Så efterlyser jeg titler igen ;o)
Fra : Casio

Dato : 23-05-01 21:26

Mange af de nye pop hits er coverversioner af gamle sange.

Kan I nævne nogle titler på nye coverversioner, og sige hvem der har lavet
sangen originalt?

thanx, Casio

Fra : Uffe Holst

Dato : 23-05-01 23:13

In an article of 23 May 2001 Casio wrote:

> Mange af de nye pop hits er coverversioner af gamle sange.
>
> Kan I nævne nogle titler på nye coverversioner, og sige hvem der har lavet
> sangen originalt?

Hørte i dag et rædsomt cover at et fantastisk Toto-nummer. Og nej, jeg kan
ikke huske titlen.

--
Uffe Holst

Fra : Hurricane

Dato : 24-05-01 13:08

> Mange af de nye pop hits er coverversioner af gamle sange.
>
> Kan I nævne nogle titler på nye coverversioner, og sige hvem der har lavet
> sangen originalt?

Cover: DJ Ötzi - Hey Baby
Original: Bruce Channel - Hey Baby

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Wolverine: Get out.
Rogue: Where am I supposed to go?
Wolverine: I don't know.
Rogue: You don't know, or you don't care?
Wolverine: Pick one.

Fra : Flemming

Dato : 24-05-01 13:37

On Wed, 23 May 2001 22:25:35 +0200 "Casio" <kena@mail.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Kan I nævne nogle titler på nye coverversioner, og sige hvem der har lavet
> sangen originalt?

Hvor nye skal de være?

Her er nogle:

S.O.A.P "Holiday" (af Madonna)
Westlife "Uptown Girl" (af Billy Koel)
Geri Halliwell "It's Raining Men (af the weather girls)
Dj Freedom "Susanna" (af The art company)
Me & My "Sleeping my day away" (af D.A.D)
Brandy "Another day in paradise" (af phil Collins)

Og Mange, mange, mange flere

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-05-01 18:36

On Thu, 24 May 2001 14:37:19 +0200, Flemming <culture@post3.tele.dk>
wrote:

>S.O.A.P "Holiday" (af Madonna)

Oprindelig med Hollandske: M. C. Miker "G" & DeeJay Sven

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Flemming

Dato : 24-05-01 18:54

I Thu, 24 May 2001 19:35:45 +0200, i dk.kultur.musik du skrev:

> Oprindelig med Hollandske: M. C. Miker "G" & DeeJay Sven

Nej Madonna udgav "Holiday" på hendes første album i 1983. M.C Miker "G" og
DeeJay Sven udgav deres "Holiday rap" i 1986 (Hvis jeg da kan stole på mine
gamle vinyl plader).

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-05-01 18:36

wrote:

>Westlife "Uptown Girl" (af Billy Koel)

Den smuttede først Billy Koel ? Mon ikke du mener Billy Joel.

Poul Erik

Fra : Flemming

Dato : 24-05-01 18:44

On Thu, 24 May 2001 19:35:45 +0200 Poul Erik Lindaa <pe.lindaa@aof.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Den smuttede først Billy Koel ? Mon ikke du mener Billy Joel.

Du har ret

Fra : Casio

Dato : 24-05-01 20:52

Kan I ikke komme på nogle flere?

Det skal helst være nogen hvor man kun har hørt den ene version. Fordi sådan
en som fx Me & My med I'm Sleeping My Day Away, der kender man begge
versioner :o/

Fra : Peter G.

Dato : 24-05-01 21:11

"Casio" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
sådan
> en som fx Me & My med I'm Sleeping My Day Away, der kender man begge

Skal det udelukkende være cover-sange, eller kan det også være sange som
bruger en riffet fra en anden sang? (Gamle eksempler: A la Watergate - Heart
Of Asia, Apollo Four Forty - Ain't Talking About Dub, Will Smith - Wild Wild
West o. l.)

