Ekstra-Bladets usmagelige plathed
Fra : Malene P

Dato : 05-01-05 18:34

Selvsvinget over tragedien i Østasien nåede i morges nye højder, da EB i en
hidtil uset usmagelig slåen plat på tragedien ved at inddrage den generelle
harme over bankernes nye gebyrer. De to sager har INTET med hinanden at gøre
og jeg kunne brække mig over den leder. Men hvad mener i?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 05-01-05 18:50

Malene P wrote:
> [...]
> den generelle harme over bankernes nye gebyrer. De to sager har INTET
> med hinanden at gøre og jeg kunne brække mig over den leder. Men hvad

At gebyret ikke skulle være så højt, maksimalt 10 øre.
At så snart at man kan beregne hvad gebyret giver ind i provenu, i forhold
til bekostningen af de ny Dankort, skal gebyret rulles tilbage, så de to tal
står i forhold til hinanden, og at gebyret og indsamlingen til asien intet
har med hinanden at gøre!
Btw. Malene, har du set at mange Muslimske lande, har givet lige så meget,
næsten, pr. person til katastrofen, som vi "gode" danskere?

--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Malene P

Dato : 05-01-05 19:00

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> At gebyret ikke skulle være så højt, maksimalt 10 øre.

Jeg er imod gebyret qva bankernes nuværende økonomiske situation

> [...]
tal
> står i forhold til hinanden, og at gebyret og indsamlingen til asien intet

Helt enig -ikke mindst i det sidste

> Btw. Malene, har du set at mange Muslimske lande, har givet lige så meget,
> næsten, pr. person til katastrofen, som vi "gode" danskere?

Ja -det hjalp vist, at jeg satte lidt fut i dem )

Malene P

Fra : jodem

Dato : 05-01-05 21:31

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tal
>
> Helt enig -ikke mindst i det sidste

> Ja -det hjalp vist, at jeg satte lidt fut i dem )

Ja, det var ikke bare EB, som prøvede at slå plat.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-01-05 19:14

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Btw. Malene, har du set at mange Muslimske lande, har givet lige så meget,
> næsten, pr. person til katastrofen, som vi "gode" danskere?

Jeg så i går at Quatar var nr 1 pr capita, men hvilke andre muslimske lande
har givet meget?

Fra : Spangkuk

Dato : 05-01-05 19:38

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev

> At gebyret ikke skulle være så højt, maksimalt 10 øre.

10 øre, 20 øre, 50 øre.......forudsætningen for Dankortet er
brudt alligevel,- bankerne sagde dengang "Nul gebyrer - vi sparer rigeligt
ved skranken"!

> Btw. Malene, har du set at mange Muslimske lande, har givet lige så meget,
> næsten, pr. person til katastrofen, som vi "gode" danskere?

Ja, der er (igen) gået religion og politik i denne type sager.

Røde Kors og Røde Halvmåne kæmper om at være der først
og størst, som i så mange andre tilfælde.

Men, for at svare generelt på spørgsmålet fra Malene om EB's
sammenkædning af gebyr og katastrofe, kan jeg kun sige en ting.:

JEG ER TRÆT AF AT HØRE OM DEN SKIDE TSUNAMI !

Så er det vist sat på plads

Spang

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 20:04

On Wed, 5 Jan 2005 19:37:46 +0100, "Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> wrote:

> [...]
>
>10 øre, 20 øre, 50 øre.......forudsætningen for Dankortet er
>brudt alligevel,- bankerne sagde dengang "Nul gebyrer - vi sparer rigeligt

Bankerne er lige så slyngelagtige som forsikringsselskaber.
Koldingborgerne har problemer med at få fyrværkeriskaderne fuldt
dækket og sager trækker ud.
De skulle kunne tildeles bøder af staten for nøl. Der er
forretningsdrivende som får problemer med at drive deres virksomhed i
Kolding fordi forsikringsselskaber nøler.

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 21:33

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> skrev i meddelelsen

> JEG ER TRÆT AF AT HØRE OM DEN SKIDE TSUNAMI !

Subscribe.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : PerX ...

Dato : 13-01-05 22:07

In article <41dc28a5$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk says...
> Btw. Malene, har du set at mange Muslimske lande, har givet lige så meget,
> næsten, pr. person til katastrofen, som vi "gode" danskere?

Har du links til det? Jeg har tværtimod set det modsatte at de ikke har
givet særligt meget, nok til det er blevet nævnt i medierne.

Fra : NoTrabajo

Dato : 05-01-05 21:49

> [...]
> harme over bankernes nye gebyrer. De to sager har INTET med hinanden at gøre
> og jeg kunne brække mig over den leder. Men hvad mener i?

Selvfølgelig skal der hjælpes, men det virker som om, at det hele er ved at gå i
selvsving.
--
NoTrabajo

Fra : G.B.

Dato : 05-01-05 22:38

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Selvfølgelig skal der hjælpes, men det virker som om, at det hele er
> ved at gå i selvsving.

