Hvor længe skal det uhyrlige cirkus fortsæ~
Fra : Malene P

Dato : 06-01-05 22:43

Som var det en sportskonkurrence, fortsætter tiggeriet dagligt med nye
rekorder i kroner, ører og bizzare forslag til, hvordan man kan hive flest
penge ud af "godhjertede" danskeres lommer. Begge landsdækkende TV-kanaler
er gået helt agurk og arrangerer ligefrem konkurrencer i at vise de fleste
indslag om indsamlinger. Blandt gymnasieelever, blandt kendte højtlønnede
VIP'er, i personaleforeninger, på gader, stræder og torve og sågar på
plejehjem og i fængsler. Og nu blandt de kendte, der dels sætter deres
ragelse på auktion (hvor andre betaler) og dels stiller op til shows (hvor
det jo også er andre, der betaler). Kommuner slår sig sammen om at betale 1
kr pr indbygger. Og nu er også selveste kongehuset med i spurten. Hvornår
dukker mon den første børnehave eller vuggestue op i kapløbet? Man kunne
blive ved med at remse uhyrlige indsamlinger op. Men i aften så vi jo altså,
hvordan Ruth Himmelstrup døde. I "Lægens Bord". Ruth Himmelstrup så vi, at
Ruth fik konstateret en ondartet hjernesvulst og vi fulgte hende fra
diagnose til død. Danmark er det land i Norden, der er dårligst til at
behandle kræft -alligevel er vi nu blandt de mest gavmilde nationer i verden
til at samle ind til ofre på den anden side af jordkloden. Er der ikke et
eller andet galt der, der lige nu bunder i hysteri og massesuggesion?

Malene P

Fra : jodem

Dato : 06-01-05 23:27

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvad med jer, der ikke deltager, spørger du i overskriften. Jah, hvad med
jer? Det er sørme et godt spørgsmål. Det har jeg slet ikke tænkt over. Hvad
med jer ????
Hvad syns du selv?

Jodem

Fra : Malene P

Dato : 07-01-05 07:28

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad med jer, der ikke deltager, spørger du i overskriften. Jah, hvad med
> jer? Det er sørme et godt spørgsmål. Det har jeg slet ikke tænkt over.

At der ligger et usympatisk pres på alle om at betale. Jeg finder det OK at
staten bidrager med mange penge -også med mine skattekroner. Men ellers
synes jeg det begynder at ligne "frivillig tvang".

Malene P

Fra : jodem

Dato : 07-01-05 10:28

> [...]
> staten bidrager med mange penge -også med mine skattekroner. Men ellers
> synes jeg det begynder at ligne "frivillig tvang".

Det må være meget ubehageligt. Det lyder som om der er behov for
krisepsykologer til jer, eller måske evakuering eller forbud mod yderligere
omtale i medierne?

jodem

Fra : Ralph

Dato : 06-01-05 23:47

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Som var det en sportskonkurrence, fortsætter tiggeriet dagligt med nye

Hvad er problemet? DU deltager blandt få andre IKKE i "tiggeriet", bortset
fra at os der giver slipper billigere i skat til næste år - HVEM tror du der
skal betale det?

Skal DU bestemme hvad JEG skal bruge mine penge til? Slap du bare helt af,
og betal lidt mere i skat til næste år, det er jo din regering der bestemmer
skattereglerne - ikke?

PS: til orientering har jeg - selvstændig - på grund af folk som dig doneret
maksimum (kr. 5.500,-) til Asien, udelukkende for at få et fradrag - gæt
hvem der er med til at betale det

--
venligst
Ralph

Fra : Malene P

Dato : 07-01-05 06:19

> [...]
doneret
> maksimum (kr. 5.500,-) til Asien, udelukkende for at få et fradrag - gæt

Det er jeg -lige som jeg er med til at betale for regeringens gavmildhed. Du
må selv bestemme, hvad du bruger dine penge på. Det, jeg hentydede til i
overskriften er det pres, der over alt ligger på folk for at de skal punge
ud.