Nåja,
Apollo Four Forty har lavet cover af Blue Öyster Cult's "Don't Fear The
Reaper"
Alabama 3 har lavet et cover af Eagles' "Hotel California"
Bon Jovi's nye liveplade har et cover af Neil Young's "Rockin' In The Free
World"
Prince har lavet et cover af The Staple Singers "When Will We Be Paid"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Nobody Moves, Nobody Get Hurt...

Fra : Lars Ehlersen

Dato : 25-05-01 12:39

Christina - Wanna be your lover....... Gammel Princeting

Sunzet - Never Knew love like this before - Engang Stephanie Mills

Lars E

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-06-01 10:11

In article <9ejp1v$kg6$1@news.inet.tele.dk>, kena@mail.dk says...
> Kan I ikke komme på nogle flere?
>
> Det skal helst være nogen hvor man kun har hørt den ene version. Fordi sådan
> en som fx Me & My med I'm Sleeping My Day Away, der kender man begge
> versioner :o/

Hmm... så er det jo svært at vide at det er en cover version
Men mon ikke der er nogle af de understående der kvalificerer sig:

Unique II - Break My Stride (gl. Matthew Wilder)

Ace Of Base - Don't Turn Around (gl. Aswad)

Ace Of Base - Always Have Always Will (gl. ????)

Mariah Carey - Without You (Gl. Nelson)

Whitney Houston - I Will Always Love You (gl. Dolly Parton)

Fun Factory - Doh Wah Diddy (gl Andrew Gold ???)

Kylie Minogue - The Loco Motion (gl. Little Eve)

Suggs - Cecilia (gl. Simon & Garfunkel)

Take That - How Deep Is Your Love (Gl. Bee Gees)

Pseudo Echo - Funky Town (gl. Lipps inc.)

Ronan Keating - When You Say Nothing At All (gl. Keith Whitley)

Shu Bi Dua - Lulu Rocken Går (gl. Chuck Berry - Johnny B Good)

4 Plasure - Johnny And Mary (gl. Robert Palmer)

Babyface & Des'Ree - Fire (gl. Pointer Sisters)

Drômhus - Vil Ha' Dig (gl. ???)

Boogie Box High - Jive Talkin' (gl. Bee Gees)

Booby Trax - Don't Go (gl. Yazoo)

Yazooka - Situation (Gl. Yazoo)

Madonna - America Pie (gl. Don mcLean)

Twisted Sister - Leader of The Pack (gl. Shangi La's)

Wet Wet Wet - Love Is All Around (The Troggs)

Et eller andet Boyband - Uptown Girl (gl. Billy Joel)

Steps - Tradegy (gl. Bee Gees)

Mythos 'N' Dj Cosmo - Send Me An Angel (gl. Real Life)

Scoopex - Take On me (Gl. Aha)

Og et lille Kuriosum :

Los Del Rio's Macerena er lavet over melodilinien til Fun Boy Three's It
Ain't What You Do!!!!

Go' Fornøjelse !!!

Lars

Fra : Lars Rindsig

Dato : 03-06-01 11:48

Lars Bernau <bernau@mail.dk> wrote:
>Fun Factory - Doh Wah Diddy (gl Andrew Gold ???)
.... og The Exciters og Manfred Mann.

--
Venlig hilsen Lars Rindsig

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-06-01 12:29

In article <slrn9hk753.lk.lrin@foo.bar>, lrin@foo.bar says...
> ... og The Exciters og Manfred Mann.

sikkert aner ikke hvem der har lavet den originalt, men har en plade
fra engang i 70'erne med andrew gold, jeg tror godt nok den er langt
ældre.

Lars

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-06-01 11:50

jeg gyser men hørte desværre

ME&MY - Sleeping my day away <-> DAD - samme
for nogle (efter min mening) temmelig dårlige covers kan du tjekke Johnny
Logan cd.
For en cd men nogle ret vellykkede covers kan du tjekke Fi Fi Dong - A
tribute to gasolin

mvh

Michael