

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Æææh nej: Faktisk betyder det en person med sygelig afsky overfor
> husligt arbejde (Sjælden diagnose).

Du vrøvler. Det har intet med "husligt arbejde" at gøre.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 15:05

G.B. wrote:
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Du vrøvler. Det har intet med "husligt arbejde" at gøre.

oikofobi (domatofobi, eicofobi)
Angst for hjemmelige omgivelser, huse eller at opholde sig indedørs .

At "nogen" så vælger at kalde det for "had" til eget land.
Tjaeeee.

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : PerX ...

Dato : 17-01-05 12:22

In article <41ea4aa7$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nonono@nospam.invalid says...
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Du vrøvler. Det har intet med "husligt arbejde" at gøre.

Det har heller ikke noget med had til eget hjemland at gøre.

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 01:46

Jim skrev:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Heri tager du fejl.
> Muslimerne er i overtal, når vi taler om svindel og humbug med moms
og
> pant, skat og afgifter.

At de snyder i skat viser bare vor velintegrerede, de er;)
Sort arbejde er jo en dansk folkesport.

> De sender deres yngel på muslimsk genopdragelse i hjemlandet, som de

> siges at være "flygtet" fra.

Nogle gør. De fleste gør ikke.

> De tror, at hvis de har skrevet 2 ansøgninger på gebrokkent dansk,

> har de gjort alt for at få et job.

Sådan tror jeg ikke mange har det. I hvert fald ikke alle dem, der har
et job.

> Når det ikke sker efter 2
> ansøgninger, så hyler de op om racisme og forskelsbehandling.
Senest
> slynger de om sig med anklager mod banker og pengeinstitutter, som
> angiveligt skulle være racistiske i deres opkrævning af gebyrer
for
> div. konti.

> I er måske begge muslimer?

Wow. Du har lige lagt dig i spidsen i kampen om Fladpandeprisen 2005.
-jj-

Fra : G.B.

Dato : 20-01-05 03:36

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Wow. Du har lige lagt dig i spidsen i kampen om Fladpandeprisen 2005.
> -jj-

Du burde - som ny bruger af nyhedsgrupper - måske også lige gå et smut
omkring http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jeg har lige forsøgt at svare på dit indlæg, men det kræver en
certificering i kryptologi.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-05 10:51

Jim skrev:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>At de snyder i skat viser bare vor velintegrerede, de er;)
>Sort arbejde er jo en dansk folkesport.

Det er en misforståelse, - iflg forskere på området så udgør sort arbejde ca
3% af BNP, og totredjedele af det er arbejde, som ikke ville blive gjort
hvis det ikke var sort. Det er typisk noget med at lave noget udover sit
almindelige arbejde fx om aftenen eller i week-enden, og det er meget langt
fra alle som er med i det cirkus.

Når det drejer sig om indvandrere, så eksisterer der jo et helt
parallel-arbejdsmarked med sorte virksomheder der kun ansætter indvandrere
sort, - som du kan læse i rapporten fra RUC.

En mikrobid:

"Af de 56 ansatte, som ToldSkat mødte i bagerierne, var det kun de 23, der
havde orden i sagerne. Resten modtog enten sociale ydelser, manglede
opholds- og arbejdstilladelser, havde første arbejdsdag eller nåede at
stikke af, før ToldSkat fik talt med dem."

Så kom jeg tilfældigvis ind på Dagbladet Arbejderen, og så denne artikel fra
Ahmed Mehcir - anyway:

"I nogle etniske kredse er der manglende interesse for at bakke deres unge
op i at tage en uddannelse. Argumenterne er: Hvad nytter det at få en
uddannelse i Danmark, når man er indvandrer? Der er alligevel ingen chance
for at få et arbejde!

Der er nok nogle af disse indvandrere og flygtninge der tror, at de kan
overleve via isolation fra samfundet og ved hjælp af sort arbejde. Det kan
de nok også økonomisk, men på det kulturelle og sociale plan og i
fællesskabet kulturerne imellem går det ikke. Det værste er, at de, der
isolerer sig på alle leder og kanter, efter stor sandsynlighed bliver
nationalister eller nemt lader sig påvirke af yderligtgående
fundamentalister.

Og det er netop det, vi alle frygter, for sådanne holdninger er hverken
gavnlige for gruppen selv eller for samfundet. I forskellige sammenhænge
oplever jeg indvandrere og flygtninge, der på grund af deres manglende
tilhørsforhold påvirker de forskellige generationer, og holdningerne bliver
dybt forankrede i de yngre generationer på grund af isolation fra
fællesskabet gennem flere år.

Den yngre generation påvirkes også af den ældre generations negative syn på
samfundet og systemet. På den måde er det også svært for den yngre
generation at blive en del af fællesskabet i skolen, på uddannelsesstederne
og ikke mindst på arbejdsmarkedet. Jeg vil stille et konkret relevant
spørgsmål til politikerne og arbejdsgiverne, der konstant taler om indlæring
af det danske sprog og uddannelser: Hvad vil I stille op med den store
gruppe, der kan sproget og har uddannelserne?

RUC's rapport viser også, at indvandrerne mangler opbakning til den danske
velfærdsmodel. Jeg opfatter den danske velfærdsmodel som blandt andet
solidaritet og ligeværdighed mellem samfundets borgere på det økonomiske,
sociale og sundhedsmæssige plan og så videre. Jeg har den overbevisning, at
en stor del af indvandrernes motiver til at bo her i landet er, at de føler
sig glade og trygge ved den danske velfærdsmodel.

Udfra mit kendskab til indvandrerkredse, ønsker de sig en lignende dansk
velfærdsmodel i deres oprindelsesland. En stor del af dem, ønsker faktisk
også at rejse tilbage, men det er desværre urealistisk for nogles
vedkommende.

Jeg er selv tilhænger af den danske velfærdsmodel, og jeg betaler min skat
med glæde. Der er indvandrerkredse, der ikke er interesserede i at bidrage
til velfærdsmodellen. Det kan blandt andet skyldes deres egne egoistiske
økonomiske interesser, og her tænker jeg især på de etniske virksomheder,
der benytter sig af sort arbejdskraft, som jeg ikke mener kan forsvares rent
moralsk.

