Ny trendsætning i øvelsen at afholde demok~
Fra : Joakim von And

Dato : 09-01-05 15:57

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1794511&forside

Militante palæstinensere har affyret mindst to raketter fra Gaza-striben ind
i Israel, siger øjenvidner til nyhedsbureauet Reuters.

Affyringerne fandt sted netop som palæstinenserne er gået i stemme­boksene
for at udpege en efterfølger for afdøde præsident Yasser Arafat.

Islamiske militante har besluttet at boykotte valget, men har erklæret, at
de ikke vil genere valghandlingen.

Fra : Konrad

Dato : 09-01-05 16:30

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> for at udpege en efterfølger for afdøde præsident Yasser Arafat.
>
> Islamiske militante har besluttet at boykotte valget, men har erklæret, at

Hvilket således logisk nok betyder, at det næppe er de samme militante
palæstinensere der tales om i de to afsnit.

Fra : kvaerulant

Dato : 09-01-05 16:44

Joakim von And wrote:

> [...]
>for at udpege en efterfølger for afdøde præsident Yasser Arafat.
>
>Islamiske militante har besluttet at boykotte valget, men har erklæret, at

Nu skal der ikke være mere end en eller to til at affyre en raket, men
alle palæstinensere skal straffes.
hvergang det sker, fordi man ved at traffe kolitivt kan skabe flere
terorister da man jo gerne vil have en undskylding for at dræbe flere.

Fra : Konrad

Dato : 09-01-05 16:49

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

[...]
**********
Ja - det er ret interessant at observere hvordan generaliseringer den ene
vej benævnes "antisemitisme" medens generaliseringer den anden vej skal
tages som udtryk for lødige, objektive analyser. Indlægget her svarer til at
man efter et IDF-angreb i civile boligområder skriver et indlæg med titlen
"jødernes strategi imod palæstinensere" eller lignende...

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-01-05 17:09

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> man efter et IDF-angreb i civile boligområder skriver et indlæg med titlen
> "jødernes strategi imod palæstinensere" eller lignende...

Nu ER det jo ikke mange procent palæstinensere, der ikke støtter dem
bombefolkene, - som man kan se på den nylige store undersøgelse. Og når 90%
går ind for dit eller dat, så MÅ man altså gerne generalisere.

Fra : Konrad

Dato : 09-01-05 17:34

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Nu ER det jo ikke mange procent palæstinensere, der ikke støtter dem
> bombefolkene,

Den forestilling tror jeg vi må revurdere - i hvert fald virker det jo ikke
ligefrem til at hverken Hamas eller al-Aqsa har haft nogen som helst større
tilslutning ved det her valg....Og de fleste palæstinensere ser ud til rent
faktisk at stemme, hvilket de jo næppe ville gøre hvis de var enig i
boycutten?

> - som man kan se på den nylige store undersøgelse. Og når 90%
> går ind for dit eller dat, så MÅ man altså gerne generalisere.

Det skal jeg da huske. Det er virkelig en bred vifte af generaliseringer man
kan få legetimeret ift den her med "trendsetting i demokratiske valg" fordi
nogle narhoveder angiveligt har sendt en raket afsted mod Israel...Kan
næsten ikke vente. Mon ikke samtlige jøder i virkeligheden er
yderligtsgående højrekstremister når nu disse er blevet indlemmet i
regeringen? Er den israelske regeringsdannelse/sammensætning ikke baseret på
israelerne og dermed jødernes holdninger??

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-01-05 20:06

> [...]
> på
> israelerne og dermed jødernes holdninger??

Nå, jeg skulle nok have nærlæst lidt mere, jeg regnede med der var tale om
hvorvidt palæstinenserne generelet går ind for de fire
"frihedskæmpergrupper", og det gør de jo.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-05 17:37

> [...]
> man efter et IDF-angreb i civile boligområder skriver et indlæg med titlen
> "jødernes strategi imod palæstinensere" eller lignende...

Så kan logisk tænkning da vist ikke blive mere primitiv.

Palæstinenserne skyder mod uskyldig.

