Dagens vittighed: OL i Kenya år 2016
Fra : Jesper

Dato : 13-01-05 16:19

Så har Kenya meddelt at de vil stille op som OL vært år 2016. Formanden
for Den Olympiske Kommite er overrasket, hvilket er temmeligt
uoverraskende, når en bundkorrupt afrikansk negerbananrepulik uden nogle
sportsfaciliteter af betydning melder sit kandidatur. Dog skal det først
afgøres i år 2009 hvem er skal være vært i 2016, så hvis jeg var Kenya
ville jeg hyre en nobelpristager i litteratur til at skrive ansøgningen,
fordi det tegner sig på forhånd til at blive et skønlitterært værk.
Var det monstro ikke også en idé om Kenya meldte sit kandidatur til
Vinter OL, så kan de åbne skipister på Kilimanjaro

--
Lystfiskeri er en fiskesnøre med en torsk i begge ender...
DVD Collection:

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-05 16:51

> [...]
> uoverraskende, når en bundkorrupt afrikansk negerbananrepulik uden nogle
> sportsfaciliteter af betydning melder sit kandidatur.

Det er nu altså efter alt hvad jeg ved om Kenya ikke en korrekt
beskrivelse af et af de bedst fungerende lande i det sorte Afrika.

> [...]
> skønlitterært værk. Var det monstro ikke også en idé om Kenya meldte sit
> kandidatur til Vinter OL, så kan de åbne skipister på Kilimanjaro

Kilimanjaro har da evig sne.

Men derudover tror jeg ikke at landet har råd til de massive
investeringer i infrastruktur, der ville være nødvendige.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 13-01-05 17:56

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men derudover tror jeg ikke at landet har råd til de massive
> investeringer i infrastruktur, der ville være nødvendige.

Kilimanjaro har evig sne....oppe i omkring 5-6 højde!

Mon det er en god idé at holde Vinter OL så højt oppe i bjergene at de
fleste deltagere og tilskuere får højdesyge?

Og naturligvis har de ikke råd til at bygge den fornødne
infrastruktur,hverken til et vinter-eller sommer-OL.

Fra : Joakim von And

Dato : 13-01-05 17:31

> [...]
> Var det monstro ikke også en idé om Kenya meldte sit kandidatur til
> Vinter OL, så kan de åbne skipister på Kilimanjaro

Jeg kan ærlig talt ikke se det komiske i dit indlæg.

Er det fordi kenyanere er negere at det er en vittighed?

JvA

Fra : Jesper

Dato : 13-01-05 17:56

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Jeg kan ærlig talt ikke se det komiske i dit indlæg.
>
> Er det fordi kenyanere er negere at det er en vittighed?
>
> JvA

Tror du kenyanerne har penge til at bygge OL-infrastuktur?
Og hvis de har, er det så rimeligt at vi sender så mange danske
bistandsmidler derned hvert år?

Fra : Joakim von And

Dato : 13-01-05 19:12

Formanden

> Tror du kenyanerne har penge til at bygge OL-infrastuktur?
> Og hvis de har, er det så rimeligt at vi sender så mange danske
> bistandsmidler derned hvert år?

Jeg vil umiddelbart tro, at for et land som Kenya med betydelige
turistindtægter, kan værtskabet af et OL meget vel være en lønsom
investering ud i fremtiden.

Måske du derfor - dine bistandskroner taget i betragtning - skulle overveje
om du ikke i stedet burde bakke Kenya op i denne sag.

PS Efter hvad jeg kan forstå er korruption vist en grundlæggende
forudsætning for at få tildelt et OL-værtskab.

JvA

Fra : Per Rønne

Dato : 13-01-05 19:49

Joakim von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> PS Efter hvad jeg kan forstå er korruption vist en grundlæggende
> forudsætning for at få tildelt et OL-værtskab.

Så Danmark, Island, Finland og New Zealand kan godt skyde en hvid pil
efter at få et værtsskab? Det er de fire lande, der skiftes til at have
positionen som verdens mindst korrupte land.
--
Per Erik Rønne

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 14-01-05 08:07

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Så Danmark, Island, Finland og New Zealand kan godt skyde en hvid pil
> efter at få et værtsskab? Det er de fire lande, der skiftes til at have
> positionen som verdens mindst korrupte land.

Tjah...
Livet stinker, det er aldrig dem der opfører sig ordentligt der får mest ud
af tilværelsen...

