Opråb til de offentlige ansatte: Manifiste~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 05-01-05 14:45

Nu er det snart sidste chance for at vise, hvem der bestemmer her i landet.
Inden længe vil I blive forflyttet på må og få i ren anarki og uden system.

Mange af Jer vil miste den position i samfundet, som I har fået på grund af
den stillingsbetegnelse I har drevet den til i dag.

Når 2 eller flere kommuner går sammen, bliver der en række chefer som bliver
til overs, medmindre at I kan stå sammen om det fornuftige i at bevare
organisationsstrukturerne under en fælles ny ledelse.

Folketinget har åbnet for en sidste mulighed for at I kan markere at I
overhovedet eksisterer som mennesker istedet for numre. Denne mulighed er
loven om den elektroniske forvaltning :
http://www.oio.dk/files/OIOXML_elektronisk_regning_endelig_udgave.pdf

I kan gøre Jeres for at markere at samfundet skal betjene Jer og ikke
omvendt ved:

* Lad være med at betale en fil med syntax-fejl, som det står i loven.
Men lad helt være med at kontakte afsenderen og lad vedkommende rykke Jer.

* Når vedkommende rykker Jer, så meddel vedkommende at der er en
syntax-fejl, men at det er vedkommendes opgave jvf. loven at levere de
fornødne oplysninger. Lad være med at fortælle præcis hvilken oplysning, som
mangler.

Derved skabes der respekt om Jeres position i samfundet. Samtidig hjælper I
det danske folk mod udflagning til og konkurrence fra udlandet, fordi at
udenlandske virksomheder ikke gider at kæmpe for at få deres penge ved at
ofre penge på en speciel-udvikling, som kun virker her og derfor ikke kan
forrente sig.

Hold på Jeres ret!
Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-01-05 17:05

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> ofre penge på en speciel-udvikling, som kun virker her og derfor ikke kan

Mage til idiotisk indlæg har jeg vist ikke set, med mindre Carsten mener det
ironisk, men det er der nok ingen chance for.

Enhver offentlig ansat der opfører sig som Carsten ønsker bør ikke fyres,
han skal bortvises uden løn.

Danmark har en enestående chance for at reducere den offentlige sektor og
sænke skattetrykket, det er der hårdt brug for nå globaliseringen skærper
konkurrencen.

Carsten viser hvilken støbning de offentligt ansatte er lavet af, det er på
tide vi får rationaliseret den sektor.

Thorkild

Fra : Andropov

Dato : 05-01-05 17:59

On Wed, 5 Jan 2005 17:05:03 +0100, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> [...]

>ironisk, men det er der nok ingen chance for.
>
>Enhver offentlig ansat der opfører sig som Carsten ønsker bør ikke fyres,

Carsten ønsker blot ikke et samfund som udelukkende er styret af Happy
Betty'er som i Vip, My Brother Superman
http://movies2.nytimes.com/gst/movies/movie.html?v_id=52842

og det kan man vel ikke undre sig over han mener...

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 05-01-05 18:53

"Andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> [...]
> http://movies2.nytimes.com/gst/movies/movie.html?v_id=52842
>
> og det kan man vel ikke undre sig over han mener...

Den slags bør stadig bortvises.

Thorkild

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-01-05 12:50

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ironisk, men det er der nok ingen chance for.
>
> Enhver offentlig ansat der opfører sig som Carsten ønsker bør ikke fyres,

Han vil følger loven og det kan han næppe fyres for. Loven ændrer den
normale retspraksis, hvor kreditor kan bestemme betalingsvejen til en ny
praksis, hvor køber kan diktere regningens udseende og holde pengene tilbage
indtil formalia opfyldes.

Loven påligger ikke køber pligt til at kontakte sælger for at fortælle ham:

1) At pengene bliver holdt tilbage. De forudsætter loven at sælger nok selv
regner ud ved at se på sine kontoudtog fra sin bank.

2) Hvilken parameter i regningen, som gør, at pengene holdes tilbage. Det
vil kræve konsulentassistance til sælgers installation og det er køber
uvedkommende, at sælger har brugt en for ringe konsulent til at starte med.

Husk på at mere end 20 % af den arbejdsduelige befolkning i Danmark har
taget ansættelse i det offentlige, fordi at de har erkendt at deres evner
ikke strækker til en karriere i det private.

Som kompensation har de historisk haft immunitet overfor det vigtige krav en
privat arbejdsgiver stiller til sine ansatte: Omstillingsparathed.

Omstillingsparathed til at indtage en ny rolle overfor leverandører, kunder
og kollegaer, når markedet kræver det. I yderste konsekvens parathed til at
forlade jobbet, hvis markedet kræver det, fordi at en inder, som har købt en
doktorgrad på nettet (Det er meget udbredt - blot læs din spam.), kan udføre
arbejdet billigere.

De har med andre ord haft så meget tryghed i jobbet at de har kunnet cirka
hvad de ville få i løn om 10 år. Nu skal der så skaltes og valtes med den
tryghed. Det må og skal give nogle modreaktioner. Der er f.eks. en retssag i
gang om hvilket arbejde, man kan omplaceres til.

Jeg ved ikke om der er faldet dom, men det er da klart at det kludetæppe,
som folketinget nu skal til at strikke sammen, klart falder ud baseret på
ydelser og modydelser til de lokalpolitikere, som kan skrige højest. De
geografiske placeringer kommer nok på ingen måder til at besluttet på
grundlag af hvor det er smartest rent infrastrukturmæssigt at placere en
given funktion.

Det er da klart glædeligt, at personaleorganisationerne allerede nu kræver
at ingen stillinger bliver skåret væk, alene på grundlag af
strukturreformen. Nu mangler de blot også at kræve at den enkelte
medarbejders stillingsbetegnelse og løntrin ikke røres.

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 08-01-05 04:46

> [...]
> strukturreformen. Nu mangler de blot også at kræve at den enkelte
> medarbejders stillingsbetegnelse og løntrin ikke røres.

Tonen i din opfordring og den efterfølgende sabotage er med sikkerhed
bortvisningsgrund. Men du viser dog et eksempel på hvor nødvendigt det er at
få udliciteret den slags opgaver så man helt kan fjerne den form for
tænkning.

Thorkild

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-01-05 15:03

> [...]
at
> få udliciteret den slags opgaver så man helt kan fjerne den form for

Jeg kan glæde dig med at en af mine venner, som er ansat i et firma, som
importerer printere aldrig har solgt så mange printere til offentlige før.
Hvorfor?

Jo, når et offentlig kontor modtager en E-faktura, så modtages den centralt,
hvorefter at den printes og bringes ud til det endelige bestemmelsessted.

Hvad blev der så sparet?

Carsten Overgaard

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 11-01-05 20:09

> [...]
> centralt,
> hvorefter at den printes og bringes ud til det endelige bestemmelsessted.

Privatiser lortet, så sker der noget.

Thorkild