Israels hævn er da i det mindste rettet mod skyldige, eller de familier der
fik belønningen for en selvmordsbomber.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 09-01-05 17:50

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> Så kan logisk tænkning da vist ikke blive mere primitiv.
>
> Palæstinenserne skyder mod uskyldig.

De skyder mod Israel...Ramte de nogen?

> Israels hævn er da i det mindste rettet mod skyldige, eller de familier
der
> fik belønningen for en selvmordsbomber.

Fik belønningen af...? Og nej - ser du på antallet af dræbte og sårede
civile palæstinesnere er det jo ret åbenbart at deres hævn langt fra altid
er "rettet imod skyldige" - i øvrigt ligesom IDF's åndsfæller i de
palæstinensiske militante grupper heller ikke altid går efter skyldige.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-05 18:12

> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote in message

> De skyder mod Israel...Ramte de nogen?

De skyder mod uskyldige, ligesom de selvmordsbombere der har dræbt
adskillige israelere

> [...]
> er "rettet imod skyldige" - i øvrigt ligesom IDF's åndsfæller i de
> palæstinensiske militante grupper heller ikke altid går efter skyldige.

Israelernes hævn er motiveret, det håber jeg virkelig du evner at indse.

Israelernes brøde i konflikten er ikke deres hævn mod palæstinenserne, deres
brøde er bosættelserne.

Thorkild

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 18:16

Thorkild Poulsen wrote:
> [...]
> adskillige israelere

> Israelernes hævn er motiveret, det håber jeg virkelig du evner at

Det er Palæstinensernes så sandelig også!
Kan du sige Landnam Thorkild?

> Israelernes brøde i konflikten er ikke deres hævn mod
> palæstinenserne, deres brøde er bosættelserne.

Hvorfra de skyder ned mod de Palæstinensiske børn, brækker armene på
terenagere og børn ned til 7 års alderen, og nedlægger hele boligkareer med
buldozers!

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-05 19:31

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Det er Palæstinensernes så sandelig også!
> Kan du sige Landnam Thorkild?

Hvor er det synd du ikke evner at forstå en enkelt hændelser i den
sammenhæng ikke ændrer helhedsbilledet.

> Hvorfra de skyder ned mod de Palæstinensiske børn, brækker armene på
> terenagere og børn ned til 7 års alderen, og nedlægger hele boligkareer
> med buldozers!

Du mener de skyder mod de børn palæstinenserne har sendt ud for at bekrige
dem ?

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 09-01-05 18:28

> De skyder mod uskyldige, ligesom de selvmordsbombere der har dræbt
> adskillige israelere

Dem der har skudt raketter af har jo ikke skudt imod nogen som helst - det
er de slet ikke i stand til. De står kilometervis væk med den allermest
primitive fyrværkeri-teknologi og sender "døde" raketter ind over Israel -
kun sjældent rammer det noget af betydning, og endnu sjældnere rammer det
nogen mennesker. Sæt det op imod 1.000 pund bomber bevidst rettet imod
boligblokke...

> Israelernes hævn er motiveret, det håber jeg virkelig du evner at indse.

Det er palæstinensernes sørme også - i øhj grad endda - det håber jeg du kan
indse. Håber også du kan indse, at palæstinenserne og israelerne bekender
sig til samme blodhævnskultur - de er lige gode om det. Og så kunne jeg da
stadig godt tænke mig at vide hvme der får "belønning" i forbindelse med
selvmordsbomber...?

> Israelernes brøde i konflikten er ikke deres hævn mod palæstinenserne,
deres
> brøde er bosættelserne.

Deres brøde er i særdeleshed deres hævn - for det er den der får
voldspiralen til at eskalere - det samme gør sig tilfældet med
palæstinensernes hævn. Hvis ikke vi havde den her voldspiral og
uforsonlighed er jeg overbevist om at bosættelserne ikke ville være det
problem de er - de er jo først og fremmest et problem fordi de bliver
grundlagt på bekostning af boende palæstienensere - palæstinenserne bliver
inddirekte udrenset og erstattet med bosættere, hvilket naturligvis sker som
følge af frygt/paranoia for hævnangreb - men hvis nu der ikke fandtes denne
hævn og voldsspiral, og hvis nu ikke bosættelserne konsekvent var belevet
oprettet på bekostning af palæstinensere, i øvrigt akkurat som
muren/hegnet - hvad skulle så forhindre at palæstinensere og bosættere
kiunne leve side om side i respekt for hinanden?

