Hjem på skjolde?
Fra : Malene P

Dato : 05-01-05 19:14

Priviligerede danskere rejser ud i verden -ofte flere gange om året. Sol og
strand og masser af oplevelser, man kan fortælle om, når man kommer hjem.
For nogen har tragedien i Østasien givet den nye oplevelse, at verden altså
er farligere end de er vant til på deres egen villavej i lille fredelige
Danmark. Nu begynder de heldige, der burde være glade for overhovedet at
have overleve denne naturkatastrofe, at kaste sig over danske myndigheder,
der ikke var kvikke nok til at fragte dem hjem. Ææeeh, altså mange tusinder
af lokale flyder døde rundt i gaderne, alt er kaos -og mange turister gider
ikke engang at rejse hjem. Jeg synes pænt sagt, at der er lidt forkælethed
over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener
i?

Malene P

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 19:21

On Wed, 5 Jan 2005 19:13:48 +0100, "Malene P"
<malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote:

> [...]
>have overleve denne naturkatastrofe, at kaste sig over danske myndigheder,
>der ikke var kvikke nok til at fragte dem hjem.

Ja, man kunne spørge om ikke turister burde sætte sig lidt ind i
landets geografi i stedet for, så man havde lært noget om flodbølger
som f.eks. en engelsk pige (Tilly hed hun vidst) havde fuld forstand
på og kunne advare samtlige mennesker som var på samme strand som
hende så ingen omkom der ifølge tv.

> [...]
>over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener

Nogle bliver der for at få vuld valuta ud af deres ferie. De gavner
vel egentlig ingen ved at rejse hjem og nu er faren vidst overstået.

Fra : Malene P

Dato : 05-01-05 19:32

"Andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som f.eks. en engelsk pige (Tilly hed hun vidst) havde fuld forstand
> på og kunne advare samtlige mennesker som var på samme strand som

Hørte en smule om det -men kender ikke hele historien.

> Nogle bliver der for at få vuld valuta ud af deres ferie. De gavner
> vel egentlig ingen ved at rejse hjem og nu er faren vidst overstået.

Nu er faren vel overstået, ja -jeg tænker bare på, hvor meget turister evt
går i vejen i et område, der er ramt af kaos.

Malene P

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 20:08

On Wed, 5 Jan 2005 19:32:23 +0100, "Malene P"

> [...]
>
>Nu er faren vel overstået, ja -jeg tænker bare på, hvor meget turister evt
>går i vejen i et område, der er ramt af kaos.

Men jeg tvivler på at turisterne ligger og soler sig på stranden midt
imellem strandvaskere og andet godt. Mon ikke det er sådanne steder
som hvor f.eks. Tilly forhindrede at nogen gik til af flodbølge.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-05 20:29

> Men jeg tvivler på at turisterne ligger og soler sig på stranden midt
> imellem strandvaskere og andet godt. Mon ikke det er sådanne steder
> som hvor f.eks. Tilly forhindrede at nogen gik til af flodbølge.

Jeg har hørt i radioen at politiken i søndags havde et billed med nogle
solbadene turister imens der i baggrunden var indfødte som fjernede lig.

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-05 20:58

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> wrote:

> Jeg har hørt i radioen at politiken i søndags havde et billed med nogle
> solbadene turister imens der i baggrunden var indfødte som fjernede lig.

Leder man længe nok, skal det nok være muligt at finde sådanne ufølsomme
mennesker.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-01-05 00:56

"Carl L" <lorberg skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt i radioen at politiken i søndags havde et billed med
nogle
> solbadene turister imens der i baggrunden var indfødte som fjernede
lig.

Ja, man så da en del af dem i TV-avisen i går. De sad og solede sig på
sandstranden og fortalte frejdigt, at de mente, det gavnede den lokale
befolkning, at de lagde deres penge dér.

Ruth

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-01-05 00:08

Ruth Nielsen wrote:

> Ja, man så da en del af dem i TV-avisen i går. De sad og solede sig på
> sandstranden og fortalte frejdigt, at de mente, det gavnede den lokale
> befolkning, at de lagde deres penge dér.

Hvilket jo er rigtig nok.

Men det er ikke hotelejeren i deres hotel der har brug for pengene.
Det er den lokale købmand, der har fået skyllet sin butik ud i den
indiske ocean (eller fordelt ud over hele landsbyen) og tilsvarende
ramte.

mvh

Carsten Riis

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-05 07:49

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
> Det er den lokale købmand, der har fået skyllet sin butik ud i den
> indiske ocean (eller fordelt ud over hele landsbyen) og tilsvarende

De har vist alle brug for pengene. Men om et halvt år er alt tilbage til
det normale i det kun minimalt berørte Thailand, der som
mellemindkomstland er et af de bedst fungerende i regionen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-01-05 19:56

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener

Tjae.........jeg må ærligt indrømme at jeg overhovedet ikke kan forstå
hvordan udenrigsministerium og regering kan bebrejdes noget somhelst. Ja jeg
kn faktisk ikke se at det overhovedet er deres ansvar at få folk hjem.

