Er det en hacker som jeg har besøg af ?
Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 23-05-01 21:52

Hejsa

Jeg er bange for, at jeg har ubudene gæster! For vær gang jeg booter få jeg
denne besked fra min firewall "The firewall has blocked Internet access to
your computer (ICMP Unreachable) from 64.124.74.13."

Det underlige er, at så snart jeg har bootet færdigt. Så holder "han" op
med, at prøve at komme ind!
Skal jeg tage det seriøst? Kan han nå, at gøre skade inden jeg har bootet
færdig ?

Jeg bruger win98se og zonealarm pro

På forhånd tak!
Erik

Fra : jsmogens

Dato : 23-05-01 22:31

64.124.74.13

Abovenet Communications, Inc. (NETBLK-ABOVENET)
50 W. San Fernando Street, Suite 1010
San Jose, CA 95113
US

Netname: ABOVENET
Netblock: 64.124.0.0 - 64.125.255.255
Maintainer: ABVE

Coordinator:
Metromedia Fiber Networks/AboveNet (NOC41-ORG-ARIN)
noc@ABOVE.NET
408-367-6666
Fax- 408-367-6688

Domain System inverse mapping provided by:

NS.ABOVE.NET 207.126.96.162
NS3.ABOVE.NET 207.126.105.146

ADDRESSES WITHIN THIS BLOCK ARE NON-PORTABLE

Record last updated on 27-Apr-2001.
Database last updated on 22-May-2001 22:49:13 EDT.

--

Venlig hilsen
Best Regards

jsmogens®dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-05-01 22:52

In <9eh7ma$2hnt$1@news.cybercity.dk> "Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> writes:

> [...]

>med, at prøve at komme ind!
>Skal jeg tage det seriøst? Kan han nå, at gøre skade inden jeg har bootet

Det ser ud til at du har faaet en ICMP-pakke og det betyder absolute intet.
Slap af. Laes en bog om netvaerk og/eller manualen til din "firewall", hvis
der foelger en med.

En firewall giver brugere uden erfaring enten
1. En falsk sikkerhed. De tror at de er sikker med alt.
2. En falsk usikkerhed. De tror at de hele tiden bliver hacket.

Du hoerer vist i katagori 2.

/Martin

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 23-05-01 23:20

Martin!

Nu er det altså sådan, at det er de sidst 14 dage, at jeg har haft "besøg"
af ham og det er vær gang jeg booter.Det har jeg aldrig prøvet før! Jeg
oplever faktisk, at folk stopper med at prøve, når de ikke kommer ind med
det samme, men ham her er lidt for ihærdig!

/Erik

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 24-05-01 00:56

In <9ehcse$2pof$1@news.cybercity.dk> "Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> writes:

> [...]

>oplever faktisk, at folk stopper med at prøve, når de ikke kommer ind med
>det samme, men ham her er lidt for ihærdig!

Du har ikke haft "besoeg". Det ligner istedet for at din computer automatisk
naar du starter, proever at connecte 64.124.74.13.

Hvis 64.124.74.13 var lige saa ivrig som dig efter at anmelde andre, saa
havde din ISP nok modtaget en klage over dig.

Igen: Laes dog manualen og evt. en bog om netvaerk, saa du selv kan forstaa
dine log-filer eller tror paa hvad andre fortaeller dig istedet for at
raabe "indbrud".

/Martin M. Pedersen

ps. Vaer venlig at skrive _under_ det du svarer paa.
http://www.usenet.dk/ forklarer hvordan g hvorfor.

Fra : El Diablo

Dato : 24-05-01 10:03

Hej Martin.

> ps. Vaer venlig at skrive _under_ det du svarer paa.

"Regler" om pli inden for elektroniske nyhedsgrupper, er helt tilbage fra
slutningen af 80'erene, den gang lavet i forbindelse med FIDO-NET post ! En
ting kan jeg sigeer, at det er IKKE noget du kender til, du er det der
kaldes en quote spammer !

1 til 3 liniers quote, og så svar, og qoute kun det der realatere til dit
svar, se ovenstående som eksempel.

> Det ligner istedet for at din computer automatisk naar du starter, proever
at connecte 64.124.74.13.

[Læs: ERIK]

Jeg er enig ! ... Og ville ikke undre mig om Zonealarm's parnoide virke
måde, ville råbe "hacker" af tjenester som fx. Norton Liveupdate, eller
tilsvarende !

.... El

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 24-05-01 22:05

In <m74P6.1523$Zs3.207671@news010.worldonline.dk> "El Diablo" <spammer_fuck_off@privacy.com> writes:

> [...]
>ting kan jeg sigeer, at det er IKKE noget du kender til, du er det der

Forkert.
Usenet er aeldre end fidonet. Du taber.

/Martin

Fra : El Diablo

Dato : 25-05-01 00:59

Sølle Martin.

> Usenet er aeldre end fidonet. Du taber.

Påstod jeg det ?? .. Hvem er så taberen af os to ??

.... El

Fra : Schiller

Dato : 25-05-01 11:16

"Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplever faktisk, at folk stopper med at prøve, når de ikke kommer ind med
> det samme, men ham her er lidt for ihærdig!

Hej Erik.

Jeg undersøgte lige IP´en på SamSpade.org
og fik lidt op om at det drejer sig om noget billing service.
Jeg tror at du har en dialer liggende i dit system til en evt porn site.
Den har du sikkert fået fra en eller anden porno side som bruger dial-in.
Du kan finde ud af hvor at den befinder sig ved at gå ned i Start og så Kør.
Skriv så: msconfig.exe
Klik på fanen Start og du vil så der kunne se hvor at det dial program
ligger så at du nemt
kan finde den og slette den.

Hygge
Schiller

Udklip fra SamSpade.org:

Registrant:
Yaga, Inc. (YAGA7-DOM)
303 Twin Dolphin Drive, Suite 420
Redwood City, CA 94065
US

Domain Name: YAGA.COM

Administrative Contact:
Admin, DNS (AD19547-OR) dns-admin@YAGA.COM
Yaga, Inc.
303 Twin Dolphin Drive, Suite 420
Redwood City, CA 94065
US
650-622-9600
Fax- 650-620-9469
Technical Contact:
Tech, DNS (TD5000-ORG) dns-tech@YAGA.COM
Yaga, Inc.
303 Twin Dolphin Drive, Suite 420
Redwood City, CA 94065
US
650-622-9600
Fax- 650-620-9469
Billing Contact:
Billing, DNS (BD4879-ORG) dns-billing@YAGA.COM
Yaga, Inc.

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 24-05-01 10:31

Ok! Jeg holder her!

Fra : Jesper

Dato : 24-05-01 18:37

Hej Erik,

DET ER IKKE EN HACKER.. :))

Tag og læs: "Understanding ZoneAlarm's Security Alerts" link her:
http://www.zdnet.com/zdhelp/stories/main/0,5594,2650732-1,00.html

/AsteriX-

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 24-05-01 14:38

"Erik Gildsig Poulsen" wrote in message
> 64.124.74.13."

Du har vel ikke tilfældigvis installeret Yaga Publish? Det kunne rent
faktisk være en af deres Location servere eller Query servere du prøver
at kontakte ved boot.

- Jakob

Fra : Tiwaz

Dato : 24-05-01 22:29

"Jakob Nilsson" <jakobnilsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du har vel ikke tilfældigvis installeret Yaga Publish? Det kunne rent
> faktisk være en af deres Location servere eller Query servere du prøver

Hej Jacob
Jeg tror at du har ret , med tracert på ip-adr får du netop www.yaga.com

Tiwaz