Hvis dette er sandt....
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-01-05 13:43

http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/

Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George Bush???

Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-05 13:52

Peter K. Nielsen wrote:
> http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/
>
> Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George
> Bush???

Den er vidst desværre god nok, har set det omtalt i de e-mails jeg modtager
fra arabiske nyhedsmedier, for godt en uge siden!

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-01-05 14:06

"Allan" == Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> writes:

> Den er vidst desværre god nok, har set det omtalt i de e-mails jeg modtager
> fra arabiske nyhedsmedier, for godt en uge siden!

Orientering (eller et andet P! program) nævnte det også for et par
dage siden.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 15-01-05 13:57

"Peter" == Peter K Nielsen <nixen@bixen.dk> writes:

> http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/ Så spørger jeg
> bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George Bush???

* Den enes hær fik tæv af den andens.
* GWB er demokratisk valgt, det var SH ikke.
* GWB er katolik af en art. SH er formentlig muslim.

Det er vist det '''væsentlige'''.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-01-05 16:11

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/
>
> Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George
> Bush???

Jeg tror virkelig du burde bede om at få dine skolepenge tilbage, hvis du
ikke kan se forskel. Du kan vel heller ikke se forskel på Stalin og
Lykketoft, eller på formand Mao og Søndergaard?
Kunne du ikke nøjes med at kritisere G. Bush, i stedet for at sætte ham i
klasse med klodens værste forbrydere? Næh?

Fra dit link:

For starters, what's been written about the NEWSWEEK report by Michael Hirsh
and John Barry goes far beyond what the story says. It doesn't suggest for a
minute, as the BBC reported, that the Pentagon is looking to create
"paramilitary" death squads. It's about the possible training of elite units
to snatch or kill very specific insurgent leaders.

In fact, the policy could be a formalization of what's already taking place.
"We are, of course, already targeting enemy cadres for elimination whether
by capture or death in various places including Afghanistan and Iraq," says
Patrick Lang, former chief of Middle East analysis for the U.S. Defense
Intelligence Agency. According to Lang, so many people in the Special
Operations Forces have been caught up in efforts to do just that, there's
actually a shortage of Green Berets to do what they're most needed for:
training regular Iraqi troops. "Surely," says Lang, "no one except the
Jihadis thinks that we should not be hunting enemy leaders and key
personnel."

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-01-05 16:42

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ikke kan se forskel.

Du kan vel heller ikke se forskel på Stalin og
> Lykketoft, eller på formand Mao og Søndergaard?

mig bekendt har hverken Søndergaard eller lykketoft stået bag henrettelser
af folk unden rettergang. De to andre har du ret i at det kan være svært at
se forskel på hvad angår deres holdning til anderledes tænkende.

> Kunne du ikke nøjes med at kritisere G. Bush, i stedet for at sætte ham i
> klasse med klodens værste forbrydere? Næh?

Under forudsætning af at det vitterlig ER sandt at USA vil stå bag
oprettelsen af dødspatruljer, så er den eneste forskel jeg kan se at Saddam
stort set begrænsede sine uhyrligheder til at foregå inden for egne grænser.
(med 2 undtagelser)

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 15-01-05 18:38

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Saddam
> stort set begrænsede sine uhyrligheder til at foregå inden for egne

IDIOT og NAR!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-01-05 18:43

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> IDIOT og NAR!

enig
Peter

Fra : PerX ...

Dato : 18-01-05 12:21

In article <41e954c0$0$33713$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
gath@mail.dk says...

> IDIOT og NAR!

Ja Bush er belastende.

Fra : #2066

Dato : 15-01-05 22:57

> [...]
> http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/
>
> Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George

Det falder vel godt i traad med at USA har udnaevnt John Negroponte som
vicekonge ("ambassadoer") i Irak, hvor han kan traekke paa sine erfaringer
med at benytte terror fra sin tid i Honduras:

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Negroponte

Fra : Andropov

Dato : 15-01-05 22:57

On Sat, 15 Jan 2005 13:43:22 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/
>
>Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George Bush???

