EU - Ny forfatning?
Fra : Adam D.

Dato : 06-01-05 17:09

Jeg er kommet i den heldige (?) situation, at jeg skal skrive en
rapport med tilhørende fremlæggelse, om EU's nye forfatning.

Jeg har surfet lidt rundt på google, og kigget i det materiale jeg har
fået udleveret - Men synes det er lidt af en jungle.

Derfor ville det være rart, hvis et par venlige sjæle, havde lyst til
at kommentere følgende punkter:

- Hvorledes er forfatningen blevet til?

- Hvorledes skal forfatningen vedtages?

- EU Som juridisk person

- "Den almindelige lovgivningsprocedure"

Og måske en ekstra venlig sjæl, ville skære ud i pap, hvad denne nye
forfatning betyder, samt hvilken indflydelse den får, for dig og mig?

Det kan i nogens øre, måske lyde som en hurtig måde at få andre til at
løse ens opgave, men har brugt lang tid på www.bonde.dk / www.euabc.dk
samt europa.eu.int. - Uden tilfredsstilende resultat.

Måske er det mig der skal finde mine læsebriller frem, men umiddelbart
kan jeg ikke finde relevante informationer, omkring mine spørgsmål?

Dine personlige / politiske meninger modtages med glæde

På forhånd tak, og venlig hilsen

/ A. Darwish

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-01-05 17:59

Adam D. wrote:
> Jeg er kommet i den heldige (?) situation, at jeg skal skrive en
> rapport med tilhørende fremlæggelse, om EU's nye forfatning.

<cut>
> Det kan i nogens øre, måske lyde som en hurtig måde at få andre til at
> løse ens opgave, men har brugt lang tid på www.bonde.dk / www.euabc.dk
> samt europa.eu.int. - Uden tilfredsstilende resultat.

For det første finder jeg det ikke så smart at holde sig til information
fra en hjemmeside der hævder at indeholde reel information om emnet, men
ikke ønsker at give det mindste hint om hvem der står bag.

Al information er farvet af den der afgiver informationen, uanset hvor
meget vedkommende forsøger at godtgøre at informationen er objektiv.

Nu er det ikke så svært at finde ud af hvem der ejer et domæne. Det gør
man ved at taste domænenavnet, for såvidt det er dansk, ind på:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=69&action=cmsview&language=da&

Der vil du så finde ud af at de to kilder du har opgivet kommer fra
samme sted.

En søgning på "eu forfatning" på google giver ca. 21.800 hits. De fleste
vil ikke være relevante, men du bør nok kigge en del igennem og derudfra
danne dig 1) et overblik over hvilke du mener er troværdige, og 2) din
egen mening om emnet.

Et af de steder hvor du får den mindst farvede information vil nok være:
http://www.eu-oplysningen.dk/emner/fremtid/

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : kvaerulant

Dato : 06-01-05 23:13

Finn Guldmann wrote:

> Et af de steder hvor du får den mindst farvede information vil nok være:
> http://www.eu-oplysningen.dk/emner/fremtid/

lyder du ikke lidt naiv? Hvorfor er den som skal sælge noget til vælgerne
være den mindst farvede?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-05 00:05

kvaerulant wrote:
> lyder du ikke lidt naiv? Hvorfor er den som skal sælge noget til vælgerne
> være den mindst farvede?

Bed mig ikke være sikker på objektiviteten.
Men i og med at det er Folketingets side om EU regner jeg med at de
folketingsmedlemmer der måtte være uenig i hvad der blev skrevet fik det
rettet.

Er det at være naiv?

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 07-01-05 09:14

> Et af de steder hvor du får den mindst farvede information vil nok være:
> http://www.eu-oplysningen.dk/emner/fremtid/

Jeg ville kigge på den EU-positive og så de EU-negative hos Folkebevægelsen
og Junibevægelsen. Så ville man kunne lave en rapport med lidt diskussion og
kunne så komme med sine konklusioner.

Bare kom i gang.

Vagn Kofoed

Fra : Hans J. Jensen

Dato : 07-01-05 14:42

"Finn Guldmann" skrev
> Adam D. wrote:
[snip]
> [...]
> fra en hjemmeside der hævder at indeholde reel information om emnet, men
> ikke ønsker at give det mindste hint om hvem der står bag.

På Bondes egen hjemmeside prøver han da på ingen måder at skjule hvem der
står bag hjemmesiden www.euabc.dk.
Jeg synes da også, at det er klart at Bonde har noget med hjemmesiden at
gøre, eftersom han skriver på forsiden.

Mvh. Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-01-05 15:22

Hans J. Jensen wrote:

> [...]
> står bag hjemmesiden www.euabc.dk.
> Jeg synes da også, at det er klart at Bonde har noget med hjemmesiden at

Det var nu også mere på den anden at det slog mig at man ikke kunne
finde frem til hvem der stod bag siden. Bortset fra med en 'whois'.

Ikke dermed sagt om jeg er enig eller uenig med det der står. Jeg syntes
blot at ens skriverier mister en del på troværdigheden hvis man ikke vil
være ved hvem man er.

Det samme gælder i øvrigt her på Usenet.