Tiden er ikke til sort arbejde. Det er nu tid til, at danske arbejdsgivere,
politikere, organisationer, myndigheder og indvandrere er ærlige overfor
hinanden og bruger kræfterne på at åbne arbejdsmarkedet til gavn for både
individet og samfundet. Hvis vi ikke ændrer vores nuværende holdninger hos
virksomhederne, ja, så er muligheden for udvikling af et hvidt og sort
samfund stort."

Og en anden artikel om noget helt andet, fra samme blad, - også af en
indvandrer:

"Man skulle tro, at et venstrefløjspartis bekymring mere gjaldt den rolle
som moskeerne i dag spiller i undertrykkelse af mennesker, dyrkelse af
fanatisme, had og fordom mod ikke-muslimer, dyrkelse af de værdier som ikke
har noget med retfærdighed, lighed og ligestilling at gøre, men tværtimod er
en af de største forhindringer for ligestilling for indvandrerkvinder,
retfærdighed for børn og unge og en menneskelig tilværelse for borgere med
indvandrerbaggrund.

Skulle et venstrefløjsparti ikke arbejde for mindre religiøsitet i samfundet
og mindre indblanding af religion i borgernes tilværelse? Hvad bliver der af
SF og venstrefløjsvisionerne hos dette parti? Kan SF ikke indse, at islam i
dag er en politisk bevægelse og moskeerne er mange steder i verden, blandt
andet i Europa, en base for tilhængere af islamisterne?

Kan SF ikke se, at moskeerne ikke bare er uskyldige bygninger og et
samlested for de almindelige muslimer for at afholde fest i ramadanen. Kan
de ikke se, at mange af de almindelige muslimer stort set ikke færdes i
moskeerne og endda holder sig væk fra den fanatisme, som bliver dyrket på
disse steder.

Regeringen i Saudi Arabien, mullaher i Iran og al Qaeda vil nok sende et
takkebrev til SF og til Bo A. Kjeldgaard for deres indsats for at gøre det
nemmere for dem at udføre deres planer om en stor moske i København!
Tillykke til SF vores "venstrefløjsparti" med visioner om lighed, frihed og
ligestilling"

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 12:26

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogle gør. De fleste gør ikke.

Så lad os da se at få sendt det "mindretal", der gør det hjem til
Muhamedanistan. Hvad er de mon flygtet fra, hvis de ønsker deres yngel opdraget
hjemme i det muhamedanerland, de er flygtet fra?

Hvor længe skal vi finde os i at muhamedanerne har invaderet vort land?
--
NoTrabajo

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 14:42

IzlaamIzNoGood forstår ikke sammenligningen:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Opdrager du da også på dine naboer?

Nej, det er jo netop pointen.
G.B. mener at muslimer selv er ude om deres dårlige ry, fordi nogle af
dem er kriminelle. Det svarer til at lade det gå ud over mig, hvis min
danske nabo er kriminel.

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 20-01-05 15:06

> G.B. mener at muslimer selv er ude om deres dårlige ry, fordi nogle af
> dem er kriminelle.

Det har jeg aldrig skrevet. Lad venligst være med at tillægge mig udsagn,
jeg aldrig har fremsat.

Jeg har kun skrevet, at det er muhamedanernes måde at opføre sig på (de
isolerer sig, de vil ikke integreres, men lave muhamedanske enklaver i
Vesteuropa, og ja - de er overræpræsenterede i
kriminalitetsstatistikkerne), som gør, at de er upopulære.

Der er jo ingen problemer med ikke-muhamedanske indvandrere.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 22:24

G.B. skrev:

> [...]

Men de, der følger loven og opfører sig ordentligt og som arbejder,
betaler skat, lærer dansk, tager en uddannelse eller bare prøver at
opdrage deres børn til at være gode mennesker, er ikke selv ude om

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 23:28

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Godt så. Og jeg vil gå med til, at kriminelle indvandrere selv kan
> være ude om det, hvis de betragtes som kriminelle.

Muhamedanske tilvandrere er massivt overræpræsenteret i
kriminalitetsstatistikkerne. Det er et faktum, som er meget vanskeligt at
bortforklare, og det hænger selvfølgelig sammen med deres livssyn, herunder
ikke mindst deres syn på os "vantro" - eller "kuffar", som de siger i deres
religiøse selvretfærdighed. Samtidig har de snabelen godt og solidt
placeret i statskassen, som de suger hæmningsløst af, og alligevel kan de
ikke andet end at kræve ind og føle sig forfulgte.

Danmark ville kun blive et bedre land uden muhamedanere.

Fra : NoTrabajo

Dato : 20-01-05 12:22

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Danmark ville kun blive et bedre land uden muhamedanere.

Gid de danske vælgere snart ville fatte det, og stemme derefter.
--
NoTrabajo

Fra : Jim

Dato : 20-01-05 01:32

G.B. skrev:

> [...]

pant, skat og afgifter.
De sender deres yngel på muslimsk genopdragelse i hjemlandet, som de
De tror, at hvis de har skrevet 2 ansøgninger på gebrokkent dansk, så
har de gjort alt for at få et job. Når det ikke sker efter 2

Fra : måske

Dato : 27-01-05 01:15

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse

bla bla bla ...det er umuligt at diskuterer med folk der basere deres
viden på fordomme og ekstra bladet.

Fra : Jim

Dato : 27-01-05 01:21

"måske" <p61@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
>

> bla bla bla ...det er umuligt at diskuterer med folk der basere deres
> viden på fordomme og ekstra bladet.

Så burde du ikke snakke så meget med dig selv.

Fra : G.B.

Dato : 27-01-05 04:39

"måske" <p61@webspeed.dk> skrev i meddelelsen news:41f8327d$0$45744
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> bla bla bla ...det er umuligt at diskuterer med folk der basere deres
> viden på fordomme og ekstra bladet.

60 dages killfilter. Bye, bye.

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 20-01-05 10:57

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Klippp

> [...]

>skylden et eller andet sted).

>Du vil vel heller ikke klandre mig, hvis min nabo er kriminel?

Tja chancen for at der nødvendigt (dog specielt for drengenes vedkommende)
er der jo hvis de tilfældigvis skulle være muslimer.

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 18:12

G.B. er nysgerrig:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor ved du det fra?

Den seneste opgørelse af rigsstatistiker Jan Plovsing viste, at
mandlige indvandrere og efterkommere har en overkriminalitet på 24%,
når man ser på straffelovsovertrædelser.