[og nej - forhindringen er ikke et irrationelt "had" fra palæstinensernes
side]

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 09-01-05 19:36

> [...]
> kun sjældent rammer det noget af betydning, og endnu sjældnere rammer det
> nogen mennesker. Sæt det op imod 1.000 pund bomber bevidst rettet imod

At beskrive palæstinensernes raketter som nytårskrudt der ikke har til mål
at skade nogen, er simpelthen for stupidt, tag dig dom sammen Konrad.

> [...]
> stadig godt tænke mig at vide hvme der får "belønning" i forbindelse med

Du mener selvmordsbomber mod uskyldige civile er "målrettet". Javel ja.

> deres
>
> Deres brøde er i særdeleshed deres hævn - for det er den der får
> voldspiralen til at eskalere

Stop det pis, Israelerne starter ikke volden, det gør palæstinenserne. Og
den der med at det startede med han slog igen, den er simpelthen for langt
ude.

Følg "roadmap for peace", hvor første step er palæstinenserne indstiller
deres terror, næste step en tilbagetrækning fra bosættelser.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 10-01-05 12:24

Israel -

> At beskrive palæstinensernes raketter som nytårskrudt der ikke har til mål
> at skade nogen, er simpelthen for stupidt, tag dig dom sammen Konrad.

Det skrev jeg heller ikke, vel? Det må du lige bekendtgøre om du kan være
enig i, dvs erkende du ekstrapolerer. Jeg skrev at de ikke bevidst KAN ramme
noget som helst eller sigte efter noget som helst med disse raketter -
enhver skade er mere eller mindre tilfældig. Du kan sammenligne disse
raketter med flyvende kanonslag - intet andet - de er langt fra så
avancerede som danske amatørraketfanatikeres raketter - vi taler om
ballistiske raketter uden computeraktivitet, styring o.lign - de knalder
bare deres krudt af når de rammer jorden, og derfor er det at sammenligne
med nytårssfyrværkeri - de har ingen militær betydning eller effekt
overhovedet. Hvis du endelig skal skose nogen for at komme med vildledende
fremstillinger ang kharttoum-raketterne synes jeg snarer du skal rette
skytset efter PER og JvA der jo giver det indtryk at palæstinenserne
"opsender" noget nær interkontinentale missiler. I virkeligheden er der bare
i det her nytår skudt mindst lige så kraftigt fyrværkeri af...

> Du mener selvmordsbomber mod uskyldige civile er "målrettet".

Læs nu hvad jeg skriver, IGEN-IGEN : Deres hævn er motiveret.

> Stop det pis, Israelerne starter ikke volden, det gør palæstinenserne.

Hvornår startede de, sådan helt præcist? Israelerne startede da - hvis man
endelig skal tale om en "start" - volden og terroren tilbage i 30'erne...

>Og
> den der med at det startede med han slog igen, den er simpelthen for langt
> ude.

???

> Følg "roadmap for peace", hvor første step er palæstinenserne indstiller
> deres terror, næste step en tilbagetrækning fra bosættelser.

Palæstinenserne har indstillet deres terror for lang tid siden. At nogle
terrorister stadig er interesseret i at begå terror, og en sjælden gan har
held med det, ændrer jo ikke på at terror på ingen måde er hverken officiel
eller accepteret strategi blandt de palæstinensiske ledere. På samme måde er
det med Israelske ledere - IDF's overgreb er - forhåbentlig - ikke nogen
bevidst strategi fra de israelske lederes side...Vel?

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-05 12:50

> [...]

> det med Israelske ledere - IDF's overgreb er - forhåbentlig - ikke nogen
> bevidst strategi fra de israelske lederes side...Vel?