Jeg er militært uddannet sygehjælper, og vil gerne af sted. Hvor henvender
man sig? Nu er det jo lavet sådan, at man ikke bliver strittet ud af A-
kassen for at melde sig?

Men penge - dem betaler jeg via verdens højeste skat.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 07-01-05 00:36

G.B. skrev i meddelelsen <41dc5e22$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Jeg er militært uddannet sygehjælper, og vil gerne af sted. Hvor henvender
>man sig? Nu er det jo lavet sådan, at man ikke bliver strittet ud af A-
>kassen for at melde sig?

Du ku jo prøve at henvende dig til Røde Kors

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-05 11:33

Carl Alex Friis Nielsen wrote:
> G.B. skrev i meddelelsen
> <41dc5e22$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Du ku jo prøve at henvende dig til Røde Kors

De vil nok ikke have voldelige, løgneriske, og fordrukne Hjemmeværnsfolk!

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-05 11:59

> Allan Riise

Nu jeg har dig i røret, - hvad var det for muslimske lande, som betalte
næsten lige så meget pr capita som DK?
Jeg hørte i går på arabiske medier, at mange arabere synes det er en
skandale hvor lidt deres lande og folk betaler. I Saudiarabien samlede man
mange gange flere penge ind til bombemænds familier fra en TV-udsendelser
sidste år, end man har gjort nu. Nogle nævner man er bange for at pengene
også tilflyder "infidels. Tænk hvis det KUN havde været "infidels", der var
blevet ramt, DET havde været en test af viljen til at hjælpe andre end sig
selv.

Iøvrigt er det helt utroligt hvad imamer kan få sig selv til at mene/sige,
én docerede over hvordan "vi" alle ved, at Bangkok er verdens umoralske
centrum, og at det var derfor Allah straffede byen. At der er tale om
100.000 muslimske ofre, og nul mennsker i Bangkok, genere ikke en af de
"lærde" og fromme. At se en sal fuld af folk sidde andægtigt og sluge de
vise ord, er nok til at man mister appetitten resten af dagen.

Retfærdigvis er der åbenbart også gale svenske kirkefædre, som mener det var
guds straf for fordærvet på strandene, men de bliver dog sat på plads
offentligt, mens imamerne docerer på deres landes officielle TV-kanaler.

Fra : Andropov

Dato : 07-01-05 12:13

On Fri, 7 Jan 2005 11:58:48 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Nu jeg har dig i røret, - hvad var det for muslimske lande, som betalte
>næsten lige så meget pr capita som DK?

Ja det kunne være rart at få de præcise tal pr. indbygger da man
indtil videre har fået oplyst at Norge og Danmark lå i top hvad det
angår.

> [...]
>blevet ramt, DET havde været en test af viljen til at hjælpe andre end sig

Ja, muslimer er skumle slyngler.
De har derimod ikke noget imod vi hjælper muslimerne.

>Iøvrigt er det helt utroligt hvad imamer kan få sig selv til at mene/sige,
>én docerede over hvordan "vi" alle ved, at Bangkok er verdens umoralske
>centrum, og at det var derfor Allah straffede byen.

Der er dog kirkesamfund i USA som også mener at det kun var godt der
var mange svenskere som døde fordi de er bøsseelskere for at sige det
kort.
Men det hører til fåtal inden for kristendommen hvorimod muslimerne
modvilje mod vantro er generel for alle muslimer når de gransker deres
inderste. Deres religion siger om jøderne: "dræb dem hvor end i finder
dem"

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-05 12:26

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Ja det kunne være rart at få de præcise tal pr. indbygger da man
> indtil videre har fået oplyst at Norge og Danmark lå i top hvad det
> angår.

> Ja, muslimer er skumle slyngler.

Nej, de er ikke, men de har ikke tradition for at også "vantro" bør hjælpes.

> Der er dog kirkesamfund i USA som også mener at det kun var godt der
> var mange svenskere som døde fordi de er bøsseelskere for at sige det
> kort.

Der er ET helt gakket lille "familie" kirkesamfund, og de prædiker altså
ikke på fx NBC.

> [...]
> modvilje mod vantro er generel for alle muslimer når de gransker deres
> inderste. Deres religion siger om jøderne: "dræb dem hvor end i finder

Det der er interessant er hvad *offentlige* personer får lov til at sige.
Alle muslimer har ikke modvilje mod vantro, - men i de muslimske lande er
man indoktrineret med at islam er den eneste sande religion og at muslimer
er guds udvalgte mennesker. Sikker ca lige som man i vestlige/kristne lande
mente at "vi" var de rigtige, og de andre forkerte, - for op til en ca 80 år
siden.