Hvis der skulle give en kriminalitetsfrekvens over 50%, ville det
betyde, at det samme tal for danske mænd under ét var højere end
40%.

Tror du at 40% af danske mænd er kriminelle?

Rigsstatistikerens tal handler selvfølgelig ikke specifikt om troende
muslimer, men om indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande
generelt. Og det er selvfølgelig muligt, at tallet ville være
højere, hvis man kunne pille alle ikke-muslimer ud.

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 22:08

> generelt. Og det er selvfølgelig muligt, at tallet ville være
> højere, hvis man kunne pille alle ikke-muslimer ud.

Ja.

Fra : J. Junge

Dato : 23-01-05 14:16

G.B. kan ikke huske, hvad jeg har skrevet:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg påstår, at der er en massiv overræpræsentation af kriminelle
blandt
> muhamedanere, hvilket alle med forstand på dette er enige med mig i
-
> herunder Politiet.

Jeg er også enig med dig, og jeg har aldrig påstået andet. Jeg har
ovenikøbet citeret oficielle tal og statistiker, der beviser, at
indvandrere fra ikke-vestlige lande og deres efterkommere er
overrepræsenterede i kriminalstatistiken.

> Så hvem lyver, din halal-hippie?

Tja, jeg har sagt og dokumenteret, at indvandrere i Danmark er mere
kriminelle end befolkningsgennemsnittet. Det er vi alle enige om er
sandt.

Du har påstået, at flertallet af muslimer i Danmark er kriminelle, og
det har du allerede indrømmet, at du ikke ved.

Bedøm selv.

-jj-

Fra : Andropov

Dato : 15-01-05 19:32

On Sat, 15 Jan 2005 19:21:55 +0100, "Geir Hongro"
<geirhong@nospam.online.no> wrote:

>Tiden er inne til å fordrive alle innvandringsskeptikere til Jan Mayen.

Nu forstår jeg ikke så godt norsk. Men mener du der er plads til
muslimer der så kan vi godt sende nogle læs der over fra Danmark.

Fra : zenodot

Dato : 15-01-05 20:18

In article <7bdGd.4661$Sl3.110249@news4.e.nsc.no>,
"Geir Hongro" <geirhong@nospam.online.no> wrote:

> Tiden er inne til å fordrive alle innvandringsskeptikere til Jan Mayen.

Hvorfor så langt, bedre å droppe dem i skagerrak!!!

--
"Some fools fool themselves I guess"

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 15-01-05 21:39

"zenodot" <zenodotos_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så langt, bedre å droppe dem i skagerrak!!!

Det er i forvejen reserveret til det muslimer som vi ikke kan få deportert
fra Norden.

Fra : Boerge

Dato : 15-01-05 21:47

IzlaamIzNoGood@hotmail.com wrote:
> "zenodot" <zenodotos_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er i forvejen reserveret til det muslimer som vi ikke kan få deportert
> fra Norden.

Kan der ikke blive plads til de autonome fra Nørrebro og Christiania?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Geir Hongro

Dato : 18-01-05 02:15

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i melding

> Kan der ikke blive plads til de autonome fra Nørrebro og Christiania?

Det blir nok ikke plass til andre enn noen millioner motbydelige og
forkastelige innvandringsskeptikere.

Geir Hongrø

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 15-01-05 21:38

"Geir Hongro" <geirhong@nospam.online.no> skrev i en meddelelse
> Tiden er inne til å fordrive alle innvandringsskeptikere til Jan Mayen.

Pas nu på at det ikke bliver dig selv der i sidste ende bliver landsforvist
(fra Norge) for bestandigt til Jan Mayen (uden internet adgang; telefon, fax
eller mobil) min gode Geir.

Fra : Frank

Dato : 17-01-05 11:14

Hej

"Geir Hongro" <geirhong@nospam.online.no> skrev i en meddelelse
> Tiden er inne til å fordrive alle innvandringsskeptikere til Jan Mayen.

Jeg får sådan et lyst til at citerer lidt:

"Da nazisterne hentede kommunisterne, sagde jeg ikke noget, for jeg var ikke
kommunist.

Da de kom efter jøderne, sagde jeg ikke noget, for jeg var ikke jøde.

Da de kom efter fagforeningsmedlemmerne, sagde jeg ikke noget, for jeg var
ikke medlem.

Da de kom efter katolikkerne, sagde jeg ikke noget, for jeg var protestant.

Så kom de efter mig - og da var der ingen tilbage at sige noget til."

- Pastor Martin Niemøller, tysk anti-naziaktivist

Mvh

Frank

Fra : Boerge

Dato : 17-01-05 11:39

Frank wrote:

> Så kom de efter mig - og da var der ingen tilbage at sige noget til."

Paradokset er naturligvis, at forfatteren kunne skrive i datid, og ikke
fortæller om nogen lidelser. Det overlades til læserens fantasi.

Jeg ved ikke, om det også gælder i Norge, men i Danmark hører angst til
de mest almindelige årsager til tilkendelse af førtidspension. Angsten
fremkaldes i høj grad af skræmmekampagner.

Det er vel rimeligt nok at få integreret de indvandrere i samfundet, som
ønsker integration, og sende de indvandrere hjem, som ikke ønsker det.
Det gavner da ikke indvandrerne at blive behandlet som undermennesker,
som ikke forventes at kunne leve op til samfundet normale normer på lige
fod med den øvrige befolkning.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Geir Hongro

Dato : 18-01-05 15:42

> Det er vel rimeligt nok at få integreret de indvandrere i samfundet, som
> ønsker integration, og sende de indvandrere hjem, som ikke ønsker det.

Lær det forskjellen på integrasjon og assimilering.

Integrasjon går ut på at man integrerer en fremmed kultur inn i et samfunn.
Assimilering går ut på at man tvinger folk med fremmed kultur bakgrunn til å
frasi seg hele sin kulturelle identitet. Integrasjon krever at begge sider
medvirker og er villige til å inngå kompromisser. Assimilering handler om at
alt foregår på flertallskulturens premisser.

Geir Hongrø

Fra : J. Junge

Dato : 17-01-05 14:00

PerX ... wrote:
> In article <41ea4aa7$0$245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> nonono@nospam.invalid says...

> Det har heller ikke noget med had til eget hjemland at gøre.