Malene P

Fra : Hobert Idiart

Dato : 07-01-05 11:06

Ralph wrote:

> PS: til orientering har jeg - selvstændig - på grund af folk som dig doneret
> maksimum (kr. 5.500,-) til Asien, udelukkende for at få et fradrag - gæt
> hvem der er med til at betale det

Du skulle skamme dig!

*PLONK*

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 00:36

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> doneret maksimum (kr. 5.500,-) til Asien, udelukkende for at få et
> fradrag - gæt hvem der er med til at betale det

Der _er_ ikke det Malene hentyder til! Det hun siger er, at mediernes
hysteri presser folk til at spendere penge til katastrofen.

Tro det eller ej, men "masserne" _er_ påvirkelige.

Det er forståeligt nok, at så mange døde mennesker, på så kort tid vinder
overskrifter. Det er også forståeligt, at medierne svælger sig i det, og
malker koen.

Hvad der _ikke_ er forståeligt er, at folk (du og andre, der ophøjer sig
selv ved at give 100 kr for at få sjælefred (hvor herre bevares!!! ( ),
ikke har hylet over, at der hver tre uger, dør lige så mange i Asien, som
ved denne katastrofe. En katastrofe som denne, sker måske engang hvert
år_TUSINDE_!!!

Igen er det hjertet, og ikke hjernen der tager over!!

Lyt til Lomborg!

Tim

Fra : Poul Nielsen

Dato : 08-01-05 10:50

> [...]
>
> Skal DU bestemme hvad JEG skal bruge mine penge til? Slap du bare helt af,
> og betal lidt mere i skat til næste år, det er jo din regering der

Gad vide står Malene P for "Malene Psykopat" og er Malene en mand ?.

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 11:18

"Poul Nielsen" <Pr@fk.dk> wrote in message

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> der

> bestemmer
>>

> Gad vide står Malene P for "Malene Psykopat" og er Malene en mand ?.

Gad vide hvad Poul Nielsen står for? "Noule Pilsnere"?, og om Poul i
virkeligheden er en lolitadukke?

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 08-01-05 11:35

"Poul Nielsen" <Pr@fk.dk> wrote in message

> Gad vide står Malene P for "Malene Psykopat" og er Malene en mand ?.

Når folk ikke tør ringe til mig, på 35861000, så jeg kan oplyse til denne ng
om stemmen lød mandlig eller kvindelig, så må man regne med at de måske
spiller skuespil.

Mange andre end mig tør give telefonnummer, bl.a. Per Rønne.
Hvad skal folk trykke før mit nummer for at vis-nummer ikke virker, ?

- for jeg kan da godt forstå at en pige ikke vil sprede sit telefonnummer.

At have hørt ti debatørers stemme en enkelt gang , betyder at jeg har en
fornemmelse af hvad slags mennesker det er - andet er der ikke i det for
mig. Stemmer har intuitivt budskab. Det hele bliver mere personligt hvis vi
tør komme hinanden ved på denne uproblematiske måde. Man kan evt ringe fra
en telefonbox .No big deal. Men alligevel.

Selvfølgelig er næppe nogen her psykopater eller psykoseramte - de fremgår
med 99% sandsynlighed af at læse deres ret kloge ord.
Psykopater er farlige , i visse tilfælde - og man kan vanskeligt
diagnosticere hurtigt, selv hvis man er fagmand.
Psykoseramte er mindre farlige end normale mennesker - både skitzoer og
depressive er egosvage i de fleste tilfælde.
Via komputerkabler er det umuligt at være voldelig.
I Politiken idag står der om en person, der blev syg at at høre i TV om
nogen, der åd døde rotter, og han skal have erstatning af TV-selskabet,
fordi han ikke kunne løsrive sig fra det spændende program - men det er i
USA og så tossede er vi ikke hertillands.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 08-01-05 16:09

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> mælte sligt:

> [...]