Koranen har nogle kedelige vers, som især bliver brugt af folk som al
Queda'erne og fx Hizb-ut Tahrir. Men det er jo ikke vers som almindelige
muslimer går og gentager hver dag, - og moderne muslimer mener disse vers
kun gælder i den specifikke situation i år 627.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-05 12:34

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Nej, de er ikke, men de har ikke tradition for at også "vantro" bør
> hjælpes.

Jeg kan forresten lige nævne at jøderne fra USA's ældste synagoge holder
week-end med muslimerne fra den lokale moské, for at få et fællesskab i
gang.

Hvis man vil se hvordan progressive muslimer ser ud så kig på
www.muslimwakeup.com
- som iøvrig er blevet angrebet af rabiate muslimer. En af kommentatorerne
på siden kalder disse typer for "islamo-fascister", og mener de skal
bekæmpes med alle midler.

Der ER en kulturkamp i gang inden for islam, - lad os håbe de moderate
vinder.

Fra : Andropov

Dato : 07-01-05 12:50

On Fri, 7 Jan 2005 12:33:48 +0100, "Knud Larsen"

>Jeg kan forresten lige nævne at jøderne fra USA's ældste synagoge holder
>week-end med muslimerne fra den lokale moské, for at få et fællesskab i
>gang.

I Danmark smadrer muslimer kirkeruder juleaften.

>Der ER en kulturkamp i gang inden for islam, - lad os håbe de moderate
>vinder.

Det ser det ikke ud til i Irak.
Det er åbenbart kun i muslimske lande hvor militæret kontrollerer som
i Tyrkiet og Pakistan man kan holde ekstreme muslimer nogenlunde i ro.

Fra : Andropov

Dato : 07-01-05 12:43

On Fri, 7 Jan 2005 12:26:12 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Nogle nævner man er bange for at pengene

>Nej, de er ikke, men de har ikke tradition for at også "vantro" bør hjælpes.

Men det er vel ikke noget der animerer os til at blive
muslimelskere...

>Det der er interessant er hvad *offentlige* personer får lov til at sige.

Ja, det er rigtigt.

>Alle muslimer har ikke modvilje mod vantro, - men i de muslimske lande er
>man indoktrineret med at islam er den eneste sande religion og at muslimer
>er guds udvalgte mennesker.

Det er jo heller ikke en særlig god holdning at komme til Danmark med.
Ihvertfald ikke for os.

>Koranen har nogle kedelige vers, som især bliver brugt af folk som al
>Queda'erne og fx Hizb-ut Tahrir. Men det er jo ikke vers som almindelige
>muslimer går og gentager hver dag,

Men man kan se hvordan det går i Irak hvor de ekstreme muslimer nok
overtager magten når USA forlader landet.
Sådan kan det måske gå i Danmark når muslimerne har født sig til
magten.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-05 12:29

Knud Larsen wrote:
> [...]
> havde været "infidels", der var blevet ramt, DET havde været en test
> af viljen til at hjælpe andre end sig selv.

Det var i TV, kan ikke huske om det var en Dansk TV kanal eller om det var
CNNi, eller lignende, men jeg skal da se om jeg ikke kan finde tallene, men
Quatar er det land der har ghivet mest pr. Capita, så meget kan jeg huske,
Oman havde givet rigtig meget, lå vidst på en 5'te plads, de forenede
Emirater havde også givet meget, men jeg skal nok lede videre!

Resten af din bashing kan jeg ikke se har noget med dit spørgsmål til mig at
gøre, og som jeg har skrevet til dig tidligere, så for mig at se, så gør du
alt hvad du kan for at stille Islam i et dårligt lys, igen!
Du kan kalde det hvad du vil, jeg vil stadig kalde det for en dagsorden, som
jeg har det med at fremvise USA's hegenomi !

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-05 13:40

> [...]
> Du kan kalde det hvad du vil, jeg vil stadig kalde det for en dagsorden,
> som jeg har det med at fremvise USA's hegenomi !

Ja, du kan kalde det, hvad du vil, jeg mener jo at islam stiller sig selv i
et dårligt lys i de fleste tilfælde, - og da islam kommer til at bestemme
vores fremtid, så interesserer det mig at se hvor "fyren" går hen. Jeg kan
garantere dig at hvis en fundamentalistisk kristendom ser ud til at få magt
i DK, så vil jeg være lige så interesseret i at finde ud af hvordan
magtbalancen er/bliver.

I går så jeg et interview på iransk TV om "den smukke film": "Zahra's Blue
Eyes", om en zionistisk mand som stjæler en lille piges blå øjne for at få
dem indopereret i sin søns hoved. Og filmen udvikler så ideen med at
israelske jøder indfanger palæstinensere og stjæler deres organer for at
indoperere dem i israelere. Det er en lang serie som selvfølgelig - som de
mange andre lignende serier - vil blive vist på statsfjernsyn over hele
Mellemøsten.

Vi er her ude i noget, der er så ufatteligt, at man får lyst til at bringe
det videre, især til dem der tror at "vi" er næsten ens og tænker næsten
ens. Der sker ting i vores umiddelbare nærhed, som er så kulturfremmed, at
det slår alt, hvad man kunne gætte sig til.