Den snævre, etablerede betydning af ordet er betegnelsen for en
psykisk lidelse, der gør, at man ikke kan holde ud at opholde sig i
huse eller hjemlige omgivelser.

Men forfatteren George Orwell brugte faktisk ordet "oikophobia" om
"fædrelandshad", når han beskrev europæiske intellektuelle som
Sartes foragt for borgerskabets værdier. En foragt, som han mente i
virkeligheden var de intellektuelles udtryk for had til deres
eget land og folk.
Altså "oikofobi" som antonym til "xenofobi".
Men Orwell kendte godt ordets korrekte mening, og brugte det i
overført betydning. Ved at betegne en tankegang med et medicinsk
begreb sagde han subtilt, at tankegangen var sygelig. Han var en dygtig
forfatter.

Jeg ved ikke hvorfor G.B. vælger at anvende et ord ingen kender, men
han har sikkert sine grunde. Det kan være, han vil bruge det som
eufemisme for "landsforræder". Eller også tror han, det får ham til
at virke klog.

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 17-01-05 15:58

> Jeg ved ikke hvorfor G.B. vælger at anvende et ord ingen kender, men
> han har sikkert sine grunde.

Ja, som f. eks. at det er det mest dækkende udtryk for lige præcis Geir
Hongrø. I den Orwell'ske betydning, vel at mærke.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 17-01-05 17:54

"> Ja, som f. eks. at det er det mest dækkende udtryk for lige præcis Geir
> Hongrø. I den Orwell'ske betydning, vel at mærke.

LOL, reddet på målstregen, hva?!
Kloge-Åge...

Michael

Fra : G.B.

Dato : 17-01-05 23:42

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kloge-Åge...

Ja, du er en dygtig dreng.

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 14:17

NoTrabajo ser kun én løsning:
> Så lad os da se at få sendt det "mindretal", der gør det hjem til
> Muhamedanistan.

Jeg mener, der skal mere til, før man fratager mennesker deres
statsborgerskab eller udviser dem.
Det kan jo også være, at et par måneder på muslimskole i
"hjemlandet" kan have den modsatte effekt, af hvad forældrene ønsker.
Det kan få børnene til at hade imamer og islam for altid og lære dem
at sætte pris på det danske samfund.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvor ofte det er resultatet, men synes du
ikke, det lyder sandsynligt, at nogen ville tage det på den måde?
Børn bryder sig generelt ikke om at blive sendt langt væk fra deres
venner og familie til et fremmed land.

> Hvad er de mon flygtet fra, hvis de ønsker deres yngel opdraget
> hjemme i det muhamedanerland, de er flygtet fra?

Jeg synes også, det er lidt mærkeligt. Og det viser, at nogle
forældre er bange for, at deres børn skal blive for danske - det er
et problem, og jeg tror ikke der findes én, simpel løsning. Men en
ting alle kan gøre, er at vise de mennesker, at danske værdier og
dansk kultur er værd at tage til sig.

-jj-

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-05 14:57

> [...]

ikke, det lyder sandsynligt, at nogen ville tage det på den måde?
Børn bryder sig generelt ikke om at blive sendt langt væk fra deres

Lige for en sikkerheds skyld, det med repatriering er jo noget pjat, - som
hverken er ønskeligt, gavnligt eller muligt.

Måske kunne man forestille sig, at nogle som kun får et par måneder på en
koranskole, kunne komme til at hade lærerne og lektierne ,- men islam
slipper man ikke så let ud af igen, det er jo en 100% integreret del af en
muslims personlighed, - som de selv siger.
Og hvis vi taler om børn der efterlades i flere år, så ved man jo, at
psykologisk er de NØDT til at tro på, hvad de bliver fortalt, ellers kan de
ikke overleve socialt i det nye samfund.

Jeg hørte forleden på P1 om en tyrkisk familie i DK, en af drengene
fortalte, at de var på ferie i Tyrkiet, og da familien skulle hjem, kørte de
simpelthen fra ham, og han fik "en kold tyrker" på to år i landsbyen.
Desværre blev jeg så netop forstyrret, så jeg hørte ikke hvordan han kom
tilbage til DK, og hvordan det havde påvirket ham senere. Det var jo et
kæmpechock DA det skete.

Jeg ved ikke om vi i Danmark har samme trafik som nordmændene har opdaget i
Norge, med 5 - 6000 norske børn, som bliver sendt til hjemlandet - fx
Pakistan - indtil de kommer tilbage med en ægtefælle mange år senere, hvor
ingen af dem kan norsk. Det nordmændene kalder pendul-indvandring, - og det
ville jo forresten ikke kunne lade sig gøre her, med de nye
indvandringslove, så det er nok derfor vi kun har månedlange
genopdragelsesture.

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 14:59

Knud Larsen skrev:

> Det er en misforståelse,
[klip]

Det var en vittighed.
jeg synes folk, der snyder i skat er nogle asociale røvhuller, uanset
nationalitet eller religion.

-jj-

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 16:29

Knud Larsen wrote:

> Når det drejer sig om indvandrere, så eksisterer der jo et helt
> parallel-arbejdsmarked med sorte virksomheder der kun ansætter
indvandrere
> sort, - som du kan læse i rapporten fra RUC.

Kan du ikke bringe et link, hvis det du citerer fra er tilgængelig på
nettet?

> En mikrobid:
>
> "Af de 56 ansatte, som ToldSkat mødte i bagerierne, var det kun de
23, der
> havde orden i sagerne.
[klip]

Det er virkelig en mikrobid du bringer, og det lyder ikke som en
beskrivelse af 'sorte virksomheder der kun ansætter indvandrere sort'
- næsten halvdelen havde jo orden i sagerne. Du skriver heller ikke om
bagerierne er ejet af indvandrere.

Ansatte, der arbejder sort, er heller ikke et sjældent syn i f. eks.
dansk-ejede restauranter og hoteller.
Der er store, internationale hotelkæder i Danmark, der har haft hære
af indvandrere, der arbejdede sort. I de tilfælde er det den danske
arbejdsgiver, der i sidste ende tjener på det sorte arbejde, ikke
"lønmodtageren".