Forskellen på diktatur og demokrati.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 01:00

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Forskellen på diktatur og demokrati.
så hvis bare et flertal mener at anderledes tænkende/ oppositionen skal
likvidres uden rettergang og på tilfældige mennesker påstande/mistanker, så
er det OK.

ja sådan gjorde vi jo også herhjemme efter krigen

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 11:06

> [...]
> så er det OK.
>
> ja sådan gjorde vi jo også herhjemme efter krigen

Så nu skal hovedafskærerne og selvmordsbomberne i Irak kaldes
"oppositionen"? Du kan vist få hvadsomhelst til at minde om hvadsomhelst.
Der er krig i Irak, det er ikke noget de leger, civile borgere bliver myrdet
af din "opposition", fordi den som lille mindretal vil have hele magten i
landet, og de skyr ingen midler.

Bin Laden og Zargawi er også "oppositionen" til hele den vestlige verden,
som de forbeholder sig ret til at angribe over alt i verden, må de heller
ikke fanges eller dræbes, hvis man får chancen?

Der står jo "fanges eller dræbes" i din citerede tekst. Folk som er
indstillede på hellere at begå selvmord under kamp for at komme i paradis,
er altså ikke altid så lette at fange, men det skal man vel abstrahere fra,
og lade som om de vil forhandle, som hvis de kom fra Kristendemokraterne?

Fra : Boerge

Dato : 16-01-05 11:43

Knud Larsen wrote:

> Der er krig i Irak, det er ikke noget de leger, civile borgere bliver myrdet
> af din "opposition", fordi den som lille mindretal vil have hele magten i
> landet, og de skyr ingen midler.

Eller hvad årsagen nu er.

> Bin Laden og Zargawi er også "oppositionen" til hele den vestlige verden,
> som de forbeholder sig ret til at angribe over alt i verden, må de heller
> ikke fanges eller dræbes, hvis man får chancen?

I realiteten er det krigsmodstandernes psykologiske terror snarere end
Osama bin Laden, der spreder frygt i Vesteuropa. Osama bin Laden behøver
ikke foretage sig noget endsige være levende.

Krigsmodstanderne kan umuligt være imod, at anderledestænkende henrettes
uden rettergang, når de nu er hårdnakkede modstandere mod afsættelsen af
et regime, der angiveligt fungerede på den måde. Det skal bare ske uden
omverdens vidende og gerne med FN's accept.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 19:00

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Så nu skal hovedafskærerne og selvmordsbomberne i Irak kaldes
> "oppositionen"?

ja hvad vil du ellers kalde dem? frihedskæmpere??, men nu var det ikke så
meget dem jeg tænkte på, men hvis de såkaldte dødspatruljer kommer til at
fungere som de gjorde i sydamerika, så kan man jo blive dræbt bare et af
dødspatruljemedlemmerne TROR at man sympatiserer med dem du kalder
"hovedafskærerne og selvmordbomberne"

Du kan vist få hvadsomhelst til at minde om hvadsomhelst.
> Der er krig i Irak, det er ikke noget de leger, civile borgere bliver
> myrdet af din "opposition"

Ja præcis.........og hvorfor??? fordi blandt andet Danmark skulle besætte
landet og så sandelig lære dem hovrdan man indretter sit samfund på god
demokratisk vis. Noget kunne tyde på at "god demokratisk vis" er noget med
dødspatruljer, der skal dræbe i flæng.................er det bedre end
selvmordsbomberne??? de dræber også i flæng

, fordi den som lille mindretal vil have hele magten i
> landet, og de skyr ingen midler.

Det lyder utroligt hvis "et LILLE mindretal" skulle have ressourcerne til at
fortsætte kampen mod besættelsesmagten nu på 2. år.

> Bin Laden og Zargawi er også "oppositionen" til hele den vestlige verden,

ja og med vores sidsyge invasion har vi virkelig givet dem vind i sejlene.

> som de forbeholder sig ret til at angribe over alt i verden, må de heller
> ikke fanges eller dræbes, hvis man får chancen?

De må kun dræbes i kamp. men selvfølgelig skal man forsøge at fange dem.
Hvis det lykkes skal de så vidt muligt stilles for en domstol.