Det står dig frit for at "fremvise" at USA er verdens stærkeste magt, men du
forfalder jo også til at, mere eller mindre, "opfinde" fakta, og at finde
konspirationer i ting som er helt åbne, og der er aldrig noget godt at sige
om landet. Jeg mener også at de amerikanske neo-cons har opført sig
idiotisk, mest pga deres oprørende naivitet, - og at Bush' rådgiverne i det
hele taget har været elendige. Men i USA kan vi få en helt ny situation når
der kommer en ny præsiden, desværre kan vi ikke på fire år reformere islam,
det vil nok snarere tage fire generationer, som islamforskere siger.

Jeg beskriver jo ikke muslimer, som folk der altid vælger det forkerte, og
har da også solstrålehistorier med, se fx min tidligere post i dag, - men
det er jo nu engang de ting, som er hammer-slående, der kan bringes på få
linjer. Lange indlæg af fx en som USA's Muqtedar Khan, gider folk jo ikke
læse, og de kan ikke "koges ned" til nogle linjer. Almindelige
kulturmuslimer er selvfølgelig lige så "gode" og fredelige som alle andre
mennesker, problemet er at der findes en bund af muslimer, som vil noget
andet og mere end bare være borgere i vore lande.

Det ER da et problem at negative nyheder om hvor muslimer og islam går hen,
bliver brugt/misbrugt af folk, som kun vil se det negative i religionen, og
som overdriver vildt. Men alternativet er at holde op med at nævne
problematikken overhovedet, og det er jeg ikke parat til.

Jeg KAN altså fx ikke gøre for at 61% af de britiske muslimer, iflg The
Guardian undersøgelsen, vil have privat-sharia indført i UK. Hvis det engang
går den anden vej, lover jeg at bringe tallene.

Iøvrigt har jeg aldrig benægtet, at jeg anser islam som en i særklasse
uheldig religion, af de grunde, vi begge kender. Jeg kan ende med en positiv
udvikling i Mellemøsten, man taler nu åbent om hustru-mishandling i
religionens navn.
Så i går en debat på saudisk TV om hvorvidt islam foreskriver kone-bankning,
en "doktor" Ditten-datten mente at verset i Koranen hvor Allah siger konen
skal slås er uimodsigeligt, mens en "professor" Xyz mente, at fordi vi ikke
har en hadith, hvor Profeten banker konen Aisha, så må det være det, "vi"
skal holde os til. Og det myldrer med diskussioner hvor moderne doktorer og
professorer diskuterer hvad en mytisk figur gjorde eller ikke gjorde for
1425 år siden, det er fuldstændig på tegneserie-niveau, selv om det er
voksne og veluddannede mænd, det drejer sig om, DET er sgu da
deprimerende, - for lige at ende med et surt opstød alligevel. Men bare at
diskutere det på TV er noget helt nyt i Mellemøsten, så det er da to
hanefjed frem, lad os håbe, de kan holde til sådanne jordrystende tanker.

Moderate Muslims will find themselves with the choice of which is more
important to them - Islam or pluralism. They are not mutually exclusive, but
they is tension between them, and the choice has a major impact on how they
view and treat non-Muslims. So far, they have almost all ducked this issue,
presumably in the hope that the Islamists will go away. Muslims in the West
will find increasing pressure to make this choice, or be treated with more
and more suspicion.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-05 19:49

> [...]
> huske, Oman havde givet rigtig meget, lå vidst på en 5'te plads, de
> forenede Emirater havde også givet meget, men jeg skal nok lede videre!

Ser lige på CNN at NU er de arabiske lande kommet fint med mht donationer, -
også fra private. En imam lover på saudisk TV folk "paradis" hvis de giver
guld osv, og der ER givet masser af guld og smykker og der blev givet løfter
om 77 mil $ i et TV-indsamlingsprogram i går. Men jeg så også fra i går en
muslimsk TV-interviewer sige at de arabiske landes opførsel havde været
"shameful".

Iøvrigt var USA jo lige så nærig som SA til at begynde med, men var vist
lidt hurtigere med at lette på låget til kassen.
Forresten sagde intervieweren på CNN til den saudiske ambassadør at disse
mennesker i Sydøst Asien har jo opbygget jeres land, burde I ikke være en
lille smule taknemmelige, og derfor hurtige ude med hjælp?

Men altså araberne kan også komme til lommerne, men det manglede også bare,
når over 100.000 muslimers familier er i nød.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-05 20:18

Knud Larsen wrote:
> [...]
> TV-indsamlingsprogram i går. Men jeg så også fra i går en muslimsk
> TV-interviewer sige at de arabiske landes opførsel havde været

Jeg kan så bede dig om at se på disse 2 links..

Fra d. 29/12 2004
http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=223917

Hvor man kan se, at ihvertfald 3 Arabiske lande, er gået igang, omend
langsomt, til at starte med.

