STØT ABER:Jyske aber skal være forbilleder~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-05 07:36

Jyske aber skal være forbilleder i EU
Ebeltoft Zoo og de tidligere forsøgsaber fra Skt. Hans kan blive
rollemodeller for kommende EU-standarder inden for dyrevelfærd.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=353092

BW: "Med et mat og gustent øje" så museumsgæsterne på Guldhornene indtil de
blev stjålet, skriver Øenschlæger
og tilsvarende har jeg oplevet Zoo-gæsters mindre-end-halvhjertede interesse
for "levende Discovery-TV" ved de snese af Zoologiskhave-besøg jeg har været
tvangsindlagt til.

På det seneste er pragtfuld tiger gjort til skydeskive for
beredskabstjenestens ansatte, som syns det er for kedeligt at bruge
bedøvelsespile. PRIVATISER ZOO

Iøvrigt oplever jeg i Japan en afsmitning på borgernes gode moral mod
hinanden - liden hævn og had - ved at de anser landets mange rødansigt makak
aber for jævnbyrdige væsener - jagt er utænkelig, og kun fordi Vesten
presser dem til at være "normale" er der Zoo i Tokyo.

Det er løgnagtigt at Zoo gør gavn mht artsbevarelse eller som "rollemodeller
for dyvevelfærd".

Abernes tidligere brug hos "statsfilial ud i ufrihed"
psykiatrisk forskning
er også spild af skatteydermidler. Medicin afprøves bedst på cellekulturer -
psykiatri er om kultur og man opnår intet positivt ved at torturere aber med
psykofarmaka.
Vævskulturer er idag freragende testmateriale vedr de bivirkninger, der ikke
er psykosomatiske.

Selvfølgelig bør menneskerettighederr angribes som uetiske. Her har
Krarup-bogen totalt ret, selvom den er _lidt_ teologisk.
Jeg har ingen forpligtelser overfor indonesere på den anden side af kloden.
Jeg har snarere forpligtelse for min kones katte.
Kun er der behov for at love skal være lette at administrere, og derfor er
der fornuft i, at vi straffer mord på farvede turister her på dansk jord så
hårdt som hvis en hvid kongelig myrdes. Lighed for loven er vigtigt princip.
Og dyrplageri skal straffes langt mildere end når en belgisk pædolil
kidnapper og indespærrer et barn. Men straf skal nedtrappes - elektronisk
overvågning er bedre og billigere.