Ingen mangel på kølecontainere i Thailand
Fra : Bent Jensen

Dato : 12-01-05 04:17

Jeg hørte på Radio Thailand i går, at ca. 800 lig skulle opgraves,
fordi de ikke var blevet - eller ikke var blevet rigtigt -
identificeret, da de i hast var blevet nedgravet umiddelbart efter
tsunamien, fordi man ikke havde kølecontainere at opbevare dem i. Jeg
mener, de sagde, det var ved Phukets sydvestlige kyst, men det kan
også have været et andet sted, f.eks.ved Baan Naam Khem.

Thailands premierminister, den stenrige Thaksin Shinawatra, citeres
for at sige, at Thailand afviser finansiel hjælp fra udlandet i
anledning af naturkatastrofen. Det er ikke nødvendigt, siger han.

Jeg synes, det er noget roderi. Det er typisk thailandsk. Der er
(eller var - nu er det for sent) masser af kølecontainere). Det er kun
et pengespørgsmål, om man bruger dem.

Bent

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-05 04:55

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg synes, det er noget roderi. Det er typisk thailandsk. Der er
> (eller var - nu er det for sent) masser af kølecontainere). Det er kun

Fjolser som Bertel Haarder præsterer at rose det rige Thailands hurtige og
sagligt rigtige response på ødelæggelserne

og så blande sig i landets interne begravelsesforhold og tvinge dem til
latterlige sophistikerede identifikations-procedurer, som ingen gavnes af og
ingen efterlyser - undtagen vesterlændinge.
AL HVAD SKAL LIGNE HJÆLP, GØR SKADE, er min erfaring fra 4 års
ulandsarbejde, og jeg tror at tingene er blevet værre nu.

Man skulle tro at Haarder var betalt for at smadre Thailands turisme, ved
sine krav om ulækker og farlig genopgravning - eller er det Se&Hør der har
bestilt pjattet for at få flere følelsesporno-fotografier?