> [...]
> er altså ikke altid så lette at fange, men det skal man vel abstrahere
> fra, og lade som om de vil forhandle, som hvis de kom fra

Du er en nar, der bare kører på autopilot. Du har ikke set nogen somhelst
herinde foreslå det du der skriver, men OK hvis du ikke evner at argumenter
så fint med mig

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-01-05 19:40

> [...]
> fungere som de gjorde i sydamerika, så kan man jo blive dræbt bare et af
> dødspatruljemedlemmerne TROR at man sympatiserer med dem du kalder

De er jo under ingen omstændigheder Bush' politiske opposition, som der jo
faktisk er ca 50% af i USA. Saddam derimod tillod som bekendt INGEN
opposition, alle der bare ytrede ét kritisk ord blev dræbt. Hvis du ikke kan
se bare en "lillebitte" forskel her, så kan vist ingen hjælpe dig.

> [...]
> dødspatruljer, der skal dræbe i flæng.................er det bedre end
> selvmordsbomberne??? de dræber også i flæng

Suk!

> , fordi den som lille mindretal vil have hele magten i
>
> Det lyder utroligt hvis "et LILLE mindretal" skulle have ressourcerne til
> at fortsætte kampen mod besættelsesmagten nu på 2. år.

Tallet er lige blevet opdateret til 200.000 med 60.000 aktive militante, er
det et lille mindretal eller er det ikke?
Og de kan formodentlig fortsætte kampen de næste 20 år, - hvis det passer
dem. De 14 Rote Armee folk kunne kæmpe i mange år, selv om du vel vil
indrømme, at de VAR et lille mindretal?

> ja og med vores sidsyge invasion har vi virkelig givet dem vind i sejlene.

De har haft god vind siden midten af 80erne.

> De må kun dræbes i kamp. men selvfølgelig skal man forsøge at fange dem.
> Hvis det lykkes skal de så vidt muligt stilles for en domstol.

Naturligvis var det fint at få dem for en domstol, men de er nok ikke selv
så interesserede.

> Du er en nar, der bare kører på autopilot. Du har ikke set nogen somhelst
> herinde foreslå det du der skriver, men OK hvis du ikke evner at
> argumenter så fint med mig

Èn lille ironisk eftersætning, og så mener du, du ikke behøver svare og at
alt er annulleret. Jeg citerer fra dit citat, er det det der generer dig så
voldsomt?

Mener du virkelig at dit oplæg var et bevis på argumentationsevne?

"Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George

Hvis din USA-bashing ikke er på autopilot, så ved jeg ikke hvad autopilot
er. Jeg kan heller ikke lide GW Bush, men forsøger dog at se manden som en
politiker, og ikke som fanden selv med horn i panden.
Prøv dog at læse en ordentlig publikation, som fx The Economist, og se
hvordan man kan være stærkt kritisk, men alligevel undersøge sager fra flere
sider. Ingen bliver klogere af denne totalt sort-hvide indstilling.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-05 19:52

Knud Larsen wrote:
> [...]
> INGEN opposition, alle der bare ytrede ét kritisk ord blev dræbt.
> Hvis du ikke kan se bare en "lillebitte" forskel her, så kan vist

Du er lidt fra den hvis ikke du kan se, at de der er imod besættelsen og
imod den af USA udvalgte interimregering, de *er* oppositionen, uagtet
hvordan de viser deres ytringer!

> Suk!

Ja, jeg ved det er sejt at forholde sig til realiteterne.

> [...]
> passer dem. De 14 Rote Armee folk kunne kæmpe i mange år, selv om du
> vel vil indrømme, at de VAR et lille mindretal?

Og?
Der kommer *flere og flere* til, altså en eskalering, hvornår og hvor tallet
stopper det ved vi ikke!

> De har haft god vind siden midten af 80erne.

Nej, der var det en yderst lille gruppe i forhold til hvad du skrev, nemlig
at 200.000 er en lille gruppe, hvad vil da du så kalde knap 2000, minituøs,
eller?
Den ene vej, når det passer dig, så er det en uendelig lille gruppe, men her
så er det "vind i sejlene" godt gang iden.
Den holder ikke Knud, det er retorik ag tredie rang.

> Naturligvis var det fint at få dem for en domstol, men de er nok ikke
> selv så interesserede.