Terror har da været en accepteret strategi under Arafat, det troede jeg man
var enig om. Så du udsendelsen om Arafat? - hvor man ser ham sidde og tale
om "fred" med en vestlig udsending, og kort efter i et af de sjældne filmede
møder med regionens arabere, hvor hans medievejlder var væk et øjeblik.
Arafat stog og skreg: kun én vej frem: "jihad, jihad, jihad", og det de
kalder jihad, det ER altså de vi kalder terror. Du kan også se
opfordringerne til jihad og terror på deres TV-station, - og som vi så på en
danskproduceret udsendelse om Islamisk Jihad, så sagde de at hvis formanden
forlangte de skulle stoppe, så stoppede de, osv osv.

Som en israelsk kommentator sagde i går på Deadline, så er det største
problem for Palæstina nok, at de fuldstændig har indsyltet de unge i et had,
som de aldrig vil kunne ryste af sig. Se hvordan palæstinenerne skiller sig
ud mht at godkende terror mod tilfældige mennesker i andre lande osv.

Fra : Konrad

Dato : 10-01-05 13:53

> Terror har da været en accepteret strategi under Arafat, det troede jeg
man
> var enig om.

Ja - frem til 1991 eller sådan noget i den stil.

>Så du udsendelsen om Arafat?

Nej.

> [...]
> Arafat stog og skreg: kun én vej frem: "jihad, jihad, jihad", og det de
> kalder jihad, det ER altså de vi kalder terror.

Hvor gamle var de klip så - og blev der med Jihad ment voldelig terror -
eller blot struggling?

>Du kan også se
> opfordringerne til jihad og terror på deres TV-station,

Hvem er "deres" - taler du ikke om organisationen Hamas TV-Station?

> [...]
sig
> ud mht at godkende terror mod tilfældige mennesker i andre lande osv.

Se dét er vi naturligvis rørende enige om - årsagen er jo nok, at
palæstinenserne i modsætning til de fleste andre af verdens befolkninger
rent faktisk temmelig bredt og generalt er i stand til at relatere til de
mekanismer som fører til terror...

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-05 16:23

> [...]
>
> Nej.

> filmede
>
> Hvor gamle var de klip så - og blev der med Jihad ment voldelig terror -

Klippene var ihvert fald ikke fra før 1991, svjh var de temmelig nye. Det er
jo heller ingen hemmelighed at Arafat altid talte med to tunger, lige som
også mange "lærde" jo efterhånden er blevet afsløret, når de taler for deres
egne, og altid er "blevet misforstået" hvis det bliver opdaget af
vesterlændinge.

Var det en vittighed? Ordet "jihad" betyder nu kun hellig krig, hvad det
også HAR kunnet betyde er ikke relevant.

> Hvem er "deres" - taler du ikke om organisationen Hamas TV-Station?

Jeg mener man også kan se sådant på PA TV, men måske husker jeg fejl. Under
alle omstændigheder er de jo også pot og pande med Hamas, - og som en af
Fatah lederne sagde "vi kæmper én time om dagen, og vi "ophidser" 23 timer"

The following are excerpts from an interview with the new leader of
the Fatah movement, Faruq Al-Qaddumi:

I say wholeheartedly: The Hamas movement is our friend. It is a
national movement, a movement of heroes. It is part of the national
Palestinian movement. No Palestinian or any loyal Fatah member could
possibly harm Hamas. God forbid if Abu Mazen plays this dangerous game -
never! Hamas and the Islamic Jihad are our brothers, their blood is our
blood, they must not be hurt."

> [...]
> rent faktisk temmelig bredt og generalt er i stand til at relatere til de

Så derfor må tilfældige hotelgæster gerne slås ihjel? og især tilfældige
jødiske sådanne i andre lande? Hvorfor skulle folk som er indsyltede i had
og konspirationsteorier være bedre i stand til at "relatere" på en rimelig
måde? Palæstinenserne er meget langt ude, og man kan kun håbe de nu vil
besinde sig, og arbejde på noget som kan lade sig gøre i virkelighedens
verdens i stedet for de umulige ønskedrømmes verden. Det kunne sgu være en
køn situation hvis alle de millioner af mennesker der blev tvangsflyttet
efter 2. verdenskrig stadig lå i krig.