Men selvfølgelig er sort arbejde og svindel med skatter og afgifter
blandt indvandrere et problem. Jeg er heller ikke i tvivl om at
myndighederne er opmærksomme på det, og at det bliver stadig sværere
at slippe godt fra det. Der bliver jo jævnligt uddelt bøder og
foretaget razziaer (på den anden side har regeringen jo skåret ned
på virksomhedstilsynet, så måske er det i virkeligheden blevet
nemmere...)
Iøvrigt interessante og nuancerede artikler, du bringer.

-jj-

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-01-05 18:53

J. Junge wrote:

> Kan du ikke bringe et link, hvis det du citerer fra er tilgængelig på
> nettet?

Jo, du kan søge på ordene "duale arbejdsmarked", og se de fire delrapporter
på tilsammen ca 1000 sider.

"Delrapport 2 omfattede en kortlægning af disse uformelle aktiviteters
omfang, karakter, dynamik samt en

vurdering af en række plausible konsekvenser af disse. Data og analyser
indsamlet og præsenteret i delrapport

2 omfattede temaer som netværk og rekrutteringskanaler, formelle og
uformelle økonomiske

aktiviteter i virksomhederne, myndighedernes kontrol, indvandrernes
uformelle strategier for at opnå

større socioøkonomisk mobilitet samt integration. Rapportens resultater
viste (her gengivet i grove træk):

- at monoetniske netværk og rekrutteringskanaler samt uformelle økonomiske
aktiviteter

er ganske udbredte blandt indvandrerejede virksomheder

- at anvendelsen af uformelle strategier mod en større socioøkonomisk
mobilitet tydeligt

gør sig gældende

- at der er problemstillinger og dilemmaer knyttet til myndighedernes
kontrol og indvandrerejede

virksomheders anvendelse af uformelle strategier. De plausible konsekvenser

af disse problemstillinger og dilemmaer for ejeres og ansattes strategiske
præferencer

i forhold til socioøkonomisk integration i Danmark blev endvidere
præsenteret.

Samlet set viste rapporten, at en række strukturelle og institutionelle
barrierer og forhold dels skaber og,

dels reproducerer mønsteret og karakteren af indvandrernes adfærd i den
økonomiske sfære. Væsentligst

blandt disse var spørgsmålet om finansiering, og den rolle dette spiller i
forhold til muligheder for mainstreaming

og break-out.

Et overvældende flertal på 77,9% af nuværende ejere blev i forbindelse med
køb af deres

virksomhed mødt med krav om betaling under bordet. Størrelsen af den
uformelle sum som de

måtte betale under bordet er med små variationer den samme uanset hvem
sælger og køber er. Den

gennemsnitlige uformelle sum i virksomhedsoverdragelser, der involverer
køber og sælger

tilhørende samme nationale oprindelse/monoetniske virksomhedsoverdragelser
er på 21,2%, i interetniske

virksomhedsoverdragelser 20,3% og i virksomhedsoverdragelser der involverer
personer af

dansk etnisk oprindelse 18,8%. Disse data indikerer klart at en "etnisk
solidaritet", hvor den

tidligere virksomhedsejer overdrager virksomheden billigere til en
landsmand, ikke gør sig

gældende i forhold virksomhedsoverdragelser.

(Man kan se at der er lige så mange alm. danskere som forlanger penge under
ordet)

Tabellen viser at et overvældende flertal (85,2%) af de virksomheder som
vedgår at udføre sort

arbejde, har betalt en andel af virksomhedens pris under bordet. Omvendt ses
det, at der blandt de

ejere der ikke ydede betaling under bordet, er et flertal på 57,1%, der
tilkendegiver at de ikke

udfører sort arbejde. Der er en statistisk signifikant sammenhæng mellem at
have betalt en uformel

andel af købsprisen under bordet og at udføre sort arbejde.

Det skal også fremhæves at en betragtelig andel af de virksomhedsejere, der
ikke mødte krav om

betaling under bordet (42%) udfører sort arbejde alligevel. Det tyder på,
der er tale om en række

forskellige årsager til sort arbejde. Sidstnævnte forhold kan muligvis
forklares med den høje grad af

konkurrence, der præger de brancher hvori indvandrerejede virksomheder er
placerede.

> [...]
> beskrivelse af 'sorte virksomheder der kun ansætter indvandrere sort'
> - næsten halvdelen havde jo orden i sagerne. Du skriver heller ikke om

Bagerierne er ved at blive overtaget af indvandrere.

> [...]
> af indvandrere, der arbejdede sort. I de tilfælde er det den danske
> arbejdsgiver, der i sidste ende tjener på det sorte arbejde, ikke

Rigtigt.

> [...]
> nemmere...)
> Iøvrigt interessante og nuancerede artikler, du bringer.

Tak!

link til delrapport 3:
http://www.ssc.ruc.dk/homepages/shre/Delrapport_3_28_juni_inkl_bilag.pdf

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 20:11

G.B. uddybede sit synspunkt:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det har jeg aldrig skrevet. Lad venligst være med at tillægge mig
udsagn,
> jeg aldrig har fremsat.

Undskyld, jeg parafraserede dit tidligere indlæg, hvor du skrev, at
uanset om det er mere eller mindre end halvdelen, der er kriminelle, er
muslimer selv ude om deres dårlige ry. Du nævnte ikke andre grunde.
Men det ville da have været mere korrekt, hvis jeg havde skrevet "bla.
a. fordi nogle af dem er kriminelle".

Det ændrer ikke ved, at du klandrer anstændige, lovlydige,
integrationsønskende muslimske indvandrere (jo, de findes) for andres
problemer.

> Der er jo ingen problemer med ikke-muhamedanske indvandrere.

Jo, med nogle af dem.
Og der er også muslimske indvandrere, der ikke er problemer med.

-jj-

Fra : J. Junge

Dato : 17-01-05 23:25

G.B. skrev:
> "J. Junge" <j_j__@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, som f. eks. at det er det mest dækkende udtryk for lige præcis
Geir
> Hongrø. I den Orwell'ske betydning, vel at mærke.

Mener du at man hader sit hjemland, hvis man er modstander af
fremmedhad?
Eller med andre ord: At hvis man elsker sit land, hader man fremmede?
-jj-

Fra : G.B.

Dato : 17-01-05 23:47

> Mener du at man hader sit hjemland, hvis man er modstander af
> fremmedhad?

Hvis du nu havde været i stand til at læse indenad, ville du have opdaget,
at Hongrø'n ikke nævner "fremmedhad" - han kan skam nøjes med
"indvandringsskepsis". Og det er ikke helt det samme. Vel?