A'hvaba?
Alle fangerne i Abu Ghraib og på Gitmo råber at de vil for retten, hvad
tænker *du* på?
At de der ikke er fanget, skulle gå op til Koalitionen og sige, "jeg har
tænkt mig at begå terror, kan du ikke lige smide mig for retten først, så
jeg ved hvilken status jeg muligvis vil få"?

> Èn lille ironisk eftersætning, og så mener du, du ikke behøver svare
> og at alt er annulleret. Jeg citerer fra dit citat, er det det der
> generer dig så voldsomt?

Det der irreterer *mig* er at du ikke kan abstrahere!

> [...]
> hvordan man kan være stærkt kritisk, men alligevel undersøge sager
> fra flere sider. Ingen bliver klogere af denne totalt sort-hvide

Du er da totalt *PRO* Bush og Koalitionen, hvorimod både Peter og jeg, mange
mange gange, har sagt at vi var, og er, imod Saddam og den måde han beteede
sig på, men ikke måden man afsatte ham på.

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-01-05 02:39

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Du er lidt fra den hvis ikke du kan se, at de der er imod besættelsen og
> imod den af USA udvalgte interimregering, de *er* oppositionen, uagtet
> hvordan de viser deres ytringer!

Så JEG er fra den? Så Bush og regeringen i USA har besluttet at "anderledes
tænkende" eller "oppositionen" skal likvideres, som PKN skriver, og de er
præcis lige som Saddam, - det er jo fuldstændig gakkelak.

Var fx Rote Armee Fraktion også "oppositionen" i forhold til USA, hvis de
havde hjulpet med at fange dem, eller endog i forhold til Tyskland? Er det
fuldstændig ligegyldigt, hvordan man bruger ordene?
Var der iøvrigt ingen forskel på Vesttyskland og på fx Stalins Sovjetunionen
fordi nogle af RAF-folkene blev skudt under tilfangetagelsen? De var jo
"oppositionen"?

> Ja, jeg ved det er sejt at forholde sig til realiteterne.

Prøv lige at læse afsnittet ovenfor, hvis det ikke er et miskmask af vrøvl,
så ved jeg ikke hvad er.
Danmark i Irak for at lave dødspatruljer, som skal dræbe i flæng, gud fader
på brædtet.
I citatet tales der om at tilfangetage eller dræbe dem der hele tiden
arbejder med at dræbe fx civile politibetjente, og som skærer halsen over på
tilfældige civile mennesker som er i Irak for at hjælpe, inkl. hende som
havde hjulpet landet de sidste 17 år, - OG som bomber fx FN-personale. At
kalde disse mennesker "oppositionen", er jo ren newspeak.

> Og?

Altså kan et ultra-mini-lille mindretal have ressourcer til at "fortsætte
kampen" i flere år, det er jo det PKN tvivler på ville være muligt.

> Der kommer *flere og flere* til, altså en eskalering, hvornår og hvor
> tallet stopper det ved vi ikke!

Har du talt dem? Man har opgraderet tallet, men det er skønnet man har
ændret.

> [...]
> her så er det "vind i sejlene" godt gang iden.
> Den holder ikke Knud, det er retorik ag tredie rang.

Jeg forstår ikke hvad du siger, 200.000 er vel en lille gruppe i forhold til
25 millioner?
Al Queda regner man med har uddannet 60 - 80.000 i Afghanistan, men det er
jo ikke de samme 60.000 som kæmper i Irak. Hvor kommer de knap 2000 fra?

> A'hvaba?
> Alle fangerne i Abu Ghraib og på Gitmo råber at de vil for retten, hvad
> tænker *du* på?

Jeg tænker på det ville være fint at få dem for en dommer, som jeg skriver.

> At de der ikke er fanget, skulle gå op til Koalitionen og sige, "jeg har
> tænkt mig at begå terror, kan du ikke lige smide mig for retten først, så
> jeg ved hvilken status jeg muligvis vil få"?

Hvem taler om at de skulle overgive sig uden at være under beskydning, det
kan du vist godt glemme i Irak, når det ikke lige drejer sig om ældre
ledende Baath-folk, som ikke mere tror på den med paradis og de 72 jomfruer.

> Det der irreterer *mig* er at du ikke kan abstrahere!