Når jeg rejser i udlandet, så harjeg en forsikring der dækker hospitals,
lægeregninger og hjemtransport, hvis jeg kommer galt afsted. Denne
forsikring er SÅ billig at hvis der er nogen der har sparet de håndører, så
kan det ikke være de danske skatte ydere der skal betale fordi de bevidst
har løbet en risiko

Peter

Fra : hanzen

Dato : 05-01-05 20:24

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener

Fuldstændig enig.
Det er slemt at høre på deres jammer over at der ikke stod et fly klar 5
minutter før bølgen ramte.
Rejseselskaberne har vel fået betaling for hjemrejsen. Hvorfor skal *jeg* så
betale for at få dem hjem?
Jeg hørte forleden en der skulle have været på ferie på et af de ramte
steder i Thailand om 14 dage. Det kunne hun selvfølgelig ikke komme. Nu
hylede hun op om at "hun plejede at holde ferie der og nu var det hele
(altså ferien) ødelagt"

Før jul hørte jeg en familie i Kolding der beklagede sig voldsomt over at de
i år var tvunget til at holde jul i *EN LEJLIGHED* Uhadada hvor er det da
forfærdeligt.
Der er vist mange der er lidt for forkælede.
--
hilzen
hanzen

Fra : Hobert Idiart

Dato : 05-01-05 21:51

hanzen wrote:

> [...]
> forfærdeligt.
> Der er vist mange der er lidt for forkælede.

Ja og nogen forlanger også uden at blinke med øjnene at få penge
tilbage, bare fordi deres ferieophold blev lidt kortere end beregnet. De
skulle hellere prise sig lykkelige for, at de i det hele taget er i live.
Kan man være mere overfladisk?

Fra : jodem

Dato : 05-01-05 21:33

> [...]
> over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener

Her er vi til gengæld enige.

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-01-05 21:45

> [...]
> over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener

Det samme som dig.
--
NoTrabajo

Fra : Niels Ulrik

Dato : 06-01-05 02:38

> [...]
> over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener

du får ikke nok pik.

søg en større og federe pik.

det mener jeg.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-01-05 17:01

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> wrote in message

> "Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote in message

> du får ikke nok pik.
>
> søg en større og federe pik.
>
> det mener jeg.

PLONK

Fra : Malene P

Dato : 06-01-05 17:45

"Peter K. Nielsen" <dukantro@nej.dk> skrev i en meddelelse

> PLONK

Overvejede længe, om jeg skulle følge fjolsets råd eller smide ham i filtret
til BW, der må gå og kede sig der helt mutters alene. Har valgt det sidste,
så der lyder også et plonk herfra nu

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 06-01-05 18:11

> [...]

> til BW, der må gå og kede sig der helt mutters alene. Har valgt det sidste,

Jeg kan ikke følge jer - han var allerede havnet der hos mig.
--
Per Erik Rønne

Fra : Mette

Dato : 06-01-05 10:08

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41dc2e80$0$36672$. Jeg synes pænt sagt, at der er lidt forkælethed
> over de, der burde skamme sig over at stå frem på den måde. Men hvad mener
> i?

Jeg er fuldstrændig enig med dig. Det vi danskere er alt for gode til er at
brokke os! Min kæreste og jeg oplevede en "familien brok" da vi var ude at
rejse sidste år, og det lader til at egoisme ikke lader sig overvinde af
selv naturkatastrofer.
På Berlingskes hjemmeside kan man læse om folks beretninger fra katastrofen,
og et af indlæggene chokerede mig: En pige fortalte om, hvor dåååårligt det
var, at der ikke var nogen, der "gad" fortælle dem noget, at guiderne havde
aaalt for travlt, at det var latterligt, at alt pludseligt var lukket i byen
osv - kort efter at flodbølgen ramte og bilerne flød rundt i gaderne og folk
rendte grædende rundt. I sådan en situation tænkte hun kun på sig selv og
hvordan hun nu kunne komme til lufthavnen (de skulle hjem samme dag). Der
gik flere timer før de begyndte at overveje at den bestilte taxa måske
alligevel ikke kom... I sådan en situation ville man da tro, at man kunne
tilsidesætte egne forkælede behov, og være taknemmelig over at man stadig
havde livet i behold. Men nej, alt drejer sig om mig, mig, mig.
Dét synes jeg er chokererende.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-01-05 00:06

Mette wrote:

> [...]
> tilsidesætte egne forkælede behov, og være taknemmelig over at man stadig
> havde livet i behold. Men nej, alt drejer sig om mig, mig, mig.

Husk lige på:

Alle tænker på sig. Kun jeg tænker på mig.

Men ja, jeg er enig i budskabet om, at "jamen vi fik ingen hjælp".....
Nej, det var der ligesom ikke overblik over.
Alt var/er kaos. Og når alt er kaos, så må man altså selv vise
initiativ.

mvh

Carsten Riis