ÆV!
Fra : Christian

Dato : 15-01-05 06:25

Dette er IKKE et indlæg imod mennesker som er rige/'har gjort det godt'

Mennesker der gør hvad de kan for at ændre en situation i deres liv som
de ikke ønsker, har 100% min respekt.
Uanset om de blev rige eller bare overlevede.
Det gælder for ham som er i nød og for at undgå at stjæle mad i Fakta
(hvilket kunne ham tilgives) i stedet tager sin tophue på og låner en
cykel og tilbyder at pudse vinduer/gøre rent etc.
Selvstændig virksomhed er nærmest forbudt i dette land selvom politikere
skriger på iværksættere.
(og så skal vi ikke snakke de papirtigre som skræmmer de fleste væk)

Næ! det er tilsyneladende meget bedre at gøre folk så barnligt afhængige
at de ikke tør bevæge sig uden 4 fagforeninger og en flok (tvivlsomme)
garantier for div. uheld og dødsårsager.
Jeg er sikker på at små virksomheder kender problematikken mht. at
ansætte folk.. Det ville være en stor hjælp i enkeltmandsfirmaet med en
medhjælper såen ca. 15 timer om ugen. Om det er muligt? Fagforeningen
forlanger garanterede timer plus ferie/pension/uheld/sygdom/og meget
andet jeg ikke skal trætte jer med. Men er man et lille firma kan man
altså BARE ikke lige trylle timer nok frem for at gøre dem tilfredse.

Selvfølgelig skal ansatte have anstændige arbejdsforhold, det er slet
slet ikke det.
Men faktisk er det så groteskt at visse fagforeninger finder det rimligt
at 'boycutte' dit firma alene fordi du ikke kan garantere din mindre end
deltidsansatte, tilstrækkeligt med 'livsstilsforsikringer' (købt hos
fagforeningen). Helt ærligt! Hvad skal man dog gøre? Man kan nu engang
ikke bare trylle en kæmpeflok ordrer/bestillinger/kunder i hus bare
fordi fagforeningen syns det ville være det bedste - ergo får man som
som chef i et enkeltmandsfirma hvor man gerne ville ansætte en person,
efter alm. regler for løn osv, en straf som ingen småfirmaer kan betale.

De første ca. 4000 kr (efter skat mm.) pr. måned er prisen for at ha en
enkelt person ansat i visse håndværkserhverv.
Det bevirker sq at der skal rubbes negle og alligevel med betragtelige
priser til forbrugeren.

Midt i elendigheden finder jeg dog fagforeninger uhyre gavnlige - især
når man påtænker de åbentlyst urimlige forhold utallige kolonner af
arbejdere før i tiden måtte lide under.

Min anklage går nok mest på en slags 'barnlighed' som tilsyneladende
'forgifter' generation efter generation. Forstået på den måde at man
'lulles' ind i en candyfloss drøm om hvordan alting skal være.
SÅDAN ER VIRKELIGHEDEN IKKE!
-Hverken i DK eller i lande stillet langt langt værre end DK.

Men små virksomheder er tilsyneladende nærmest pr. definition nogle
notoriske ærkekapitalister hvis eneste drøm er at pine den sidste
blodsdråbe ud af det sølle arbejderkadaver..

Enhver kan vel forstå at det kommer til at kræve urimeligt meget af den
nyansattes 'anvendelighed' og hans´chef´s evne til at skaffe mange flere
kunder end han havde før..

Flere skud fra hoften betragtninger:

(husk at jeg som princip intet har imod velhavende mennesker - kun
moralen afgør om du er rig)

Men jeg finder det sq i øvrigt tankevækkende som det oftest er rige folk
(hvordan mon de blev rige?) som med en mega BMW nr 3 i indkørslen med
teatertårene trillende ned ad kinderne og hændervridende allerhelst vil
ha´ regningen sort eller i det mindste ha´ skrevet faktura til et firma
som ikke hører til på adressen.

Hvorimod den jævne mand med en skide rusten corolla stationcar uden at
høre prisen med det vuns siger ;
'kom bare så snart du ka´'

Men ham med BMW´en er jo ÅÅHH så god at ha - se DET er en mønsterborger
'som vi alle kunne lære meget af' og en borger som er 'gavnlig' for
samfundet - se f.eks. hans pæne tøj eller kone etc. etc.
UAGTET at personen har 3 biler indregistreret i Tyskland, har
bopælsadresse i Flensborg men samtidig modtager sine daglige 2x 135 km
(F**** forurenende) kørselsfradrag fra DK statskasse.

Hvis personen i det mindste skabte arbejdspladser i DK via sin
virksomhed men nej! - personen napper lige konsulenthonerar på 875 +
moms (som skal fyres af på forbrugsgoder produceret af slavearbejdere
fjernt herfra uden ret til urinpauser og med tvungen
amfetaminindsprøjtninger) og beskæftiger sig primært med outsourcing
Ja, jeg ved godt at Dansk Industri har udemærkede argumenter for
vækstøgning jvf greencard ordninger.

- men går man deres egne tal efter i sømmene , viser det sig at DI ikke
forbruger udenlandske hjerner med et vidensniveau som beviseligt giver
vækst hvorend de udfolder sig - nej det er nemlig mellemlange IT
uddannnelser som ligesåvel beviseligt kun skaber arbejdsløshed i DK samt
modvirker encitament til lokalt at efteruddanne arbejdsløse IT folk

Men UHA da! sådan en led bistandsklient som lever på et minimum, lavere
end Menneskerettighedskommisionen vurderer, er;

SFØLI! en nasser! uagtet at staklen enten er et produkt af urimeligt
forfærdelige opvæksvilkår og ernæring eller er pissesyg uden diagnose.
(da det ville give kommunerne en overdreven ekstra byrde at tilkende
staklerne en retmæssig pension)

- De fleste landmænd i DK får mere i forurenende landbrugsstøtte end 7
bistandsklienter kan leve for i over et år.