Manden er stjernegal. Prøv at læse, hvad han iøvrigt skriver og har skrevet
på Usenet i tidens løb.

Fra : J. Junge

Dato : 20-01-05 19:49

Knud Larsen skrev:
> Lige for en sikkerheds skyld, det med repatriering er jo noget pjat,
- som
> hverken er ønskeligt, gavnligt eller muligt.

Det ved jeg godt du mener, men det er jo mindre indlysende for andre
deltagere i debaten. Så det er godt at få det gentaget en gang i
mellem.

> [...]
af en
> muslims personlighed, - som de selv siger.

Ja, men de børn, der bliver sendt på "genopdragelse", er jo netop
ikke muslimske nok i forældrenes øjne. Det tyder på, at islam i
hvert fald ikke er en dominerende del af deres personlighed, inden de
bliver sendt afsted.

> [...]

han kom
> tilbage til DK, og hvordan det havde påvirket ham senere.

Meget ærgeligt. Det ville netop have været meget interessant at
høre, om oplevelsen i sidste ende havde gjort ham mere eller mindre
dansk/tyrkisk/muslimsk etc.
Iøvrigt er vi da helt enige om, at det er en afskyelig måde at
opføre sig på overfor sine børn.

[klip]
> - og det
> ville jo forresten ikke kunne lade sig gøre her, med de nye
> indvandringslove, så det er nok derfor vi kun har månedlange
> genopdragelsesture.

Netop. Der er allerede samfundsmekanismer, der begrænser dén trafik.
-jj-

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 20-01-05 20:28

Knud Larsen skrev:
> [...]

Det ved jeg godt du mener, men det er jo mindre indlysende for andre
deltagere i debaten. Så det er godt at få det gentaget en gang i

Jaja det var lige som den gang før 2001 vi fik tudet ørene fulde om at vi
ikke kunne stoppe flygtningestrømmen til DK samt begrænse antallet af de
flygninge der kom her.

Hvem tror på den historie i dag i DK anno 2005. INGEN

Så selvfølgelig kan vi også sende flygninge retur. Det kommer OGSÅ på et
tidspnkt bare vent og se.

Og det tidspunkt kommer sandsynligvist til at falde sammen med at det går op
for de fleste at vi aldrig får flertallet af flygtninge eller disses
efterkommere i arbejde.

Dels fordi de job som de ville kunne bestride enten bliver eksporteret
permanent samt dels fordi de er for dumme (manglende skolekundskaber) til i
det hele at bestride de job der så er tilbage
..
Samt at sandheden er at de derfor fro fremtinde vil komme til at udgøre en
stadig større og større økonomisk byrde: Det er (kun) en del af baggrunden
for at man for fremtiden vil skride til repatriering.

Så drøm i bare videre om på ægte strudsemaner ved at stikke hovedet i busken
om at der for fremtiden IKKE kommer yderligere stramninger. I bliver nemlig
klogere.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-01-05 11:44

<IzlaamIzNoGood@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke kunne stoppe flygtningestrømmen til DK samt begrænse antallet af de

Den største nedgang i antallet af asylsøgere er pga den ændrede situation i
Afghanistan og Irak, men det er rigtigt at en del af dem, der alligevel
søger, nu søger til Norge og Sverige i stedet for DK.

> Hvem tror på den historie i dag i DK anno 2005. INGEN
>
> Så selvfølgelig kan vi også sende flygninge retur. Det kommer OGSÅ på et
> tidspnkt bare vent og se.

Vi kan ikke engang få dem, der har fået afslag sendt hjem, når hjemlandene
ikke vil tage imod dem.
Iøvrigt er flygtninge kun en lille del af de indvandrede, - ca en tredjedel.

> [...]
> busken
> om at der for fremtiden IKKE kommer yderligere stramninger. I bliver

De sociale ydelser vil på lidt længere sigt blive nedsat, det er
uundgåeligt.

Det er muligt der kommer yderligere stramninger, jeg tror dog på det
modsatte, EU vil fjerne de stramninger, vi HAR indført.

Man kan IKKE som demokratisk land pludselig *repatriere* folk, som har
permanent opholdstilladelse eller statsborgerskab. Kun hvis vi får et
totalitært system med en "stålmand" som Lillefar Stalin, kan man begynde at
sende folkeslag ud til højre og venstre.

Og det kan man uden at overdrive sige at være at kaste barnet ud med
badevandet, - barnet ville være det danske samfund, som vi kender det.

Nej, der er kun én vej frem, og det er at få det bedste ud af situationen,
som vi har bragt os selv i, - som alle andre vestlige lande.

Fra : IzlaamIzNoGood@hotma~

Dato : 21-01-05 13:14

> [...]
> Afghanistan og Irak, men det er rigtigt at en del af dem, der alligevel
> søger, nu søger til Norge og Sverige i stedet for DK.

Sikke noget pladder den største nedgang i antallet skyldes primært at vi har
strammet reglerne og kun sekundært deb ændrede situation.

Og med hensyn til Norge vil de følge det danske eksempel med stramninger
efter det (snart) kommende valg til stortinget. Dette vil måske endog
medføre at Carl I Hagen bliver statsminister samt Fremskridtspartiet dermed
bliver et regeringsbærende parti. De kan måske komme op på 30% af de afgivne
stemmer så det er absolut IKKE et usandsynligt scenario.

> Vi kan ikke engang få dem, der har fået afslag sendt hjem, når hjemlandene
> ikke vil tage imod dem.
> Iøvrigt er flygtninge kun en lille del af de indvandrede, - ca en
tredjedel.

Det er fordi man endnu IKKE har taget handskerne af og i stedet bruger
grovfilen i brug i forhold til disse lande. Det kommer også.

> De sociale ydelser vil på lidt længere sigt blive nedsat, det er
> uundgåeligt.

Og hvad tror du så vil ske med de mennesker der primært er skyld i dette. De
vil endnu mere forhadte og uglesete end de allerede er i dag.

> [...]
at
> sende folkeslag ud til højre og venstre.