Fra d. 02/01 2005
http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=224530

Hvor der allerede er kommet mere gang i donationerne..

Dertil skal vi så lægge de beløb, som kommer igennem Røde Halvmåne!

> [...]
> disse mennesker i Sydøst Asien har jo opbygget jeres land, burde I
> ikke være en lille smule taknemmelige, og derfor hurtige ude med

Den forstår jeg ikke?
Er det de "fremmedarbejdere" der har været i S-A han hentydede til?
De er jo allerede blevet betalt, via deres løn!

> Men altså araberne kan også komme til lommerne, men det manglede også
> bare, når over 100.000 muslimers familier er i nød.

Suk!
Her mener jeg så du træder i sølet!
Det er *ikke* fremmende, hvis du, som du har ytret ønske om, vil have at
vores debatter *også* skal tiltrække muslimer.
Er det ikke nok at sige, +160.000 mennesker er døde, og en masse
enkeltpersoner og familier er i nød?

Allan Riise

Fra : Andropov

Dato : 07-01-05 20:28

On Fri, 7 Jan 2005 20:18:08 +0100, "Allan Riise"

> [...]
>http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=223917
>
>Hvor man kan se, at ihvertfald 3 Arabiske lande, er gået igang, omend

Hvorfor langsomt når der er flest muslimer ramt af ulykken....
Skulle de lige først se om de vestlige vantro lande betalte hele
gildet.

>Suk!

Der er vel ikke noget at sukke over det er jo den rene og skære
sandhed han skriver ovenover.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-01-05 20:54

> [...]
>
> Hvor der allerede er kommet mere gang i donationerne..
>
> Dertil skal vi så lægge de beløb, som kommer igennem Røde Halvmåne!

Jamen det er glimrende.

> Den forstår jeg ikke?
> Er det de "fremmedarbejdere" der har været i S-A han hentydede til?
> De er jo allerede blevet betalt, via deres løn!

Det kan man jo sige, men når man næsten ikke selv har løftet en hånd, og har
betalt jammerlige lønninger til importerede fattige muslimer, så ville det
vel ikke være mærkeligt hvis man var en smule taknemlig og huskede på dem.

> [...]
> vores debatter *også* skal tiltrække muslimer.
> Er det ikke nok at sige, +160.000 mennesker er døde, og en masse

Man lægger stærk vægt på at importere netop muslimer til at gøre det grove,
og man taler hele tiden om sin umma, - sine brødre og søstre. Så er det vel
ikke så specielt at nævne, at det faktisk er muslimer, som er flertallet af
de ramte. Selv de allermest moderne muslimer nævner hele tiden ummaen, som
nogle man specielt skal hjælpe.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 08-01-05 06:22

>Den forstår jeg ikke?
>Er det de "fremmedarbejdere" der har været i S-A han hentydede til?
>De er jo allerede blevet betalt, via deres løn!

Er du klar over hvor meget, eller rettere hvor lidt, de får i løn og
hvordan de generelt behandles?
Iøvrigt er der absolut ingen spor af integration eller bare forsøget
på integration. Når de ikke længere kan beskæftiges, så er det ud af
vagten med første båd tilbage til Indonesien eller Philippinerne,
eller hvor de nu kom fra.

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-01-05 10:08

T. Liljeberg wrote:

> Er du klar over hvor meget, eller rettere hvor lidt, de får i løn og
> hvordan de generelt behandles?

Ja, men de valgte selv at tage til S-A, så det har vel været bedre end
alternativet.

> [...]
> på integration. Når de ikke længere kan beskæftiges, så er det ud af
> vagten med første båd tilbage til Indonesien eller Philippinerne,

Hvilket de vidste i forvejen, ikke et forløjet system, som i visse andre
lande.

Altså er min påstand, at de der valgte at tage til S-A for at arbejde vidste
hvad de gik ind til, og derfor ikke kan forvente mere.

Ville du give din evt. syd-amrikanske hjemmehjælper en årsløn, fordi der
havde været vulkanudbrud, så er det din egen samvittighed der siger dig det,
men du kan da ikke pålægge dine naboer at gøre det samme, det er vel op til
deres samvittighed. Altså er min påstand at de der har gjort brug af den
billige arb. kraft i S-A, det er op til deres samvittighed, og ikke en
"kollektiv" samme!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 08-01-05 18:04

On Sat, 8 Jan 2005 10:07:34 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

>Ja, men de valgte selv at tage til S-A, så det har vel været bedre end
>alternativet.

Ja, så er det OK. De valgte selv, og det er bedre end alternativet. Så
er mishandling og underbetaling OK. Hvorfor brokker du dig så, når
firmaer som Nike laver fabrikker i Vietnam og Indonesien, og ikke
betaler deres ansatte der særlig meget?

>Hvilket de vidste i forvejen, ikke et forløjet system, som i visse andre
>lande.