-men ham i BMW´en er jo en dejlig gavnlig samfundsborger som bør
tilbedes med yderste respekt.

FØJ FOR FANDEN!

--
/Christian

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-01-05 07:33

"Christian" <Nothing@Here> wrote in message
> [...]
> bistandsklienter kan leve for i over et år.
>
> -men ham i BMW´en er jo en dejlig gavnlig samfundsborger som bør tilbedes

Jeg kan følge dig et langt stykke ad vejen, blot ikke din misundelse over
manden med BMW'en. Han skal naturligvis respektere systemet og betale skat,
men mon ikke han betaler sin del af skatten.

Thorkild

Fra : Christian

Dato : 15-01-05 07:54

Thorkild Poulsen griflede den 15-01-2005 07:32:

> [...]
> over manden med BMW'en. Han skal naturligvis respektere systemet og
> betale skat, men mon ikke han betaler sin del af skatten.

Hej Thorkild

Måske misforstår du mig.. jeg er nu ikke misundelig.
Indrømmet.. Jeg ville da også godt have en BMW
Mit 'problem' er nok nærmere det at 'visse' BMW typer ( bare for at
generalisere) ofte bliver hædret som 'den slags vi har brug for' i DK.
og mange eksistenser i vores land går upåagtet i graven.

Aktuelt er jeg bekendt med en fyr som qua sin sindslidelse er blevet
tilkendt en pension og desværre har en del misbrugsproblemer.
Ofte er den slags problemer følgesymptomer på det grundlæggende problem.
Denne fyr, sin fysiske og psykiske lidenhed til trods, magter på 9 år
til stadighed at transportere sin gamle mor rundt i rullestol i hele
købstads-bybilledet og sin narkogæld til trods, formår han at støtte
hende økonomisk mht. indkøb af div. basale madvarer. (fyrens mor gik
fallit da hendes beskedne hus i sin tid brændte og hun qua sin alder
ikke havde styr på de forsikrings-papirer som hun havde betalt til i årevis)

Den slags mennesker vil jeg kalde hverdagens helte..

Hvorimod det hele går lissom liidt lettere når man betaler tysk skat og
modtager dansk kørselsfradrag på en tysk bil som selvsagt ikke er
afgiftpligtig i DK og i øvrigt kører på 1. klasse.
Ofte duperes vi (nøjes med at tale for mig selv) af distanceblænderiet.

Misforstå mig ikke.. jeg er fuldt ud klar over at; giver man 500 kr til
10 forskellige mennesker vil en af dem være blevet mange tusinde kr
rigere efter et par dage og andre skyldte allerede 300,- væk..
- der ER forskel på hvordan man forvalter sit liv.
Det var nok bare en blandet mængde frustration over emnet urimelighed
jeg skriblede over i 1. indlæg

vh

--
/Christian

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-01-05 08:33

> [...]
> på de forsikrings-papirer som hun havde betalt til i årevis)
>
> Den slags mennesker vil jeg kalde hverdagens helte..

Deri er vi ganske enige.

> [...]
> afgiftpligtig i DK og i øvrigt kører på 1. klasse.
> Ofte duperes vi (nøjes med at tale for mig selv) af distanceblænderiet.

Så længe der er tale om et fradrag er han jo ikke nogen decideret belastning
for systemet, og reelt har han vel de udgifter til transport som han kan
trække fra. Problemet er, så vidt jeg kan se ud fra din beskrivelse, ikke
manden i BMW'en, det er det absurd høje skattetryk.

Thorkild

Fra : Christian

Dato : 15-01-05 08:51

Thorkild Poulsen griflede den 15-01-2005 08:33:

> [...]
> som han kan trække fra. Problemet er, så vidt jeg kan se ud fra din
> beskrivelse, ikke manden i BMW'en, det er det absurd høje skattetryk.

Hvis manden hæver sin (høje løn) i DK, men betaler tysk skat og
forbruger primært i Tyskland samt modtager befordringsfradrag (sikkert
på 2,98 kr pr km grundet hans status som selvstændig) , vil jeg mene at
der er et problem. Såvidt jeg er orienteret kan den slags sagtens lade
sig gøre. Dog vil jeg ikke lægge hovedet på blokken for den sag.
Min pointe gik nok primært på den psykologiske del af fænomenet.
At eks. fyren med sin mor eksemplet som vi er enige i, ikke regnes for
det samme som han der kan smide grunkerne (og måske? - er kommet en
kende lettere ind i livet end førnævnte)

vh

--
/Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-01-05 20:05

Christian wrote:

> [...]
> det samme som han der kan smide grunkerne (og måske? - er kommet en
> kende lettere ind i livet end førnævnte)

Og når han derudover sparer de tyske sociale udgifter fordi han, kva sit
danske arbejdsmæssige tilhørsforhold, er dækket af de danske, bliver
accepten ikke nemmere.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-01-05 05:39

> [...]
> At eks. fyren med sin mor eksemplet som vi er enige i, ikke regnes for det
> samme som han der kan smide grunkerne (og måske? - er kommet en kende

Jeg har meget svært ved at forestille mig hvordan han skulle kunne arrngere
dette skattecirkus.

Thorkild