Det samme blev der sagt vedrørende stramningerne at det kunne man IKKE som
demokratisk land i forhold til FNs skide konventioner osv. NU er det gjort
DK er stadigvæk demokratisk og om vi overholder konventionerne, som en
samling idioter i fortiden har skrevet under på og dermed forsøgt at
fopligtige DK til evig tid selv om tiden er rendt fra de samme konventioner,
eller ej vil jeg skide på og det tror jeg i øvrigt også flertallet af
danskere vil hvis det er med til at ramme dem på pengepungen og mindske
deres velfærd nu og ikke mindst i fremtiden.

> [...]
>
> Nej, der er kun én vej frem, og det er at få det bedste ud af situationen,
> som vi har bragt os selv i, - som alle andre vestlige lande.

Ovenstående kunne for fem år siden have være formuleret på den følgende
måde: Nej, der er kun én vej frem, og det er at få det bedste ud af
situationen,
og blot lade flygningene komme uden begrænsninger og dermed indvandringen .

Dengang havde de pågældende personer heller ikke fantasi til at forestille
sig at man kunne ændre på antallet der kom og kom med alle mulige
henvisninger til FNs "eviggyldige" regler på området. DET BLEV BARE ÆNDRET

ligesom

det antal flygninge/invandrere/fremmede vi har pt i DK OGSÅ VIL BLIVE ÆNDRET

Det har de så heller ikke fantasi til at forestille sig kan ændres og igen
skal vi bare lade stå til

Jeg har et budskab til jer:

DET VIL VI BARE IKKE

hvis det havde været op at lytte til idioter som jer så havde DK sgu
stadigvæk været besat af Tyskland ud fra devisen om "Nej, der er kun én vej
frem, og det er at få det bedste ud af situationen, som vi har bragt os selv
i, - som alle andre vestlige lande" der er besat af Tyskland.

MODSTAND NYTTER det er Danmarks eksistens i nutiden et eksempel på.

Fra : Anonym

Dato : 22-01-05 04:13

> [...]
>
> Og det kan man uden at overdrive sige at være at kaste barnet ud med
> badevandet, - barnet ville være det danske samfund, som vi kender det.

Ikke helt rigtigt. Andre lande har lovgivning, som åbner mulighed for
fratagelse af indfødsret under visse omstændigheder som for eks.
kriminalitet, erhvervelse af indfødsret ved svig og anden dadelværdig
adfærd.
Der er naturligvis ikke tale om kollektiv repatriering men om individuel
sagsprøvelse.
Noget andet er så, at personer med permanent opholdstilladelse jo ikke har
nogen eviggyldig ret til at forblive i Danmark.
Man kunne jo starte med at vedtage en lov efter hvilken alle personer med
udenlandsk statsborgerskab og dobbelt statsborgerskab inden for en varslet
tidsramme skulle aflægge troskabsed til Danmark.
Dem, som ikke ønsker det har valget mellem at forlade Danmark eller om at
søge om fornyet opholdstilladelse på nye vilkår.

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 00:07

G.B. skrev:
> [...]
> at Hongrø'n ikke nævner "fremmedhad" - han kan skam nøjes med
> "indvandringsskepsis". Og det er ikke helt det samme. Vel?

Nej, men jeg gik ud fra at han hentydede til IzlamIzNoGood, som er mere
end bare "skeptisk",

-jj-

Fra : G.B.

Dato : 18-01-05 03:21

> Nej, men jeg gik ud fra at han hentydede til IzlamIzNoGood, som er mere
> end bare "skeptisk",

Jeg er sikker på (uden dog at vide det 100%, da jeg ikke kender mennesket
bag signaturen), at Iznogood ikke er "fremmedhader", men derimod - som jeg
- kraftig modstander af nazi-ideologien islam, og ikke de enkelte mennesker
- måske med undtagelse af de eksemplarer af denne "åndelige" observans, som
render rundt og stikker med knive, sælger narko og behandler deres kvinder
som skidt.

Fra : J. Junge

Dato : 22-01-05 13:53

Anonym skrev:
> [...]
> fratagelse af indfødsret under visse omstændigheder som for eks.
> kriminalitet, erhvervelse af indfødsret ved svig og anden

Det har Danmark også. Læs Udlændingeloven og Lov om dansk
indfødsret.
Jeg kan ikke se, at der er brug for yderligere muligheder.

[klip]
> [...]
varslet
> tidsramme skulle aflægge troskabsed til Danmark.

Det er det mest meningsløse forslag, jeg længe har set. Hvad skulle
forhindre en ondsindet samfundsomstyrter i at aflægge den ed? Hvad
skulle det overhovedet kune bruges til?
Medmindre du vil lade en løgnedetektor afgøre statsborgerskab.

-jj-

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-01-05 17:05

"J. Junge" <j_j__@hotmail.com> wrote in message

[klip]
> [...]

skulle det overhovedet kune bruges til?
Medmindre du vil lade en løgnedetektor afgøre statsborgerskab.

Man har jo brugt det i USA i umindelige tider, og vil nu indføre i UK, at
når man bliver 18 år skal man aflægge troskabsed. Om det vil have
repressalier mod dem som ikke vil, ved jeg ikke.

Det er iøvrigt utroligt at den rabiate militante imam Bakri Muhammed stadig
får lov at kalde til jihad mod England, men de er da også ved at undersøge
om han skal retsforfølges.

January 19, 2005

Extremist cleric staged al-Qaeda recruiting rally.

By Sean O'Neill and Richard Ford

THE radical Islamist cleric whose internet sermons are being investigated by
police has held a secret conference at which British Muslims were urged to
join al-Qaeda.

About 600 people, including women and children, punched the air and chanted
Allahu akbar (God is greatest) as they were shown videos of hijacked
airliners crashing into the World Trade Centre in New York on September 11,
2001. Omar Bakri Mohammed, the radical Syrian-born cleric, said that if the
British Government did not relax its tough anti- terrorism laws, the
response from Muslims would be "horrendous". He added: "I declare we should
ourselves join the global Islamic camp against the global crusade camp."

The event was held this month at The Friends Meeting House in Central
London, the British headquarters of the Quaker movement. Mr Bakri Mohammed's
followers booked the hall for a health conference entitled Women's Dawah UK
and the Quakers were unaware that it was a political gathering.

Two reporters from United Press International, a United States-based news
agency, attended and reported a series of inflammatory speeches by Mr Bakri
Mohammed and his cohorts. One speaker said that Western governments would
face "a 9/11 day after day after day".

As the crowd chanted, the man shouted: "Whether they be stones, whether they
be sticks, whether they be knives, whether they be bombs, whatever they may
be, prepare as much as you can."