Abstrahere fra hvad der står i citatet, hvorfor skulle jeg dog det? vi kan
også skrive vores egne citater og få endnu bedre "resultater" ud af det fx:
"Bush har nu besluttet at sutte tæerne af alle tilfangetagne
mujahidin-soldater, og derefter vil han havde dem maskinbanket hver dag
mellem kl 12 og 13.30, hvorefter han påtænker at rive deres tunger ud" -
Jamen gud, så er han jo ikke et hak bedre end Saddam Hussein eller lille
Udde.

> Du er da totalt *PRO* Bush og Koalitionen, hvorimod både Peter og jeg,
> mange mange gange, har sagt at vi var, og er, imod Saddam og den måde han
> beteede sig på, men ikke måden man afsatte ham på.

Hvorfor skulle jeg være "totalt" pro Bush og Koalitionen, på anden måde end
at jeg IKKE er totalt PRO folk som skærer halsen over på tilfældige
mennesker, og forsøger at selvmordsbombe et demokratisk valg væk. Uanset om
det skulle være politisk korrekt at kalde menneskeslagterne for
"oppositionen". Saddam ER afsat, det kan vi ikke gøre noget ved nu, det er
kun et spørgsmål om man støtter de menneskeforagtende slagtere, som hygger
med deres ofre i flere dage, før de langsomt skærer hovedet af dem. Eller om
man støtter de forfærdelige frådende danske dødspatruljer, med den svinske
dagsorden, at forsøge at få indført civile tilstande inkl demokrati i
landet. Valget burde være let synes jeg, men hver sin smag.

Fra : Boerge

Dato : 16-01-05 20:22

Knud Larsen wrote:

> [...]
> opposition, alle der bare ytrede ét kritisk ord blev dræbt. Hvis du ikke kan
> se bare en "lillebitte" forskel her, så kan vist ingen hjælpe dig.

Af samme grund forstod jeg ikke spørgsmålet. Der blev indirekte spurgt,
om et totalitært diktatur er ok, efter det blev fastslået, at forskellen
på Saddam Hussein og George W. Bush svarer til forskellen på diktatur og
demokrati.

Jeg havde samme problem med at forstå meningen med en opfordring til
solidaritet med undertrykte folk under en demonstration ved starten på
krigen mod Irak. Det lignede mest en støtte til krigen, men det passede
ikke med sammenhængen....

> Tallet er lige blevet opdateret til 200.000 med 60.000 aktive militante, er
> det et lille mindretal eller er det ikke?

Det er måske ikke almindeligt kendt, at Irak har ca. 25 mio. indbyggere.
Antallet af aktive militante kan kun være et kvalificeret gæt, mens det
præcise tal af gode grunde må være ukendt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 22:01

"Boerge" <zxdfawd@asdf> wrote in message

> [...]
> et totalitært diktatur er ok, efter det blev fastslået, at forskellen på
> Saddam Hussein og George W. Bush svarer til forskellen på diktatur og

Nej jeg konkluderede :

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-01-05 21:59

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

Snip en masse som Allan har svaret på

> [...]
> Og de kan formodentlig fortsætte kampen de næste 20 år, - hvis det passer
> dem. De 14 Rote Armee folk kunne kæmpe i mange år, selv om du vel vil

Jeg ved ikke hvor dit tal stammer fra, men jeg vil hævde at de må have langt
flere sympatisører.

Alene det faktum at de ikke bliver "stukket" må antyde at ganske mange
sympatiserer med deres kamp for at få besættelses styrkerne ud af landet.

og "modstandskoalitionen" så vil falde fra hinanden hvis besættelses
styrkerne forlod landet er en anden historie

Peter

Fra : Andropov

Dato : 16-01-05 19:02

On Sun, 16 Jan 2005 00:59:53 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>likvidres uden rettergang og på tilfældige mennesker påstande/mistanker, så

Jeg er rimelig enig i Knuds svar.

Fra : PerX ...

Dato : 18-01-05 12:16

In article <41e90fcf$0$33708$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nixen@bixen.dk says...
> http://www.msnbc.msn.com/id/6814001/site/newsweek/
>
> Så spørger jeg bare: Hvad er forskellen på Saddam Hussein og George Bush???

Bush har en større hær.