Iøvrigt kan man af en engelsk poll se at det er et faktum, mener jeg, at
Israel bliver anskuet med langt mere kritiske briller end hovedparten af
verdens lande. Det er jo det rene vand hvad der er sket i det område
sammenlignet med hvad der er sket i utallige lande verden over, OG i forhold
til arabiske landes overgreb på arabere og ikke-arabere, - men det kan vi
ikke hidse os op over. Proportionerne er helt væk IMO.

Denne poll kan og bliver selvfølgelig kritiseret på flere måder, men jeg
synes den er meget betegnende for misforholdet, - fx Israel mindre
demokratisk end Egypten, folk må have spist søm eller skruer.

"There is an enormous range of opinion in the British public depending on
who you ask and where you go," he said. "Either way, one swallow does not
make a summer, and one poll is neither here nor there."

The poll, which was conducted by YouGov the week before the Christmas break,
invited 2,058 adults across Great Britain to rate almost two dozen
countries, including Israel, Britain, Canada, Australia, the US, Ireland,
Egypt, South Africa, Russia, Dubai, India and China on 12 separate criteria.

Israel came out on the bottom in four cases and among the bottom five in
four more. Only Russia had a worse overall score.

Despite being the only fully
democratic state in the Middle East, Israel was also thought to be among the
world's "least democratic countries," beaten only by China, Russia and
Dubai.

Channel 2 that the poll was "not a big deal. I would not give it too much
attention. Polls are a dangerous thing anyway. Other polls show that 49% of
Britons wouldn't even like to live in their own country. I think this poll
does more injustice to the British than it does to Israel," Hefetz said.

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-01-05 20:01

> [...]

> eller blot struggling?

> Hvem er "deres" - taler du ikke om organisationen Hamas TV-Station?

Abbas campaigned alongside Islamic Jihad and Hamas terrorists, and called
Israel the "Zionist enemy." He also vowed to protect and shelter wanted
terrorists, referring to them as "heroes."

"We will not forget those wanted by Israel. These are the heroes that are
fighting for freedom," said Abbas.

Earlier last month, Palestinian television featured a senior PA academic,
Dr. Hassan Khater, founder of the Al Quds Encyclopedia, saying the killing
of Jews is mandated by the prophet Mohammed, Palestinian Media Watch
reported.

Khater, quoting what he said was Islamic tradition, told viewers, "Mohammed
said in his Hadith: 'The Hour [Day of Resurrection] will not arrive until
you fight the Jews, [until a Jew will hide behind a rock or tree] and the
rock and the tree will say: Oh Muslim, servant of Allah, there is a Jew
behind me, come and kill him!'"

With Israeli Prime Minister Ariel Sharon recently crediting the Palestinian
Authority for clamping down on incitement against the Jewish state, official
Palestinian television last week blamed Israel for the tsunami in southeast
Asia, preached the destruction of Israel and the U.S., and declared America
the prime sponsor of world terror.

"The Muslim remembers how the Jews corrupted the land ... . They invest in
the East Asian countries, which were destroyed [by the tsunami] because of
the Jewish and American corruption and destruction," said Palestinian
preacher Sheik Ibrahim Madiras Friday during his weekly sermon broadcast on
PA television, according to a translation by Palestinian Media Watch.

"The Jews are Jews. Their character and custom are the corruption and
destruction of this land. We keep warning you: the Jews are a cancer that
spreads inside the body of the Islamic and Arab nation," continued Madiras.

Mon de nogensinde kan komme ud af deres fantasiverden, eller er det slået
klik for dem permanent?

Fra : Joakim von And

Dato : 09-01-05 16:58

Joakim von And wrote:

> [...]
>de ikke vil genere valghandlingen.

Nu skal der ikke være mere end en eller to til at affyre en raket, men

Hvor mange personer kræver det at købe, smugle, fremstille, gemme og affyre
raketterne?

Nå, men sålænge det kun er to personer, der affyrer raketter mod israelske
byer er alt i skønneste orden.

[sarkasme]

JvA

Fra : kvaerulant

Dato : 09-01-05 18:57

Joakim von And wrote:

> [...]
>raketterne?
>
>Nå, men sålænge det kun er to personer, der affyrer raketter mod israelske

så siger vi 10.000 er skyldige i raketterne, så er der langt op til de
2.000.000 som bliver straffet.
med at deres jord bliver taget fra dem.