With the language of Mr Bakri Mohammed and his followers becoming more
extreme, pressure is mounting on ministers and the police to act against
him. Charles Clarke, the Home Secretary, told The Times that he has asked
his officials for a report on Mr Bakri Mohammed's latest activities.

CALLS by an extremist cleric for young British Muslims to join al-Qaeda and
become martyrs for the jihad are being investigated by Scotland Yard's
Anti-Terrorist Branch.

Detectives began a new inquiry into the activities of Omar Bakri Mohammed
yesterday after details of his inflammatory internet sermons were disclosed
by The Times.

Mr Bakri Mohammed, 46, has been using webcasts to address his followers
nightly, espousing his view that Britain has become Dar ul-Harb (land of
war) for the Muslim community. He pledged allegiance to Osama bin Laden and
told his listeners that they were "obliged" to join al-Qaeda and the
Mujahidin.

In one broadcast he said: "The market of jihad has been opened, now all we
need is the people who are the merchandise, the ones who want to buy jennah
(paradise) ...

"If you cannot do it physically, do it verbally, do it financially, but do
it."

Er det mon efter dansk lov en direkte opfordring til vold? Eller vil man
hævde at jihad betyder åndelig stræben, og krig betyder fred?

Fra : Anonym

Dato : 22-01-05 19:44

> [...]
> når man bliver 18 år skal man aflægge troskabsed. Om det vil have
> repressalier mod dem som ikke vil, ved jeg ikke.

Naturligvis vil det have konsekvenser at nægte at aflægge troskabseden.
Jeg taler ikke som sådan om sindelagskontrol men om troskab mod
statensforfatningsmæssige orden og afsværgelse af loyalitet til enhver anden
stat og potentat.
Det udelukker naturligvis ikke mened, men pointen er jo netop derefter at
kunne indlede afnaturalisation af personen, hvis der senere viser sig,
materielt grundlag for at indfødsretten er erhvervet ved svig.

Fra : J. Junge

Dato : 18-01-05 14:58

G.B. er skeptisk:
> [...]
observans, som
> render rundt og stikker med knive, sælger narko og behandler deres

Men IzlamIzNoGood mener jo at flertallet af alle mennesker med
arabisk/muslimsk baggrund er kriminelle:

"-AT HOS DE FREMMEDE AF SPECIET MELLMØSTLIG OBSERVANS ER DET
UNDTAGELSEN FRA REGLEN HVIS MAN ER ÆRLIG OG LOVLYDIG

- det vil konkret sige at de fleste af de fremmede der kommer fra
Mellemøsten er både uærlige og ikke lovlydige (=kriminelle)."
IzlamIzNoGood 07.12.2004

"De islamiske ghettoer af idioter (bogstavelig talt) i DK er:
- rene funamentalistiske terroristreder.
-dem som ikke er terrorister er tyveknægte, voldtægtsforbrydere,
muslimske gangstere også selv om de evetuelt driver en såkaldt
forretning som de dog primært bruge til at snyde og bedrager med og
kun sekundært tjene ærlige penge igennem."
IzlamIzNoGood 28.12.2004

Og at de har lavere intelligens:

"Det kunne jo måske tænkes af kunne forklares ud fra at de
gennemsnitligt bare generelt er dummere intilligensmæssigt set end
danske børn. Måske blot som endnu en konsekvens af den udbredte
indavl der traditionsmæssigt, kulturelt, religiøst findes iblandt de
grupper som disse børn kommer."
IzlamIzNoGood 29.12.2004

Og det er ikke kun groft kriminelle, han vil smide ud:

"Og når jeg taler om repatriering så taler jeg ikke om de åf tusinde
vi sender tilbage pt.
Så tænker jeg derimod på flere hundred tusinde."
IzlamIzNoGood 02.09.2003

Hvis det er "skepsis", så er jeg "skeptisk" overfor testikelkræft.

Skepsis betyder, at man har en tvivlende, kritisk holdning til noget.
Jeg er selv i høj grad skeptisk overfor islam (og al anden religion),
men jeg kan ikke få øje på nogen tvivl i IzlamIzNoGoods indlæg.
-jj-

Fra : G.B.

Dato : 19-01-05 01:33

> [...]
> - det vil konkret sige at de fleste af de fremmede der kommer fra
> Mellemøsten er både uærlige og ikke lovlydige (=kriminelle)."

Det er jo desværre rigtigt. Spørg politiet.

....(cut halal)...

Fra : J. Junge

Dato : 22-01-05 18:11

Knud Larsen wrote:
> [...]
UK, at
> når man bliver 18 år skal man aflægge troskabsed.

Det synes jeg er ligeså meningsløst. Det har selvfølgelig en
symbolværdi, og det kan måske indgyde svage sjæle en større
nationalitetsfølelse.
Men det er jo ikke en hindring for dem, der har samfundsødelæggende
hensigter.

Personligt ville jeg, uanset hvor tro jeg er mod mit land, føle
modvilje mod myndigheder, der tvang mig til at aflægge ed på det.
Og hvad skal muslimer sværge på? Koranen?

> Det er iøvrigt utroligt at den rabiate militante imam Bakri Muhammed
stadig
> får lov at kalde til jihad mod England,

Det undrer mig også. Heldigvis er mange muslimer uenige med ham.

-jj-

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-01-05 20:15

Knud Larsen wrote:
> [...]

modvilje mod myndigheder, der tvang mig til at aflægge ed på det.
Og hvad skal muslimer sværge på? Koranen?

Jeg tror ikke man skal sværge på noget religiøst. Ideen er jo nok at få det
til at sive ind hos alle, at man faktisk forventer en loyalitet i forhold
til det land, man vælger at bo i

> Det er iøvrigt utroligt at den rabiate militante imam Bakri Muhammed
stadig
> får lov at kalde til jihad mod England,

Det undrer mig også. Heldigvis er mange muslimer uenige med ham.
-------------------------

Ja, han er blevet smidt ud af mange moskéer. Han er virkelig for
viderekomne, - men svjv så har han også en lille tilhængerskare i Norge og
Danmark. Og var det ikke ham som startede Hizb ut-Tahrir i UK?

Fra : J. Junge

Dato : 19-01-05 01:38

G.B. omgås sandheden lemfældigt:

Fra : G.B.