>Mange andre end mig tør give telefonnummer, bl.a. Per Rønne.
>Hvad skal folk trykke før mit nummer for at vis-nummer ikke virker, ?

Lidt googling viser, at man kan taste *31* foran et nummer, når man
ringer, hvis man vil undgå, at den, man ringer til, kan se ens nummer.

> [...]
>tør komme hinanden ved på denne uproblematiske måde. Man kan evt ringe fra
>en telefonbox .No big deal. Men alligevel.

Det kan jeg godt skrive under på. På Usenet er folk i det væsentlige
meget anonyme, uanset om de anfører deres navn eller ej. Dybest set er
folk på usenet kun et navn og en skrivestil, og begge kan sågar ændres
og kunstles - man får kun et meget dårligt billede af personen bag. Men
i en telefonsamtale får man et helt andet og ofte ganske overraskende
indtryk af, hvem folk *også* er. Det er i hvert fald min erfaring.
Personligt har jeg snakket med Bo over telefonen et par gange og fundet
det meget hyggeligt. Det kan man roligt gøre.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ach! Das Wagenphone ist einer... nuisance phone!"

Fra : Croc®

Dato : 07-01-05 13:00

On Thu, 6 Jan 2005 22:43:16 +0100, "Malene P"
<malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til at samle ind til ofre på den anden side af jordkloden. Er der ikke et
>eller andet galt der, der lige nu bunder i hysteri og massesuggesion?

Der findes jo også andet i livet end at se TV.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 00:13

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Der findes jo også andet i livet end at se TV.

Intelligent kommentar!

Jeg tror (=gætter frit på), at det Malene mener er, at det fuldstændigt har
taget overhånd med medier, politikere, organisationer etc., der står i kø
for at komme til at spille en rolle i at spendere penge til katastrofen.
Danmark er idag blevet inviteret til, at møde op ved togstationer, og uddele
mønt for åbent TV!!!!!!

Vammelt!

Som Bjørn Lomborg har været fremme med, er det langt vigtigere, at de penge
der bliver brugt nu istedet blev investeret præventivt; infrastruktur, rent
vand, industri etc.

Der dør, på TRE UGER, det samme antal mennesker i Asien af sygdomme, som der
døde ved denne katastrofe...... T R E U G E R!! HELE TIDEN!

Og.... hvor tit sker der en katastrofe af denne karakter? Hvert tusinde
år?? Skal vi hive lommeregneren frem?

Jeg synes da også at det der er sket, er ufattelig væmmeligt.
Hjerteknugende. Uforståeligt.... umuligt!

Der _er_ bare andre steder, at de mange milliarder kunne bruges _meget_
bedre!

Igen viser Lomborg, at han ser gennem alt medie-bavlet. Ufatteligt trist som
katastrofen er.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 08-01-05 00:39

On Sat, 8 Jan 2005 00:13:21 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Intelligent kommentar!

Ja et eksempel til efterfølgelse.

> [...]
>Danmark er idag blevet inviteret til, at møde op ved togstationer, og uddele

Hun, du og vi andre har et frit valg omkring støtte. Hverken Malene
eller dig skal bestemme hvilket behov folk har, og da hun harcelerer
over tiggeriet i specielt TV, ja så er det åbenlyse svar at slukke.

Det burde selv du kunne se.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 01:23

> Ja et eksempel til efterfølgelse.

Hun skriver et indlæg, hvor hun udtrykker sit mismod med, at medierne savler
over en katastrofe, og så kommer du med en latterlig one-liner.

Følg du bare dit eget eksempel... det går fint i spænd med min generelle
holdning til dig.

> Hun, du og vi andre har et frit valg omkring støtte.

.... og dog... vil du virkelig påstå, at flere dages bombardement i medierne
ikke har indflydelse?

> Hverken Malene
> eller dig skal bestemme hvilket behov folk har, og da hun harcelerer
> over tiggeriet i specielt TV, ja så er det åbenlyse svar at slukke.