Jeg forstår ikke hvad du tænker på? Jeg er stadig relativt ung, men
jeg kan da alligevel huske, at for ikke så fandens mange år siden blev
ordet gæstearbejder brugt lige så hyppigt som indvandrer, når man
talte om f.eks. tyrkere og pakistanere i Danmark

>Altså er min påstand, at de der valgte at tage til S-A for at arbejde vidste
>hvad de gik ind til, og derfor ikke kan forvente mere.

Selvfølgelig kan de ikke det. Men "de er jo allerede blevet betalt,
via deres løn" tyder ikke på, at du tillægger disse arabiske lande
stor empati eller ansvarsfølelse.

> [...]
>deres samvittighed. Altså er min påstand at de der har gjort brug af den
>billige arb. kraft i S-A, det er op til deres samvittighed, og ikke en

Ja da, det er korrekt. Jeg er bare overrasket over, at det forsvar
skal komme netop fra dig. Måden de arabiske lande behandler disse
fremmedarbejdere er mildt sagt ikke særlig pæn.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-01-05 18:13

T. Liljeberg wrote:

> Ja, så er det OK. De valgte selv, og det er bedre end alternativet. Så
> er mishandling og underbetaling OK.

Vel er det da ej, men det er vel de firmaer der har haft dem ansat der må
stå til ansvar.

> Hvorfor brokker du dig så, når
> firmaer som Nike laver fabrikker i Vietnam og Indonesien, og ikke
> betaler deres ansatte der særlig meget?

Jeg holder da ikke Vietnam eller Indonesien som ansvarlige, men arb. giver.

> [...]
> ordet gæstearbejder brugt lige så hyppigt som indvandrer, når man
> talte om f.eks. tyrkere og pakistanere i Danmark

Ja da, men du må så have glemt hele 80'er perioden, hvor det var evident at
det var en gruppe der ville blive, og at integration var vigtig, for de blev
jo ikke, som i f.eks. S-A bedt om at gå, *inden* de mere eller mindre, via
force majeure blev en del af samfundet.

> Selvfølgelig kan de ikke det. Men "de er jo allerede blevet betalt,
> via deres løn" tyder ikke på, at du tillægger disse arabiske lande
> stor empati eller ansvarsfølelse.

Ikke selve landet, nej, men nu er der også "høstet" over 300 Mio$ af private
lommer i S-A, det mener du kke er udvisning af empati?

> Ja da, det er korrekt. Jeg er bare overrasket over, at det forsvar
> skal komme netop fra dig. Måden de arabiske lande behandler disse
> fremmedarbejdere er mildt sagt ikke særlig pæn.

Enig, men, igen,
Så er det et frivilligt valg, de der tager derover, har foretaget!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 08-01-05 18:22

On Sat, 8 Jan 2005 18:12:34 +0100, "Allan Riise"
<familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

>Vel er det da ej, men det er vel de firmaer der har haft dem ansat der må
>stå til ansvar.

Når hele landet i så høj grad er bygget (næsten bogstaveligt) af
importeret arbejdskraft, så kunne man da godt forestille sig, at det
havde betydning i denne samenhæng.

>Jeg holder da ikke Vietnam eller Indonesien som ansvarlige, men arb. giver.

Men de ansatte ved jo hvad de går ind til, og det er bestemt bedre end
alternativet.

> [...]
>jo ikke, som i f.eks. S-A bedt om at gå, *inden* de mere eller mindre, via

Altså, det er kun fordi vi var for flinke, at vi nu er tvunget til at
tale integration og familiesammenføring og modersmålsundervisning osv.
Hvis vi bare i 60erne og 70erne og 80erne og 90erne havde sagt, at "nu
er I klar over, at samme øjeblik I ikke længere er produktive eller
nødvendige, så bliver i fluks sendt hjem", så havde det været helt
rimeligt og OK?

>Enig, men, igen,
>Så er det et frivilligt valg, de der tager derover, har foretaget!

Jeg fatter stadig ikke, at du vil bruge den slags argumenter. Jeg
troede, at du, med din politiske overbevisning, var modstander af, at
man udnyttede andre menneskers nød på den måde.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 07-01-05 20:57

Allan Riise skrev i meddelelsen
<41de6563$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>De vil nok ikke have voldelige, løgneriske, og fordrukne Hjemmeværnsfolk!

Nu ved jeg ikke om du har noget at have dine injurerende udtalelser
om at betegne G.B. som en voldelig og løgnerisk person i;
men hvorfor skulle Røde Kors have noget mod at en person udfører
frivilligt ulønnet arbejde til gavn for samfundet ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 07-01-05 21:16

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke om du har noget at have dine injurerende udtalelser
> om at betegne G.B. som en voldelig og løgnerisk person i;

Google er din ven!

> men hvorfor skulle Røde Kors have noget mod at en person udfører
> frivilligt ulønnet arbejde til gavn for samfundet ?