Fra : Joakim von And

Dato : 15-01-05 11:54

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Så Danmark, Island, Finland og New Zealand kan godt skyde en hvid pil
> efter at få et værtsskab? Det er de fire lande, der skiftes til at have
> positionen som verdens mindst korrupte land.

Ja, det er utænkeligt at DK skulle kunne få et værtskab på den baggrund -
ikke at forglemme det ustabile danske vejr, der givetvis også er en
diskvalifikation

JvA

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-01-05 19:58

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> PS Efter hvad jeg kan forstå er korruption vist en grundlæggende
> forudsætning for at få tildelt et OL-værtskab.

Athen har jo allerede et kæmpeminus, og jeg tror ikke nogen som har boet i
Kenya tror på at sådan et arrangement overhovedet kunne stables på benene.
Iøvrigt er det livsfarligt at bevæge sig rundt i Nairobi.

a.. Crime is of primary concern to the daily life those who live in the city
and UN-HABITAT is committed to continue its support to the Nairobi City
Council and the city residents in their quest for long term responses to
urban violence.
a.. In a city where, in 2001, 30% of households were burglered and 37% of
residents robbed, crime rates present a tremendous threat to lives,
property, and security.
a.. The consequences of urban crime and violence are multiple. Crime
generates a feeling of insecurity that spirals distrust, intolerance and
violent reactions.
a.. Violence creates a culture of suspicion and divides cities. It makes
cities inefficient and unproductive as well as unequal and intolerant.

De har kæmpeproblemer i Kenya, jeg tror ikke de behøver at forøge dem med
"olympisk by" bygning.
Som folk siger i Afrika: i andre lande stjæler myndighederne 10%, her
stjæler de 100%. Det ville koste knapper at opføre en by på de vilkår.

Fra : Joakim von And

Dato : 15-01-05 10:38

> [...]
> Kenya tror på at sådan et arrangement overhovedet kunne stables på benene.
> Iøvrigt er det livsfarligt at bevæge sig rundt i Nairobi.

Du hæfter dig ved Athen 2004, men ignorerer samtidig Sydney 2000, Atlanta
1996, Barcelona 1992, Seoul 1988 og Los Angeles 1984.

Hvorfor egentlig?

> [...]

> Som folk siger i Afrika: i andre lande stjæler myndighederne 10%, her
> stjæler de 100%. Det ville koste knapper at opføre en by på de vilkår.

Nu er da som sagt ikke tale om et OL-værtskab i morgen, men om 10-20 år.

Mange bjerge skal bestiges for at få det til at lykkes, men som sagt et
OL i Kenya kan på mange måder vise sig at være en hjælp til selvhjælp - så
ideen som sådan er god nok.

JvA

Fra : Ralph

Dato : 13-01-05 17:47

> Var det monstro ikke også en idé om Kenya meldte sit kandidatur til
> Vinter OL, så kan de åbne skipister på Kilimanjaro

Hvorfor skulle Kenya dog det? De har da deres eget Mount Kenya, det er dog
ikke helt så højt, men fordelen er at det LIGGER i Kenya.

--
venligst
Ralph

Fra : Jesper

Dato : 13-01-05 18:07

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> Hvorfor skulle Kenya dog det? De har da deres eget Mount Kenya, det er dog
> ikke helt så højt, men fordelen er at det LIGGER i Kenya.

Fordi Mount Kenya ikke så højt og da bjerget ligger meget tæt på ækvator
betyder det at der er væsentligt mindre sne på bjerget end der er på
Kilimanjaro, dvs kortere og færre løjper.

Fra : Ralph

Dato : 13-01-05 22:30

> Fordi Mount Kenya ikke så højt og da bjerget ligger meget tæt på ækvator
> betyder det at der er væsentligt mindre sne på bjerget end der er på
> Kilimanjaro, dvs kortere og færre løjper.

Kors, du fatter da intet, Kilimanjaro ligger IKKE i Kenya - hils Johnni

--
venligst
Ralph

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 14-01-05 08:05

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> Var det monstro ikke også en idé om Kenya meldte sit kandidatur til
> Vinter OL, så kan de åbne skipister på Kilimanjaro

Jeg synes man skal give Kenya OL i 2016. Tænk bare på alt det arbejde det
vil give stand up komikere!

"Dopingprøverne er supermoderne, medicinmanden har kogt urter i
månedsvis..."

"Boligforholdene er i tip top, svinene har aldrig klaget..."

"Nej, her ikke længere være nogen kaniballer, vor høvding har lige spist de
sidste..."