Nej... det skal hverken Malene eller jeg, men (i tråd med ovenstående), tror
du virkelig ikke medierne har indflydelse? Hvis du faktisk tror, at det folk
glor på (dag ud og dag ind) i flimmerkassen påvirker dem, så må du vel også
medgive, at det er medierne der har pumpet penge ud af folk? Det være et
godt formål eller ej!!

Det er, med andre ord, ikke Malene eller jeg der bestemmer, men _medierne_!!

> Det burde selv du kunne se.

Det burde selv du kunne se.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 08-01-05 02:27

On Sat, 8 Jan 2005 01:22:58 +0100, "Tim" <thpetersen@hotmail.com>
wrote:

>Hun skriver et indlæg, hvor hun udtrykker sit mismod med, at medierne savler
>over en katastrofe, og så kommer du med en latterlig one-liner.

Den var lige i øjet.

> [...]
>holdning til dig.

>... og dog... vil du virkelig påstå, at flere dages bombardement i medierne

Har jeg skrevet det nogen steder?

> [...]
>medgive, at det er medierne der har pumpet penge ud af folk? Det være et

Reklamer har samme effekt, hvorfor skriver du ikke forarget om dem?

>Det er, med andre ord, ikke Malene eller jeg der bestemmer, men _medierne_!!

Vrøvl det er ikke medierne der hiver pungen op. Nogle gør det af
godhed andre af dumhed, du ved lidt ligesom forskellen på os to.

>Det burde selv du kunne se.

Det evnede du altså ikke.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 08-01-05 03:54

> Den var lige i øjet.

Dit en-øje måske.

> Har jeg skrevet det nogen steder?

Du negligerer i hvertfald uden videre Malenes kommentar, der netop pointerer
dét, med en folkeskolekommentar. Hun er åbenbart kommet det skridt videre...
som så mange andre.

> Reklamer har samme effekt, hvorfor skriver du ikke forarget om dem?

Hvorfor dog? At jeg er forarget over reklamer, gør da vel ikke, at jeg skal
skrive om det i enhver (langt ude) sammenlignelig sammenhæng... eller gør
det det i din verden?

> Vrøvl det er ikke medierne der hiver pungen op.

Nej... det har de seerne til!!!

> Nogle gør det af
> godhed andre af dumhed, du ved lidt ligesom forskellen på os to.

Ja, når nu du siger det selv... andre mener iøvrigt, at de milliarder kunne
bruges langt mere fornufigt. Som Bjørn Lomborg har påpeget, så dør der hver
tre uger lige så mange i Asien, som der døede ved denne katastrofe!!!

Jeg har helt ærligt haft en klump i halsen flere gange, når jeg har set
nyheder om katastrofen, men kan sgu' ikke lade være med at væmmes ved den
måde, som medierne malker situationen på!

> Det evnede du altså ikke.

Whatever Croc... leg du bare videre med dig selv.

Tim

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-01-05 13:51

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Indtil vi tager ned til Ceylon og bygger husene selv. Den lokale regering
har opdraget befolkningen til at sætte sig ned og vente på at andre klarer
deres problemer.

Og jeg som troede at vi her i landet var blevet plaget af
service-generationen.

Lad os fatte værktøjskassen og hoppe på første fly.

Carsten Overgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-01-05 01:47

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> har opdraget befolkningen til at sætte sig ned og vente på at andre klarer

Nu har de jo hverken penge eller materialer til at bygge af. Der bliver
iøvrigt bygget huse til dem for 500 $ pr styk, - mursten, to værelse,
toilet, lys og vand. Dem vil de bygge mange af, og det lyder da fornuftigt.
Jeg kendte en familie som levede i en lille landsby i junglen et par km fra
oceanet: stråhytte, 12 kvadratmeter, to værelser, husleje 30 kr om måneden,
løn 100 kr om måneden, ikke ligefrem noget man kunne spare ret meget op af.