Det har de heller ikke, hvis personen er til at stole på!

Allan Riise

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-01-05 21:19

Allan Riise skrev i meddelelsen
<41deedec$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Google er din ven!

>Det har de heller ikke, hvis personen er til at stole på!

Nå - hvorfor nævner du så voldelighed, løgn og medlemskab
af Hjemmeværnet i samme negative sætning ?

Iøvrigt kan en person med en voldsdom på sin straffeattest ikke
være medlem af Hjemmeværnet så hvordan kan personen betegnes
som voldelig ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 08-01-05 21:23

> [...]
>
> Nå - hvorfor nævner du så voldelighed, løgn og medlemskab
> af Hjemmeværnet i samme negative sætning ?

Fordi det passer, og så var det om man kunne arbejde for Røde kors jeg
svarede på, ikke om man kunne blive HJV's mand.

> Iøvrigt kan en person med en voldsdom på sin straffeattest ikke
> være medlem af Hjemmeværnet så hvordan kan personen betegnes
> som voldelig ?

Man kan vise sig at være voldelig, *efter* man er blevet HJV's mand, kan man
ikke?

Google er din ven!

Allan Riise

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-01-05 22:01

Allan Riise skrev i meddelelsen
<41e04104$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Fordi det passer, og så var det om man kunne arbejde for Røde kors jeg
>svarede på, ikke om man kunne blive HJV's mand.

Men du angiver tilsyneladende at det er noget negativt at være medlem
af HJV.

>Man kan vise sig at være voldelig, *efter* man er blevet HJV's mand, kan
man
>ikke?

hvis politiet modtager en anmeldelse mod et medlem af HJV skal de informere
HJV, som vil sørge for i første omgang at indrage vedkommedes våben
(medlemskab
af HJV fremgår af politiests registre). Bliver vedkommede så dømt bliver
vedkommende
øjeblikkeligt smidt ud.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 08-01-05 22:04

> [...]
> <41e04104$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Men du angiver tilsyneladende at det er noget negativt at være medlem

Det må stå for egen regning, det er *ikke* min holdning!

> [...]
> vedkommedes våben (medlemskab
> af HJV fremgår af politiests registre). Bliver vedkommede så dømt

Nemlig.
Men læs det link jeg har lagt lidt længere nede i tråden.

Allan Riise

Fra : G.B.

Dato : 09-01-05 05:39

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vedkommedes våben (medlemskab af HJV fremgår af politiests registre).
> Bliver vedkommede så dømt bliver vedkommende øjeblikkeligt smidt ud.

Det er nemlig korrekt. Men hvis man vil personbashe, er ingen tricks
åbenbart for lavtsindede.

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 06:29

G.B. wrote:
> "Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Det er nemlig korrekt. Men hvis man vil personbashe, er ingen tricks
> åbenbart for lavtsindede.

Lavtsindede?

Du er den værste basher herinde, og så skal du da ikke give udtryk for at
være åhh så fin, uden at du bliver demaskeret, det blev du lovet i sommer,
og det står jeg ved.

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 08-01-05 21:31

> [...]
>
> Iøvrigt kan en person med en voldsdom på sin straffeattest ikke
> være medlem af Hjemmeværnet så hvordan kan personen betegnes

Du kan jo bare læse denne lille tråd her, der er henvisninger til flere, og
en indrømmelse fra G.B. selv, hvor han skrev at han havde sagt op som HJV's
mand, da han godt kunne se, at det ikke var godt, at han truede folk, med
opringninger midt om natten, i en kanonbrandert.
Men han sagde *ikke* op i HJV, det så man, ikke herinde, ikke ved at han
selv sagde det, men ved at han, i en anden gruppe, pralede med at han var
HJV medlem.
Altså ikke til at stole på..

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=412cbab1%240%24176%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DG.B.%2Btrusler%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.politik.*%26selm%3D412cbab1%25240%2524176%2524edfadb0f%2540dtext01.news.tele.dk%26rnum%3D1

Allan Riise

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 08-01-05 22:07

Allan Riise skrev i meddelelsen
<41e042d2$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
>mand, da han godt kunne se, at det ikke var godt, at han truede folk, med
>opringninger midt om natten, i en kanonbrandert.

Det kan da godt være ubehageligt at blive ringet op på underlige tidspunkter
af døgnet; men jeg vil nu ikke betegne det som vold at true folk med at
ringe
til dem. En voldelig person er i min begrebsverden en person der fysisk
angriber andre personer - og har han gjort det ville der vel være nogen som
havde meldt ham til politiet.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 05:00

> [...]
> fysisk angriber andre personer - og har han gjort det ville der vel
> være nogen som havde meldt ham til politiet.

Det er så, ifølge straffeloven, ikke rigtigt hvad du skriver.

Truslen om vold, er at betragte som en oveertrædelse af straffeloven, og
*kan* straffes, næsten lige så hårdt, som at begå volden.

