Dankort gebyr = 100 mio til staten i moms!
Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 19:34

Da bankerne skal betale moms af de 500 mio kroner fra Dankort gebyret, får
staten 100 mio i statskassen.

Syntes lige jeg ville ud med det.

Carl

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 19:41

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i meddelelsen

> Da bankerne skal betale moms af de 500 mio kroner fra Dankort gebyret,
> får staten 100 mio i statskassen.

Betaler man også gebyr for at bruge pappet på internet?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-01-05 22:26

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev:

> Betaler man også gebyr for at bruge pappet på internet?

Ja og det er større end når kortet bruges fysisk. Nogle butikker
opkræver det synligt for kunden andre har fordelt gebyret på varernes
pris.
Gebyret for brug af kort på nettet er der dog mere rimelighed i, da
bankerne så godt som løber hele risikoen for misbrug af kortet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 22:36

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og det er større end når kortet bruges fysisk. Nogle butikker
> opkræver det synligt for kunden andre har fordelt gebyret på varernes
> pris.

Jeg vil gerne høre en "second opinion", da jeg har extremt lidt tillid til
din omnologi.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-01-05 22:40

> Jeg vil gerne høre en "second opinion", da jeg har extremt lidt
> tillid til din omnologi.

Bla....

http://www.betaling.dk/forret/index.htm

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 23:57

> http://www.betaling.dk/forret/index.htm

En "second opinion" skal helst ikke være leveret af Morten Miljøkemi, tak.

Jeg foretrækker andre kilder, end dem, som du selvfølgelig kan diske op med
til forsvar for dine sædvanlige konspirationsteorier.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-05 10:05

> [...]
>
> Jeg foretrækker andre kilder, end dem, som du selvfølgelig kan
> diske op med til forsvar for dine sædvanlige konspirationsteorier.

*LOL* prøv nu at overvej hvad du skriver meget nøje. Du har nemlig lige
netop gjort dig 100% til grin, og du har sikkert ikke en gang selv
opdaget det.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-01-05 22:25

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev:

> Da bankerne skal betale moms af de 500 mio kroner fra Dankort
> gebyret, får staten 100 mio i statskassen.

Gebyret er momsfrit. Men staten får virksomhedsskat ind på gebyret.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 23:38

> Gebyret er momsfrit. Men staten får virksomhedsskat ind på gebyret.

Er banker fritaget for moms? Gebyrer er normalt inkl moms.

Carl

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-05 10:06

> Er banker fritaget for moms? Gebyrer er normalt inkl moms.

Nej og nej. Der er ikke moms på dankortgebyret.
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/pressenskriver/20040825/170305/

--
Morten http://miljokemi.dk