Men en løgner og en drukkenbolt, der truer de han ikke er politisk enige
med, det er han nu, og så er det jo en skærpende omstændighed at man er HJV
mand!

Nok om det.
Men det var jo G.B. selv der ønskede at vide hvordan han kunne komme til at
hjælpe Dansk Røde Kors.
Mit svar må så være..
Penge!

Allan Riise

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 09-01-05 11:56

Allan Riise skrev i meddelelsen
<41e0ac31$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Det er så, ifølge straffeloven, ikke rigtigt hvad du skriver.
>
>Truslen om vold, er at betragte som en oveertrædelse af straffeloven, og
>*kan* straffes, næsten lige så hårdt, som at begå volden.

Tyveri, hærværk og bedrageri er da også overtrædelser af straffeloven
uden det har noget med vold at gøre.

>Men en løgner og en drukkenbolt, der truer de han ikke er politisk enige
>med, det er han nu, og så er det jo en skærpende omstændighed at man er HJV
>mand!

Hvorfor dog det ? Du kan da ikke for alvor mene at hjemmeværnsfolk
er sådan nogen skumle personer at de skal idømmes hårdere straffe
end alle andre bortset fra at de bliver smidt ud af hjemmeværnet
(og alle andre indskrænkninger der ligger i at være straffet)

At anklage folk for at være voldelige fordi de truer med at ringe til een
er aldeles absurd.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 13:11

> [...]
> <41e0ac31$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Tyveri, hærværk og bedrageri er da også overtrædelser af straffeloven

Straffelovens § 266 - Trusler.
Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig frygt
for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en
strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

> [...]
> end alle andre bortset fra at de bliver smidt ud af hjemmeværnet
> (og alle andre indskrænkninger der ligger i at være straffet)

De så er i HKV skal, som Politi og anden øvrighed, udvise en adfærd, der er
deres profession værdig.
Hvordan du får det til at de skulle være skumlere, det aner jeg ikke, de
skal netop *opføre* sig bedre, end en alm. værtshus bums!

> At anklage folk for at være voldelige fordi de truer med at ringe til
> een er aldeles absurd.

Du har *ikke* læst tråden, og du har ikke fattet hvad G.B. egentlig gjorde,
det er evident!

EOD

Allan Riise

Fra : G.B.

Dato : 09-01-05 05:40

> [...]
> fysisk angriber andre personer - og har han gjort det ville der vel
> være nogen som havde meldt ham til politiet.

Allan Riise ved som sædvanlig ikke en skid om, hvad han udtaler sig om.

Fra : Allan Riise

Dato : 09-01-05 06:27

Fra : Croc®

Dato : 07-01-05 23:50

On Fri, 7 Jan 2005 20:56:56 +0100, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

> [...]
>men hvorfor skulle Røde Kors have noget mod at en person udfører
>frivilligt ulønnet arbejde til gavn for samfundet ?

Der er intet injurerende i de betegnelser. Det er nemt at dokumentere
med Google.

Regards Croc®

Fra : Niels Ulrik

Dato : 06-01-05 02:49

"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gøre
> og jeg kunne brække mig over den leder. Men hvad mener i?

hvis du brækker dig er det fordi du fik en god orgasme.

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-01-05 14:06

"Niels Ulrik" <nielsulrik81zerospam@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> wrote in message

> hvis du brækker dig er det fordi du fik en god orgasme.

Du er ganske enkelt utrolig.

Jeg tror at du er ved at kandidere dig til mit og mange andres kill-filtre.
Politik interesserer dig ikke. Du bruger blot dk.politik til at kukke lort
ud som ingen ud over Bo Warming gider at høre på.

Hvorfor render du ikke over på dk.snak.mudderkastning ? Her hører 99 % af
dine indlæg høre hjemme emnemæssigt.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
En stemme på partiet Venstre, så bli´r fattigdommen til noget.
Udvid proletariatet, stem borgerligt.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Konrad

Dato : 09-01-05 12:34

> [...]
gøre
> og jeg kunne brække mig over den leder. Men hvad mener i?

At det er plat at gå efter budbringeren. At bankerne tjener på ALLE
danskeres økonomiske aktiviteter - inklusive de få kroner der kan sættes til
side til nødhjælp for århundredets naturkatastrofe - er jo ikke ligefrem
nogen nyhed - det sætter det blot lidt i relief at bankerne vinder *hver*
gang - hvad enten vi har gode tider eller dårlige tider, katastrofer eller
januarudsalg.

Fra : PerX ...

Dato : 13-01-05 22:07

In article <41dc2543$0$36620$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, malenekors
[SPAMVAEK]@hotmail.com says...
> [...]
> harme over bankernes nye gebyrer. De to sager har INTET med hinanden at gøre
> og jeg kunne brække mig over den leder. Men hvad mener i?

De gråige banker tjener kassen på nødhjælps organisationerne, så
naturligvis hænger det sammen.